Mám kolo Superior elite s osazením XT „29“. Jaké nářadíčko bych si měl pořídit na servis kola? Určitě jsou tu tací, kteří mají zkušenosti na rozdíl ode mne :-)
Mám kolo Superior elite s osazením XT „29“. Jaké nářadíčko bych si měl pořídit na servis kola? Určitě jsou tu tací, kteří mají zkušenosti na rozdíl ode mne :-)
Pro začátek pumpičku a imbusáky :)
Souhlas.
i „10"klíč mám :-)) základní věci věci mám v dílně. Spíš jsem myslel nějaké speciální nařadí(náboje, pastorek atd.) nebo je to stejné jak na "26“ s osazením také XT?
Je to stejné. Maximálně máš přesadit střed místo klasického šroubovacího.
Měrku na řetěz, nýtovač a kleště na rychlospojky, TRX bity na kotouče, bič a stahovák na kazety a centrklíč.
Plus to, co psal blaza.
Pevná se nefouká :)
nezapomenout na montážní stojan z lidlu
To bych radši neotvíral, dostaneme se do nekonečné debaty co vlastně by takový stojan měl umět a stojan z Lidlu je přesně ten produkt, který dokáže uživatele rozdělit na dva naprosto rozdílné tábory :-)
na takovéto domácí/občasné servisování naprosto v pohodě za necelách sedum stováků
Centrovaci vidlici, tenzometr, svěrák se taky hodí…
To už jsme v úplně jiném levelu údržby jo a nevím sice proč, ale tomu klimprcajku na napnutí drátů se říká tenziometr
vYdlice? jako fakt? :-/
jj kdyz pevna tak tvrda jako skala :-), ale budte v klidu mam papir na to ze sem dysgrafik
A to vadí?
ne, mělo by ?
Nevím, ptám se :)
Dysgrafik jsem taky, ale vydlici bych nenapsal :)
to jenom dokazuje že seš menší dysgrafika jak já :-)
Neňy to spíš dysortografie? :)
Jsem dyslektik a mám lepší pravopis než 75% lidí tady (odhad). Nevymlouvej se na „vadu“ a přiznej chybu raději. Jsi jen líné hovádko. :)
Aaale.. nech prosím ty kecy o pravopisu… to mě už nebaví… sáhodlouhý kecy pak a je to pořád dokola..
Si nahod do prohlizece nejakou kontrolu pravopisu…ono to pomaha…a jako dysmozek ty chyby pri opetovnem cteni nevidis…tak je zkus nepsat od zacatku…;)
U mě to je takový paradox, že si nenajdu chyby u sebe, v psané podobě, a na internetu jsem chvilkama grammar nazi. :)
…a červená vlnovka mi poslední dobu protestuje
Na štelování hazky potřebuješ ještě křížové šroubováky a pokud nemáš průmysly, tak kónusové klíče, štípačky na lanka, odvzdušňovací sadu na brzdy, nezaškodí momentový klíč atd atd.
Jo, nedávno mi prdl šroub na sedlovce, byl přetažený. Takže momenťák se dost hodí.
Momenťák je pořádná investice pro začínajícího samo-servisáka. Levnější totiž nemusí být správně kalibrované, tzn. i když jsou schopny utahovat konzistentně, čert ví, na jakou nálož to vlastně utahují.
Dobré je držet se pravidla utahovat na co nejnižší utažení které neprokluzuje během normálního používání.
Máš tip na něco funkčního? Díky.
Ono těch momentů při běžné údržbě není zase tolik, takže na nějaké to domácí šmrdlání stačí i takové ty jednoúčelové přednastavené momenťáky přímo v klíči. Pochopitelně se dají pořídit i levnější naž tohle :-)
Chci vzít něco na zadní stavbu. Pár lidí říkalo,že v téhle cenové relaci není špatný tento Proteco,ale samozřejmě nemá kalibrační list,rozsah Ok.
Já jsem kupoval Force, ten kalibraci má, ale je jen 2–16Nm.
Každopádně rukou na cit všechno utahuju o dost míň než na doporučenej moment a nikdy žádnej problém.
Taky jsem došel k tomu, že utahuju o dost méně – především sedlová objímka, řazení, brzdy, i tak mi přijdou na fest. Taky je dobrý si uvědomit, že udaný hodnoty jsou často maximální a né předepsané :D
Momenťák jen na tu zadní stavbu, zbytek kola stačí mít v ruce.
Však jasný, jde mi jen o zadní stavbu, zbytek dotahuju na cit a ještě jsem nikdy nic nestrhl.
No někde mám i rozsah třeba 4–6 a rukou to utahuju tak na 3.
.
"Tenhle ":http://www.momentovy-klic.cz/…torx-hlavice kalibrační list má, ale osobní zkušenost s ním nemám.
Mám doma, ani netuším, pod jakým označením jsem ho koupil, ale vypadá navlas stejně a funguje vpoho, nedávno jsem kontroloval představec klíčem s přednastaveným momentem a s tím mým momenťákem jsem dotáhnul stejně, takže to asi funguje jak má. .-)
Mimojiné mám na objímky, představce, atd. tento momentový klíč Ritchey na 5Nm , naprosto krásně šlape, občas jsem ho vzal i s sebou na kolo, když jsem potřeboval něco doladit.
Jako základní momenťák se dá použít třeba aku vrtačka :))
a ty víš, kolik jsou ty stupně na aku Nm?
Myslím, že podle těch čísel to je přesně.. celkem to odpovídá řekl bych.. když maximální utahovaci moment – co veme motor má třeba 42.. u akusroubovaku to tak bejva cca do 50nm u vrtaček atd už víc..
Tak pokud máš momenťák a i akusroubovak tak to zkus jestli ta utahovaci síla sedí podle čísel :)
To je velice odvazne tvrzeni.
Je no… zkuste to někdo…
já momentovej klíč nemam, tak nemůžu srovnávat… ale věřil bych tomu, že kvalitní akusroubovak od značek např. Makita, dewalt, protool, festool, bosch… by to mohly mít přesnější..
je pravda, ze treba u makity DDF481 udavaji moznost presneho nastaveni utahovaciho momentu 1–10 Nm…otazkou je, jak presne a stavilni to nastaveni bude. Precejenom, kdyz utahujes rukou, tak citis odpor a cekas na cvaknuti momentaku. Kdyz se ti to nezda, pojmes podezreni. Akusroubovak ale bude tocit a odhad momentu tam nemas skoro zadny – drzis to jinak, nez klic a tak nemas patricny cit.
