• Alcaf

    Ahoj,

    chtěla bych si pořídit silničku, a zkusit začít jezdit na ní. Mám horsky, ale čím dál více se mi prostě líbí silniční kola.Pořád tak nějak váhám, protože na silnici si šlověk asi neužije tu jízdu , jak na horským, myslím tím terín.Je zde omezen právě tou silnicí.Ale jsou to svižnější kola.Trekkový nechci, to mě přijde takový „hybrid“ mezi těmato, ale neberu názor ostatním.:o)

    Poraďte jaký si mám pořídit,začínám s tím a tak bych chtěla za slušnou cenu kolo pro amatérku:-), která občas pojede i na závody:o), teda zkusí to:-)))))

    0 0
    • alinceb  

      Nebo si kup amatérskou cyklokrosku a k ní druhá silniční kola. Silnice tě omezovat nebude a na semtam závodění to bude fungovat jako silnice…;)

      0 0
    • winter78  

      Mal som rovnaký problém, MTB ma prestalo baviť, chcelo to svižnejšie a rýchlejšie presuny po asfalte,ale cesťák som po dlhom premýšlaní zavrhol,pretože je to viac pre tréning (aj keď existujú ľudia ktorí ho využívajú aj pre cykloturistiku s batôžtekom na chrbte ).Ani ten posed mi nevyhovoval.

      Crossa som sa tiež obával, najmä preto lebo medzi „ortodoxnými bajkermi“ je to bicykel vhodný pre weekendové rodinné 15 km výlety ;-). Urobil som dobre že som sa nedal zmagoriť a aj tak som ho kúpil. To, že je to hybrid medzi MTB a ROAD niekto berie ako hendikep, ja to však beriem ako veliké PLUS. Len je škoda že pre túto kategóriu neexistujú závody ;-((…

      0 0
      • dodin  

        Zdar

        Chci jenom podotknout co se týče těch závodů tak mám dojem,že na letošní Šele se jede kategorie Cross.

        0 0
    • Rychlej turista  

      Číhal bych na slušnou bazarovku, snadno se tak dá pořídit za málo peněz hodně muziky. Ale chce to mít někoho, kdo tomu hoví.

      0 0
    • smeta  

      čau, rozhoduju se mezi canyonama https://www.canyon.com/…-comparison/#…. co je podle vás lepší?

      0 0
      • blaf  

        nejdriv bych se rozhodl jestli Endurace nebo Ultimate, potom az jestli hlinik nebo karbon, za me karbon, ale spis bych sel do Ultimate CF SL

        https://www.canyon.com/…-sl-7-0.html

        0 0
      • karliner  

        Imho to jsou dvě úplně jiný kola, který spojuje akorát nálepka na rámu. Trochu mi to přijde jako řešit, jestli si koupím VW Passat nebo Scirocco.

        0 0
    • tromboonen  

      Rozhodnuti zkusit silnici Ti chvalim, o crossovi neuvazuj, to by moc nepomohlo, stejne jako fitness kola, to jsou prasopsy..

      Mas tak tri moznosti:

      • silnice kategorie endurance (Trek Domane, Spesl Roubaix atd. jen priklad aby sis mohla precist neco o vlastnostech, tyhle jsou trochu drazsi, ale neco podobneho existuje i v nizsich radach)… vyhoda uvolnenejsi geometrie/posed, klidnejsi chovani a drzeni stopy, snesou sirsi gumy, coz je velke +, s neciom jako 28–30 mm muzes klidne jezdit mimo silnici, ale spise jen za sucha… zrovna jsme tu nedavno probirali BTwin Triban 540 http://www.bike-forum.cz/…ckama-b-twin … jako prvni kolo super a ukazuje se, ze by se melo dat poridit i v Cesku
      • silnice kategorie CX/cyklokros, ale ne uplne zavodni, muzes dat 35 mm terenni plaste pak muzes do terenu i za morka, neni to uplne horak, sedi se vys, pruzi jen gumy, ale da se.. nebo naopak hladke gumye a pak je to silnicka skoro srovnatelna s kategorii vyse … je to vetsinou o trochu drazsi nez zaklladni silnicka, ale dost univerzalni, priklad http://www.bike-life.cz/…e-2015/d3070
      • existuje i takova nova kategorie gravel/adventure, priklad GT Grade http://jizdni-kola.heureka.cz/…oy-105-2015/ nebo i nizsi model na Sore, je to takove skoro MTB s beranama, u nekterych jinych vyrobcu do toho das i sirsi guny nez 35 mm (CX) a na silnici s hladkyma gumama to porad jede slusne, na zavody pravda uz mene vhodne..

      Napred si o tom neco precti a rozhodni se, kterou cestou jit.. jestli chces rychle jezdit a zavodit, ale obcas to svihnout i po polnacce, sotoline atd. zvladne to ta silnice (na trening a mimo silnici poridis druha kola se silnejsimi gumami, i kdyz i nektere 25 mm toho pri nizkem tlaku zvladnou dost, zvlast pokud jsi lehka, a s temi neni problem ani zavodit..)

