Lehké zapletené kola pro 29er na silniční ježdění

41 nepřečtených
  • t29

    Dotazů na zapletená kola pro 29er se tu poslední dobou objevilo víc, ale řešily se tam odolné kola, já vážím do 80 kg včetně batohu.

    Ze stránek Bottica jsem si navymýšlel toto: DT 240s + DT X470 (622×18) + DT Revolution + DT Pro Lock. Jenže mi to v jejich oficiálních cenách vyšlo na 15 tisíc a to je pro mě moc, rád bych se vešel do poloviny.

    Požadavky na kola:

    • náby na průmyslových ložiskách, RU vpředu i vzadu, ořech pro 9sp. a6děr pro kotouče
    • výplet klasický, 28 nebo 32 drátů
    • ráfky si nechám poradit, potěší hmotnost kolem 450g na kus, ale nevímjak moc je to u 29er reálné. Bezdušáky nepotřebuju, šířka ráfkustačí 17 mm, ale měly by vydržet vysoké tlaky, min. 7 bar

    Psal jsem Hnojovi, jsem zvědavý na jeho nabídku i na vaše doporučení.

    0 0
    • Stanislav__1  

      Na silnicni jezdeni neni 29er vubec vhodny. Kolo bude klast prilis velky aerodynamicky odpor. Sebelepsi kola zde nepomohou.

      Prijde mi to jako napad nedotazeny do konce aneb z hovna bic neupletes …

      0 0
    • šlapatko  

      Pardon, to byly mé představy.V tom případě silniční ráfky, náby novatec light a dráty moc neporadím.Revo­lution se zaplétá na 26 kola a kotouče.Nevím zda se běžně zaplétá na kola 28 palců a kotouč.To ti zodpoví Hnoj.Já bych dal dráty competition.

      0 0
    • šlapatko  

      A znovu se omlouvám 29er mě rozhodilo.Čtu li dobře kotouče nebudou.To pak revolution ano.

      0 0
      • t29  

        Kotouče budou a délka by měla stačit, Revolutiony se dělají do 302 mm. Je tam ještě nějaký zádrhel, proč Revolution ne a Competition ano?

        0 0
        • Attila  

          Nevidím důvod proč nedat revolution dráty. Namáhání nebude rozhodně větší než v terénu.

          0 0
          • kubad  

            Protoze tuhost :-(

            Na 29" bych vubec o Revolutionech neuvazoval pokud se nejedna o gramarske kola.

            0 0
    • ZbynekN  

      A co třeba Mavic speedcity

      0 0
      • t29  

        Tohle se mi nelíbí, chci klasický výplet, kde očekávám i lepší poměr ceny a váhy.

        0 0
    • šlapatko  

      Ráfky Alexrims AT 450, náboje novatec light, dráty Revolution, alu niple.Váha kolem 1650g, cena do 6000kč bez zapletení.

      0 0
    • scalar  

      Superior dělal kola Combo, MTB náboje Syncros a silniční ráfky Mavic, prodávají se za 5 500,– i s obutím a kazetou…

      http://www.rideko.cz/…PERIOR-COMBO

      0 0
    • Hnoj  

      Tahle věc není řešitelná.

      • Nenašel jsem 17mm ráfek, který by umožňoval tlak víc jak 4bar (ještězkusím hledat, ale nevidím to moc dobře)
      • Silniční ráfek sice udrží tvůj naprosto šílený tlak, ale podlevětšiny výrobců se na ně smí obouvat jedině gumy 700×25C.

      Tak buď zapleteš silniční kola a silniční gumy a můžeš vozit psycho-tlak nebo 29er (treking ráfek) a treking gumy a normální tlak…

      Z toho všeho asi vychází nejlépe DT Swiss TK540 s max. tlakem 6bar.

      A mimo to dost pochybuju, že nějaká guma 700X32C dovoluje huštění 7bar…

      0 0
      • scalar  

        Myslím, že ráfek stačí široký 15mm, nějaký cyklokrosový – já vozím Mach1 Road Runner a pláště 35 mm na 6,5 bar (Schwalbe Marathon Racer).

        http://www.koloshop.cz/…afek-622×15/

        http://www.mach1.fr/…s/index.html

        0 0
        • scalar  

          našla se i fotka…

          0 0
        • t29  

          Jo, něco takového jsem si představoval. Váží skutečně těch udávaných 500g?

