Servis auta v záruce v neautorizovaném servisu. Jmenovitě Škoda

428 nepřečtených
  • Smazaný účet

    Ahoj. Tak zakládám zas nové vlákno jako návaznost na

    http://www.bike-forum.cz/…uze-byt.html#…

    Jak je to prosim vás s dáváním nového auta v záruce do neautorizovaného servisu?

    Prej podle směrnic EU je nějaká vyjímka která to tak umožňuje aniž by padla záruka na auto.

    Hoďte sem své zkušenosti se Škodovkama nebo i s jinýma značkama pro ostatní.

    Klidně i odkazy na paragrafy.

    Dík Pavel

    0 0
    • MirosPikos  

      Pokud taková směrnice existuje, tak je to docela hovadina, řekl bych. Autorizovaný servis má obvykle vše potřebné pro veškeré zásahy. U Pepíka z Horní Dolní se většinou musí improvizovat, někde pak něco špatně udělá a jak k tomu pak přijde prodejce? Řekne, že byl proveden neodborný zásah, což se dá celkem snadno prokázat a máš to. To bych pak raději kupoval auto tam, kde je v pohodě servis. Co jsem tak slyšel, tak právě u škodovek je to hrůza. Drahý jako prase a ještě kvalita nic moc. Pitomá výměna oleje… kdy mění olej snad po 30 tisících a ještě za to chtěj neskutečnou pálku. Zeptejte se strojařů, v jakým stavu je olej po 30 tisicích :) Ikdyž u tohohle by zrovna nemusel být problém. Olej a filtry, na tom snad není co pokazit. Ale neměla by se do toho ***** EU, trh by to měl vyřešit sám. Jednoduše tak, že vám prodejce zaručí, že si olej nemusíte nechat vyměnit u nich. Pokud vám to nezaručí, no tak půjdete k jinému.

      0 0
      • oddie  

        No, místo plácání o Pepících z Horní DOlní a JPP informacích „Co jsem tak slyšel“ by možná neškodilo se nejdřív aspoň rámcově pokusit zjistit, o čem že je vlastně řeč. Třeba jen jednoduchým pokusem o vyhledání pojmu „bloková výjimka“ v googlu…

        0 0
        • Smazaný účet  

          Jde o to za kolik jim výrobce musí povinně poskytnout informace pro servisní úkony a postupy.

          0 0
        • Smazaný účet  

          A může bejt i třeba ten případ, že když koupim auto u určitýho prodejce a on mi dá podepsat kupní smlouvu ve kterej je mimo jiné napsáno:

          Že musim jezdit na záruční servis pouze k němu a nesmim do jinýho škodváckýho autorizovanýho servisu.

          A když pojedu sice k autorizovanýmu, ale né k tomu u koho sem to koupil, tak mi padne záruka.

          Sem to v tom pojednání o blokovej vyjímce nevyčet.

          0 0
          • miki  

            Když tohle napíše tak při případném soudním sporu to prohraje protože to odporuje zákonu.Jestliže koupím auto třeba v Ostravě a za 3 měsíce se přestěhuji do Plzně neznamená že jsem povinen jezdit na záruční a vůbec jakoukoliv opravu k prodejci do Ostravy.

            0 0
            • StuntJ  

              Tak, tak … Právo na servis má člověk kdekoliv dnes už po EU …

              Jen se musí řídit danými zákony země, ve které byl přístroj zakoupen, např. Francie = 1 rok záruky, tak nelze požadovat v ČR 2 roky záruky …

              0 0
          • notobi  

            tohle je úplná ********** jezdit můžeš do jakýhokoliv autoizovanýho servisu.

            jinam jezdit nedoporučuju, pochybuju že garážovej mechanik ať sebešikovnější bude mít přehled o svolávacích akcích a podobných věcech pokud by do toho to konkretní auto spadalo.

            Nemluvě o tom, že výrobce má na spoustu problémů řešení který ve značkovým servisu dohledaj a neznalej mechanik kdoví kde nad tim bude bádat zbytečně dlouho než přijde na to co je příčinou problému

            (nepracuju u značkovýho servisu Škodovky)

            0 0
      • Smazaný účet  

        Byl sem jednou v autorizovaným servisu citroen a měl možnost pozorovat jak se autorizovaně mění prachovka (gumová harmonika) na tyči řízení u kola.

        Označení polohy čepu proti tyči. Povolení šroubů. Dvě kladiva a klasický bouchnutí proti sobě. Počítání na kolik závitů to povoloval. Potom výměna-navlečení prachovky. Natočení čepu na zpočítaný otáčky závitu do označený polohy. Spáskování prachovky, dotažení šroubů na utahovací moment „tak akorát“. Kontrola eometrie prej netřeba. Takže postup jako ten tvůj Pepík z Honí Dolní protože speciální stahovák byl v dalekým skladu-30metrů. A geometrie je škoda času.

        Tak jestli si takhle představujou autorizovanej servis kterej používá předepsaný postupy, nářadí a utahovací momenty tak to potěš koště.

        Ale zase sem tam zahlíd hromadu kabelů s konektorama pro diagnostiku. A to uznávám, k tomu je dobrej autorizák.

        0 0
        • mr.ricardo  

          Bracha kdyz se ucil, tak chodil na praxi do autorizaku skoda-volkwagen (jmeno prodejce radsi nereknu), a kdyz vypravel, co se tam deje za prasarny, to by clovek plakal. Prikladem, jenom toho oleje, co se tam usetri a vysmeli pri „vymenach“ …

          0 0
          • Smazaný účet  

            No. A to je vono.

            0 0
          • oddie  

            Což ovšem mohou stejně tak dělat i v těch neautorizovaných…

            0 0
            • Smazaný účet  

              Akorát si musí koupit oprávnění aby to mohli dělat.

              0 0
            • Smazaný účet  

              Ono je mi opravdu jaksi trochu líto dávat v autorizáku za výměnu oleje přez 2000 když bych si moch sehnat nějakýho Lojzu kterej by mi to naúčtoval levnějc a dal razítko do servisky-moch bych si to v klidu vyměnit sám doma a 100% pořádně.

              To znamená vypustit olej, nechat ho klidně vykapávat tak 5 hodin a pak ještě zahnutou hadičkou vysát olej kterej nevyteče ze spodního víka motoru protože nemůže přetect přez závit výpustního šroubu.

              Dělam to možná trochu pečlivějc, ale tak znáte to, svému autu se znažíte dát to nejlepší.

              0 0
              • oddie  

                Tak si nekupuj nové a nemusíš to řešit :) Navíc ztráta hodnoty u nového auta je řádově větší než nějaké 2 litry za olej…

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Už se stalo, příští tejden si du pro fabii combi 1,2 htp 51 kW.

                  Jo, cena je darda, ale chtěl sem auto, ktrý bude nový, nebouraný, neschnilý.

                  A vědět, že nemusim podle vinka ověřovat kolik má najeto, jestli to nebylo zbořený nebo jestli ta hezká barva na podvozku neznamená jen to, že je to pod ní schnilý.

                  Prostě mít klid že s tim autem nikdo nic nedělal.

                  0 0
            • mr.ricardo  

              To muzou, ale nebudou si pocitat litr oleje za 800,– + prace. Nehlede na to, ze bude vic vazit zakaznika, narozdil od autorizaku, ktery vedi, ze tam proste clovek jezdit musi.

              0 0
              • Smazaný účet  

                To jo teda.

                0 0
              • Smazaný účet  

                Musíš si umět vybrat servis – já mám dlouhodobou zkušenost takovou, že na čekání dostanu kávičku apod. a po době, kterou slíbili, že servis bude trvat, je auto přistavený před vchod. Chybí už jen červený koberec.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  při ceně 800 za litr by ten červený koberec mít ale mohli ne..?

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Schválně jsem se šel kouknout na fakturu – Shell Ultra 5W-40 cena 482,98 za litr, množství 3l = 1448,9 s DPH. Filtr 161,9 Kč, práce 314,6 Kč. Cena za výměnu oleje = 1925,44 Kč. To jsou celkové náklady na výměnu po 15 tis. km. Po 30 tis. se dělá k tomu servisní prohlídka, tedy bude cena vyšší.

                    Kde je tvých 800 Kč za litr?

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Ale jde to udělat levněji.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        To jo, to souhlas. Na netu jsem koukal že litr stojí 4× míň :0( Ale zase já nemám čas ani znalosti na to, dělat si servis sám, navíc neznám servisy kolem a kvůli jednoduššímu uplatňování reklamací je vždy lepší mít razítka z autorizovaného servisu.

                        0 0
                    • Tomínos  

                      Co to máš za motor do sekačky, že se tam mění tři litry?

                      0 0
                    • Smazaný účet  

                      passat 103kW, servis vw v Praze, Shell 5w30 5l cena 3975Kč, tj. 795kč/litr.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        No dobře, to je snad jasné, že servis VW bude mít jiné ceny než servis Škoda, o který zakladateli jde především, že? :0)

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Tak.

                          0 0
                        • Smazaný účet  

                          mě teda vw, škoda a seat přijde jako jeden společný servis, ale o cenách se hádat nechci, nový auta mám jen služební a tam tu cenu neřeším.. Svejma jsem vždy jezdil k „pepíkovi od vedle“, kde teď mimochodem beru shell 5w40 5l + práce vč. filtru za 1200,– a o tom je..

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Cena za práci se u škody liší už jenom podle modelů. Jak se stoupá výš po žebříčku, cena roste. U značek je to ještě výraznější. Kamarád platil u Audi za A6 asi 1600 za hodinu.

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              já nic nepsal o práci, to mi chceš říct, že do oktávky nebo superba, kam se leje uplně stejnej olej, bude cena za OLEJ jiná než do passat??? to je pak teda fakt úlet…

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                No když jsem ti napsal cenu pro fabii takovou a ty o passatu makovou, tak asi na tom stupňování něco bude i zde. To samé bych tipnul kotouče na fabii/polo, i když jsou stejný, tak u pola budou určitě dražší… Ano, je to na hlavu, ale ten servis nějak musí vydělávat a když to zákazníci snesou… Taky bych řekl, že bude rozdíl mezi servisy. Praha bude dražší, než K. Vary…

                                Možná že do Passatu TDI leješ jinej, dražší olej, než já do benzínový fábky.

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  ne já ti psal cenu litru oleje v aut. servisu.. rozdíl v ceně je tu nejspíš jen daný specifikací, ten do fabie je prostě levnější.. takže pořád platí moje tvrzení, že chtějí 800 za litr (stejná specifikace se leje do TDI fabie)

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    Long life olej s prodlouzenym intervslem proto ta cena pro naftu.

                                    0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    To by chtělo zjistit ;0)

                                    0 0
                                  • Kouba_2005  

                                    Na T6 103kW mám na LongLife 5W30 interval 40.000km

                                    Jinak my prodáváme a servisujeme manipulační techniku a tam je to s cenama dílů podobný. Kupř. stejná spínací skříňka stojí na obyč čelní vozík třeba 1500,– a na zakladač, který stojí 4× víc, tak už i spínačka stojí 4× víc. Přitom stejná na chlup.