      Pak bude nejdulezitejsi zvolit spravnou velikost a konkretni model kola – projdi si poslednich 10 temat v kategorii silnicni a dozvis se o tom.. u silnicky zalezi mnohem vice na kazdem centimetru nez u MTB, takze se vyplati to pred koupi nastudovat a spocitat..

      Pak je mozne zkusit se i mrknout na bazar, v zavislosti na tom, jakou velikost budes potrebovat, ted jsem na cyklobazaru videl dost zajimavejch kousku, ale samo neresil jsem velikost, nebo jit do neceho noveho jako je ten BTwin, nebo Polygon… projdi si zdejsi sekci silnicni, resime to tu pomerne casto, ziskas vic informaci (i kdyz mistama se budes muset proklikat nesmyslama..)

      0 0
      • blaf  

        takovej elaborat a tesne vedle :)

        0 0
      • oberleutnant Weiss  

        Koukni na datum původního dotazu…;-)

        0 0
        • Smazaný účet  

          Nehledě na to, že byla řeč o občasném silničním závodění :)

          …CX není úplně horák, ale Grade je skoro MTB :D

          0 0
          • satch  

            …když už prasopes „skorohorák“, tak cannondale slate :-)

            0 0
            • tromboonen  

              To jo, ten by na silnicnich zavodech urcite zapadl, vsak nejde o kolo, ale o jezdce, ne?

              0 0
        • tromboonen  

          Aha, sorry, me to vyplivlo dopoledne jako nove tema, koukal jsem pri tom na kousek Vuelty a nepodival se na datum..

          Mozna blbe volene formulace, ale pro novacka (teda kdyby tu nejaky byl mladsi nez pred 4 roky:) to asi rekne vic nez sarkasticke jednovetne poznamky…

          0 0
          • Amoondre  

            Si na BF dost dlouho na to aby si vedel, ze naprosta vetsina lidi informace nehleda, ale zalozi nove vlakno a zepta se, takze tenhle tvuj elaborat skonci nejspise v propadlisti dejin. Ale snaha se ceni.

            0 0
            • tromboonen  

              No jo, jsem naivni, porad pod dojmem zahranicnich for, kde jsem hledal info kdyz jsem kupoval kola, myslim, ze se tu resi vecne informace :)

              Jen jsem myslel, ze je to nove vlakno, tot vse, nekouk jsem se na datum.. v propadlisti to skonci, ale zas treba jednou nekdo pouzije vyhledavani :) Ne vazne, proste jsem se prehlid, se nepodelam..

              0 0
              • lookie.dookie  

                Hele úplně v klidu. Vyhledávání funguje a používá se, akorát se o těchto uživatelích neví, protože se neptají :-) Já si všechno co jsem potřeboval našel pročítáním starých příspěvků. Takže za mne díky za budoucí čtenáře.

                0 0
            • MaPa  

              to si myslím rozhodně není pravda. to že se někdo neprojevuje neznamená že to tu nečte.

              0 0
            • jecnak  

              Jak pisou ostatni. Hodne lidi vyhledava, jen to zkratka neni videt, jako zalozeni noveho vlakna.

              0 0
              • Mirec.K  

                Určite, ja som tu sliedil hádam rok a pol, kým som si vybral, v podstate som tu našiel všetky odpovede. O ľuďoch, ktorí hľadajú nik nevie, založené vlákno vidí každý.

                0 0
      • RUSH  

        A co tohle? Dalo by se o tom uvažovat jako o modelu pro začínajícího silničáře nebo jako o silničce k biku?

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Samozřejmě, že dalo. Jen pozor na délku rámu, velikost 510 už má délku 550 mm, vel. 540 dokonce 565 mm – to už jsou hodně závodní parametry, docela natažený posed. Podle mě by se tomu před případnou koupí měla věnovat zvýšená pozornost. Jinak celkem vysoká hlavová trubka, kompaktní řídítka a ucházející osazení by pro začátečníka byly přínosem.

          Škoda, že se výrobce stydí a neuvádí hmotnost celku a podrobnosti geometrie, takto se nedá odhadnout, komu co bude dost či příliš a jak na tom bude sedět.

          0 0
          • Hroch obojzhivelnyj  

            Nesouhlasim, je to uplne normalni geometrie, 180 hlavovka k 565mm delce. Akorat kkti pouzivaj znaceni velikosti jeste z dob kdy nebyly slopingove ramy, cili jsou uplne jinde.

            No a k tomu nedokazou udelat tabulku na webove stranky. Velikost ramu v palcich 540, prumer sedlove objimky 31. srpna, pak nejaky nesmysl a ve dvou tretinach prekladu z cinskeho originalu borec usnul a uz to nechal v anglictine.