Jak přesný to je to nevim.. ale nakonec když to pretahnes o jeden nm tak se asi prd stane ne? :) já utahuju podle citu v ruce a beztak mám plno věcí přetaženejch.. kotouče jsem dělal kámoše momentakem podle predpisu a do tejdne jsem řešil povolenej kotouč.. to samý rodla.. jsem to uzahnul málo a riditka se točili.. adhezni pasta je fajn :)
Já mám zase rukou všechno málo utažený(ale drží to). Představec na 4 místo na 5, objímku sedlovky 2 místo 4, objímky na řídítkách to samý…
Prostě mi cit nedovolí utáhnout to na doporučený moment. :)
I kdyz popravdě nevím jak to mám dotazeny.. treba predstavec mám ale dost.. jsou tam šrouby na 6tku imbus.. třeba to tou 15cm racnickou ani nepretahuju tplik.. I kdyz zrovna ten predstavec vo mám je blbuvzdornej a rodla taky.. u dirt, street bmx atd se u toho asi počítá.. :)
Predstavec neni problem..ten vydrzi leccos…ale kdyz ho pretahnes, muzes poskodit riditka. Ja takhle trubku riditek zalisoval do otvoru v predstavci…a pak nesky pootocit:D Jako bonus tim muzes dodat napeti v miste, kde ho moc nechces a riditka pak muzou staze rupnout…
Můj predstavec se zvláštně utahuje.. nasadis riditka.. a vrchní část predstavce dáš tak aby tam nebyla mezera prostě se dotýkaji plochy „víčka“ nebo jak to nazvat.. a spodek se dotáhne takže tam nejni moc co ****** a zas takovou silou to nervu.. ale třeba když utahuju představec k vidli, tak tam to jde utáhnout celkem dost a tam to možná pretazeny mam.. nicméně zas nechci po každým pádu rovnat rodla.. ale zas je můžu ohnout :)
No vidis…a mi technicke citeni veli to utahnout tak, aby byla mezera u hornich a spodnich sroubu stejna:)
To je moc hezkej technickej fakt.. ale tohle uvádí výrobce.. ja to právě poprvy nechal s mezerama a divil jsem se, že jdou ty srouby křivě a nechcou se chytit zavitu a pak jsem kouknul na obrazek ty krabičky a tam je nakresleny vrchní část dat nadoraz a spodek jen dotahnout..
A stejně ten technickej fakt nevypadá tak hezky
Tak to asi bude individialni…ale navod na muj predstavec nemam…o mem predstavci nic v navodu nepisou…
Podívej i ty srouby nejsou se spodnima horizontálně rovnoběžně.. :)
Individualni to neni, vychází to s čisté mechaniky. Horní šrouby jsou namáhaný víc jak dolní.
Proc?
Predstavec je namahanej dynamicky…ale uplne zakladni statickej model predstavuju neco jako kdyz pridelavas policku na zed. Horni srouby jsou ze zdi tahany, za to ty dolni jen konzolu pridrzujou, spodek totiz " tlaci smerem do zdi (ok, jsou namahany na strih, ale minimalne)
No prave, ze staticke zatizeni je nulanula prd a kdyz s riditkama pacis to stran, tak mala vzdalenost mezi srouby a tuhost konstrukce sily vice-mene rozmaze po vsech sroubech stejne.
nevím co řešíte, ale ten představec u kterýho jsi to hrotil, to dát rovnoměrně nejde… šrouby nejsou vůči sobě do představce šroubovaný rovnoběžně.. ale šikmo (horní víc zezhora a spodní víc zespoda… vím že jsme to tak zezačátku dělal a nešlo to.. a nadával jsem.. pak jsem se kouknul na přiloženej plánek, kde ukazovali jak na to.. vezmeš ten představec, odšroubuješ první spodní šrouby, pak horní nasadíš řidítka dáš přes to ty kousky začroubuješ oba horní šrouby na doraz a řidítka se už sami o sobě se nekroutí v představci zlehka, pak se přidaj spodní a dotáhnou se.. sranda je, že obráceně se ty packy taky nedají stáhnout nějak kloudně, takže proto to tak je :)
obecně víc trpí horní šrouby ale to bude tak kolem 5% navíc :D
se podivej, ze nereaguju na tvuj predstavec:)
nahoře jsi na něj reagoval, že vy utahujete představec jinak, než já, jako bys mi chtěl říct, že to tak mám mít taky.. ale ono to nejde.. :))
A proc myslis ze davaj vyrobci srouby sikmo? Protoze vodorovne jsou paceny ze zavitu, ale sikmy se co nejvice blizej stavu, aby byly v tahu nebo paceny „do masy predstavce“
Protoze je to zajimavy od pohledu:)
asi jo, ale fakt o maličko, přeci jen ty řidítka se opírají půlkou skoro půlkou o představec, pokud se bavím pořád o tom na fotce :)
No už jsem stržený závity v představci viděl.
Ja taky jsem strhnul u wake.. a to už jsem ho měl od kámoše s jednim zavitem strhlym a vyriznul jsem si větší zavit..:)) ale to nebyl hliník.. to bylo bláto :)
50 Nm u akušroubováku? Si se asi zbláznil, ne? :D To jestli dá 30, tak je to hodně.
To bys na tu rukojeť, která je cca 10cm od osy otáčení musel tlačit 500N silou = jako když zvedáš 50kg.
Jak kterej. Jsem měl na mysli aku vrtací šroubovák.. spíš.. :) takovy ty malý hajzly, to má prd no..
U vrtaciho akusroubovaku neni ani okolo 100 Nm problem…
.
sorry datum
Už je to dlouho, ale i tak si dovolím oponovat, okolo 30Nm mají běžně 12V aku, 50–65 Nm mají 18V aku a ještě více voltové umí třeba i 100, od toho je u těch silných přídavná ručka.
tak tak :) akušroubovák je bohužel širokej pojem.. :)
Kromě nářadí si pořídit i mazání vidlice a řetazu. Není na škodu si koupit i nějaký přípravek na umývání kola.
Doporučuji pak shlédnout videa.
Jak mazat: https://www.youtube.com/watch?…
Jak umývat: https://www.youtube.com/watch?…
Díííky, jste super lidičky :-) už si vypisuju co nemám. Ten stojan mi taky „hlodá“. Rád bych si nějaký pořídil. Mám i silničku a dítě taky kolo, tak by se asi hodil. Menší věci jsem si dělal v dílně a do servisu jsem jezdil když jsem neměl nářadí. Ale stojí to dost peněz a času než to udělali. Proto bych si chtěl dělat servis kol celý sám.Ještě jednou mooc díky.
A ještě… Kde se koupí takové průměrné nářadí a od jakého výrobce?(nechci"čínské" na jedno použití, ale nemusí být ani nejdražší. Nějaký střed)
Např. česká firma Kovys, nebo origo nářadí Shimano. Dobré věci jsou i od Force (asi jak co, třeba klíč na misky středového složení měl trochu vůli). Vše k sehnání na Kupkole, případně na webu Kovys.
Imbus a torx klíče v pohodě stačí z Lidlu, stojan taky. Nýtovačka Kovys, ořech na kazetu taky, kalený. Bič stačí nejlevnější co najdeš. Momenťák od Force. Konusový klíče třeba SuperB nebo Unior, rovnák na patku to samý.
Odvzdušňovací sada na brzdy stačí z Aliexpresu za 10–15 babek.
Pokud budeš používat myčku na řetěz, tak tam bych si připlatil za něco jako Parktool (ty 3 kartáčky od Force nejsou nic extra). Taky se hodí takovej tenkej kartáč na čištění kazety apod.
Co se týče chemie tak nějakej cyklostar nebo autošampon na mytí, čistič brzd plechovka za 60Kč na odmašťování nejen brzd, ohledně mazadel na řetěz je tu extra dlouhý vlákno, doporučuju 2 – jedno do suchého terénu a na asfalt co nechytá prach, druhé do mokra.
