• romachain

    Koukám po nějakých pláštích na toho svýho Cannona a padli mi do oka Schwalbe 2011 na kupkole (s bílýma proužkama). Chtěl bych je použít s mlíkem bez duše. Viděl jsem tady v historii pár nepovedenejch Schwalbe bezdušovejch plášťů. Myslíte, že ročník 2011 bude povedenej? A co vzhledově s těma bílýma proužkama k tomu mýmu kolu?

    http://www.kupkolo.cz/…i_89684.html

    http://www.kupkolo.cz/…5_90135.html

    0 0
    •  

      kdyby Ti stačily 2O1O Nobby Nic EVO 2,2 tak kámoš bude začátkem příštího týdne prodávat úplně nový z tohodle kola,dneska mu přišlo a o víkendu bude pláště sundávat http://www.cyklonemcik.cz/…robnosti.php?…

      Cena 500 Kč/1ks

      0 0
      • romachain  

        No nezní to špatně, ba dokonce to zní velmi dobře! Poradí někdo jak si 2010 EVO sedí na Cmaxxech ST bez duší?

        0 0
        • MlokCZ  

          Ty co si vybral stejně nejsou UST. Jen pro 2011 jsou tubeless ready, což už se tu řešilo, oproti 2010 je to 5g navíc, což zpočívá pouze v nějaké tenoučké nátěrové vrstvě. Takže patky se mohou zatěsňovat o trošku lépe než u 2010.

          Nepočítej ale s tím, že se to bude chovat jako UST verze s UST patkami.

          Na STčka dušové Schwalbe nahodit jdou (všechny ročníky, tedy aspoň pár let zpět), není to ale zrovna jednoduchá kombinace na nahazování (ty 2011 možná půjdou o trošku snáze).

          Takže nejdříve si dobře rozmysli, jestli chceš použít dušové (obtížnější montáž, horší odolnost – pokud to tedy nebude třeba odolnější double defense verze, zato ale menší váha) nebo UST (supersnadná montáž, větší odolnost, o něco lepší zacelování defektů – větší šance i u větších defektů, že to tmel zacelí, největší jistota a spolehlivost, zato ale znatelně vyšší váha).

          0 0
          • nox159  

            nahozeni schwalbe 2011 na ZTR rafky behem 5 min a i bez mlika nikde nic neutikalo ( bez mlika bych to ale nevozil;-)

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak aspoň, že ten zátěr je k něčemu dobrý.

              0 0
              • nox159  

                od te doby co jsou ty plaste TR tak jsem prestal uvazovat o bezdušakach uplne ;-)

                0 0
              • Gorgov  

                Kdepak zátěr…tohle je způsobený tím, že verze 2011 má citelně menší průměr patek. Na ráfek (ztr Crest 29er), kam jsem starší verzi(novej plášť) nasazoval až nebezpečně snadno rukou a byl tam fakt volně, jde verze 2011 velice ztuha a když se to podaří, ja tam fakt napasovanej. Pro mě je to velmi dobrá zpráva, přestávám se s těmito ráfky bát, že mi to někde bouchne :) Jinak samozřejmě zkoušeno víc vzorků starších i nových – plášťů i ráfků.

                0 0
                • Hnoj  

                  Tak tak, PACESTAR gumy se skoro nedají nazout !

                  0 0
                  • StrejdaS  

                    Jsou trochu tesnejsi, ale s jednou montpakou a aspon jednou sikovnou rukou, to je otazka vterin. :)

                    0 0
                    • vojco  

                      ale bacha, skoušel jsem nasadit s páskou z duše a nešlo to. Zlomil jsem 3 montpáky.

                      0 0
          • scret  

            mas zkusenost s tim jak to drzi v patkach? premyslim na pristi rok mozna o snakeskin verzi plus mliko…

            0 0
            • MlokCZ  

              Nemám. Já teď sice 2011 Schwalbe na Cmaxy nahazoval, ale Marathony Dureme a ty nejsou bohužel ani tubeless ready s tím zátěrem.

              0 0
            • kryspin  

              ja ji mam s rocnikem 2010. Nasazovani s mlikem je dost neprijemny, zejmena poprve, protoze plast se nenarovna tak dobre jako nesnakeskin (tu jsem nasazoval taky). nakonec to ale nasadit slo (naponekolikate) a drzi to dobre.

              0 0
            • kubad  

              SS mam na ZTR rafku s tmelem a chova se jak bezdusak. Lehce zaskocil tesnil v klidu i bez tmelu. Muzu doporucit mam 2,4" NN

              0 0
              • scret  

                jj, nekolik ss jsem uz nandaval…

                ale slo mi hlavne jak se chova normalni neUST patka v UST rafku pri agresivni jizde…

                0 0
              • ememem  

                to vyzera ze varianta ust ready+SS je docela plnohodnotna alternativa k ust. tiez musim pomaly nieco kupit a furt sa neviem rozhodnut ci ust alebo skusit tie TLR+SS. cize patka je jak na ust?

                0 0
        • Wilhelm  

          nedoporučuji, musel jsem je jednou nahazovat v terénu (dušového Racing Ralpha na Crossmax ST) a byl to hroznej zážitek … určitě jsou lepší UST gumy (krom váhy ve všech ohledech). Kolo mám skoro stejný, stejný ráfky …

          0 0
          • Wilhelm  

            zapomněl jsem, byla to ale verze 2010, což je možná zásadní

            0 0
          • scret  

            kdyz tam hodis dusi, pak nevidim jedinej problem – na dojeti…

            0 0
            • Wilhelm  

              duši jsem tam měl. možná kdybych nejel na čas, tak to neřeším a v klidu si to nahodím, ale já počítal každou sekundu a tohle se mi povedlo za dvacet minut … a ještě jsem přišel o vodu v bidonu, jinak by ty patky nezapadly asi nikdy :)

              0 0
              • nox159  

                20 min ti trvalo nacpani duse do plaste ve kterem bylo predtim mliko?

                0 0
                • Wilhelm  

                  ještě jednou, píšu o nahození neUST patek Racing Ralpha na UST ráfek, tak aby se dal dojet závod a kolo neházelo – malou pumpičkou samozřejmě

                  0 0
                  • nox159  

                    porad mi neni jasne co si tam tech 20 min delal :D

                    0 0
                    • Wilhelm  

                      mě taky ne, prostě to nešlo :) a to jsem toho nahodil a najezdil určitě víc než ty. někdy se to prostě posere a mě se to sralo zrovna při týhle kombinaci, možná vadnej kus, nebo ten den špatný ruce :)

                      0 0
                      • scret  

                        nekdy clovek nema den a hlavne, cim vic pospichas, clovek stresuje,tak tim min se vetsinou dari…

                        0 0
                      • nox159  

                        s tim poctem nahozeni bych byl opatrny ;-)

                        0 0
                        • kubad  

                          Ma pravdu. K usazeni obyc plaste na UST rafek mavic s dusi je trochu slozitejsi. Chce to hodne nafoukat aby to zaskocilo a nehazelo. Malou pumpou je to opruz. Mockrat overeno. Tenhle problem sem na zavodech resil bombickama :-) a naslednym upustenim tlaku.

                          0 0
                          • nox159  

                            co jsem zkousel tak bez problemu ( jednalo se o SLRka ) konkretne na ty jsem nahazoval cca 10 plastu a bez sebemensiho problemu – jeden znamy je jezdi a malou pumpou blackburnka 56g to nahazuje v pohode do 5 min ( pri zavode )

                            0 0
                            • kubad  

                              Rad ti to zmerim :-) a osobne si myslim ze si fest maknes, aby to sedelo rovne. Jen pro tvou predstavu skus malou pumpou nafoukat plasz na 50psi kolik ti to veme casu. Nekdy ti to vic mluvi nez mysli.

