• HonzaJirů

    Dobrý den, chtel bych se zeptat jestli tyto pláště http://www.kupkolo.cz/…2012_z91424/ dou použít jako UST a co ktomu budu eště potřebovat.. Sem tu nový a nikde jsem nenašel odpověd nato co potřebuju jen sem vyčetl že budu potřebovat nějaky No tubes tmel kdy mi prosím pošlete na ty věci co budu potřebovat odkaz budu vám velmi vďěčný .. . Jsme víkendový jezdec ktery si z radosti koupil Mavic Crossmax SLR.A chtel bych je vyzkoušet jako UST

    Díky moc chlapi

    0 0
    • JayDee  

      Potrebujes jen tmel, protoze Crossmax maji rafek bez der, ktere je jinak potreba utesnit. Bezdusove ventilky bys mel dostat spolecne s kolama. tmel

      ventilek

      0 0
    • MlokCZ  

      Použít půjdou (je to jak je o příspěvek výše).

      Jen si rozmysli, zda chceš obyč verzi. Ta je už slušná šlupka po předělání na 127tpi (tedy teď jak boky, tak běhoun).

      Boky se zatěsňují u obyč verze vždy hůře, chvíli to trvá a je třeba více tmelu.

      Oproti tomu jsou tu těžší verze:

      • snake skin: odolnější boky, které i rovnou těsní (i snake skin verzetěsní poměrně dlouho v řádu dní bez tmelu), snake skin verze máodolnější i běhoun, který je ještě jako 2011 a starší 67tpi (avětší vrstva), snake skin verze ale mírně hůře pojede (kvůli těn67tpi); lépe funguje zatěsňování tmelem
      • UST verze: nejtěžší (oproti obyč už o dost), těsní spolehlivěi bez tmelu, nejlépe funguje zatěšnování tmelem, pojede stejně dobřejako obyč (je také 127tpi), boky jsou asi o chlup odolnější u snake skin,ale i u UST už to jde (oproti obyč verzi), běhoun bude asi dost podobněodolný jako snake skin (více materiálu za utěsnění že to je UST, ale zaseméně za 127tpi, tam přesně nedokážu zatím říct, za pár týdnů budumít srovnání, zatím jezdím jen snake skin, UST je na cestě)

      Takže každé má svoje a je otázka jak moc honíš gramy.

      0 0
      • HonzaJirů  

        Takže kdybych volil jenom tmel a ty moje racing ralph jak jsem psal v ůvodu ,tak že mi to bude dobře těsnit a mužu to použít např. na maratony kpž ? Já se pořád bojím že se tam něco posere a najednou to přestane těsnit…Muže se to stát ? A pomůže mi například nejak ten tmel když píchnu a otvor bude jen malý a ten tmel to místo zacelý a nebude to unikat?? A když píchnu tak jak se to pak řeší, novým pláštěm ??

        0 0
        • JayDee  

          Notubes tu jezdi spousta lidi a rekl bych, ze bez problemu…

          Jen dej pozor na to, abys nejel na kole nafoukanem na mene nez 1,5baru, pak se plast muze svliknout. Pocitej s tim, ze nez najedes nejakejch 100–150km s tmelem, tak z toho bude utikat vzduch.

          Kdyz pichnes, tak toho pomerne dost (vetsinu) pobere tmel. Kdyz bys v plast udelal vetsi diru (nad 4–5mm), tak existuje lepeni , ale uprimne-za cca 8 tisic km, co jsem najel na Notubes, jsem lepeni potreboval jednou, kdyz jsem prasil v hodne narocnym terenu-v Sudetech. Zbytek zatahnul tmel.

          Pokud plast proriznes o neco ostryho, da se to resit zasitim reznou niti a podlepenim opet zminovanou zaplatou.

          0 0
          • MlokCZ  

            Já byl 4 roky na UST verzích bez defektu co bych musel řešit. Od podzimu i na fullech zkouším snake skin verze a už jsem měl jeden problém za tu krátkou chvíli.

            A byla minidírka, přesto jsem musel 3× během vyjížďky dofukovat. Nějaký tmel v plášti ještě byl, když jsem dojel, tak už to v tu chvíli drželo a neušlo do dalšího dne (pak jsem ještě doplňoval pro jistotu další tmel, už to ale bylo zacelené).