                                    0 0
                          • Smazaný účet  

                            Já uvažoval, že budu půlit intervaly výměny oleje a že budu jezdit po 7,5 k „pepíkovi od vedle“ a po 15 do autorizovanýmu kvůli razítku, ale pak z toho sešlo, protože bych měnil olej každý 3 měsíce, což je otrava, navíc když to přepalování u HTP je už vyřešený a i po 15 tisících je jen lehce tmavý.

                            0 0
                        • felix.org  

                          Castrol SLX 5W-30 Longlife – 680,–Kč za litr. Faktura je teda z loňska, ale letošní cena bude podobná. Takže i škodovka umí litr za sedm kil :-D Ale já si nestěžuju, mně se dražší servis v autorizáku už vrátil :-)

                          0 0
        • StuntJ  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
    • Smazaný účet  

      nějak to jde, bývalý kolega měl oktávku a do aut. servisu jezdil jen na garanční prohlídku (snad to píšu dobře), kde auto pouze kontrolovali jestli je OK a aby nepřišel o záruku. Předepsané výměny mu dělal uplně jinej servis. Už s ním nedělám, tak bohužel nemůžu víc posloužit.

      0 0
    • kubad  

      Jak pises podle platných předpisů můžeš servírovat i v neautorizovanem servisu.

      Zákonná záruka ti samo zůstává.

      Otázka je ochoty to řešit určitě se nepretrhnou kvůli někomu kdo servisuje jinde.

      Padne ti nadstandardní záruka a všechny jiné služby které nejsou v rámci zákonné záruky.

      Nevím kolik toho najezdis ale podle mě se nevyplatí servis jinde.

      Pokud chceš snížit náklady na garancku klidně si

      Dovez svůj olej, samo musí splňovat specifikaci

      0 0
      • Smazaný účet  

        Olej si přivést můžu, je ale otázkou jak poctivě starej vypustí a kolik tam daj novýho bez dozoru.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Většinou není problém se domluvit, aby ses šel koukat na dílnu…

          0 0
          • Smazaný účet  

            Mě by úplně stačilo mít nějakýho kámíka v autorizáku.

            Hele Fando, tady máš 200 a servisku. Bouchni mi tam razítko, datum a podpis a já si olej vyměnim doma…

            0 0
            • JSt  

              na to se ti kazdej rozumnej vysere, pac z toho pro nej nic nekouka. ;-)

              0 0
              • Smazaný účet  

                Dvě stovky, nebo i 400.

                Pořád by mě to vyšlo levnějc než v servisu. A bylo by to pořádně.

                0 0
                • JSt  

                  tak se te zeptam jinak. kolik myslis, ze bere borec davajici stemple ve skodovackym servisu? myslis, ze by mu stalo za styry kola riskovat flek?

                  sak to u nekoho vyzkousej. ;-)

                  0 0
            • Smazaný účet  

              razítko datum a podpis ti tam buchne každej druhej dovozce jetejch aut, má jich plnej šuplík… ale vo tom to není…

              0 0
    • honzour  

      Včera mi říkal kamarád, že se byl ptát ve Ford servisu na výměnu halogenové žárovky … sakum prdum suma sumárum mu řekli, že to bude stát 4200 Kč !!!

      0 0
      • Smazaný účet  

        A to se vyplatí! Problém je ale v tom, že ten Ford servis má třeba předepsáno od výrobce rozebrat půlku předku, aby se k té žárovce vůbec dostal (jsou taková auta). Servis se toho předpisu musí držet, i kdyby se prostě měla ruka zkroutit a nějak se tam dostat. Pak to bude prostě drahé. U před FL fábie je velice těžké dostat se k levé žárovce, protože hned u světla je nádržka ostřikovačů a baterka, kterou servis musí vyndat. Já jsem tu žárovku po půl hodině mr**** ven dostal, ale ruku jsem měl sedřenou.

        0 0
        • Smazaný účet  

          mě prdla před pár lety na firemní fábii (dvojkový) vlevo vepředu žárovka a stálo to 480kaček za práci. Žárovku si vzali mojí, z té sady náhradních. Když jsem se ptal proč, tak mi řekli, že ji nemají skladem… Trvalo to cca 30 minut mého čekání, jak dlouho to opravdu dělali nevím..

          0 0
        • miki  

          u forda povolíš jeden šroub a celý světlo máš venku ,výměnu zvládne žena a to když vyndá malou golu z kufru a nasadí na ráčnu odpovídající Torx tak to trvá celé 10 minut.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Já neříkám že to je případ fordu, ale že taková auta jsou. Kdysi jsem to četl, zabýval se tím Autobild.

            0 0
            • Kouba_2005  

              Je to jak říkáš. Naši mají Astru G a na dálkový se mění žárovka z motorovýho prostoru, ale na potkávačky od kola okýnkem v podběhu. Ruka po loket ve světle a někdo musí navigovat, kterým směrem žárovku dostat do díry. Chtěl bych vidět toho šprýmaře, co to vymyslel, jak to mění v zimě na silnici. Švagr má Mercedes A a sám žárovku na parkovišti nebyl schopný vyměnit – návštěva servisu Mercedes a měl to za 1800,–

              0 0
            • JSt  

              pry u modusu musis naraznik ven… :-)

              0 0
          • pepek  

            který myslíš? Ford T?

            0 0
        • j-c  

          To s tou Fabií můžu potvrdit, mám 1,4MPi RV 2001. Dostat se k té žárovce poprvé a nebo poprvé měnit baterku je prima zážitek. Hlavně, když tu baterku drží dole takovej bazmek, který se dá povolit 13tkou gola s delším nádstavcem a mezera na vytahnutí toho plechu a šroubu je tak tak na ruku. Jednou jsem to absolvoval v zimě v –10 °C. Samozřejmě, že ruku v rukavicích tam nedáš :) Když víš jak na to, je to rychlý, když nevíš, tak trpíš:)

          0 0
          • Smazaný účet  

            baterka na fobii je parada…jak pises, dole plechovej **** (u nas na krizovy sroubovak). Kdyz to jenom povolis, tak ven nejde. Takze musis celeho zmrda vysrouvobat a chytnout nez spadne…

            Instalace baterky stejna pohadka…nekdo by zaslouzil nakopat…

            0 0
            • j-c  

              jo jo.. jednou jsem ho tahal ven magnetem na tyči :)prsty gramlavy ho sice povolily, chytly, ale už nevytahly až nahoru :)

              0 0
          • StuntJ  

            A nejde jednoduše vyjmout světlo? U naší Fiestz taky zavazí AIR-BOX, ale světlo drží jen 3 šrouby, snadno dostupné, takže žádný stres …

            0 0
            • j-c  

              Možná by to takto nějak šlo vykuchat, ale už jsem si na to zvykl přes baterku. Pokud znáš, jak vydělat baterku a rozebrat ten plastovej kryt baterie mezi světlem a baterkou, tak je to hotové za chvilku. A jelikož H7 praskají jak o život, tak praxe je dobrá :)Jen to chce trpělivost při šroubování toho plechu, co drží baterku. Jo když mně před 14 dny praskl rozvodovej řemen v kopcích u Protivanova, to byl jinačí zážitek :)

              0 0
    • mechoš  

      Mělo by se jednat o blokovou vyjímku jak tady píše oddie. Škodovka Ti bude stejně tvrdit že musíš k nim :-(. Taky jsem kupoval novou 1,2HTP v 2004 a auto vozím do znač. servisu doteď. Olej přinesu vlastní dle normy a filtr origo, cena oleje v servisu byla asi 280kč/l na netu stejný za 130kč/l. Z doneseným olejem nemají problém pokud splňuje normy. Na dílnu se nedostaneš, musel by jsi dlouho hledat servis kde Tě pustí k autu, výmluvy jsou na bezp.práce. Nechávej si hlavně potvrdit záruku mobility a pokud si auto necháváš pojistit a máš zamykání zpátečky tak ten papír od zamykání. HTP není špatné auto do města a okrsky, na dálnici letí spotřeba dost nahoru, tak ať Ti slouží.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Děkuji Ti za rady. Tobě ať jede též.

        0 0
      • Smazaný účet  

        Když sme ještě toho jestli mě pustí k autu, tak pokud tuhle pani, tak mě jako kdysi vyučenýho automechanika asi taky ne? :)

        Oficiální web škoda auto.

        http://www.skoda-auto.cz/…ni-intervaly

        0 0
        • Smazaný účet  

          Zalezi na servisu.

          Jinak olej si klido vymenis v garazi, ale pak te bude otravovat blikani napisu „INSP“ na palubce…po servisce/vymene oleje je nutne zapsat tenhle ukon do isiju, ktery jinak pocita kilaky a upozornuje na nutnost ukonu…

          0 0
          • Smazaný účet  

            A co se stane když si udělam olej sám a to upozornění na servis nesmáznu a budu vesele jezdit dál?

            0 0
            • Smazaný účet  

              bude to tam blikat nez ti to nejaky franta smazne:)…pristi tyden se za frantou chystam:)

              0 0
            • Smazaný účet  

              Proto si sám dělej olej v půlce intervalu, to nemusíš řešit nějaký mazání paměti ;0)

              0 0
              • Smazaný účet  

                Na kolik je ten interval nastaveny…na LL olej, tj na nejakych 20kkm?

                0 0
                • kubad  

                  Longlife by mel fungovat na principu vyhodnocovani kvality oleje a podle toho kde a jak auto jezdi je ten najezd ruzny muze byt az k 40t.km

                  0 0
                  • mastihuba  

                    Není to podle zasranosti filtrů? U laguny leju 6,8 litrů oleje a je tam takovej pidifiltr že po 15tis je na odpis. Ideál by bylo jezdit na dva filtry jeden olej. :) takhle mi srdce krvácí 3× za rok. :)

                    0 0
                  • pepek  

                    Jak to může hodnotit kvalitu oleje? Může nanejvýš počítat (studený) starty, možná nějak integrovat km a zatížení. Ale jestli s tím uživatel přiletí 150 na pumpu a tam to zhasne, nebo jede se studeným motorem fullgas, to vyhodnotí těžko.

                    0 0
                    • kubad  

                      netuším .)

                      ale píšou to

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        olej degraduje tak jak tak..ja na ty longlife sracky neverim…jasny, jsou to nejake prachy a kdo nalita hodne, tak to muzetrochu luftovat penezenku, ale zase si rikam, ze je to to nejmensi oc pro auto muzu udelat. Kor kdyz vetsinou jezdi na kratsi trasy, casto startuje a tak…

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Zase ten kdo nalítá hodně většinou nejezdí krátký trasy

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            tooo jooo…

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Tak pak třeba ten LL opravdu vydží, i když nevím… Co jsem tak četl na moje.auto.cz, tak někteří najedou 70–90 tis. ročně, tak si pak spočítej výměny po patnácti tisících, to by se mi chtělo brečet.

