• sudovec

    Zdar,

    mám takovej možná blbej nápad. Jezdím 29" (vím, 29" nebrat, ale co teď už nadělám ;-) ) a poslední dobou často jezdím delší štreky jen po silnici.

    Jiný kolo si kupovat nechci a rád bych aby to trochu líp jelo. Chci si tedy pořídit druhou sadu kol jen na silnici.

    Takže uvažuju o tom, že si nechám zaplést silniční ráfky (http://www.remerx.cz/…on-rmx-6522/) na MTB nábojích na disky a nahodím na to http://www.tufo.com/…site-carbon/

    Co vy na to? Je to blbost? Má to smysl? Nebo to udělat jinak?

    0 0
    • Hnoj  

      Ráfky + náboje docela OK nápad, ale spíš bych použil klasické plášťě + duše, přeci-jen, když píchneš, je to o hodně snadněji řešitelné a cena je taky daleko nižší…

      0 0
      • sudovec  

        Silničku jsem nikdy neměl a myslel jsem že by mohl dobře zafungovat tufo tmel na běžný lepení a mělo by to bejt i rychlejsší než měnit/lepit duši. A když ne, vozil bych sebou stejně jeden rezervní plášť.

        A nebo rozdíl mezi duší + pláštěm a touhle „plášťovkou“ za to nestojí? Nevím, nemám s tím zkušenosti.

        0 0
        • t29  

          Urychlovacích kroků pro 29" tank je několik:

          • přezout z 2,2" drapáků na 1,5" crossové semislicky
          • vyměnit odpruženou vidli za pevnou
          • přezout z 1,5" semislicků na 1" siliční slicky
          • koupit nové kola s užšíma a vyššíma ráfkama a nižším počtemdrátů pro lepší aerodynamiku
          • pokud to nebude stačit, bude potřeba koupit silničku a teprv u ní másmysl řešit dušové pláště vs. galusky/plášťovky
          0 0
          • sudovec  

            Dobrá, pochopil jsem… Jen jsem si říkal že abych vykompenzoval tu tankoidnost MTB, potřebuji kola o něco lepší než by byla na silničce.

            K té vidli – mám HT a do terénu bych to tak chtěl i nechat. Ale budu mít vždycky delší období (třeba 3–6 tejdnů) kdy budu jezdit výhradně po silnici. Má smysl se vůbec zabejvat tím, že bych na tu dobu přehodil vidli za pevnou? Nebo je to taky blbost?

            0 0
            • t29  

              Silničku nedoženeš se sebelepšíma kolama, protože aerodynamika posedu udělá daleko víc.

              Pevná vidle je použitelná jednak na silniční ježdění, jednak na ježdění v zimním bordelu. Ale chce to druhý spodní kroužek hlávka, aby se to dalo jakž takž jednoduše přehazovat. Navíc tu někdo prohlásil, že na českých silnicích je rád za zdvihy 160/160 :)

              0 0
    • vsn  

      co by to nešlo? … ráfky na MTB jsou stejny jako na silnici (kromě šířky) takže určitě to půjde … akorat nebudeš mít berany a bude to vypadat ošklivě z uzkejma pláštěma… možna by lip vypadalo to obout na něco širšího kolem 1,5 "

      0 0
      • sudovec  

        Berany nemám rád – dole je stejně držet nemůžu protože mě přitom bolí záda, a nejsem žádnej metrouš abych řešil jak to bude vypadat. Hlavní je aby to dobře jelo a fungovalo.

        Tahle sada kol by měla bejt výhradně na silnici a proto radši silniční pláště a tím pádem asi i ty ráfky.

        0 0
        • Deathwing  

          tak by reseni bylo fitness kolo – silnicka co ma rovny riditka, razeni a brzdovy paky jako mtb

          0 0
          • sudovec  

            Tak to asi jo, ale moje smůla je v tom že mám na kola málo místa…

            0 0
    • t29  

      řešil jsem to samé loni a nechal jsem si zaplést od Hnoje (bikez.cz) tuhle kombinaci – nakonec jsem s těma kolama vyrobil silničního Prasopsa z 26" biku :)

      0 0
      • sudovec  

        To je fakt prasopes, tak daleko zajít fakt nechci :-D

        Jinak každopádně díky.