            S UST verzí by se nic takového nestalo, tam by to stejné pobralo spolehlivě hned na začátku a nejspíš bych si toho ani během vyjížďky nevšimnul. Na UST by taková minidírka vydržela dokonce i lépe i kdyby tmel došel úplně.

            A to je pořád snake skin verze RaR, kde je 67tpi tlustší běhoun než u 2012 obyč verze se 127tpi.

            0 0
            • JayDee  

              OK, ale jedna vlastovka nedela jaro… Na zavody typu KPZ bych se Pacestaru nebal a o UST/SS bych ani neuvazoval. Ty bych pouzil treba na Sudety, Drasala, mozna Manitoua. Lehke XC kolo s SLRkama je skoda zpomalovat USTeckama, byt se jedna o lehke Schwalbe :(

              Jen tam nelej jinej tmel nez Notubes. Treba Caffelatex-to si tam rovnou nalej Sunar… :-/

              0 0
              • vsn  

                caffé latex je náhodou suprovej … na utěsnění pláště … po týdnu vylejt a najejt tam NT nebo Joese, FRM atd :D

                s s-works pláštěma má dost lidí problém a NT a Joes to neutěsní tak rychle a dobře jako právě caffe (asi díky pěnivosti)

                0 0
            • camlost  

              no… teď mi dorazil ten tzv. „superlehký“ RaR a váží 500 g, prevít. tak to bude zřejmě něco double-defense a pacestar :-)

              0 0
            • ememem  

              no to si ma moc nepotesil, uz som bol rozhodnuty to tiez skusit miesto ust ale vzhladom na ten svoj uraz aj tak nic poriadne zatial nerobim takze to odkladam a teraz si mi nasadil riadneho chrobaka, uz to tu kde kdo spominal ze su s tym rozne problemy ale ludia toho nakecaju a dost casto je to v userovi ovsem ked uz to tvrdis aj ty tak zacinam vahat…

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak zase to není tak hrozné, na celopevňáku jezdím snake skin verzi už něco málo přes rok a cca 3,5tis. km.

                A i Sardinie plná trnu byla ok.

                Ale znát to prostě je, že nejsou UST. Nejde jen o ten jeden defekt (i když mi trochu rozladil na to jak byl malý, při větším defektu bych nic nenamítal), ale také mírně rychlejší ztráta tlaku (to mi nikdy nevadilo) a také mírně rychlejší úbytek tmelu (to mi vůbec nevadí ohledně toho, že spotřebuju o něco více tmelu, ale už mi to trošku vadí v tom, že častěji musím kontrolovat a doplňovat).

                Uvidím po delším praktickém srovnání jaké budou RaR a RoR UST se 127tpi.

                Snake skin se zatím zbavovat nebudu, uvidíme časem u čeho nakonec zůstanu.

                Nalákala mi na snake skin i na fully ta nižší váha, jenže ji u fullu stejně téměř neregistruju.

                U RaR 2012 ve 26" verzi jsem se nemohl dlouho na podzim rozhodnout jestli snake skin nebo UST a nakonec stejně zkouším obojí :-)

                0 0
                • ememem  

                  no tak to tvoje testovanie asi zneuzijem kedze mi tento rok asi fakt ziadne poriadne jazdenie nehrozi nicmenej sa postupne priklanam k tomu ze zostanem u ust, predsaj len ta overena absolutna spolahlivost na akciach typu alpenX je na nezaplatenie a tam je mierne vyssia hmotnost na prezite a to moje zavodenie aj tak nestoji za rec.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak u RaR se navíc může stát, že tu hmotnost více než vykompenzuje nižší valivý odpor. Uvidíme, jsem na to zvědav. I když je dost pravděpodobné, že nebudu schopný tenhle rozdíl jak to pojede už změřit (bude moc malý).

                    0 0
        • MlokCZ  

          Až dojde k zacelení, tak by měla i obyč verze těsnit dobře (i když někteří tu řešili prolínání tmelu skrz plášť a to dokonce i pro double defense verzi; já s prolínáním problémy u snake skin a UST nikdy neměl).

          Po nahození je u obyč verze třeba hned to pořádně projet, aby se tmel dostal všude i na boky a dozatěsnilo se to. A může být třeba ze začátku více dofukovat.

