• prvniodkonce

    Vážení,

    jelikož se blíží zima, je na čase pomýšlet na příští sezonu a s tím spojenou obnovu vozového parku. Momentálně řeším kokpit na silničku. Potřebuji sehnat 110mm představec a 440mm řidítka.

    Požadavky:

    1. cena/kvalita – nejlépe do 5000 czk celek
    2. tuhost
    3. hmotnost – představec tak do 130 g a rodla též v rámci možností

    nejlehčí

    1. design/užití – líbila by se mi ergonomická řidítka, případně

    i s vniřním vedením lanek

    Představa je taková, že by to měl být hliníkový představec (karbon je drahý a na představec ne moc šťastný počin, věci jako fsa k-force /hliník obalený karbonem/ jsou závaží) a k tomu karbonová řidítka.

    Nu a teď k věci:

    Představce:

    Deda zero 100 tak tenhle se mi dost líbí jak vzhledem, tak i hmotností (ale určitě bude vážit víc než píšou)

    Ritchey wcs – nějak mi Ritchey k silničce neladí, ale je lehký a za dobrou cenu

    něco od dalších výrobců – ITM, Cinelli, FSA, 3T … ?

    řidítka jsou velká neznámá

    FSA K-wing – slyšel jsem jen chválu, dražší, ale přes zimu by se něco našlo

    noname china tak k tomu bych asi měl respekt

    deda taky by se daly sehnat za míň a vypadají pěkně lehká

    • zase další a další možnosti

    Poradíte? Je to téma na dlouhé zimní večery :)

    Díky všem za případné rady.

    0 0
    • muppet  

      představec a řidítka , :-) bazar není můj,aby sis nemyslel že si přihřívám polívčičku

      0 0
    • MlokCZ  

      Po tom, co jsem prodal silničku, tak mi tu zbyly jedny K-Force compact 44cm, téměř nejetá, za rozumnou cenu prodám, zrovna se chystám hodit do bazaru.

      http://www.kupkolo.cz/…on_4823.html

      0 0
      • prvniodkonce  

        Super, podívám se a uvážím. Jaký je rozdíl mezi K-force a SL-K? Papírově jsou SL-K lehčí.

        0 0
        • MlokCZ  

          SL-K nemají ergonomickou horní část u představce. K-Force tam mají větší plochu, která plynule přechází do prvního oblouku.

          SL-K lehčí? Neměl jsem je jediné v ruce, na stránkách FSA mají uvedeno 217g pro 400mm verzi.

          V příloze reálná váha K-Force 440mm, jen 211g. Ještě v příloze rychlá fotka, kde je trochu vidět ten tvar u představce (ta plocha má hloubku ± jako je OS průměr, na výšku je pak nižší).

          K-Wing pak mají tu plochu ještě o hodně větší a u K-Wing plynle nepřechází, oblouk už má jinou výšku (ale zase u oblouku je u K-Wing větší samostatná plocha přímo v oblouku).

          K-Wing mi neseděly, ta plocha u představce je už příliš velká a nejvíc mi vadilo, že tam nebyl ten plynulý přechod do oblouku, takže tím to vyřazovalo takový ten úchop v oblouku přecházející do části k představci.

          0 0
          • MlokCZ  

            K-Force mi seděly nejvíce. Je to ale individuální, když jsem prodával silničku, tak současně si kupující vzal ty K-Wing, že je má vyzkoušené a ta obří plocha, že mu sedí.

            0 0
          • MlokCZ  

            U těch SL-K je ta horní část u představce tedy taky plochá, ale asi menší než u K-Force a asi také není natočená (K-Force mají tu horní část natočenou mírně vzhůru, což je dobré). Detailněji se mi to srovnává špatně, SL-K jsem viděl jen na hodně fotkách, ale neměl v ruce.

            Takže detailněji leda někdo, kdo měl v ruce (nejlépe současně) oboje.

            0 0
            • prvniodkonce  

              Na tom kolokrámu píšou SL-K pod 200, ale to vem čert, rád vidím, že u FSA nekecají a ta řidítka jsou opravdu lehká.

              0 0
          • ememem1  

            potreboval by som radu – hladam nieco take ako je k-force t.j. shallow drop cca 125–130, reach 75–80 a podobneho tvaru ako ma k-force len by som potreboval aby to zakrivenie bolo trocha plynulejsie s vacsim polomerom. (tu cca 40-ta sek.) akurat ze za boha neviem nic take najst resp. malokto udava presne rozmery a tie fotky zboku zosikma jak som sa presvedcil za drahe peniaze bohuzial dost klamu a napr. tu je len vyber, pozriet a vyskusat si to velmi neni kde tak by som potreboval konkretnu radu. aj som take mozno nasiel napr. toto ale zase, fotka zosikma, bohvie ako je to naozaj a uz sa mi nechce experimentovat. (vid napr. tu – fotka zosikma vyzera uplne inac jak ta zboku, bohuzial fotky zboku sa takmer nedaju najst. )

            ku zbytku – uprednostnujem klasiky kruhovy prierez, mierne tvarovania nevadia, inak je mi to asi jedno.

            thanks.

            0 0
            • ememem1  

              up – fakt nikto nic?

