• Triska22

    Ahoj,

    potřeboval bych se zeptat na názor na Endurace AL 6.0 ( https://www.canyon.com/….0/2175.html ).

    Plánuji koupit první silničku,, doposud jezdím jen na MTB a silničku jsem párkrát zkusil a chci to domů. :-)

    Kolo chci hlavně na treninkové tempo, ne na lehké vyjížďky. Tedy hlavně hory Rakousko, alpy a nebo u nás pořádné kopce. Moc se nevyznám ve výbavě, ale předpokládám, že Tiagra žádná sláva nebude. Otázka jestli potřebuji něco lepšího a jaký bude ve funkčnosti rozdíl. Díky moc za radu, případně doporučení jiného kola.

    0 0
    • adam1  

      Já mám endurace v Carbonu na 105 a paráda .Hlinu jsem nejel tak nevím ,ale jestli to myslíš na delší dobu -ono hrozí že tomu oropadneš a mtb ti obsadí pavouci:))tak bych bral carbon na 105 ,krysia a budeš hapy:).

      0 0
    • bodlak2  

      Mám Endurace Al už podruhé (nehoda) a nemohu říci nic špatného, ale nikdy jsem nejel na karbonu tak těžko srovnám komfort. Taky toho moc nenajezdím, loni 5tkm, letos na nové cca 2,2tkm. S chodem Tiagry žádný problém. Snad jen možná pocit, že kola co na tom jsou, nejsou úplně na mojí váhu 105kg.

      Jak už to tak bývá, chválím, to co jsem si zvolil :-)

      0 0
    • Rowdy  

      Hele Tiagra funguje úplně normálně. Není s ní žádný problém. Je to tedy jen 10 kvalt, zatímco 105 je 11 kvalt, takže to odstupňování kazety je trošku hrubší. Funkčně je ale Tiagra 4700 bezproblémová a vlastně většinu času je z pohledu užívání identická. Jen na kazetě jsou jinak poskládaný 3 respektive 4 nejpomalejší kolečka. No a celé to váží trošku víc, jestli to tedy něco znamená. Pokud nezávodíš, dost možná ten rozdíl ve váze neznamená nic. Rozhodně to není špatná volba. Ale kdybys našel ještě asi 4 000, můžeš to mít na tý 105 a pak už si nebudeš moct vyčítat nic. … Ovšem krom všech těch karbonů, aero fíčurek, kotoučových brzd, elektronického řazení, kladek do přehazovačky s keramickými ložisky atd.

      0 0
      • doubeq  

        +1 Tiagru vozím a není na co bych si stěžoval, snad jen, že někdy díky delší páce zařadím o kvalt vedle, ale mám větší ruce, tak mi to vyhovuje a problém bude u mě ;-) a v kombinaci s kompakt převodníky jsem zatím vyjel všude.

        0 0
    • Coural  

      Proč endurace? To je přesně kolo na kochací vyjížďky.

      0 0
      • Triska22  

        Protože peníze. :-) Pokud máš nějaký tip na jiné kolo za podobný peníz, tak sem sním. :-)

        0 0
      • roupik  

        Kochací? Ani bych neřekl.

        0 0
      • Triska22  

        Co jsem zjišťoval, tak prej ty kola s dekáče mají blbé rámy. Výbava dobrá, ale geometrie rámu je hrůza. Ale vlastně nevím jakou geometrii mám chtít, takže vycházím jen z doslechu. :-)

        0 0
        • kralikovo  

          Jo, to já nevím, jen výbava vypadá dobře, já koukám teda níž na tribany, který jsou trochu víc gravel.. ale na geometrii to bude chtít se stejně svézt…

          0 0
        • gollum  

          Asi bych doporučil radši se vyhnout zevšeobecňování… Já jsem byl celkem rozhodnutý pro karbonovou silničku od Canyonu a nakonec jsem vzal decathlon, abych si vyzkoušel jak mi bude vyhovovat daná geometrie (je skoro totožná u daných modelů) a abych se rozhodl jakou velikost (jsem na rozhraní velikostí). Decathlon mám v plánu pak nechat jako zimáka…

          0 0
      • mr.nikdo  

        Kliky 52/39 a kazeta 11/28. Do kopcu bych to nechtel.

        Na Praded by to bolelo dost.

        0 0
    • Triska22  

      Nebo třeba toto

      https://www.kola-online.cz/…-2018/d26191

      Ikdyž váha už je docela vysoko

      0 0
      • mr.nikdo  

        Kde na tom vubec chces jezdit?

        Roviny? Kopce?

        0 0
        • Triska22  

          Hlavně kopce.

          0 0
          • mr.nikdo  

            Vyborne. Jak jsi na tom fyzicky?

            Dekac ma prevody 52/39 a 11/28

            Sup ma 50/34 a 11/34 (nebo snad 32)

            Canyon ma 52/39 kazetu snad taky 11/34, pokud si dobre pamatuji.

            Edit: Canyon ma kliky 50/34.

            Tady nejlepe vychazi Canyon. Kdyz jsem Endurance hledal ja, tak vypadlo prave na klikach…

            0 0
            • roupik  

              Endurace v hliníku má 50/34 s v karbonu 52/36

              0 0
            • Triska22  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
              0 0
            • Triska22  

              Těžko říct. Poprvé na silnici ve dvou 110 km za 4:30 1250 m převýšení. Asi žádná sláva, ale zlepšuje se to. :-)

              0 0
              • Rowdy  

                Endurace je prima volba. Jestli si zvládneš dělat servis, pak bych snad ani neváhal. Ale jsem zaujatý, taky mám Endurace.

