silnička okolo 50 000 - doporučte

41 nepřečtených
  • Medved08

    Chtěl bych si koupit novou silničku, přes 10 let let jsem jezdil jen mimo silnici a teď je všechno jinak. Karbon nebo hliník (ocel už asi zmizela)? Normální nebo sloping geometrie? Normální nebo Compact Drive (tahám to spíš silou)? Mám skoro 100 kg, v zimě nejezdím (posilovna) zbytek roku najedu okolo 5–8 000 km, v podstatě jen o víkendech a dovolené, holt moc práce:-(. Chci něco pohodlného, když už jedu tak na tom chci vydžet 5–8 hodin a nebejt z těch našich silnic vyklepanej jak biftek. Na váze mi moc nezáleží, to je levnější pár kilo zhubnout. Taky ať to dlouho vydrží, když už do toho ty prachy vrazím. Nejsem tak bohatej abych si kupoval levný věci. A taky jsem línej na údržbu. Budu vděčný za každou radu.

    0 0
    • Medved08  

      Jo taky bych chtěl vědět, jestli mám koupit teď zlevněný model roku 2006 nebo už jít do 2007. Na módě mi moc nesejde a stějně na tom chci jezdit nejmíň 5 let. Ale pokud je tam nějaký technický zlepšení tak to zase jo.

      0 0
      • Vrci  

        u rámů těžko říct, spíš zůstalo vše při starém, shimano nic nového nevymyslelo. U campy je to složitější. Střed a kliky jsou nové (ložiska vně rámu) – asi lepší, brzdy – přepracované na model skeleton – lepší, ergopáky – skrácení kroku a snížení váhy, všehny sady na 10 převodů, ale od centauru dolu se dá odřazovat jen po jednom možná dvou pastorcích – recodr, chorus a xenon lepší, centaur a veloce asi krok zpět, mirage těžko říct.

        Takže bych asi poskládal něco na klasickým rámu z hliníku osadil to téměř kompletním veloce, přidal chorusový ergopáky. K tomu přikoupil protony z výprodeje a do 50 bych se asi vešel.

        0 0
        • lenoch1  

          Co se týče karbon vs. dural tak karbon je lehčí a tužší, měl by víc vydržet, ale je dražší. Takže pro tebe bohatě stačí hliník nebo hlinik plus zadní stavba karbon – dost se to teď v této střední kategorii dělá, někdo ale ke spojování dvou materiálů nemá důvěru. Já bych se toho nebál.

          Klasická geometrie vs. sloping. Sloping je lehčí a má vyšší tuhost, takže klasika může být ve tvém případě výhoda – teoreticky má menší tuhost než sloping, takže by měl být pružnější = pohodlnější. Ale zase 100 kilo je 100 kilo…

          Co se týče compact drive nemám zkušenosti, prý to řadí plynuleji, vypadá to, že je to teď trend, mají to skoro všechna poskládaná kola.

          Asi nemáš čas na skládání, takže se koukni na následující poskládaná kola: Specialised Roubaix, model Elite C je za 53 490,–. údajně je to dobrá kombinace kvalita + pohodlí, rám je sloping full carbon, ale je to jen shimano 105. To by ale při počtu najetých km nemuselo vadit, 105 je od roku 2006 výrazně vylepšená.

          Merida Road FLX-906 com je za 50 990,– v ultegře, rám je sloping dural plus zadní stavba karbon. Ta karbonová zadní stavba by měla líp pružit, takže míň naklepávat bifteky.

          Podobně je karbon/dural i Author A 6607 za 55 990,– taky v ultegře. Ten má klasickou geometrii.

          Poslední známá značka která je u nás snadno ke koupi je TREK, model 1500 za 44 990, rám je klasika hliník komplet v ultegře.

          Mě z toho nějak nejlíp vychází ta merida, ale z mě neznámého důvodu tahle značka není mezi skalními bajkery nějak „in“.

          0 0
    • orca  

      při tvé váze bych se asi rozhlédl po něčem bytelnějším… jistota jistota… a ocel se stále vyrábí…

      0 0
    • Martin  

      co takhle nějakej rám od RB nebo Duratecu na Ultegře? nebo na DuraAce?

      0 0
    • Palba  

      sel bych dotohohle:

      www.cykloshop.cz/…2/karta.php3?…

      vymenil bych ale kolecka. Jinak se me to zda parada, skoda ze neni znama vaha.

