• hadacino

    Zdarec, chtel bych koupit nove plaste na MTB 26 2,1 a asi od Schwalbe mám požadavky aby byly jak na silnici ale i do terenu nejake univerzalky a aby byly ,,odolne´´ abych je hned neprosoupal a aby nemeli stale defekty. Prosím o rady dík

    0 0
    • Evilcleaner  

      1.historie

      2.schwalbe smart sam

      0 0
      • lindas  
        1. historie
        2. schwalbe racing ralph

        :-)

        0 0
        • hadacino  

          hm a jsme u toho které :-D jáké maj oproti druhým výhody a zápory ? :-D

          0 0
        • Evilcleaner  

          tyj ralphy dlouhodobě jezdím, ale přestože vdyrží dost tak smart samy vydrží ještě o kus více. ralphy jsou ale o trochu lepší co se týče rychlosti.

          0 0
          • hadacino  

            a mám je brát z kupkolo nebo raději od ofic. dodavatele ?

            0 0
          • kamilk  

            RR vydrzi dost??? Bavime se o letosni verzi? SS (performance) jsem jezdil cca 2 roky a vydri pri „normalnim“ zachazeni tak 2500 km pak je minimalne zadni na odpis. Tento rok jsem si pred cca 1,5 mesicem koupil RR za tezke prachy a zadni je v pytli uz po 800 km!!! Rychlostne a zaberem za beznych podminek nemam problem, ale vydrz je desna. Takze ted to mam tak, ze na predek mam RR a vzadu SS.

            0 0
            • hadacino  

              já přemejšlím o NN/NN je lehká univerzalni vydrzi vic sice drazsi ale pokud vydrzi aspon 3000

              0 0
              • siafu  

                ale po silnici ti to moc nepojede, pokud se ti nelíbí kombinace NN/RR nebo RR/RR, tak pak spíš zkusit NN/Kenda Karma nebo rovnou Karma/Karma

                nevím, kolik do toho chceš vrazit – nejlevnější kevlarová Karma je tady, o něco lepší verze (viz obr.) pak tady

                0 0
                • hadacino  

                  A jako bude to enormně znát ta rychlost když bych měl NN/NN vs NN/RR ? Mě jde o to abych ty pláště neměnil každej měsíc

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Nebude. NN/RR je rychlejší než NN/NN, ale ten rozdíl zase tak velký není. Na asfaltu NN mnohem více hučí než RR a tím dost lidem dává pocit, že je mnohem pomalejší, ale reálně není.

                    Dle měření je to pro tvrdý povrch jako asfalt pro dušovou verzi pouze rozdíl 25W x 28W (to je potřebný výkon pro překonání valivého odporu pro kolo zatížené 50kg a udržení rychlosti 20km/h, tedy zhruba to odpovídá zadnímu kolu pro 75kg jezdce).

                    Pro bezdušovou verzi je rozdíl o trošku větší. RR se bez duší zlepší na 20W (tedy o 5W), NN na 25W (tedy jen o 3W).

                    0 0
                    • hadacino  

                      Vzhledem k tomu co jsem tu četl, mě RR odradily poměrně dost a NN o těch se tu jen v dobrém mluví… takže bych nejspíše vzal na obě NN mimochodem némáte info o tom potřebném výkonu u Kenda komodo 2,1 ? Ty mám momentálně… tak abych zjistil jak polepším…

                       
                      0 0
                      • MlokCZ  

                        V historii tu byl odkaz na velký přehled měření plášťů už několikrát včetně tuny informací ke Schwalbe plášťům. Kenda Komodo v tom přehledu ale stejně není, tu zatím nikdo nezměřil.

                        0 0
                        • hadacino  

                          Aha, ale předpokládám, že je horší jak NN ?

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Nikdy jsem na Kendě Komodo nejel a když není ani měření, tak bych leda věštil. Pokud mám odhadovat, tak si myslím, že NN bude výrazně rychlejší, ale klidně to může být jinak.