            Co pak mam cekat od QC, nebo zakaznickeho servisu…

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Tak vycházím z toho, že třeba Merida Scultura Comp 2013 (vel. 54) a Cannondale CAAD 8 (vel. 56) se shodují v parametrech ST=540 mm, TTh=560 mm, HT=170 mm. Oproti tomu je RM vel. 54 je o 5 mm delší a má o 1 cm vyšší hlavu. Neříkám, že to není normální nebo že je to špatně nebo mimo normu, jen je to potřeba brát v potaz, jestli je to to, co konkrétní uživatel chce. Vyšší hlavu snad, delší rám … těžko posoudit. (Třeba Tarmac SL4 PRO vel. 56 má ST=530, TTh=565 a HT= 160mm; odpovídající Roubaix k TTh=565 mm dokonce HT=190 mm. )

              Hlavně si vybrat správnou velikost a nenechat se za každou cenu vměstnat do tabulkových doporučení výrobce/prodejce.

              0 0
              • Hroch obojzhivelnyj  

                No jediny problem je ze RM velikosti 54 ma uplne normalni (spise pohodovou) geometrii odpovidajici cca realne velikosti 57. Nesouhlasim s tebou ze je to sportovni natazeny posed, je to jen blbe znaceni velikosti. A jak je to v realu stejne nevime protoze tam neni stack a reach, (a pulka informaci k ramu na tom webu patri uplne k necemu jinemu)

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Když se na to podívám takto, tak máš pravdu, jsou zhruba o velikost posunutí směrem nahoru.

                  0 0
    • madcat  

      Existuje nějakej ukrutně závažnej důvod, proč si nekoupit tohle kolo? Teda kromě toho, že někdo namítne, že kolo ze supermarketu z principu nee. Né teda že bych hned letěl si ho koupit, to fakt ne. Pouze jsem včera sháněl pár blbin v brněnským Decathlonu, zabrousil jsem si do cyklistickýho oddělení, chvíli jsem se na to kolo koukal, a říkal jsem si něco ve smyslu: „sakra, silnička na 105ce 11s., kola Mavic (nevím jestli dobrý nebo špatný), a za to všechno jenom 25 litrů??“. Prostě mi to přišlo jako super cena. Co vy na to?

      0 0
      • JFtryall  

        Cena je top. BTwin potkavam ted skoro porad. Otazka jestli to je dobre nebo spatne. :-) 105tka je dobra a Mavic je takovej zaklad, ale za tu cenu to moc konkurence nema.

        0 0
        • miche  

          Tohle kolo jsem měl taky ve výběru, velmi dobře udělané, projel jsem se na tom a pohoda.

          Ale ten design té horní trubky a umístění zadní brzdy (lapač bordelu) jsem prostě nedal :-)

          0 0
      • šimlos  

        Pokud se spokojíš z hliníkem tak cena super.105 11s v pořádku, kola základ, těžší ale zase držáky. Dobrý kup.

        0 0
      • jecnak  

        Ne, je to celkem fajn kolo, dobre poskladane, navic za dobrou cenu. Bonus jsou direct mount brzdy. Osobne bych si akorat vymenil omotavku. Ta zluta me bije do oci.

        0 0
      • tromboonen  

        Je to úplně v poho, ta kola jsou jako základ velice slušná, spousta sériovek má horší, mě osobně se okometricky víc líbí základní model Triban, ten je kolem dvacítky, taky na 105, bohužel v nové generaci už ne úplně kompletní sada, plus je trochu těžší (nezeslabovaný rám), tyhle tvary nemusím, ale kolo je to slušný, na druhou stranu kolem 25k už se většinou daj koupit podobné kousky od větší značky (který i líp vypadaj) a kolem 34k základní karbony (Merdia, Wilier)… u rozhodování je nejdůležitější pořádně se změřit a zvolit vhodnou geometrii i s ohledem na budoucnost (hlavně délka a rozsah dropu, drop se může časem měnit).

        0 0
        • jecnak  

          Zakladni Triban je ale na 10sp 105ce, coz je docela rozdil z hlediska funkce.

          0 0
          • tromboonen  

            To je no, ale za dvacku slusny, ne? Mam pocit, ze ty povesti se zvykanim lanek u 5700 byly z vetsi casti od lidi, co se o to moc nestarali… jasny ze nova generace je zas o neco lepsi a ty brzdy jsou plus, ja u tohohle nevydejchavam ty ohnuty zada jako kdyz sere pes, na funkci to moc vliv mit nebude, ale proste me z toho boli oci :)

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Žvýkání lanek, pokud vzpomínám a jak mi napovídá zkušenost, je záležitost Ultegry 6700. Momentálně v provozu páky 2×6700 a 1×5700, zatím je 105 bez problémů, v 6700 se lanko 1× roztřepilo úplně (tuším ~20 tis. km) a 1× jsem to stihl (~dalších 15). Není tam moc o co se starat.

              0 0
              • tromboonen  

                Říkalo se to o 5700… 6700 jezdím a nic, starat se myslím kvalitní instalace a občas to promáznout, někdo to nechá suchý a zalepená bordelem a pak nadává, že to má „špatný chod“.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.