                              0 0
                              • oddie  

                                Znám i horší extrémy, třeba 30tis km měsíčně, střídají se dva řidiči. A majitel jim na to obouvá starší lehce jeté gumy, co mu někdo vozí. Co tři týdny přezouvání. Magor.

                                0 0
                              • Smazaný účet  

                                no…tak to ale tim autem zarabaji…proste kdyz chces aby ti neco slouzilo, musis se starat…nebo to auto pojezdit a poslat dal nez se zacne srat…

                                0 0
                      • oddie  

                        Píšou blbosti, žádná kvalita oleje se nevyhodnocuje. Počítá to studené starty a cca zátěž motoru podle toho, jak se s tím jezdí.

                        0 0
                        • kubad  

                          netuším ja to nikdy neřešil, LL sem si na autě nechal vypnout a jezdil klasicky po 15t.Km olej pak byl skoro o polovinu levnější a autu to určitě jen prospělo

                          0 0
                  • Smazaný účet  

                    Jenže když dostává takovou sodu jak píšou v článku co sem MP vyvěsil, tak je mu veškerý longlige k ničemu.

                    Přej v těhle tříválcích se zahřejvá tak jako u závodních aut v plnej zátěži.

                    0 0
                    • pepek  

                      Asi ne

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Nemáš číslo na majitele? :)

                        0 0
                        • pepek  

                          Uprostřed stránky je prý starší bratříček

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            ty voe, a pak že ty vysavače nevydrží :-)

                            0 0
                          • Vilém  

                            Opravdu zajimava galerie, zatim jsem prosel asi tri stranky a neverim vlastnim ocim:)

                            0 0
                          • Smazaný účet  

                            To je síla. Fakt nevim jestli se smát nebo brečet.

                            0 0
                          • Smazaný účet  

                            dneska ráno jsem v pneuservisu potkal taxikáře s jedničkovou fabií a tak se ptám kolik to má najeto.. Říkal že přes 800t, motor 1,2 HTP původní, ostatní prý už měněno, což mě rozesmálo. Tak jsem se ho ptal, jestli už to nebude měnit komplet a říkal, že má vyhlídnuto buď Passat na CNG nebo Oktávka na CNG, ale ta se ještě neprodává, tak asi počká za kolik bude. Zeptal jsem se proč nejezdí s TDI a prej už to není co není ono, kolegové na ty nový CR dost nadávají.. Celekm mě pobavil, teda i nasr… páč mě předběh :-D

                            0 0
                      • Ricci  

                        Skodovky vydrzia dost, aspon ta moja teda urcite :-)

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Motor, rok výroby…

                          Povídej, přeháněj…

                          0 0
                          • Ricci  

                            Netreba prehanat, ma 10 rokov, combi octavka 1,9 TDI 81 kW, dokopy jej za 10 rokov nic nebolo, mam ju odnova

                            Jo a fotka je spred 2 dni :-)

                            0 0
                        • karliner  

                          Průměrná spotřeba bude tak kolem tří litrů počítám.

                          0 0
                          • oddie  

                            To mi tak připomíná odpověď maníka vlastnícího starého Transita, kolik mu to žere: 12 litrů nafty, 4 litry vody, litr oleje a 2 Solviny na 100km…

                            0 0
                          • Ricci  

                            podla toho, ako jazdim,jazdim pomaly a s tempomatom polovicu po dialnici, casto idem aj pod 4 litre, kedze si cestu do prace platim zo svojho…

                            0 0
                            • pepek  

                              A tak nebud skromný, podle toho tachometru to vypadá na 2,5 litru

                              0 0
                              • Ricci  

                                Som skromny a hlavne tankujem nadrz do vzduchovej rezervy v nadrzi po stlaceni toho cudliku v hrdle nadrze, takze natankujem doplna vyse 60 litrov… takze tak realna spotreba v lete okolo 3,6 – 3,7 pri ceste do roboty

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  hmmm…na filtr s aktivnim uhlim uz mas nasetreno?:)

                                  0 0
                                • Smazaný účet  

                                  dodnes jsem nepochopil, co vede lidi, tankovat až po hrdlo? To je další sport, jako jezdit s TDI za půl litru na sto???

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    to je prece jednoduche, nemusi na pumpu tak casto…kdyz prelije 6l tak po desiti navstevach jednu usetri:)

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      moc nevěřím tomu, že 6 lirů přelije, ale ta úspora se asi fakt vyplatí :-)

                                      0 0
                                      • Smazaný účet  

                                        ja jenom aby se mi to dobre pocitalo:))))

                                        0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          hlavně je hezký, jak se mu díky dolití „do plna“ znížila reálná spotřeba…

                                          0 0
                                          • Smazaný účet  

                                            tak ono je to asi jedno kdyz si to pocitas doma na papirku..proste naliju, vyjedu, naliju, prepocitam…kdyz to udelas vicekrat a po nejake dobe VSECHNO sectes a podelis, eliminujes ze jednou „preplnis“ vice a jednou mene a mas rozumny vysledek…

                                            0 0
                                          • Ricci  

                                            Realnu spotrebu pocitam od plnej po plnu nadrz, vzdy tankujem doplna, denne robim cez 200 kilakov, takze asi tolko pre vrtakov…

                                            0 0
                                          • Ruprt2  

                                            méně často tankuje a u benzínky vždycky popojíždí na nízké rychlostní stupně. To jak známo spotřebu zvyšuje.

                                            0 0
                                      • Ricci  

                                        vidiet, ze nevies,o com hovoris, ta rezerva ma okolo 8L…

                                        0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          hehe tak jsem se informoval, „rezerva“ je tak max 4 litry (a to už by to muselo bejt plný až po hrdlo) problém je s pěnivostí nafty, takže oproti natankování do prvního cvaknutí tam ten rozdíl může být větší.. :-D

                                          0 0
                                          • Ricci  

                                            Rozpravat ti kludne mozu co len chcu,tankujem do toho auta uz 10 rokov a od cvaknutia pistole tam dostanem cca 8L navyse,najviac co som kedy natankoval bolo 63 L, tak si to preber ako chces

                                            0 0
                                            • karliner  

                                              Spolužák kámoše mýho kámoše prej do ní dostal 68 litrů, takže máš ještě co dohánět…

                                              0 0
                                              • Ricci  

                                                Tvoje poznamky nemozu nikoho rozhadzat a uz vobec nie cloveka,ktory na tom aute jazdi a vie,co pise, mas este co dohanat,,,

                                                0 0
                                                • karliner  

                                                  Tak pravil „rozprávkový ujo Ricci“ :-)

                                                  0 0
                                                  • Ricci  

                                                    Kludne si na to auto mozes prist siahnut,rozpravkam som nikdy neholdoval a som stastny,ze mam tak vynimocny kusok od skodovky,je to totiz velka nahoda, take auta sa uz nevyrabaju

                                                    Nepotrebujem sa uz k tomu viac vyjadrovat, nezalezi mi na tom,aby mi niekto uveril, pretoze podstane je,ze ja som spokojny a mam uz vek, ked si nepotrebujem vymyslat ako deti navstevujuce toto forum

                                                    0 0
                                              • Ruprt2  

                                                Já kdysi dávno tankoval Polo, které mělo max 40l.

                                                Při dojezdu na benzínku mi budík ukazoval teprve hranici začátek červeného pásma. Když bylo na tankovacím zařízení 46l a stále nevypínalo, tak jsem to psychicky nevydržel a přestal a šel platit.

                                                No a pak tu benzínku zavřeli.

                                                0 0
                                            • Tomínos  

                                              však píše pěnivost nafty …

                                              0 0
                                  • kubad  

                                    tak pokud po natankování pokračuješ v cestě a nějaký litřík spotřebuješ tak problém nebude.

                                    dát to do plna, a postavit hned někde na sluníčko může být veselé

                                    0 0
                                    • Ricci  

                                      jasne, hned po tankovani davam vzdy 100 kilakov, robim to tak uz roky a ziaden problem

                                      0 0
                                  • felix.org  

                                    Až úplně po hrdlo teda netankuju, ale přijde mi to jako stejnej sport, jak vyjíždět nádrž do rezervy :-)

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      Já tankuju do cvaknutí, do rezervy ale někdy taky jedu, když jsem línej před cestou do Plzně, kdy už mám půlku, tankovat. Pak na cestě zpátky už hladové oko třeba svítí.

                                      0 0
                                      • Smazaný účet  

                                        Kdyz vim ze pojedu nekam dal, tak takuju do druheho cvaknuti:) Ale i tak mam pocit, ze pri pokusech o preliti a jemneho tankovani curkem dochazi k tomu, ze pistol ten benzin odsava soucasne s tankovanim a platis tak akorat stani u stojanu:D

                                        0 0
                                  • Ricci  

                                    Je to jednoduche, nechce sa mi tak casto tankovat, tak tankujem cca o 8L viac vdaka tej rezerve, nic vynimocne…

                                    0 0
                  • oddie  

                    Hm, „až“ 40tis km. To se fakt vyplatí, někdo nahoře uváděl skoro 700 za litr, já měním v intervalu necelých 15tis km a těch 7OO mě stojí celá výměna – olej, filtr, podložka výpušťáku. Pro motor podstatně lepší než LL sračka a ještě pořád levnější.

                    0 0
                      • Smazaný účet  

                        jeeeee, povidla…

                        ono jaksi to „spineni“ oleje karbonem je vpodstate kontinualni zalezitost..2× vice kilaku je skoro 2× vetsi zaspineni…2× vice ucpany filtr(pokud neni naddimenzovany)…

                        LL olej a auto s najezdem 10tis za rok je prava vrazedna kombinace:)

                        0 0
                      • oddie  

                        Kolega kdysi přivez auto z Německa, koupil si ho tam nějaký sedlák a prostě s ním jenom jezdil, do servisu se neobtěžoval, žádné výměny oleje, nic. Najelo to skoro 70tis, než se to zastavilo… a to to nebyl LL.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          tak ono to asi bude jen o tom filtru, dodávky mají intervaly uplně jinde (80t) a žádnej long life se do nich neleje…

                          0 0
                • Smazaný účet  

                  Nene, klasicky po 15 tis. nebo po roce už to řve, že chce INSP :0)

                  0 0
        • Smazaný účet  

          a ofiko servis ti to „nepremaze“…resenim je nekdo s kablem, notebookem a znalosti co kde premazat:)

          0 0
          • Smazaný účet  

            Aby ses pak ještě rozjel :-D

            0 0
            • Smazaný účet  

              Davam to chlapikovi, ktery je mistrem pro automechaniky na ucnaku…vybaveni maji a i vi jak s tim delat…nejake veci nechava delat mlady, ale vetsinu dela sam bo je za to zodpovedny, ze:¨)

              0 0
              • Smazaný účet  

                To je dobrej nápad. Když sem chodil na učnák, tak s náma spolupracovala škodovka- dávala nám manuály a i auta „na hraní“ za simbolickou jednu korunu.