        0 0
    • Martin  

      s trochou dobré vůle to jde i s normálními bikovými záplety

      http://www.bike-forum.cz/…l-31897.html

      kola FRM 29 SL, pláště author 622/25

      0 0
    • Payia  

      To radsi kup na bazaru nejakou silnici do 10k nez tvorit podobnou prasarnu.

      0 0
      • sudovec  

        Berany viz výš a 2 kola žerou moc místa. A to bohužel nemám.

        0 0
    • kubad  

      proč? stačí vyměnit za silniční pneu, nebo nějaké užší rychlé

      pláště, výměna o moc víc času nezabere a ušetříš kopec peněz,

      pokud bude vyhovovat mužeš časem zaplest celé kola :D

      0 0
      • sudovec  

        Mám na tom teď bezdušáky a nechci to zbytečně přehazovat. Takže další sada kol mě nemine…

        0 0
    • Deathwing  

      Na jednu stranu to blbost je mit MTB a predelavat ho na silnicku, na druhou jestli se ti to aspon trochu libi a nechces kupovat druhy kolo tak by to mohlo jit.

      MTB rafky jsou stejny jako Cross takze i uzky plaste bys sehnal v pohode.

      jediny co te na silnici bude limitovat budou kliky s malyma prevodnikama a kazeta s velkym rozsahem kterou na silnici nevyuzijes (ale na druhy kola si muzes koupit treba 11–28)

      0 0
      • sudovec  

        Ale na MTB/cross ráfky asi nedám pláště na silničku, nebo jo?

        Já to chápu tak, že bez užších silničních ráfků budu muset dávat crossové pláště a čistě silniční na to nepůjdou. Nebo je to jinak?

        0 0
        • t29  

          kámoš do 19 mm širokých crossových ráfků obul 23 mm silniční pláště a jezdí na tom už několik sezón – akorát při nákupu musel u VeloHanáka slíbit, že v případě problémů to nepřijde reklamovat :))

          Možný problém je, že MTB ráfky jsou konstruované na nižší tlaky, než se foukají na silnici. Ale pokud to jsou normální těžké ráfky stylu Remerx Dragon, není se čeho bát.

          0 0
          • sudovec  

            Jasně rozumím – ty tlaky na ráfek byl jeden z důvodů, proč jsem uvažoval o těch plášťovkách…

            0 0
          • kubad  

            s těma tlakama to není tak horké,čím s úzkým pláštěm je to v pohodě viz tabulka Mavicu

            0 0
            • Martin  

              fulcrum to má podobně, pro 1" silniční gumy doporučuje 7 barů

              0 0
        • Deathwing  

          na rozmer silnicnich plastu a rafku me nenapadlo se podivat tak sem nad nima nijak neuvazoval

          jestli by sly na cross rafky silnicni plaste tim si nejsem jistej (kdyby jo asi by byly roztazeny do sirky)

          Silnicni maj rozmer 622×14, plaste 622×23

          cross maj 622×19, plaste 622×32

          ale cross plaste by na kole asi vypadaly lip nez primo silnicni a o moc hur by nejely a dala by se s nima projet i nejaka ta cesta

          0 0
      • sudovec  

        Jinak dobrej nápad s tou kazetou.

        0 0
        • Neunzikger  

          Než uvažované plášťovky a plášťový ráfky mi přijde více dotažený řesení s galuskami. Ráfek Mavic Reflex http://kolokolo.cz/…c/reflex-cd/

          Váhová úspora na ráfku je docela zajímavá.

          A galusek je větší výběr šířek – od asi 20 mm do 34mm pro CX.

          0 0
          • sudovec  

            To sice vypadá skvěle, ale galusku asi někde na cestě nevyměním a tu plášťovku do galuskovýho ráfku nedám. Nebo jo?