Silikal 93 nebo Brunox Deo na čištění kluzáků a gufer vidle/tlumiče/sedlovky.
Na servis různých ložisek v nábojích, středu, hlavě atd. nějakou vazelínu, třeba Mogul A00 (extra hustá, voděodolná) nebo Motorex 2000. Jestli se chceš vrtat i v odpružení, budeš ještě potřebovat vazelínu vhodnou na těsnění (např. Pm600), a na mazání olej danej výrobcem nebo převodovkový/motorový olej. Pokud se chceš časem rejpat i v tlumících částech odpružení, tak ještě tlumičové oleje dané viskozity. A do brzd minerál shimano do brzd na minerál nebo jakoukoliv brzdovou kapalinu DOT 4/5.1. Ještě se občas hodí nízkopevnostní lepidlo na závity.
Hodne zalezi kolik chce investovat a jestli je ochoten si neco vyrobit doma. Imbus klice mohou byt i ty levnejsi na klicence, neni to ani tak o pouzite oceli jak spis o komfortu a kvalite zpracovani. Drazsi jsou delsi, maji oble konce, tak to nereze do ruky pri praci a mivaji na delsim konci kulicku. Stahovak na kazetu nejlevnejsi cina udela stejnou sluzbu jako drahy od PT. Bic si muze klidne vyrobit sam a usetrit stovku, nebo nepotrebuje vubec, v nouzi staci kus retezu a upnout so sveraku nebo chytit hasakem. Konusove klice mozna nepotrebuje pokud ma loziska, pokud ma naby XT tak na ty potrebuje 17 mm 2 mm silny klic. Ty univerzalni s dvojim vybranim od Force ad. jsou nepouzitelne. Cisticka retezu – zalezi na najezdu a jestli je pozer. Nekdo to resi, nekdo ne.
Stejnak tyto dotazy moc nechapu, az dojde na opravu tak sam uvidi, co je potreba.
Lidl za 130 jsou taky dlouhy se zaoblenejma koncema. Navic k nim je takovy nastrcny madlo na ty nejvetsi.
A ocel se zda velmi kvalitni, pouzivam je asi 3 roky a nenesou znamky poskozeni.
Já třeba nedam dopustit na brunox deo na vidlu a brunox top kett na řetěz.. neřešim jestli valim v mpkru, bahnu nebo suchu.. blbost řešit.. koupim vyzdcky neco co nelepi bordel.. ten top kett je supr v mokru mažu jen častějš..
Vazelinu na vsechny ložiska včetně nábojů, středu, klik, hlavka vsechno místo vidlice a ořechu.. mažu zelenomodrou parktoolkou.. fakt dobrá..
Na ořech používám vazelinu do vidlic od yarrow protože zbyla… a naredil jsem jí olejem do vidlice abych jí měl víc a byla ještě víc jemná.. a je teplotne stála takže z zimě se nezačnou lepit praporky.. :)
Pokud nechceš "utrácet " za Park Tool, mrkni na UNIOR, co jsem měl v ruce bylo vpoho :-)
Stojan z Lidlu na základní domácí šolichy stačí.
Po zkušenostech bych vzal sadu se všema potřebnýma stahovákama atd. než to kupovat po jednotlivých nástrojích.....
Ona taková základní sada je docela rána, lepší je kupovat postupně, jak přichází potřeba. Park Tool te´d má na nějaké takové sady slevy
tyvole…nez si koupit fesny kufrik parktool, tak si radeji postupem casu u kovysu koupim co budu potrebovat…teda, koupil jsem si…
Tak jasně, já nakupuji postupně, podle potřeby a tak to tolik nebolí :-)
ať si koupí tohle . Nic mu chybět nebude
Nooo…asi netusim kdo by si to koupil…
člověče já potkal týpka, co si staví cykloservis a ten začal mj. tím, že si koupil od Park Tool elektrický montážní stojan, ani by mě nepřekvapilo, kdyby do té sady šel. .-)
No ty kravo! Troufam si smele tvrdit, ze s trochou marketingu a napisem made in USA by Kovys Parktoolu smele prebral zakazniky.
Dat za tech par kramu v prvnim odkazu 8 tacu uz chce dobrej marketingovy vyplach. Odhadem by jednotlive polozky od Kovysu staly tretinu, bezne naradi jako imbuse z S2 (a nic lepsiho to nebude), sadu torxu a nastavitelny klic Bahco (Bahco vlastni puvodni patent) koupim do 1000 Kc, u ostatnich ptakovin je rozdil v kvalite nulovy a staci veci od SuperB jako stetka a mycka na retez, montpaky PT jsou uplne obyc stejne jako PRO, klic na HT2 Shimano ad.
Navic kdo v tom uz trochu jede tak ma nejake preference a vercajk je mix vyrobcu podle toho, co mu vyhovuje. Ale zas po zkusenostech celkem verim tomu, ze na americkem kupkole se PT bude prodavat i po prepoctu treba za polovicni cenu oproti tady v CR. Nejaky cyklovykuk da PT naoko o 2 tacy do slevy a lidi mu trhaj ruce.
Říká se, že všechny nástroje na světě jsou pouze evolucí kladiva, neboť je jako kladivo lze použít. Z toho jednoznačně vyplývá – potřebuješ pořádné kladivo.
Naprosto souhlasim ale v dnesni rozmazlene dobe bych spise pořídil sadu kladiv ruznych kalibru, potom sikovky a kobercovku, pokud jeste existuje :).
Elektropásku a vzzzzt páska :-)
třeba se ti to bude hodit.. :D
většinu z toho mám doma, nebo podobný nářadí.. :D
na kazetu – pokud ti nevadí že je na klíč… nejlevnější varianta a kazetu sundaváš jednou za pár… a nebo tenhle.. ale platíš navíc 300,– za rukojeť.. bič si třeba kup.. ale já dávám kazetu do svěráku tak aby se to čaplo za zuby a povoluju.. vždycky jsem to povolil a zuby jsem nepoškodil…
klíč na střed pokud máš XT i střed, tak potřebuješ i tohle
při lisování misek mi stačil truhlářskej svěrák ale dá se sehnat závitová tyč s matkama a podložky…
pak třeba ještě na brzdy shimano kup minerální olej origo, nebo bikeworx.. k tomu nálevku co se šroubuje do páky pak ti bude stačit sehnat injekční stříkačku klasickou.. vhodnej průměr hadičky kterou nasuneš na injekci a ta hadička pasuje i na třmen.. asi nejlevnější řešení… nebo kup celou sadu.. ale to mi přišlo zbytečně předražený..
stojan z lidlu je prej fajn.. a za ty prachy gut.. já ho nemám, protože ho nepotřebuju.. mám jednoduchej vlastní výroby a jinak dávám většinou kolo obráceně na rodla při servisu… :D
dílenskou pumpu ti neporadím.. mám kompresor…
pumpu na vidlici bych bral tuhle
Mazání…
na řetěz nedám na něj dopustit… nebere bordel a něco to namaže.. zas tak to mazání stáří řetězu neovlivní.. nejvíc fajn, je že je řetěz fakt čistej
na vidli taky.. zdá se ho bejt málo.. ale už mám tu lahvičku přes rok a to to stříkám na gufera obden, někdy denně.. jen trošíčku stačí.. a gufera jsou po roce jak nový…
čištění.....
