• blue.sun

    Pro velký úspěch nové téma, volně pokračujte v předchozích diskusích.

    • Vilém  

      Tak ted uz by jen mohl prispechat ten pro ktereho je jeden prevod sotva rozeznatelny.

      • Radza  

        Pokud budeš provokovat, tak ano. Psal jsem o specifickém malém rozdílu, ze kterého borec dělal sakra rozdíl.

        • mirorek2  

          zamkneš to tu?

        • blue.sun  

          Tak jste si to vyříkali a nechte to už pod zámkem, jo?

        • lumyr  

          Nezklamal…

        • goofy  

          Proč kurva nechceš pochopit, že pro někoho je ten rozdíl dosti znatelný a znamená právě ten kousek, jestli ještě něco ušlape a něco už ne? A co celodenní nebo třeba dvoudenní výlety, kde se ke konci hodí každé ulehčení? nebo si myslíš, že se jezdí jenom nahoru na kopec, pak dolů a do hospody na pivo? Smiř se s tím, že pro někoho je ten rozdíl hodně znatelný a rozhoduje o výjezdu nebo výšlapu.

          • blue.sun  

            Nebuďte jak malý děcka, kurva. Kdybyste ho nechali být, bude od toho pokoj. Ne, vy to musíte furt rozmazávat, jak smradlavý hovno.

            Mám akorát tak chuť bloknout celý téma, protože ho zkurvíte naprosto nepodstatnou diskusí o sračkách.

            • Radza  

              Přesně jak píšeš, kdyby se ke mě Vilém nevyjadřoval, udělal by líp – beru to ale jako provokaci.

          • SKYlined  

            Přesně, někdy bych si přál i na Orlu 13kolco :D

    • blue.sun  

      Napadá mě ještě jedna hloupá otázka: jaký je přínos převodníků montovaných přímo, jak je tomu u nového XTR? Pokud chci přehazovat převodníky třeba dle typu trati (30 zubů na XC, 36 na maratóny a podobně), tak je to daleko složitější, než se šrouby. Nevím tedy, zda tohle uchycení bude skutečně taková výhoda.

      • goofy  

        Lidi si to vyžádali protože to vypadá kůl, ale taky žádnou výhodu nevidím.

        • Vilém  

          Tak trochu te hmotnosti.

          • goofy  

            Jo vlastně pár gramů by to molo hodit. To je fakt.

            • lumyr  

              A je tam fakt reálná váhová úspora? Nevyjde to +/- stejně? (kliky+převodník)

              • Vilém  

                Kdyz kouknes treba na SRAM, tak to neco udela a u XTR se proste na hmotnost hraje.

              • tomxxx  

                na sramu mi to dělá 50g dolu, vzhledem k tomu, že převodníky stojej ± stejně, pokud chceš nějaký kvalitnější, tak je to na klikách dost.

          • kubad  

            a odpadne 4–5 šroubů tedy možnost vrzání

        • krabica  

          Místo 4 šroubů u obyč. převodníků, stačí u RF Cinch k montáži 3 šrouby. Takže ušetřeno jebání z 1 šroubem, pravda ty 4 by byly stejné, teď je každý jiný a na jeden je třeba stahovák, ale úspora to určitě je. :-D U Sramu, kde převodník drží 3 šrouby, už to tak výhodné nebude. :-)

          • JFtryall  

            Tak srouby udelaji celkem dost, kdyz nejsou alu. 3× Torx nebo 4× sroub s matkou je celkem znat, ale hlavni rozdil je v pavouku. Alu srouby jsou uz srovnatelne.

      • bimjeam  

        Ako často meníš prevodník 30z za 36z ? Ja vozím napr. stále ten istý, kým sa nezoderie. Meniť prevodník o 6 zubov väčší znamená meniť aj dlhšiu reťaz a to už je pre mňa zbytočný oser.

        A 12 spd XTR tipujem ten rozsah bude dostatočný na to, aby si nemusel špekulovať nad veľkosťou prevodníka každý týždeň podľa toho, či ideš okolo Bečvy alebo na Rychleby.

        Na druhej strane direct prevodník rozhodne vyzerá lepšie, menej váži a keď už ho pôjdem meniť, tak mi stačí povoliť a dotiahnúť jednu maticu miesto štyroch.

        • goofy  

          Akorát jsi zapomněl na drobný detail, že u toho DM převodníku musíš sundat i kliky… :-)

        • blue.sun  

          Asi takhle… jezdím 5–6 XC závodů ročně a vím, že s 36 zuby vpředu je neutáhnu. Tak musí jít menší placka (zatím to řeší dvoupředovník, ale půjde pryč). Tedy dvanáct operací… Kliky dolů, kliky zpátky…

          Pozn. překl.: dvoupředovník není překlep. Je vpředu, tak je to předovník.

          • Singlespeed  

            Pokud myslíš předovníkem převodník, tak ten vepředu u běžných kol přece není. Je cca uprostřed a montuje se do středového složení. Tudíž by to měl být středovník, dle tvé logiky :-).

      • tom xtr  

        přínos = minus 100g

    • Lister  

      Byl jsi rychlejší, připravoval jsem si delší post, tak to zkopíruju :-)

      Pokud ještě někdo nečetl, tak zatím asi nejlepší report je na bikerumors – až z tohoto článku jsme pochopil spoustu věcí, která mi předtím nebyla jasná. Doporučuju pročíst, je tam i spousta obrázků, na kterých si sadu dodetailu prohlédnete.

      Pro úplnost přidávám odkaz na diskuzi ve fotogalerii a na původní vlákno, které se nějak zvrhlo a stalo se skoro nepoužitelným a pak se zamklo.

      Zatím všichni mluví hlavně o té kazetě, ale podle mě je tam spousta další zajímavých drobných detailů.

      Možnost postavit 1×11, 1×12 10–45 nebo 10–51 a dokonce i 2×12 – tohle Shimano vymyslelo dobře. Líbí se mi to, i když odstupňování některých kazet bych si dokázal představit trochu jinak, ale žádná tragédie. Nejvíc se mi líbí menší 12 spd. kazeta. Dohromady s přehazkou s kratším vodítkem to bude výborná alternativa pro všechny, co vozí 11 Sram, chtějí větší rozsah než původních 42z a přitom zachovat jemnější odstupňování. Sram se dá vozit 11–46, ale už je to trochu bastl a ten poslední skok na kazetě je pak hodně velký.

      Přehazovačka – hodně se mi líbí ta se středním raménkem. V kombinaci s menší kazetou bude mít mnohem lepší prostupnost terénem – dle Shimana je ten rozdíl 28mm a to je sakra moc – dvacetdevítkáře to asi úplně trápit nebude, ale jezdce menších obručí to určitě potěší. Zvláště s přihlédnutím k tomu, že ta delší verze je dost monstrózní a podle mě na tom s prostupností bude hůř než Eagle. Brzda – nevšiml jsem si, že by stále byla vypínací, ale hodně šikovné mi přijde rychlé štelování napětí brzdy pomocí speciálního otvoru – už žádné sundávání plastové krytky.

      Kliky – líbí, jsou jednoduché a vypadají hezky. Shimano se vrátilo k uchycení levé kliky pomocí centrálního šroubu a vymezení vůle pomocí prstence z vnitřní strany kliky – systém který už používali, který je prověřený a funguje. Možná šlo o co nejnižší hmotnost, vyšší tuhost, z mého pohledu hlavní důvod – vzhled – jednodušší, čistší, u mne hezčí.

      Převodníky jsou speciálně profilované pro maximální funkčnost, ale není důvod, proč by nemohly fungovat i jiné – možná o něco hůř, možná to bude o něco víc slyšet, ale použitelné budou. Stejně jako u Eaglu – neorig. taky fungují, ale orig. funguje líp.

      Directmout je logickým krokem, matice má stejné drážkování jako středové miska, ale klasický klíč na misky se tam asi bude cpát blbě.

      Kliky mají dvě možnost Q factoru, ať si každý vybere, co potřebuje. Na to navazují pedály – XC verze má dvě délky osy, pokud někdo chci co nejužší Q-factor má možnost. Bohužel trailová verze pedálů s ohrádkou bude mít jen jednu délku a jestli jsem pochopil správně ta bude ještě větší než ta delší XC verze.

      Náboje a ořech – kapitola sama pro sebe. Nový standard ořechu je naprosto logický, jestli někdo doufal v Shimano kompatibilní s XD ořechem, tak to bylo hodně bláhové. IMHO to vymysleli dobře, odpadá nutnost kazety z jednoho kusu a fungovat to určitě bude.

      Nevěřím že ty náby bude dělato jen Shimano nebo DT – zatím to tak je, protože DT bylo pro Shimano hlavním partnerem při vývoji nových nábojů a ořechu. Jak se systém rozšíří, tak se 100% systém uvolní i pro ostatní – pro úspěch na volném trhu je to klíčové. Pro OEM nasazení současný stav zatím asi stačí.

      Shimano bude mít speciální náboj pro 1×11 verzi, která bude mít větší rozestup přírub na náboji, ale nebude kompatibilní s 12spd kazetou, protože by se tam ten poslední pastorek už nevešel – byl by v kontaktu s dráty. Někteří to pochopili tak, že bude verze ořechu pro 11spd a 12spd, ale tak to není – problém není v ořechu, ale nábě. Verze s běžným rozestupem bude kompatibilní jak s 12 tak 11 spd kazetou.

      Nová zcela tichá volnoběžka – to chci vyzkoušet, pro člověka který 35 let na kole poslouchal cvrkání to bude určitě zajímavá zkušenost.

      Z brzd zase tak odvařený nejsem. Asi proto, že mám příliš do očí zažraný vzhled současných XTR. Ta páka se mi nelíbí, posunutí objímek blíže ke středu má možná nějaké výhody, ale prostě to vypadá pro mé oko divně.

      XC verze brzd už nemá banjo (škoda) a není kompatibilní s deskami s chladičem. Pokud to někdo chce, tak vše nabízí nová 4 pístková verze – ten třmen se mi líbí, pokud bude kompatibilní se starou XTR pákou, tak by to nemusela být vůbec špatná kombinace.

