• pee.tr

    Vzhledem ke koupi nového MTB, jehož hmotností jsem se dotal pod váhu své silničky, tak i přesto, že ji využívám znatelně méně, rád bych se u ní dostal ze současných 10,4kg na aspoň 9,0kg. Chtěl bych se znalců zeptat, jestli toho na nafocených komponentech lze dosáhnout (pochybuji), resp. má-li to na Authoru 4400 smysl a nebylo-li by smysluplnější poohlídnout se po nějaké bazarovce na karbonu. Nechce se mi kolo rozebírat a vážit stávající komponenty. Jasný je mi jen možné pošetření cca 3–4deka na klikách s HTII (tolik má zkušenost z MTB). Rozpočet odhadem do 10ti tisíc. Požadavky: Nadále použití klasických plášťů s duší. Výdrž ráfků cca 9atm. Díky.

    0 0
    • LubošL  

      Za těch 10 už koupíš slušný zapletený kola a rozdíl poznáš okamžitě.

      0 0
    • Thidney  

      na kolech odhadem 400g. Zvaž stávající a uvidíš :) Řazení pokud funguje bych nechal. Sedlovka, představec, řídítka?

      Smysl – jde o to kolik na tom reálně nalítáš.

      0 0
      • koko0925  

        Co máš za pláště? Váha kol?

        0 0
      • pee.tr  

        No, cca čtvrtinu toho, co na MTB. Tj asi 1500km ročně včetně menších závodů (časovek). Řídítka, představec ZOOM, sedlovka myslím taky. Teď nemám po ruce fotky. Pravý řazení právě že začíná blbnout, hlavně v chladu, asi se tam nevrací ty západky a páka jde občas naprázdno při pokusu o řazení na větší pastorek.

        0 0
        • vitan  

          začal bych zapleteným setem kol s obutím a zbytkem rozpočtu pořešil posléze sedlovka, řidítka a představec.

          0 0
          • alinceb  

            Vidle udělá hodně a za poměrně málo peněz. Navíc zvýší pohodlí. Stávající s Al sloupkem bude mít určitě 550–600g…

            0 0
            • alinceb  

              Hmm, tak teď sem kouknul na hlávko a vypadá to spíš na 1" …pak by byl s vidlí problém…:(

              0 0
              • pee.tr  

                Přesně tak. Už jsem o ní uvažoval dřív, ale vzhledem k možnostem výběru a cenám, potažmo ušetřené hmotnosti, která by nebyla možná ani 200g (uvažoval jsem karbon z al sloupkem v nějakých nižších cenách), jsem se na to vykašlal.

                0 0
                • alinceb  

                  Ta v tom případě koukni po nové rámové sadě a kolech. Tím ušetříš úplně nejvíc a dostaneš se na současné standardy…;)

                  Velikost takhle nejde moc poznat, ale dají se sehnat celkem pěkné rámy za rozumné peníze…

                  0 0
            • pee.tr  

              Jj, tak nějak asi vážila, možná i přes 600 (už si nepamatuju přesně), když jsem před časem měnil vymletý hlávko a vážil ji.

              0 0
    • alinceb  

      Nejvíc shodíš na kolech, vidlici a kokpitu a sedlovce.

      Vidli bych dal celokarbon Ghost . Záplety buď nějaká jetá Ksyria z bazaru(cca. 4k) a nebo nechat něco uplést ( Novatec Light + Sapim Race + RMX Alcyon) – to záleží, kolik vážíš. Radši třeba 24/28 drátů. Pláště Conti GP4000.

      Kokpit – forbec Token + řidítka Ritchey + sedlovku Ghost karbon a nebo něco levnějšího z bazaru…

      Jinak ty CD kliky jsou moc hezký – ty bych osobně nechal…:)

      0 0
      • pee.tr  

        Vidle bohužel 1palec. Vážím 73kg. Kliky se mi taky líbí, možná ani tak těžký nebudou (už jsem to s namontovanýma koupil) a co váží konkrétní středové složení netuším.

        0 0
    • Topol  

      Začal bych prodejem stávajícího kola a pokračoval koupí nového ! Nové devítikilové koupíš ± za 20tis a pokud se ti podaří dobrá bazarovka bude i lehčí. To je asi nejekonomičtější řešení.

      0 0
      • Datel Stepní  

        Ano, taky si to myslím…

        0 0
      • kubad  

        +1

        0 0
      • alinceb  

        Je pravda, že se dají koupit celkem pěkné bazarovky a když člověk trefí velikost…

        0 0
        • pee.tr  

          Ano, na podobné jsem už právě koukal. Akorát si v této cenové kategorii nejsem jistej, jestli nemůžu narazit na horší karbon, než je stávající dural. Myslím, co do možného prasknutí nebo nechtěného kroucení při šlapání. Měl bych se mít nad něčím na pozoru?