nějaký kartáčky s kterýma se dostaneš kam potřebuješ.. a něco na kazetu..
tohle na čištění kazety, předodníku, hazky, celýho kola od mastnot.. koupil jsem a je to gut věc :D klidně sundej rozprašovač z něčeho jinýho a namohtuj na to.. zbytečný kupovat těch půllitru v rozprašovači za stejnou cenu..
a někde sehnat kupu hadrů.. a hajzlpapírů na utírání..
už tak ňák nevím co ještě..
jen takovej příklad…
safra to je elaborát :-)
nytovac mam kovys a facha skvele uz nekolik let:
https://naradi.heureka.cz/…-hg-zelezny/
klic na kazetu staci. Je dobre, ze na nej pasuje stejny orech, jako je potreba na vytazeni patrony RS vidle…takze se racna s orechem uplatni hned 2×.
Na mazani zavitu a lozisek pouzivam tohle:
https://www.oleje.cz/…rtuse--18230
(proste se mi to doma objevilo). Na loziska a cepy taky nulnulku.
Nejake kartacky neresim, neco opada, neco splachnu. Prilezotostne pri kontrole orechu vemu zateru dratenym kartacem a otru hadrem/hadrou.
mě se nejvíc oblíbila ta vazelka parktool protože je v tubě a krásně se dávkuje.. a třeba isoprophyl alkohom s ní měl problém.. prostě to po tom bylo stejně mastný… jen cyklostar jí odstraní a to se musím sznažit.. fakt zvláštně dlouho vydrží ta mastnota.. nebojím se, kdyby se do ložisek dostala voda, že by to tam začli rožiska „liškovatět“
ten klíč na kazetu na tom madlu s tím se dá ještě něco na vidlici ? jsem to nějak nepobral :D
já taky kartáčky neřeším.. teď… teď je kolo permanentně ******** už asi dva měsíce.. ale koupil jsem si totak dva roky zpátky když jsem jezdil na XC a začínal se o cyklistiku trošku zajímat.. :D k tomu kartáčku co jsme poslal, kterej mám dokonce doma.. :D :D jsem tenkrát ještě koupil takovej tan ****** na kazetu.. a kartáčoval jsme s tím kazetu tak dvakrát.. teď jí nemám a na horáku je kazeta uplně čistá suchá.. takže ho nepoužívám.. vlastně od dob co jsem si koupil mazadlo na řetěz do sucha top kett od brunoxu.. tak kazetu ani nejni třeba čistit.. :D
nee…stahovak na kazetu jak pises a na to orech 24mm…stejny, jako na vetsinu RS vidli.
Novy RS vidle uz maj korunku taky na stahovak kazety. :)
Njn…pokrok nezastavis…
jo ták :D já tam teda dávám stranovej klíč protože ten visí i formátovací pily a vždycky se h o jen na rychlovku půjčím a hotovo.. :D s za ty prachy.. to stačí :D
ještě takovej dodatek…
kdyby ses chtěl podívat co se jak servisuje… a aby to bylo česky.. tak takový ty základy
jsem dřív sledoval u štěrby… nedávo jsem jen tak pro zajímavost začal odebírat MTBiker.. to je takovej slovák co taky dává servisní tipy, rady a tak… sám na to koukám někdy ze zvědavosti, nudy a srovnávám jeho zkusenosti s mojema.. a třeba taky něco vyzkouším.. třeba při odvzdušnění jsem dával brzdový páky vodorovně… on radí je mít cca 45° neboli skoro běžně nastavený páky při jízdě.. a tak dál.. omrkni video za videem co tě bude zajímat.. :D
třeba pár tipů..
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?… → :)) na tom kole je ten kotouč obráceně..
Nářadí kupuj podle potřeby. Budeš si sám chtít vyměnit středové misky – pořiď klíč. Budeš si chtít začít centrovat kola – pořiď centrklíč. Budeš chtít měnit lanka, pořiď štípačky na bowdeny.
A pak taky některé nářadí se ti třeba ani nemusí vyplatit. Jasně, určitě je příjemné mít centrovací vidlici a tenziometr, ale za ty prachy už se dá pořídit nějaká solidní komponenta na kolo a je to práce kterou slušný servis udělá do tří stovek za obě kola. To je ale jenom můj pohled na věc a někomu ta výbava dílny může udělat neskutečnou radost.
Je to hodně individuální, ale každopádně si myslím, že je nerozum prostě pořídit haldu nářadí, které ani nemusíš 100% vědět, že budeš využívat.
Přesně tak, jak přijde potřeba, tak se dovybavit, nakupuji taky tak, a ještě si s tím dělám radost :-)
taky jsem to tak dělal.. a štípačky na lanka a bowdeny a na hadičky brzdy atd.. to je dle mě píčovinaa… flexa, klasický štípací kleště, co se doma nejde.. já třeba bovden řezal flexou a brzdovou hadičku jsem si položil na kus dřeva přiložil nůž a jebou do nože jsem jí useknul krásně rovně.. je potřeba si poradit.. pokud si člověk neporadí ať to koupí :D ale třeba střed jsem dělal sikovkama přes kus kůže a stejně mě to sralo.. takže klíč je fajn.. ale něco jde fakt udělat i bez cajku..
jj, na bowdeny hlavne brzdove vinute je nejlepsi bruska, celkem jedno jaka. Sobe rezu bruskou, jinym stipu nuzkama na bowdeny.
Tak na lanka jsou lepsi kleste na lanka…tak samo na radici bovdeny bohate staci. Dremlem to riznes sice hezceji, ale ve vysledku je to jedno…stejne vemes vhodny predmet a konec bovdenu upravis…
jasný no :D na lanka budou nejlepší klaště na lanta.. otázka je, jestli jsou třeba.. :D já lanko vždycky sloožitě štípal klasickýma kleštěma ale ono to šloo.. sice bylo lanko placatý a konec se třepil ale bylo to gut.. to nevadí..konec lank jsem celej odmastil cyklostarem pak isoprophylem.. zakápnul konec vteřinákem doplet jsem to aby to bylo krásně zakončený… zabrousil.. cvaknul koncovku a hotovo.. jak profík :D :D
Taky muzes konec lanka chytnout do akusroubovaku. V miste, kde chces lanko strihnout ho nahrejes zapalovacem s tryskou do zluta a akuckou lanko zakroutis dokud se neodlomi. Takovy konec lanka se uz nidky nema sanci roztrepit.
To neni pravda. Ustrihly bowden ma nepravidleny okraj, koncovka si postupne seda a razeni se musi nastavovat. Navic uz jsem nekolikrat videl jak radici bowden propichnl koncovku, ty draty jsou po ustrihnuti jak jehly. Ustrihly bowden zabrousim aspon pilnikem, ale bruska je jistota a nakonec i min prace, tim pilnikem to trva veky.
