• Shrek311

    Ahoj!

    Čítal som viac príspevkov tu na fóre ohľadom bicyklu favorit. Ja som sa rozhodol kúpiť si jazdený, trochu v horšom stave, s tým že si ho opravím. Vyhovuje mi hlavne tým že je na moju výšku rám dostatočne veľký. Rozhodol som sa pre alternatívu lacného bicyklu do ktorého investujem minimálne, nakoľko bicykel ktorý som si vymazlil a do ktorého som investoval mi ukradli.

    Rád by som poprosil o radu ohľadom zadnej kazety a prehadzovačky (stačia obyčajné, základné modely)

    Ďalej aké obloženia na brzdy použiť?

    Prípadne, ktoré stredové složení použiť? (niekedy v budúcnosti)

    Akú reťaz vybrať? (Stačí úplne obyčajná)

    Prosím ak by ste vedeli vybrať vhodné komponenty (kazeta, prehadzovačka, obloženia bŕzd, stredové zloženie) z tohto obchodu:

    http://www.velohanak.cz

    Prikladám foto :-)

    Ďakujem

    0 0
    • figur  

      Asi to mám jinak, ale do tohoto střepu bych nedal ani Kč. I ten rám je napadenej hloubkovou korozí a na jeho pevnost bych nevsadil ani ň. Asi jsi toto slyšet nechtěl, ale tady není na čem stavět. I retronostalgie má své meze.

      0 0
    • 123J  

      Nic neinvestuj a jezdi dokud se to nerozpadne.

      0 0
    • madik  

      Vyhodit.

      0 0
    • ubo  

      Kolik si za to dal ?

      0 0
    • Vilém  

      To vypada na starou F1cku.

      Ale jinak je to ztrata casu a skoda penez.

      0 0
      • Prazak0  

        Já myslím, že F1 to nebude, tam nebyly kliky a střed na klínky, ale byl tam čtyřhran a kliky Walter. Ale on to původní Favorit není, řidítka jiná, řazení taky.

        Já osobně bych do toho kola neinvestoval. Možná kolo na dojíždění pár metrů do hospody, kde při opření ho pak nemusím zamykat. Můj strýc měl staré kolo, večer do kopce, když šel do hospody, tak kolo vedl, do kopce nešlapal. Zpátk, když měl upito, tak myslím kolo taky vedl, kolo mu pomohlo držet rovnováhu. Do hospody to měl tak 5 minut chůze.

        Před pár dny jsem viděl staršího pána, tj. přes 60, měl opřeného favorita u obchodu poblíž metra. Taky klínky, ale kolo bezvadně udržované. Rám rezavý neměl. I tak bych takové kolo moc nechtěl, náboje nevydrží, osa na klínky, rám, který pruží atd.

        0 0
        • Vilém  

          Myslel jsem pouze ram. Neni to poradne videt, ale napojeni hornich trubek zadni stavby na sedlovou trubku vypada na prvni pohled jako na F1. Na fotu zavazi bowden zadni brzdy a taky ten hnedy lak, aby to bylo poradne videt. Taky zadni stavba mi prijde kratsi nez na obycejnem favu. No a posledni vec, ze mi prijde stredova mufna pomerne drobna, opet jina nez na obycejnem favu.

          Ale se zbytkem souhlas, viz druha veta meho prispevku.

          0 0
          • Jakobo  

            Clovece silne pochybuju. Z fotek je teda prd videt, ale zadni stavba je myslim priletovana k sedlove trubce pres mufnu, patky jsou z plochace, uchyt brzdy z plochace s vedenim bovdenu, zadni stavba se mozna zda kratka kvuli blatnikum, taky kdovi, jaky rozmer maji kola, podle me je to obycejne favo jake mam treba v profilu ja.

            0 0
            • Vilém  

              Ta zadni brzda, zda se, na plechu neni, patky mam na jednom starym F1 ramu stejny.

              Bez nejakych podrobnejsi fotek pozna clovek prd.

              0 0
              • standoslav  

                To kolo ani nestálo nikde v Rokycanech vedle F-1, to by bylo hanobení plnokrevníka !!! Středové mufny byly vždy stejné !!!

                Co se týká přestavby: vrazil bych do toho max. 300 a jezdil.

                0 0
                • Prazak0  

                  Do těch peněz bych započetl nový řetěz, ten by šel sehnat kolem stovky plus ty nutný věci, co bude muset měnit. Taky bych tu neinvestoval.

                  0 0
              • learita  

                Absence kovaných patek a držáčky na krátkou pumpu hovoří pro naprosto obyčejný Favorit. Tady se už někdo pokoušel o jakousi renovaci. Po bazarech seženeš zajímavější kola za pár kaček.

                0 0
                • Prazak0  

                  Taky jsem si všiml, ale jak vypadá F1 jsem přesně nevěděl, že tam zadní stavbu nespojuje plechový můstek, to jsem věděl, jinak jsem si nebyl jist.

                  0 0
              • Jakobo  

                Udelal jsem chybu, myslel jsme plechove drzaky pumpy s vedenim bovdenu.

                0 0
          • Prazak0  

            Přijde mi, že tam jsou i horší brzdy, já měl ty s lankem, dvojtažné brzdy Centric nebo jak se tomu říkalo. Jinak nevím, že by někdo na kvalitní rám F1 dal nekvalitní komponenty? Myslím ty původní, převodník a kliky na klínky, brzdy v nejlevnější tehdejší verzi.