                            0 0
                      • MlokCZ  

                        A vůbec bych nebyl k RR tak skeptický. Dlouhodobě jezdím všechny kombinace (tedy RR/RR, NN/RR, NN/NN) a to i pravidelné střídání (tedy současně mám různé kombinace na různých kolech, které pravidelně střídám), tedy mám trvalá srovnání a to i na stejných sjezdech.

                        A od té doby, co RR má nový typ vzorku, tak se postupně více přesouvám k RR a omezuju NN.

                        Jsou situace, kdy NN je výrazně lepší (zvlášť na předním). Těchto situací ale není moc. Určitě na mokru a pak v některých specifických situacích v těžším terénu. Jenže na druhou stranu např. na hodně tvrdém povrchu (kde není třeba vyšší vzorek) třeba jen s troškou písečku, asfaltu a některých dalších situacích je RR jasně lepší než NN.

                        Já třeba jezdím převážně za sucha a výhody NN třeba na Plzeňsku využiju velmi málo a naopak výhody RR hodně. Když jedu do hor, tak dávám vždy NN (minimálně na přední), ale na Plzeňsku už i na fullech začínám jezdit RR/RR. Ono pak zase RR/RR v UST verzi už opravdu letí a ten nižší valivý odpor je už znát hodně (přeci jen rozdíl na obou pláštích a ještě pro UST, kde je větší…). A hlavně když už přesně vím, který z těch plášťů se v kterých situacích jak chová, tak pak nemám problém. Také to je ale u mě jistě ovlivněno tím, že jezdím UST RR foukaný na malé tlaky. Tohle hrozně pomůže tomu, aby dobře držel (samozřejmě platí i pro NN, přefoukaný NN drží taky mizerně).

                        Je třeba si tedy ujasnit co a za jakých podmínek jezdíš a v kterých situacích preferuješ lepší chování.

                        0 0
                        • hadacino  

                          No já převážně jezdím na silnici ale když je přiležitost rád jdu i do terénu, ale to je spíš minimálně… mě jde jen o to aby mi ty pláště vydrželi alespoň ty 2000 km na silnici a to ty RR splní ?

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Na převážné ježdění po silnici je NN úplný nesmysl. Výdrž RR jsem psal níže jako reakci na karlinera. Ale jak tu píšou ostatní, tak je to velmi individuální. U mě platí ta výdrž i pro hodně asfaltu, mám RR/RR i na celopevňáku s kterým asfaltu jezdím poměrně hodně.

                            Na převážně silnici bych dal maximálně RR/RR, ale klidně uvažoval i o něčem ještě více vhodným na asfalt.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Pro představu, třeba sjezd v Orlických z Vrchmezí do Olešné po červené, který byl převážně suchý (ten první kousek v horní části, který je jediný trošku těžší suchý byl), tak jsem jel na RR/RR a NN mi tam ani moc nechyběl, i když už je to sjezd, kde by na předním byl NN určitě vhodnější.

                              A pak třeba z Velké Deštné po zelené, tam jsem jel na druhém kole s NN a tam se už hodil, navíc bylo mokro více, v téhle situaci by mi už RR na předním docela vadil. Ale sjet by to šlo samozřejmě i na RR v pohodě.

                              0 0
                            • hadacino  

                              od tud bych je mohl koupit ? nejsou to jak jsem se taky dočetl čínské padělky ? :-D ZDE

                              0 0
                          • siafu  

                            2000 tis. km ti vzadu vydrží i Schwalbe Furious Fred 2.0, já jezdím po silnici dost, vždycky si to nějak nakombinuju s cestou lesem, ale i tak je podíl asfaltu na km značný (právě proto, že já prudší stoupání v lese bez najetých km ani nedávám, takže jízdu po asfaltu zařazuji zcela záměrně:) a vozím vpředu Kenda Karma a vzadu Furious Fred – to mi zatím vyhovuje, takže momentálně o zkoušení něčeho jiného ani nijak neuvažuju

                            tak jasně na asfalt má být silnička, ale pokud mám živit jen jedno kolo, tak si vyberu lehký hardtail, s kterým můžu i do lesa

                            0 0
                          • yoggi  

                            jazdil som smart sam a tie naozaj vydrzia dost a je to univerzal po ceste ide celkom rychlo a v terene celkom drzi. teraz jazdim racing ralph a po 2200km tak 85% a zadok 70%, nic dramaticke. mne urcite tie plaste vydrzia 4000–5000km cize sezonu. zalezi kolko ako csto cches plaste menit a otazka financii, pokial ti ide aj o financie tak smart sam, ale vobec to nie je tak horuce ze racing ralph by nevydrzal.