          Co se týká defektů, tak jsem to už jasně napsal v tom srovnání. V obyč verzi tmel funguje nejhůře, v UST nejlépe. A vždy to záleží na konkrétním případu defektu co zacelí a co ne, přesně se to nedá předem říct (u UST jsou menší defekty pokud je tam ještě dost tmelu a nedošel zacelovány spolehlivě a někdy to dá i poměrně větší defekt).

          Když máš defekt, který tmel nedá, tak jsou opravné sady (třeba knoty) nebo i záplaty na UST pláště, na dojetí můžeš vložit duši.

          U UST verze se tohle moc neřeší. Tam toho dá tmel opravdu hodně a když něco nedá tmel, tak už je to většinou tak velká díra, že plášť je do popelnice (a byl by s takovou dírou i s duší).

          U obyč verze bude situace kdy to tmel nedá a ještě to půjde rozumně opravit mnohem častější (tím jak toho tmel zvládne o dost méně).

          A ještě jedna výhoda UST. Pokud je to malý defekt typu trn, který by tmel normálně v pohodě zacelil, ale v plášti už tmel došel (třeba delší dobu nedoplníš), tak je defekt pomalý (u obyč verze to bude prázdné hned nebo minimálně mnohem rychleji).

          Prostě obyč verze je nejmenší spolehlivost a jistota.

          0 0
        • Hrabex1  

          Hlavne si davej pozor na pravidelnou kontrolu mnozstvi tmelu.

          Doporucuju aspon 1× mesicne.

          0 0
          • flyman  

            Nekontroluju. Jen sříkám cca 7 ml měsíčně. Jak kontrolovat totiž nevím a zouvat to nebudu.

            0 0
            • Hrabex1  

              taky nezouvam, davam tolik, aby to trosku splouchalo :-)

              0 0
            • JayDee  

              nic moc vykon :)))

              0 0
              • HonzaJirů  

                A este jedna věc když mám tyto pláště http://www.kupkolo.cz/…2012_z91424/ ,tak mam takovej problém : Když mám sundaný plášť tak když se na něk podívám ze vnitř tak tam sou na 2 místech takový pruhy,nikde jinde nejsou.Vypadáto jako popraskaná vlákna a teď k dotazu vadí to něčemu třeba jako menší ochrana proti defektu ? Vysvetlete mi to prosím. Mám tam proste takový šikmý pruhy na 2 místech.

                0 0
    • ivipopi  

      Zdravim,

      nechtel som zakladat novu temu,tak sa pripojim sem…

      Chcel by som si kupit tento plast na trekove kolo: Schwalbe Racing Ralph 622–35.

      Chcel by som sa opytat, ci je budem moct nasadit tento plast na rafiky 622–18?

      Dakujem

      0 0
      • ClAyD  

        Jasně, 18mm je šířka ráfku, kterej je vždycky užší naž plášť…

        0 0
    • radek01  

      Jezdím RR na slr s no tubes moje poznatky…nešlo to nasadit bez kompresoru ale možná nemám tu správnou praxi,chvíli trvalo než přestal vzduch ucházet.. doporučuji ze začátku více mléka.

      Jinak jsem nadmíru spokojen váha 465g je super a třeba na ABB cupu ve sjezdech byly velké kameny a přežily to a to jsem se hodně bál,že to fiknu a nic,prověřeno:-)

      0 0
      • Necris  

        Na počáteční ucházení je dle mé zkušeností nejlepší CafféLatex. Všichni mi tvrdí, že je NoTubes nejlepší a že Latex nic nezalepí, což může být pravda a je třeba to zvážit. Mě zatím latex ty malinkaté dirky zalepil zcela a nic ven neteče. Větší zatím nic. V zadním kole mám Latex a v předním NoTubes. To přední mi po 14 dnech ztratí 5 PSI, zadní se nehne. V zadním 80 ml latexu, v předním netuším kolik tam toho dali.

        0 0
        • radek01  

          Caffélatex..nemám důvěru měl jsem to jako prevenci v Ust a sekl jsem běhoun mléko vylétlo a žádné zacelení se nekonalo…ale zase nevím jestli to už nebyla tak velká škuba,že by to nepobralo nic…Teď no tubes bez problémů tak nevím jestli je to placebo protože to všichni chválí nebo to fakt funguje.