                              0 0
                              • nox159  

                                rikam mam to vyzkousene…

                                a klasicky plast na UST rafek mi blbe nasazovat nesel

                                to treba slo o dost hur nahodit schwalbe TR plast na ZTR rafek ( teda malou pumpou by to slo huř ) i na klasicky rafek mi sly hur nahodit TR nez klasicke coz je celkem logicke…

                                0 0
                                • kubad  

                                  Ok mas pravdu. Nebudu se dohadovat nema to smysl. Proste vse mas odzkousene vyzkousene vse ti jde.

                                  0 0
                                  • nox159  

                                    hm… se mi nelibi jak mi nekdo vyvraci moje zkusenosti z praxe :(

                                    nehadam se o necem co jsem nikdy nezkousel… bavim se jen o tom co mam odzkousene…

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      Klidne si mel jak kolovratek 3 lidi tu nezavisle pisou ze je to obcas problem, hlavne casovy. Je potreba to fouknout na max a odpustut, ale tobe to jde v pohode za 5 minut.

                                      Ano me taky, ale vetsinou to dost hazelo, ale zavod se v klidu itak dal dojet.

                                      Howg.

                                      0 0
                                      • nox159  

                                        tzn. vsichni co vozi SLRka s dušema na zavodech stravi vymenou defektu 20min?

                                        jinak schvalne to zkusim tou malou blackburnkou – muzeme barat RR 2,1 a nahusteni na kolik? 50 psi? ( doma slrka nemam takze na ten tlak nahustim klasiku – trva to stejne dlouho nez to nafoukas na ten tlak… je to tak?

                                        0 0
                                        • kubad  

                                          Fakt skvela diskuze ja o voze ty o koze. Co to zase meles o 20 minutach. To si vydiskutuj s tim kdo to psal. Ja jen pisu ze tahle kombinace umi zlobit a aby zaskocila a nehazela je obcas boj.

                                          Ty si tu jak kolovratek meles pokracuj, uz sem to zaregistroval vickrat ze debata s tebou nema smysl :-(

                                          Jo a mazej pumpovat, at je prehled jak dlouho trva malou pumpou natlacit 50psu. Jo a zkus to kdyz mas 170 tepu v plne zavodni palbe.

                                          0 0
                                          • nox159  

                                            170 tepu je u me celkem dost pod AnP ;-) takze plnou zavodni palbou bych to ja nenazyval

                                            0 0
                  • MlokCZ  

                    No vždyť jo, pořád nechápu v čem je problém (nahazoval jsem takhle i více kusů dušových RR, NN, SS, Albertů ještě předtím než jsem přešel před pár lety na bezduše a pak v poslední době nějaké Marathony Supreme více kusů, Dureme dva kousky).

                    Jestli je pumpička malá nebo velká je fuk, pokud to není nějaký šmejd, kterým nepůjde nafoukat ani 40psi. Samozřejmě teď neřeším, že malou pumpičkou to trvá déle než velkou.

                    0 0
                    • scret  

                      no, pokud ma malou pumpicku, tak klidne 20minut foukat muze:) ja svoji Vela Duopist bych na 40 PSI foukal snad pul roku:))

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        To jedině kdyby byla vadná. Když i tou nejkratší Airbone mini (10cm verze) jsem 2,25 RR nafoukal na 30psi za 5 minut s tím, že jsem měl pár sekund přestávky. Takže při větší snaze těch 40psi za 5–6 minut šlo taky.

                        A pokud nechce foukat tak dlouho, tak má vozit pumpičku aspoň o trošku větší. A menší pumpičku už snad vozit nemůže, takovou neznám.

                        0 0
                  • nox159  

                    vzdyt bezne lidi vozi klasicke plaste na SLRkach ;-) a bez problemu tak porad nechapu o co jde…

                    0 0
              • scret  

                pak se neda odpovedet nic jinyho nez vozit tezky UST gumy… Ty jsou s mlikem neprustrelny…

                0 0
              • MlokCZ  

                Tak to nechápu, co jsi s tím dělal. U dušových Schwalbe na STčkách a 29tkových Cmaxech jsem s duší už toho zkoušel větší množství a vždy to šlo zcela v pohodě a bez jakékoliv další pomoci to zaskočí do patek kolem 30–50psi tlaku (jak který kousek).

                0 0
                • scret  

                  a ikdyby nezaskocil plast uplne a smajdal, tak pokud pospichal, tak to na dojeti nevadi… jednou jsem takhle dojizdel cca 30km a dalo se…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Šmajdání nevadí. Ovšem kdyby nebyl zaskočení po větší části obvodu, tak bych měl strach, že by se mohl někde svléknout z ráfku (i s duší).

                    0 0
          • MlokCZ  

            Já jsem třeba zastánce plnohodnotných UST plášťů, ovšem ten důvod nahazování v terénu je zcela nepodstatný:

            • při defektu co nedá tmel prostě dáš duší a neníproblém žádný
            • delší dobu použitý plnohodnotný UST plášť v terénu maloupumpičkou většinou taky nenahodíš (to se často nechytí už ani velkoudílenskou pumpou)
            • duši vozím sebou i když používám plnohodnotné UST pláště
            0 0
            • scret  

              presne tak, vozim pro pripad jednu ultralight dusi.. zatim se mi hodila jednou, kdyz jsem zrusil rafek (ST) a procvakl tak i plast:(( kdyz se dari:))

              0 0
              • MlokCZ  

                Já mám akorát trošku obavu, že jak už 3 roky nedefektím s UST plášti, že až to jednou přijde (a vyjímečně se dá zrušit i ten UST plášť), že po těch letech zjistím, že ta duše nebude v použitelném stavu (zvlášť když vozím už jen 90g duši).

                0 0
                • scret  

                  pravidelne radsi kontroluju – teda 1 za sezonu:) a fakt UST gumy a mliko, to je proste temer neznicitelna kombinace…

                  klasicky trny mi to zaceli okamzite aniz bych to poznal… akorat letos jsem jednou za jizdy zaznamenal unik tlaku – 4mm skubanec… stacilo dofouknout a jelo se dal…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Já jsem právě línej to konrolovat. Nová duše je vždy tak pěkně úhledně složená, tak se mi nechce ji zkoušet nafukovat, protože ji už nikdy tak pěkně znovu po vyfouknutí nesložím :-)

                    Aspoň duši vozím pečlivě zabalenou, takže se mi nikdy před přechodem na bezdušáky nestalo, že bych ji třeba prošoupal, tak snad se to nestane ani teď.

                    0 0
                • Smazaný účet  

                  UST plášť se zrušit dá, viz můj případ. Problém ovšem pak byl s duší – nějak se tam nevešla neboco co, k tomu jsem pumpičkou nevyvinul asi takovej tlak, aby to zaskočilo pořádně a tak to neskutečně házelo. Byl jsem rád, že jsem dojel domů.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Taky UST plášť budeš přemlouvat s duší k zaskočení do patek mnohem obtížněji než ten dušový (robusnější a těsnější patky pláště). Jemu ale nešel dušový.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Aha.

                      Ještě když tě tu mám, tak trochu off topic – budu nechávat v létě nebo někdy tak vyplejtat nový kola. Hope Pro 2 + nějaké ráfky. Jezdím XC, zatím žádný skoky, ale doufám v nějakej progres směrem k divočejšímu jezdění. Zajímalo by mě, co bys volil: ZTR Arch (láká mě váhou), ZTR Flow (odolnost, ale o 50g těžší než arch), XM819 (100% UST, mám ověřenou odolnost, takže pokud bych je nevzal znovu, tak bych chtěl něco stejně odolného, ale širšího, ale jsou těžký).

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        XM819 bych nebral. Pokud Mavic, tak celý záplet a vzít SXka pokud to má být extra odolné a širší než 19mm ráfek.

                        U ZTR bych možná vzal rovnou ten Flow. Sice ta váha je o 50g více než Arch, ale pořád to vychází lehčí než XM819 a ten parádně extraširoký ráfek (na Flow ráfku při lehce nižším profilu a té šířce už pomalu získáš stejný objem s 2,25 Schwalbe co na XM819 s 2,4 – a rozdíl váhy pláštů mezi 2,25 a 2,4 je větší než 50g + 2,25 jsou k mání double defense, což 2,4 nejsou).