      Kotouče budou jen CL, to se od Shimana dalo čekat, naštěstí se dá na trhu najít spousta jiných kotoučů – žádný problém.

      U řadících páček jeden zajímavý detail – páčka pro smyk má jen jedno pádlo – jedním stisknutím hodíte nehoru, dalším zase dolů atd. To bych chtěl vyzkoušet.

      Pro spojení brzdových a řadících páček bude nový standard, který bude samozřejmě 100% nekompatibilní s předchozími. Což je IMHO úplně jedno, protože 2 objímky ve výsledku většinou fungují lépe než jedna.

      Celkově má u mne nové XTR palec nahoru. Dokážu si představit, že si ho na kolo dám (jen potřebuju Hope náboj). Nechám si staré dobré XTR trail brzdy, k tomu 10–45 kazeta a kratší raménko. Rozsah tak akorát a na 27,5 to nebude rýt vodítkem v zemi.

      • MlokCZ  

        To posuntí objímek směrem ke středu řídítek může být pro někoho výhoda. Pro mě bohužel rovnou konečná, na užší řídítek s průhybem se mi to vůbec nevejde.

        • Lister  

          Pravda na užší rodla to bude asi problém, ale od cca nějakýcha 660mm by se to mělo bez potíží dostat. I tak když bych si měl možnost vybrat, tak si nakoupím ty čtyřpístkové třmeny a k tomu starou XTR trail páku. Ta nová je taková zvláštní.

          • MlokCZ  

            Ono i na užší to jít může, já mám kombinaci 620mm + 4cm zdvih.

            Tohle skoro nikdo vozit nebude, takže to Shimano trápit vůbec nemusí, mě to ale trápí hodně :-)

            Posed jsem ladil hrozně dlouho a zkoušel vše a maximálně vyhovuje, takže se v tom rozhodně nechci vůbec vrtat. Nějaké možnosti (i když ne zrovna pěkné) tu jsou. Už jsem i našel 630mm řídítka (to bych ještě mít mohl) také s větším zdvihem, kde je zahnutí posunuté výrazně více ke středu řídítek a místa tedy mnohem více. Úhel zahnutí mají také ok (papírově, v reálu jsem je neměl v ruce, jestli to sedí).

            Jenže pak už jen samá negativa. Jsou to opravdu ingoty (dost přes 300g), což dělá jednak, že to je lowend řada a pak to zahnutí zdvihu má daleko více materiálu (jak nejde tak přímo).

            A k tomu to má pak ještě efekt v tom, že u představce není místo vlastně žádné, takže bych tam zase nedal Garminy (takhle je tam mám skvěl kryté jak je to mezi tím průhybem řídítek).

            Pak už by zbývala pouze varianta rovná řídítka a nějak dohnat ty 4cm zdvihu. 1cm mám rezervu na délce krku všech vidlic co jezdím a k tomu bych musel dát nějaký hnusný představec s větším úhlem (a dohnat zbylé 3cm).

            Na rovná už by se to vešlo určitě v pohodě.

            Nejjednodušší ale bude zůstat u starších Schimano brzd se kterými jsem spokojený.

      • TeryPV  

        Těch standardů uchycení řazení na páku už je fakt moc. Za tohle bych SH opravdu kopal do…

      • blue.sun  

        Ta řadicí páčka pro smyk se mi jako nápad líbí.

        Celkově bych taky dal rozhodně plusové body.

      • goofy  

        Ještě k těm nábojům. nečetl jsem to zas tak úplně přesně. budou tam pořád konusy, nebo už klasické ložiska?

      • Lister  

        Ještě jedna poznámka ke kazetě.

        V předchozím tématu jsem si pochvaloval jak půjdou měnit ALU pastorky a tím pádem i upravovat rozsah kazety, to jsem se šeredně sekl.

        Moje představa byla taková, že 3 ALU pastorky jsou na samostatném unašeči, pak titan na dalším a pak ocel – taky jsem čekal pastorky v jednom kuse kvůli hliníkovému ořechu.

        Ve skutečnosti je těch 8 horních na jednom unašeči a ocelové jsou samostatné. Takže moje blbost. Tohle nepůjde, což je možná trochu škoda. Vymyšlené je to takhle určitě kvůli váze. XT kazeta by mohla mít konstrukcí jinou a tam už místo pro tuning bude.

        • kubad  

          konstrukce nejde moc jinak vymyslet

          • Lister  

            Myslíš že XT bude taky ze 2/3 na jednom unašeči?

            Jedenáctka má dva tak proč by ne?

            • Jenda  

              myslím že XT bude stejný jako současný, tedy dělenej unašeč. U toho XTR to chápu že chtěli maximálně odlehčit a to je v podstatě u XT nežádoucí, by to jinak moc konkurovalo XTR ;-)

              • Lister  

                Myslím si to stejné. A už teď vidím ty rozšiřovací sady a jak se tady hojně a s nadšením bude vozit 10–54 ;-)

              • kubad  

                se podívej jak je to řešené, ořech je krátký a je to pospojované , tam není moc prostor na 2 unašeče

                • Hadato  

                  Řekl bych, že to v klidu půjde rozdělit na více unašečů, když se dalo bezpečně vozit 42 z. pastorek zvlášť. Myslím, že 4 a 4 budou na samotných unašečích a pak 4 samostatné pastorky (popřípadě 4, 5 a 3 samostatně). Ořech je sice kratší, ale když se podíváš dovnitř na ten pavouk, tak je to uvnitř duté a drážkování pro ořech je jenom na začátku a na konci. Hliníkový unašeč o poloviční šířce by ta nába měla v klidu zvládnout.

                • Jenda  

                  proč by to nešlo? ten ořech je imho cca stejně dlouhej na oneup ořech, to řešení je v podstatě stejný až na to, že místo dvou nejmenších pastorků z jednoho kusu je to spojení řešený drážkama mezi pastorkama. od třetího pastorku je to už v drážkách na kazetě tak jako tak, takže jestli bude v kuse 8 pastoků nebo to nějak rozdělí je úplně jedno.

      • Jenda  

        Ta levá klika mě moc nepotěšila, chápu že je to lehčí, možná hezčí, ale systém kdy to svírá klika zboku mi přijde daleko lepší a jistější. Zbytek super.

        • kubad  

          souhlas, u 970 to bylo peklo, navíc spešl nářadí na demontáž, ne úplně levné

          • Lister  

            Zase taková hrůza to nebyla a pokud někdo koupil kliky v obchodě, tak vše potřebné měl v balení. Samozřejmě kdyz to bylo na kole tak to s ním asi nepřišlo – ale zase bavíme se o sériovém kole na XTR, takže o peníze zase tak moc nejde…

            Navíc tohle uchycení se přece dá udělat i se samostahovacim šroubem a to je pak všechno mnohem jednodušší.

        • satch  

          Souhlas :)

      • herrman  

        Super shrnutí, díky za to! Jedna poznámka k přehazce, už i dnes jde na XTR m9000 ladit napětí brzdy pomocí otvoru s malinkou záslepkou.

        Pak by mě zajímala kompatibilita nového ořechu se starší DT nábou, jestli to půjde jen přehodit pomocí nějakého kitu, to by bylo móóc fajn, ale asi to je naivní představa, že… Nebo je k tomu už někde nějaké info? A za další předpokládám, že ten tichý volnoběh bude mít jen Shimano nába, licencován bude pravděpodobně jen ten tvar ořechu? Ví někdo?

    • Lachtis  

      Mně osobně se nové XTR taktéž líbí a vzhledem k potřebnému rozsahu půjdu do kazety 10–51.

      Ceny mi taky přijdou OK. S ořechem bych neměl mít problém, protože teď mám komplet DT, takže jej pouze vyměním.

      Akorát by mě zajímalo, kdy bude sada běžně dostupná? Předpokládám, že na podzim by již mohlo být k zakoupení, nebo se pletu?

      • Kire  

        Sada od Shimana určitě letos, ale otázkou je, kdy uvolní DT Swiss samostatné ořechy. Dle toho, co mi v neděli říkali v NMNM na stánku Bottica, tak nejdříve na jaře 2019. Před tím prý dají na trh jen kompletní náboje.

        • JFtryall  

          :-) no kluci to delaji chytre.

          • Pablo  

            Chytré by to bylo možná v případě, že by nebyla konkurence. Já teď uvažuji o změně pohonu na 1× a co myslíš, zahodím svoje DT kola (nebo vyštípu současný náboje) + navíc možná počkám další rok na XT, nebo si koupím SRAM? Na takovéhle marketingové tanečky je čas když jsi leader a ne když doháníš, spousta lidí co by šla do SH, kdyby to dali na trh hned, si ještě stihne koupit konkurenční systém a pak několik let bude obměňovat ojeté díly, takže celkem dost peněz o které v SH přijdou.

            • lumyr  

              Tak DT kola asi nezahodíš, jen si místo ořechu koupíš celý náboj a ořech přehodíš. Myslím, že po tom bude poptávka a DT z toho asi chce něco mít.

              • Lister  

                Asi tak. Když někdo bude kupovat komplet XTR včetně klik za desítku, tak ho nákup celé náby už asi nevytrhne. Navíc je to občas ekonomičtější než kupovat samotný ořech za 2 tis.

            • JFtryall  

              Vsak to byla trosku ironie. Ve skutecnosti Shimano muselo uz reagovat a i tak to je pozde. Sram jede v 1X uplne jinou ligu a 2019 bude v drtive vetsine o levnejsich 12sp Sram pohonech. XTRko bude na par top kolech a pak to bude aftermarket zalezitost pro nadsence. Shimano jede zase uplne jinou ligu v elektru a v levnych sadach, takze kdyz XTR nebude uspesne, tak se fakt nic nestane.

              • Atilla  

                Opět si neodepřu připomenout, že sram sice ujel, ale hlavně cenově. Když 10sp X5 stojí pomalu to samé jako 11sp XT.