          0 0
    • t100-CZ  

      Dobrý den,

      využiji toto téma dalším dotazem. Mám pláště Schwalbe Racing Ralph, jezdí perfektně, sedí také super, ale co mě nejvic štve jsou velmi časté defekty. Letos jsem už 20× píchnul. Proto má otázka zní: O kolik lepší má výdrž proti defektu Schwalbe Racing Ralph Double Defence nebo snake skin? Který z nich je odolnější?

      0 0
      • Marty9  

        Já mám Snake skin a nepíchnul jsem letos ani jednou,ale jezdim snima jen na závody takže zas tolik snima nejezdim ,jezdim tlaky P3/Z 3,2–3,5 mám radši tvrdší než měkčí,ale zatim sem nepíchnul.

        0 0
        • t100-CZ  

          a nevíš který z nich je odolnější?

          0 0
          • JakeF  

            Odolnější je DD, ale zato výrazně hůř jede…

            0 0
            • t100-CZ  

              no popravdě mě ty defekty natolik serou, že bych to snad i obětoval.

              Popravdě nikdy jsem rozdíl v tom jak pneu jede moc nepoznal. Spíš je poznat váha…

              0 0
              • JakeF  

                U plášťů většinou ± platí přímá úměra mezi váhou a odolností. Od drobných defektů nejlíp pomůže NoTubes, od velkých lepší technika, akorát říznutí na šotolině moc nejde předcházet. Schwalbe jsou na svojí váhu celkem odolný mi přijde…

                0 0
                • t100-CZ  

                  A jiná varianta místo RaR DD není? 1200 za gumu mě přijde sakra dost… To i na auto mám levnější…

                  0 0
                  • maajkee  

                    jj, v tomhle mi ty pláště na kolo taky příjdou dost drahý, když vezmu že na auto takovej obrovskej kus gumy stojí stejně a vydrží podstatně víc kilometrů :)

                    0 0
                    • JakeF  

                      Tak když si chceš obouvat na kolo závodní gumy, tak se nediv… Když si na auto koupíš závodní gumy, tak na tom taky vysolíš jak za ojetou Fabii :). Na Rubenách za kilo se taky nechá jezdit a počítám i vydrží hodně :).

                      0 0
                      • maajkee  

                        No to sis trochu zapřeháněl :)

                        Šlo mi o to, že výrobní cena těch pneu na kolo musí být minimálně tak 10× menší než za kolik se pak prodává.

                        0 0
                        • kubad  

                          no ze jsou i levne pneu je pravda :-) a jezdit na tom de

                          0 0
                          • maajkee  

                            No je, ale je tam pak markantnější rozdil než když dáš obyč barumky na auto. Přeci jen třeba 850g oproti 500g je na kole znát :)

                            0 0
                        • JakeF  

                          Nemyslím, že to bude úplně jednoduchej proces, když tam musíš kombinovat 3 různý směsi, vývoj a marketing taky něco stojí… Ale především cenu určuje trh, ne výrobní náklady…

                          0 0
                      • t100-CZ  

                        tak já nemusím mít závodní pneu… Chci jen něco co je odolné proti defektu, neváží to kilo, a nestojí 1,2kKč.

                        0 0
                        • maajkee  

                          A co třeba zkusit něco od hutchinsonu? Třeba Cobry?

                          0 0
                        • JakeF  

                          Micheliny dělaj celkem slušně odolný gumy…

                          Ale co koukám dole, že píšeš, že bezdušáky jsi už používal, tak bych nejspíš šel do klasický UST verze.

                          0 0
                          • maajkee  

                            Jj, to je pravda, ale z přilnavosti a samočistícvích schopností jsem nadšenej moc nebyl :) každopádně kevlarový verze držej tlak i bez mlíka.