                        Já bych volil zase to co jezdím a to SXka, vyjdou ale znatelně dráž než Flow + Hope Pro 2.

                        0 0
                        • nox159  

                          na XC bohate staci archy… a jeste ma rezervu

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Nikdy se nedá říct, co na co obecně stačí. Zničit se dá všechno a vždy záleží hlavně jak se jezdí a ne co se jezdí (i v poměrně lehkém sjezdu se dá zničit lecos, když tomu jezdec trošku více pomůže).

                            Hlavně tu jde ale jde o tu šířku ráfku.

                            Na 150mmm fulla bych si dal dnes raději Flow než Archy i kdybych věděl, že Archy mi odolností budou nejspíš stačit.

                            A rezervu bych u něj moc nepsal, když je to ničitel UST plášťů :-)

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Ničitel :0) Jeden se nepočítá, byl moc nízký tlak – 20PSI, normálně vozím 25…

                              0 0
                            • nox159  

                              rikal ze jezdi XC tak predpokladam ze na XC stroji ;-)

                              a neni to ten co mu jezdi 150mm ful stejne jak HT? :D

                              (nechce se mi to hledat tak pokud se pletu tak se omlouvam)

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Má kolo v profilu, tak není nic jednoduššího než se nejprve podívat na co to chce.

                                0 0
                              • Smazaný účet  

                                Jo, to jsem já :0) Ale já fakt nepoznal velký rozdíl, stejně mám špatnou fyzičku, tak mi to nejelo ani na HT, k tomu jsem měl na HT skoro stejnou geometrii, tedy ještě více položenou hlavu 140mm vidlicí.

                                0 0
                                • nox159  

                                  na hovno fyzicku z kopce jezdis pomalu jak si nekde psal a potrebujes mit brutalne odolne rafky :D dobra kombinace ;-)

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Špatná fyzička, z kopce mám strach :-D Zas tak hrozné to není, čas od času ty ráfky dostanou pořádnou prdu když to pustím, tak potřebuju odolnost :0)

                                    0 0
                                    • nox159  

                                      ale kdybys mel lehci rafky tak ti jede 150mm full lip nez HT a to jen tak nekdo nema – by ti za to ostatni urvali ruce ;-)

                                      jinak hope a ZTR je super kombinace :)

                                      btw: kdyz je to kolo na vsechno nechybi ti velka pila ?

                                      0 0
                                      • Smazaný účet  

                                        Nene, nechybí, stejnak jsem jí moc často nevozil. K tomu ty kliky byly od MlokaCZ nejetý za 1600 jestli si to dobře pamatuju. Byl to test, jestli bude vyhovovat 36/22 (Mlokovi to nevyhovovalo), mě to vyhovuje. Malou placku jsem jezdil častěji než velkou, tak jsem už u toho zůstal :0)

                                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          SXka jak říkáš, moc drahý, k tomu při zrušení vyjde servis opravdu draho – někdo tu psal ráfek 3000 na SLR/ST, tak SX bude podobně drahý.

                          Pláště jsem zvažoval dát na to nějaký FA 2.4 UST, to by myslím byl pořádný balon na Flow ráfkách. Takže je ± rozhodnuto, gramařit až tak na ráfkách není dobré, když chci superodolnost :0) Díky

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Tak pokud tam dáš UST FA, tak opravdu nemá cenu řešit nějakých 50g na ráfku :-)

                            Já nikdy na kolech a pláštích negramařil (v rámci toho, co jezdím), UST FA 2,4 bych tam ale už fakt nedal. O dalších 200g navíc oproti UST NN 2,4 je už fakt dost. To už bude v reálu těsně přes 1kg, těch 830–840g u NN UST 2,4 je už až až.

                            Dal bych buď NN UST 2,4 nebo když FA 2,4, tak jen SS verzi (škoda, že není double defense ve 2,4).

                            A nevim jak moc chceš široký plášť, NN UST 2,4 na SXkách maji 59mm. FA jsou o píď širší + na Flow, odhaduju tak 63–64mm.

                            Double defense FA 2,25 budou na Flow ale už taky opravdu hezky objemné (odhaduju že tak 57–58mm dají), to by byla taky varianta.

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Já doufal, že FA bude ještě líp držet, s NN jsem spokojený. Koukám že 1kg na plášti už je moc,to nechci. Ale zase chci větší šířku, než mám teď 53,8mm. Což NN 2.4 UST splní. No, asi jsi mě přesvědčil, zase z toho biku nechci udělat tank.

                              Ty už bys nebral UST NN? Že mluvíš o DD? 2011 mají být všechny UST Ready?

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Jestli vezmeš NN 2,4 UST, tak jsem zvědav kolik budou mít na Flow.

                                Přední FA 2011 bude určitě o trochu lépe držet než NN, protože má měkčí směs (trailstar x pacestar). Zadní FA je už stejně jako NN pacestar.

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Ty směsi budu muset ještě nastudovat. Vůbec nevím co to znamená a ty hvězdy taky nechápu.

                                  A hlavně uvidím, zatím na ně budu asi dávat svoje statý NN 2.25 UST 2010, než je dojedu.

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Všechno jsou to třísměsové kombinace (o rozdílneém složení). A dál není moc co studovat, všechny XC pláště mají pacestar včetně NN a zadního FA.

                                    Enduro pláště počínaje právě předním FA mají trailstar, což je měkčí třísměsový mix než pacestar. Takže to bude trošku lépe držet, bude to pomalejší a rychleji se to sjede.

                                    Hlavní výhoda těch nových směsí je v tom, že je více třísměsových kombinací dle použití (nejen měkčí třísměsový mix pro enduro, ale i třeba na asfalt a lehký terén u lepších marathonů, kde třeba Dureme mají roadstar – na roadstar jsem zvědav, loni Dureme i Supreme měly taky triple nano jako vše ostatní, což na dané použití byla zbyteně pomalá směs). Jinak tam žádné velké odlišnosti nečekám. Třeba u pacestar odhaduju, že to bude ± to samé co původní triple nano.

                                    0 0
                            • alex33  

                              Maké doplnění FA 2,4 SS na flow ráfku 60–61mm stejná hodnota na Archu

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Hm, na Flow nečekaně málo.

                                0 0
                              • Smazaný účet  

                                A je to bez duší?

                                0 0
                                • alex33  

                                  Ano samozřejmě bez duší,taky jsem byl překvapený když jsem to nahodil a čekal hodnotu 64mm.Připadá mi že díky konsrukci patky,už archy pustí gumu na max šířku a u flow ráfku už šířka nehraje roli,ale asi je to blbost

                                  0 0
    • Smazaný účet  

      Dej tam cokoliv, hlavně zahoď ty Ranchera a nečekej až je sjedeš… Vlastní zkušenost. Pokud je tam teda nemáš aby se Ti to moc nerozjíždělo:-)

      0 0
    • romachain  

      Ještě zvažuju tuto variantu:

      http://www.kupkolo.cz/…t_90026.html

      0 0
      • marapara  

        CrossMarka jedině dozadu. Tam je celkem v pohodě. Dopředu bych ho nedával ani omylem. Nečekaně ustřeluje v náklonu, má malé boční výstupky. Prostě drží v pohodě a najednou pic a ležíš. Docela se mi osvědčila kombinace NN dopředu a CM dozadu. Vozím to rok a půl na fullu a dobrý a celkem to i jede.

        0 0
    • PHiLiPZ  

      coraz viac pri citani rozmyslam nad UST plastami a otazka je iba, ci pouzit tmel

      nemam s tym ziadnu skusenost a zaujima ma, ako jednoducho sa pri prezuvani na iny plast cisti – nerad by som po zopar vymenach mal kolesa tazsie koli zbytocnemu zaschnutemu tmelu

      idealne skusenosti s Crossmax ST

      vdaka

      0 0
      • McBlacky  

        toho se neboj. Tekutina vyschne a hrudky co se vytvoří jdou lehce odstranit.

