• pastikar

    Aké používate doštičky a prečo.Dochádzajú mi povodné Hopácke a neviem ake si zaobstarat.Poradte

    0 0
    • Vilém  

      mineralni?? nemyslels metalicke?

      0 0
      • Gumicuk  

        Mineralni je olej tusim :-) a nebo voda :-)

        0 0
        • Eila  

          nebo sklo:-)

          0 0
          • pastikar  

            No každopádne dakujem za Vaše príblblé príspevky. V ponuke Hope sa uvádzajú organické za 890Sk a minerálne za 1250Sk.Tak sa vás teda pýtam.Aký rozdiel je medzi nimi.Sintrova­né,metalické,mi­nerálne,organic­ké...........­...Prosím len fundované odpovede,nie spústu prázdnych rečí.Ďakujem

            0 0
            • hkek  

              Jeee ty nadelas…

              0 0
            • Gumicuk  

              Nevim jestli jsem dostatecne fundovany na kvalitni odpoved, ale pokusim se… Myslim ze jsou jenom dva druhy, kazdopadne dva asi nerozsirenejsi… a to jsou sintrovane a organicke. Organicke jsou snad vyrobene z nejakejch pryskyric ci ceho a sintrovane jsou s pridavkem kovu. Lepsi brzdne vlastnosti by meli mi ty sintrovane, ale kdo vi. kazdopadne jsem je mel na pri zakoupeni na Hopech mono M4 pokud moje odpoved nebyla dostatecne fundovana tak mi prosim nekamenujte…

              0 0
            • TinkTink  

              Sintrovane = metalicke Organicke = Mineralni

              Bezne se pouziva oznaceni „sintrovane“ a „organicke“…takze na SK mate zas neco spesl.

              Do kterych mas jit ti neporadim. Nevim co jsi vozil do ted a nevim co od toho cekas :)

              0 0
            • PePu  

              Nekde na mtbr.com jsem cetl, ze na dlouhe sjezdy (Alpy) jsou lepsi kvalitni organicke. Sintrovane maji sice lepsi brzdny ucinek, ale hure odvadeji teplo.

              0 0
              • PePu  

                Uz jsem to nasel: http://www.mtbr.com/…123870.shtml William a Cross Country Rider from Chester Springs Date Reviewed: 11/23/2004 9:22:49 AM

                0 0
              • Vilém  

                Prave ze sintrovane odvadi teplo lepe,tim padem muze pri dlouhem sjezdu dojit k prehrati brzdy,roztazeni kapaliny a v extremnim pripade az zablokovani kola.Treba Magura sintrovane desky zakazuje,pry by zvysene zahrivani mohlo poskodit tesneni.

                0 0
                • PePu  

                  Jasne, to je tak, kdyz clovek neco rekne/napise, aniz by se nad tim radne zamyslel. Staci se podivat na tepelne kapacity a vodivosti a hned je vse jasne. Preci jen se rotujici kotouc chladi lepe nez stojici kapalina.

                  0 0
    • fousac  

      taky nad tim dumam.. original shimana uz zacinaj koncit.. ale asi zase organicky… funkce dostatecna, a prej tolik nezerou kotouce…

      0 0
      • Vilém  

        Original Shimana v 525 jsou organiky a stoji za hovno,rychle odejdou,za mokra malo brzdi.Pak jsem jezdil metalicky Goldfren,brzdi za vsech podminek stejne a lip nez Sh.Zkusil jsem i organicky Fastop,ty za sucha brzdily lip nez Goldfren,ale jak bylo mokro nebo brod ,tak nez uschnul kotouc malo brzdily.Nyni jezdim opet Goldfren a spokojenost.Zi­votnost kotouce neresim,mam na nem troje ojety desky a zatim se nejak dramaticky neztencuje a navic jeho cena je cca jak desticky.

        0 0
        • Vašur  

          Originál HFX9 byly taky organiky a i když jsem je podle mě moc netavil, tak se v místech, kde je kotouč nepřerušený dírama po 1800km rozsypaly a brzdily jen přes ty díry a kotouč stačili pěkně vybrousit než jsem to zachytil. teď mám sintry a nový kotouč a myslím, že brzdí o něco míň (ale ne tragicky) a při namočení pěkně vyjou při intenzivnějšim brždění.Snad zase víc vydrží, ale to nebudu vědět dřív než v létě.

          0 0
          • Pá-dlista1  

            Jaky mas konkretne? Mam zkusenost, ze vsechno brzdi lip nebo minimalne stejne dobre jako original.