      0 0
    • yetti  

      Za 50 v pohode poskaldas treba Durateca na Ultegre s Ksyriama a to je podle mne pro tezsiho cyklistu super kombinace. Jediny co ti muzu poradit na pohodli je poradny sedlo, protoze to je na silnici to nejdulezitejsi. Uz jsem tady mockrat cetl o zazracnych karbonovych sedlovkach stejne jako karbonovych zadnich stavbach, ale seedlo je to co rozhoduje o tom zda ne kole v pohode prezijes tech 8hodin, nebo budes trpet :-)

      0 0
      • HooKEK  

        Tak Tak. Mám rád hlášky: „to sedlo vypadá jako…“.

        0 0
      • Medved08  

        Dik moc za radu, koukal jsem na ten duratec, vypadá moc pěkně, ale není tam ceník. Mám z toho skládání dost obavy, abych se s tím zbytečně napatlal a pak to nevyšlo dražší než něco podobného už poskládaného. Slyšel jsem, že velcí výrobci jako Merida nakupují třeba od Shimana po tunách a pak je jejich cena daleko níž než kdzž to kupuješ samostatně? Co ty na Meridu Road FLX-906 com, stojí 50 990,– a je v v ultegře. Je to blbost?

        0 0
        • Medved08  

          je ještě ohledně toho sedla – co doporučuješ?

          0 0
          • yetti  

            Ted mam nove Arione od Fiziku a zatim jsem s nim spokojenej, ale na soudy je prilis brzo, jeste jsem na nem moc nenajezdil. Sedlo je tak individualni vec, ze se k nemu musis metodou pokus-omyl propracovat. Ja jsem na silnicce jezdil strasne dlouho LOOKa model 98 a kazdej kdo na to sednul mi tvrdil ze by se s toho posral :-) a me sedelo tak skvele, ze jsem si ho ze staryho kola dal na novy. Ale bohuzel odeslo do vecnych lovist a tak jsem na zaklade toho, ze jsem se svezl na kamosove kole s Arione koupil prave toho Fizika a uvidime. Zatim jsem optimista, pac jsem stejne nic lepsiho neobjevil a hledal jsem sakra dlouho :-( Co se tyka te Meridy tak na 100% to nebude spatny kolo, ale ja bych za nej 50 nedal a myslim si, ze kdyz nebudes chtit stavet, tak sezenes i hotovy kolo lepsi nez tohle. Treba neco jako tohle: www.bradsky.cz/index.php?… ted sice nejsou, ale videl jsem to za cenu do 50 i jinde

            0 0
            • MlokCZ  

              A nejhorší na tom je, že po dlouhém zkoušení konečně najdeš to pravý sedlo, chvíli ho jezdíš. Časem odejde a zjistíš, že to stejný už neseženeš a nový typ toho stejného je úplně přepracovaný (takže vlastně úplně jiné sedlo). A můžeš hledat znova. Já už jsem si po téhle zkušenosti u nového sedla koupil raději jedno do zásoby.

              0 0
    • Orbis  

      jednu otázku chceš něco co má každej nebo něco co moc lidí nemá? .-)

      0 0
      • TheIF  

        Tak si kup železnej potvoru ne ? www.marinbikes.com/…_verona.html

        0 0
        • TheIF  

          Heh tak nic bo to je z Al ale určitě se nějaká ocelová herka najde…

          0 0
          • Orbis  

            :-)) pokud by se ti líbilo něco takovýho tak řeni.-) i cena by sedal mírně upravit:-) a komponenty pozměnit www.mirasport.cz/index.php?…

            0 0
            • TheIF  

              Já bych radši tohole :-) (nerad Shitmano ale i verze na něm je 7.0) www.canyon.com/…tattung.html?…

              0 0
            • Medved08  

              no na první pohled to vypadá pěkně – co na to ostatní?

              0 0
              • Vrci  

                neni špatný, ale nejsem moc příznivce rámů ze dvou materiálů (karbon zadní stavba + hliník ostatní) a nelíbí se mi rámy s monostay zadní stavbnou.

                Byl bych pro toho canyona.

                Co se týče sedla, těžko radit. mě třeba vyhovuje fizik arione, ale nezvyknul jsem si na selle italie Fliete, ale u mnoha lidí je to naopak. Takže pokud si spojený s něčim na MTB dej si stejné i na silničku.