        0 0
      • scret  

        mam dvoje CMaxy ST a na obou byly UST gumy, na reignu zustanou, na KHS ted zkousim utesnoval kevlar obyc. contik… v obou tmel NoTubes… vse uplne v pohode… vrele doporucuje 5 z 5ti bikeru:)

        0 0
    • vsn  

      jak obrou schwalbe pláště?

      dopředu Nobby nic a dozadu Racing Ralph? vím, že se to tu řesilo ale nějak to nemůžu najit…

      díky

      0 0
      • jIrI___  

        To je asi nejčastější kombinace. Na XC ježdění ještě bývá na předku RoR, případně i na zadku, ale tam se údajně hodně rychle sjíždí.

        0 0
      • oldaka  

        Pro XC … NN/RaR ; RaR/RaR ; RoR/RaR ; RoR/RoR

        0 0
        • gargamel  

          nebo ještě NN/SS

          0 0
        • marios  

          A co RoR/FF, RR/FF a FF/FF? FF v UST verzi-420g.

          0 0
          • McBlacky  

            to letos prubnu FF/FF UST na druhý pár kol. za tu srandu to podle mě stojí :)

            0 0
            • marios  

              Na něktarý závody typu KPž ideální volba. Třeba když se jede po asf do kopce 25–30 (ZAdov)

              0 0
              • McBlacky  

                25km/h se jezdí do kopce skoro všude :)

                letos na nějaký plánování kalendáře seru. Prostě si na začátku měsíce řeknu na co mám náladu a podle toho si vyberu závody.

                0 0
            • JakeF  

              Víš, co mi to připomíná? :) Našel jsem ve starým mailu tuhle mojí větu: „Na Dobříš jsem zatím rozhodnutý dát Furious Fredovi další šanci, třetí defekt v řadě, takovou smůlu už snad mít nemůžu.“ Stihnul jsem nejen třetí, ale i čtvrtej :).

              0 0
          • Shadow.1  

            ehm, v tomhle úplně tápu, můžete někdo vysvětlit všechny ty zkratky? Díky :-))))

            0 0
          • oldaka  

            jo mas pravdu, FFka bych taky vyzkousel.

            0 0
        • vsn  

          super, diky … tak aspon vím co objednat až mi prijdou crosstraily předek NN a zadek RoR :) zkusím ty dušovy – Tubeless ready :) snad je neriznu hned první závod

          0 0
          • McBlacky  

            já to teda mám na bahnitý tratě nasazený obráceně :)

            TR od schwalbe jsou IMHO normální pláště jen se zátěrem, aby boky tolik nepropouštěly. Což se samo usadí po pár vyjíždkách a stačí dát na počátku více tmelu který to zatěsní

            0 0
            • vsn  

              jj to mi je jasny ze nebudou tak odolny jako UST ale vazím do 65KG .. tak by snad mohli přežít než se sjedou .)

              0 0
          • Sharka1  

            na zadek spis RaR nez RoR ;-)

            0 0
    • goofy  

      Krapet se tu prizivim:

      ktere schwalbe na drsnejsi endurko? Zacinam se v nich totalne ztracet, a kor v tech novych smesich :o) Sirku predpokladam tak 2,4"

      Pochopil jsem, ze NN uz budou jenom v nejake tvrdsi trojsmesi? To bych nerad :o)

      0 0
      • MlokCZ  

        NN jsou teď v podstatě v té ± stejné směsi jako byly celou dobu.

        Naopak třeba přední FA bude v měkčí.

        Z dušových bych vzal třeba FA snake skin 2,4.

        0 0
        • goofy  

          Hmm… tak zeby FA nakonec? SS verzi samozrejme pocitam.

          0 0
      • Petr L.  

        Na drsnejsi endurko bych volil bud Fat Albert nebo Big Betty popr. BB dopredu a FA dozadu, urcite odolnejsi verzi, do Beskyd se to hodi.

        0 0
        • mxv  

          Kdyz sme u toho, je tu nekdo, kdo ma zkusenosti s RoR na tech Beskydskych sutrech? NN snake skin byl bez problemu, ale chtel bych zkusit neco lehciho rychlejsiho?

          0 0
        • Nimrod  

          bb je nejlíp držící plášť, co jsem kdy jezdil. jestli bude mít teď ještě měkčí směs, tak už nemůže zradit snad nikde :-)

          0 0
          • goofy  

            Hmm.. Nevim no. Ja jsem na ne kdysi neslysel zas nejak extra chvalu co se tyce vedeni stopy :o)

            0 0
            • Nimrod  

              tak já nikdy nejezdil moc plášťů… :-) ale pokud vím, tak se dělala jedna jednosměsová varianta a pak klasika třísměsová, tak možná bude chyba tady…

              0 0
    • Gorgov  

      Už jsem to psal výše, jako reakci, ale raši takhle ať je to na očích…

      Podle mého zjištění…verze 2011 má citelně menší průměr patek. Na ráfek (ztr Crest 29er), kam jsem starší verzi(novej plášť) nasazoval až nebezpečně snadno rukou a byl tam fakt volně, jde verze 2011 velice ztuha a když už se to podaří, ja tam fakt napasovanej. Pro mě je to velmi dobrá zpráva, přestávám se s těmito ráfky bát, že mi to někde bouchne :) Jinak samozřejmě zkoušeno víc vzorků starších i nových – plášťů i ráfků.

      0 0
      • mxv  

        A bal ses jen preventivne, nebo ti bouchnul? Me bouchnul NN (asi predlonsky), tak se ptam..

        0 0
        • nox159  

          je dalsi soused – na cem, jak a kde jezdis ? ;-)

          0 0
          • mxv  

            Trek Liquid, jezdim cim dal min a pomaleji, tady po okoli..:-)

            0 0
        • Gorgov  

          Jistěže bouchnul, nespočítám kolikrát… Různý gumy, různý ráfky…

          0 0
    • elbunda1  

      Tak jsem zkoušel nahodit novýho RocketRona PaceStara na ráfek Crossmax SLR bez duše (mimochodem moje první setkání s bezdušákem) a malou pumpičkou beznadějný. Pak jsem zkusil namazat patky mejdlovou vodou a nahodit nejdřív jednu stranu pomocí duše (jak jsem se dočetl, že to pomáhá) a s větší pumpičkou (takovou tou starou komunistickou) tam byl náznak, že by se to mohlo chytit, ale neměl jsem na to nervy. Tak nakonec pomocí CO2 absolutně bez problému, za vteřinu nafoukaný a zatim to v pohodě drží i bez tmelu…ale nejezdil jsem zatim na tom.

      Teď ještě jak s tim tmelem? Mám No-Flats, je tam napsáno, že se to nemá foukat s CO2 a navíc koukám, že ventilek nemam rozebírací. Takže jediná možnost je nalejt to přímo do gumy a nafouknout znovu. Co myslíte, nepodělá se něco s tim COčkem?

      0 0
      • ememem  

        teoreticky by sa mohlo. inac riesit bezdusaky a nemat poriadnu dielensku pumpu je dost mimo. stoji par stovak a mas vystarano navzdy. oproti bombickam sa to vrati asi pri tretej :-)

        0 0
        • kubad  

          1*

          souhlas

          0 0
        • elbunda1  

          no velkou pumpu asi pořídim, problém je v tom, žýe už tu mam tolik krámů ke kolu, že to neni kde skladovat :)

          0 0
    • romachain  

      Tak už čekám na ty 2011 a budu je nahazovat bez duší na Crossmaxy ST, jsem zvědavej, jak to půjde…

      0 0
      • romachain  

        Tak jsem to v pohodě nahodil dokonce bez mýdla velkou pumpou. Akorát nemám žádný mlíko, takže to pomalu uchází, ale patky držej…

        0 0
        • romachain  

          ještě hmotnosti…

          0 0
          • jIrI___  

            Předpokládám, že to jsou oba 2,25". Mohl bys změřit reálnou šířku?

            0 0
            • romachain  

              Na 19mm ráfku přes boky bez vzorku necelých 52mm, ten Ralph ještě o 1mm méně.

