• rajos09

    Sintrované (vyšší účinnost a delší životnost destiček) nebo organické (nižší hlučnost a delší životnost kotouče).

    • rš2  

      Ashima SOS (sintr.-organ.-sintr.)…super brzdný účinek a ticho! :-)

    • StuntJ  

      To by jste měl vědět co od brzd požadujete … :o)

      • rajos09  

        Ja se ptam na zkusenosti!

        • roud  

          Sintrovaný desky brzděj naprosto božsky za mokra a o kotouče bych se nebál vydržej ti několik let a´t už používáš organiky nebo sintry…

          • Pi†el  

            Jenze ty nejezdis z kopce, tudiz nebrzdis, tudiz ti vydzej kotouce.. :D

        • StuntJ  

          sintr desky brzdí v jakýchkoliv podmínkách, jsou odolné proti uvaření a mají vyšší životnost. Nevýhody jsou hlučnost a pískání za mokra + musí se trošku ohřát než brzdí na 100%. Kotouče moc nežerou, pokud jsou kvalitní.

          organika – brzdí od nulové teploty, v mokru moc nevydrží, ale jsou tiché i po namočení. Nižší odolnost proti přehřátí, menší životnost a skoro nebrousí kotouč.

          • Chiron  

            Co vlastně Shimano myslí označením polymerové destičky? Je to organika nebo co to vlastně je? Podle popisovaných vlastností bych to zařadil spíš mezi organiky, až na tu hlučnost za mokra. Když sou mokré a brzdím, tak je to jak troubení železniční mašiny. Občas mi to leze na nervy, ale aspoň o mě ví každý dost dlouho dopředu :) Za sucha jen tak tiše vrčí, ale to bude spíš kotoučem jak deskama. No ale už pomalu odcházejí a v šuplíku čekají sintrované BBB. Tak se těším, jestli to bude nějaký větší rozdíl.

            • Lada,s  

              Myslím že polymer = organika.

              • Bezpřezdívky  

                ano, polymer je organika, tedy aspon v chemii…jinak je polymer plast, dlouhy uhlovodikovy retezec, tak snad je ten nazev jen „tak“ a nejsou to desky z plastu :-D

          • Pikaču  

            vím že to je 11 let staré ale dokažé někdo říct proč tedy organicke za morka pískají jako na vlakovém nádraží?

            platí stále tedy toto tvrzení?

            • az8  

              Keď začnú pískať, tak mi pomáha ich trochu predbehnúť = jemne na brzdu, aby sa doštičky dotýkali kotúča, ale nebrzdili. Malinko sa zvýši trenie, ohreju sa potom sú zas tiché.

              • Pikaču  

                to vím. ale poučka je sintrované pískají za mokra organické ne.

                • novas752  

                  Některé organické taky pískají.

                  • JachymP  

                    Sintr nepíská v podstatě nikdy, to už musí být tak hnusně, že pískání je to poslední co mi vadí.

                    • novas752  

                      Nevím, originál Shimano sintr mě píská jakmile se na kotouče dostane trochu vody v jakékoliv podobě. Průjezd brodem, lehký déšť, jízda ve sněhu… Origo Sram sintr to samý.

                      • Pikaču  

                        Koupil jsem si teď sintr L04C a jsou hlasité i v suchu při prvnim brzdením. Pak po zahřátí je to lepší. Jenže člověk jede delší dobu a první brzdění je vše. Projel jsem je 3× nebo cca 300km a odložil. Navíc jsou strašně kousave. Na silnici to zřejmě nepotřebuju a vrátil jsem se k zlate organice L03A. Mluvim o shimanu s icetechem.

                        • novas752  

                          Sintr na silnici moc nechápu, to je tak do Alp, u nás se to využije málokde.

                          • Pikaču  

                            Už jsem to taky vlastní zkuseností pochopil. Znáš to, co je dražší je lepší :)))))

                            Nejen do alp ale bahna a neustaleho mokra bych řekl.

                      • JachymP  

                        Používám J04C a kotouče SM-RT86 a po brodech i při lehkým dešti naprostý ticho. Jedině někdy když je sníh tak občas zapískaj. Za mě pískání sintrů je mýtus ;)

                    • obda  

                      Goldfreny jsi už zkoušel? ;)

            • LM  
              • Sintry jsou „pórovité“ – voda se „vsákne“ a destička dosedne na kotouč.
              • Organiky vodu nenasají, takže brzdíš na vrstvičce vody než se odpaří teplem.
    • blisterexist  

      nějaký typ na sintrované desky do xt?

      • Hornet  

        Tiez ma zaujima dobry tip :-) povodne vydrzali celkom dost.