                • orm  

                  Ja myslim, ze to shimanu nevadi :-). Tim, ze sram nasadil tak vysoke ceny, tak muze zdrazit i Shimano, respektive, pokud jeho nova xtr sada je levnejsi nez x01 eagle, tak se bude prodavat lepe nez kdyby to byla nejdrazsi sada na trhu. Lide si zvykli na vysoke ceny. Kdo by to byl pred par lety rekl, alespon u me, ze budu ochoten dat za kazetu 8KKc, kdyz me XTR kazeta za 3.5KKc prisla drive draha :-)).

                  • Singlespeed  

                    A to se ze začátku marketingovým odborníkům moc nevěřilo, že uspějí s takovou cenovou politikou. Ale rozjeli akci „vymydlení mozků“ a slaví, jak vidno, triumfální úspěch :-)

                • JFtryall  

                  Ale kdy si naposledy videl X5? Ja jsem uz fakt hodne dlouho nevidel ani 10sp Sram. Vsechno je to aktualne o NX/GX 1×11 nebo o Eaglu.

                  • Atilla  

                    Tak tam je to opět to samé. Low end sada skoro za cenu XTR.

                    Teď ohnul týpek 10sp od sramu a když viděl ty ceny, tak radši přešel na shimano a za cenu hazky si předělal celé řazení.

                    Chápu, že závodník řeší úplně jiné věci, ale já pořád i po těch letech a statisících co jsem do kol nalil nemám mentálně na to ničit hazky za 6k.

                    • JFtryall  

                      Jojo..Shimano je proste levny a na bezny pouziti to staci. Aktualne je ale cisty XT aspon pro moje vyuziti daleko za cistym GX 1×11. A i kdyz je Sram drazsi, tak mi to za to stoji. Snad ta 12sp bude dobra. Podle ohlasu to vypada, ze to hodne zrychlilo, tak snad dobry.

                      • Atilla  

                        Tak u tebe je to jasné, ale pro mě a kámoše co se nebojíme tlačit a jezdíme pro srandu Králikům je i tak nějak jedno, že zařadím o 0,3 sec později.

                    • mr.antik  

                      Shimano to zas dohání I-specem, každý rok vydá nový, takže pokud to někdo chce používat, je v pasti. A nové XTR má..... opět nový I-spec :-)

                      • Lister  

                        Objímky jsou vzájemně kompatibilní pořád a pro krátké prsty je to často i mnohem lepší volba.

                    • TeryPV  

                      udělal jsem to stejně rok zpět, mrzí mě to, ale při cenách sramu na to mentálně prostě nemám…

            • blue.sun  

              Zase na druhou stranu, vyvinout rovnou několik řad, aby vyrovnali náskok SRAMu, je dost drahá záležitost. A zisk by ani zdaleka nemusel být takový, protože většina potenciálních kupců by radši sáhla rovnou po SLX, jelikož „to stačí“.

              • Singlespeed  

                Řady se vyvíjejí několik let dopředu. Shimano se zjevně směrem k jednopřevodníku systémově neubíralo tak jak by se slušelo a patřilo a jeho neočekávaná masová obliba mezi cyklistickým lidem zjevně učinila jeho vývojovým týmům velké vrásky a několik let jejich práce přišlo vniveč. Teď se to snaží dohnat, ale mají právě těch pár let, které věnovali jiným dnes už mnohými zavrhovaným systémům, zpoždění.

                • McBlacky  

                  když přestanou řešit píčoviny typu 2*12 tak to půjde rychleji :)

                  • Singlespeed  

                    Ještě nedávno předpokládali, že mezi lid masově pronikne mtb řazení na baterku s drátkama a spousta vývojových kapacit směřovala právě tímto směrem. Ovšem bikerský národ se rozhodl jinak, řekl bych, mnohem lépe :-).

                    • McBlacky  

                      systém řazení kdy si to samo zmenilo pilu – to byla haluz. Třeba CD mělo 1*11 na scalpelu SRAM v nižších řadách a top model byl 2*11 XTR di2, což bylo jednak dražší, druhak těžší.

                      • Lister  

                        Pokud vím tak se tahle věc jednak dala naprogramovat aby se to chovalo dle přání uživatele, ale hlavně mělo by to jít i deaktivovat.

                        • MlokCZ  

                          Deaktivovat to jde, ale samozřejmě jen v případě, že jsou použity obě řazení, tedy i samostatné na přesmyk. To automatické chování jen nastavuje v jaký moment to má vždy na přesmykači přehodit (tedy např. se nastaví přesmyk použít až když na velkou dojdou pastorky a zpět z malé na velkou třeba po 3 největším pastorku), ale vždy se to bude chovat stejně (a to je ten problém, v reálu to potřebuješ pokaždé jinak).

                          • Singlespeed  

                            To už dnes nemá cenu řešit, dvojplackové drátkové mtb Di2 je definitivně ve slepé uličce. Uvidíme, zda elektromoto řazení nastartuje bezdrátový Eagle, to už je podle mě životaschopnější myšlenka.

                            • MlokCZ  

                              Souhlas, mně se drátové Di2 také nelíbí a dráty + ještě cpát někam samotnou baterku byl jeden z hlavních důvodů, proč jsem teď elektriku pro přestavbu na 2×11 nevzal.

                      • duk  

                        Znám lidi, kteří si toto hrozně pochvalují a používají tohle schéma dokonce i na silničce, imho je to děsná 3.14ovina :-)

                  • snas89  

                    +1:)

                  • blue.sun  

                    Pro někoho píčovina, pro jiné užitečná věc.

                    • McBlacky  

                      a argumenty pro máš? počítáme s kazetou 10–45 nebo 10–51…

                      • Lister  

                        Úplně bych to neodsuzovali.

                        Pokud budu uvažovat 10–45 a k tomu dvojplacku tak to dá rozsah který 10–51 neudělá a navíc tam odpadá to rycí zařízení vzadu. Na 29 to nikomu vadit nebude ale na 27.5 jsou ty megakazety fakt hraniční.

                        Zase je ale pravda že 2×12 bude používat delší raménko takže kdo ví jak to bude reálné vycházet…

                      • blue.sun  

                        Musím pořád opakovat už stokrát vyřčené? Gratuluji ti, že jsi tak schopný a ten rozsah ti stačí. Mně ne, nemám nohy na to, abych to utáhl, takže buď musím přehazovat převodníky, nebo mít dvouplacku. A až mi hrábne a začnu jezdit na watty, pak se lepší rozsah bude hodit, tím pádem 2×12 bude ideál.

                        • Radza  

                          By mě zajímalo, co tam máš teď? Vidím dva převodníky a kolik zubů mají? A jakou máš kazetu?

                          Jezdíš i nejtěžší převod? Ten ti ty nohy zvládají?

                        • McBlacky  

                          Nemusis nic opakovat. Jen teda jsi se doted trapil a teprve 2×12 te zachrani. Rozsah to ma vic nez 3×9 a tam prevody nechybely nikomu

                          • blue.sun  

                            Ne, proste to bude pohodlnejsi a prijemnejsi jezdeni, nez dosud. A po pravde, muze ti po tom byt picu, co mi vyhovuje.

                            • McBlacky  

                              může a je.

                              jen mi nedalo poukázat na rozsah 10–51 kazety, zbytek si srovná každý sám. Že nekdo rád řadí pily, s tím se dokážu smířit.

                              • Radza  

                                Nové XTR, Eagle…úplně v pohodě… Někdo chce ale z horského kola zároveň taky silničku :-)

                              • oddie  

                                Tak 10–51 už je hezký rozsah, o tom žádná. To bych klidně mohl nadělit ženě místo dvouplacky – těch 38–11 a 24–34 už by to nahradilo naprosto krásně. Akorát bych jí fakt potom mohl říkat „drahá“ :D

                                • Radza  

                                  A jezdí ti ta žena ten převod 38–11 a nebo tam má maximálně 38–13 nebo třeba 38–15? Moje třeba jak jsem zjistil vůbec nevyužívá nejtěžší a ani druhý nejtěžší převod.

                                  • oddie  

                                    Jo, jezdí a frfňá, že by tam chtěla mít ještě jeden těžší…

                                • Radza  

                                  Jak tak počítám, tak to co tam má tvá žena teď nahradi Eagle s 34z převodnikem :-)

                        • blaza84  

                          Neumím si představit, že by někomu na MTB nestačilo 2×10 :)

                          • Lister  

                            Taky jsem si říkal že 2×12 je blbost a překvapivě jsem pro 24/42 využití našel.

                            • nitraq  

                              To už musíš jezdit stojky na úrovni balancování těsně před přepadnutím dozadu, ne? Jezdím 24/36 na 26 a říkám si, že někdy by se hodil ještě nepatrně lehčí převod, tak na úrovni 24/38, lehčí už by byl zbytečně lehký.

                              • blaza84  

                                I ve 2×11 bych viděl přínos spíše s použitím větších převodníků pro někoho, kdo chce těžší převody na silniční sešupy. Šlapat 22–24/42–46 už musí být hrozná pakárna, vždyť to už vůbec nejede :)

                          • vrazdit  

                            presne, nejsem zadny zavodnik, ale 40/28 × 11–36 mi staci… na 26 kolech teda :)

                          • Carloss  

                            mě ne. Co tam máš dál?

                  • blaza84  

                    Ještě nedávno stačilo, a bylo nejlepší 1×11 … a teď flák – 2×12 :D

                    • filipino_23  

                      na starom fáčku som mal 2×5, na starom MTB 3×6 a vtedy to stačilo. jako malí fakani sme žasli, keď mal niekto 3×7, nebodaj 3×9 (to už bol KING)

                      • Čipera  

                        Driv se taky jezdilo pouze na koních znamena to snad ze mam do prace jezdit na koni i dnes? 