            0 0
            • kubad  

              řešit galusky na 29" je nesmysl jinak samo nevyměníš, a plaštovky tam nejdou, váhová úspora moc nebude, a cena mnohem vyšší

              0 0
            • Neunzikger  

              Galuska jde vyměnit holýma rukama. To by se nevozily s sebou náhradní (viz obr.). Mám výbornou zkušenost s Tufo tmelem. Naposledy jsem na cestě měnil galdu v předtmelových dobách. Galdy samozřejmě nejsou ekonomická varianta.

              0 0
              • kubad  

                samo jde všechno, ale co má galuska za přínos v jeho případě?

                na silničce snad i když tam na najíždění km to taky jako smysluplné moc nevidím

                0 0
                • Neunzikger  

                  Přínos a smysluplnost? Jestli myslíš poměr užitná hodnota/cena – než ses ptal, jsem napsal, že galdy nejsou ekonomická varianta. Když jsem se díval na kola v Tvém profilu, zvažujíce smysluplnost jednotlivých komponent, tak odpovídám, proč ne. Na galdách je hezký svezení. Plášťovkové řešení (uvažované Sudovcem) je vhodné pro ty, kteří už mají plášťová kola a chtějí „galdy“. Zvažuje-li nová kola, má komfort bezodpadní volby. Není od věci vzít do úvahy i galdy. Když má nyní bezduše – třeba se už k „oduševnělé“ cyklistice nechce vracet.

                  Cenovou rozvahou jsem se nezabýval – nebylo v zadání (to, věřím, že zakladatel vlákna zvládne sám, až bude mít konkrétní komponentové představy). Materiálově jsou ta galdová kola dostupná (třeba i tím, že ten Mavic Reflex se dělá ve 32 dírách – kompatibilní k mnoha kotoučovým nábám).

                  0 0
                  • kubad  

                    osobně nevidím v galuskách takový přínos na jeho kolo a popsané ježdění,nic víc nemyslím,

                    pokud by chtěl zůstat bez duše, tak může jezdit i silnici bez duše, možná je to rozumné řešení, i když né z nejlevnějších

                    ráfky dělá NoTubes a pláště Hutchinson

                    0 0
                    • sudovec  

                      Chlapi, díky moc. Zatím tomu rozumím takhle

                      silniční kola na 29" nejsou problém

                      MTB (XC) a crossové ráfky jsou stejné a měly by pobrat i užší

                      silniční pláště. S některými hodně úzkými už ale může být

                      problém a taky může být problém s tolerancí vysokých tlaků na straně

                      MTB ráfků

                      dá se to ale řešit silničníma ráfkama (pláště + plášťovky) a

                      nebo galuskovýma silničníma ráfkama

                      Tufo tmel funguje dobře, takže není třeba se bát defektů na galdách a

                      plášťovkách

                      u jednotlivých variant se budou lišit

                      dobrý nápad by byla i výměna vidle za pevnou karbonovou

                      Nějak to přes podzim rozmyslím, přes zimu udělám a na jaře zkusím dát vědět jak jsem dopad.

                      0 0
    • Rubi  

      nevi nekdo, jestli by slo nasadit na silnicni kola nejaky 2,0 bikovy plast? mozna bych to zkusil na krosku dopredu…

      0 0
      • Singlespeed  

        Šlo. Na ráfku Aksium jsem měl kdysi v počátcích 29-er Nanoraptor 2,1. Když ještě neproběhl uměle vyvolaný boom a 29-er pouze přežívaly v ústraní, nebyl dostatek lehkých ráfků, tak se silniční ráfky běžně používaly na bajky s velkými koly v kombinaci s kotoučovými náboji nebo se jezdilo na silničních (vnitř. šířka ráfku 13mm) kotoučových výpletech Mavic Speedcity (ty taky jen přežívaly v ústraní, neboť před mnoha lety ještě nebyl uměle vyvolán boom silničních kol s kotoučovkami). Přikládám jednu starší fotku, kde závodník použil kombinaci silniční ráfek a bajkový plášť.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.