Pouzivam jenom kovove kondovky..docela hrube. S projetim dratu jsem se nesetkal.
Někdo ještě lanko řezal pilkou tak, že vzal hranolek železa do něj dirku na lanko.. nasadil a rezal podle vyriznuty drážky v tom hranolku.. :)
Ustřihnout kleštěma co na to jsou dělaný a zabrousit na brusce, netřeba dělat zbytečné nesmysly :-)
a budu jako vůl kupovat kleště co jsou na to dělaný… o to jde.. když to jde už podělanýma klasickýma kleštěma a různě jinak.. :D
To je právě ten způsob přístupu k věci, ono v zásadě vše jde nějak udělat pomocí kladiva kombinaček a majzlíku, ale je to jednak prasečina, druhak to vždy nechá na materiálu stopy a ještě se s tím člověk sere zbytečně dlouho.
Dělal jsem léta rukama a naučil se, že pořádné nářadí je základ, vždy mě bolí když vidím řemeslníka jak se morduje s kleštěma co se jim protáčí ty gumové rukojeti, má orezlé šroubováky a vymačkané imbusy. Chápu to u nějakého strejdy ve stodole, ale když se dělá práce pořádně, má si na ní člověk pořídit i pořádný vercajk. :-) Ještě to chápu u el nářadí, hodně řemeslníků dělá se zeleným Bosch nebo s něčím z Lidlu a jednou za rok to hodí do popelnice, je to o názoru, jestli sebou deset let tahat Hilti, nebo mít každý rok novou levnou a nebát se, že spadne z lešení a půjde do šrotu, ale u šroubováků, klíčů, kleští a atd je levné nářadí prostě nahovno.
Koupis kleste za tri stovky a pochopis…a uz nikdy se s tim nebudes chtit mrcasit jinak…
asi tak…
Osobní.. Zkus3nost.. Je.. Nepr3nositelna…
chápu.. kdo dělá pořád něco s lankama… ok.. já to dělal třikrát za ři roky…opravdu kvuli tomu nebudu kupovat kleště.. když to budu dělat pětkrát v roce, oukej.. stejně radši použiju štípačky dozapletu zakápnu tím vteřiňákem a zabrousím okraj do kulata a hotovo.. co řešit.. :D
ale chápu většinou bez dobrýho cajku se v dílně hovno udělá rychle, kvalitně.. ale dá se to.. bohužel to stojí víc času a práce.. :D
No vidis..ja v jednech klestich striham jak lanka, tak bovdeny…takze to je i 20 strihu za rok (vice kol)…:DD
:D :D vidíš to.. já to taky cvakám jedněma kleštěma bovdeny pak zabrousím na brusce a hřebíčkem projedu díru v bowdenu a taky super práce.. :D ale jo, pravda.. dvacetkrát do roka.. to už by se to asi vyplatilo.. ale mě pořád ne :D mám dirta, kde lanko a bowden nemám.. a na horáku jsem si s tím poradil a kdy se s tím budu dělat znovu, to netuším :D
Jo, udělat to většinou jde. Zrovna štípačky na lanka a bowdeny je ale u mě osobně naprosto suprová věc. Rovnýma štípačkama to nikdy nestřihneš tak snadno a upraveně. Vždycky ti to celé zplacatí, roztřepí a občas i podělá. A tahat na třívteřinovou záležitost flexu by se mi nechtělo.
Dělal jsem to podobně a postupně se dopracoval k plně vybavené dílně. Teď už jen dokoupuji specializované nářadí na centrování, protože zaplétám častěji.
S ostatním nářadím to dělám stejně. Když něco chci udělat na autě, koupím si lis, speciální přípravek či stahovák. Jednak mě to baví a jednak si to člověk lépe zdůvodní. Většinou navíc platí, že cena servisu v servisu >= cena dílu + cena nářadí.
Zrovna u těch kol moc ne.
U kol ne, ale zas ten úkon neděláš jednou.
no tak zrovna u kol to asi platí víc, jak u auta. Představa, že si domů kupuju dílenský zvedák, zouvačku, vyvažovačku, měření geometrie, což je takovej základ, tak bych musel sakra servisovat. nehledě na pravidelný kalibrace, aby to dávalo smysl. Pak máš na auto spoustu speciálních přípravků, který se hoděj když má člověk štěstí na jednu značku, když ne tak jen naurčitej model nebo motorizaci.
To, že si koupím utahovačku a přezouvám si doma kola bez vyvážení je asi úspora, ale na kole si za „par“ koupíš vlastně všechno co k servisu potřebuješ.
Já měl na mysli kola ve symslu záplety – centrovací vidlice, tenziometr…
Věci jako odvzdušnění, sundání kazety, šroubovacího středu atd. stojí v servisech zhruba stejně jako samotný nástroj.
Chápu :)
ja uz se podobne dopracoval taky k vicemene uplne vybavene dilne – krome naradi na centrovani … o penize ani tak nejde, ale porad se nemuzu rozhoupat si koupit stolici a nejaky tenzometr, protoze mi prijde, ze naucit se centrovat, kdyz rocne potrebuji opravit tak 4 kola nemam sanci …
Někdo to sem kdysi dával, tak jsem si uložil tyhle stránky parktoolu
Nebo ivelo.cz domácí servis kol nebo videa na youtube např. gmbn/gcn, na servis věcí od Sramu je super jejich Sram Tech kanál.
Nikde jsem nečetl co máš za pedály, pokud nášlapy, vemi tenhle plast od Shimana na spd pedály
Nešetl jsem co máš za pedály pokud nášlapy od shimana, tak pokud budeš brát nářadí vem i plastový klíč od shimana
Pokud budeš objednávat nářadí vem na nášlapy i klíč od shimana
Ten web blbne čím dál víc, to napíše, že se nezdařilo, a máš napsat znova…
Třeba tě to na základě několika posledních příspěvků vyhodnotilo jako spammera :-)
Urcite oceni tvoje rady, ale ten klic mu bude k prdu pokud zrovna nema model s plastovou matici. Od 540 nahoru maji vsechny kovovou matici. Taky treba vubec Shimano nema, ze.
Nášlapy mám-kovové motýlky. Takové čtyřhranné drátky. Byly mi doporučený, aby vypádaval lépe bordel z nášlapu. Nu už jsem si i zvykl
Crankbtothers eggbeater?
Jj, ty mám. Podle obrázku typ 1, ale to je nejspíš jedno.
Taky bych měl určitě vyčistit a namazat uvnitř ložiska. Zatím žádný problém,ale mám na nich tak 8000km. Psali bezúdržbové, ale tomu se mi moc nechce věřit. Uvnitř musí být nějaká ložiska nebo váleček, ale asi namazat by se mělo…
Kolik ti přišly kč. ty čtyřhranné drátky.Jestli máš ty laciný, tak 8000km je na hraně.Záleží na tom,jak náročný terén jezdíš,jaké převody! Ze předu je ložisko kuličkové vzadu kluzné.A to je kámen úrazu! To pouzdro je dělané z nějaké umělé hmoty,ta se dříve opotřebí a následně se vysype to přední ložisko! Mě se to stalo a měl jsem velký štěstí,že před barákem.Někde v lese,tak je to v pr…Od té doby vozím schimana xtr a mám pokoj! Zacvaknout jdou perfektně! Podle mého názoru lépe.