                            0 0
                • vsn  

                  na technice toho moc nezměníš … když jedeš po šutrovitý cestě 40 – 50 (třeba jako jsou na sudetech po startu) … resp. změníš po tom co sem letos měl takhle spustu defektu jsem jel na sudetech jen stejně rychle jako ostatní … kolikrát i pomaleji …

                  0 0
                  • celevra  

                    tak, tak, já letos takhle přišel o tři závody, kdy sem ralpha probodl na lesní kamenitý cestě, kdy sem jel ve vláčku za ostatníma, tam to nemá s technikou co dělat… ted sem přešel na micheliny wildracer advanced TL-ready, tak sem zvědavej, co vydržej…

                    0 0
                    • McBlacky  

                      nejčastější defekt ralfa :)

                      0 0
                      • celevra  

                        tak už sem probodnul takhle i toho michelina, kdy sem na P50 jel za Lukášem Mikovcem a odhodil mi kámen přímo pod předek.. :D tohle už je asi bez komentáře, smůlu si letos vybírám neskutečně..

                        0 0
                        • McBlacky  

                          na P50 to ale byla naše teamová taktika :) :)

                          takhle jsem dostal do zadního v Kralovicích, bohužel blbě proseknutej plášť = popelnice.

                          letos mě RR stál dvě bedny komplet (plášť KO, duše dovnitř a lehce dopižlat). Jedna oprava RR knotem beze ztráty a jedna horší oprava knotem rubeny tam jsem to ještě sjel na 3.

                          na to, že jsem letos až tolik nezávodil, celkem blbý. Příští rok dost zvažuju full UST. Víc potrénuju, aby to moje slabý nožičky utáhly :)

                          0 0
                          • celevra  

                            Tak pokud to byla taktika, tak to si měl vybrat spíš Otu a Radotín by byl druhej :)) o UST uvažuju taky hodně,ale nemám na to kola a ta váha mě děsí… ikdyž zas Lukáš vozí na zadku UST gumu a do toho duši, ptž je línej podlepit díru v něm.. :DD

                            0 0
                  • JakeF  

                    Na Sudetech po startu jsou právě šotoliny a tímhle akorát potvrzuješ, co píšu…

                    0 0
                    • vsn  

                      no právě … pokuď jedeš co to dá tak příjde defekt, pokud v háku tak to je o štěstí, pokud pomaleji jak ostatní tak ztrácíš :)

                      letos jsem tam vlítl akorát na jeden šutr ale stihl jsem včas vyskočit (mám na kameře :D)

                      0 0
          • ememem1  

            jednoznacne DD, to je s odolnostou na urovni ust, co sa prerezania bokov tyka mozno aj trocha lepsie. bohuzial je drahy, tazky a horsie ide. nieco za nieco.

            0 0
            • MlokCZ  

              Pro 2012 bude DD rozhodně už odolnější díky 67tpi (oproti 127tpi UST, která už je na UST verzi poměrně šlupkovitá), na bokách i dost výrazně a trochu i na běhounu.

              0 0
              • ememem1  

                ked uz sme pri tom aka je po case tvoja skusenost s tym sme zacali v tomto strome ? pomaly uz budem musiet nieco kupit a furt sa neviem rozkyvat ci UST aleBo TLR SS.

                2.25 UST uz je predsaj len dost zavazie…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Já definitivně zůstávám ve 26" rozměru u UST verzí (u RaR, RoR i NN), od cca půlky dubna už snake skin ve 26" nikde nemám.

                  Hodně se mi líbí jak na zadním UST RaR i RoR opravdu parádně jednou díky 127tpi.

                  A i když současně jsou díky tomu o něco méně odolné než předchozí ročníky UST verzí, tak zatím jsem pořád jen u toho jednoho rozřezaného UST RaR, co se mi zadařilo na dovolené na začátku května. Tak to snad byl jen ojedinělý případ.

                  Teď jsem (psal jsem to tu už v jiném vláknu) asi 14 dní zpět nahodil na fulla UST NN/RoR, tedy prvně zkouším RoR i vzadu a zatím spokojenost (na druhém mám zatím pořád UST RoR/RaR).

                  2012 Snake skin RaR 29", který mám několik měsíců na celopevňáku, tak mi teď dělají místy prolínané flíčky od tmelu, to se mi moc nelíbí, UST verze to nedělají vůbec ani ty 127tpi. Ve 29" na výběr jiná rozumná verze není, tak tam není co řešit.