                        • blue.sun  

                          Pokud jsi lesník někde v horách, tak proč ne? :-D

                          • Čipera  

                            To radši na tom kole a ze bych si tam na ty hory 2×12 dal. :-D Me jen zarazi tyhle debaty. Jeste na tom nikdo nejel, videli to vsichni pouze na obrazku a uz ted jsou schopny zdejsi diskuteri tvrdit, jak je to zbytecny a jak to všechno bude stat za hovno. :-D

                            • Lister  

                              Tak ale abys vyzkoušel 2×12 na to nepotřebuješ XTR

                            • oddie  

                              Tak za ho… bych asi neřek, ale pokud už tam bude přesmykač, poněkud se ztrácí to kouzlo všeho jen vzadu. Pokud mi nestačí jednoplacka s 12s vzadu a nutně potřebuju větší rozsah (jako že já zatím taky a lepší už to s výkonností asi nebude), připadá mi na to smysluplnější 3×10…

                              • Čipera  

                                No bavil jsem se s borcem od shimana v nmnm a ten rikal ze sadu 2×12 10–45 je stavena hlavne pro maratony a docela to chapu. 1×12, 10–51 maj stavene pro cc a am. Navíc maj pro presmykac upravenou packu, ze je pouze jedna. Neni packa pro nahoru a dolu, takze to dost zjednodusili. A verim tomu ze spoustu lidi ktery jezdi vetsi dalky to oceni. Spoustu kamaradu nechce o 1× neco i kdyz je to eagle nechce ani sliset, protoze jim to proste nestaci.

                              • blue.sun  

                                Řazení na trojplacce mi už vadí, takže 3×10 určitě ne. Tam mi víc padal řetěz, než s dvouplackou.

                                Já prostě jen nechápu, proč jsou lidi tak netolerantní vůči nám, slabším… prostě nejsme všichni supernamakaní bor­ci.

                                • Čipera  

                                  O tom jestli ses namakanej to přece vubec není, kazdej si voli prevody podle sebe a dnes uz i pro nenamakane borce můžeš mit prevody na 1× něco. Jde o odstupnovani převodu.

                                  • blue.sun  

                                    Chjo… proč prostě nechcete pochopit, že mi žádná varianta 1× něco nevyhovuje, protože to neutáhnu?

                                    • Atilla  

                                      To je zajímavé, když to má větší rozsah než 3×10

                                      • oddie  

                                        Really? 42/11 = 3,8, takže pro 1×12 s 10z pastorkem to odpovídá převodníku 38z. 24/36 = 0,67, ale 38/51 = 0,75, to už je dost rozdíl… Takže bud zachovám nejtěžší s převodníkem 38z, nebo jej obětuju a pouziju převodník menší, ale rozsah fakt větší není ;)

                                        • Atilla  

                                          Stačí si dosadit kazetu s 32z a máš převodový poměr taky 0,75. Žena a další co vozí na kole 3×10 většinou nemají 36z kazetu. To se pak montovalo spíš na 2×10.

                                          • MlokCZ  

                                            I přesto, že mi vyhoje na biku trochu jemnější odstupňování pro více ježdění jezdivějších tras, tak 11–32 desítkovou kazetu považuju už za trochu přehnanou s tou jemností odstupňování (hlavně kam až je posunutý skok o 2 zuby, až na 20–22; ono už i při těch 19–21 je to skroro zbytečné):

                                            11–12–14–16–18–20–22–25–28–32

                                            V mojem okolí jezdí hodně lidí 3×10 a kazetu 11–32 nikdo, každý vozí 11–36. Na sériovkách jsem snad 11–32 kazetu neviděl nikdy na žádné (neříkám, že taková neexistuje, ale budou to ojedinělé vyjímky).

                                            • Atilla  

                                              Tak mám asi štěstí na vyjímky protože tady znám pár lidi(3) co to mají a všichni ostatní už jezdí 1×10/11/12

                                              když už někdo musí mít přesmykač, tak 2×11 38/28 – 11–46. Možná nějací alfa samci co závodí dolů po asfaltu, tak využijí i něco těžšího a do lehka je to až nesmyslně lehký převod.

                                              • MlokCZ  

                                                Tak ale 11–46 je dost debilní kazeta, ten skok na konci. A pak to s tou kazetou neřadí moc dobře. Takže tím se to snižuje na 11–42 kazetu, kde to chodí ještě dobře nebo s 11–40 výborně.

                                                A s 2×11 11–40 jsme zase jen zpět u rozsahu Eaglu, což třeba mně stačí a také jsem to teď dával (stačí mi 34×11 nejtěžší a nejlehčí 24/40 je pro mě ideál), ale pokud by někdo chtěl rozsah větší…

                                                U 2×11 tu je ještě varianta Sram 2×11 (10–42 + 36/24), tam je rozsah už obrovský. Ale zase jsme u toho odstupňování a začátku 10–12, což bývá jeden z důvodů, proč někdo Eagla nechce.

                                                • MlokCZ  

                                                  U 2×12 by mě dávala smysl varianta:

                                                  kazeta 11–46 (tedy totožná jako 11–40 jedenáctková + 46 pastorek) k tomu 38/26 nebo 36/26. Já už to třeba nepotřebuju, protože oproti tomu nemám jen ten jeden nejtěžší převod, který oželím, ale ne každý si vystačí s 34/11 nejtěžším.

                                      • MlokCZ  

                                        Jestli reaguješ na ten jeho poslední příspěvek s 1× něco, tak pak to nemůže mít rozsah větší než 3×10:

                                        • 3×10 s 11–36 + 22/30/40 má 595%
                                        • 1×12 10–51 má 510%

                                        Poměrově o 17% větší rozsah u 3×10, což je o převod a kousek (nebo jeden převod s hodně velkým skokem).

                                        až pak předtím zmiňovaná 2×12 s 10–45 už má větší rozsah, pro 36/26 jsme na 623%.

                                        Od Eaglu už to ale moc o rozsahu není. Od těch 500% to většinou stačí, i když se najdou tací, co chtějí větší rozsah.

                                        Ale není to jen o rozsahu. Jsem teď dal na obě kola 11–40 + 24/34, což má rozsah 515% a tedy jen rozsahem jsem mohl vzít klidně Eagle (rozdíl je 1/4 převodu, to by nebyl problém).

                                        A protože jsem nakonec vzal kombinaci Sram + Shimano (GX přehazka + XO pravá páčka + GX levá a zbytek vše Shimano), tak i cenově by to bylo u Eaglu (v nějaké rozumně nakombinované levnější variantě, ale zase ne jen komplet GX) podobné (jen o chlup horší zejména z důvodu XD ořechu).

                                        A stejně jsem do Eaglu nešel.

                                        • McBlacky  

                                          čistě rozsah je jedna věc. 3*10 nebylo až tak používané. Po 3*9 se více montovalo 2*10, následně 1*11 a ted 1*12. Což u nejpoužívanějších kombinací ± sedělo (2*10 proti 3*9 chyběl jeden prevod; jedenáctka ubrala další a 12 to vrátila zhruba k 3*9)

                                          Pokud někdo je slabý výkonově, tak nepotřebuje těžké převody, protože je stejně neutáhne. Tzn si může dát k 12s menší pilu. Samozřejmě pokud šlape kadenci pod 60, což dost lidí jezdí (nepochopitelně) tak nepomůže nic a 2*12 bude nejspíš vyhovovat.

                                          • MlokCZ  

                                            1×12 to nemohla vrátit k 3×9, když nemá rozsahem ani na 3×10.

                                            K těm rozsahům tedy doplňuji 3×9:

                                            • 11–32 + 22/32/44: 582%
                                            • 11–34 + 22/32/44: 618%

                                            Tedy 1×12 (a to pořád srovnávám oproti 10–51) je o 1 – 1,5 převodu menší rozsah než 3×9.

                                            3×9 jsem jezdil právě s 11–34, tedy největší rozsah co jsem kdy jezdil. U 3×9 ten větší rozsah ale zase tak moc neřešil tím jak to bylo celé posunuté do těžších převodů a nešlo s tím nic dělat. A to počítám s tím, že to bylo ještě na 26".

                                            Teď na 2×11 mám nejlečí převod totožný jako na 3×9 a jen jsem přišel o 1,5 nejtěžšího.

                                            Jak jsem ale psal, tak o rozsahu to až tak není a s rozumnou kadencí je to přesně jak píšeš. Stačí i slabším 1×12 (i Eagle 10–50) a stačí dát menší pilu.

                                            Kdybych vzal Eagle s 30z pilou, tak dostanu v podstatě to samé jako mám 2×11 s 34/24 + 11–40.

                                            Pro mě ale bohužel to dostupňování u Eaglu, které se mi vůbec nelíbí a ani jsem ho nikdy nepochopil, proč je tak navržené:

                                            10, 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32, 36, 42, 50

                                            Nechápu proč tam zůstal skok 32–36, který je zbytečně malý oproti ostatním a pak jsou tam zase jiné zbytečně velké a vůbec to není rovnoměrné.

                                            Kdyby Eagle měl kazetu

                                            10, 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32, 37, 43, 50

                                            tak by to bylo mnohem lepší a zůstal by jediný opravdu hnusný skok 10–12 se kterým se s tím rozsahem a počtem pastorků nedá nic udělat.

                                            Bohužel pro nás slabší jen ten skok 10–12 ještě hnusnější, jak musíme zvolit menší placku (kvůli dostatečně lehkým převodům) a pak to má důsledek v tom, že k řazení 10–12 se dostate častěji a není to jen pro větší sjezdy. Tady nejsem zrovna 2× nadšený ani ze skoku 11–13, který mám u 2×11.

                                            Už bych si to to rozmýšlel trochu více (jestli nevzít raději Eagle než 2×11), ale stejně bych asi preferoval 2×11 s kazetou 11–40. Už by se to dalo jezdit i pro použití na jezdivějších trasách (kde více ocením odstupňování), ale ani tak bych nebyl nadšený ze skoků 18–21 a 24–28 (které jsem dlouhodobě jezdil a vždy mi trochu vadily).

                                            • Lister  

                                              Důvod proč zůstalo to odstupňování je IMHO jediný – je stejně jako 10–42 jen ta přidělává další převodník což asi z výrobního hlediska udělá nějakou úsporu.