              0 0
              • jIrI___  

                :-O čekal jsem aspoň kolem 53 mm. Oproti minulému ročníku tuším ještě o pár mm zeštíhlili :-(

                0 0
              • ememem  

                co ? 2.25 na 19mm ma 52mm tak to je pekna chujina, uz mi je jasne jak udrzali tu hmotnost pri tlr verzii, proste je uzsia.

                moje r.2010 2.1 ust RR, RoR aj NN maju 51mm pricom ust schwalbe neni sirsie jak obyc. plast

                0 0
                • ememem  

                  inac by ma zaujimalo kde k tomu oznaceniu 2.25 prisli lebo je to horko tazko cez 2.0 (pri zaokruhleni ani nie.)

                  0 0
                  • romachain  

                    Na plášti je dokonce míra i v mm, tedy 57, ale šuplera nelže. Co jsem tam měl předtím Maxxis Ranchero 2,00 v drátu, tak ten byl stejně širokej. Já si teda ale nestěžuju, počítal jsem s tím, proto jsem objednal 2,25.

                    0 0
                    • Pijer  

                      Vsechny uvadene sirky od schwalbe sedi se skutecnosti, ale ty neumis merit!!!

                      Schwalbe se musi merit na pneumatice nafoukane na necele 2 atmosfery, na zatizenem kole (hmotnost jezdce minimalne 85kg) a merici misto je v rozmezi 5–10mm nad bodem dotyku plaste s podlozkou na ktere cela sestava stoji ;-)

                      0 0
                      • goofy  

                        a meri se na prvni uplnek po zimnim slunovratu na opustenem paloucku uprostred lesa v 23:47:38 presne ;-)

                        0 0
                • MlokCZ  

                  Dušové verze byly vždy užší. A to povětšinou 52–54mm. Takže sice jsou podviživené, ale to byly i předchozí dušové modely, takže tím to nemohlo mít vliv na hmotnost TLR verze.

                  A i u těch UST to lítá hodně dle ročníku. Mám doma ještě zásobu 2008 RR UST 2,25 a odjezdil jsem jich už více kusů a ty jsou všechny hezkých 56mm. 2009 už jsou povětšinou jen 54mm.

                  A nejlepší na tom je, že ty 2008 jsou i o pár gramů lehčí než ty užší 2009, prostě pokrok :-)

                  0 0
          • Georrge  

            vidím že ta uváděná hmotnost 525g jim pořád nesedí :D

            0 0
        • romachain  

          Pro doplnění: dneska jsem konečně aplikoval Geax tmel, bočnice byly „děravý“ jak hrom, ale už to drží… Tak doufám, že letos nepoznám co je defekt:-)

          0 0
          • nox159  

            mi drzel tlak i bez mlika a s mlikem se neobjevila zadna „bublinka“ takze si mel asi blby kus… neboj dobry ;-)

            0 0
            • romachain  

              Mě bez mlíka držely tak hodinu… Do tří hodin stálo kolo na ráfku. Připomínám, že to je verze 2011 Tubeless Ready, tedy ne UST.

              0 0
              • nox159  

                bavim se o te same… uz par mesicu ji jezdim

                0 0
                • romachain  

                  To je zajímavý, já jsem to na obou gumách (NN, RaR) měl stejně, tak jak jsem to popsal. No mlíko bych stejně dával jako prevenci, těším se, že nebudu muset v terénu řešit defekty:-)

                  0 0
                  • nox159  

                    tak jako uplne bez mlika bych to nevozil ani omylem…

                    jen me zarazilo to ze byl deravy jak cednik… to delaly klasicke vezre bez hvezdicky ;-)

                    0 0
                    • romachain  

                      No ja jsem tu TR verzi pochopil tak, že ten plášť má konstrukci UST gumy, ale chybí mu právě to utěsnění. Takže je lehčí, při použití s duší ideální a na UST se dotěsní mlíkem a patky držej líp, než klasika. Ale to je jen moje představa, nevím, jak je to v reálu ty rozdíly mezi verzemi…

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        On ale nemá žádnou konstrukci UST gumy.

                        Oproti předchozím verzím je na něm pouze navíc zátěr se kterým to je lepší než dříve, třeba patkám to pomohlo v zatěsnění. Z konstrukce UST gumy to ale nemá nic (tedy ani UST patky, ani těsnost pláště bez tmelu – i když občas někomu to chvíli těsnit může i bez tmelu).

                        0 0
                        • romachain  

                          No, tak pokud je tato informace ověřená, pak jsem se mýlil:-) Nemusím se teda bát, že bych ty pláště někde zul?

                          0 0
                        • Hrabex1  

                          Vazne je ta patka taky jina? ja to pochopil tak, ze je stejna a ze neni nutna zadna guma do rafku (v pripade, ze se jedna o UST rafek.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            V případě UST ráfku nutná žádná páska (ani gumová) do ráfku nebyla nikdy. Bez pásky to jde i s klasickým dušovým pláštěm. S tím zátěrem to jde jen ještě o něco snáze, i když to pořád UST patka není.

                            0 0
                            • Hrabex1  

                              no ja zkousel dusovej rafek s negumovou paskou od caffe, dusovej plast a mliko od caffe a neuspel jsem. povedlo se az s gumovou notubes.

                              Proto se toho trochu bojim. Chci koupit bezdusovy kola, ale vaham mezi tezkejma ust plastema nebo necim jinym. Napadly me RR double defense TLR (i kdyz jsem na ne zatim v zadnym obchodu jeste nenarazil).

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Na UST ráfky se nahazují dušové pláště někdy docela problematicky.

                                Tady se řešilo více fíglů jak na to, včetně instruktážního vi­dea

                                http://www.bike-forum.cz/…ez-dusi.html#…

                                Ty TLR půjdou o něco lépe nahazovat (jak díky zátěru, který snáze utěsní patky, tak to vypadá, že jsou i mírně těsnější – tedy více hlídají, aby plášť v místě patky neměl moc velký průměr).

                                A RR double defense x UST RR to je těžká volba volba na UST ráfek.

                                Sám nevím co bych volil, tahle volba mi taky časem čeká (mám ještě nějaký kus 2008 UST RR 2,25 v zásobě, které jsou širší a mám je nejradši ze všech ročníků, ale ty mi věčně nevydrží).

                                U 2011 už hodně váhám (do 2010 modelů bych ještě volil UST) a variantu double defense hodně zvažuju. Budou možná o malý chlup odolnější (UST má sice pořád ještě o něco více materiálu, ty ochrany u DD jsou ale odolnější) a jsou o 100g lehčí.

                                Na druhou stranu u UST funguje nejlépe tmel a zacelí největší díry (a když třeba delší dobu kašleš na doplňování tmelu a dojde, tak malý defekt typu trn je často dojetelný i když už tmel došel, ztráta tlaku je hodně pomalá) a je možné ho použít méně, takže se trošku vykompenzuje těch 100g.

                                UST pak jdou nejsnáze nahazovat a nejlépe na tom ráfku drží.

                                Tady máš double defense RR skladem

                                http://www.bike-forum.cz/…ez-dusi.html#…

                                jsou ale už docela drahé. Nejdřív můžeš zkusit, jestli třeba hnoj je nesežene u nás mírně levněji.

                                0 0
                                • Hrabex1  

                                  v tvem prispevku je 2 x jeden stejny odkaz a myslim, ze neni relevantni ani v 1 pripade :-)

                                  Takze ani nevim, jaka je tam cena tech double def. plastu.

                                  Ja je nasel jen na strankach dovozce schwalbe za nakych 1300 nebo 1400, coz se mi za to dat nechce.

                                  To raci koupim ust, at uz RR nebo RK.

                                  Ale zatim nespecham, to ma minimalne 2 mesice cas, stad se do te doby situace s cenou zlepsi…

                                  0 0
                                • ememem  

                                  a kua nejak docela riadne podrazeli(a napr. taky RoR este viac), k tomu 10E postovne…

                                  zas ale rozdiel medzi UST a TLR DD sa zmensil na 1E, byval tak 5E.