            0 0
            • Vašur  

              Teď jsem pročet všechny příspěvky na tohle téma a nevím, jestli to není obráceně – původní sintr a teď organika. Ty, co mám teď jsou HAYES PART NO: 98–14531 a v pytlíku od nich mám ještě ty staré. Jak se dá na pohled poznat rozdíl mezi sintrem a organikou? Jinak budu hledat u Hayesů co je pod tímhle číslem. Myslím, že jsem asi byl zbytečně moc zatíženej na originální díly a až dojde na zadní brzdu, tak zkusím nejpíš ty koolstopy

              0 0
              • Vašur  

                našel jsem na www.hayesdiscbrake.com/friction.html dva termíny – sintered-metalic a semi-metalic. z toho soudím, že semi-metalic bude ta organika a podle černý podložky jsem ji tam měl jako orig. a taď mím ty sintry

                0 0
                • Gumicuk  

                  No v sintrovanejch by meli bejt videt kousky kovu, teda alespon u me to tak je. Jo a jeste ty sintrovane by meli bejt obecne vic hlucnejsi, prave kvuli tomu kovu v te smesi

                  0 0
                  • Vilém  

                    Neni to jednoznacne,i v or­ganickych jsou kousky kovu.Asi kvuli lepsimu odvodu tepla?

                    0 0
                    • Vašur  

                      No právě! Jestli to není marketingovej podfuk. Zvláš? když se důkladně přečte, co hayes na tom srovnání (www.hayesdiscbrake.com/friction.html ) píše: semi mají vlastnost Long wear life ale sintry byly vyvinuté s cílem Long wear, sintry mají vlastnost Shocking stopping power ale semi jsou vynikající náhrada, pokud chceme incredible stopping power, semi snižují teplotu systému, ale sintry jsou nejlepší na downhill atd. I když vlastně sjezdaři brzdy moc nezahřívají, jak jsem viděl vloni na Ještědu. Ti lepší brzdili až v cíli a ostatní sjížděli se zablokovaným zadním kolem.

                      0 0
                      • pastikar  

                        Pre Pádlistu.Mám tam povodné M4.Asi sú metalické,lebo už sú tam len také kovové pliešky… :-))

                        0 0
                        • Gumicuk  

                          No bacha aby to nebyl pochromovanej plast :-))

                          0 0
                          • pastikar  

                            Od Hope by som to nečakal,ale možné je všetko :-))

                            0 0
                            • Gumicuk  

                              V zajmu lepsi tepelne izolace by to treba tak nekde mohli provedst, ale bylo by to zajimave, kdyby se ti to v prudkem brzdeni rozteklo…:-))

                              0 0
                        • chodec  

                          z výroby chodí Hope standardně se sintry – poznáš je podle „zlatých“ nosných desek. Organiky od Hopu mají tyhle nosné desky černé. Organiku a sintr poznáš i při pohledu na vlastní hmotu obložení – v sintru jsou v té tmavé hmotě obložení takové jakoby lesknoucí se kovové piliny – prostě hmota je v místě styku s kotouči jakoby kropenatá lesknoucími se ďubkami kovu – vedle toho organika je obvykle poměrně jednolitá tmavá až černá. Někdy se dělá i semiorganika/se­misintr – to je směs někde napůl cesty, ale to už nejsou originály – dělá/dělal je na M4 třeba Fastop (ty jsem tam měl před časem – měly modré nosné desky). Jinak kromě Shiman v tomhle rozměru se dělají tyhle desky ještě u X dalších výrobců – Kool Stop, Goldfren, Fastop, swisstop, … – někdo to nemá uvedené specielně pro Hope Mono M4, ale vždy je tam uvedená některá z následujících brzd:

                          Shimano XT BR-M755

                          Grimeca System 8

                          Sram

                          Hope Mono M4

                          Každopádně z výroby jsi nejspíš měl ty se zlatými plechy (alespoň já je měl na všech 4 M4 brzdách, co jsem historicky pořizoval) – tedy sintr a můžeš si teď vybrat zda změníš na organiku nebo necháš sintr. V tom, co kdo připisuje kterým za vlastnosti jsou celkem zmatky, moje pozorování je, že sintr bzrdí jakoby stejnoměrněji a vydrží déle, dobrá organika dokáže brzdit zdá se mi trochu intenzivněji, ale rychleji se ošoupe a prostě nevydrží to co sintr. Jo a některé sintry hvízdají v mokru – u té organiky se mi to nestává. Aktuálně jsem do M4 dal organiku od Hopu – nemůžu říct, že by rozdíl v brzdném účinku byl nějak propastně dramatický, ale brzdí to dost a uvidím, jak dlouho to vydrží.