        • blisterexist  

          mě právě původní nevydrželi nic, šitky, teď mám vepředu Fastop, a vzadu promax, a chci vyzkoušet sintry

      • BigKarel2  

        Fastop, Koolstop, Goldfren…

      • jIrI___  

        Chystám se objednat destičky z tohodle shopu . Cena parádní a poštovné pomalu levnější než z ČR :). Co jsem zkoušel hledat nějaké zahraniční recenze na tyhle desky, tak si nikdo vyloženě nestěžoval.

        • Dlabka  

          tak to pohledej pořádně!!!

          Někde jsem tu dával odkaz.

        • lukas aka mitro  

          nekde se cetl, ze se nekomu urvalo oblozeni z tech desek..ale jedny kevlarove uz mam taky prichystane…

          • geetee  

            kupuju uz par let desticky odsud (asitak 2/3), nekupuju uz ty organicky protoze se u nich odlepovalo oblozeni – nestalo se mi to nikdy pri jizde, ale nekolikrat hlavne u kol co stali venku v zime par tydnu a pak jsem je vzal do ruky…

            sintrovany jsou kvalita ok, vadil mi ale hluk

            ted jezdim treti sadu carbonovejch, zatim super – dlouha zivotnost, nizka hlucnost. jedine jsem je musel asi u dvou pribrousit aby volne chodily ve trmenu- nejsou moc presne vyrobeny nebo je na nich moc ty cerveny barvy.

            jeste jsem je nevyzkousel pri poradnem dh zatizeni=teplote, to se stane za tri tydny v alpach

        • webbot  

          Mam kevlary z tohoto shopu na Saintech od lonskeho cervence – prozatim max. spokojenost. Pocitove se kevlar chova jako organika s vydrzi a tepelnou odolnosti sintru. Na starsich LX brzdach jsem radeji jezdil organiky, na Saintech, kde jsou dostupne jen sintry mi vadila ta hlucnost.

        • blisterexist  

          taky bych je chtěl vyzkoušet, nebudete je někdo obědnávat?

          • lukas aka mitro  

            Postovne je cca 50kc. To uz se ani nevyplati koordinovat obednavku a nasledne preposilani…staci paypal.

          • Ruprt2  

            no jestli jsi ze Zlína jak jsi tu někde psal a jestli bysme vzali ten 4-pack tak jsem tvůj člověk. :-)

          • Ruprt2  

            Někde jsi tu psal, že jsi ze Zlína.

            Já též a desky sháním. Kdyby jsi bral ten 4-pack tak jsem tvůj člověk

        • blisterexist  

          váhám nad tím jestil vzít z toho šopu ty kevlarové nebo sintry, co myslíte? dík za rady:-)

          • lukas aka mitro  

            vem oboje;) Ja vzal kevlarove ciste na vyzkouseni a ak se rozhodku jestli je necham, nebo se vratim k sintrovanym. Navic jsem jeden z tech, kteri vozi i par nahradnich desticek, takze se to proste ztrati.

            • Ruprt2  

              no a kevlar je organika nebo je to něco ještě extra.

              Mají tam semi organic/sintered – to bude asi nějaký kočkopes

              Pak mají Kevlar – Organika?

              a Sintr

              • lukas aka mitro  

                Dle reklamnich sloganu by se mely kevlarove chovat jako organicke, ale mely by vydrzet vyssi teploty-vadnout pozdeji.

    • pajasimi  

      má někdo zkušenosti s deskama swissstop? v čr sou k vidění po shopech málo ale kdysi a kdesi jsem někde četl že by měli bejt špičkový (švýcarská kvalita:)

      • gazman  

        Mám to vzadu jeví se slušně,syntra jsou nepatrně lepší teplé ale ty swiss jsou výborné i studené,neřvou tolik v mokru jako syntry které mám vepředu,výdrž se mi zatím jeví hodně podobná jako syntry.Blbě se mi to porovnává páč je mám vzadu a syntry vepředu Teď jsem je objednal i na předek tak uvidím a srovnání bude objektivnější.

      • kafac  

        Mam je ted na zadnim kole a prijde me to uplne stejny jako vsecko ostatni (Fastop,KoolStop,BBB)

    • přejetá_veverka  

      samozřejmě sintered… nejsem tak bohatej abych si na každý závod kupoval nové organiky a radši koupím na celou sezónu sintered které mě nevypečou ani v tom nejdelším a nejbrutálnějším sjezdu 8) … nechápu lidi co si dobrovolně koupí organiky = vše ale úplně vše horší – nechápu 8)

      • kubad  

        A zili spokojene az do smrti a to je konec pohadky :-)

      • Smazaný účet  

        Na každý závod nový organiky? Mám teď org.A2Z Teď jsem si dal pěkně bahnitej maraton, většinu trasy byly zacpaný bahnem. Účinnost luxusní, chod tichej i v tom marastu a nejeví známky opotřebení. Jsem s nima spokojenější, než se sintrama, co vy XTčkách byly původně.