                Třeba jestli ten učnák nemá oprávnění dělat záruční servisy podle škodováckých standardů. Asi budu muset oprášit starý známosti.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Jde o to, ze ofiko servis by ti nemel „jenom prehrat“ datum inspekcky bez toho aby se ti v tom postourali…kdyz ti to premaze nekdo jiny, tka je to sumak..pokud nemas auto v zaruce…

                  0 0
    • RUSH  

      Jen malá poznámka. Autorizované servisy dostávají nařízení provádět určité servisní zákroky přímo z automobilky. Způsob a načasování těchto svolávacích akcí závisí na závažnosti problému, který to které nápravné opatření řeší. Není vůbec neobvyklé, že se vám stane, že v rámci pravidelnéhom servisu vám servis oznámí, že provedl např. výměnu součástky, jak dostal nařízeno z centrály. Tento zákrok je zdarma. Naléhavost byla určena – provést při nejbližším pravidelném servisu – což bylo provedeno.

      Měl jsem tuto zkušenost u Nissanu, Škody i VW. U neautorizovaného servisu není jistota, že tento je napojen na centrálu a provádí tyto servisní úkony.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Tohle zas mluví pro autorizák.

        0 0
        • felix.org  

          Nevím, co pořád řešíš. Když si budeš moct na pravidelnej servis donést vlastní olej, tak náklady na zbytek musí být u Fabie HTP skoro minimální.

          0 0
      • RUSH  

        Další věc je otázka elektroniky. Pokud neautorizovaný servis připojí auto na univerzální (umí více značek) tester, a ten umí jen omezený počet funkcí (ty základní jistě ano), při složitější poruše stejně musí auto poslat do servisu, kde mají značkový tester (počítač). Při současném rozvoji elektroniky v autech se počet bezproblémových úkonů pro neautorizované servisy stále snižuje. A to i u aut nižších kategorií.

        0 0
        • RUSH  

          Na druhou stranu znám borce, který je specialistou (neautorizovaným) na autoelektriku a k němu občas jezděj i ze značkových servisů, když se dostanou do úzkých. Ale to je otázka úzké specializace, on dělá jen VW group (takže i Škoda) a BMW.

          0 0
          • oddie  

            Ano, to je otázka toho, že nedoučený matlák z „autorizovaného“ servisu je dle Paretova pravidla sice schopen se svými 20% schopností s diagnostikou provést 80% věcí (těch jednoduchých a jednoznačných), ale na ty nejednoznačné věci, na které je holt potřeba už také něco umět a přemýšlet o souvislostech, je třeba najít někoho schopnějšího. Také jsem měl tu „čest“ s případy, kdy cvičená opice z autorizáku načetla chyby a tupě vyčíslila výměnu všech věcí zde uvedených (turbo atd.), naštěstí se to zákazníkovi nezdálo a místo výměny půl motoru si tu prasklou hadičku podtlaku, díky níž nefungovaly příslušné ovládací členy, nechal vyměnit za pár kaček v tom neautorizovaném…

            0 0
            • McBlacky  

              nic nenasere víc než zaplatit za tu mega opravu abys zjistil, že původní problém stále trvá :(

              0 0
              • oddie  

                To věru. Když občas slyším, kolik lidi nasypali do oprav nějakého auta, vstávají mi vlasy hrůzou na hlavě. A leckdy to je i přes varování, aby to nedělali, i s konkrétním vyčíslením předem – hlavně u starých pleček. Umět se rozhodnout, co má smysl ještě zkoušet opravovat a kdy to dát včas pryč, třeba i na díly nebo ať si to opraví někdo jiný, je snad ještě těžší než to samotné umění opravovat.

                0 0
        • Nikovlas  

          Pokud je problém s elektronikou a auto je v záruce, tak přece vůbec není důvod nejít do autorizovanýho servisu, ne? Tam přece nebude žádnej spotřebák, kterej by si musel člověk platit ze svýho – bude to zadara, ne?

          0 0
          • Smazaný účet  

            To asi jo. Jenomže poslední dobou se ve všech možnejch elektronických výrobcích objevujou závady nějak záhadně těsně po záruční době.

            0 0
            • oddie  

              Konečně se je daří správně dimenzovat na tu záruční dobu, na rozdíl od dob minulých, kdy se trestuhodně naddimenzovávalo a vydrželo to moc dlouho.

              0 0
              • Ricci  

                tak tak, inak by sa vyvoj zastavil…

                0 0
              • Smazaný účet  

                Ted nevim jestli to myslíš vážně nebo z provokace.

                0 0
                • oddie  

                  Zkus hádat. Co přinese výrobci, že jeho auto reálně vydrží k miliónu km, když záruka je 100tis? Leda to, že hodně dlouho neprodá nové. Kdyby vydrželo jen těch 100tis, uškodilo by to taky, chce to o něco víc, ať to nevypadá blbě ve srovnání s konkurencí, ale postupně ať rostou servisní náklady, ať si koloušek kouká koupit nové co nejdřív, ne že mu to vydrží 20 let.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Hm. Skvělá vyhlídka.

                    0 0
                    • oddie  

                      Nejlepší vynález je „celoživotní“ náplň např. některých převodovek. Přirozeně navržená tak, aby to tak nějak odsloužilo dobu PROJEKTOVANÉ životnosti, která je třeba těch 150–200tis km, co na tom, že už to ke konci není žádná hitparáda. Že by to při při pravidelných výměnách vydrželo v klidu třeba 2×-3× tolik? Kdo o to stojí, výrobce určitě ne…

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        A kolik může mít takovej převodovej olej plně funkční životnost?

                        Čim si vůbec vyučenej když mluvíš o autech takhle rozumně?

                        0 0
                        • oddie  

                          Vyučený nejsem ničím, jen kecám :)

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Tak to si schopnej člověk.

                            0 0
                          • Smazaný účet  

                            Tak to budeš vědět od každýho trochu.

                            Jak je to s tim, kdybych měl v technyčáku danej rozměr kol ale chtěl bych tam dát místo předepsaných ráfků 6J 14 ráfky 6J 15 který se dávaj taky ještě na fabie ale do vyžších řad se stejným motorem co mam já?

                            0 0
                            • felix.org  

                              Nechat si je zapsat do „technyčáku“ :-)

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                To jo. Ale aby byla možnost používat i ten původní menší rozměr.

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  nemám škodovku, ale v techničáku mám zapsaných asi 10 ruzných rozměrů, od 16" až po 19"

                                  0 0
                                • pepek  

                                  Blázníš? Patnáctky gumy jsou co? No jsou dražší!

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Ale je fajn vědět, že je to auto podle technyčáku „uní“.

                                    0 0
                                  • JSt  

                                    nehlede k tomu ze maji nizsi profil, tudiz prenesou vic razu a cele auto vic trpi. a hlavne… min vydrzi!

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      Jo. Taky pravda no.

                                      0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      Ale pořád je to v normě než když by tam byly třeba nějaký krutopřísný 17tky 205 široký.

                                      0 0
                                      • Smazaný účet  

                                        důležitá je výška profilu, ne šíře :-)

                                        0 0
                                      • JSt  

                                        na ty dvastapetky bys musel aj blataky vytahnout a to by ti nejspis padla zaruka na prorezaveni. ;-)

                                        0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          Ne ne. To poberou i podběhy 1,2 htp 44kW. Akorát použití takovejch salámů na takovou chcíplotinu by bylo poněkud úsměvné.

                                          0 0
                                          • Smazaný účet  

                                            Myslíš že rozdíl 1cm na průměru gumy je nějaký extrémní rozdíl? Zimní mám 185, letní 195 a rozdíl v dynamice prakticky žádný. Dosáhl jsem 165 km/h tacho na zimních, 160 km/h na stejném místě na letních.

                                            Tady se spíš projevila vyšší váha litých kol proti plechům (a nižší tuhost plechů :0)). Otázka je, jak ovlivní menší průměr zimních kol přestnost tachometru. Nemám ověřeno, ale řekl bych, že ukazuje trošičku víc, než když jsou obutý větší letní.

                                            0 0
                                            • Nikovlas  

                                              Jak závisí maximální rychlost na tuhosti a hmotnosti?

                                              0 0
                                              • Smazaný účet  

                                                Tuhost plechů byl vtip s odkazem do historie B-F..

                                                Váha byl jen moje domněnka (uznávám, že možná úplně špatná), když budeš mít těžší kola, budeš sice mít větší setrvačnost, ale spotřebuješ víc výkonu na roztáčení, coz se při šplhání k maximálce špatně ne?

                                                Při zrychlování z nuly nemám změřené rozdíly, i když tady se váha kol asi projeví víc.

                                                0 0
                                                • Nikovlas  

                                                  To s tou tuhostí šlo mimo mě, takže jsem to nepochopil.

                                                  Hmotnost ovlivňuje zrychlení – čím větší hmotnost, tím větší má auto setrvačnost (zvláště u rotujících dílů – jako u kola). Nicméně pokud jde o maximální rychlost, tak té teoreticky můžeš dosáhnout i při malém zrychlení – prostě budeš pomalinku zrychlovat, až už to víc nepůjde – pak je vliv hmotnosti zanedbatelný. Ovšem pak je tu eště vliv ve stoupání – čím víc hmotnosti vezeš proti směru gravitace, tím víc práce musíš vykonat a tvoje schopnost ji vykonat závisí na výkonu…

                                                  Takže hmotnost hraje roli při zrychlení, stoupání a zatáčení, ale čiste maximální rychlost by neměla ovlivňovat.

                                                  Toť teorie :-)

                                                  0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Ok, rád se vždy poučím :0) Takže ten rozdíl mohl být ovlivněn buď:

                                                    • menším obvodem zimních kol (185/55 vs 195/55) a tedy rozdílem v tom, coukázal tachometr
                                                    • teplotou – nižší teplota nasávaného vzduchu, vyšší výkon?
                                                    • klimatickými podmínkami – každý den je jinak, natož když to byloasi ob měsíc (březen – duben).
                                                    0 0
                                                  • Nikovlas  

                                                    Rozdíl v obvodu se úplně nabízí, v těch dalších věcech už se moc nevyznám, ale třeba to taky hrálo roli. Nicméně mezi uvedenými rychlostmi (160 a 165) je rozdíl cca 3% – nevím, jestli to odpovídá rozdílu obvodů (ve velikostech kol se nevyznám).

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Na reálné padesátce mám ověřeno, že jak zimní, tak letní ukážou na rychloměru stejně – 53–54 (radary ve městech), ale s vyšší rychlostí se to může více odlišovat.

