Silnička - přejít na zapletená kola?

13 nepřečtených
  • Plechovka

    V současné době mám na silničce „klasická“ kola – náboje SH105, 32 drátů 1.8mm a AlexNěco ráfky.

    Když už máme ty vánoce, přemýšlím o koupi zapletených kol. Je tu někdo, kdo přechod absolvoval a může popsat dojmy? Jak hodně je to znát (ideálně objektivně)? Od nových kol si slibuju hlavně „aby to jelo“. Teď jezdím na rovinatých tratích průměry okolo 29 km/h (sólo, tempo „aerobní pohodička, na vlnce si přišlápnu“). Využití čistě nezávodní.

    Co se týče ceny, jako strop bych pro sebe viděl tak Fulcrum 3.

    PS: Historii jsem prošel, ale nic nenašel :-)

    • maedva  

      Jestli jezdis na rovinatych tratich, tak se ti takova kola ani nevyplati porizovat. Jedine bys sel do vysokych rafku, nejlip karbonove a ty by asi „lehce“ presahovaly cenu Fulcrum 3… :)

      Nicmene prechod jsem kdysi taky udelal, ze zapletene klasiky jako mas ty na Mavic Ksyrium SSC SL (tehdejsi nejvyssi model mavicu) – na rovinach nebyl rozdil prakticky zadny, mozna ten, ze jsem citil najednou ty ceske silnice nejak vyrazneji, ale treba v kocpich bylo citit snizeni vahy a hlavne kolo reagovalo krasne na kazde slapnuti, takze tam urcite prinos byl…

    • Pedro RB  

      Přesně jak píše maedva. Přínosem je tuhost, hmotnost se pozná jen v kopcích, ale je to mnohem méně pohodlné. Já se po levných zápletech Shimano a Ksyriích vrátil ke klasice složené od jednoho výrobce (DT) a je to pohoda..

    • black.horse  

      Kdysi jsem tento přechod zkusil na vlastní kůži a je to jiné, ale u mě to byl spíš extrém, hodně těžký výplety a přešel jsem na Fulcrum 5evo → ubyla hmotnost a hlavně navíc tuhost, tu jsem pocítil silně. Nakonec jsem skončil zase zpátky u skladaného výpletu z dílu, v rámci ceny řešeného spíše „na váhu“. Menší tuhost je cítit, ale připisuju to spíše úspoře gramů, každopádně zapletené sečty přinesou často hlavně tuhost. Jinak na rovinaté trasy oceníš taky hlavně aerodynamiku kol, ale to je už model od modelu.

      • nooski  

        Žel co se aerodynamiky týče, tak hodně hliníkových setů od známých výrobců je katastrofálních. Ksyria, Fulcrumy, Zondy, Eurusy. Navic díky hodně širokým drátům jsou i hodně náchylné na boční vítr.

        • Pedro RB  

          ale najdou se vyjímky: třeba AC 420..

          • nooski  

            Jo ty mám :-) Příliš úzké brzdné plochy a rozhodně nepatří k tuhým.

            • Pedro RB  

              vždycky je něco za něco. buď je dobrá tuhost nebo váha. A nebo oboje za vysokou cenu..

              • nooski  

                No nově mám karbon tokeny 50mm a ty byly z druhé ruky v krásném stavu za 9 000Kč, jsou tuhé dost a mají kolem 1395g :-) Někdy se zadaří, ale chce to zkoušet a hlavně si před koupí prohlédnout.

                • Pedro RB  

                  Plášťové? tak to je super kauf! Taky po něčem podobném pokukuju, i když k tenčím trubkám rámu mi přijde 50 mm už dost..

        • Vrci  

          můžu srovnat klasiku (32 drátů s průměrem 2 mm)s několika zapletenci a už díky menšímu počtu tenších drátů je aerodynamika lepší lepší je i tuhost. Rozdíly váhy i když je poměrně významný zas tolik znát není. Víc poznat je kvalitní obutí. Dalším poměrně významným rozdílem (ale je to i otázka ceny) jsou lepší brzdné plochy, a proto předvídatelnější brždění.

          Mám protony, staré eurusy (ocelové dráty jako na borách) a eastony EC aero.

          Pokud bych si měl vybrat jediné byly by to eurusy. Náchylné na boční vítr jsou pouze vysoké karbony a to pouze při jeho změnách (výjezd z lesa, změna směru).

          Takže za mě zapletená kola ANO. Asi bych vzal znovu eurusy ale to je cca 12 tis, takže víc než chceš dát ty.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.