                            p.s.: zalezi ci flekujes a ako si tazky. pokial flekujes a mas 90kg a viac tak mozu ist celkom rychlo aqle inak je to podla mna pohoda.

                            0 0
                            • hadacino  

                              vazim 69 a kdyz pichnu coz se mi stalo na kenda komodo 2krat tak davam novy duse… jinak jak ti to prisl rychlostne SS vs RR ?

                              0 0
                              • MavasH  

                                To „flekování“ je podle mě myšleno brždění do smyku a né lepení duší ;-)

                                0 0
                                • hadacino  

                                  jo takhle :-D ne nesmykuju brzdim spis predkem, ale kdyz je mokro a dsotanu amok tak si obcas hodim nejakej smyk…

                                  0 0
                                  • hadacino  

                                    ale kdyz uz jsme u toho ty SS jsou taky nachylny na defekty ? ja jsem zvyklej nic nevozit a ty SS jsou asi dost nachylny ne ?

                                    0 0
                                    • yoggi  

                                      klop klop odkedy mam schwalbe tak bez defektu, jedine co sa mi stalo ze som pri fukani utrhol ventil.

                                      SS som jazdil v terene a bez problemov ziaden, RR este moc v terene nemam odskusany ale zatial nic

                                      0 0
                                    • MlokCZ  

                                      SS je nepatrně odolnější než RR díky nepatrně vyššímu a hlavně hustšímu průběžnému vzorku. Rozdíl ale není moc velký.

                                      Pokud chceš odolnější plášť, tak ber double defense verzi (jak pro RR, tak pro SS). Ta je odolnější o hodně.

                                      0 0
                                    • pete_ax  

                                      no letos uz tak 8 defektu na zadnim. vzorek bude na 40–50 %. z tohoto pohledu u me Smart Sam prilis neboduje. na druhou stranu praxe ve vymene dusi je k nezaplaceni :oD

                                      0 0
                              • yoggi  

                                tak s vahou si podobne ja 63kg cize, nuz rychlostne je to tazko povedat lebo SS bol na inom biku a RR na druhom, ale trochu rychlejsie su tie RR aj ked neviem ci to nie je iba pocit zeby mali byt rychlejsie a predstava ze sup je robeny na rychlost :)

                                0 0
                              • MlokCZ  

                                Současný RR je rychlejší než loňský dvousměsový SS (jak dle měření, tak jsem oboje jezdil). Letošní SS mohl díky přechodu také na triple nano compound nepatrně zrychlit, ale odhaduju, že RR bude pořád o malinko rychlejší.

                                0 0
                          • Rychlej turista  

                            S tvou váhou a stylem ježdění nic speciálního vymýšlet nepotřebuješ. Obuj Continental Leader 2,1 za tři stovky v drátu, jezdi a neřeš. Pokud teda netrváš na Schwalbe.

                            0 0
                            • hadacino  

                              tak netrvám ale zase na ceně mi ted nezalezi, proc sem se celej cervenec drel na brigade :-D ja zatim mam ty kenda tak ty necam pekne dotrhat a az pak chci novy, no planuju taky zkusit jeste tehle rok nakej ten zavod no tak aby byli i nato rovnou…

                              0 0
                              • Marccoo  

                                a myslíš že schwalbe jsou taková pecka,sám přemýšlím o zkoušení jiné značky,na řadě jsou contíci.