            Kolo favorit má smysl udržovat, pokud jde o kolo zachovalé, tj. rám zcela bez rzi, fungující náboje atd. Pokud se někdo o kolo průběžně dobře staral a nenajížděl moc kilometrů, tak pak může favorit být ve slušném stavu. Jinak nové komponenty, i levnější, jsou dost drahé a velmi rychle pak překročí cenu celého kola.

            0 0
    • Prazak0  

      Koupil bych jen brzdové špalíky a přehazovačku, což je investice tak 150kč, středová osa je na klínky, tu bych nechal. Jinak by pak to znamenalo koupit pořádnou osu na čtyřhran a k tomu dvojpřevodník nebo trojpřevodník. Jenže tohle by byla investice, která přesahuje hodnotu toho kola. Ještě nový řetěz atd. Nemá cenu velké investice, rám stejně brzy praskne, jezdil bych opatrně. Co vidím tak kola v bazarech, co jsou levná, tak mi přijdou v lepším stavu a snad jsou i pojízdná. Tenhle favorit byl na úrovni kol ze supermarketu, když byl nový. Teď na rámu zapracovala hodně koroze.

      0 0
    • CzechJoker  

      Kolo bych zaparkoval ve sběrném dvoře a poohlédl bych se po novém: http://sport.bazos.cz/silnicni/?…

      Případně bych prošel zastavárny v okolí, projel Aukro apod. a buďto bych sehnal původní použitelné díly, nebo jinou raketu v provozuschopném stavu za cenu nižší, než kolik by stála oprava tohoto.

      0 0
    • ememem1  

      ze ti ukradli bike je sice smutne ale do hentoho hovna by som nevrazil ani cent. ak na ine nemas tak to jazdi kum sa to nerozpadne a maximalne skus zabezpecit najlacnajsie jak sa da aby sa ti to nerozpadlo volade z kopca.

      0 0
    • Val  

      No zacal bych tim, ze bych to cely vycistil a promazal, treba pak i tak prehazka zacne fungovat – nevypada ze by mela moc najeto (mohl bych ty venovat zanovni tournay (oproti tem starym celokovovym je to peknej shit), ale jsem z Budejovic). Vymenil lanka bowdeny. Odstranil rez z ramu a natrel…

      Retez jakykoli urceny pro 8ku (respektive x-8).

      Pokud budes chtit nasadit 6kolo tak pocitej s tim, ze je sirsi a to kolecko co tam mas vypada neojete, tak proc ho vyhazovat :)

      Spalky na brzdy – silnicni – treba ty nejlevnejsi.

      Jo kdyz chces usetrit tak te bude stat nejakou praci :)

      0 0
      • Jakobo  

        8r retez urcite ne, bacha na to. Pro to 4kolecko musi sehnat 3/32".

        0 0
        • Val  

          neni 8cka taky 3/32"? jinak ziju v presvedceni, ze by na 4r vicekolecku 8kovej retez normalne fungovat mel, ale je fakt, ze jsem to nikdy nezkousel

          0 0
          • standoslav  

            CS 4,5,i 6ti kolečko má stejné zuby. Prostě mu někdo z okolí něco co se Vám doma válí nabídněte, sám toho mám bednu od zeleniny a vlastně to mám na nic.

            0 0
          • Prazak0  

            Favorit by měl zvládat pětikolečko, to má stejný rozestup jako šestikolečko a má na výšku (délku?) menší rozměr. Vlastně teď vzpomínám, že kamarád tam má normálně sedmikolečko. To oproti šestikolečku má pastorky blíž u sebe, takže se tam vejde, možná nepůjde do vidlice zcela volně a bude se muset lehce roztáhnout. Pro pěti a šestikolečka je asi nejlepší řetěz 7,3mm, ten bez problémů je i na sedmi nebo osmikolečko. Pro osmi ale bezvadně funguje i na sedmikolečku a patrně i na šesti nebo pětikol. i řetěz 7,3mm. Ten širší víc vydrží, aspoň u KMC, verze Z50 je širší ( obykle levnější) užší verze Z51. U obou se uvádí v palcích těch 3/32. Nebo bych tam dal řetěz YBN S50, slušně vydrží, je užší tj. 7,1 mm. Dá se sehnat i pod stovku, u tohoto kola bych šel cestou co nejmenší investice. Přitom tyhle řetězy nejsou špatné, mám zkušenosti s dražšími řetězy Shimano za mírně přes 300Kč a vydržely ani ne polovinu co tyto, řazení a chod je stejný.

            0 0
    • MD1972  

      až pojedeš přes Kladno (možno Praha)

      tak ti tu starou plastovou – použitou hazku dám i se zadním kolem a vícekolečkem…

      0 0
    • Shrek311  

      Ahoj všetkým ďakujem za odpovede a ochotu pomôcť :-)

      Zajtra zbehnem kúpiť prehadzovačku, brzdy a reťaz.

      Bude na stávajúcom 4 kole funogvať toto?

      http://www.pepebike.cz/…s-hakem.html

      Ďakujem

      0 0
      • Prazak0  

        Měla by, před dosti lety jsem měl i horší, základní Shimano SIS, fungovala taky na šesti nebo sedmikolečko.

        0 0
        • praivo  

          Moje TX55 má najeto (se mnou, s předchozím majitelem nevím) kolem 1200 km, bez vůle, řadí jako nová. Altus mi odešel asi po 1k…

          0 0
    • Shrek311  

      Tak pred par tyždnami som dokončil…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.