                                              Nebo se možná šeredně pletu :-D

                                            • Pablo  

                                              Já bych na Eagle asi bral 10, 11, 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 34, 41, 50

                                              10–12 na roviny, kdy 10 je bezvětří nebo do zad a pak 11+12 v případě lehce proti nebo únavy

                                              Následuje střed 14–28 s přijatelnými skoky a poslední 3 pastorky už mi jsou celkem jedno že skáčou o víc, to už mi teče do bot v prudkých pasážích a velký skok chci a očekávám.

                                              11->13 mi dost vadí a tak se mi do ještě většího skoku 10->12 vůbec nechce, bohužel ani u SH 1×12 si nepomůžu, takže nevím co, rád bych se přesmykače zbavil.

                                          • orm  

                                            Dovolim si nesouhlasit. Jsem tezsi clovek, tj. do dlouhych prudkych kopcu jsem vozil 22×34 a kdyz prisel rychly sjezd, tak jsem diky sve hmotnosti jezdil 44×11. Vyuzil jsem tedy oba krajni rozsahy. Cokoliv po 3×9 je zatim kompromis, i eagle.

                                        • popokatepetl  

                                          Přešel jsem z 3×10 na 1×11 (34×11–46). Hlavně jsem to chtěl na zkoušku pro výběr nového kola. Zatím to jezdím od jara a byl jsem rozhodnutý pro GX 1×12 nebo 2×11 shimano. Ted jak bude nové 1×12 tak to odlozim do nového XT. Strašně by se mi líbilo 34×10–46 s 12 pastorky. Teď je tolik možností že si musí vybrat každý. Kolikrát na 3×10 vzpomínám kdy po asfaltu se dal najít ideální převod a nemusel jsem jezdit nejmenší pastorky který na klikach pocitem poznám.

                                          • Lister  

                                            10–46 se udělat dá. Ale chce to drahou 11spd kazetu od Sramu a vyměnit poslední pastorek třeba za One-Up.

                                            Edit – kecám je to je 4r

                                      • blue.sun  

                                        Nemá. Nemá to dokonce ani větší rozsah než moje stávající 2×11 (579%).

                                • Radza  

                                  Blue sune by mě zajímalo, jaký jezdíš nejtěžší převod. Resp. jaký máš a jaký jezdíš?

                                  • blue.sun  

                                    Mám ho a jezdím ho, a umím jezdit i těžší. A už jen pro tvé chování ti o tom víc neřeknu. Nebaví mě to.

                                    • Radza  

                                      Tak já se normálně zeptal, protože mě to zajímalo. To že neumíš normálně odpovědět, je věc druhá. Tak o jakém chování to tady pak píšeš?

                                      • Vilém  

                                        Staci si precist par tvych odpovedi a cloveku je jasne o jakem chovani mluvi.

                                        • Radza  

                                          Tak sorry viléme, ale zrovna ty raději pomlč, jelikož kdybys tady: 29.5.2018 08:36 držel hubu, tak nemám na co reagovat.

                                          • Vilém  

                                            No vidis a nebyt toho cos vyplodil v tom puvodnim vlakne, tak nemusela byt ani ma reakce z 29.5.2018 08:36 a mohlo se debatovat tam.

                                            • Radza  

                                              V původním jsem normálně diskutoval a tvá reakce být v v tomto novém nemusela – ale začal jsi to právě tím příspěvkem prasit ty. Já se jenom nenechám. A navíc v předešlém jsi na mě ani nereagoval.

                                      • blue.sun  

                                        Inu, o tvém. Jen prudíš a rýpeš. A s takovými lidmi se zkrátka nebavím.

                                        • Radza  

                                          Šmarja, tak to zkusím jinak. Není to pruzení, pokud ti to tak připadá. Jenom mě to prostě fakt zajímá. Rýpnul jsem si jednou v souvislosti že chce někdo z MTB i sliničku a i to bylo dvojsmyslné – jelikož to na jednu stranu chápu, že někdo lítá s MTB po cestách 40 až 50 km rychlostí a z kopce asi ještě víc…nevím.Takže jsem se tě normálně ptal, a je to v souvislosti s tvou údajnou fyzičkou (Chjo… proč prostě nechcete pochopit, že mi žádná varianta 1× něco nevyhovuje, protože to neutáhnu?)

                                          Takže si říkám, jaké jezdíš nejtěžší převody s jakým kolem, protože ty těžké taky chtějí sílu.

                                          A není to pruzení, ani rýpání…

                                          • Singlespeed  

                                            Informace jaké někdo jezdí převody má pro jiného člověka nulovou informační hodnotu, neboť každému vyhovuje jiná převodová skladba a šlape jinou frekvencí. Takže je to naprosto zbytečný dotaz (někdo tomu může říkat pruzení :-).

                                            • Radza  

                                              To že je to zbytečný dotaz a že má tato informace nulovou hodnotu je ale jen tvoje tvrzení. Jelikož jsem dotaz položil já a jelikož mě to zajímá, tak to logicky pro mě nulovou informační hodnotu nemá. Přeci mi nechceš určovat, co je pro mě hodnotná informace? Prostě mě to zajímá a není to pruzeni.

                                              A to že každému vyhovuje jiná kadence apod. tomu dotazu nijak nepodporuje…

                                              Tohle už je ze tvé strany povrchnost.

                                              • Čipera  

                                                Resit pi…ny to by vam šlo. :-)

                                              • Zdendyš  

                                                Povazuji te za obycejneho curaka co si na internetu honi minimalne ego.

                                                Kvuli takovym „lidem“ jako jsi ty a tobe podobnym jsem zamknul puvodni tema.

                                                Jsi agresivni a neomaleny typ co neakceptuje zakladni slusnost a jasne dane tema a se sportovcem nema ani v zakladu nic spolecneho.

                                                • blue.sun  

                                                  Prosím, ty se tu radši vůbec nevyjadřuj, vzhledem k tvému chování v prvním vlákně.

                                                  • Zdendyš  

                                                    Omlouvam se za OT. Podivej, banoval jsem lidi co mluvili z cesty , nic nepochopitelneho a proc ti muze byti odpovedi to co tady predvadi ten nouma.

                                                    Tak at se dari ! Tenhle stupid svet asi nebude pro mne a podobnym ;)

                                                  • Zdendyš  

                                                    Krom toho blokoval ten "subjekt " i admin. Takze asi tak.

                                                  • blue.sun  

                                                    nešťastně sklání hlavu do dlaní

                                                • Radza  

                                                  Aha, takže ty mi tady sprostě nadáváš a já jsem agresivní? :-)

                                                  To máš svět asi trochu naruby chudáčku… já jen položil blue sunovi dotaz, několikrát jsem zopakoval že mě to zajímá a napíšu to ještě jednou. Opravdu ten dotaz myslím vážně.

                                                  A ty mě tady sprostě napadáš a ještě si dovolíš napsat, že já jsem agresivní a neslušný. To si snad děláš srandu.

                              • MlokCZ  

                                Jenže když někdo chce velký rozsah a dá 2×11 nebo 2×12 s kazetou s větším rozsahem, tak se přiblíží chování jednoplacce.

                                Tedy na velkou odjezdí 95% a na přesmyku téměř neřadí a ty 2–3 nejlehčí převody na malou tam dá jen sem tam.

                                3×10 jsem jezdil dlouho a teď právě cíleně předělal na 2×11 a za mě velké plus ten přechod, měl jsem to udělat už dřív.

                                • Ondraj  

                                  Když jsem neměl pořádně osahané 2×11 vs. 2×10, tak jsem nechápal výhody 2×11, při stejném rozsahu. Výhoda je hlavně v tom, že u 2×11 na HT odjezdím 95% na velké placce a díky malé nepřicházím o těžké převody oproti 1×11. A na karbonovém HT 29 s 2×11 je možné jet slušně i po silnici a nepřipadat si jako loudal.

          • lumyr  

            kšeft je kšeft:)

        • Lachtis  

          No, snad to tak nebude a DT samostatné ořechy pustí ještě letos…

          • Kire  

            Informaci přímo od zdroje by mohl přinést Eurobike.

    • milan.v  

      Já s tím designem tedy rozhodně problém nemám… :o)

    • petrun  

      Hmmm, další cenzorské vlákno. Přidávám do blokovaných.

    • milan.v  

      Ach jo …

      • milan.v  

        Ach jo, podruhé…

        Máte někdo něco nového k novému XTRku?!?

    • Vrci  

      Já se víc těším na 2 × 12 Ultegru nebo ještě radši Chorus.

      53 – 39 dopředu a dozadu 12 – 29(31).

    • enjoy79  

      Je tu nějaký divný ticho po pěšině. Asi je ještě brzo chtít nějaký poznatky, ale zajímala by mě výdrž řetězu. Na mém současném XT 1×11 je to tristní, má tu někdo už srovnání? Přechod na Shimano 12sp by pro mě byl asi cenově přijatelnější oproti Eaglu, jelikož bych mohl zachovat kliky, na které stejně neexistuje orel převodník.

      Je tu někdo, kdo už má na novým XTR něco najeto? Jsem moc bláhovej? :-)

      • doubleingram  

        Cet jsem recenzi v casaku, chodi dobre, neco jako vysoky orly, X01, XX1. Mozna i lip.

    • Zdendyš  

      Zakoupil jsem razeni xtr 12sp k Vorlovi;) a prvni vyjizdku cca 100km ok a na podruhe uz cvakani nezretelne jednou packa vyrazne drhla pri razeni dole potom zase hore . Reklamuji, tolik muj poznatek. Za poslednich 25 let jsem toto u Shimana nezazil a nejspise asi vadny kus …

      • Tina  

        dúfam, že si do reklamačného protokolu popravde uviedol, že si radenie používal zo Sram prehazkou :)

        • kubad  

          :)

          A jaký to má vliv na funkci páčky XTR?

        • Zdendyš  

          Sram prehazka na to nema zadny vliv. Problem je v mechanice packy.