                                0 0
                                • Dzin_CZ  

                                  Co jsem koupil nového fulla, tak vozím Continental Race King 2,2. Najel jsem na nich zatím jen cca 700 km, ale v porovnání s NN/RR, jenž jsem vozil dříve, se mi jeví jako podobně rychlé, možná o fous rychlejší a rozhodně nekloužou na mokru jako Schwalbe. Jsem zvědav kolik vydrží. Zatím bez defektu.

                                  0 0
                      • Mr.Duck  

                        Přímý srovnání sice nemám, ale měl sem Komodo 1.95 na přednim i zadnim, teď mám předek Schwalbe Smart Sam 2.1, zadek Kenda Karma 2.0, a kolo mi přijde o poznání rychlejší, v terénu se ta karma zakusuje líp než komodo, smart sama sem v terénu eště moc neprohnal. Každopádně co do rychlosti si určitě nepohoršíš, ty Komodo mi přijdou celkem pomalý, přitom vzorek vypadá celkem rozumně na univerzál.

                        0 0
              • MAr(c)el1  

                NN/NN vozim pres 2000km kde predni je jako novej a zadni tak v pulce zivota. 70% asfalt a zbytek tezkej teren :) Na zadek bych ted kvuli vetsimu podilu asfaltu dal asi SS ve verzi EVO. Jo a jedu jen v sirce 2.25" :)

                0 0
            • karliner  

              já na nich mám na kevlarovejch Racing Ralphech  model 2008 najeto přes 5000 (včetně více než deseti maratonů) a přední v pohodě, zadní už teda nic moc, ale ještě něco vydrží

              0 0
              • MlokCZ  

                Taky nevim co s těmi RR všichni dělají. Zadní RR (UST 2,25, všechno údaje pro 08 model, tedy nový typ vzorku a třísměsový, ale ještě ne nano směs) mi vydrží kolem 2,5tis. km s tím, že měním cca v polovině vzorku (tedy žádné sjíždění do mrtě, když už ztrácí svoje vlastnosti).
                Na předním ani netuším, na některých kolech ho tam taky vozím, ale protože na předním vozím i často NN, tak jsem ještě ani žádný přední RR nestačil sjet (nejvíc má jeden asi 3tis. km a ještě vydrží hodně dlouho).
                09 na tom budou s výdrží ± stejně, posuzuju dle NN, který jezdím už chvíli ve verzi 09 (a u NN je ta samá změna, tedy změněna směs na nano) a nepozoruju žádný viditelný rozdíl ve výdrži (na celkové hodnocení, kolik přesně vydrží je brzy, přeci jen NN na předním je na dlouho, ale kdyby měl výdrž výrazně menší, tak to už by se projevilo, že by začal ubývat rychleji).

                A kdyby srovnával s aktuálním SS třísměsovou verzí, tak ten SS o moc víc stejně nevydrží.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Já mám spíš problém, že na předním kole, kde se sjíždějí výrazně pomaleji, že ne na všech kusech vydrží až do sjetí. Dříve se začíná zhoršovat stav špuntů (začánají se natrhávat a poškozovat). Tohle se ale týká jen těch kousků plášťů, na kterých jsem jezdil i náročnější věci na šutrech jako Beskydy. A i tak to je až po více než 3tis. km, což mi přijde v pohodě.

                  0 0
                  • Svět videa  

                    na tom plášti někde poznáš jestli je to 08 nebo 09, kde? promiň za blbou otázku, jsem v práci a nemůžu se na něj podívat… doma se na to mrknu, zajímalo by mě co mám, že mizí téměř před očima…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Ano snadno i dle popisku. 09 mají psáno (a samozřejmě nejen psáno) na boku Triple Nano Compound. 08 mají jen Triple Compound. A ta grafika nápisů se také nepatrně liší, ale z hlavy rozdíly přesně netuším. Dle už dlouhodobějšího testu ale nevidím v 09 verzi téměř žádný přínos. Chováním je to ± totéž. A 08 verze jsou o pár gramů lehčí (papírově je tam rozdíl poměrně velký, ale 08 verze jsou reálně o pár gramů těžší než být mají a 09 verze naopak o pár gramů lehčí, ve výsledku ten rozdíl není moc velký ale je tam ve prospěch 08 verze). Jsem teď u RR schválně ještě nakoupil pár 08 kousků.