                0 0
              • mr.nikdo  

                Z toho, cos daval tak Endurance – prevody.

                Az pojedes krpal, budes za to rad.

                0 0
      • Rowdy  

        Do toho bych nešel. Tedy před pár lety jsem si tohle koupil. Nejprve neustálé centrování kol. Dobře, asi moje váha. Pak váznoucí bowdeny. Nakonec jsem rozerval tělo zadního náboje, no jak jsou tam ty západky volnoběžky, celé se to roztrhlo a zkřivilo. Zas takový borec nejsem, aby to bylo ukrutným výkonem. Ty kola jsou prostě dobrý jen na dojetí domů a výměnu za lepší. Třeba obyčejný Aksia jsem používal bez jediného problému, jedinkrát jsem nemusel centrovat (na 6000km), natož abych řešil problém.

        0 0
    • lunochod  

      Kolik se do té Endurace ALvejdou pláště, 25 nebo i 28mm?

      0 0
    • Triska22  

      Díky za reakce. Vezmu tedy toho Canyona.

      0 0
    • IndyCZ  

      Na endurance AL 6.0 mám najeto cirka 25k km. Tehdy ještě 105 a ráfkové bezdy. Tiagře funkčně nic není, ale už bych do 10 sp nešel. Kolo dostává celkem čočku, servisuju až když kolo fakt kňučí a zatím bez problémů, kazetu jsem poprvé měnil před měsícem, na předním kole mám pořad původní conti plášť, i když ten už najede tak max 3 tisíce. Za tu cenu super kauf. Aksia fajn, vydržely bez potřeby centrování i pěkné pecky. Po roce jsem je ale vyměnil, čistě kvůli hmotnosti..

      To kolo se schválně jmenuje enduRACE, na endurance kolo jde dobře za pedálem, žádné rozplizlé turistické kolo jak u některých jiných značek. Doporučuju přečíst https://granfondo-cycling.com/…r-aluminium/

      Mám 174–5 cm, inseam cirka 83 a na doporučení jsem vzal M. Chyba, zkracoval jsem představec na 90, sedlovka nic moc vysunutá… Už to na něm nějak doklepu, mám v merku Ultimate – už jedině v S. :-) doporučení na velikost ber vždycky s rezervou, každý máme trochu jiné proporce i preference.

      0 0
      • Triska22  

        Díky za reakci. Právě kolo objednávám a řeším velikost, jelikož Sko mají skladem a Mko až od 8ho měsíce. :-) Web mi vyplivl S a v Canyon vlákně doporučují Mko. :-) Tak nevím jestli risknout Sko nebo si počkat… Jelikož nemám na silnici nic naježděné, tak moc nevím co mi bude sedět.

        0 0
      • Gwaihir  

        Super článek. Něco podobného bych ocenil i o mtb. Nemáš link?

        0 0
    • Robertilos  

      Měl jsem úplně stejné požadavky na silnici. Koupil jsem Focus Izalco 6.9 za 21.500,–. Shimano 105 funguje skvěle. Kola plánuju do budoucna vyměnit. Nedovedu si představit kupovat silnici bez vyzkoušení. Mám 185cm a prodejce mi dal automaticky velikost L (57), ale moc se mi to nezdálo, tak jsem si nechal vytáhnout 54. Na obou velikostech jsem docela dlouho jezdil po cestách kolem obchodu a nakonec vybral 54. Jezdím v Beskydech, takže taky kopcovitý terén. Kolo mám zatím týden a jsem spokojený.

      0 0
      • Triska22  

        Rozumím, problém je, že Canyony se docela blbě zkouší a když se rozhodneš na poslední chvíli jako já, tak o to hůř. :-) Ale podle mě, pokud na tom kole nenajedeš X hodin, tak si stejně nemůžeš být jistý, že jsi vybral správně. Projížďka kolem obchodu moc neodhali, jestli tě po 100km nebudou bolet záda atd…

        0 0
        • Robertilos  

          Vybíral jsem dva dny a najezdil jsem toho dost na to, abych zjistil, že ta 57 je na mě dlouhá. Před koupí Canyonu bych asi zkusil najít někoho, kdo to kolo má a zkusil se na něm projet.

          0 0
      • Triska22  

        Ale díky za tip, mrknu na to a porovnám geometrii. ;-)

        0 0
        • tromboonen  
          1. Místo slova „velikost“ začni přemýšlet o délce, viz to vlákno k velikosti a jiné v téhle sekci.
          2. Zahraj si na Amíka, před nějakou apku předstírej IP mimo Evropu, vem si k sobě pomocníka a změř a spočítej ten bikefitcalc, měřit 3× a kontrolovat jestli to někde neujíždí. S tím se dá koupit rám/kolo online bezpečně, ale opět vychází se hlavně z údaje délka (a případně kontroluje stack a drop atd.) Canyon má taky nějaké „měření“, ale proti tomuhle je to slabé a na nekonfekční postavy ne.

          Ta délka je u silnice dost důležitá a řídí se hlavně délkou paží a horní půlky těla (plus poměrem kostí v nohách). Mám 185 cm a rám 54, na dvojce ještě lépe 53, dlouhé nohy a krátkej vrch.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.