Schwalbe vs. "Schwalbe" najděte 2 rozdíly

81 nepřečtených
  • Omen

    Fotky dvou plášťů Noby nic 2,25

    Na horním polovině obrázku je plášt který jsem koupil přes net a je na něm najeto 700km. E-shopu kde jsem koupil nedodává výhradní dovozce do čr, tak buch ví odkud to maji.

    Na spodní polovině plášť koupený od dovozce do čr. Je na něm najeto 2500km. A mohl ještě vydržet tak 500km kdybych ve švýcarsku nejezdil smykama opravdu jako prase s tím že ho tam dodělám. Na konec jsem ho prorazil o kamen.

    Všimněte si že na spodním nejsou špunty natrhané a není v nich nějaká houbovitá šedivá hmota, ale mají průřez celý černý.

    0 0
    • kacerak  

      Kde jsi koupil te ofiko ?

      0 0
    • pižmoň  

      njn,buhvi co je to za smejda a odkud,tech par kacek za kvalitu se vyplati pripatit,na kup kole je ted docela levne

      0 0
      • kacerak  

        Bohuzel tam nemaji UST a proto musim hledat jinde.

        0 0
      • Hnoj  

        Ehm. Nahoře je důkaz o tom, že OEM gumy nejsou zrovna nejvyšší jakost a ty si rázem doporučíš nákup těhle gum z kupkolo?

        Komu z Vás kdy přišly z kupkolo gumy v krabici???

        0 0
        • M_ishak  

          Docela se těším na oficiální vyjádření Schwalbe, jak mu psal Omen. Já bych vsadil boty, že v tom mají pazoury Číňani.

          0 0
          • Hnoj  

            Už se to řešilo mnohorát. Schwalbe dokonce řešilo, že by do každé gumy dávalo nějaký magnetický cajzl, aby se dalo poznat, zda ta guma byla OEM nebo retail a kam se prodala, atd. Předpokládám, že tenhle projekt šel do kytek kvůli zvýšení výrobních nákladů…

            0 0
            • Pijer  

              tak už je to tady

              0 0
              • Ricci  

                Napriek tomu nevidim dovod,zeby mala byt rozdielna kvalita,vsetko je od jedneho vyrobcu, takze ide len o ochranu kseftu a prehnanych oficialnych cien :-)

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Taky to nechápu, přece kdyby na kola dávali šunt, tak je to akorát reklama dobrá k tomu, aby si je člověk už nekoupil. To nějak postrádá smysl a výrobce by byl sám proti sobě.

                  0 0
                  • Ricci  

                    presne tak,tam problem rozdielnej kvality nebude,jedine,zeby vyrabali 2 kvalitativne triedy a o tom silne pochybujem…

                    0 0
                • ememem  

                  presne tak. bud budu potom ale musiet znizit tie svoje nenormalne nadsadene ceny alebo jedine co dosiahnu bude znizenie predaja. alebo to zacnu robit aj ostatni a budeme platit.

                  0 0
                  • Ricci  

                    jj, je paradoxom,ze cena slusnej gumy na bika sa pomaly blizi cene priemernej gumy na auto…

                    0 0
                    • JakeF  

                      Ani neni. Vzhledem k tomu, že slušnej plášť na kolo je na úrovni spíš gum pro závodní auta a tam se ty ceny zase pohybujou jinde. Navíc u kola je daleko vyšší nárok na snížení váhy při dostatečný odolnosti.

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Ale… A teď si ještě projdi ty vlastnosti, které jsou kladené na obyčejné/závodní gumy u aut a jaké u plášťů na bika.

                        0 0
                        • JakeF  

                          Pořád nevidim důvod, proč by měly bejt závodní pláště levnější, než nejlevnější gumy u aut. A i kdyby nějakej opravdu byl, tak platí zásady trhu, konkurence funguje a když to lidi nebudou kupovat, tak půjdou s cenou dolů. Myslim, že to maj výrobce velmi dobře spočítaný, jaká cena se jim vyplatí nejvíc.