                          0 0
                          • Vilém  

                            za 4,5 roku, uz asi zjistil jak to je:)

                            0 0
                            • chodec  

                              a vida slušněj kosttlivec :-)))) – no nic tak třeba poslouží někomu dalšímu

                              normálně se vždycky bavím, když někdo resuscituje takhle staré vlákno a teď se sám chytnu :-) 

                              0 0
                          • chodec  

                            ještě dodatek – k originál deskám dostaneš i ten nosnej čep pro mono M4 s gumovejma „o“ kroužkama, novou závlačku na něj a nová rozpěrná perka mezi destičky. Tyhle věci jde sice většinou použít po straých destičkách, ale pro případ jejich poškození nebo ztráty je tohle nejsnadnější cesta, jak se k nim dostat. Neoriginální desky někdy obsahují ta nová rozpěrná perka (třeba Kool Stopy je měly v balení), ale často ani ta ne a nikdy u nich není ten čep a závlačka na něj.

                            0 0
    • capo  

      Rád bych trochu oživil tohle téma - jaké destičky preferujete?

      0 0
    • jIrI___  

      A mě pomalu začínají odchátet destičky v XT 08 a nevím jaké dávají od výroby (sintrované/or­ganické). Rád bych právě zkusil ten druhý typ než tam teď je :)

      0 0
      • dieegoo  

        Neni nic snazsiho, nez desky vyndat, podivat se na typove oznaceni a vyhledat si to :)

        0 0
        • jIrI___  

          Paráda. Já měl za to, že je někdo vyndané už měl :-))

          0 0
        • Polo21  

          dokonca ked ich vzberies tak je to tam aj napisane (Resin alebo Metal)

          0 0
      • goofy  

        Originalne by tam mely byt Resin, ale uz jsem se setkal ze z vyroby tam byly i sintr.. Kazdopadne kup sintr nebo Fastop :-)

        0 0
    • Zerocool  

      jezzdíme teď keramické kotouče ceradure, zatím na normálních deskách, ale brzdí to hůře, nevíte, kde sehnat desky na keramické kotouče?

      0 0
      • kubad  

        nikde – dej tam kvalitní organické desky to je maximum co můžeš udělat, jinak ty kotouče budou brzdit vždy hůř než klasika bohužel.

        doufej žes ty kotouče nejel s sintr deskama asi bys je zničil

        0 0
        • Zerocool  

          vozíme tam http://www.koolstop.com/…es/index.php jak je shimano, tak ten druhý řádek uprostřed…

          0 0
        • Zerocool  

          prosím tě, které kotouče na 6 děr patří k nejlehčím? (spotřebák, ne žádné „tvoje šperky“):)

          0 0
          • Vilém  

            Treba neco takeho, nebo ashimy. Kubada urco jeste neco napadne:)

            0 0
            • Zerocool  

              ty aligatory vypadají zajímavě, ale ta brzdná plocha je malá, ne? váha už se blíží těm keramických, budou mít taky něco kolem 70gr

              0 0
              • Vilém  

                Osobni zkusenost je nulova. Je to vcelku novinka a ja se svou vetsi vahou, tech par gramu  radsi ozelim.

                0 0
              • ememem  

                brzdna plocha ta trapit nemusi, vysledna sila je zavisla iba od sucinitela smyk. trenia medzi materialmy(kotuc-platnicky) a kolmej tlakovej sila medzi tymito telesami.

                0 0
                • goofy  

                  Ale kdyz to nema o co trit, tak co to? Prece hovno brzdi

                  0 0
                  • tassajara  

                    h…o nebrzdi :o) ale zial eminem ako spravny teoretik od pc zanedbal urcite prakticke fakty, ktorych dopadom je vyssie zahrievanie „deravejsieho“ kotuca pri rovnakom brzdnom ucinku ako aj vyssie tlaky kvoli mensej brzdnej ploche ⇒ vyssi ubytok materialu (nizsia zivotnost)… prosto pozor na prilis horlivych aplikatorov uciva fyziky 2.stupna ZS v oblasti mtb :D

                    0 0
                    • roud  

                      prdek větší zahřívání naopak se líp chladí tím jak je děravej…

                      0 0
                      • tassajara  

                        pocvic este trochu zaklady fyziky pripadne aj logiky – mozno sa lepsie chladi, ale kazdopadne z vyssej teploty, takze neviem ci az taka vyhra…

                        0 0
                        • roud  

                          Vozil sem jak kotouče děrovaný (resp na nich nebyl skoro žádnej matroš) tak normální (plný) a žádnej rozdíl v zahřívání sem nikdy nepozoroval po sjezdu se spálíš o oba stejně jen ty děrovaný vychladnou rychlejc…

                          0 0
                          • kubad  

                            myslíš tu 200mm :-) cos tam chvíli měl to souhlas tu uvařit těžko dokážeš

                            0 0
                          • tassajara  

                            ano je to uplne tak ako vravis – volnym okom rozdiel 40–70 stupnov celzia pri teplotach 300–400 stupnov skutocne nespozorujes. :D