                  0 0
                  • ememem1  

                    ja stale rozmyslam ze dopredu NN TLR SS a dozadu RaR UST. bud v kombinacii 22.25/2.1 alebo 2.4/2.25. proste tych cca 800g pri NN UST sa mi uz zda moc.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      To by byla taky rozumná kombinace, dát dozadu UST a dopředu ss. 2,25 UST NN tu mám teď 3 kousky, 2× 2012 a 1× 2011 (liší se jen barvou nápisu), všechny jsou kolem 750g, takže do 800g to ještě kus má.

                      Snake skin verze je ale samozřejmě o něco lehčí.

                      UST 2,4", ten je už těžký hodně.

                      0 0
                      • ememem1  

                        ved prave. a NN SS TLR 2.4 ma 650g co je este furt menej jak terajsi NN 2.1 UST ktory ma 690g a realne navazenych 710g.

                        0 0
                  • Sidewinder  

                    Dotaz na Mloka: Proc jsi dal nakonec prednost UST verzi pred SS bez duse? To opravdu jedou o tolik lip, ze to vynahradi jejich vyssi vahu (o 150g na jednom plasti) a navic horsi ochranu boku?

                    Mate i ostatni podobnou zkusenost?

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Horší ochrana je diskutabilní. UST pláště jsou vždy odolnější díky větší vrstvě materiálu, i když to není odolnější vrstva jako snake skin boky.

                      Nižší odolnost (co jsem zmiňoval v tom předchozím příspěvku) byla pro srovnání UST 2011 x UST 2012 za změnu tpi.

                      Jak jsou UST 127tpi, tak boky jsou u snake skin verze asi o chlup odolnější, ale ten rozdíl je malý. Běhoun je pořád asi o chlup odolnější u UST.

                      Od toho minulého příspěvku jsem měl i 14-denní bikovou dovolenou v horách, kde trošku kouř pláště na šutrech dostaly a žádné další říznutí se boku se nekonalo.

                      Hlavně ale u UST stále lépe funguje tmel.

                      A to prolínání (tedy u UST naopak neprolínání) tmelu…

                      150g rozdíl to v reálu většinou taky není, i když je to hodně kus od kusu.

                      Mám zvážené velké množství RaR a RoR UST a všechno se pohybuje v rozmezí 650–705g a nejčastější kousky jsou kolem 670–690g.

                      Průměrný rozdíl (ss x UST) dle vážení i více kousků snake skin bych řekl tak kolem 100–120g.

                      Osobně těch cca 250g navíc (za oba pláště dohromady) ani nedokážu rozlišit (možná na HTčku se superlehkými koly by to bylo výraznější, já to mám na fullu s Red Zone XLR), vůbec se tady rotační hmotnost dost přeceňuje (i když je znát o něco více než nerotační).

                      Oproti tomu, že UST lépe jedou poznám (a dokážu potvrdit i mojím měřením i když je to tak akorát na hranici toho co tohle měření dokáže prokázat).

                      Je ale pravda, že rychlost jsem srovnával (jak pocitově, tak měřením) pro celou kombinaci a to snake skin NN/RaR x UST RoR/RaR, takže tam navíc ještě byl rozdíl na předním i ve vzorku (tedy část toho rozídlu je za vzorek, ale nebude to moc, když je to na předním).

                      Na co jsem změnil názor od toho minulého příspěvku po větším otestování je RoR vzadu. To jsem tu jinde psal, vadí mi větší žvýkání při ostřejším záběru a pak velké vibrace na asfaltu (horší než NN) při záběru, asi to zase zhoršuje to žvýkání.

                      0 0
                      • Sidewinder  

                        Diky za odpoved. Musim v budoucnu 127tpi UST plast vyzkouset – minimalne dozadu.

                        Jinak rotacni hmotnost jsem mel tendenci podcenovat jen do chvile, nez jsem presel na lehka kola. Kolo najednou neskutecne „odbrzdilo“. Kdosi mi rikal, ze pocitove je vaha rotacni citit desetkrat tolik nez vaha nerotacni – a prijde mi ze nekecal.

                        Jinak k te ochrane u UST – trochu mne vydesilo, ze Schwalbe na svych strankach udava hodnoceni „ochrany“ plaste u verze DD 5/6, SS 4/6, ale UST pouze 2/6, coz je stejne jako u obycejne „papirove“ verze bez ochran.