                                                    0 0
                                                  • Kouba_2005  

                                                    Obvod kol by měl být 183,533cm vs. 186,987cm. Záleží taky, jak který jsou sjetý :)

                                                    0 0
                                                  • Nikovlas  

                                                    2%

                                                    0 0
                                                  • JSt  

                                                    ciste maximalni rychlost na danem useku ovlivnuje hmotnost kol presne z duvodu, ktere jsi napsal. ;-)

                                                    ale v danem pripade to bude ovlivneni zcela zanedbatelne. ;-)

                                                    0 0
                                                  • Nikovlas  

                                                    Jasný – pokud je délka úseku limitujícím faktorem, tak s těžšími koly nestihnu zrychlit na takovou rychlost.

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    To bude určitě jeden z faktorů, protože testovací rovinka na dálnici byla mezi dvěma zatáčkami, do kterých vjet s fábií 160 nejde (nebo aspoň já na to nemám gule :0))

                                                    0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          Abys mohl mít z výroby 17tky, musíš mít i sportovní podvozek, v techničáku tento rozměr není (samozřejmě že to jde dopsat).

                                          0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      A teď si představ, že na zimákách to je ještě horší, protože mají šířku jen 185 ale profil 55, takže je tam ještě míň gumy, než na letních 195/55 :0(

                                      0 0
                            • Smazaný účet  

                              5Jx14 ET35; 165/70 R14 81T

                              6Jx14 ET35; 185/60 R14 85H

                              6Jx15 ET43; 195/55 R15 85H

                              6,5Jx16 ET43; 205/45 R16 83H

                              6Jx15 ET43; 185/55 R15 81T M+S

                              Tohle všechno mám zapsáno v techničáku, nemyslím, že by to u kombíku bylo jinak…

                              Ale na léto vozím 6Jx15 ET38 195/55 R15 :0)

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Vida. Sem ti chtěl právě smolit maila a zeptat se tě na to co tam máš napsaný. :)

                                Takže si říkal, že máš nějakou základnější né moc nastrojenou dvojkovou fabii 1,2 HTP 51 kW?

                                A tyhle rozměry tam sami od sebe napsali někam úplně dolu a bez mučení?

                                Mě právě zmátlo, že mi chlapík poslal kopii technyčáku kde byl jen jeden rozměr a to ten co mam na autě.

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Já mám Ambition 1.2 44kW, v roce 2011 byl čerstvě facelift, nebyly ještě pakety Fresh, takže v autě nebylo rádio, litá kola a prodloužená záruka, ale paket Plust tam byl (SunSet + klimatizace). Prakticky mám stejnou výbavu (kromě elektrických zadních oken) jako byla Octavia SLX r.v. 2000.

                                  Navíc jsem chytl zrovna náběh výroby nové série, kdy místo klimatizace Climatic (hlídá teplotu v iteriéru, jen není s digitálním displejem jako má Climatronic) začali dávat obyčejný manuál :0( Climatic byl ve verzi Ambition už před FL a chvíli po FL.

                                  Podle mě ti chlápek neposlal kopii celého techničáku, já mám taky napsán jako hlavní ten úplně nejmenší rozměr a všechny ostatní varianty jsou napsány úplně dole, přestože na autě jsou z výroby patnáctky.

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Kopie technyčáku mi končí kolonkou DALŠÍ ZÁZNAMY

                                    Pak už je to nečitelný.

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      V technIčáku je to právě dole v Další záznamy

                                      0 0
                                      • Smazaný účet  

                                        A na technickou musim přijec jenom s kolama který sou ty který sou napsaný nahoře a byly obutý kři koupi novýho auta?

                                        Nebo můžu teda na technickou i s kolama který sou napsaný až tam dole pod kolonkou další záznamy?

                                        Pochop, doteď sem jezdil s twingem který má kolečka jak od skateoardu 4J 13 145mm. U toho sem nechtěl aby to nějak vypadalo.

                                        0 0
                                        • Kouba_2005  

                                          S těma, který máš v TP. I ty, na kterých to jelo z prodejny, by tam měly být.

                                          0 0
                                        • jIrI___  

                                          A proč ses toho Twinga zbavoval? Vždyť oproti němu ta HTP fóbie musí mít dynamiku šneka.

                                          0 0
                                          • Smazaný účet  

                                            Fabie má proti twingu o 11 kW a 200 kilo víc.

                                            Tak by to mělo bejt tak nějak vyrovnaný.

                                            Twingo je ale zoufale malý, kdysi bouraný a beznadějně schnilý.

                                            0 0
                                            • jIrI___  

                                              Aha, já měl za to, že jsem tu kdesi četl, že v tom Twingu máš jiný motor.

                                              0 0
                                              • Smazaný účet  

                                                To bylo ze srandy. Žádnej motor z clio sport tam nemam. Akorát mi dělalo radost, jak se toho někdo chytnul.

                                                0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          Prostě přijedeš s koly, které jsou napsány kdekoliv v techničáku. Navíc na technickou budeš muset až za 4 roky ;0)

                                          0 0
                                          • JSt  

                                            to je fajn mit to ready na technickou, ale kdyz do tebe treba jen nekdo stouchne a ty zrovna budes mit kola v technicaku nespecifikovana, muzes mit zbytecne vetsi problem. vlastne i u bezne kontroly by ti mohli zakazat pokracovat v jizde. ;-)

                                            0 0
                                            • Smazaný účet  
                                              1. když do mě někdo šťouchne, nebudu mít u sebe velký TP
                                              2. originální kola škoda, rozměr klasický, pneu klasické, to že rozchod

                                              je o 10mm širší nemá šanci nikdo poznat

                                              1. na předFL fábii je v TP i ET38
                                              0 0
                                              • JSt  

                                                podstatny, ze mas na aute kola, ktery tam nemaji co delat a muzes byt zaskocenej. vic jsem rict nechtel. ;-)

                                                0 0
                                                • Smazaný účet  

                                                  Však já nic neříkám, dokonce jsem je do techničáku chtěl nechat zapsat, teď bych mohl mít i páku na to aby to šlo bez nějakého kontrolování ve zkušebně, když mám druhý techničák od přesně samého auta..

                                                  0 0
                                                • pepek  

                                                  Pavka ovšem polismenům snadno dokáže, že s */60, nebo s */55 zatočí rozhodně lépe a los zústane naživu. Takže to vlastně bude polehčující okolnost.

                                                  0 0
                                                • Smazaný účet  

                                                  to právě není pravda… kola má OK, jen si je nenechal zapsat do svého TP. A to je celkem velký rozdíl..

                                                  0 0
                                    • Kouba_2005  

                                      Píše se to právě do dalších záznamů, ale rozhodně to nefunguje tak, že si přijdeš na registr a řekneš „dopište mi tam tyhle rozměry“ i když se na nich různý kubatury stejnýho modelu prodávají.

                                      0 0
                                      • Smazaný účet  

                                        Musíš s tím na technickou. Naštěstí budu muset na technickou vždy v zimě, tedy na zimních origo kolech, takže mi na menší ET u letních nikdo nepřijde :0)

                                        0 0
                                        • Kouba_2005  

                                          Já to vím, absolvoval jsem to několikrát. A kdyby jen na technickou. Se správnými papíry v ruce zapíše úřední šiml skoro cokoliv :)

                                          0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          jednou to řešil kamarád (koupil auto na 18" a jiný rozměr – menší, nebyl v TP zapsaný) a musel nejdřív za prodejcem/dovozcem, ten mu vydal nějaký ofiko dobrozdání, jaký rozměr může na autě použít (něco to stálo) a pak mu to na technický za litr dopsali.. dnes to možná bude snažší..

                                          0 0
                                          • Kouba_2005  

                                            Je to pořád stejný.

                                            http://www.autokontakty.cz/…lu-kol-do-tp

                                            0 0
                                            • Smazaný účet  

                                              To s tou pojišťovnou mě trochu děsí :0(

                                              0 0
                                              • Kouba_2005  

                                                Chytají se všeho, aby nemuseli cálovat, a jeden případ v okolí jsem kdysi zaznamenal. Nehodu nezavinil, ale díky tomu, že neměl na autě rozměr kol dle TP, tak mu bylo plnění ze škůdcova povinného ručení kráceno. Stejně fungují třeba nehomologované plasty na autě apod.

                                                0 0
                                                • JSt  

                                                  sak to je zcela vporadku a musi se s tim pocitat. stejne tak, ze ti fizli nauctuji vyssi procento zavineni. naopak bych byl prekvapenej, kdyby to bylo jinak. :-)

                                                  0 0
                                                • Smazaný účet  

                                                  Tak to bych tam měl asi zajet :-/ Ale jde jen o 5mm ET kdy kola koukají víc ven…

                                                  0 0
                                                  • Kouba_2005  

                                                    Na ET bych se vyprdnul. Primárně je předpokládám zajímá rozměr pneu.

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Tak ten mám OK, pneu z výroby se prostě navlíkly na kola z oktávie I. Rozměr zůstal, ET je místo 43 těch 38.

                                                    0 0
                              • Smazaný účet  

                                Ty jo, teď koukám na TP druhého auta a tam je:

                                5Jx14 ET35; 165/70 R14 81T

                                6Jx14 ET37; 185/60 R14 82T

                                6Jx15 ET43; 195/55 R15 85H

                                6Jx15 ET38; 195/55 R15 85H

                                6,5Jx16 ET43; 205/45 R16 83H

                                6Jx15 ET43; 185/55 R15 81T M+S

                                6Jx15 ET38; 185/55 R15 81T M+S

                                Takže na předFL fábii jdou ET38, na poFL fábii nejsou zapsaný v TP kola s ET38

                                Zajímavé…

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Mě stačí, že tam jsou povolený 15ctky…

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    A co mas proboha na aute z vyroby? Ja myslel, ze 15tky…

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      Litý kola Atik

                                      6,0J x 14"

                                      pneu 185/65 R14

                                      0 0
                                      • felix.org  

                                        Per tam velkou :-D Na e-shopu škodovky nešlo za cenu 2,4k odolat :-)

                                        0 0
                                      • Smazaný účet  

                                        Takže máš výbavu Active? S dírou v palubovce?

                                        0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          Fresch active. Nějaká díra tam je no… Já to auto doma eště nemam. Ale už je zaplacený a ještě ho pojistit a přepsat.

                                          Pak dmoucí se pýchou sem hodim fotky…

                                          Což mě přivádí na myšlenku že pojištovny moc neumí pojistit pouze proti střetu se zvěří(i dětma). :)

                                          Čelní sklo bych ještě vykoumal.

                                          0 0
                                          • felix.org  

                                            Střet se zvěří i dětma máš v havarijním.

                                            0 0
                                          • Smazaný účet  

                                            mám čsob pojišťovnu a jde to.. Říkají tomu havárko, ale můžeš si vyspecifikovat, co v něm chceš mít zahrnuto (mám v něm střet se zvěří, ale už ne střet s vozidlem a krádež..)