Tak na závodě by to bylo nepříjemné. Cena myslím cca 1600,– vše z kovu, jen plastová zátka. Vnitřek jsem ještě rozmontovaný neměl. Díky za poznatek. Zkusím rozebrat a kouknout na to.
Ty pedály mají název crankbrothers. Náhradní sadu ložisek mají na koloschopu za 398kč.
Dopuručuju si pořídit nějaký multiklíč tento sebou pořád vozím a párkrát se mi v lese uprostřed ničeho osvědčil :-D
Do te nytovacky se jeste neco zapichne, nebo ji drzis v prstech?
Na tu závadu co jsem popisoval výše,je ti ten multiklíč k ničemu!
Na Koloshopu mají křížový šroubovák ParkTool za 890,– : Jestli si ho někdo koupíte, dejte vědět. Docela by mě to zajímalo. :-)
„Pro seřizování nejvyšších modelů přehazovaček“ lol. :) Hlavně že tam jsou většinou imbusy.
horní doraz, spodní doraz :)
No právě. Dura, XTR, XT maj imbusy i na dorazech. Ultegra a SLX možná taky.
Moc hezkej, včera jsem na něj koukal na mtbs.cz, ale takovýhle věci se imho kupujou jako sponzorskej dar pro značku nebo jako díky za super nářadí, který ušetřilo čas i problémy se servisem. Nicméně cena vs. design ParkToolu mě moc nesolovil, takže nevlastním ani jeden výrobek týhle značky…
Kde koupím sadu klíčů na padalý 15mm kliky brzd 8mm a třmen 7mm
v drogerii?
Posledne se mi docela zadarilo v reznictvi.
vidis vidis…ja ti rikal, az si koupis poradny vercajk…
To bych nebral, tu čtrnáctku tam musí platit i když ji nechce. To je jak za totáče: chceš vepřový? Tak si vezmi i hovězí.
.....chvilka u brusky…:))))
Na brzdy jsou maticové ale na pedály ne ne?
.......
15mm.....
Jedinne specifikuů jsou konusove klicem ktere jsou placatejsi. Na pedaly mues pouzit libovolnou patnacku. Ja radeji povoluju pedaly inbusakem.
Ne vzdy.
Jeste jsem se s tim nepotkal, ale muze se to stat. Pak bych klic liznul flexou.
Mam klic na pedaly Force, ktery je s oplasovanim asi stejne tlusty, jako bezny plochy klic.
Se musím podívat jestli maj plastové HT imbus
Na pedal je bud imbus 6, 8 nebo klic na pedaly (uzsi nez normalni plochy klic) 15.
Plochy klic 7 na ty hadicky brzd se da sehnat samostatne v zelezarstvi nebo v Hornbachu.
Normální stranový klíč 15mm nebo imbus (rozměr nevim) … záleží co máš za pedály, některý mají oboje, některý jen imbus, některý jen na stranovej klíč.
Mám platformy HT P12. Na olivku a povolení šroubů u třmene pro odvzdušnění to jsou trochu jiné klíče než klasické stranové tzv. maticové
Rozved to prosim trochu.
Na povoleni odvzdusnovacich sroubu i sroubu drzici hadici v trmenu/pace se da pouzit normalni plochy klice.
Helem tak napred tam ten odkaz na klic na prevlecne matice nedasm pak ho tam das a pak ho zase smazes,,,,to je tezky… https://www.tonaexpert.cz/…ert-e117388/
Klic na prevlecne matice ma sve opodstateneni pro vyssi utahovaci momenty – treba pro brzdove trubky na autech nebo hydrauliku na strojich, Na kolo je zbytecny a v obecnem vyuziti spise nepouzitelny.
Aha, takže klasické klíče budou lepší volbou 8mm oliva a 7mm třmen z odkazu co jsi mi posílal.
A na pedály se zítra juknu jestli mají imbus ale myslím že ne tak plocha 15 nebo standart bude ok
:)
Hm tak na třmen potřebují 6ku aaaa :D
Ono je dobre si to predem premerit;)
No myslel jsem že to je stejné u třmenu Shimano potřebuje 7mm tak jsem myslel že je to stejný rozměr u všech výrobců.
Jinak Platformy mají imbus tak jdu je vymontovat :)
Nezapomen s tim tocit na spravnou stranu
to jsou nervy ty 3,14 . . . .
Imbusem stím ani nehnu musím koupit 15ku
Prostříknout závit a rázově povolit. Tlačením nic nepovolíš.
Třeba má jenom krátkej inbus a tak nemá dostatečnou páku, nebo to naopak utahuje :-)
Směr mám dobrý a imbus je taky dlouhý
Takže víš, že na jednom pedálu je pravý a na druhém levý závit? :-) Až to povolíš, tak dej na závity třeba měděnou pastu, ať to jde příště snáze povolit a nedotahuj to na fest…
Nech ho. Už se těším na příspěvek: Namontoval jsem pedály obráceně, co s tím?!:)
nebo „protocil jsem inusak v pedalu, co ted“ :)))
Už jsem takového odborníka viděl. :) Když to nejde silou, zatlač víc!
Taky jsem viděl kolo s obouma pedálama levýma – elektrokolo a 2× levá klika. :)
Tak co teď jstli je to všechno dotažené na cca 40nm tak asi nemám šanci jak pedály tak kliky povolit růčo co?
A jak jinakm nez rucne bys to chtel povolovat?
Nožně třeba…
Tohle vlákno má potenciál :)))
A potencionál ne?
Pedaly muze razovou utahovacko
No s dlouhym nářadim to jde líp, stačilo by nějak prodloužit ten imbus. Nějaká trubka, starý řídítka/sedlovka. Osa pedalu je ocelova takze protocit bys ten imbus nemel. Predtim treba trochu ohrat konec kliky horkovzduskou a jeste predtim prolejt wdckem nebo brzdovkou.
A pak hlavne poradne namazat hustlu vazelinou a utahovat s citem.
Sedlovku mám
Tak se na to hlavně nevěš jak malej Jarda za vrata. Trochu s tím trhni a povolí to…
Pro jistotu směr je ok ne?
Ne, takhle to utahuješ. Kdyby ses radši podíval na ten návod co jsem ti sem už dával…
Otázkou je, co chce podle fotky povolovat. Kliky nebo pedály…
Kliky
Tak co povolují to správným směrem tu kliku, bo mi vtom už 2× luplo :D tak nevím podle videí na co jsem jukal si myslím že je směr ok
Anglický návod neberu jako návod
No tak to asi máš dost složitý život :-)
Zkus ruskej…
Sorry špatně zařazeno, ale on už bude vědět, teda doufejme…
Pred chvili jsi sundaval pedaly, zed cely kliky. Nemysli si, ze po sundani kliky pujde ten pedal vysoubovat nejak snadneji – pokud nemas sverak, do ktereho bys to chytnul.
Na povoleni sroubu kliky je toto spravny smer.