    • Ruprt2  

      Má smysl do předu organiky a dozadu sintr?

      • Lada,s  

        Mám to přesně obráceně. Vpředu sintr, vzadu organika. Obě origo Shimano. A musím říct že zadní brzda brzdí podstatně hůř, a při dlouhém brždění zadek dost vadne. Takže příští sada bude komplet sintr

      • dieegoo  

        Mám to přesně takhle. Brzdy jsem měl standardně osazené sintrovanými destičkami, ale moc mi nevyhovovaly, tak jsem zkusil koupit 1 pár organik, dal je dopředu a vzadu zatím nechal sintr. Přijde mi, že organiky brzdí líp hned od začátku, sintry nebyly tak ostré.

        • kubad  

          Přesně tak to je. Taky vozim sintr vzadu aby brzda nebyla tak ostra a kousava.

          • Lada,s  

            Počkej, mě teda přijde že sintr je „kousavější“ než organika…teda aspoň v mém případě.

            • roud  

              sintr je ostřejší až po náký době brždění když se zahřeje do tý doby je ale organika lepší…

    • pajasimi  

      je to prostě dilema..na endurku vozim k plný spokojenosti organiky fastop, vyhovuje mi že brzdí dobře „bez zajetí“, brzdy přestali cinkat a s přehříváním nemám se svojí váhou problém..na freeridu mám origo desky co sou v brzdě hayes stroker trail (nejsem si jistej ale zdá se že je to sintr, protože když vyjedu tak zadní vůbec ale vůbec nebrzdí, stačí jeden sjezd a rozbrzdí se jak čert) a po situaci uvedené v závorce:) taky celkem spokojenost..na endurku organiky ponechám ale nevím co na freeride, na organikách se mi zamlouvá jejich kultivovanost, ale jestli bych je při vyšším zatížení brzo neodrovnal ví čert, asi nezbyde než to vyzkoušet..jinak najde se tu někdo kdo už vyměnil origo desky z brzdy stroker trail za jiný a měl by mi k tomu co říct? kromě uvedených organických swissstop se mi zamlouvaj ty sintrovoorganický ashima SOS, mohl by to být rozumný kompromis

      • Dlabka  

        včera jsem dal na přítulky kolo teda na Hayes Ride goldfren DS a brzdi to minimálně stejně už od začátku

        • pajasimi  

          co znamená DS? v katalogu jsem našel jen jeden typ destiček

          • StuntJ  

            DS je typ směsi a je to nejvyšší kvalita co Goldfren vyrábí. Jiné se do ČR ani snad nevozí

            • ice  

              Goldfren je česká značka, nedováží se, vyrábí se a mimochodem ty popisky jsou sice fajn, ale kdyz si objednate organiky, jen prepisou pismenka na obalu a poslou sintry

    • blisterexist  

      no, zeptám se jinak, jaké destičky kolem 300 mají nejdelší živostnost ve sračkách?

    • Mr.Duck  

      Hm, tak sem tak pročítal všechny možný diskuze, hledal na mtbr, bikeradaru a jánevim kde, a mám v tom jasno jak kachna v astrofyzice.

      Zatim to neřešim, brzdy mám nový, maj organiky a tahám to bahnem ve sjezdech a vůbec si užívám že mám konečně brzdy co brzděj, takže už si aj zakouřily. Tudíž nemám tušení, jak dlouho vydržej a snažim se vymyslet co bych měl koupit až je sjedu. S těma organikama(původní shimano slx, sou tam organiky ne?) co mám sem spokojenej, ty brzdy sou neskutečný kotvy a nezdá se mi že by ňák vadly. Na druhou stranu sem eště nejel sjezd delší než cca 1km s převýšenim asi 200m(kdo zná FR trail ze Závisti takovym korytem a vedle lesem na parkoviště), tak abych je na něčem delšim opravdu neupek. O Sintrech sem tak ňák pochopil, že maj menší účinnost, ale větší odolnost proti přehřátí a delší výdrž, je to tak?

      Líběj se mi ty S-O-S Ashima, zní mi to jako něco co by mohlo slušně brzdit za tepla i za studena, ale nemůžu dohledat nikoho kdo by je jezdil a posoudil. Zajímavý sou i ty Kevlarový SuperStáry, ale podle fóra na bikeradaru to nebrzdí nijak převratně líp, než běžný desky.