                                            0 0
                                            • Smazaný účet  

                                              Tak to nakonec pojistim jen tak na povinny.

                                              Ale už laboruju s jednim známým kterej by mě hodil do flotily kde samotný povinný stojí na motor 1,2 1080,–.

                                              A pak i prej hararijka by byla docela v pohodě.

                                              0 0
                                              • Vilém  

                                                Ty na novy auto nebudes davat havarijni?

                                                0 0
                                                • Kouba_2005  

                                                  On nebourá, tak na co? :))))

                                                  0 0
                                                  • felix.org  

                                                    Kolegovi taky nezbylo pár korun na havarijko u jetýho BMW e90, který koupil za 250k a ani ne do roka trefil na dálnici divočáka a 140k tahal z vlastní kapsy…

                                                    0 0
                                                  • Kouba_2005  

                                                    To zamrzí. Kamoš kdysi koupil vyvoněnou Alfu 75. Než jí jel přihlásit, tak jí nablejskal a jel si na benzínku pro nějaký vonítka nebo co … a trefil kance. Nový auto bez havarijka je blbost.

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    hlavně teď začíná „lovecká“ sezona…

                                                    0 0
                                                  • miki  

                                                    Nový auto je vůbec blbost.

                                                    0 0
                                                  • StuntJ  

                                                    Tak tak, nejlépe 10-ti leté ojeté auto, co umí slepit každé Venca z kravína, STK člověk neřeší, díly za pár korun z vrakáče a při bouračce, škoda nulová. Nové je zhovadilost pro západní svět …

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Chci nový auto protož e sem si jistej, že minimálně 5 let budu mít klid.

                                                    0 0
                                                  • miki  

                                                    Tak nevím z čeho pramení Tvá jistota že nové auto bude bez problému?? Mám jeté a 3 roky jsem na něj nesáhl a na STK prostě jedu a až najdou závadu tak jí odstraním když dopředu o ní nevím.Proč kupovat auto za 600 když mírně jeté je za 300.

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    tyhle komenty jsou fakt ftipný.. chce nový auto a tečka.. historky o tom, jak si koupim paštiku a 10 let mi bude držet pohromadě tu už byly…

                                                    0 0
                                                  • felix.org  

                                                    Třeba proto, že jsou lidi, co na nový auto mají, nechtějí jezdit v něčem, kde už do sedaček prděl bůhví kdo atd. To, že ty vidíš nákup nového jako blbost neznamená, že to platí obecně.

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    U mě za 50 tisíc – prosakování chladicí kapaliny a pískání řemenu, co pohání vodní pumpu, kompresor klimatizace, alternátor atd.

                                                    Nejdříve vyměněn řemen kvůli pískání, závada na chladícím okruhu nenalezena i po natlakování systému. Řemen vyměněn v záruce.

                                                    Po pár tisících opět pískal řemen a chladicí kapalina zase uniká → jiný servis odhalil po natlakování vadnou vodní pumpu, chladící kapalina prý chcala všude kolem a pískání řemenu je způsobeno tím, vyměněno v záruce.

                                                    Aktuálně 50 500 km a řemen opět píská (hlavně po studené noci a speciálně když pršelo nebo bylo více vlhko), vzhledem k tomu, že je už po záruce tak nehodlám hradit neustálé hledání závady. Takže po startu chvíli pískám jako nějaká stará kraksna, ale neřeším. Až se vysere něco dalšího, bude se to řešit.

                                                    Další věc – z klimatizace se po zimě linul zápach, takže výměna filtru a čištění. Chvíli dobrý, ale po půl roce to už zase smrdí, hlavně po zapnutí. Nevím jestli se mnou servis vyjebal a nastříkal čistící prostředek jenom do výdechů, ale problém bude asi někde jinde – někde se asi sráží vlhkost a pak se to přenáší do interiéru.

                                                    Další věc, která je známá už od předFL Fábie a Roomsteru – když prší a auto stojí, tak voda stéká z předního skla kolem kapoty dovnitř motorového prostoru na hlukovou izolaci na přepážce mezi motorem a kabinou, kde se následně tvoří plíseň – u předFL fábie, která stojí pod střechou není problém, u mojí poFL, která stojí pořád venku už plíseň byla, občas stříkám Savem proti plísním.

                                                    Poslední věc, která se řekl bych týká pouze poFL fábií je ta, že na nerovnostech vrže karosérie, hlavně v oblasti předních a zadních dveří. Důvod? U předních dveří konstruktéři vypustili plechový kolík, který zapadne do prohlubně v prahu. Výsledek? Kroucení a vrzání. Asi to za to ušetření 2 plechových výlisků a dvou plastových lůžek v prahu stálo!

                                                    0 0
                                              • ELx  

                                                Flotila je dobrá věc, ale bacha na načítání bonusu :-)

                                                0 0
                                              • oddie  

                                                Jo, to si taky pamatuju dědka, zrovna od Budějc, koupil si na důchod novou Oktávku a že taky stačí povinný ručení, že nebourá a parkuje ve dvoře, tak mu to ani neukradnou. Akorát poněkud zapomněl na to, že když s tím autem někam jede, že si ten dvůr nevozí s sebou, takže mu to asi za půl roku ukradli někde před nějakým hypermarketem, když byli s bábou nakupovat.

                                                0 0
                            • jIrI___  

                              Hlavně si zkontroluj, jestli se ti do těch R14 disků vejdou brzdy se třmenem. My doma chtěli pořídit místo R16 menší R15 a po koupení jsme zjistili, že se na přední nápravu prostě nevlezou.

                              edit: a jo, už vidím že ty chceš větší kola, takže jako bych nic nenapsal :)

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Tak origo sou pidičtrnáctky x 185mm. Tím pádem mám případně s většíma kolama v budoucnosti volnost poladit brzdy na větší pruměr a v designu alá BigKarel2. :)

                                0 0
            • Nikovlas  

              Když dá Korejec 7 let, tak je to pořád ještě celkem snesitelná představa :-)

              0 0
              • kubad  

                jenže to musíš 7 let jezdit na značkový držší servis :D

                0 0
                • Nikovlas  

                  Ale platím stejně jen spotřební materiál.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Platíš osobně?

                    0 0
                    • Nikovlas  

                      Ne. Jen mi furt vrtá hlavou, kde jsou ty strašný pálky za servis.

                      Mimochodem – v tomhle vláknu jsem si toho všimnul asi jen u tebe – asi každej 2. tvůj příspěvek není vůbec k tématu.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        colokoli nad 400 je strasna palka za servis…!

                        0 0
                        • JSt  

                          :-DD

                          0 0
                        • Smazaný účet  

                          Posíláš své vidlice a tlumiče ze tvých kol na servisy?

                          0 0
                        • McBlacky  

                          nejsi moc zaostřenej v realitě, nebo ti někde vypadly dvě nuly ?

                          0 0
                          • JSt  

                            tady bude rozostrenej nekdo jinej ;-)

                            0 0
                            • McBlacky  

                              věř mi, že pokud se tady bavíme o autech střední třídy a někdy i vyšší, taky částka přes 40 000kč za opravu je v kategorii palba, ale nikoli v kategorii neuvěřitelná palba.

                              Prakticky do deseti tisíc jsi vyváznul fakt lacino. Se podívej kolik přijde „běžný servis“ po X tisíc km jako rozvody, kotouče+brzdy, i blbej olej na tdi 2,0 je už dost tisíc, díly výfuku, tlumiče, stabilizátory to jen lítaj litry za kus, násob si to počtem na autě. A pak takový 17ky a větší kola výměna gum taky není za pár stovek atd.

                              Dneska tuknout světlo a blatník může být pěkně drahý v desítkách tisíc, čelní skla se senzory přes desítku, zpětný zrcátka v podobný ceně…

                              takže ?

                              0 0
                              • oddie  

                                Ty čtyři stovky spíš byly narážka na cenu za razítko zmiňovanou v jiné části toho vlákna tady…

                                0 0
                              • JSt  

                                nebudu se opakovat. ;-)

                                0 0
                              • jIrI___  

                                Jsi dneska nepojedl maso, co? :)

                                0 0
                      • Smazaný účet  

                        Tak nebudu přece zakládat vlákno na každou další otázku která mě ještě dodatečně napadne a jaká s timhle problémem souvisí ne?

                        0 0
              • Ruprt2  

                není to náhodohou jenom 5+2 na karosérii?

                0 0
                • Nikovlas  

                  Myslím, že teď maj komplet 7 (kromě audia, náplní, laku, batrie a dílů spotřebního charakteru – co to vlastně je?)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    co? vsechno..

                    0 0
                    • Nikovlas  

                      Nevím – třeba závady v elektronice asi nejsou na materiálu spotřebního charakteru, ne? Pak nevím – nějaký těsnění v motoru – to je spotřebák? To by mě prostě zajímalo, co z těch běžnejch poruch je záruční a co ne.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        ok..nebudu rejt…ale obaval bych se otho, ze vektere dily bzudou mit dozivotni zaruku..ktera bude dana tim, ze zivotnost vozidla bude stanovena na 200tis Km nebo pet let…(priklad)

                        0 0
                        • Ruprt2  

                          150tis (realita)

                          0 0
                        • Nikovlas  

                          Jelikož jsme Pražáci (v Praze člověk auto nepotřebuje) a na společné dovolené už moc nejezdíme (taky proto, že Felície se 180k už by to nemusela dát do Řecka a zpátky :-D ), tak provoz auta spočívá hlavně ve víkendových cestách rodičů na chalupu (250–300), případně mých víkendových cestách na hory (podobný čísla) – když přičtu občasné cesty na nákup k jednomu z milionu hypermarketů v okruhu 5 km, jsem pořád na ročním nájezdu, který za těch 7 let dá sotva blbejch 100k :-D

                          Právě si myslím, že pro majitele s tak malým nájezdem je tahle prodloužená záruka docela zajímavá, protože za běžný 2–3 roky (50k km?) se toho moc ****** nestihne.

                          0 0
                          • oddie  

                            Felicie se 180tis km na hrbu může za minimálních nákladů s prstem v nose najezdit klidně ještě dalších 180tis, problém je spíš nepohodlnost a to, že jet s tím do Řecka nebo podobnou dálku je opruz. Většina Felicií umře na korozi než by se mechanicky vysypaly.

                            0 0
                            • McBlacky  

                              já bych s tím do Řecka jet nechtěl, ne díky km ale protože to je felicie.

                              0 0
                              • oddie  

                                Já bych s ní nechtěl jet ani do Krkonoš, ale ne co do spolehlivosti provozu, tam ji mám naopak za spolehlivější než řadu dnešních pastiček. A za ± stejně velkou Kiu apod. bych ji teda neměnil.