                          0 0
                  • destr  

                    To že se sníží prodej ještě nemusí znamenat, že jim klesnou zisky ;-)

                    0 0
        • ememem  

          to ako vazne tvrdis ze oem guma je ina ako krabiocva od ofic. dovozcu?

          0 0
          • Hnoj  

            Je to jen domněnka. Počkáme si na oficiální vyjádření. Každopádně nahoře přiložená fotka je dost výmluvná…

            0 0
          • mr.antik  

            jen takový hypotetický uvažování, představ si, že si koupíš nový kolo (jedno za kolik peněz) budou na něm tyhle OEM gumy a po tejdnu odejdou. Z takovou zkušenosti bych si od ty značky už nic nekoupil.

            0 0
            • Omen  

              jo s tím souhlas je to divný, dělat oem pneu co nevydrží další by si nikdo nekoupil. Každej by to bral jako že jsou šunty všechny.

              0 0
        • MlokCZ  

          Naposledy všechny UST RR z kupkola v krabici. Chtěl jsem 3 kusy RR 2,25. Omylem poslány 3 kusy 2,1. Takže jsem je hned měnil za ty správné 2,25. A jak ty 3 kusy 2,1 UST RR, tak ty 3 kusy 2,25 UST RR byly v krabici. Akorát to ještě byly 2008 verze, i když to bylo někdy cca v dubnu 2009. To jsem ale věděl a počítal s tím předem.

          A OEM gumy Schwalbe, které jsem měl (s kolama jsem těch OEM už koupil také poměrně dost), tak byly ve všem vždy totožné s krabicovou verzí. A ničím v chování (co by bylo poznat), včetně výdrže se nikdy nelišily.

          Jinak z krámů ale beru převážně krabicové verze, ne cíleně, že bych je vyžadoval, ale prostě je tak mají. Většinu Schwalbe plášťů beru na bike24, tam asi jiné než krabicové vůbec nemají a teď jednou jsem bral právě na kupkolo ty UST RR a taky krabice.

          0 0
          • Hnoj  

            UST gumy nelze brát tak moc v potaz. Kdy jsi naposledy viděl tyhle gumy obuté na sériovém kole? V UST jsem zatím viděl vždy jen krabicové…

            Myslím, že se to týká hlavně verze EVO hlavně pak v rozměru 26×2.1"

             
            0 0
            • MlokCZ  

              Na sériovém kole jsem právě měl vždy dušové verze Schwalbe a o těch právě píšu, že se ničím nelišily.

              Jinak nemám iluze o tom, že neUST verze krabicové na kupkolo nebudou.

              Z bike24 jsem měl krabicové i u všech dušových (bral jsem třeba nějaké double defense RR a NN).

              Každopádně je zajímavé jak se ty fotky liší. Takovou šedou hmotu si nevybavuju, ale nikdy jsem neměl nějak příliš orvané špunty ve velkém. Až budu mít nějaký plášť na vyhození, tak ho zkusím více vykuchat. Bohužel NN asi jen tak nebude, jen RR tu jeden budu mít brzo.

              0 0
            • Omen  

              u ust jsem to ještě neviděl jestli něco kopírujou tak vždy to ce jsde nejvíc na prodej

               
              0 0
    • StuntJ  

      Divné, já mám na RR přes 2 400km a no problém, ještě mi zbývá přes půl vzorku a to je nijak nešetřím. A přimé prasečí váze 85kg, se aji divím, že ještě žijí. Kupovaný jsou z G-S

      0 0
      • Omen  

        tak přední je po těch 2500 jako novej není ojetý ani o 1 mm. dá min dalších 2500. Jo a kupoval jsem je v Global sportu kde se mi samo při reklamaci vysmáli. Ale napsal jsem přímo do Schwalbe jestli mi dají vyjádření k těm plášťům, čekám na odpověd a případně jen z principu půjdu do žaloby. Nenechám si ***** na hlavu. Kámoška je koupila taky někde na netu a má to samé.

