Sedlovka z ciny karbon (mala anketa)

56 nepřečtených
  • lucky bastard

    Komu z vas praskla, nebo jezdite treba dele nez rok karbon sedlovku z ciny. Ram, kola, riditka, predstavec bych si nelajzl. U sedlovky furt vaham. Mam sedlo z ciny a jsem s nim spoko.

    • novas752  

      Na silničce jezdim 3 roky a jsem spokojený. Má tušim okolo 180g ve 30,9×350, stála tehdy asi 400Kč.

    • nooski  

      Objednával jsem snad 10 sedlovek, hromada z nich jezdí více než 5 let. Když pominu nutnost zkracovat stavěcí šroub, tak naprosto bez problémů.

    • Cavendish  

      Karbon vidlice BXT 3 roky na silnici.

      Sedlovka BXT 3 roky na silnici

      Sedlovka BXT 2 roky na CX

      Karbon košíky BXT, karbon objímka sedlovky 3 roky.

      Všechno jede do teď :)

      • doubleingram  

        Linky plz?

        • mr.antik  

          takovou sedlovku mám ve 31,6 na silničce a v pohodě.

        • doubleingram  

          Díky

        • pocestny  

          nějak mi nedochází, proč kupujete karbon sedlovky s 220g. Nemá to ještě uvnitř schovanou hliníkovou sedlovku?

          • nitraq  

            Jakou máš ty?

            • pocestny  

              Prasklé sedlovky jsou celkem vážné téma, tak by se to nemělo brát na lehkou váhu. Ale ten můj dotaz ber trošku s nadsázkou. Rád bych věděl, jestli ty 120–130gramové sedlovky nemáme kupovat.

              Máme právě ten typ Elita one, co praskla inspektoru Trachtovi (viz jeho profil). Jde sice o dětské kolo, ale ty šrouby jsem utáhl asi víc, než jsem měl, tak jsem zvědav, kdy to rupne. Má asi tak 125g. Jinak ještě mám na jiném dětském kole hliníkovou GUB, a tam ta hmotnost se mi vybavuje právě kolem 220g.

              Rozdíl je, když do té karbonové sedlovky čínan vlepí těžkou hliníkovou hlavu, a vůbec přitom nemusí být pevnější. Viděl jsem fotky odlomené celé hlavy, a lidi chválili Elita one, tak jsem ji vzal. Nyní ale postupně zjišťuju, že Elita one vyrábí hromadu dalších konstrukčně odlišných sedlovek a není to tak jednoznačné, co vydrží a co ne.

      • Carpathia  

        Taky vozím sedlovku BXT už druhém bajku. 31,6 × 400 mm vysunutou skoro na max, 91 kg a za 15000 km naprosto bez problémů.

    • Kamikaze 591  

      Mám již dva kousky 27,2 mm hmotnost cca 130 g ten starší přes 3 roky a v pohodě. Mladší 2 roky jezdím na gravelu a bez potíží. Cena cca 600 kč, můžu doporučit.

      • pumpy  

        Mám již pár let zkušenosti pouze s karbonem z fcbc shopu. A všechny drzi v pohodě.

        Aktuálně mám na graveli sedlovku už 2 roky a drží v pohodě 90kg chlapa.

    • Boby83  

      Osobně mám zkušenost se třemi karb. sedlovkami (jedna brandovana cina, dvě ofiko čína).

      Všechny tři mi praskly – jedna vydržela cca měsíc, druhá rok a půl, třetí jednu vyjížďku. Záhadou pro mě ale je, že všechny praskly ve stejném místě – lehká vertikální praklina v místě, kde sedlovka vstupuje do rámu (v zadní části jak je na sedl. trubce ten výřez). Vzhledem k okolnostem si myslím, že ten problém není v sedlovce, ale někde jinde. Dotahuji momentakem na 5nm, používám pastu na karbon, poslední sedlovka byla menšího průměru a nainstalována s redukcí.

      Neřešil to někdy někdo? Nechce se mi věřit tomu, že jsem měl 3krat štěstí na vadu materiálu na úplně stejném místě.

      • Vilém  

        Co takhle ostre hrany v miste rozriznuti a zakonceni sedlove trubky?

        • Boby83  

          To mě taky napadlo, proto jsem poslední sedlovku objednal s menším průměrem a použil s plastovou redukcí…jedna vyjížďka a je KO. Je ale fakt, že i ten plast má celkem ostré hrany.. Teď si pořád říkám, jestli tomu dát ještě jednu šanci, nebo ne. Jinak mi přišli sedlovky dobré, průměr 30,8 i nádherně pruzil a cítil jsem se jak v bavlnce. Ovšem bohužel jednu vyjížďku.