              0 0
              • jecnak  

                WCS Carbon EvoCurve maji 128/83. Tvar mi prijde oblejsi nez u k-force. V cem je u tebe potiz, jestli se muzu zeptat. Spatne dohmatavas na paky?

                0 0
                • ememem1  

                  ano, mam kratsie prsty a preto mi vyhovuje ten shallow drop ako k-force kde to ide este pomerne dobre vyriesit tak aby mi to sedelo pri drzani zhora aj zdola a na paky som dociahol. problem je pri brzdeni (a obcas ked sa snazim akoze do toho chvilu dlhsie slapnut) a drzim to v tom obluku tak, aby som bike s istotou viedol, vedel zabrzdit atd. tak mi je ten obluk moc ostry a trpne mi vnom ruka po case az k uchu. v dlhsich zjazdoch v alpach sa obcas musim prechytit atd., proste ma to otravuje. proste sa mi zda ze by mi sedeli take k-force s trocha vacsim resp. menej strmym oblukom.

                  0 0
                • ememem1  

                  WCS Carbon EvoCurve maji 128/83 – to su tie co mas „na biku“http://ww­w.bike-forum.cz/forum/271687­.html#comment2311572 ?

                  0 0
              • zarkow  

                a co něco od Shimana? – http://www.pro-bikegear.com/…rs_road.html

                0 0
        • ememem  

          jako nechcem ti do toho moc kecat lebo sa v tom nejak moc nevyznam ale ciste poznamka z osobnej skusenosti: by si si mal asi ujasnit ci chces tzv. ergo ako napr. ta deda co mas vo vyhlade alebo klasiky co ti ponuka mlok. ja som napr. dvoje erga nebol schopny nijako naladit tak aby mi to sedelo v uchope zhora aj zdola, furt ma nieco na tom sralo skratka mi ten ergo tvar ako taky absolutne nesedel. tie fsa som si zamiloval okamzite jak som ich skusil a nastavil ich uplne bez problemov. co neznamena ze tie druhe boli zle ale mne to ergo proste nesedi. je to dost zasadny rozdiel v tvare. (navyse je na fsa o dost mensi drop). tak neviem ale asi by to chcelo trocha si to zvazit a odskusat a az potom vyberat.

          a este jedna poznamka k fsa k force compact. ona ma taku trocha inu geometriu. jestli si pred tym jazdil povedzme rajdy 42cm t.j. mali 42cm v mieste kde sa upinaju paky tak fsa k force compact tam nema 42 ani nahodou ale asi tak 40.5. 42 ma az uplne dole jak sa zasuvaju zaslepky. taktiez sirka tej rovnej casti hore od obluka po obluk je dost vyrazane uzsia jak pri beznej 42-ke. inymi slovami asi skor treba o cislo vacsiu aby si sa dostal na tie „normalne“ hodnoty. inak ale pre mna nemaju chybu ale jak hovorim je to hodne individualne co komu sadne.

          0 0
          • MlokCZ  

            V podstatě se vším souhlas. Pro ty 44cm platí totéž, tedy mají u pák necelých 43cm, 44cm pouze na konci oblouků u záslepek.

            Ale neřekl bych, že jsou obecně užší, více dalších značek to měří podobně. Každá značka si to měří prostě jak chce a je nutno na to dávat pozor. Z extra širokých jsem zkoušel Ritchey Biomax (vůbec mi ten spodní úchop nesednul) a ty ve 44cm velikosti byly ve spodním úchopu u koncovek široké dokonce 46cm, asi nejširší řídítka, co jsem měl v ruce. Naopak mi překvapila ta extrémní šířka u těch Biomaxů než reálná šířka FSA.

            Co se týká velikosti u FSA, tak tam stejně nemá co řešit, 44cm jsou nejširší, co se dělají, takže tam jiný výběr ani nemá.

            A zcela souhlas s tím naladěním. U těch K-Force se dá hodně ladit úhel dle té horní části a díky tomu, že jsou to compacty, tak spodní úchop vždy vyjde dobře.

            U ergo spodního úchopu jsem měl ten stejný problém. Pokud jsem naladil úhel řídítek dle spodního úchopu (a to bylo nutné), tak to nesedělo nahoře.

            0 0
          • prvniodkonce  

            Mám odzkoušená akorát ritchey comp, takže samozřejmě nějakou ergománii bych asi nepokoušel, ale jak ty Dedy, tak FSA (k-force/sl-k) vypadá rozumně. K těm K-wing se začínám stavět skepticky taky kvůli tomu zvlnění v přechodu do oblouku.

            0 0
            • MlokCZ  

              U K-Wingů bohužel nestačí ani když se namotá omotávka jen po oblouk k té ergo široké části u představce. Pořád to ještě plynulý přechod nevytvoří.

              0 0
    • jecnak  

      To tomu Sirerovi znacne zvednes cenu :-) Jak kdyz jsem do Feldy natankoval plnou a zdvojnasobil tak cenu vozu. Ne vazne, zkus u nekoho ty WCSka od Ritchey, mozna zmenis nazor, jsou pekne udelany – ten kdo je vymejslel vedel, jak se mota omotavka. Ja si ergomanii taky prosel a nakonec jsem rad, ze jsem odolal a mam klasiku.

      0 0
      • prvniodkonce  

        Jo, to jsem zapomněl dopsat. Nejde o Šírera. Ostatní na jaře v našich bajkách ;)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.