      Tudíž by mě zajímalo, co tak vozí lidi na sjezd? Zkrátka něco, co by brzdilo aspoň jako originální desky co sou v SLX a nemusel bych se bát, že to speču, sice sem lehká váha ale srab takže brzdim :-)

      • StuntJ  

        Takže :o)

        sintrované desky nemají menší účinnost než organiky, jen se potřebují ohřát a pak brzdí mnohem lépe než organiky. Navíc snesou mnohem větší teploty a uvařit je je problém, výdrž je u nich vysoká, nicméně jsou hlučné a pískají za mokra.

        Organiky zase brzdí od nuly, téměř bez hluku a i za mokra. Ale zas se dají snadno uvařit a výdrž je u nich menší, zvláště pak v mokru a bahýnku.

        IMHO pokud člověk tak nějak šontá po cyklostezkách a nehodlá se někde mordovat ve sjezdu, tak spíše ocení organiky – rychlejší reakce brzd a bezhlučnost. Do terénu a na prudší sjezdy, delší apod jsou zase lepší sintry – více snesou podrží a hluk, ten nerozhoduje.

        Jinak ty hybridní řešení můžou být dobrá, ale nezkoušel jsem. Já vozím keramické Goldfreny a tož dobře to to kotví :o)

        • BigKarel2  

          Já nechápu kde všichni berou že organiky za mokra nekvílej??…zatim všechny co sem viděl jsou za mokra teda dost hlučné..?..

          • Mr.Duck  

            Mě třeba ani nehlesnou, ať je sucho nebo mokro. Ale to je pro mě asi to co mě zajímá nejmíň, já bych si možná občas rád zatroubil brzdou když jedu po stezce ke kopcum :D

            2StuntJ: díky, asi teda zkusim nějaký ty sintry až sjedu co mám, jestli budou brzdit mnohem líp než ty originální, tak se skoro začnu bát jestli to pude stejně dobře dávkovat, abych to jenom nepolechtal a už nebyl ve smyku :D Nebo jestli se mi povede sjet desky tak nějak rovnoměrně, tak asi vemu jedny ty strakatý ashimy a jedny sintry, a zkusim to párkrát prohodit, jestli poznám rozdíl )

            • Chiron  

              No organiky někdy hlučné jsou, přední celkem dlouho když byly mokré houkaly, teď když se blíží ke svému konci, jsou tiché. Zato vzadu mi ty samé za mokra houkaly furt, teď sem tam dal zas ty samé organiky, akorát si nejsem jistý jestli sem udělal dobře a houkají v mokru snad ještě víc. I když sou to pořád jedny a ty samé shimana. Když je sucho, tak sou potichu, takže fakt nevím čím to je, že se chovají každé jinak. Každopádně mám nachystané že dám dopředu sintry a začínám hledat jestli by se tu někde v okolí daly sehnat ty Ashimy SOS a hodily bych je dozadu místo těch organik. Letos to asi postupně zkusím popřehazovat a zjistit co vlastně bude nejlepší.

          • MlokCZ  

            Většina organik mi za mokra taky šlušně kvílela. Minimálně při tom prvním sáhnutí na brzdu, než se dostane většina vody pryč.

            A třeba když jsem jel z hustého deště ze Sv. Jure, tak to kvílelo slušně téměř pořád, protože dodávky vody mezi přerušováním brždění byly opravdu velké.

        • MlokCZ  

          Charakteristika sedí, ale s tím mnohem lépe u sintrů po zahřátí bych byl dost opatrný. Já bych napsal mírně lépe.

          Osobně sintrované desky nemám moc rád, ocenil bych je jen sem tam v horách při dlouhých sjezdech, ale i v horách dost často brzdím jen krátce, kdy se chovají hůře.

          Mimo větší hory mě sintrované vyloženě vadí, protože k zahřátí a výbornému brždění nedojde téměř nikdy (i když se nedá samozřejmě zase říct, že sintry od počátku nebrzdí vůbec, zase tak hrozné to taky není).

          A zvlášť při situaci, kde se jede rychleji, nebrzdí se a najednou je nutné ostřeji přibrzdit (a pak se zase dále souvisle nebrzdí), tak tam jsou prostě organiky mnohem lepší.

          A na Plzeňsku takhle jezdím převážně, na fullu lze většina věcí více pouštět bez většího brždění a jen sem tam se přibržďuje (i když místy ostřeji).

          S přehříváním organik jsem nkdy žádný větší problém (píšu větší, protože 2× jsem organiky utavil, ale to byly ojedinělé vyjímky a to poslední už před třemi lety) neměl ani v horách ve sjezdech typu žlutá z Lysé a to ani při 180/160 kotoučích.