Chci vyčistit a namazat střed mi v tom někdy lupe. Na jednom videu jsem viděl jak borec dotahuje prevodník na kliky na 51nm je to normální?
https://youtu.be/EbHqS4qzhGw nebo to je kolem 5nm?
Ruzne kliky, ruzny pocet Nm…vice najdes v manualu ke svym klikam,,,
vážně v ruce 51Nm?? :))
51nm znamená 51kg na metrové páce.
Já bych řekl, že 51 Nm znamená 51 Newtonů na metrové páce a 51 Newtonům v zemské tíži odpovídá cca 5,1 kg.
Tak to by to už nepovolil. :D A hlavně na 25cm imbusu by na to musel pověsit 2 metráky.
No…a ono ne:)
Utahuj klidne na 45 Nm a delam to rukou ;) … Dulezity je si uvedomit, v jake poloze mas nejvetsi paku ;).
Jo, různý polohy maj různý výhody…
Ale velka paka je poreba pokazdy:)
Co až se mi podaří kliky demontovat že bych je utahnul na 14nm momentálně Force málo?
Momentalne retardovany moc? Jenom nebo porad? Pac decko z materske by polozilo smysluplnejsi dotazy.
Sedlovka Force to jistí ;-)
Na tvakovem sroubu 14 nanometru nenastavis ani kdyby ses posral.
Jak to? Vypucované čekám na AB 28T :)
Nm je Newtonmetr, kroutici moment. nm je nanometr, velmi mala jednotka rozmeru.
28T? To jezdíš celkem plíseň…
Na pluskovej trailbike bych si taky dal 28 nebo 30t. A s 11spd kazetou bych tam ani jednoplacku mit nemohl.
tak já si vybavuju fotku, kterou sem thorx dával a v popisu bylo že s kazetou 11–42 a 32z převodníkem se v beskydech jezdí jedna báseň. A když by bylo nejhůř, tak si s rezervou vystačí s třicítkou :)
Protoze ti unikaji jednotky.
Střiknul jsem a u kliky právě ( převodník) povolit proti směru hodinových ručiček
Myslis jako do gati jak jsi zatlacil?
tvl jsem si poprskal monitor :-D
Ale zase na 15ku tu není závit.
Tady pomůže jenom kladívko. :)))
Takže klíč je zde marný?
Vždyt vidíš, plochy na klíč tam nejsou.
Vidíš tam nějaký vybrání ze stran kam bys ten klíč dal? Já teda ne.
Tady máš návod.
a namazal jsi je před instalací vazelínou?
Nevím pedály mi tam dával borec v Dobré :D
Inbus na to nasad nejakou trubku a dupni na to.
ty ses teda fakt pripad…selskej rozum nula
Radši se podívej ještě tady
Milionkrát projeté ani kliky nemůžu sundat kua to je snad zašroubované na 500nm
Nemas to kolo hore kokotom a netocis na spatnou stranu, ze?:)
Ne, kola na zemi a kliky proti směru a pravou kliku taky do protisměru
A znáš ten o tom pánovi co jede na dálnici v protisměru, zapne rádio, tam varování že šílený řidič jede v protisměru a on na to „Kdyby jeden, všichni…“
Na klikách jsou jen pravé závity, na šlapkách pravý a levý.
Dobrej maník:závity nemazat.
To jsem udelal jen jednou a od ty doby mazu vsechno.
Závity mazat, zvlášť ty kde máš větší moment.
taky jsem to dělal… jednou jsem u toho zlomil 6tku imbusovej bit, jak to nešlo.. a to je už kus železa takovej bit… byl z S2 oceli ten bit, prostě extra tvrdej.. utahoval jsem s ním opravdu moc věcí častokrát dost silou.. neukroutil jsem ho, ale prostě prasknul v krutu.. a ještě aby to nebylo málo, tak jsem se o něj hezky fiknul do prstu a dlaní do převodníku.. od tý doby mažu lithiovkou, ta nezaroste…
Pokud vim, plati pravidlo – pedal povolovat imbusem 8, pokud ma imbus 6ku, obvykle ma i plosky na 15ku stranovej – udelat to stranovym. Pisou to myslim v navodech k pedalum.
já měl 6mm imbus na broilech a ploška na stranovej tam nebyla.. tak to asi jinak nešlo hele.. :) teď moje nový pedály CB jsou na 8mm imbus :)
Zajdi do servisu, uštříš čas a peníze :)
chlape, co děláš za povolání ? sekretářku ?
nechápu, že tě baví tu ze sebe dělat blbce… :)
nepodceňuj sekretářky nebývají blbý, občas jsou dokonce schopnější než jejich šéf :-)
U Strakáče v dílně sekretářku nemaj :)
Jdi do nejakyho hornabchu, hobi obi nebo kde kam. A normalne si nakup tohle a muzes pak rozebrat i atomovou elektrarnu. A nebudes pul dne resit ze nemas 6 stranak na tremn.
Ps: leva basa je naradi na servis kola a tou pravou prave rozebiram ty elektrarny
TVL ty nám tu rozebíráš elektrárny a Putin pak musí se Zemanem řešit kdo postaví nový bloky v Temelíně…
Nebo zajdi do cyklospeciálky a nakup si nářadí na kolo, elektrárny stejně rozebírat nebudeš :-)
finta je, ze naradi na kolo ze specialky stoji 3× vice, nez normalni vercajk…
To jako radis me? Ja mam vsechno co ke kolu potrebuju.
To ten pašák nademnou by potreboval aspon ty plochy sikovky.
nedam dopustit na tyhle kleste, ale na pedaly jsou moc siroke
Ty mam dvoje. Servisuju kompresory a ruzny tlakovy sroubeni ma jinou velikost a nezhrabat furt nejakej klic tak radeji tohle a jen si nastavovat dle potreby. Dal jsem si mensi 250 ted do basy ke kolu a vetsi 350mm mam v te druhe base. Opravdu super kus naradi. Ale cena je za raketu.
Nooo, lidovka to neni, ale uz jsem se na nich skoro houpal a porad drzi. Nejak mi ujely nervy pri povolovani jednoho sroubeni no…
a netocis na spatnou stranu, ze?:)
nene, dvoupalcovy mosazny ventil na pozink trubce utesneny konopim, ani ocko nenasadis!
Knipexy jsou dražší, ale je to kus starýho dobrýho vercajku, kterej slušnej řemeslník nezničí za celej život, nedám na knipex dopustit.
Tyhle mám taky v plánu koupit, klasické sikovky mám tyto a jsou super.
Mam predchudce tehle sikovek a taky porad drzi, k cemu je ten smartgrip cicinec? Abys je nerozevrel moc a nerozjely se ti?
Nemusíš štelovat šířku toho, co chceš chytat, sami se přizpůsobí.
hmmmm......tak az mi sikovky dojdou, mam nahradu, Akorat mam tedkom ctvery, takze to necham dalsi generaci:)
:-) Zkusím se poptat u reca, prodávají ty Knipexy pod svou značkou a možná bude lepší cena.
místo hornbachu bych řadši navštívil lidl eshop :) třeba já tam nedávno koupil pilníky očekával jsem kvalitu dost bídnou.. tyjo a oni měli ty seky kupodivu rovně snad jak u značkovýho pilníku… celkem jsem koukal.. když jsem kupoval před rokem pilníky extool nebo yato, tak to nebylo kvalitou lepší… a cena dvojnásobek :)
To nevis, ze spravny pilnik nebo rasple nemaji seky pravidelne?