        0 0
        • StuntJ  

          Přední neberu jako bernou minci, bavím se vždy o zadní gumě. Stále tam na prostředních špuntech vidím takové ty ďolíčky, ty údajně značí půlku materiálu toho špuntu. Bohužel tu nemám fotoobrázkochňap, abych to bliknul. Ale co jsem si všimnul, tak na boku mi začalo prolízat plátno, ale to na funkci nemá vliv.  

          0 0
    • ceo  

      Houbovitou šedou hmotu i natrhané špunty mají i Nobby NIC dodané od Canyonu na kole.

      0 0
      • Omen  

        tak to by to museli být jedině nějaké OEM, ale to by neměl e-shop prodávat jako full jejich výdrž je fakt žalostná

        0 0
        • Omen  

          ale tím by si Schwalbe pěkně kurvilo jméno

          0 0
          • Hnoj  

            Proč? Výrobci kol na ně tlačí, aby byly gumy levnější. Tak co vymyslí inženýři ze Schwalbe? Horší směsy, atd… Stejně se počítá s tím, že gumy za chvíli vyměníš, tak jakýpak copak…

            0 0
            • M_ishak  

              Ne, já když se vžiji do situace vedení Schwalbe (či kterékoliv jiné firmy), tak továrně na kola nabídnu gumy nižší třídy, a ne abych tipu gum vyšší třídy pošpiňoval pověst tím, že je začnu valit ze směsi plněné hadrovým recyklátem.

              0 0
              • Hnoj  

                Jediné co zajímá vedení firmy jsou ZISKY ! A zisky se dělají obřími zakázkami pro OEM odběratele a ti určují díky zákonům trhu ceny a ve výsledku asi i kvalitu plášťů…

                Co bych udělal já jako OEM odběratel, kdyby mi nechtěli dát na gumy dobrou cenu? Šel bych za konkurencí a zatlačil na ceny u nich a dneska se každej bude předhánět v tom, aby prodal a každej bude tlačit cenu dolů všemi způsoby.

                Je to koneckonců úplně stejné, jako když ty v rámci uspoření peněz nenakoupíš u obchodníka A, ale u obchodníka B…

                Je třeba si uvědomit, že málokteoru cyklo-firmu vedou lidi, kterým by na tom skutečně záleželo. Ve vedení jsou lidi, kteří vidí čísla a peníze na kontech akcionářů…

                0 0
                • ceo  

                  Řešení neznám, ale myslíš že dělání 2 variant z nichž 1 je výrobně levnější je vyjde lépe?

                  Příklad:

                  Schwalbe dělá 1000ks NN 2,25" za  10€/ks (výrobní náklady, reálně to bude méně, jde jen o příklad)

                  Číňani dělají 1000ks OEM NN 2,25" za ?? €

                  Kdyby ale Schwalbe dělalo 2000ks NN 2,25", tak už náklady Schwalbe budou třeba jen 6–7€.

                   

                  Takže čínani by museli dělat opravdu velice levně, aby se Schwalbe vyplatilo udržovat 2 řady toho samého výrobku…

                  Nebo, že by Canyon a jiní výrobci vědomě brali čínské kopie Schwalbe??

                  0 0
                  • tonik666  

                    Tenhle hypoteticky vypocet nemusi byt spravny a muze byt hodne vzdalen skutecnosti. Aby prumerne naklady diky usporam z rosahu takhle vyrazne klesly (30%), to by museli mit znacne vysoke fixni naklady. A to pravdepodobne nemaji. Pokud vetsinu vyrobnich nakladu plaste tvori material a lidska prace/stroje, tak tam zadne uspory z rozsahu byt nemusi.

                    0 0
        • ceo  

          To zase já s výdrží nemám problém. Aktuálně kolem 1500+ km mít budou a špunty jsou sice některé dorasované a potrhané, dorasovaný je i běhoun mezi špunty, ale na špuntech je pořád patrný „subdezén“ (čtvereček uvnitř těch velkých).

          Jezdím co nejméně silnice, spíš lesní cesty. .. hodím sem  později fotku.

          0 0
    • ekib  

      Tak to jsem zvědavý co najedu na Rocket Ron, ty mají papírově ještě menší výdrž.