          Pro sintrované desky vidím ale ještě úplně jinou vhodnou cílovou skupinu. A to právě klidně z těch co to šontají po cyklozsteskách. Teď konkrétně myslím takové, co neumí pořádně brzdit a místo občasného ostřejšího přerušované brždění brzdí často souvisle (i když to není nutné) a jsou pak schopni utavit brzdy i ve sjezdu, kde není třeba na brzdy téměř ani sáhnout. A sintry jim tady mírně pomůžou.

          • McBlacky  

            myslím že nejlepší kandidáti na sintr jsou závodníci co jezdí sračky nesračky. Protože po maratonech za špatných podmínek, trasy typu šela, král, sudety, manitou, exbb a jiný další prostě tu organiku musíš min vzadu měnit. dva takový závody to nevydrží…

            • Stanley_vy  

              Já mám teda origo Shimano XT desky + kotouče (180/160), takže organiky a po 2600km spíše turistických kilometrů včetně blátivé Chřibské a Šely jsem odhadem tak někde za polovinou životnosti, takže bych to s tou životností organik zas tak tragicky neviděl. A to mám se teď s váhou pohybuju od 98 na koci března na nynějších 92, takže mám s plnou polní pořád nějakých 95 kg.

              • McBlacky  

                já to mám z vlastní zkušenosti ze závodů. Mám tři horáky a HT jezdím jen na závodech, takže do 2000km/rok a organiky jsem sjel na něm sjížděl tak 3 páry. Sintr mi vydrží vpředu celou sezonu, vzadu dávám max jednou nové.

                na ostatních kolech tolik bláto nevymetám a vozím organiku tam to vydrží těch 4+2,5 odhadem.

            • StuntJ  

              To to jsem asi závodník :o). Jezdím sintry a nemohu stěžovat na špatné brzdění. Jsem brzdy pracují i za studena nepociťuji žádné omezení a i tehdy, pokud nejsou nové desky zajeté se starým kotoučem a brzdí z cca 30% plochy. Naopak oceňuji nárůst brzdného výkonu v prudších sjezdech, po ohřátí desek a na normální přibrzďovaní s neohřátýma deskami si nestěžuji. I se studenými deskami je schopný člověk zaflekovat na místě i jedním prstem na páce … Je to hodně o typu desek s lsožení směsi

              • MlokCZ  

                Zaflekovat na místě jedním prstem ve větší rychlosti přední kolo s pořádným pláštěm na neklouzavém povrchu? Samozřejmě předpokládám správné brždění a práci s těžištěm.

                Zadním kolem nebo při malé rychlosti zablokuješ zadní nebo postavíš na přední čímkoliv, na to stačí i slaboučká brzda.

                • StuntJ  

                  Aha, tak to má špatný bike slang, já mám za to že zaflekovat kolo je ho zastavit na co nejmenším prostoru, dráze, když třeba na cyklostezce vběhne pod kola neuvázané dítě :o).

                  Proklouznutí kola mám vžitý výraz zasmykovat, ale tento styl už moc nepraktikuji od dob co si platím gumy sám :o). Jinak smyknout přední kolo na asfaltu je hodně velký problém s jakoukoliv brzdou a jakýmkoliv deskami …

                  • MlokCZ  

                    Já si pod tím představuju obojí. Ale pokud si myslel co nejrychleji zastavit, tak co to přesně znamená?

                    I když mám slušné brzdy a jedním prstem na přední na tvrdém povrchu to zastaví poměrně rychle, tak když přidám druhý prst, tak zastavím výrazně rychleji (u dvou prstů už jsem na hranici, co si dovolím, abych brždění ustál, zcela na maximum už si to většinou nedovolím dvěma prsty).

                    Pokud je rychlost velká (tím myslím ve sjezdu třeba 50km+, ale může to být třeba taky 70km+), tak i při ostrém brždění je brzdná dráha dlouhá až až i s velmi dobrou brzdou, takže o flekování na místě nemůže být vůbec řeč. Samozřejmě pokud jezdec nezvládá hodně ostré brždění, tak ho brzda ani žádné desky nezachrání a bude mu stačit i menší brzdná síla.

                    A pokud dojde na krizovou situaci, tak každý metr k dobru co se podaří zastavit/zpomalit na rychlost při které situace lze vyřešit je dobrý.

                    Samozřejmě ideální je takovým situacím vždy předcházet, to se ale nemusí vždy podařit.

                    Zrovna cyklostezka a dítě, to lze předívat a lze snížit rychlost předem, ale to nelze vždy.