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  já bych ji nechtěl ani zadarmo a to jen díky téměr nulové ochraně posádky. Nejde tak o zaviněnou nehodu, jako spíš o to, že to do mě někdo pošle…

                                  0 0
                                  • pepek  

                                    Nejde tak o zaviněnou nehodu, jako spíš o to, že to do mě někdo pošle… – to je zajímavý, takhle to říká každý. Tak kdo pak ty nehody způsobuje?

                                    Já naopak bez mučení přiznám, že jsem sám sobě největším rizikem.

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      chybu samozřejmě může udělat každý, já jsem za necelých 450t co má najeto nezpůsobil jedinou nehodu (2× to do mě právě někdo poslal..). Proto bych do feldy a podobnejch vraků raději už nesedal..

                                      0 0
                                      • karliner  

                                        Je jasný, že chybu může udělat každý, ale současně každý každou svoji nehodu popisuje slovy „frajer to do mne poslal“ :-)

                                        0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          tak směrodatný je výsledek šetření, případně soudu :-)

                                          0 0
                                          • JSt  

                                            to at dopadne jak chce, muzes prezentovat jako „frajer to do mne poslal“ ;-)

                                            0 0
                                          • karliner  

                                            To samozřejmě vím. Pokud rozhodne v neprospěch vypravěče a auditorium to ví, tak nastupuje verze 2.0 „frajer to do mne poslal a měl navíc podmázlý benga, hned se s nima zdravil..“

                                            0 0
                                      • JSt  

                                        cili zacinas byt potencialne hodne nebezpecny. :-D

                                        0 0
                                    • mastihuba  

                                      a bude jen hůř. :)

                                      0 0
                            • Nikovlas  

                              Jednak skutečně umírá na korozi, jednak už tam pár desítek tisíc máme problém s tím, že po nastartování studenýho motoru po chvilce jízdy najednou přestane úplně táhnout a do mírnýho kopce pak člověk musí zastavit. Stačí vypnout motor, znovu nastartovat a je to ok. Jinak vyřadit, protočit naprázdno – to zabere občas a občas ne (že to ani naprázdno neroztočí). Už několikrát byla v servisu na prohlídce a tohle tam jepořád (nevím, jestli to táta řešil). Navíc ta bezpečnost, navíc 1,3 motor v kombíku je fakt peklo, když bych náhodou někoho chtěl předjíždět… na dálnici je prča, že autobus, co smí 110, s kopce předjíždím a do kopce zase on mě… (když nás jede plný auto)… klimatizace by se v létě taky občas hodila…

                              S stejně velká Kia? Když vezmu nástupc Feldy – tedy Fábii – tak to bych raději stejně drahou Kiu, která rozhodně v kombíku není stejně velká.

                              0 0
                              • oddie  

                                No jo, ale to je nějakou závadou, kterou holt někdo nedokázal odhalit, jinak řešení podobné závady u novějšího auta bude stát o řád víc než tady. S korozí samozřejmě nic nenaděláš, vyvařovat to nemá smysl, stejně tak s chybějící klimou nebo mizernou bezpečnostní. Nicméně když se vrátím k jádru věci, na popsané podmínky občasného provozu, kdy za 7 let nenajedeš pomalu ani těch 100tis, mi přijde blbost kupovat nové, protože a) jeho cena klesá především s věkem, tudíž v přepočtu na km vyjde zbytečně draho, b) životnost normálních aut (ne pidi nákupních tašek) je podstatně vyšší, aniž by se musela dělat GO všeho, takže na těch uvažovaných 100tis km lze klidně koupit i něco jetého – já jsem takhle bral kousky, co měly najeto 300tis km i víc, najel jsem na nich dalších 50–100tis a ještě poslal dál, jedno mé bývalé auto, co jsem měl na očích i po prodeji, mělo v okamžiku odchodu od 3 majitele po mě (a asi osmého celkově) 21 let a najetých přes 800tis km. Chápu, když si někdo tu radost chce udělat a to nové si koupí, to je jasné, ale argumenty o životnosti atd jsou většinou mimo.

                                0 0
                                • McBlacky  

                                  neboli – dneska se životnost víc odvíjí od automobilky a motoru než od věku a kilometrů.

                                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Jenže musíš jak trotl jezdit na všechny servisní prohlídky aby ti ta záruka nepadla.

                    A jenom 7 let na prorezavění karoserie je i tak málo a prodloužit nejde.

                    U škodovky sice taky musíš jezdit na předepsanej servis, ale už to, že si škodovka věří se zárukou na prorezivění na dobu 12 let taky o něčem svědčí.

                    0 0
                    • pepek  

                      si škodovka věří – a ty jim věříš? Vždy se dá říct, že lak byl mechanicky poškozený a záruka je fuč.

                      0 0
                    • Nikovlas  

                      Dovolím si malou citaci ze stránek Kii:

                      „Kvalita, spolehlivost, vyspělá technologie a použité materiály ve vozech Kia nám dovolují nabídnout našim zákazníkům výjimečnou záruční dobu 7 let nebo 150 000 najetých km na vůz a dokonce 12 let na prorezavění karoserie“

                      To si, myslím, taky o něčem svědčí. :-)

                      0 0
                      • nitraq  

                        Bacha na formulaci „prorezavění karoserie“. V praxi to totiž znamená, že to musí prohnít skrz naskrz, aby tam byla díra. To ani u Mazdy 6 první gen., která je prohlášená svojí korozí, nestihne proreznout.

                        0 0
                        • Nikovlas  

                          "Záruka proti prorezavění

                          KIA poskytuje záruku na to, že plechové díly karoserie vašeho nového vozidla KIA nevykazují vady materiálu nebo zpracování, které by měly za následek vznik prorezavění (otvor v dílu karoserie), za následujících podmínek. Autorizovaný prodejce KIA vám bezplatně opraví nebo vymění prorezavělý díl karoserie, pokud k prorezavění došlo v důsledku vad materiálu nebo zpracování při normálním používání."

                          Z tohohle mi připadá, že je to už na vady, které by k té díře vedly… ale trochu to zavání hrou se slovíčky, takže nevím, jak to chodí v praxi.

                          0 0
                          • karliner  

                            Ze slova PROrezavění je naprosto jasné, že nitraq má pravdu. Pro ty, kdo ani to nepochopí, tak pro ty je tam ještě v závorce napsáno že musí vzniknout otvor v dílu karoserie.

                            Co přesně ti tam zavání hrou se slovíčky?

                            0 0
                            • Nikovlas  

                              Píšou tam, že záruka se vztahuje na vady, KTERÉ MOHOU VÉST K PROREZAVĚNÍ. Tak nějak z podstaty té věci bych usuzoval, že různé vady mohou vést k díře v karoseii – nejen díra v karoserii. Ale říkám – asi je to o hře se slovíčky – třeba ty to chápeš úplně jinak.

                              0 0
                              • karliner  

                                Já myslím, že to chápeš, ale nechceš dát kůži lacino:-)))

                                0 0
                                • Nikovlas  

                                  Teď už to tam možná vidím. Původně jsem to chápal tak, že se v průběhu záruky nevyskytnou vady, které by měly za následek… Ale taky by to mohlo znamenat, že plechové díly nevykazují (v okamžiku koupě) žádné vady, které by měly za následek prorezavění (do 12 let). Proto je tam asi výraz „nového vozu“.

                                  Jo – teď tomu rozumím taky tak – asi jsem mentálně zaostalej. Ještě, že je tu Karliner, který ubožákům, jako jsem já, dokáže slušně vysvětlit, jak se věci mají…

                                  0 0
                                  • karliner  

                                    Vola ze sebe děláš sám. Stačilo napsat: „aha, já si to asi špatně přečetl..“

                                    0 0
                                    • Nikovlas  

                                      Dyť jsem to napsal. Rozdíl mezi náma dvěma je v tom, že dokážu někoho upozornit na chybu bez toho, abych ho v té samé větě urážel. Penis si dokážu postavit i bez této pomůcky.

                                      0 0
                          • nitraq  

                            Je možný, že Kia to má jinak, ale běžná praxe je, že záruka je až na díru v kastli. A druhá věc je, že ta záruka je obvykle podmíněna každoroční prohlídkou v autorizáku.

                            0 0
                            • Nikovlas  

                              Alespoň po těch 7 let je ta prohlídka zdarma, ne?

                              0 0
                              • Vilém  

                                Jo, zadarmo se tak mozna podivaje, jestli ti to neprohnilo skrz.

                                Jinak ohledne te zaruky. Nekde tu na foru bylo srovnani nakladu na servis Kia s jinym autem. To co se tvari jako super nabidka ze strany Kia, nebylo v praxi vubec tak ruzove a u konkurence to vyslo lepe.

                                0 0
                            • Smazaný účet  

                              ve firmě jsme měli fabii, která začala po 3 letech reznout. Vadu uznali, dveře dali nové. na druhou starnu,3 roky je asi něco jiného než 12 let

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Reznutí dveří je nepříjemná záležitost, ale schnilej základní nosnej skelet karoserie, to by mě nasralo.

                                0 0
                                • pepek  

                                  Čím dál víc se mi zdá, že jsi koupil auto, které vůbec nechceš: má to pro tebe fůru zbytečností (na hlínách, klima, servo).

                                  A ta korozivzdornost ti nebude za těch 10–15 let nic platná. Budeš v tom moci jezdit jen v té vaší vesnici a do většího města si budeš muset koupit bumažku z Bruselu, aby tě tam vůbec pustili.

                                  0 0
                      • Smazaný účet  

                        Hups. Tak to sem přehlíd. Tak dejme tomu 12 let. Ale na kiu neseženeš náhradní díly z druhovýroby.

                        A original sou pekelně drahý.

                        Na škůdku sou levnější a díky tomu, že tu značku má spousta lidí, tak je spousta zkušeností a každej Lojza garážista ti to opraví.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          to mas jenom spatny brejle na nose…

                          0 0
                        • Nikovlas  

                          Myslíš po těch 7 letech? To už tu pár těch Kií snad bude… kór když to je stejný jak Hyundai… Je fakt, že Fábii můžeš Lojzovi svěřit už po třech…

                          0 0
                        • oddie  

                          Něco se sežene. A je sice pravda, že je každý nedělá, na druhou stranu že škodovky dělá každý Lojza taky nemusí být úplně výhra, to že je Lojzů mraky nic nevypovídá o tom, jak kvalitně dělají. Nakonec to dopadá tak, že sice znáš stovku Lojzů matláků, ale stejně zoufale hledáš referenci na někoho, kdo dělá solidně.

                          0 0
                      • Smazaný účet  

                        Jako hlavně jsem žádal o osvětlení technologického postupu pozinkování karoerie.

                        A to hlavně její základní části-nosného skeletu.

                        A při jejich zozinovávání v zinkový lázni bych tomu věřil.

                        0 0
                        • Nikovlas  

                          Já těm věcem nerozumím, takže i kdybych to viděl na vlastní oči, tak si z toho žádná čísla vyvodit nedokážu…

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            A když nic jinýho tak škodovka má heščí znak než hyunday a kia. :)

                            0 0
                            • pepek  

                              znak, který ukradli

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Kdy a komu? Plzenskej škodovce?

