• quiq

    Mám Formula ORO K18 a jsem s nimi absolutne nespokojen.

    Jejich serizovaní je nocni mura. pokade kdyz treba sundam a nandam kolo, je potreba znovu centrovat trmen. Brzdy maji nejake samostelovani, ktere se ale chova pokazde jinak. nekdy brzdy nastavim tak ze brzdova paka je spise tuha, nekdy ze jde zase promacknout az na riditka.

    Vepredu mam mezi celistmi a kotoucem mezeru asi 1.5mm z kazde strany, vzadu jen takovou, ze tam sotva projde kotouc.

    Pri utahovani sroubu trmene, kdyz ho ± vystredim, se stejne trmen nejak pohne/zkrouti.

    Uz jsem se ptal mnoha mechaniku, na radu jak obecne kotoucove brzdy serizovat a nikdo mi nebyl schopen dat zadnou radu … vzdy je to pry hrozne individualni.

    Takze vzhledem k memu predchozimu lamentovani:-) bych se rad zeptal jake brzdy byste mi doporucili? Jake jsou snadne na udrzbu/serizovani a pritom poskytuji komfortni brzdny ucinek?

    Diky za tipy.

    0 0
    • roud  

      Doporučuju najít si pořádnej servis ;o]

      0 0
      • quiq  

        Zrovna u brzd nechci byt odkazany na servis, ale chtel bych byt sobestacny. Situaci, kdy clovek brzdy musi postelovat v terenu je hodne (vycisteni od bahna, vymena ojetych desticek, sundani a nandani kola po defektu,…) a tam servisaka nesezenu.

        0 0
        • roud  

          pokud promáčkneš páku k řidítkám tak s brzdama neni něco OK můžou bejt klidně jen zavzdušněný…

          0 0
          • quiq  

            no s tim promacknutim az na riditka jsem to mozna trochu prehnal.

            Jen jsem chtel rict ze to samostelovani brzdy se obcas nastavi tak, ze je paka tvrda, nekdy spise mekkci … asi podle toho, kolik si schova do expansky (ale opravdu nevim jak to uvnitr funguje).

            0 0
            • roud  

              mno možná by nebylo od věci nechat vyměnit kapalinu a pořádně je odvzdušnit a pak hlavně domluvit se s někým a brzdy seřizovat na zatíženém kole jinak to nikdy ok nebude…

              0 0
              • miki  

                tak nastavení na zatíženém kole jsem nikdy nepoužíval a ani nikdy neměl problém se seřízením,vždy jsem měl jen brzdy shimano postupně Deore-Xt-xtr.Ale hodně záleží na nábách.A jednou za rok vyndat kolo a promazat pístky .

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Shimano brzdy maj docela velikou mezeru mezi deskama a kotoucem, tkaze nejsou tak citlive na serizeni. Svoje taky udela tuhost ramu.

                  0 0
    • Charlie_R  

      Jo tak s tim jsem se natrapil taky hodne. Drive jsem mel Shimano LX, ted Magura Louise. U obou stejny problem. Casem jsem vysledoval, ze jeden z pistku vysouva mene nez druhy, nejspis spusobeno necistotou, tudiz metoda: „povol trmen – zmackni paku – utahni trmen“ moc nefunguje, stejne je to pak treba doladit rucne. Kdyz jsem pistky vycistil a namazal, tak to bylo chvili bez problemu, pak zase pri starem. Nejhorsi bylo, kdyz zadni naba chytla trosku vakl, pak uz se to skoro seridit nedalo, na miste v pohode, ale ve chvili, kdyz jsem na kolo sedl, tak zase skrtani. Potud me postrehy a preji pevne nervy :-)

      0 0
    • krtex  

      Nejsnažší na seřízení Avid BB7. Utáhneš rukou 2 kolečka při povoleném třmenu, dotáhneš třmen a kolečka povolíš podle potřeby.

      A vyndané kolo nutno vrátit do rámu ve stejné poloze. Pomůže ryska jak na ose tak rámu (musíš si je tam udělat – sekáčem, pilkou, někomu stačí i fix ;)

      KTX@

      0 0
      • miki  

        tak vracet kolo vždy ve stejné poloze jsem nikdy nepoužíval a brzdy neškrtají,jak jsem psal výše brzdy shimano.pepek má stejné postřehy jako já za 10let na kotoučovkách

        0 0
        • krtex  

          No vidíš, máš štěstí, já mám opačnou zkušenost a to s několika náboji i typy os, ale že 10 let někomu kotoučovky ani neškrtly prostě nevěřím..

          KTX@

          0 0
      • quiq  

        K mechanikam se muzou pouzit brzdove packy jako pro V-cka nebo jsou k nim nejake specialni?