                    • Mr.Duck  

                      No mě teda jeden prst bohatě stačí, kdybych potřeboval, tak s nim kolo zablokuju na prakticky jakymkoliv povrchu, takže rozhodující faktor je u mě práce s těžištěm a hranice kdy de kolo do smyku. A smyk přednim kolem na asfaltu neni problém, když se přeneseš trochu dozadu, jenom mi to přijde poněkud kontraproduktivní )

                      • StuntJ  

                        Tak, tak síla vivinutá jedním prstem plně postačí .

                      • MlokCZ  

                        Smyk na asfaltu je pouze chyba jezdce, že blbě brzdil a přenesl těžiště dozadu příliš brzo ještě dříve než bylo náběhem brzdné síly více zatížené přední kolo.

                        Když brzdíš správně, tak musíš být schopný postavit to na asfaltu ve velké rychlosti na přední s tím, že tomu bráníš.

                        Pokud tedy narážíš na asfaltu na hranici, kdy smykuješ předním kolem, tak brdíš blbě.

                        • Mr.Duck  

                          No samozřejmě že když normálně jedu, tak na tu hranici nenarážim, ale když chci, tak to neni problém smyknout, a samozřejmě neni ani problém se postavit na přední kolo, je to jenom o tom těžišti ) Ačkoliv s těma mechanikama co sem měl, nebo s V brzdama bych se ve větší rychlosti asi docela bál, přece jenom ta dávkovatelnost neni ideální )

                          • MlokCZ  

                            Ve větší rychlosti (40km/h+) při správném brždění na asfaltu a pořádném plášti to tedy lehké není postavit na přední a smyk nehrozí na asfaltu vůbec při správném brždění, přední s postupným nárůstem brzdné síly je tlačeno více a více k podkladu, což smyku zabrání (a přední kolo je nakonec extrémně zatížené i ve chvíli, kdy jsi zcela za sedlem, když i v tu chvíli zadní téměř ztrácí kontakt s terénem). A při správné práci těžiště to na přední ve větší rychlosti jedním prstem postaví jen ukrutně silná brzda. S menším kotoučem podle mě žádná současná hydra + jeden prst nemá šanci. S 200tkovou ty nejlepší možná.

                            Já třeba na K24 + 180 kotouč bych to na přední ve velké rychlosti nepostavil ani náhodou, dříve bych se neudržel na kole, protože to zpomalení je velké a není žádná sranda to ustát. A tedy ani netuším, jestli ta brzda s tím 180mm kotoučem a dvěma prsty na páce na to má. Záleželo by nejspíš na rychlosti a v opravdu velké asi nemá.

                            • MlokCZ  

                              A jedním prstem se 180tkou kotoučem na K24 (nové zajeté desky) maximální sílu na páce bez problému na asfaltu ve vyšší rychlosti ustojím a to bez smyku a zvednutí zadního kola.

                              • Atilla  

                                Asi bys měl vyzkoušet sainty:)

                                • MlokCZ  

                                  Od právě cca té doby toho příspěvku na který reaguješ vozím na obou fullech The One. Sainty jsem zkoušel a brzdí podobně jako The One.

                            • Mr.Duck  

                              Dyk to řikám, samozřejmě že při správný práci těžiště ani nejdeš na přední, ani nesmykneš, ale já teda se svejma 64kg za brzdu nemůžu vzít ani tim jednim prstem vší silou, prostě by se to smyklo nebo bych letěl, takže účinnost tý brzdy tady rozhodn neni ten rozhodující faktor

                      • MlokCZ  

                        A taky tam máš větší kotouče, což to zase výrazně posouvá jinam, tedy při stejné síle na páce větší brzdná síla.

                    • StuntJ  

                      Na biku se těžko člověk dostane nad 50km a jde vidět že nejezdíte na cyklostezkách s pořádný civilním provozem, tam jsou podobné situace jako splašené děti, neuvázaní pejsci, inlajnisti s naprosto chaotivním chováním, důchodců, kteří netuší co to je cyklostezka plno a podobné situace člověk musí řešit co 100metrů, záleží na počasí a momentálním trendu …

                      • MlokCZ  

                        Sem tam po takové stezce jedu (např. sem tam při dojezdu z vyjížďky a průjezdu Plzní z určitého směru), ale snažím se jim vyhýbat, nevím co bych na nich pohledával.

                        A když tam jedu, tak jedu dostatečně pomalu dle stavu provozu na takové stezce, pokud je tam přeplněno, tak se tam bezpečně rychle jet prostě nedá.

                        Na takové stezce při příliš velké rychlosti ale nepomůže sebelepší brzda ani reflex, když ti nečekaně někdo skočí pod kolo. Na to pomůže pouze předívat, objíždět velkým obloukem a když to nejde, tak předem zvolnit.