                                  ale vo vseobecnosti su nato kolko vydriza kua drahe(obzvlast ten RoR).

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Jak se objevili 2011 modely, tak na ně hodili o pár euro vyšší cenu než 2010 a ta vyšší cena zatím pořád zůstala. Těžko říct, jestli během sezóny klesne nebo ne.

                                    Do ČR máme poštovné jen 6 euro (nebo objednávky nad 250 euro je zdarma).

                                    RoR jsem taky nikdy jezdit nezačal vůbec, to není plášť pro mě. U RaR mám u sebe výdrž velmi dobrou, tam si nestěžuju (vím ale, že Tobě vydrží znatelně méně).

                                    UST se dají sehnat jinde levněji, ty tam za tu cenu nemá cenu brát. U double defense nevím, možná že půjdou taky jinde levněji. Bike24 je prostě jen taková jistota, že tam většinu Schwalbe plášťů mají pořád skladem, takže když pak jinde rozumně nějaký konkrétní není…

                                    0 0
              • DejvGSR  

                Omlouvám se za blbý dotaz. Vždy jsem jezdil duše. Tak asi proto tato otázka: Jaký je rozdíl mezi UST a Tubeles verzí, jak systémy fungují. Mám nově zapletená kola ráfek DT Swiss EX 500, pravděpodobně s páskou a ventilkem budou fungovat pro nějaký bezdušový systém. Poraďte co a jak. A doufám že mě za to tady neukamenujete.

                0 0
                • jIrI___  

                  UST a Tubeless je různé pojmenování pro stejnou věc. V případě ráfků jde o ráfek, který zevnitř nemá otvory pro niple a je profilovaný pro snadné zapadnutí UST pláště, v případě pláště je to zase plášť, který je těžký, má jinak tvarované latky kvůli zatěsnění a drží vzduch i bez tmelu.

                  U tvojeho ráfku budeš při předělání na bezdušák potřebovat gumovou pásku+ventilky (nejlevnější je set od Rubeny), tmel a můžeš použít klidně i jakýkoliv dušový plášť. V historii tu na tohle téma bylo napsané víc než dost.

                  0 0
                • gargamel  

                  vysvětlení

                  0 0
      • mxv  

        Kde koupit Rocket Rona v sirce 2.25 nebo Racing Ralfa 2.25 snakeskin,ver­ze 2011 pacestar, vite? Nejak marne hledam..

        0 0
    • bradek  

      Ahoj, pořebuji dozadu koupit nový Racing Ralph 26×2,1, ale koukal jsem, že se dá sehnat buď EVO verze s kevlarovou patkou nebo Performance verze s drátem. Jaké verzi by jste dali přednost, ta váha je plus minus stejná, jde mi spíš o to, jestli se vyplatí dát přednost EVO verzi, která používá tři různé směsi, ale je s kevlarem, nebo verzi Performance, která tedy zřejmě používá jen jednu směs (nejsem si jistý), ale je s drátem. Mám trochu tendenci té kevlarové patce nevěřit, co se spolehlivosti (trhání atd.) týká, ale možná se pletu. :-) Jezdím spíš zpevněné cesty a asfalt. Díky za odpovědi.

      0 0
      • Georrge  

        Performance je o cca. 50g těžší, je z jedné směsi takže pojede o trošku hůře, a výdrž než se sjede uvádí schwalbe stejnou. Odolnost taky stejná a kevlarové patky se neboj, ještě jsem tu nečetl že by se někomu trhala zrovna patka, zato říznutých / vyboulených / zmetkových plášťů už jsem tu viděl několik. Za mě tedy třísměsový kevlar (sám ho jezdím)

        0 0
      • jIrI___  

        Paradoxně je kevlar pevnější než drát, takže není důvod mu nevěřit. Pokud nevozíš bezdušáky, tak já osobně bych šel raději do té Performance verze. Jednak je podstatně levnější a jednak nepoznám rozdíl mezi jedno a tří směsovým pláštěm a navíc se většinou ty lepší verze plášťů o dost rychleji sjíždějí. Ale stejně ti tu většina bude radit Evo verzi, takže se nakonec tak i tak budeš muset rozhodnout sám :)

        0 0
        • bradek  

          Díky, vozím normální verzi s duší.

          0 0
        • Smazaný účet  

          Nepoznáš rozdíl mezi jednosměsovým a vícesměsovým? Já poznal jasně rozdíl při přechodu z jednosměsového Maxxis Ingitor na vícesměsový NN. A při přechodu z NN Evo na NN UST 2010 jsem ten rozdíl ve vzorku a směsi taky poznal, ale už to nebyl rozdíl tak velký.

          0 0
          • jIrI___  

            " Já poznal jasně rozdíl při přechodu z jednosměsového Maxxis Ingitor na vícesměsový NN."

            Pokud jsi dokázal rozlišit, které vlastnosti se projevily změnou vzorku a které jinou tvrdostí směsi gumy, tak to teda velký respekt.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Myslím si, že na vlhkých kamenech nehraje vzorek až takovou roli, spíš je poznat směs.

              0 0
          • JakeF  

            Nejsem si jistej, ale neměl NNic UST stejnou Triple Compound jako EVO verze? A že jsi poznal, že máš jinej plášť, to ti vážně od srdce gratuluju.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Ve směsích starších NN EVO a NN 2010 jak EVO, tak UST je rozdíl ;0)

              0 0
            • MlokCZ  

              U Schwalbe snad nebyl jediný rok, kdy byla směs totožná. A to i přes pro některé ročníky stejný název směsi.

              0 0
              • pepek  

                Já bych si dokonce tipnul, že ta směs není totožná nikdy. Malajec to namíchá podle toho, jak se vyspal a pak jiný to zase navine podle toho, jak se pohádal se svojí ženou. Tak asi vznikají i ty neustálé spory o to, kolik vlastně ty pláště váží – prostě každý kus jinak, vždyť to není ze soustruhu.

                0 0
    • Rubi  

      je nejaky rozdil mezi modely 2010 a 2011 NN 2,1 EVO?? v cene to dela +60kc a ve vaze –20g i kdyz zname to jejich vazeni…jsou tam jeste nejake zlepsene jizdni vlastnosti?

      http://www.kupkolo.cz/…10_5898.html

      http://www.kupkolo.cz/…1_90034.html

      0 0
      • MlokCZ  

        Váha v reálu bude ± podobná. Jsou tu ale dva rozdíly:

        • 2011 má zátěr a tím je TLR, snáze jde nahodit bez duší a patky setaké lépe zatěsní
        • 2011 má jinou novou trojsměs (PaceStar); tady je otázka jak moc jinou ajestli to bude nějaký významný rozdíl nebo nebude, těžko říct bezdelší praxe

        Pokud je chceš použít bez duše, tak ber jednoznačně 2011. Pokud s duší, tak už je to sporné a těžko říct (bez dlouhodobého ježdění to říct nejde, jestli se to vyplatí nebo ne).

        A pak je tu ještě jeden rozdíl. 2011 Schwalbe bikové pláště mají povolený i oficiálně nižší tlak a to už od 26psi (dříve od 30psi) pro 2,25 verzi. To ale nevidím jako žádnou specifální výhodu, 25psi na předním jsem jezdím už několik let (tedy i s 2010, 2009, 2008 modely).

        0 0
        • Rubi  

          no ja to chci na dusove a tlak nak neresim, spis podle citu… ale asi vemu ty nove 60kc neni zas tak velky rozdil

          0 0
        • marios  

          Je velký rozdíl verzí Snake skin a DD?

          Uvažuju na maratony (typ KŠ, Drásal , Saltz) na zadek buď RR 2,1 DD..525g, nebo RR2.25 SS cca 570g. Kloním se k té 2.1, o pohodlí mi nejde (full) a nevěřím, že by ten širší vyrovnal nižším val. odporem těch 50g navíc a ještě to bude trošku odolnější. Škoda, že nedělají 2.1 SS, to by byly jasná volba. Vše bez duše. Pokud bude sucho pojedu vzadu FF UST.

