Zdravím, mám computer Sigma ROX 11.1 EVO. Podle webu vy měl jít připojit radar. Máte s tím zkušenosti? Funguje to normálně a není u některých značek problém s konektivitou?
Zdravím, mám computer Sigma ROX 11.1 EVO. Podle webu vy měl jít připojit radar. Máte s tím zkušenosti? Funguje to normálně a není u některých značek problém s konektivitou?
Není problém, funguje normálně.
Bohužel se nikde člověk spolehlivě nedozví (nebo neumím hledat), s jakými radary to funguje a s jakými ne. Je to trochu loterie.
Všechny radary/snímače fungují stejně. Používají BT nebo ANT+
To máš samozřejmě pravdu, jenže to je definice té bezdrátové části (technologie) přenosu. A pak je nějaký protokol, který se po tom přenáší, snad také normalizovaný. Ale kdo ví, teoreticky by to fungovat mělo. Ale Sigma je trochu nepředvídatelná. (mám ji) Rád bych proto na stránkách výrobce viděl tabulku, s podporovanými typy.
Budu reagovat sám na sebe, trochu jsem se porozhlédl po internetu a zdá se, že radar musí podporovat protok ANT+.
Díky moc!
Pokud to někomu pomůže, tak jsem vyzkoušel, že Sigma Rox 11.1 Evo ( s posledním FW 2.44) funguje bez problémů s radarem Bryton Gardia R330L
bohuzel to neni pravda… napr. Magene L508 nefunguje se Sigma Rox 11.1 Evo, fw 2.44
A jaký typ radaru máš?
Provozoval jsem bez problémů s radarem Garmin Varia RVR315 (radar bez světla) hned od prvního firmwaru, kde byla podpora zavedena.
Jak se zobrazuje na computeru upozornění na auto? Uvažuji, že bych tedy koupil Garmin Varia RTL 515
Na Sigmě to vypadá následovně, radar připojen, nic nejede, vlevo nahoře je ta ikonka radaru. To je na první fotce. Pokud jede auto/auta objeví se vlevo proužek a kolečka v něm symbolizují počet (ale tomu se nedá úplně věřit, je to orientační), samozřejmě zapípá a barva pruhu se mění podle rychlosti, kterou tě dojíždí. Buď je žlutá, nebo, pokud jede rychle, tak červená. To je na druhé fotce. Platí pro Briton Gardia 300L a Sigma rox 11.1.
V žádném případě to ale nenahrazuje ohlédnutí. Pokud Sigma zrovna zobrazuje čas okruhu, tak po těch několik vteřin radar ignoruje.
Super, moc díky za info. To vypadá docela funkčně ;)
Nemáš zač, radar je dobrá věc, ale je potřeba si uvědomovat něketré nectnosti (ty vyplývají z fyzikálního principu detekce nezávisle na značce)
Díky, narovinu vidím hlavní přidanou hodnotu ve změně intenzity blikání, tedy jsem pro auta lépe vidět. Jinak chápu, že je to pomůcka, na kterou není 100% spoleh. Ale jako otec dvou dětí si říkám, že cokoli zlepší bezpečnost, tím lépe. Obecně třeba při jízdě z kopce, kdy fakt fouká kolem uší, nebo v zimě s čepicí ne vždy auta za sebou slyším.
Garmin bude mít asi o něco lépe vyladěný SW, nakonec uvidíš sám. Ještě bych možná doplnil, že na kryt antény se nedá nalepit žádná, ani malá odrazka, ačkoliv to k tomu svádí. A radar by neměl vidět zadní kolo. (on při jízdě především měří tvoji rychlost, má ji jako zápornou a dojíždějící objekty jsou kladná rychlost. Když si ho dáš dopředu na řidítka, tak bude pořád detekovat že něco jede…) Radar je dobrý doplněk, ale stále je potřeba používat hlavu. (vím, že to pořád opakuji, je to tím, že trochu lepší detektory tohoto typu profesionálně používám a vím co dovedou a nedovedou)
Hezký popis funkčnosti. Pokud mohu posoudit z mých mnohatisícikilometrových zkušeností s Garminem tak bod 1 jsem nikdy nezaznamenal. Budu 2 moc nerozumím, normálně vidím tři i čtyři auta za sebou. Bod 3, to bude asi taky negarminovská specialita protože můj radar reaguje i na to když kolem couvnu oproti kovovým vratům. Bod 4, netuším, asi za mnou nikdy nikdo taky rychle nejel. Bod 5, nevím jak ve sněžení, ale déšť nikdy Garminu problém nedělal. Bod 6, ano to mohu potvrdit, hlavně různé kovové prvky v zatáčkách občas způsobí falešné poplachy. Osobně bych přidal bod 7 a to, že nejdůležitější není ani tak zobrazení na displeji, ale hlavně výrazné pípnutí computeru při detekci auta radarem. Ono není nic horšího než když člověk spoléhá na radar a pak vjede pod auto jen proto, že přeslechl slabé pípnutí – to je specialita některých Brytonů.
Díky, bod jedna se v praxi projeví spíš o něco pozdější detekcí a toho si nemusíš všimnout. Bod dvě je o tom, že kolik je aut za sebou samotný detektor nepozná, rozpozná různé rychlosti a změny odrazivosti a z toho následný SW vydedukuje nějaký závěr. V tom má Garmin náskok. Bod tři, bůh ví co ten odraz od vrat všechno provede, bod čtyři udává výrobce, je to nejspíš dané výkonem použitého procesoru a A/D převodníku, sám jsem to netestoval, není důvod tomu nevěřit. K bodu pět, srážky způsobují nárůst šumu a i větší útlum signálu, projeví se to zmenšením dosahu, v daném použití na kole to nemusí být kritické. Ten bod šest je asi nejzajímavější, pokud se signál od něčeho odrazí, tak se obrátí detekovaný směr a tvoje vlastní rychlost vůči terénu je náhle kladná, proto signalizuje auto. Druh a intezita varování je daná připojeným zařízením, Sigma píská pro moje hluché uši docela hlasitě.
Ještě se pokusím jednoduše popsat, jak to celé funguje:
„Radar“ úvozovky proto, že to nemá třeba s leteckým radarem kromě podobného kmitočtového pásma nic společného, je vlastně mikrovlnná krystalka. Vysílá se signál v pásmu 24Ghz (desetkrát výš než Wi-Fi) a pokud se vrátí nějaký odražený signál na anténu, tak se směšuje s tím vysílaným a rozdíl se detekuje a s tím se dále pracuje. Když se cíl nehýbe, je rozdíl nula, když se hýbe, tak vlivem Dopplerova jevu má odraz nižší,nebo vyšší kmitočet (podle toho, jestli se blíží, nebo vzdaluje) a tento rozdílový kmitočet se dál zpracovává. Pro K band (24Ghz) je to například 2028Hz pro rychlost 45,3km. Síla signálu (hlasitost) je daná vzdáleností a odrazivostí objektu, kmitočet (výška tónu) určuje rychlost. Ve skutečnosti se musí vysílat signály dva, posunuté o 90°, aby šel poznat směr pohybu. Proto, pokud si najdete obrázek rozebraného radaru, jsou tam ty antény vidět dvě.Tyto dva analogové signály se dále zpracovávají a tam je asi největší rozdíl mezi značkami. Na závěr ještě přidám obrázek, jaké jsou možnosti nastavení radaru stejného druhu, jen v trochu dospělejším provedení. Moc se to neliší.
Podepisuji v plnem rozsahu