      0 0
    • ememem  

      ja mam na ojazdenom SS Alpencross od ofic. dovozcu do SR presne rovnako natrhane spunty jak na hornej fotke.(ale je uz celkovo prakticky kaput.) na novsom NN dtto. Podla mna je proble ofic/neofic predajca uplny blud. to ako ze by schwalbe(resp. vo vseobecnosti ktokolvek) fakt vyrabala 2 druhy toho isteho plasta(tovaru), jeden pre ofic. dovozcov a OEM a druhy pre „ostatnych“? to je predsa blbost. nehovoriac o tom ze na e-shopoch su to casto prave OEM prebytky.

      0 0
      • Omen  

        rtochu jsi to nepochopil já si myslím že to není vůbec výrobek schwalbe

        0 0
    • M_ishak  

      Je podle mě blbost, aby Schwalbe OEM verze fušovalo. Vždyť zákazník by si řekl „hmm, tady ty pláště Schwalbe obouvané v továrně nic nevydrží, ty kupovat nebudu“. Spíše bych řekl, že je to čínský padělek. To, že ta guma nic nevydrží, je jednak dáno směsí a taky technologií výroby. Pokud není pryž vulkanizovaná za náležitého tlaku (např. nedostatkem materiálu ve formě), tak má mechanické vlastnosti mizerné a chová se jako na obrázku výše. Proto je zásada prohlédnout gumy (i třeba na auto) před koupí a pokud uvidíte nedokonalý, nedotečený vzorek, tak tu gumu rozhodně nebrat.

       

      Nevěřím, že by vedení německé firmy bylo tak hloupé a pouštělo zmetky do prodeje, místo aby je likvidovalo, a tím si pošpiňovalo značku.

      0 0
      • Omen  

        právě to si taky myslím

        0 0
        • M_ishak  

          Třeba ti v reakci na tvůj mail Schwalbe pošle gumy jako dárek na znamení omluvy, to Němci dělají ;O)

          0 0
          • Omen  

            tak to si memyslím psal jsem jim v úterý a ještě se neozvali

            0 0
    • Luma  

      Mám Continental MountainKing Supersonic 2,2 na zadku najeto cca 1700km a vzorek je skoro pryč,a koupil jsem si OM verzi MK 2,2 kevlar(sundane z Scottu Spark)od kámoše a zadek sjety po 500km a ještě k tomu jsou asi o 3mm užší.Naštěstí mi to prodal levně:-)

      0 0
    • ekib  

      Pokud si prohlídneš oficiální katalog, tak jako originál vypadá právě ta s tou směsí uvnitř. V katalogu se tim chlubí jaké to nemá vlasnosti. Takže to vypadá, že nonSchwalbe jsou obě :-)

      0 0
      • Omen  

        jak je tam jen ten 1mm tlustá guma tak se to utrhá a šíleně to pak na těch špuntech plave

        0 0
    • ceo  

      A není o UST a non-UST verze?

      0 0
    • ceo  

      nemůžeš odříznout 1 ten kolík na „origo“  Sch. úplně u běhounu?  Ono to z té fotky může klamat. Sice není orvaný, ale ta šedá hmota by mohla být i pod tím…

      0 0
      • Omen  

        ne jsou celé černé večer jsem dám foto v řezu

        0 0
    • jonti  

      Nebude to tim, ze to jsou ruzne rocniky? Teda konkretne double a triple compound?

      0 0
      • MlokCZ  

        NN se od začátku dělal pouze třísměsový. Pouze RR byl na počátku dvousměsový.

        0 0
    • BB  

      Já myslím, že ta nahoře nemusí být nějaký shit. Vozím NN UST, co je dělají a určitě minimálně jednou úplně změnili technologii. Původní NN mě vzadu vydržely tak 1500 km, díky své měkkosti senzačně seděly na mokrých kamenech a kořenech. Loni jsem nasadil várku, mají i jiné, velké nápisy na boku a vzadu mi vydžel 4000 km. Bylo by to fajn, ale bohužel už tak senačně nesedí na mokrých kamenech a kořenech. Moje domněnka, ten plášť na horní fotce, je starší technologie a dělali je měkčí.