          0 0
          • McBlacky  

            FF na Drásala a KŠ možná jo, ale na Salz? ty dlouhý točivý šotolinový sjezdy, za sucha to hrozně ustřeluje i na vzorku.

            0 0
            • marios  

              mi povídej, loni jsem tam v točce doháněl skupinku a přední RR to ve 40 na písečku nedal. Ale na zadku? Na ty dlouhý asfalty?

              0 0
              • McBlacky  

                já jsem rozhodnutej jet letos 200km – RoR/RR oboje NT 2,1 na HT. Úplně vidím jak budu unavenej ve druhý půlce a FF vyžaduje 100% pozornost, kterou vzhledem k únavě bude těžký držet

                0 0
                • marios  

                  Já taky 211: Ror/RR NT 2,1, ale zvažuju Full, vloni jsem ke konci ve sjezdech s naraženou nohou dost vytrpěl. Taky sjezd do Iscglu je je na to dělanej, a navíc výsledkové ambice asi nebudou.

                  0 0
          • MlokCZ  

            DD má odolnější běhoun a funguje to jak proti větším defektům říznutí, proražení běhounu, tak proti trnům.

            Jaký je přesně rozdíl se těžko hodnotí. Když jsem jezdil ještě duše, tak jsem na alpencross (předchůdce DD) a DD verzích měl defektů minimum, dříve předtím na obyč verzi jsem měl defektů hodně (na běhounu).

            Každý to ale dle toho co a kde jezdí bude mít jinak.

            V partě všichni už jezdí pouze DD verze (nebo UST), ale nikdo nezávodí a pár gramů navíc není problém.

            0 0
            • marios  

              Dík, zatím jsem jezdil jen UST, ale vyzkouším tedy DD, jen nevím kde ho sehnat, asi se stavím v NSR.

              0 0
              • ememem  

                akoze nahodis na ust kola namiesto ust DD?tiez som nad tym rozmyslal ale popravde uz mi neni celkom jasne ze naco by to bolo dobre.je to trocha lahsie (zas tam musis dat viac tmelu takze max. 50–60g) co ked nezavodis je jedno a je mozne ze mierne odolnejsie na rez zboku na druhej strane o nieco drahsie. bych sa na to asi vykaslal a jazdil ust, DD bych daval uz len s dusou co je imho zo skusenosti co do odolnosti kombinacia na urovni ust.

                0 0
                • marios  

                  Rozdíl ve váze je přes 100g a chci to hlavně na závody.

                  0 0
                  • ememem  

                    100g je rozdiel vahy plastov ale do ust das 30–40ml mlieka (ak chces na zavody gramarit tak by to slo teopreticky risknut aj bez mlieka) kdezto do DD budes musiet naliat 80–100ml. (DD bude asi pustat o nieco menej jak obyc. plast ktory veru po dolievani dobrych 100ml spapal takze povedzme tych 80ml.) cize vysledny rozdiel bude cca 50g na plast co nevim ci aj na zavody je vobec spoznatelne ak nejdes na bednu.

                    0 0
      • Rubi  

        UP! fakt nemate nikdo zkusenosti s NN 2010 a 2011, v podstate to ani nemusi byt nn, staci jen porovnat pacestar smes a „starou smes“

        uz jsem zkousel nove forum a tam jsem pouze videl vodu v roure :O :D

        0 0
        • nox159  

          jezdim oba jeden na zadnim druhy na prednim ale na to abych porovnal se necitim ani omylem

          2011 mi subjektivne prijde ze ma mekši gumu a huř se obouva.

          0 0
    • bradek  

      Čau, jak moc ojíždíte ralfíky na zadním kole ? :-) Přeci jen ani ten vzorek na novém plášti není nějak přehnaně vysoký, tak bych nerad měnil předčasně. Hladkej zatím není. :-)

      0 0
      • Frostty  

        U mě RR pandnul první po 2000km a druhý cca 2500 km, bavíme se o zadním. Každopádně u tebe to může být klidně víc.

        0 0
        • bradek  

          Zajímala mě spíš výška vzorku, než kilometry, ty se budou u každého lišit. Vzorek tam ještě mám, on ale ani u nového plástě není nějak extrémně vysoký a nevím jestli ho ojet úplně do hladka. Kromě toho, že bude asi v bahně klouzat :-), nezvyšuje se taky pravděpodobnost defektu ? Bavím se o zadním kole.

          0 0
          • McBlacky  

            já to zahodím, když nejsou vidět prohlubně ve špuntech na středu běhounu

            ale to je dost drahá sranda pro někoho kdo má jen jedno kolo na závody i ježdění.

            0 0
            • bradek  

              Díky, mrknu na to večer. Jinak jsem to měřil a mám tam ještě cca 1 mm vzorku, u nového pláště je tuším necelé 3 mm. Zase je teď docela rychlej. :-)

              0 0
            • MlokCZ  

              Souhlas, to je akorát situace, kdy začne výrazně ztrácet vlastnosti.

              Mně třeba i při téhle poměrně brzké výměně vydrží RaR vzadu docela dlouho.

              0 0
              • ememem  

                mas asi pravdu ale to bych ich potreboval za rok tak 3–4 a to by ma km jazdy (spolu s ostatnymi nakladmi) vysiel uz asi viac jak auto.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Njn, to máte všichni, co vám vydrží pláště méně blbé.

                  Já dám tak 2,5tis. na zadním RaR minimálně než zmizí ty prohlubně na středovém vzorku. Většinou ještě o něco více.

                  A navíc u plášťů mi výdrž zvyšuje celopevňák. Tam mi Marathony Supreme vydrží možná věčně :-)

                  Takových 8–10tis. na zadním dám určitě.

                  Já mám spíš jiný problém, jak mám více kol, tak pláště vydrží o to déle (rozložení najetých kilometrů na všechna kola) a občas se stane, že tam už chci jiný plášť na konkrétní kolo a ten předchozí není ještě sjetý.

                  Jinak 3–4 pláště na rok mi nepřijde tak moc, spíše docela ještě málo.

                  0 0
                  • bikekralik  

                    Jn, Supreme psali někteří 15000 a furt makají.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Já už je vozil na 26tce celopevňáku. Nestotal jsem se ale ani na náznak opotřebení a to kolo už nemám :-)

                      Teď počítám že na 29tkovém na nich najedu více, tedy že kolo vydrží o hodně déle.

                      0 0
    • Trainman  

      Dokázal tu někdo narvat Racing Ralpha Pacestar 2011 na ráfek remerx 7325 ? Já zkoušel snad všechny metody, ale stejně to skončilo 4 zlomenejma pákama a zohlou pákou kovovou. Pokud bude mít někdo, zájem rád za pětikilo přenechám (fungl, záruka) :(

      0 0
      • Gorgov  

        Sem psal, ze jsou trochu hur nasadit :)

        0 0
      • v POHODÌ klokan  

        :-) Na Fulcrumy mi šel RR pacestar nasadit poměrně v pohodě. Ale ty 2mm v šířce ráfku jsou asi docela znát :-) Chce to holt při nandávání po celým obvodu mačkat patku do žlábku. Nic jinýho se asi poradit nedá.

        0 0
      • jachymk  

        mám teď nově racing ralphy 2011 na MAGICách bez duší po 90 kilometrech jsem absolutně unešen :-) obout šel úplně lehce, vzkaz pro štouraly: ano 7325 nejsou MAGIC :-)

        0 0
      • jIrI___  

        Pokud by se ti nepodařil nasadit a je to RaR 2,25", tak bych o něj měl případně zájem.

        0 0
    • rweq  

      Narazil jsem na takovej problém. Koupil jsem nový pláště Racing Ralph PaceStar 2011 a když je nafouknu, tak jsou křivý. Nafouknou se skoro do elipsy a hází to tak o 0,5cm a nepodařilo se mě to nijak srovnat. Na protilehlích koncích patky zalezou jakoby víc pod ráfek. Zkoušel jsem je i na jiným ráfku, ale to samý. Starý Ralphy co mám, se nafukujou krásně rovně. Neměl někdo podobný problém? To vypadá asi na reklamaci, že?