          Projev pacek je stejny tzv ma sucho tedy bez tahu jekehokoliv hazedla.

          Tyno ty takovej technickej typ a reknes takovou blbost boha jeho ;)

      • Lister  

        XTR páčky jsou kompatibilní s Eaglem?

        To je docela zajímavá informace, i když už si na ty Sramácké docela zvykám.

        • doubleingram  

          Je, dle MTBS.cz.

        • Zdendyš  

          Packy Shimano sp12 chodi s Vorlem paradne plne jsou kompatibilni jenom mi pri razeni hore pridrhavaly a z poloviny necvakaly ale radilo to paradne. Asi prvni serie na vychod ci co. Uvidime.

          • Marek 2  

            Pačky XTR 12 se už fungují,nebo jsi musel reklamovat? Máte ještě někdo praktickou zkušenost s pačkama XTR 12 na eaglu hazce a kazetě GX?

          • Trinec  

            Mám Eagle GX 1×12, jde tedy na něj použít sp12 páčky?

            Třeba tyto https://www.kupkolo.cz/…ava_z104761/

            Díky

            • figur  

              Prej ano.

            • petyn  

              Ano jde. Jezdím to.

            • scoty  

              no, zdá se mi, že pomalu nastává doba zbavit se Sramu, na který jsem si ostatně nikdy nezvykl…:)

              • petyn  

                Jj. vyhovuje mi řazení Sh a zatím je jejich 12 za raketu, tak jsem to řešil takhle s tím jejich řazením.

                • Trinec  

                  Asi to taky předělám, nějak jsem si na Sram taky nezvykl.

                  Nebo ještě vydržím a počkám na levnější variantu XT.

                  • Petr L2  

                    Už aby tu byla!

                  • scoty  

                    Právě…když teď koupím řazení a šaltr + k tomu sram kazetu tak budu muset ještě kupovat na sram ořechy a za rok zase

                    až bude xt, tak shimano ořechy…:-(

                    • vpa007  

                      Sem celkem rád, že jsem zadní kolo přepletl na DT 350, kde je to jen otázka ořechu… není to levná otázka, ale levnější než nová nába a přeplýtat…

                      • Zdendyš  

                        Jj mam 350 a uz tam truni orech MicroSpline s 10–45.

                        • scoty  

                          Takže máš kazetu xtr?

                          • Zdendyš  

                            Ano. Prevodovku celou Sh xtr, vyjma klik ty mam 1×11 s dorovnanou retezovou linkou.

                            • Raf  

                              Jak jsi ji srovnal? Máš 148×12?

                              • kejda  

                                Podložky, případně sikovky, u méně zručných soudruhů půlkilové kladivo

                              • Zdendyš  

                                Podlozky 1mm mezi packy klik a vlastni prevodnik. Ale ramy se dost v tomto lisi i kdyz by nemeli, je to indivindualni dle dane sestavy.

                                Mam neboost ;)

                                • mire  

                                  Prosím o radu jaký převodník jsi dal. Na 12s nw 104 mm jsem našel jen Race face Single nebo Sram X-Sync 2. AbsoluteBlack XX1 uvádí 10–11s rychlostí pouze.

                                  • Tina  

                                    Môžeš použiť aj FSA Megatooth. Mám jeden 32z nepoužitý doma.

                                    • mire  

                                      Děkuji, ale potřebuji 34z, teď mám SLX 2×10 38–24×11–36 je to rozsahem vyhovující, ale vlastně to používám jen na 12 rychlostí.

                                  • Zdendyš  

                                    Kliky xtr i prevodnik 1×11 34z na 29". Mezi packy a prevodnik podlozky tl 1mm.

                                  • matbiker  

                                    Nekde jsem videl info, ze pokud budes mit kliky xtr, tak musis dat Sh retez a Sh specific prevodnik, bo je to o destenu uzsi. Pokud ale chces jine kliky, tak si mas koupit neshimano retez, treba Sramacky Eagle a jakykoliv jiny prevodnik. Tak to mam ja, saltr, kazeta a packa Sh, starsi kliky XX1 s OneUp prevodnikem a zlaty XX1 eagle retez.

                                    A mam dojem, ze to psali u AbsoluteBlack.

                                    • Flip1111  

                                      Chápu to správně že XTR 12 spd shimano řetěz, není kompatibilní s ničím jiným než XTR specific převodníkem. Může to někdo potvrdit?

                                      • matbiker  

                                        Toto píší u Wolftooth:

                                        Compatible with all 10-, 11-, and 12-speed chains except Shimano 12-speed chains.

                                        A totok AbsoluteBlack:

                                        This particular chainring will ONLY work with CN-M9100 chain due to different thickness of the teeth.

                                        Chainring is only compatible with XTR CN-M9100 chains. Using other chains may cause chain to drop very easily from the chainring due to thinner than usual teeth

                                      • TJK  

                                        ano takhle to pisou… dal uvadeji ze muzes dat jiny retez nez shimano ale pak udajne ztraci tu '""hyperglide" vlastnost hladkyho razeni a razeni pod silnym tahem.. myslim ze to nekde vychvalili v testu ze oproti eaglu je mnohem jemnejsi i v silnym tahu coz pry eagle neni…

                                        • kejda  

                                          Já jen k tvému příspěvku, dali jsme kliky Praxis cadet s jejich převodníkem, řetěz GX, šaltr a řazení Shimano XTR 12 a řadí to jak máslo. Samozřejmě jsem vyhodil originál lanko potažené plastem a dal normální Jagwire. Jak už jsem psal níže, chce to ale pěkné oblouky bovdenů, žádné ostré úhly.

                                      • Metalcane  

                                        XTR 12s řetěz na Raceface převodníku padá, nedrží, odzkoušeno na několika kusech řetězů i převodníků

                                        • Tina  

                                          Scott montuje na svoje kola Race Face kľuky s XTR 12speed.

                                          • C.A.C  

                                            Canyon u LUXu to stejný.

                                            • Singlespeed  

                                              XTR 1×12 sp. kliky přece byly staženy z prodeje. Osazují se buď jiné značky nebo mimosadový model bez loga XTR.

                                              • C.A.C  

                                                Reagujeme na tvrzení, že XTR 12s nefachá na převodnících RaceFace. Že by to výrobci, kteří nahrazují XTR kliky nevěděli?

                                                • kliiima  

                                                  Race Face funguje s 12sp XTR, ale je k tomu potřeba jejich speciální převodník, viz pinkbike

                                                  • jarouš2  

                                                    Mám XTR 12s a rece face next sl a žádný problém v tom nevidím… SUP team issue 2019

                                                  • Čuli  

                                                    Ale řetěz tam bude KMC, teď jsem to řešil na Team Issue R, je tam KMC řetěz, zákazník tam dal Shimano a úplně si to nerozumělo s převodníkem RF, tak jsme ještě dali převodník Max1 a šlape to peckově, po kazetě ten Shimano řetěz lítá daleko líp než KMC.

                                                  • TheJD  

                                                    Vzhledem ke zmenenemu profilu zubu na kazete a prevodniku + novemu tvaru clanku retezu bych zatim o kombinaci noveho XTR s jinym retezem neuvazoval a prevodnik leda s deklaraci, ze je pro nove XTR,

                                                  • Tina  

                                                    Ako píšem nižšie, ja som presvedčila aj Garbaruk prevodník, aby fungoval s XTR reťazou. Stačila veľmi jednoduchá úprava a reťaz XTR je takto možné použiť prakticky s každým NW prevodníkom určeným pre 11 a 12 speed systémy :)

                                                  • petyn  

                                                    Tina, jaká úprava ?

                                                  • Tina  

                                                    Vlastne veľmi jednoduchá :) Stačí si položiť otázku, resp. mať skúsenosť s tým prečo nová 12 speed reťaz XTR nie je kompatibilná s inými prevodníkmi. Reťaz ako taká je kompatibilná. Nekompatibilná je nová spojka. Takže som urobila jednoduchú „svatbu z rozumu“ a voilà. Už druhý deň bez problémov takto :)

                                                  • orm  

                                                    Take dekuji za tip. Co je presne na te spojce jinak?

                                                    Az to trosku pojezdis, tak se prosim podel o zkusenosti s vydrzi, jak kazety, tak retezu.

                                                  • Tina  

                                                    Namontovala som osvedčenú spojku Sram Eagle XX1. Na Shimano reťazi drží úplne v pohode. Shimano spojka nemá z vnútornej strany také vybratie ako ostatné články reťaze. A preto do nej zuby iných prevodníkov nechcú zapadnúť. Do Eagle spojky zapadnú a tak som spojku skúsila použiť so Shimanom a funguje to :)

                                                  • orm  

                                                    Diky za osvetleni, kde je problem. Az budu menit retez, tak to zkusim.

                                                  • 2. Bóďa  

                                                    Koukám, že na tenhle rám by se spíš hodil starší typ třmenu ( banjo z boku ).

                                                    Mně se naopak konečně neláme hadice u Cube. :)

                                                  • snas89  

                                                    Jak hodnotíš zkušenosti oproti eaglu? (x01/xx1)

                                                    Co ti víc sedí a v čem?

                                                  • Tina  

                                                    Prekvapivo v pocite na radiacej páke je nové XTR veľmi zmenené. Radenie ide oveľa tvrdšie ako predchádzajúce modely, na ktoré som bola od Shimano zvyknutá. Až by som povedala, že pre mňa trochu sklamanie. Viac mi vyhovoval minulý „gumový feeling“. Niekomu však asi bude viac sedieť tvrdšie radenie.

                                                    Viac mi vyhovuje odstupňovanie XTR kazety. v hornej polovici. S 34z prevodníkom jazdím na pastorkoch 33–39–45z rovnaký prevod ako predtým s 32z prevodníkom na Eagle na pastorkoch 32–36–42z. Posledný prevod 34–51z je potom iba o málo ťažší ako 32–50z.