      0 0
      • MlokCZ  

        To je zajímavé (a samozřejmě možné to je), že by se měnila směs i mezi ročníky 2008 a 07, i když uváděna byla prostě pořád stejná třísměsová varianta. Možná k tomu došlo současně s přepracováním vzorku u RR.

        Pro 2009 tu směs přejmenovali na triple nano, takže tam je to i od Schwalbe potvrzené, že došlo ke změně, u předchozích modelů to asi nemáme jak ověřit.

        Tedy pokud někdo zrovna nemá po ruce dva kusy NN, nejlépe s jistotou krabicové verze (aby někdo nemohl argumentovat tím, že by OEM verze mohla být jiná) a to různé ročníky a rozřezal ty špalky.

        Jinak tohle by byla rozumná teorie, také proto, že spousta eshopů často mívá Schwalbe za super ceny, ale často to jsou starší modely než aktuální (dokonce pořád jsou k mání třeba UST RR 2007, tedy ještě se starým vzorkem).

        0 0
    • Jacques  

      Mno já jsem teď na netu koupil Schwalbe Rocket Ron, 2,1EVO a je na nich Made in Indonesia…co tam máte vy…?

      0 0
      • Ricci  

        Cakal si Made in Germany? :-)))

        0 0
      • M_ishak  

        Kdyby tam bylo Made in Germany, tak se ty gumy budou lišit akorát cenou. Kvalitu si pohlídají. A navíc je třeba si zvykat, že tyhle asijské firmy se škrábou nahoru – viz např. kdysi opovrhované Made in Taiwan.

        Přesun výroby (a už i vývoje) na východ je běžný u každé firmy. Např. mám německé body ARA Made in India, u kterých byl vysvětlující popisek říkající něco ve smyslu, že byly vyrobeny pod dohledem Němců a jsou bez nejmenšího problému.

        0 0
    • natureman42  

      Dovetek po mesicich, od jednoho znamyho z internetu kdyz sme se nedavno bavili o Nevegalech vs. NN ::

      „Jinak jeste k tem Schwalbe. Nevim co je na tom pravdy, slysel sem story o nejakych tisicovkach testovacich plastu, ktere se u nas dostaly do prodeje. Nemaji spravne vlastnosti, hlavne dojezd…takze pokud si mel nejaky velmi rychle mizejici NN, zda to nebyly ony?“

      0 0
      • Ricci  

        No hadam testovacie plaste byvaju aj nejako oznacene nie???

        0 0
    • mdk  

      Neviete ako to je z novymi fat albertami 2.4..kupil som ich cez bazar a boli zhodene z biku..len ma zarazila vaha, na nete udavaju 750g kus.. a ja mam P-684g a Z-822g..ako dokopy to dava tych 1.5kg ale keby origo zadny mal 750 geciek bolo by fajn

      0 0
      • MlokCZ  

        Občasné poměrně velké výkyvy váhy pro jednolivé kusy jsou běžné a to nejen u Schwalbe.

        Buď rád, že máš aspoň v průměru váhu ok. Mohl jsi mít smůlu a mít třeba oba kusy přes 800g.

        Už jsem měl v ruce i pláště, které měly o celých 100g (a to jak více, tak méně).

        0 0
        • ememem  

          pokial je ta hmotnost rozlozena rovnomerne tak to este ide, mne sa bohuzial dostala do ruky taka co je na jednom mieste evidentne nejak tazsia, sa to prejavuje tym ze ked roztocis kolo a zdvihnes ho do ruky evidentne citis taky „pohup“ a to dost vyrazny, cim rychlejsie tym vacsi. schwalne som to nasiel a prehmatal a fakt je tam jak keby hrubsia.

          0 0
          • MlokCZ  

            Pokud je to takto extrémní, tak to už bych viděl na reklamaci.

            0 0
    • karliner  

      Možná jsem to přehlédl, ale jak dopadla ta reklamace u Schwalbe?