      0 0
      • Blahycz  

        Reklamovat

        0 0
        • mxv  

          Jak moc si je foukal? Podle toho co pises, ti jen nezaskocila spravne patka. prefoukni to na max tlak nebo i trochu pres, pripadne patku namydli. Pokud toto selze, tak reklamuj.

          0 0
          • rweq  

            Zkoušel jsem to všeljak rovnat, ale vždycky se to nafoukne takhle blbě, jako kdyby byl ten plášt v tom místě užší. Druhá patka je v tom samým místě taky zajetá. Divný je, že to dělá i ten druhej plášť.

            0 0
            • JakeF  

              Namydli patky a nafoukni to třeba i o něco víc, než je maximální doporučenej tlak. Nejspíš to zaskočí a pak už to tam bude držet.

              0 0
              • rweq  

                Tak jo, nafutroval jsem to 80Psi a teprve pak si to sedlo. Hmm, zajímavý pláště:-))..

                0 0
                • JakeF  

                  Teď už si to sedne a patky trochu povolí, takže příště to už půjde v pohodě.

                  0 0
                • McBlacky  

                  tak to bych dával ZTRkům pá pá :)

                  přijde mi lepší to namydlit

                  0 0
      • Blahycz  

        Kdyby někdo chtěl,mám dva ůplně nový Nobby Nic 2×2.25 Kevlar. Nechám za 500 jeden.

        0 0
      • MlokCZ  

        Vadný být taky může, ale tohle vypadá, že nesedí patky.

        Tím jak jsou patky u 2011 TLR Schwalbe těsnější, tak tenhle problém bude častější a je třeba se při nasazování více snažit.

        0 0
        • marcus.ss  

          Tak dneska si zrovna fotr rozbil hubu na kombinaci Fulcrum rm 3 spolu s schwalbe evo (2010). No tubes a tlak cca 2,8 bar. Svlíknul se mu na předním kole.

          Tak otázka zní co teď. Mam doma ještě dva nový stejný pro sebe, tak ty asi rovnou někam zahodim :-d, protože bych nechtěl dopadnout stejně. Je nějaká větší šance že se 2011 tubel. ready nesvlíkne na každym rohu. Nebo rovnou koupit UST verzi,která je mnohem dražší a těžší, Na svym kole mam rac. ralp 2010 ust, kterou vozim už rok bezproblémů i v nejtvrdších sjezdech?

          0 0
          • MlokCZ  

            TLR 2011 budou držet rozhodně o hodně lépe.

            Taky ale mohl ten kus co svlíknul vadný.

            Už jsem svlíknul i UST Schwalbe. Sice jen jeden z mnoha (asi 30ti) kusů, ale stalo se. Byl to vadný kus s vadou na patce.

            Proto vždy dělám test s maximálním tlakem. Nafouknu na max. povolený tlak a nechám pár hodin nebo přes noc.

            Ten vadný UST tedy bouchnul (svléknutím z ráfku) hned, ani jsem se na max. tlak nestačil dostat.

            U 2010, které ještě nejsou TLR je to ale s tím testem těžké. Ty max. tlak bez duše skoro určitě nevydrží. Ale i tak bych udělal test na mírně vyšším tlaku než pak budu v reálu jezdit. 40psi ale není už tak málo na obyč verzi, co není TLR. V kombinaci se ZTR Crestem tu bylo více takových, co ty 2010 někdo právě při tlaku kolem 40psi svlíklo.

            2011 RaR 2,25 snake skin TLR mi celou noc přežil při maximálním povoleném tlaku v pohodě (na C29ssmaxech). A když vydrží těch lehce přes 50psi, tak by snad za jízdy měl 35psi co foukám maximálně (většinou foukám ještě méně, nejčastěji 25/30psi) držet v pohodě.

            UST je samozřejmě ještě větší jistota.

            0 0
            • marcus.ss  

              nj tak za blbost se platí, jak to tak vypadá :-d

              já mu řikal ať to nafoukne na 2 bary, jak foukám sám. Ještě ten hic k tomu dneska :-).

              Ale sám jsem teda netušil, že už to tydle větší tlaky nepobere, naopak jsem myslel že čim větší tlak, tim víc to tlačí na ty patky :-d

              0 0
              • MlokCZ  

                To máš pravdu, čím větší tlak, tím více to tlačí na patky až vylezou z ráfku ven :-)

                Tak samozřejmě mohl by být problém i opačný extrém. Při příliš nízkém tlaku snáze dojde k tomu, že se plášť dostane z patky do středu ráfku když na něj bude v terénu působit něco větší silou z boku.

                Tohle je ale mnohem méně nebezpečné. Může při tom dojít sice k ufouknutí, ale zase si hned sedne zpět a většinou tam nějaký tlak zůstane.

                Kdežto, když jde patka přes kraj ráfku ven, tak to je konec okamžitě.

                A ty TLR nejen že mají o něco těsnější patky, ale také mají zátěr, takže patky lépe těsní.

                Většinu kusů těch TLR těsní i bez tmelu.

                U UST Schwalbe (myslím FF to byly) tu někdo psal, že mu držely při ježdění i maximální tlaků.

                0 0
            • marcus.ss  

              nj tak za blbost se platí, jak to tak vypadá :-d

              já mu řikal ať to nafoukne na 2 bary, jak foukám sám. Ještě ten hic k tomu dneska :-).

              Ale sám jsem teda netušil, že už to tydle větší tlaky nepobere, naopak jsem myslel že čim větší tlak, tim víc to tlačí na ty patky :-d

              0 0
          • McBlacky  

            otázka je jak přesné 2,8 bary to byly :)

            není totiž pumpa jako pumpa.

            Základní problém je ale jinde. Na ráfcích od firmy NoTubes je přímo předepsaný tlak pro jednotlivé rozměry plášťů. Je to ze dvou důvodů.

            1. aby nedošlo při přefouknutí k poškození ráfku
            2. aby nedošlo ke svléknutí.

            myslím, že pro 2,2 je to 42PSI nax pro 2,1 46PSI. Musel bych se podívat.

            Kdo byl zvyklý jezdit duše, tak neměl problém foukat 45–60PSI. To ale s NT není možné. Lze to u UST, ale je to nesmysl.

            0 0
    • jIrI___  

      Tak jsem podle hmotnosti dostal asi nějaké užovky… Jsem zvědavý, jaká bude skutečná šířka na ráfku.

      RaR 26×2,25" – 538 g http://stusa.rajce.idnes.cz/…ty_hmotnosti#…

      NN 26×2,25" – 534 g http://stusa.rajce.idnes.cz/…ty_hmotnosti#…

      0 0
      • jIrI___  

        Je to jak jsem předpokládal. RaR i NN mají 51 mm, což je na 2,25" celkem smutná hodnota. Snad se ještě trochu natáhnou.

        0 0
      • MirosPikos  

        A tos to vážil s provázkem :)

        0 0
      • MlokCZ  

        Tak ten RaR ale nijak extra lehký není, ten má papírových 495g. NN máš jen o pár gramů lehčí než papírových 545g.

        51mm je ale opravdu bída s nouzí, i když tak aspoň o 1mm se časem roztáhnou. Ještě zatím všechny 2012 kousky co jsem bral (vše to jsou ale snake skin verze) měly minimálně 54mm, některé i 55–56mm. Sice u mě vše na 21mm ráfkách, což tomu nepatrně přidá, ale zase ne tak moc (z 51mm na 19mm ráfku to 55mm na 21mm ráfku opravdu neudělá).

        0 0
        • jIrI___  

          Nahodil jsem je jen na rychlo na náhradní kola s duší. Ale předpokládám, že i když v provozním stavu budou bez duše, tak to na tu šířku nebude mít žádný vliv.

          0 0
      • Atilla  

        Buď rád, že lehčí. Moje big betty má 80g nadváhu.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.