                0 0
                • Medved08  

                  asi jsem trubka, ale co je to monostay zadní stavba? ten canyon fakt vypadá dobře, ale pokud se nepletu (stránka je německa, anglická verze nefunguje) tak je to model 2006? Vadí to něčemu? Taky to má klasiku 53/39. Je to lepší nebo horší než compact drive?

                  0 0
                  • Vrci  

                    přesněji jde o vzpěry zadní vidlice (to jsou ty trubky od sedlovky k nábojům). Jsou dvě možnosti A a monostay (wishbone). A jsou dvě tubky které jsou samostatné až k sedlové trubce – canyon, scott, trek, duratec, pells. Monostay je na sedlovku napojena pouze jedna trubka na kterou se cca v místě brzdy napojují dvě vzpěry – dacordi, fort, author, leaderfox, merida …

                    Jde o model 07, já bych bal model 7.0I – je na campě.

                    Klasika a compact – nejde říct co je lepší nebo horší. Záleží na tom jakou k tomu dáš kazetu, pokud je to klasika a 12/25 je to v podstatě to semé jako compact s 11/23. Comapact s 12/25 je už podle mne moc lehkej. S kazetou 11/23 bude míň vážit celé kolo, ale teoreticky se bude rychleji ojíždět. Pokud si vysoký jako já, tak compact kliky seženš jen do 175 mm. 177,5 a 180 se dělaji jen klasické.

                    0 0
      • Medved08  

        Na image mi vopravdu nezáleží,až budu chtít dělat machra tak nejdřív zhubnu 20 kilo a natrénuju. Obvykle spíš u věcí, kterým dostatečně nerozumím, dávám přednost těm známějším. Například auto mám VW Passat. Možná to není nejvýhodnější, ale zase si člověk nenaběhne. Měl by snad i být lepší servis.

        0 0
    • Extremist  

      No to je otazka? Cchces jen potrenovat, nebo se ukazat(tech 50.000,–). Od toho se pak odviji vse. Slusne kolo sezenes uz za 20 l na 105!

      0 0
      • Extremist  

        A nebo tereba Giant TCR Composite 3 TCR Composite 2 , pripadne TCR Composite 1. V pripade zajmu cenu udelame… ozvi se!

        0 0
      • Medved08  

        o machrování mi fakt nejde, vydělávám slušný peníze a když už se tak dřu, tak chci věci, který jsou kvalitní, něco vydržej, nepotřebujou moc údržby. Když sednu na kolo tak z toho chci mít dobrej pocit i po několika hodinách jízdy a taky i po pěti letech (byť mírného) ježdění. Ale píšu úprotože chci poradit. Pokud máš typ na opravdu pohodlný kolo pro stokilovýho chlapa za míň něž 50k tad si nechám rád poradit. Taky mi ještě mi nikdo moc neporadil s tím compact drive. je jen móda nebo na tom fakt něco je?

        0 0
        • Vrci  

          je to zlehčení převodů, taková alternativa trojpřevodníku na silnici. S kazetou 12/25 ti ale chybí převody do sjezdů a do jízdy ve skupině, s kazetou 11/23 jsi v podstatě na stejných převodech jako 53/39 + 12/25 a ušetříš pár gramů. Další možností se kterou teď přišla campa je compact a 11/25, což by mohlo být zajímavý.

          Neni to nic pro mne, protože měřim 193 cm, zvyknul jsem si na 180 mm kliky se kterýma se mi jezdí nejlíp, ale ty se v compact verzi nedělaji.

          Takže vzhledem k tomu, že je na canyonu 12/25 bral bych klasiku 53/39.

          0 0
        • Beeda  

          Bohuzel, tu udrzbu budes muset dodzovat, jinak ti odejde sebelepsi komponenta. Taky pocitej ze 5h v sedle je znat i na „pohodlnem“ kole. Kolem 50–60k se da sehnat hodne slusne zavodni kolo, karbon ram 20k, sada 15–20 Shi i Campa, kola 10k, ostR+P+S, sedlo atd 10k… Jinak compy je otazka, dicky se najde nekdo/neco pro a kdo proti.. ja bych vzal klasiku, kde jezdim tak nejsou takovy kopce…B

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.