                        Pokud Schwalbe nekeca, nebo jsem se neprekouknul, tak je UST plast prakticky to nejdrazsi, nejtezsi a pritom nejnachylnejsi na defekt.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Kdosi mi rikal, ze pocitove je vaha rotacni citit desetkrat tolik nez vaha nerotacni – a prijde mi ze nekecal.

                          To je naprostá kravina. Rozdíl je jednoduchý (a hlavně přesně spočítatelný, žádné nepřesné dojmy). Pokud to je na obvodu kola, tak v situacích, kde dochází ke zrychlování, tak je vliv rotační hmotnosti 2× větší než nerotační.

                          Plná x prázdná 0,7 láhev má vliv větší než 250g na obvodu kola (mimo zrychlování daleko větší, při zrychlování jen o malinko).

                          U výměny kol není tak lehké vůbec posuzovat vliv hmotnosti, protože je tam současně více vlivů, především ještě tuhost kol.

                          Ta na prvním pocitu udělá hodně. Za sebe můžu říct, že třeba s Red Zone XLR mám pocit, že to jede lépe než co jsem zkoušel výrazně lehčí a současně daleko méně tuhá kola.

                          Oproti tomu častější prohazování plášťů stejné kategorie, tam se to posuzuje snadno. Navíc je to zvýrazněno tím, že u plášťů je to na obvodu (u kol mimo ráfek to na obvodu není a vliv pak i pro zrychlování není ani ten dvojnásobek oproti nerotační hmotnosti).

                          Schwalbe UST verze má ohodnocené co se týká ochrany vždy stejně jako obyč verze. Nebere vrstvu materiálu, která dělá UST verzi jako ochranu.

                          Jenže v praxi prostě více materiálu udělá rozdíl a to opravdu velký.

                          A co se týká ceny, tak rozdíl snake skin x UST je poměrně malý (většinou kolem 3–4 euro na eshopech, kde mají RaR za slušné ceny).

                          0 0
                          • Peslezedirou  

                            Hm hm, to jsem se právě chtěl zeptat, mám na 26tce kola s poměrně lehkýma ráfkama (na tu dobu :-)), kola jsou provizorní, přemýšlím na příští rok o nových, tak jsem si říkal, že vezmu fulcrumy, model, který nahradil pětky. I když budu mít asi obvodovou hmotnost ráfku vyšší než u ráfku Mavic XC 717, tak kola podle mě pojedou lépe, díky tuhosti a tomu, že nedochází mezi drátmaa ke křížení.

                            0 0
                            • McBlacky  

                              jestli má KK ještě výprodej RM3, doporučil bych spíš ty.

                              0 0
                              • Peslezedirou  

                                Stále tam jsou, ale chtěl jsem to řešit až po novém roce, ale je to lákavá nabídka, tak uvidím :-).

                                0 0
                          • Hrabex1  

                            Urcite je vyssi obvodova hmotnost horsi, nez ta normalni.

                            Ale uz jsem i videl, ze vyzdvihovali vysokou hmotnost rafku – kola pry pak maji vynikajici setrvacnost :-)

                            No proste oni muzou napsat, co se jim hodi a vzdy to maji jak oduvodnit.

                            Chtel bych se zeptat k ty tuhosti. Je nejak hodne dulezita mimoradna tuhost i u predniho kola?

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Tuhost předního kola je znát v náročnějším terénu jak vede kolo stopu.

                              0 0
                              • Sidewinder  

                                Kdyz jste u te tuhosti – docela by mne zajimalo, proc maji Fulcrumy Red Power XL zapletene predni kolo na prave strane osmi draty radialne, zatimco predni Red Metal 3 ma tech 8 dratu na prave strane klasicky krizene.

                                0 0
                                • McBlacky  

                                  jsou ty dráty ze stejného materiálu a mají stejné uložení? nevím, ptám se.

                                  0 0
                                  • Sidewinder  

                                    Zda se ze ano. V obou pripadech to jsou ocelove zeslabovane kulate draty s rovnou hlavou. Jediny rozdil – vyrobce uvadi u ReoPoweruXL ocelove niply, RedMetal3 hlinikove. Jinak smotny rafek je u RM3 trochu vyssi.

                                    0 0
                              • Hrabex1  

                                jasne, a jak u silnicniho kola?

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Tuhost předního kola je znát na silnici jak vede kolo stopu.