      • mr.garisson  

        Hmotnost jezdce? Přijde mi, že podle fotek v profilu to je fest vysunuté. Každý centimetr vysunutí zvyšuje působící sílu, navíc pokud máš ještě offset.

        • Boby83  

          75kg, kupuji 400mm sedlovky a mám ještě 4 cisla rezervu před max.

          • mr.garisson  

            Tak dalo by se to udělat tak, že si půjčíš nějakou, co už funguje delší dobu. Taková náhoda, to by bylo fakt divné. Nebo teda místo 5 ks čínských jednu pořádnou.

            • Boby83  

              Půjčit je problém, na pořádanou sedlovku myslím pořád, jenže pokud ten problém bude jinde, než v Alikarbonu, tak by brzy mohla dopadnout stejně, do toho risku se mi popravdě moc nechce.

      • pocestny  

        Tak teď z toho mám Bobky. Doufám, že je to tvým rámem…

        • Boby83  

          Ani v jednom případě nešlo o nějaký fatální zlom, spíš jen malá ryha/prasklina. Vždy jsem na to přišel až když mi začala sedlovka sama zajizdet do rámu. Až se dostanu domů, tak to vyfotim.

          • Boby83  

            třetí jsem nefotil – ta prasklina je tam cca 5mm

            • scortis  

              To spíš vypadá jako vydřené než úplně prasklé, nebo ta fotka klame?

              • Krejza  

                Přesně. To je spíš od nějakého otřepu při zajíždění sedlovky do rámu.

              • Boby83  

                Popravdě si jistý nejsem, každopádně jsou teď už nepoužitelné hlavně proto, protože je už není možné udržet ve správné pozici. Ze začátku jsem s tím problém neměl.

            • Polka  

              Taky bych řekl, že je to jen podřený od nečeho v sedlové trubce.

              • Boby83  

                Zpochybňovat tohle ničím nemůžu – i mě to napadá a možná na tom něco bude. Asi zkusím jednu rozriznout a uvidím, jestli je to zkrz na zkrz nebo pouze na povrchu.

                • LM  

                  Mne to přijde jako omačkané od sedlové trubky – ta vystouplejší část bude mezírka na sedlové trubce, kterou utahuješ objímkou.

      • Opoce  

        Problém vertikální praskliny v oblasti upnutí do rámu ( pod objímkou) jsem řešil už dvakrát – nakonec jsem přišel na to, že objímka nemá vnitřní průměr přesně kruhový, ale v místě svěrného šroubu je vlevo více (asi o 5 desetin) zahnutá dovnitř.

        Při řezu poškozené sedlovky v místě svěrného spoje a prozkoumání řezu pod mikroskopem se to potvrdilo – jedna část – jeden okraj té vertikální praskliny byl vmáčknutý dovnitř.

        Po výměně sedlové objímky za přesně kruhovou (raději jsem sám vyrobil) se problém vyřešil, nicméně stálo mě to dvě sedlovky, jednu bohužel dost drahou.

    • gersa  

      Na dětském kole se mladýmu rozštěpil konec sedlovky v rámu

      Byla přímá sedlovka, tuším od BXT z ofiko shopu na Ali

    • POC74  

      Kámoš z práce vozi Toseek rodla, sedlovka, představec a vše ok po 2 letech. Jezdí lesy sjezdy traily… Žádný problém.

    • mr.nikdo  

      Mam nejaky riditka – https://www.bike-forum.cz/…ove-kormidlo

      Od 2012 jezdi porad. Jednu dobu to byl zimak a ted je to kolo manzelky.

      Zadna prasklina, zadne trepeni. Drzi.

    • jIrI___  

      Jedna sedlovka FCFB 27,2 mm byla na mém gravelu 5 let bez jakéhokoliv poškození (90 kg), partnerka má jiný typ FCFB 31,6 mm dva roky a taky bez problémů. K tomu vozí karbonová FCFB řidítka i představec. Ale se sedlovkou Ullicyc jsem měl problém – měla příliš měkký lak, vymačkala se v oblasti objímky a pak pod mou jateční hmotností zajížděla. Obecně pokud půjdeš do zavedených čínských značek, tak bych se toho moc nebál. Nicméně lehké obavy asi jsou na místě a člověk si musí sám rozhodnout, zda mu pár ušetřených tisícikorun stojí za podstoupení rizika s nejistou a nestálou kvalitou čínských výrobců.