Zase ten Lidl…
Toto ušetří 10 euro: https://www.bike-components.de/…kant-p54168/
https://www.lidl-shop.cz/…a/p100232675
Za 700 vše základní co potřebuješ.
to vidět dva roky zpátky, tak jsem jí měl… no škoda, dal jsem za to tak trojnásobně víc :)
No, kvalita nebude moc valna ;). Mam stranovy klice a facha to. Nicmene kdyz jsem vzal do ruky Wurth a podobne… Holt mam rad kvalitku, mam pak vetsi radost s tim pracovat (jako fakt).
ty inbusy od crivitu jsou tragické,třetí dotažení a protočí se :((
s tím jejich nářadím bych byl opatrný,na jedno použití a bez použití síly bude ok :))
a utahovals správnou silou, jakou se šroub má utahovat ? :) ale jakože jo.. crivit se mi taky nezdá no.. :)
Nekvalitní nářadí nebrat. Koupil jsem kdysi sadu bitů v Tescu – potřeboval jsem jenom malej Torx na povolení odvzdušnovacích šroubů u ovládání Reverba, tak jsem si říkal že to bude stačit. No při povolování druhýho šroubku se to protočilo dokola a tak jsem neměl ani jak zašroubovat zpět ten první šroub :-/ A to ty šroubky měli být utažený na 2 Nm…
šroubek na klice?!? :)) sada,šroub ok
3× prootočená řidítka a po 4té už nešlo,se protočil -cyklonářadí :))
by ses divil, že wurth taky nejni žádná špička..
Powerfix je náhodou dobrá značka celkem, za to kolik to stojí.. :) zvlášť stranový klíče… ty jsou od nich super…
imbusy jsem koupil nějaký polský za 130kč od 1,5mm po 10mm imbusy.. dost jsme pochyboval o těch imbusech.. koupil jsem si nový female šrouby do zadní osy, ale mezitím jsem musel povolit už ojebaný šrouby s 6mm imbusem, co tam byly.. čekal jsem, že ten imbus bude mít hranku trošku odrbanou po tom povolovádní, byly fakt dorvaný, ale povolil jsem je a kouknu na imbus.. ten čistej, jak novej.. a už jsem s nima povoloval mraky věcí, žádnej nejni nijak odrbanej..
Zrovna imbusy, kdyz bohndus stojej 350 sada co te prezije, nema moc cenu honit stovaky. Je to uplne jina liga, nekvalitni naradi uz nekupuju, je to vyhazovani penez.
Ja imbusy powerfix pouzivam uz nekolik let docela casto a i na veci typu zarostlej pedal/gpx osa a vubec nejevi znamky opotrebeni. Za me dobry.
bohndus.. to si musím zapamatovat :) taky mám rád kvalitní nářadí, ale u něčeho to potřeba nejni, někde je… :) důležitý je taky umět to nářadí správně používat a to prodlouží životnost všech těhle výrobků :)
Delaj imbusy i pro parktool.
jj, bondhus imbusy jsou bomba, absolutně nezničitelný a za ty prachy není, co řešit.
Bondhus má strejda, a hsou netknutý no, teď jeem štrachal v dílně :)) a to s nima dělá pořád něco
No, kdyz uz se neda sehnat original Tona, tak nezbyva, nez Bondhus. Chci vyzkouset i sadu od Narexu.
hele on ten narex taky nejni žádnej extra :) já vím, že elektrický nářadí umí dobře s přijatelnou cenou… ale věci jako je pilky, bity, imbusy atd.. nejni nic moc..
Mám narex bity a řadil bych to možná pod úroveň powerfixu bitů z Lidlu.
Kdyz jsi to vytahl, tak mam jak sadu od narexu, tak lidlovou. A ta lidlova je fakt lepsi.
Mam tuto: https://vok-beroun.cz/…3905486.html
A na bitech na krizove klavy jde dou videt nejake otreby po lisovani a v hlave sroubu sedi hur nez lidlacke…a to zasa z lidlu stala dve stovky?:)
Dobrej tip, akorát je zajímavý, že snad dělají jen imbusy a torxy.
S tim bych teda kola dělat nechtěl – imbusy na *****, oříšek na kazetu na *****, centr klíč debilní, montpáky blbý, klíč na bsa nic moc, snad jen ten bič po tom co vyměníš ten 8sp řetěz aspoň za 10sp.
Úplně cejtim jak tenhle verzajk žvejká hliníkový šrouby a ojebává bsa středy :D
Ale je to tak levný a můžeš se porvat s důchodcema ve frontě, what's not to like? Tyhle základy mám koupená indivindy (výhoda že část z toho se dá vzít s sebou i na švih a neváží tunu) a zas o tolik víc to nestálo, mínus frajerskej kufřík samo…
Pak je dobre jeste tel. cooslo na servis, kde si poradi s ohlozdanyma nebo protocenyma sroubama. Ve vysledku sadu hodis z okna akoupis rozumny vercajk po kusech, ktere potrebujes.
Po několika návštěvách a diskuzích v servisech jsem se rozhodl raději si kolo postavit a servisovat sám. Máte někdo nějaký tip na kompletní sadu nářadí? K tomu asi stojan a sadu na odvydušnení Shimano. Lisování PF středu se hodlám vyhnout (BSA nebo BB92 se závitovým složením), hlavové složení bude v rámu (nebo požádám servis).
Např co tohle? https://www.kupkolo.cz/…radi_z93376/
Koukni na lidl ?Včetně stojanu .
Nalisování presfitu jde zavitovkou (M10,12)a větší podložky .
Nalisovani možná, ale pak je ještě třeba nástroj na vyklepání, nahledě na různé laborování, pokud to začně vrzat. Raději si připlatím za Token TF24, který se sešroubuje.
Jestli tam jsou věci co vyuzijes, tak super B není obecně vyloženě *******. Je to ucházející nářadí.
Nejsem si jist co vše využiju. Potřebuju nasadit kazetu, centerlock kotouče, Shimano HT2 kliky, středové složení. Zbytek jsou asi různé imbusy a šrouby. Hlavové složení již má rám z výroby.
na CL kotouče je potřeba buď klíč na kazetu nebo klíč na bsa střed.
z tý sady asi nevyužiješ konusové klíče, stahová na ISIS, klíč na matice převodníku, klíč na pedály jde většinou nahradit imbusem a nebo nejde použít vůbec, křížovej šroubovák už taky moc neni, na kole taky neni T30 aT40
T30 a T40 – minimálně jeden z nich mám, myslím že T40 ;-) … čepy zadní stavby
Park Tool BBT-9
Park Tool FR-5.2G
Bondhus sada T-klíčů HTX80M/S
Šroubovák Wera PH1 a PH 2
a bič Park Tool – SR-12
Je u stahovaku na kazety funkční rozdíl mezi provedení s trnem a bez? Případně rozdíl v kompatibilitě s náboji/ořechy/kazetami?