                        A proč by se na biku nedostalo nad 50km/h? Kolem 50km/h se dá jet každý druhý jezdivější sjezd, kde tomu nebrání zatáčky a nejsou tam lidi (což trošku dále od města v terénu nejsou prakticky nikdy). Full pak dovolí větší rychlosti i v poměrně rozbitém terénu.

          • Rychlej turista  

            To mi teda vysvětli, jak se správně brzdí z prudkého kopce na Furious Fredech :-)

            • MlokCZ  

              Tak diskuze je snad o brždění na biku, tedy na bikových pláštích, na silničních pláštích je to pochopitelně jiné :-)

        • matejicekkk  

          Ktere jsou keramicke Goldfreny? Ja ted objednal normalni sintr..ani jsem si nevsiml ze by vyrabeli nejaky jiny. Goldfren GF-846.

    • Biker jak Pes  

      wow… tak tyhle pojmy slyším poprvé v životě… :-X

    • zdenek  

      Oživím vlákno:

      Jsou nějaké aktuální zkušenosti s tímto výše odkazovaným shopem

      Superstar

      a jejich kevlarovými destičkami?

      Tady na BF jsem našel celkem pozitivní (starší) názory, ale na jejich stránkách v recenzích jsou stížnosti na krátkou životnost…

      • blisterexist  

        když už superstar tak sintr, kevlar jsem taky vozil a sintr je lepší

        • Atilla  

          Mě docela lákaly ty kevlary na předek. Co se ti na nich nelíbilo? Dík

          • blisterexist  

            výdrž v blátě nebyla nicmoc, sintry brzdi stejne ale vic vydrzi

            • Atilla  

              Mě právě sintry štvou na pár technických věcech co u nás máme. Jak jsou studený, tak ten nástup je pozvolnější, po pár metrech zase kousavé, takže když to tam zkoušíš na několik pokusů tak ti brzdy zase vychladnou než kolo vynesu nahoru. A hlavně když jsou kamený mokré, tak je tam dávkování dost důležité.

              • pepek  

                proto ber ten kevlar, za cenu 220Kč/pár výdrž není podstatná

                • Atilla  

                  vemu 2 páry sobě, 2páry bráchovi a uvidíme. Za těch 750kč + poštu to jde

              • blisterexist  

                mě přijde že ty sintry mají pořád stabilní výkon

                • Atilla  

                  ty origo na saintech rozhodně ne. Prvni zabrždění a říkáš si nic moc, zmáčkneš stejně podruhé a pomalu jdeš přes rodla:) jak se zahřejou, tak brzdí furt stejně

                  • MlokCZ  

                    Zajímavé, že jsou na to citlivé až tolik. Každé sintry po zahřátí brzdí o něco lépe, to je jasné, ale nebývá až takový rozdíl.

                    U The One je (jak s originál, tak s Koolstop sintry) i první zabrždění dost ostré. A po zahřátí brzdná síla naroste už jen trochu.

                    Elixiry R + originál sintry to samé, i když rozdíl možná o chlup větší. U Elixirů jak to mám navíc na větších kolech mi tedy akorát přijde, že to vůbec nebrzdí nikdy při střídání s The One na menších kolech :-)

                • xshreck  

                  mě taky… nikdy jsem si na dávkování nestěžoval (teda s velkým kotoučem ano)

          • pepek  

            Ty kevlary vůbec nevadnou

            • Georrge  

              vadnou jen organiky, páč jsou organické, jako květinky, ty jsou taky organické, a květinky vadnou :D

              • Jauda  

                mě se už povedlo unavit i kevlary, ale je pravda, že to byly kotouče tmavě modré.

                Ten sjezd lesem z Assachbergu (Alpy) dal brzdám zabrat – 500 výškových metrů na necelých 2km.

                Podotýkám brzdil jsem krátce-intenzivně a nakonec střídavě přední zadní, ať schladne alespoň jeden kotouč :-D (Avid Five 185/185)

                Nechce někdo objednat 2 páry kevlarových desek?

                • sr71  

                  Mám na kole Strokery Ryde, a nejsem moc spokojený s jejich účinností – vpředu originál desky (cca 2000km), vzadu jsem zkušebně namontoval koolstopy (na těch je momentálně cca 500km), přijde mě že to začne slušněji brzdit vždy až po zahřátí delším sjezdem, ty koolstopy vzadu bez zahřátí brzdí minimálně, je takováto malá účinnost normální? Porovnávám to s mým druhým kolem, kde mám V-brzdy s koolstopama vpředu a nějakými 3barevnými BBB vzadum a to se vůbac nedá srovnávat – ty véčka proti těm hydraulikám brzděj neporovnatelně víc.

    • xshreck  

      Mám v brzdách superstary s černým pozadím. Jsou to počítám organiky že?