                      0 0
                      • Svět videa  

                        Tady jsem sice fotil kliky, ale nějaký nápis na RR tam je vidět, ty určitě okem znalece pohlédneš a hned budeš vědět co je to za verzi, případně jestli to je nějaká napodobenina…

                        0 0
                  • karliner  

                    to je pravda, ty špunty se od takových 3500 najetých na zadním kole derou (ale přičítám to spíše stylu jízdy v obtížnějším terénu), ale protože mne letos čekají už maximálně Sudety (pokud nebude mokro, necháme je tam) a turistický přejezd Orliček, tak je tam nechám do totální smrti nebo konce sezony

                    0 0
                • Pijer  

                  „měním cca v polovině vzorku“ – to měříš nebo odhadem? Já mám na novém RR Evo 2,25 najeto zhruba 1500km a jsem ve stavu, že mi zmizely ty vnitřní čtverečky a obdélníčky na středu.

                  Jinak na NN Evo 2,25 trojsměsovém mám na předku 7 tisíc a ještě jsou vidět náznaky přerušení na středovém vzorku – půjde na dojetí dozadu.

                  0 0
            • alda1970  

              Není RR náhodou závodní guma ? Vlastnosti po ujetí jednoho závodu si udrží ? Potom dobrá guma.

              0 0
            • přišlapávač  

              no, jestli jsi RR koupil v global cyklo, cykloworldu, hervisu nebo podobnejch obchodech tak se tem 800 km ani nedivim :-)

              0 0
              • Svět videa  

                já RR koupil na kupkolo.cz, najeto asi 500km a je hooodně za půlkou životnosti, silnice terén asi 30/70%, zadní do smyku nebrzdím… na předku mám NN a ten je jak novej… tak nevím v čem je chyba, nikdy jsem s kupkolo.cz neměl žádný problém… a nevěřím tomu, že kdybych RR koupil jinde, že vydrží déle…

                0 0
              • trew.x  

                Ja je kupoval minuly rok na rockroad.cz za nejake 300. Ted na nich mam neco pres 4000km a zadni je uz uprostred lehce slickove, ale predni je jeko nove. Jezdil sem letos tak 70% asfalt.

                0 0
              • kamilk  

                A v takovych obchodech se daji Schwalbe koupit? :-) Mam model 09. Nemaji treba 08 delsi vydrz?

                0 0
      • Mr.Duck  

        Včera sem je koupil, zatim sice najeto jenom 15km z práce (tak 75% asfalt, 25% lehčí terén), mám ho teda jenom na přednim, hodně rozdílu asi udělalo jak sem nasadil kendu karmu na zadní, a musim říct že to jede jak drak. Co je rozhodně „vina“ toho Smart Sama, že drží jak čert při brždění na silnici, v prudký zatáčce na štěrku možná trochu líp držela ta karma vepředu, ale na klasický lesní pěšině, uschlym blátě nebo kořenech drží dost dobře, i když ten vzorek mi přišel lehce pochybne do terénu, zatim mě jenom příjemně překvapuje, uvidíme až ho vemu na točnou :)

        s RR hužel srovnání nemám, ale asi to bude příští plášť co budu zkoušet, jestli ne NN, ať mám srovnání :-)

        0 0
    • Wojtek  

      zeptej se v NASA

      0 0
      • Blade  

        Chytráku.. ti připomenu, až zase nebudeš vědět co s vymezovacíma podložkama pod misky středu..

        0 0
    • rodriguez  

      nedávno jsem měl ty Schwalbe Fast Furios Fred Evo a na silnici je to mazec,to je pomalu jak silnička :)) ale jak vjedeš do terénu na šotolinu tak znejistíš…na mokru jsem neměl tu čest......ale je to dan za nejlehčí plaště na trhu..tuším 330g/kus?

      0 0
    • klemi  

      Využiju vlákno a zeptám se. Mám v plánu kupovat NN/RR Který e-shop by ste mi na ně doporučili?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.