                                                    Taktiež mi na Eagle chýbal „instant release“ a možnosť odradiť o 2 pastorky. Možnosť odraďovať aj ukazovákom je síce pre mňa malé ale tiež plus. Taktiež mi vyhovuje možnosť nastavenia sily „brzdy“ prehadzovačky XTR.

                                                    Nový I-Spec ponúka oveľa širší rozsah nastavenia a vhodnú polohu si snáď nájde každý.

                                                    Inak XTR aj Eagle XX1 sú obe rovnocenné top sady. Životnosť zatiaľ u XTR hodnotiť nemôžem. Eagle pre mňa zatiaľ bezkonkurenčné v životnosti kazety a reťaze XX1.

                                                  • snas89  

                                                    Diky

                                                  • McDog  

                                                    Mě teda nový 12sp. XTR řetěz i se schimano spojkou funguje na Eaglu X01 bezchybně.....

                                                  • jarouš2  

                                                    dal jsem taky ted XTR a potvrzuji, řadí to o dost líp. A převodník… no zvyknul si :D

                                  • mire  

                                    Přehozeno na XTR 12 sadu 10–51, bylo 2×10 38–24 × 11–36. Zůstali původní SLX kliky FC-M677, ale osazeny převodníkem AbsoluteBlack Shimano XX1 34T s podložkami Shaman Racing 2.7 mm. Ježděno a zatím spokojenost, rozsah je stejný co byl. Hodilo by se jemnější odstupňování do táhlých kopců, a hrubší na posledních 2–3 pastorcích. Řetěz při protáčení dozadu nepadá, rozteč soukolí je 435 mm.

      • 2. Bóďa  

        Ani neříkej, mně se to stalo také. Jsem si říkal, že si to třeba časem sedne… :(

        A kdy vůbec budou další komponenty?? :/

        Všude píšou dodání podzim a ten už se krátí. :D

    • Zdendyš  

      Aha a diky za odkaz, chystam se na 2×12

    • robert.s  

      Ahoj, na současném kole mám 11sp kazetu 9–46 od e13 a ten rozsah je neuvěřitelný! Proto se na novou Shimano 1×12 sadu těším a XTR pro rok 2019 vypadá opravdu dobře, design se povedl.

      Slibuju si od toho hladší řazení a plynulejší převody. Současné kolo už ale „tunit“ nebudu. Počkám si, až RB začne vyrábět toho Bandita 490 a pak si to rovnou objednám sakumprásk.

      Jenom asi nutně nepotřebuju nejvyšší sadu od Shimano.

      Nejsou nějaké informace nebo odhady, kdy se 1×12 technologie dostane i na XT a SLX sady?

    • Zdendyš  

      Dekujeme za informaci :)

    • rosomak204  

      Doufám že přijdou i s di2 verzí

    • goofy  

      Takže zase dotaz na kompatibilitu, aneb jsem z těch popisů zmatený… :-D

      Tyhle páčky lze použít na 1×11 i 1×12 s touhle přehazovačkou? Je to tak :-)

      No a pak tam je u popisu páček napsáno:

      Nová řadící páčka Shimano pro ovládání 12 rychlostních přehazovaček Shimano XTR M9100. Páčka je zpětně kompatibilní i s 11 rychlostními přehazovačkami. – to je jako myšleno, že to jde použít i se staršími přehazovačkami ze sady X000? A bude to pak chodit po kazetách ze sady X100 nebo X000? :-D

      • krabica  

        Nevím, ale jsou kompatibilní s Eaglem, takže mi to vrtá v hlavě… :-D

        • goofy  

          No mě by stačila tak 10–45 kazeta a 11 rychlostí… :-) Ale dokud nebude ořech i na Hope, tak to zas tak nemusím řešit… :-D

          • mirorek2  

            no nebo e13 9–46 a máš to hned :-)

            • goofy  

              No tam se trochu bojím těch 9z a ta cena už taky moc lidová není… :-D

              Na 26 mi rozsah 11–42 celkem stačí, ale když pak někdy budu měnit na 27,5, tak bych už vzal asi trochu větší… Asi to prdím a koupím teď zase 11–42 a další budu řešit až při stavbě nového kola. :-)

              • krabica  

                Mně se na ní nelíbí ty tři největší hliníkové pastorky, ty asi půjdou do kopru rychle…

                • goofy  

                  Já myslím, že to v klidu vydrží, ale to se dovíme až časem, že. :-)

            • Pain  

              Presne, ale ta cena :-(Taky jsem zvažoval

          • krabica  

            Ještě mě napadlo, že může být kompatibilní s 11sp Sramem, bo ten má stejný poměr jako Eagle… :-D

          • TJK  

            ja sem presel z 10–44 na 10–46 (XX1 a WGCX pastorek) a uvidim jaky to bude, pripadne vezmu E13… na 12sp se mi mic nechce… jibak byt na 27,5" tak mi ta 10–44 staci ale na 29" uz je to na moni lempl formu na hrane, obcas se hodi lehci prevod… jinak ten skok je sice veliky (36–46) ale ja to pouzivam jako vylamovaci prevod… tam kde uz nezvladam na prevodu 30–36 tak tam vrazim 36–46 a s tim smrdlam cel kopec az nahoru… povetsinou to u nas tak je… ze jakmile nastoupis na kopec tak je proste strmy celou cestu

            • goofy  

              Jo mám podobnou úvahu. Na 26 (ano jsem zpátečník :-D) ten rozsah co mám ukroutím, ale je to na hraně a na 27,5 bych už trpěl… :-)))

            • wilda81  

              myslel asi 30–46, ze? Nebo jestli smrdlas 36–46 na 29er, tak to kloboucek :D

              • TJK  

                ano jasne 30–46 :-D bohuzel nemam ten zazracny prevodnik co se umi zvetsovat a zmensovat

      • krabica  

        Tak jsem trochu pohledal a se starým 11 sp Shimanem kompatibilní není.

        • goofy  

          Ok Díky. Ušetřil jsi mi hledání i peněz… :-D Takže koupím zase 11–42 a cypoviny budu řešit se stavbou nového kola. :-D

          • TJK  

            popravde neni moc co resit, kup strasi xx1/x01 , k ni WT/oneup pastorek a mas 10–44 navic 11sp komponnenty se ted valej vsude

        • Jenda  

          no ale není to tak, že to je komaptibilní s 11sp hazkou (byť neoficiálně) ale nesedí to na „klasickou“ 11 sp kazetu, protože ta „nová“ 11sp kazeta je stejná jak 12 sp bez jednoho pastorku, tedy je tam menší rozteč mezi pastorky?

        • qistof  

          Tady to borec zkouší namontovat a vypadá to že mu to docela funguje :)

          https://youtu.be/C1AQfvgZ1DM

    • Zdendyš  

      Razeni SH 1×12 je kompatibilni s novou 11sp kazetou 9100 Microspline 11– 45.

    • greg  

      Neměl by někdo zájem o výměnu nového pravého řazení na objímku Shimano XTR SL-M9100 za XTR SL-M9000. Kompletní, nepoužité řazení.. Koupil jsem to na 11-rychlostní přehazovačku SLX RD-M7000 GS Shadow+ a tady bohužel čtu, že to nebude fungovat. Tak kdyby někdo měl nepoužité nebo málo použité řazení a chtěl inovovat, tak ať se přihlásí. Díky

    • krabica  

      Jaké máte zkušenosti s řazením? Moje chodí tak nějak drsně, nevím jestli je to standard, nebo na reklamaci… Už je běžně v obchodech na kolech?

      • petyn  

        Taky mi chodilo drsně, ale po cca 40 přeřazení chodí hladce.

      • Zdendyš  

        Prvni razeni reklamoval a druhe z r2bike ok. Ale oproti predchozim 11,10sp atd. Xtr chodi nemaslově.

        • petyn  

          A co Ti řekli na reklamaci? Důvod špatného chodu páček? Taky přemýšlím proč se to rozchodilo až po chvíli.

          Dík

          • Zdendyš  

            Ze maji tri ks a vsechny chodi stejne naprd. Obcas cvakaly obcas necvakaly. Clovel nevedel jestli zaradil, nezaradil. Vratili penize a za mesic jsem objednal v r2. Jmenovat ten obchod z korektnosti nebudu krom toho oni za ausus nemohou.

          • String  

            Nemáš tam náhodou ty Shimano lanka se zeleným povrchem (optislick)? Teď jsem měnil a proti obyčejným lankům to má takhle divný chování. Paradoxně starý roztřepený (kvůli tomu jsem měnil na zkoušku tohle) nerezový chodilo úplně hladce, po nasazení tohoto zázraku se to chová jak kdyby chodilo hůř, ale přehazuje dobře. Jen mi nesedí ten pocit v páčce během řazení. Po 2 jízdách už to je lepší, ale pořád je to cítit.

            • Zdendyš  

              To drhnuti bylo citelny z mechanismu i na sucho bez tahu prehazky. Asi by se to casem zalapovalo ale u xtr jsem na tuhle myslenku nepristoupil.

              Ted koukam, ze jsi reagoval na Petyna tak se omlouvam.

              • String  

                To je jedno. Omlouvat se je zbytečný. Píše to víc lidí, takže nereaguju cíleně jen na jednoho. Krom toho to třeba vůbec s divným řazením nesouvisí.

            • krabica  

              To jejich lanko jsem obratem vyhodil, problém je v mechanizmu…

        • sis  

          Nevím jak nové 12sp, ale 11sp kombo XT řazení + XTR hazka mi jako nové taky chodilo (resp. nechodilo) hooodně ztuha. Ale po dvou delších vyjížďkách se to rozchodilo a teď už ok. V čem to bylo netuším.

          • Kublaj  

            Dělají to ty Shimano lanka potažený zeleným povlakem, s normálním nerez lankem to u 11s chodí výrazně lépe.

    • Petr L2  

      Nevšimnul jsem si, že by to tady objevilo, takže pro jistotu, konverze DT náby se zdá že půjde :-)

      https://r2-bike.com/…ST-Thru-Axle

      • bimjeam  

        Bolo to tu niekoľkokrát, v niekoľkých témach, fotkách a komentároch, v októbri, novembri, decembri, januári…

    • wilda81  

      Tuší někdo proč je takto prohnute raminko o 12sp?