      K dotazu, pokud hodně prohřeju organické desky, můžou ztratit vlastnosti? Dostaly už párkrát pěknýho čouda a zahřály se dlouhodobě na nehezké teploty. Když brzdím, tak brzdím dvěma prstama :-D a su rád že něco ubrzdím (nutno podotknout, že na závody super).

      Dal jsem dopředu náhradní sintr, brzda najendou začala brzdit :-D zadní jsem vzal smirkem, šel projet a nic. Mrknu na desky a leskly se jak psí kule. Vzal jsem je teda znova a pořádně. Stejně tak i kotouč. Maličko se účinek polepšil. Přijde mi, že jsou nějaké vytvrdlé a proto nebrzdí. Je to možné?

      Jezdil jsem vždycky radši sintry, s těma jsem neměl sebemenší problém :-D ale pokud bych mohl zachránit to, co mám na kole, nezlobil bych sa.

      • Lamer  

        Taky by mě zajímalo, jestli se někdo nesetkal s postupnou klesající brzdný síly organickejch Shimano destiček (po vychladnutí). Už jsem vzadu nasadil sintry a se silou brzd jsem spokojen, ale v předu jsem ještě nechal organický destičky a stejně jako když byly vzadu se mi zdá, že když jsou nový, tak brzděj mnohem lépe, než když jsou na 50% opotřebení (a to pozoruju už u několikátýho páru destiček). Kotouče odmašťuju pravidelně, takže mastnoty by být neměly. Má s tim někdo zkušenosti?

    • ladias  

      Zdarec. Chci osazovat na bika zimní kola. Normálně jezdim XT ice kotouče a sintrované desky. Chtěl jsem tam dát jen nějaké levnější kotouče, ale ty koukam maj ve specifikaci že jsou jen na polymery.

      Dotaz: je to jenom o životnosti, nebo to prostě dohromady nejde? A co třeba hlučnost?

      • Petr78  

        Nejde jenom o životnost.

        Hrozí vážné poškození kotoučů.

        V zimě ti organiky nestačí?

        • ladias  

          To jo, ale chtěl bych mít možnost ty kola přehazovat i v sezóně (jiné obutí) a nechci při tom měnit i desky.

          • novas752  

            Dej tam SLX kotouče, ty jsou celkem a sintrovaný desky snesou.

            A nebo koukni na Bike-components.de , pár dnů zpět tam měli Sram Centerline okolo 15 Euro (180mm, 200mm mě stál 17), a to jsou kotouče výborné, mám na nich naklesáno přes 130km se sintrovanejma destičkama a jsou v podstatě jako nové, skoro neojeté.

        • Tom-T45  

          To poškození by mě zajímalo. Jak to vypadá?

      • Mr.Duck  

        Odjezdil jsem tak 3 sezony, sintry, Saint brzdy, a vice mene DH, stokrat sem na tom byl urcite.

        Nerikam ze bych to primo uplne doporucil, dokazu si predstavit ze treba nesnese nejaky zahrati co jsem mu nedopral, ale kdyz uz na tom kole byly tak jsem to zkusil a vydrzely stejne dlouho jak jakykliv jiny.

        Na druhou stranu, RT66, kterej uz tusim je na jakykoliv brzdy nestoji zas o tolik vic. Jestli to mas kupovat a neni to neco co ti sedi doma v koute, koupil bych to co je kompatibilni a nenechal si vrtat koleno :)

    • Jiri.velmez  

      Prosím o radu teď mám brzdové destičky N04C a jsou dost hlučné když se zahřejí tak je to lepší tj méně hlučné.

      Hledám jiné které budou méně hlučné a hlavně budou skladem.

    • jIrI___  

      Otázka do pranice. Jezdím na gravelu organické desky a za chvíli bude potřeba výměna, má smysl zkoušet metalické (obojí origo Shimano)?

      • novas752  

        Odpovím otazkou, co ti vadí na organických?

        • jIrI___  

          Snesl bych větší kousavost, jinak asi nic.

          • Pikaču  

            Ja ted koupil na silnici sintr shimano icetech místo organik a sundal jsem. Kousave az moc na mě.

          • scota  

            Zkus červené Kool Stopy ty jsou semimetalické ;-)

          • krabica  

            Podle mně to nemá smysl, ta adheze úzkých plášťů tam prostě není taková…

          • novas752  

            Sintry mi moc kousavější nepřijdou. Když nejsou ohřaté tak jsou naopak takové vlažnější než organiky.

            • LM  

              Přesně. Proto mám vepředu organiky (brzdí hned) a vzadu sintry (začnou brzdit až v delším sjezdu, resp. stačí na ně pak menší síla:-)).

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.