      • nooski  

        Ony praskají i „originály“ a není to nic výjimečného.

    • Foose  

      mě praskla kopie s logem enve asi po 6 měsících… a to jsem hobík s nájezdem tak 3000 km ročně :D

    • POC74  

      Při skoku nebo při čem víš?

    • RomanH  

      FCFB 31.6, jezdeno dva roky na ocelovem celopevnaku, nekolikrat s plnym batohem na vicedennich akcich (vaha mohla atakovat cca 100 Kg), a uplne bez problemu.

    • INSP.TRACHTA  

      U sedlovky uvaž konstrukční typ. Já mám 2× elita one. Jedna praskla-viz můj profil a foto. Druhý typ jsem koupil tu samou firmu, ale jiná konstrukce-masivni hlava a závit ve vloženém válečku a ta drží už skoro rok

      • pocestny  

        První dotaz viz obrázek, jen abych tomu líp rozumněl. U obou je totiž „závit ve válečku“. Možná vyrábí ještě jinou konstrukci. Tak mě zajímá, která je dobrá.

        A druhý dotaz, co se týká tlaku zámku sedlovky na ližiny sedla, tak jsou obě okay?

        U té vlevo (co ti asi praskla) jsem to teda dotáhl víc jak 3–4Nm, na děcko kolo… tož tak jsem zvědav.

        • INSP.TRACHTA  

          Tuhle mám nyní. S tím tlakem nevím jestli rozumím, ale obě držely ok, tu první jsem měl s ofsetem a díky zalomení jsem byl na limitu s natočením sedla do roviny. Musel jsem jeden šroub měnit za kratsi, aby to vyslo. A ano, ta první je praskla, tu druhou prikladam fotku

          • pocestny  

            Aha, tak díky za info, tak to máš teď jiný typ, než jsem si myslel (obrázek vpravo je tedy irelevantní). Z tvého profilu jsem viděl tu prasklou (na obrázku vlevo).

            • Rychlej turista  

              Na té první jsem objel většinu S24, když mi praskla sedlová objímka a vyměnil jsem krom ní i sedlovku se sedlem. Ale od pohledu ve mně prostě důvěru příliš nevzbuzuje a tak jsem ji letos pro jistotu vyměnil za tu níže, co má INSP.TRACHTA.

    • adam1  

      Používám napodobeniny ritche ,před tím tam bylo logo opera se to pořad mění :)vozím /me cca 2–3 roky a ok .

      Kdysi stála cca 17$

      Naopak jsem viděl nedávno prasklou u obímky u nejmenované značky kol jak se o ni říká že praskaj :)

      https://www.aliexpress.com/…8382637.html

    • Emp14  

      Všechny co jsem dával já i kamarádi na dětských kolech bezproblémové.

    • kofejn  

      Zkusil jsem tuhle uhlíkovou sedlovku ( fi 27.2mm s ofsetem) a pod mým metrákem vydžela asi měsíc. Pak už jsem objednal titanovou a ta taky pruží a hlavně drží. Má teda docela blbý uchycení sedla, které se protáčelo. Už je to ale ok.

      • embi  

        tak 270g je odporna vaha… Ja mam znackovy karbon a ma 164g

      • scortis  

        A není lehčí a levnější odlehčovat z toho metráku než z těch 10 kg na kole? :DD

        • Slavik  

          Není, ty odlehčené gramy na kole si koupíš skoro hned teď, ale na těle musíš dlouhodobě něco dělat :-)

        • kofejn  

          Však se odlehčuju, na kole a na stavbě. Uhlíkovou jsem chtěl kvůli tlumení rázů, ať nejsem z lesa tak natlučenej.

    • lendl  

      Jazdim tuto cinsku klasiku s offsetom rok velmi intenzivne, 92 kg, vazi pod 200 g, pruzi, velmi spokojny

    • NovasP1  

      Od září r2018 jsem z Aloše objednal již 12 sedlovek různých průměrů a délek, vše rovná s uchycením na válečky s váhou cca 130g. Jezdí to více kolegů v různých váhových kategoriích a do teď nevím o žádné prasklé. Stejně tak jako ani jedny z 6ti řidítek. Takže já zatím jen pozitivní zkušenosti..

    • seatik  

      Jezdím tuhle Elite one na silničce se 70 kg a jsem spokojený. Mám ji 3 měsíce. Váha 152gr místo deklarovaných 130gr

      https://www.aliexpress.com/…2592827.html?…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.