      • kejda  

        Je to rozbitý…

      • TJK  

        to neni bug… to je feature :-D

      • goofy  

        Tak že by i shimano 1×12 byly aušusy? :-/

        • wilda81  

          Každá je takto ohnuta (prý), jen jsem přemýšlel čemu by tohle zahrnutí mohlo prospět.

          • Polka  

            To se bude po zohnuti velice dobre hledat spravna poloha raminka :-D Kde asi udelali rybari chybu…

            • atty  

              To není chyba, to je právě správně – když to jednou ohneš, už to svépomocí v životě správně nenarovnáš = musíš koupit novou :)

              Možná stejný „kurvítko“, jako karbonový vodítko na XTR Di2 (na které se blbě podíváš a praskne, v ceně půlky celé hazky) :)

          • goofy  

            Aha… No tak to taky moc nevím, na co by to mohlo být dobré… :-)

          • Chlebovnik  

            Aby řetěz líp nabíhal při zařazeném největším pastorku asi.

            • TJK  

              retez navadi horni kladka ne spodni… imho je to spis neco co ma eliminovat problemy s krizenim retezu a tahanim za kladku do strany.. to si myslim spis

              • Tina  

                Práve som to tiež napísala nižšie :) Tiež si myslím, že je to takto vymyslené.

                • TJK  

                  +1

                  presne tak sintompredstabuju taky protoze to opravdu za ramenoko taha a lame

              • goofy  

                Jo to mě taky jako jediné napadlo, když jsem tak nad tím přemýšlel.

        • kejda  

          Ešusy

      • Tina  

        A nemôže to byť „fičúrka“, ktorá zabezpečuje lepšie vedenie kríženej reťaze na najväčšom pastorku? Ramienko prehazky je vtedy natiahnuté dopredu a je možné, že paralelogram v tejto polohe smeruje ramienko do kríža smerom k prevodníku.

        • kejda  

          A nemůže to být jen prostě a obyčejně křivě, vadný kus. Co takhle napsat do Paul Lange, třeba se odpovědi dočkáme dříve než v dalším tisíciletí…:)

          • Tina  

            A čo ti bráni? ;)

            • kejda  

              Jen diskutuji, a vtipkuji, s ohledem na fakt, že PL je stejně tak rychlý jako brněnský bikezone, alias WTB.

              Jezdím Sram. Nicméně budu teď předělávat jeden pohon na XTR, tak snad nebude mít nesouosost kladek nějaký neblahý vliv na funkci.

              • pumpy  

                ja kdyz jsem psal do PL jestli se da sehnat nejaky dil – tak me poslali slusne do haje, at jdu ke svemu obchodnikovi (to bylo kuli jinemu dilu)

                • Jenda  

                  tohle nechápu, skoro stejnou práci by jí dalo kouknout se jestli to maj a napsat – objednej přes obchodníka :-/

                • kejda  

                  To je klasika. Pak bude skučet, že se spousta dílů doveze z Německa. Jejich přístup moc nechápu…

                  • wilda81  

                    A nespadá náhodu i Germánie pod PL?

                    • kejda  

                      Pod české PL? To si nejsem jist, nicméně stačí dát dotaz na shop v DE a odpověď bývá hodně rychlá…

                      • mirorek2  
                        • i reklamace rychle vyřízené, nechápu tento český přístup „mám v p**i“ on zákazník i tak přijde
          • krabica  

            Když jsem po nich něco chtěl na For Bikes, tak mě poslali k prodejci, že oni se s plebsem nebaví…

            • Petr L2  

              To je divný, já u nich byl a vpoho.

              • goofy  

                Asi nejsi plebs… ;-)

                • milan.v  

                  Jasně, rolexky, oháknutý v Gantu, klíčky od medvěda bezprizorně trčící z kapsičky… Oni to hned poznají…

                  • kejda  

                    No to je jiná. Já mám jen VW…:)

                    • Breakpain  

                      Tak VW se lehce splet s WC, se nediv, si pak mysli, ze jsi manazer uklidu ;)

                  • Petr L2  

                    Milan.V Člověče tohle bych čekal od nějaký lopaty okolo východní hranice…

                    • milan.v  

                      No, oni to na ten východ mají z Vavrysu blíže, takže tohle jsou pro ně zaručeně ty správné indicie, že jednají s opravdovým zákazníkem, mají na to čuch…

                • Petr L2  

                  Nevím, běžná střední třída…

                  • Singlespeed  

                    Střední třída v Praze je o několik úrovní jinde než střední třída v Havířově (Krabica, kterého považovali za plebs, prozradil se, předpokládám, severomoravským přízvukem…), čímž se chování PL vysvětluje ;-).

    • jarouš2  

      Nemáte někdo vyzkoušené na GS raminko m9100 kazetu 10–51 nebo sram 10–50?? Prej to jde. Ale na hazce je napsáno 45..

      • Čuli  

        Na ht máme vyzkoušeno 10–51 a chodí to.

      • joudys  

        Na ground clearance usetris podle me tak maximálně 12mm, pokud to teda bude fungovat.

    • krabica  

      Mám nějaké divné prsty, nebo je odřazovací páčka nového XTR moc blízko gripu? Fakt se mi blbě mačká, prst mi dosedá na hranu, ne na hmatník.

      • kejda  

        Jaký máš gripy? Mně to přišlo úplně normální s klasickými, ale pokud máš nějaké tlusté silikony, tak můžeš mít ten pocit

        • krabica  

          Asi to bude těmi gripy, Shimano zřejmě s tímto, na rozdíl od Sramu. nepočítá. :-/

          • Tina  

            Možno by stačilo to radenie pootočiť smerom k sebe…

            • krabica  

              To jsem zkoušel, ale pak je velká páčka už moc vystrčená a blbě se mi mačká. Na Sramu se dá nastavit pozice velké páčky, což jsem taky udělal, tady mi to chybí…

            • Zdendyš  

              Tyno, zkousela jsi jak si notuje prehazka Sh 12sp se razenim Sram Eagle xx1, x0.

              Sice mam na jednom kole sh12sp a na druhem Eagle ale nechce se mi to prohazovat jenom na zkousku. Tak jestli nahodou nevis. Opacne jsem to zkousel tzn, razeni sh12sp a hazedlo Eagle a korespondence ok ale to jsme uz tady probirali.

              Dik

              • Tina  

                Neskúšala. Zatiaľ mám v XTR iba v krabičkách. Montovať sa začne až koncom tohto týždňa.

                Ale myslím, že na webe je niekoľko odkazov na videá kde to skúšali. Základ bol väčšinou kazeta Eagle aj reťaz Eagle.

                • Zdendyš  

                  Tak ja tu prehazku Sh 12sp misto Eagle xx1 tam soupnu ze zvedavosti. Dam vedet.

                  • joudys  

                    Proč by to nemělo fungovat? Stejně jako to fungovalo u 11s tak to fakčí i u 12s. Mám sice hazku xtr 12s a grip shift gx, ale vypadá to ok.

                    • Zdendyš  

                      Tak krok je stejny ale treba napr muze mit hazka xtr12sp slabsi nebo silnejsi pruzinu a uz na sram packach to nemusi byt ok chod . Ale kdyz ti chodi gripshift gx s xtr 12sp hazkou bez problemu mely by i packy. Zitra to zkusim a jsem zvedavej na prvni pocit pri packovani ;). Diky

    • Tina  

      Tak som dnes presvedčila reťaz Shimano XTR 1ľ speed, aby sa skamarátila s mojím obľúbeným prevodníkom od Garbaruk. Dnes im to v jedovnicích spolu klapalo :)

      • orm  

        Vice fotek kola by to chtelo :-).

      • doubleingram  

        Si sla do Silverbacku jo? Zajiamave, dobry? Bralas jen ram nebo cely?

        • Tina  

          Silverback Superspeed jazdím už druhú sezónu. Je to veľmi pohodlný a obratný hardtail. Samostatný rám som si osadila podľa seba. Bajk na foto bude vážiť cca 8,5kg.

    • Atilla  

      Kdyby se někdo chtěl zbavit řazení XTR 12sp tak pls SZ. Díky

    • raw 4  

      Ahoj neslyseli jste/nečetli, zda to budou chtít dávat i na nižší řády (xt,slx)…chci kupovat nový kola a přemýšlím, zda to dát na sram či si počkat na shimamo, jelikož my jejich řazení vyhovuje…

      • kandik psi zub  

        na youtubu ten jejich product manager nebo kdo neprimo priznal, ze to pojede jako obvykle, cili xt 2019/2020 (?). Ale i tak ten orech je celkem marginalni polozka pokud stavis novy kola, mi prijde. A myslim ze to i snadno prodas ( myslim teda DT)

        • raw 4  

          Mno ty jsou rychlý…:-) To Sram jsou jiný rychlíci…aby jim neujel vlak …

    • Atilla  

      Prosím o radu. Jaký řetěz koupit na XTR 12sp hazku s řazením a Sram GX 10–50z kazetu? Kliky s převodníkem mám RF.Díky

      • krabica  

        Osobně mám osvědčený Sram PC-X01 Eagle, má parádní výdrž, ale na XTR hazce jsem ho nezkoušel. Stejně asi nemáš moc jiných možností než Sram, protože na převodníku RF nové XTR neběhá, vyvíjejí kvůli tomu nové…

        • orm  

          Tina psala, ze to vyresila. Pry problem byl v rychlospojce. Ted pouziva xtr retez se sram rychlospojkou na standardnich NW prevodnikach.

        • Atilla  

          Díky a nevíš jak moc velký rozdíl je třeba mezi řetězem GX a X01? Cena je u GX defakto poloviční a u shimana neměla cena na výdrž žádný zásadní vliv. Dík

          • krabica  

            Mám na X01 najeto tak 2500 km a zatím není třeba měnit, co jsem četl, tak GX lidi mění kolem 1000 km…