          0 0
          • Kamikaze 591  

            U bazaru je riziko nějakého poškození vždycky. Ale určitě bych šel do karbonu když ta možnost je. Ale je karbon a karbon. Sám jsem poznal rozdíl kellys vs. scott, obě silnici, podobné osazení.

            Té meridy co postoval Břeťa bych se nebál, jen to pořádně omrknout. Ale jestli tam třeba neúůjde úplně ideálně řazení, nebral bych to jako závadu, většinou to jde v klidu odstranit. Jinak projít rám a kola, zbytek spotřebák.

            0 0
            • alinceb  

              Ještě dualy. Špatné dualy jsou okamžitá investice cca. 3k…zbytek se dá vyměnit celkem v pohodě…

              0 0
          • alinceb  

            U takhle drahé věci je osobní předání samozřejmost. Kolo si projeď a detailně prohlídni rám, jestli nemá někde popraskaný lak nebo velké odřeniny od pádu (hlavně tenké trubky zadní stavby u patek a u napojení na sedlovou trubku a střed). Vzkoušej tuhost vidlice, jestli třeba nemá vylomenej sloupek (zabržděné kolo a propružit). Zkontroluj dualy (celý rozsah), ložiska v kolech a středu a výplety (tuhost, házení, rovné ráfky)…

            0 0
            • pee.tr  

              Samozřejmě, zajíce v pytli bych si nenechal poslat. Zkouška by byla nevyhnutelná. Díky za vaše názory.

              0 0
          • Kamikaze 591  

            Jo a jinak tak všeobecně, do toho co máš, nemá smysl vrážet peníze.

            Nějakou kačku za to dostaneš, potom přidáš to co si chtěl investovat a koupíš něco lepšího.

            0 0
            • alinceb  

              Imho dostane tak 5–7k, pokud je to kolo v cajku…

              0 0
              • Kamikaze 591  

                Vidím to stejně.

                0 0
              • pee.tr  

                V cajku až na to občas haprující řazení celkem je. Kupoval jsem ho před 5ti lety za 8500,– a kromě výměny ojetých Tufo plášťovek za nové klasické pláště do něj nebylo investováno. Najel jsem na něm asi jen cca 3tisíce, protože ze začátku jsem ho moc nejezdil.

                0 0
                • alinceb  

                  Starší silnice na ceně už moc napadají. Dualy zkus sundat, prolejt WéDéčkem, pak pořádně vyfoukat kompresorem a namazat vazelínou ve spreji. Hlavně se nepokoušej rozebírat řadící mechanismus…:)

                  0 0
                  • pee.tr  

                    To je mi jasný, jednou jsem opravoval Acery, který jsem rozkopnul kolenem a bylo potřeba vyrobit a vyměnit celou osu, na který se to točí a byla to fakt zábava to složit zpět. :-)

                    0 0
                • standoslav  

                  Vzhledem k nákupce, mi ho za „pětku“ odstřel, a jdi do něčeho jiného. Pokud tedy lehčí silničku opravdu potřebuješ. Píšu to proto, že já takové kolo nemám, nikdy jsem takové neměl, lak je opravdu zachovalý a žluté kolo jsem nikdy neměl :-).

                  0 0
    • kubad  

      nesymsl do toho vrážet, buď to dojezdi jak je a řeš jen to co odejde,

      nebo prodej a kup novou silničku kde požadovaná váha bude hravě splněna

      0 0
    • mikš  

      co helium do kol a do rámu,popřípadě jím nafouklé balonky přivázat za řidítka a sedlo.S objemem plynu to nepřehánět,kvůli ztráty kontaktu kol s podkladem. :)

      0 0
    • WASP  

      pruser je, že ten rám je hrozná kovadlina

      0 0
      • pee.tr  

        To jsem právě netušil a nedávno tu někdo dával foto, jak na něm zdálo se, že úspěšně závodí. Zřejmě slušnější oddíl. :-)

        0 0
    • Člověk a jeho svět  

      Asi to nebudeš chtít slyšet, ale to nemá cenu.

      0 0
      • pee.tr  

        Proč ne, klidně si to rád přečtu, když je to podložené zkušeností. Proto jsem se tu ptal a i tohle byla jedna varianta. Dík.

        0 0
    • Richi  

      Jen pro zajímavost, jakým spůsobem jsi přišel k tak blbému limitu zrovna „na aspoň 9,0kg“?

      Víš, kdyby sis dal limit 9,5kg, tak ho hravě splníš a uděláš si tím spoustu radosti.

      Kdyby sis dal limit 8,0kg, tak hned víš, že je to blbost a nebudeš se tím vůbec trápit.

      Obě možnosti budou ve výsledku stejně příjemně nekomplikované.

      Takhle se ale zbytečně namáháš a všechno trápení jen kvůli špatně vybranému údaji nějaké hmotnosti. :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.