      Btw, podobná šedá hmota uvnitř špalíků se mi objevila i u Racing Ralphů 2008, ale najel jsem na nich zhruba 6000 km, takže to jako vadu nepociťuji.

      0 0
      • Tecumseh  

        Tá šedá hmota tam došla asi z rokom 2008,mám doma NN z roku 2007 tam je po odstranení štupla hmota čierna,z 2008 je hmota šedá obidva plášte sú od dovozcu na SK.

        0 0
      • Omen  

        ty kurvy se ani nenamáhali odpovědět nevím co si o tom mám vlastně myslet. Jen ně fakt zaráží ten ohromný rozdíl v kvalitě a výdrži

        0 0
    • Dav...1  

      Ja jsem to teda necetl cele. Ale vozil si ty plaste na stejnem kole ? (predni / zadni) + ve stejnem terenu ?

      0 0
      • Omen  

        jo dá se říct že ty co vydržely déle v horším terénu.

        0 0
        • Dav...1  

          Hm tak to je docela divne. Zeby jim kolisala kvalita vyroby. (patecni smena :D).

          0 0
    • Nikovlas  

      Já se taky podělím o skromnou zkušenost:

      Mám kolo CUBE LTD Race – na něm mám od výroby pláště Schwalbe 2,25 NN/RR. Myslím, že ty třísměsový s kevlarovou patkou. Moc nejezdím. Kolo mám od minulého února, zatím najeto cca 1100km. Pravda, kolo je na balkóně, takže i přesto, že ho překrývám hadrem, tak tím sluncem asi docela trpí (asi to začnu řešit kartonovejma krytama). Zadní plášť (RR) už má vzorek jen necelé 2mm – nové jsem je neměřil, ale mám pocit, že míň, než 2mm už je děsně málo – tady bych se rád zeptal, jestli už je to fakt tolik ojetý nebo je to můj subjektivní pocit. Další věc je, že na bocích obou plášťů jsou odhalená ta vlákna – ne lokálně, ale skoro všude – vzadu v jednom místě jsou ty vlákna i přeseknutá. Přisoudil bych to taky tomu vlivu slunce, ale proč je to z obou stran, když kolo opírám o zeď vždy stejnou stranou? Ten zadní plášť je vůbec už děsnej – měl jsem 2 defekty, na dalších místech je různě naseklej, že jsou to dirky skoro skrz… prostě už asi koupím novej. Ta různá naseknutí – to je asi spíš z toho ,že jezdím jako prase, ale to, že ta tkanina na bocích je nekrytá a že se tak rychle sjel (pokud ho tedy můžu považovat za ojetej)… co si o tom myslíte?

      0 0
      • MlokCZ  

        Nový RR má vzorek vysoký cca 2,6mm.

        0 0
        • Nikovlas  

          Takže když maj cca 1,8mm, tak ještě ojetý není? Ale kvůli těm naseknutejm vláknům, dirkám atd bych ten zadní asi vyměnit měl, ne?

          0 0
          • MlokCZ  

            RR ztrácí vlastnosti tak od 2/3 vzorku a od poloviny vzorku už je to hrůza.

            0 0
      • jIrI___  

        Tkaninu na bocích jsem měl viditelnou a místy potrhanou i na Crossmarcích, takže skladováním na slunci to určitě není (já parkuju pod střechou mimo sluneční svit).

        0 0
      • Nikovlas  

        Mám teda ten plášť vůbec měnit?

        0 0
        • StuntJ  

          Já mám vzadu na RaRašcích vzorek 1,5mm, nitě z boku lezou a stále parádní plášť a v pohodě drží, bahno, písek sračky ne sračky. Prostě ještě 1 000km dají a pak půjdou na odpočinek :o) Vepředu mají cca 2mm

          0 0
    • prtavec  

      Presne tak, jako ten horni plast dopadl NN kupovany v roce 2007 v original krabici v kamenem obchode. Byla to tenkrat verze snad triple compound. Plaste kupovany o dva roky pozdeji uz tohle nedelaly…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.