                                0 0
                              • Smazaný účet  

                                Ty máš na ty český automobilky ale pifku :)

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  co je na škodovce českýho?? patří pod koncern se sídlem v holandsku, platformy a motory jsou vw, auta montují ukrajinští a slovenští dělníci :-DD

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    V holandsku?? Tam je nějaký daňový ráj nebo co? Už matka firmy Momentive, firma kde jsem dělal bakalářku, má sídlo v holandsku…

                                    0 0
                                    • felix.org  

                                      Jednoduchý daňový systém, daňová zvýhodnění, odpočty, osvobození… A sídlo v Holandsku pořád vypadá líp a důvěryhodněji, než někde v Karibiku :-)

                                      0 0
                                • pepek  

                                  Vůbec ne, ojezdil jsem 3 škodovky. Ale, jak známo, před válkou nebyl L a K kvalitní tak, jak Tatra nebo Praga.

                                  Naopak plzeňská Škoda měla ve světě zvuk (třeba ty 88mm kanóny-to bylo něco, že :-), tak komouši začali jako Škoda označovat kde co. No a teprve germáni škodovce něco za ten název a znak zaplatili.

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Pro mě teď byla novinkou zjištění, že před MB měli škodárny centrální nosnou rouru (viděl jsem podvozek v muzeu)…

                                    0 0
    • Vrci  

      Pokud nemáš auto za hotový, ale na nějaký účelový úvěr (škofin), koukni se do úvěrových podmínek. Bývá tam servisování v autorizovaným servisu.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Hotový.

        0 0
        • oddie  

          To si stejně nedovedu představit, mít v ruce hotově čtvrtmega a dát to za Fabii…

          0 0
          • Smazaný účet  

            Nebud hnidopich. Máš říst že sem si koupil skoro to nejkvalitnější a nejhezčí auto na světě.

            0 0
          • Smazaný účet  

            Nebud hnidopich. Máš říst že sem si koupil skoro to nejkvalitnější a nejhezčí auto na světě.

            0 0
            • pepek  

              . . . který jsi vlastně vůbec nechtěl

              0 0
              • Smazaný účet  

                No. Ale zase budu moct machrovat u nás v dědině že mam jiný kola než ostatní dřevěný loukotě na žebřináku.

                A umím udělat zimu když je venku +30. :)

                0 0
          • Smazaný účet  

            Ty bys to použil tak, že bys dal čtvrt mega v áčkách jako akontaci a na úvěr tam vzal lehce jetou pětku ne? :-D

            0 0
            • mastihuba  

              :D

              0 0
            • oddie  

              „pětka“ má být co?

              0 0
              • mastihuba  

                Předpokládám x5 :)

                0 0
                • oddie  

                  A to je nějaká nedostižná modla nebo co na tom mělo být tak vtipného?

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    hlavně bude v perfektním stavu, po prvním majiteli (ideálně důchodce) servisovaná v aut. servisu a najeto max 50tkm. Dovoz SRN :-)

                    0 0
                    • Tomínos  

                      Tak jsou i jiný automobilky než škoda, u kterých se dá za čtvrt mega koupit nový auto.

                      0 0
                  • mastihuba  

                    Tak třeba se najde idiot kterej dá za jety auto čtvrt mega na akontaci aniž by mu to přišlo vtipný, ani to nutně nemusí být bmv. To že nemáš ani tuchy čemu se může říkat Petka už není o modleni. :)

                    0 0
                    • oddie  

                      A já jsem psal o nákupu ojetiny na úvěr přesně kde? Když pominu, že „Petka“ bez háčku se zpravidla nazývá láhev z jednoho specifického plastu.

                      0 0
                • Smazaný účet  

                  Myslel jsem BMW řadu 5, ale X5 byla taky možnost…

                  0 0
    • Ruprt2  

      Zrovna dneska jsem si měnil olej a vzpomněl sjem si na toto vlákno.

      Hele být na tvém místě, a být takový magor a řešit to tak vehementně jako ty, tak bych zauvažoval nad možností auto do servisu zavést, ale olej si měnit sám.

      Aby jsi udržel záruku, mohl bys auto vozit do servisu, když si o to řekne podle nastaveného intervalu, ale olej si vyměnit sám a auto si nechat jenom zkontrolovat.

      Sice na tebe budou koukat (jemně řečeno) divně, ale naúčtují si nějakou hodinu servisu, kontrolu a čištění brzd a výměnu imaginárního těsnění neexistujícího šroubu, aby jim to stálo zato, ale furtto bude míñ.

      Nulování servisních intervalů máš v každém návodu. Pokud by sis to nesměl dělat sám, tak by to tam nedávali.

      Ale je to nápad, nechal bych si to první odsouhlasit servisem, kam budeš auto vozit.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Ehm, magor, trefné. :)

        To je moc snadné řešení. Je to poněkud složitější.

        Nejlepší řešení napsal MPIII

        0 0
      • Smazaný účet  

        diky za navedeni..uz dva tydny mi blika „INSP“ a porad se mi s tim nikam nechtelo…tak si to vymazu sam:)

        0 0
      • antoda  

        V autorizaku ti nikdo nic takoveho nepovoli. Zaruku ti jsou schopni drzet, protoze mehanik ma certifikaci od vyrobce vozu o proskoleni k pracim na danem voze. Navic servis disponuje potrebnym vybavenim, byt se nikdy nemusi pouzivat z duvodu pohodlnosti, nevhodnosti apod. Nicmene autorizak disponuje proskolenym personalem, technickymi daty a pripravky. To urcuje vyssi cenu.

        Neznackovy servis, ktery ma potrebne servisni informace (autodata), je vsak diky „blokove vyjimce“ opravnen provadet pravidelnou udrzbu vozu za pouziti predepsaneho materialu (olej spravne specifikace, filtry a pod) a dodrzeni montaznich postupu a predepsaneho rozsahu udrzby.

        Z toho vyplyva, ze pokud ja budu mit malou dilnu, oproti originalu za par penez si koupim patricny software se servisnimi daty a univerzalni diagnostiku napr. bosch, delphi, texa… Tak jsem schopny servisovat ti JAKYKOLIV vuz v zaruce.

        Tim padem asi pochopis, ze v zadnem servisu te nenechaji byt si jen vymenit olej. Jak by ti ten mechanik/servis mohl dat zaruku na praci?! To same co se tyka vlastniho oleje a dalsiho materialu.

        Kdo ma opici, musi mit i na banany. Myslete na to pri nakupu vozu!!! Dnes casto vitezi forma nad obsahem..

        0 0
      • antoda  

        V autorizaku ti nikdo nic takoveho nepovoli. Zaruku ti jsou schopni drzet, protoze mehanik ma certifikaci od vyrobce vozu o proskoleni k pracim na danem voze. Navic servis disponuje potrebnym vybavenim, byt se nikdy nemusi pouzivat z duvodu pohodlnosti, nevhodnosti apod. Nicmene autorizak disponuje proskolenym personalem, technickymi daty a pripravky. To urcuje vyssi cenu.

        Neznackovy servis, ktery ma potrebne servisni informace (autodata), je vsak diky „blokove vyjimce“ opravnen provadet pravidelnou udrzbu vozu za pouziti predepsaneho materialu (olej spravne specifikace, filtry a pod) a dodrzeni montaznich postupu a predepsaneho rozsahu udrzby.

        Z toho vyplyva, ze pokud ja budu mit malou dilnu, oproti originalu za par penez si koupim patricny software se servisnimi daty a univerzalni diagnostiku napr. bosch, delphi, texa… Tak jsem schopny servisovat ti JAKYKOLIV vuz v zaruce.

        Tim padem asi pochopis, ze v zadnem servisu te nenechaji byt si jen vymenit olej. Jak by ti ten mechanik/servis mohl dat zaruku na praci?! To same co se tyka vlastniho oleje a dalsiho materialu.

        Kdo ma opici, musi mit i na banany. Myslete na to pri nakupu vozu!!! Dnes casto vitezi forma nad obsahem..

        0 0
    • xshreck  

      já byl minulý týden v autorizáku na geo (v neautorizáku jsem dělal čepy…) :-D

      tak volant jsem měl nakřivo, dali mi to dokupy.

      No co čert nehctěl, při rovnání volantu mi urvali ovládání zrdcátek :-D tak jsem nasranej, nějak se to musí pořešit.

      No a uplná perlička, dneska mi od nich došel dopis s nabídkou nového vozu a nacenění mojeho :-D já čuměl jak puk …

      Aneb vím, proč naši hned jak mohli od tohodle servisu odstoupili (mají od nich poškrábaný lak…)

      0 0
      • Smazaný účet  

        to ještě jde, táta pár let zpět u vw chtěl do novýho auta co zrovna platil dodělat par. čidla (kupoval auto co měli už na skladě) a stihli mu u toho poškrábat zadní nárazník, rozbít zadní sklo a znečistit interiér. Přímo ve specifikaci měl čisla v nárazníku v barvě vozu – samozřejmě že nebyly.. Po tomhle se směju, když mi tady bude někdo tvrdit, jak mají v aut. servisu daný postupy a speciání přípravky co „pepa od vedle“ nemá… stalo se to u asi u největšího pražského prodejce/servisu

        0 0
        • xshreck  

          Pfff, tak to je chudák.

          No když jsme dělali čepy, tak říká … objednám tě na příští týden, teď tam zaučujou učně. Kdo ví c tam bylo :)) a kdo to servisuje. U malého servisu je výhoda, že člověk ví kdo to dělal a neochomýtá se kolem toho 10 lidí.

          A k tématu – pokud záruka nepadne, šel bych jinam, kde je něko osvědčený.

          Pokud by padla, protrpěl bych nějaký rok dva v autorizovaném a pak šel jinam (snad by nevyšly výrobní vady najevo až po takové době).

          Nové bych si sice dovolit nemohl, ale přemýšlet nad tím je pěkné :-D

          0 0
          • Smazaný účet  

            na druhou stranu musím říct, že mu dali na auto slevu jako kráva (už takle mu udělali cenu, po tomhle incidentu ještě něco sundali) takže jeho nasra..t byla dost výrazně snížena. Má teorii (podle mě úsměvnou), že si už dají pozor, tak tam jezdí vesele dál.. ideální zákazník :-)

            0 0
      • Ruprt2  

        To není vůbec směrodatné, to ti udělali schválně a ty jsi to jenom nepochopil.

        0 0
        • xshreck  

          Jen pro představu, co můžou v autorizáku u dělat třeba potom u nového auta. (třeba pak auto po půl roce odkoupí a nabídnou výhodně jiné)

          0 0
          • Ruprt2  

            To se v autorizáku normálně neděje.

            To se děje jenom tobě!

            0 0
          • miki  

            Tady se nabízí otázka ??pro koho výhodná nabídka"

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.