          0 0
          • scalar  

            Nevážil jsem je, ale řekl bych že do 500 gr. mít budou. Taky jsem dlouho vybíral a jsem s nima spokojený, jezdím na nich i dost kamenité šotoliny a lesní cesty a ještě jsem je nemusel docentrovávat. A cena na Koloshopu je dost příjemná…

            0 0
      • t29  

        ad tlaky: mám doma Schwalbe Marathon Racer (700×35C, 6,5 bar) a Continental Contact (700×32C, 6 bar). Contacty v rozměru 700×28C dovolí 7bar.

        Nutnost použití pouze silničních 700×25C se mi nelíbí, to už raději ten TK 540, pokud se nenajde jiná možnost. Rozměr 17 mm není striktní požadavek, jen prostě 19+ mm je zbytečně moc.

        0 0
      • Jezevec70  

        Cenově výhodná varianta:

        ráfky Remerx Eagle 622–17 (někde uvádí 16,5), cena okolo 500 Kč a hmotnost by měla být 505g (někde 500g).

        Sám je vozím a spokojenost. Vozil jsem na nich Contíky 28mm, max tlak 7 barů a bez problémů. Zkoušel jsem i silniční 23, tlak do 8 barů.

        0 0
      • Smazaný účet  

        …ale podle

        většiny výrobců se na ně smí obouvat jedině gumy 700×25C

        V cyklokrosu se používají normální silniční zapletence a jezdí se na 32 – 35mm pláštích (většina profíků má sice galdy, ale hobíci používají pláště)…

        0 0
    • DSRbike  

      Ahoj, měl bych na prodej málo jetá combo kola od Superioru. Ideální na silniční pláště, pokud bys měl zájem, mrkni ke mně do profilu, jsou na Pellsu. David

      0 0
      • t29  

        škoda že jsi až z ČB, ale to už by se nějak pořešilo. Máš ty kola zvážené? A ty Syncros náby jsou s konusama nebo průmyslovýma ložiskama?

        0 0
    • t29  

      Když řeším hmotnost… teď mám kola Bontrager Race 29 (bývaly nasazené na GF Paragonu 2007):

      Přední kolo 843 gramů, zadní kolo 1108 gramů

      Přední RU 59 gramů, zadní RU 57 gramů

      kola bez RU 1951 gramů / celkově 2067 gramů

      Na Kupkole jsem našel American Classic 29 disc s udávanou hmotností 1650 gramů, ale nepředpokládám, že ráfky vydrží těch mých 7 bar (nenašel jsem limity pro MTB ráfky, u silničních AC je max. 8 bar). Mimochodem, těch 1650 g je včetně upínáků?

      Netbike nabízí podobnou sestavu DT Swiss jakou jsem použil pro nástřel. Každopádně ráfky dovolí tlak „jenom“ 6 bar a 1875 gramů bez upínáků se mi za ty peníze nelíbí.

      Takže zaplést.. nějaký cyklokrosový ráfek na náboje A2Z XCFR 32 nebo Novatecy 711/712.. ?

      0 0
      • Hnoj  

        American Classic váží samozřejmě bez RU.

        Nejrozumnější řešení pro tebe bude asi vážně jedině pletenec s nějakými cross ráfky. Řekl bych, že tlak bude stejný jako u klasika MTB kol.

        Někdo tady tuším nahazoval zápet se kterým jezdí CX a vypadalo to docela dobře.

        0 0
      • Honza321  

        no jo porovnávat kvalitu náb AC a 240s lze dost těžko a to platí i o ceně

        0 0
        • t29  

          no právě… DT by bylo nej, ale je pro můj limit cenově mimo, AC je sice o něco levnější, ale taky přes limit. Zbývají Novatecy nebo A2Z, Novatecy tady mají celkem příznivý ohlas, tak se přikláním k nim.

          0 0
    • t29  

      Superior Combo (Syncros Race INTL + Mavic 317 disc):

      Přední kolo i s páskou v ráfku 1010 gramů, zadní kolo taky s páskou v ráfku 1207 gramů

      Přední RU 75 gramů, zadní RU 57 gramů

      kola bez RU 2217 gramů / celkově 2349 gramů

      Kola slušné, ale i když odečtu 25g na každou pásku, tak 2,3 kg je moc, hledám dál.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.