                            0 0
            • nobody  

              to asi nebude brzdit :)

              0 0
            • jIrI___  

              Zajímalo by mě, jak to u nich bude s vibracema. Přeci jen ta plocha pro destičky není nejširší…

              0 0
          • kubad  

            pokud pominu Al speciality tak Ashima za par kacek a na zavody by mely stacit

            0 0
    • kudlanka32  

      jsem spokojen s timhle: http://www.goldfren.cz/…l-mtb-ds.htm

      za mokra je to trhochu kraval ale brzdi to a nejde to prehrat :)

      0 0
      • pepek  

        Nevím, jestli su takový hovado, ale zvadly mi i tyto desky.

        0 0
        • pitos  

          sice vážím i s batohem 75kg ale ani když jsem jezdil na 160mm kotouči tak jsem nikdy neměl vyloženě problém s přehřátím a nějakým extrémním vadnutí brzdy.Ano o trochu účinosti při dlouhém brzdění přišli ale nic hrozného.Brzdy máme stejné a desky používáme také podobné takže mi vychází   to hovado;)

          0 0
          • pepek  

            Já už fakt nevim :-( Ne že by už nebrzdily vůbec, ale kleslo to tak , že  už sem brzdil aji očima. Vpředu mám 180

            0 0
            • pitos  

              Máš tam tedy ještě  rezervu,dej tam 203mm kotouč a je to zase celkově o kus dále.A když ani to nepomůže tak 230mm kotouč,ten už tě ubrzdí určitě:)

              Asi prostě moc brzdíš.pokud nejedeš vyloženě nějaký těšký technický trialový sjezd tak bys měl jen lehce korigovat rychlost,nesnažit se přibržďovat za každou cenu a bike nechat volně jet.V situacích kde to není nutrné nepoužívat zbytečně moc přední brzdu(zavřená zatáčka apod.)

              0 0
              • pepek  

                Dík za radu :-) Je to tam trochu z kopca, jedu tam krokem. Nepoužívat přední brzdu? To už bych tady nepsal, zvadla aji zadní.

                0 0
                • goofy  

                  Tak poustet brzdy a nechat je vzdycky aspon na chvilku vychladnout..radeji pribrzdit vic pak trochu pustit

                  0 0
                • Paja  

                  …a to je kterej bonbonek?-)

                  0 0
                  • pepek  

                    No jenom Těchovský sjezd (tam tedy brzdy rozhodně souvisle nedržím)

                    0 0
                    • Paja  

                      Zlaty vecka;D

                      0 0
                      • pepek  

                        Soudruhu s Tvojí hmotností by mi stačilo podle poptřeby foukat do protisměru – ani bych brzdu nepotřeboval.

                        0 0
                        • Paja  

                          Nevim pepku, kolik vazis ty, ale vzhledem k tomu o kolik su vyssi, tak na absolutni hmotnost to zas takovej rozdil nebude…

                          0 0
        • kudlanka32  

          hmm, a mas stejny brzdy a kotouce? mozna hlavne ty kotouce…

          jinak se to bude blbe srovnavat…

          0 0
      • ropman  

        už jsem o nich (Goldfren sintr) psal SEM, brzdí míň než Fastopy a zatím jsem neměl možnost posoudit jak v dlouhých sjezdech a stejně asi nebudu mít nikdy přímé srovnání jak se ty které desky v tom konkrétním sjezdu budou chovat. Ale každopádně už mě vadí ta nižší účinnost a hodím dopředu teď zase nový Fastopy organiku. Tyto půjdou brzo dozadu a uvidí se. Možná brzdí míň, ale zas mají vydržet teplotu až 800 stupňů, tak by měly vydržet brzdit i když jiný už by zvadly.

        Teď mám 180/160, chci pořídit a zkusit 203/180, hlavně pokud zas vyrazíme někam za hranice do kopců, tak si od nich slibuju menší námahu při brždění a rezervu před přehřátím.

        Kotouč vidím na nějaký A2Z nebo Aligator, tento se mi moc nelíbí, ani nevím proč …, pokud myslíte, že je to blbost, nechám se možná přesvědčit

        0 0
        • Vilém  

          S goldfrenama stejna zkusenost. Zustavam verny Fastopu. I kdyz je to organika, tak jsem je zatim neupekl, takze toto neresim.

          0 0
        • nobody  

          ten Aligator má velké díry a žere dost desky

          0 0
        • Vilém  

          Tem vlkovatej Aligator mam ve 180 a 200mm provedeni. Oboji mi pri urcite sile brzdeni rozvibrovava vidlice. Uz mam nachystany kulate nahrady shimano XT sm-rt75.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.