        BB7 me opravdu zaujaly … moznost postelovani a reseni pripadnych problemu mimo civilizaci.

        Uz jsem zazil ze clovek v horach v Albanii utrhl hadicku od hyder a sel to (tedy hlavne schazel) pesky :-)

        0 0
        • romachain  

          To urval od obou brzd naráz? Nerikam, že jet s jednou brzdou je košér, ale jet se určitě dá…

          0 0
          • quiq  

            ne jen u zadni. Na nektere i celkem dlouhe pasaze s predni nemel odvahu (ja bych taky nemel) …

            Hlavne ho to diskvalifikovalo de facto na zbytek pobytu.

            0 0
            • romachain  

              Tak zrovna bez zadní brzdy mi to připadá jako ta lepší varianta a jezdil bych s tím skoro bez omezení.

              0 0
            • Kosta  

              aspoň by se naučil používat přední, která je na kole daleko důležitější než zadní :-) vyjma zatáček na šotolině, ledu apod, a fakt brutál skopců :-)

              0 0
        • krtex  

          Normal.

          Ja vozim na jednom kole starou paku XT servo-wave pro cantilever v kombinaci s BB7 a to je teprv ucinnost :) Dal jsem to na zkousku a uz zustala – ma sice pri tom pomeru houbovity chod, ale brzdi paradne.

          KTX@

          0 0
    • pepek  

      Už nechte těch nářků nad kotoučovkama, nebo to turista eště prodá a bude zase na koni.

      Za mně hydry: za 8 let, (včetně zim): nulový servis, pouze výměny desek a semtam procvičení pístků s TFkem.

      0 0
      • Charlie_R  

        ORO K18 nejsou hydry?

        0 0
      • quiq  

        Muzu se zeptat o jakych bezproblemovych brzdach to mluvis?

        Jeste abych upresnil o co mi jde: cas od casu jezdim i do krajin, kde servis opravdu nepotkas.

        Tento rok bych to mel poprve absolvovat s hydrami a zatim nemam odvahu tam vyjet s necim, co si sam neposteluju.

        Holt „turisti“ maj jine naroky :-)

        0 0
        • pepek  

          Shimano – japonská kvalita (přímo od firmy Tepco)

          0 0
    • mr.antik  

      seřizuju a vždycky jsem seřizoval tak, že povolím šrouby u brzdy, stisknul páku, brzdy se srovnaly, dotáhnu lehce šrouby (na střídačku, po troškách). Když to škrtá, vezmu baterku a proti světlu to došteluju.

      Předokladem jsou rozhejbané pístky – oba se musí hýbat zhruba podobně.

      Pokud je rám a vidlice z bláta (vůči tvojí váze)nepomůže nic. To bys zjistil při naklonění nebo v zatáčce, že to škrtání je výrazně horší.

      Občasné cinknutí po zahřátí atd samozřejmě neřešim.

      Pevné osys, vzadu i v předu mi tohle dost eliminovaly.

      0 0
    • McBlacky  

      Oro jsou trochu náladové. Taky jsem s nimi měl občas problémy.

      pokud to nechceš řešit servisem, Shimano XT ze současných jsou výborné bezproblémové brzdy na dobrou cenu.

      0 0
    • DaSnail  

      bb7

      0 0
    • vili42  

      Uz sem si tu nekolikrat pobrecel, ale abys vedel, ze v tom nejsi sam.

      Mam FormulaRX a problemy s malou mezerou mezi deskama a kotoucem mam taky. Po precteni mnoha vlaken o kotoucovkach uz pomalu dochazim k zaveru, ze to proste vyresit nejde, protoze to je vlastnost tech brzd.

      Ted uz jen cekam kdy pretece pohar trpelivosti a bzdy dou pryc. Cesta zpet k veckum je bohuzel uzavrena (ram, vidlice), takze asi jediny reseni budou ty BB7.

      0 0
    • quiq  

      Abych uzavrel toto vlakno, tak bych rad poreferoval jak jsem dopadl.

      Misto ORO K18 jsem si poridil mechanicke BB7, jejichz moznosti stelovani a serizeni jsou opravdu nesrovnatelne lep­si.

      Prave jsem s nimi absolvoval pomerne narocnou turu po Rumunskych horach. Jejich ucinost je mozna lehce slabsi, ale i kolo zatezkane brasnami s plnou polni zvladaly zabrzdit spolehlive a bezpecne.

      Navic ten pocit jistoty v mistech bez servisu je k nezaplaceni – nahradni lanko klidne povezu, nahradni brzdovou kapalinu a odvzdusnovaci sadu urcite ne :-)

      Kdo resi podobny problem jako ja, tak je muzu opravdu jen doporucit.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.