                                  0 0
                          • saddik  

                            S tím vlivem rotující hmoty jsem to taky počítal je to přesně, jak říkáš. Na obvodu kol přesně dvojnásobný vliv oproti hmotě, která nerotuje.

                            0 0
                      • Hrabex1  

                        Predpokladam, ze ty hmotnosti uvadis u 2,25".

                        Moje RaR 2,1 UST mely 600 a 630g, coz je min, nez se uvadi.

                        0 0
        • JakeF  

          Ty vozíš na UST SLRkách 3,5atm? Možná si tě s někým pletu, ale neměl jsem pocit, že vážíš 180kg…

          0 0
      • maajkee  

        Letos jsem už 20× píchnul.

        To si děláš srandu, že po tolika píchnutí tam ten plášť ještě máš :)

        To bych ho hned zahodil, do jsi dal 3× víc za duše nebo za lepení než stál ten plášť.

        Spíš bych to tipnul na to, že tam máš někde něco zapíchnutýho a to ti pořád dělá ty defekty. Jinak to není možný :)

        0 0
        • t100-CZ  

          no 20× jsem asi nadsadil, ale . ..

          loni jsem měl stejný problém s RK. Proto jsem na letošní sezonu koupil RaR a své Fulcrum RM5 předělal na bezdušáky. Při druhém výletu vzadu řízanec a tmel to zvládl pouze při imalém tlaku. Navíc vzduch ucházel i u ventilku. S velkým sklamáním jsem plášť zalepil a vložil duši. Od té doby co cesta do práce to defekt. Pokaždé jinde! Defekt většinou mám po asfaltce kde není ani známka štěrku…

          0 0
          • JakeF  

            Asi ti tam někdo rozsypal připínáčky :).

            0 0
          • ememem1  

            silne bych ti odporucil skontrolovat rukou vnutro plasta. podla toho co uvadzas bych sa vobec necudoval keby si tam mal trne a podobny bordel po defektoch ktore si vdaka notubess ani nezaregistroval ovsem ked nasadis dusu…

            0 0
      • štája  

        Loni a letos jezdim jen klasickej RaR ve předu i vzadu, pláště měnim po cca 1000km, loni jsem píchnul asi 2× za cca 6tis km a letos na jaře jsem si udělal bezdušáky a zatím najeto 3500 bez defektu. Neřekl bych, že ty defekty jsou jen pláštěma…

        0 0
        • ClAyD  

          To né no, jsou hlavně o tom, v čem jezdíš.

          0 0
          • JakeF  

            Jsou hlavně o tom, jak umíš jezdit…

            0 0
            • McBlacky  

              a o tom jakou jedeš hranu, na závodech ještě umocněno tím, jestli jedeš v háku nebo první

              0 0
      • Necris  

        Já na nich měl nehodu 2×. Jednou to byly rovnou dvě díry, ale to skoro ani nebyla vina pláště, už byl víc jetý a najel jsem na ostré kameny co vysypali silničáři na rozteklý asfalt.

        Ještě předtím ale lesní klasika ;)

        0 0
      • peeto  

        nechápu jak tak často, i když je to nadsazené, můžeš s něma píchat.. já jezdím loňské RaR evo ve 29" a to mám ještě lehké 140 g duše Schwalbe a píchl jsem snad za půl roku jednou o ocelový drát.. a to jezdím hodně po šotolině, lesních cestičkách, kořenech a nebojím se to pustit ani po beskydských šutrech.. ještě jsem nikdy ani neříznul.. to nebude jen o plášti.. :)

        0 0
    • bikerp1  

      Na začátku prázdnin jsem si koupil plášť RR s vidinou kvality a hned první vyjížďka v Dolomitech a proříznutej plášť v běhounu. Jedu si to z kopce po šotolinové cestě a najednou rána jak z pistole a v zadním plášti díra ve tvaru V cca 7 cm.

      0 0
      • JakeF  

        7cm díra se asi neudělá jen tak sama od sebe od drobnejch kamínků šotoliny, to bych nesváděl na plášť…

        0 0
      • MlokCZ  

        Koupil jsi lehké závodní šlupky s vidinou dobré odolnosti?

        0 0
        • bikerp1  

          Bohužel to tak asi vypadá. Vepředu mám NN a jsem s ním velmi spokojen.

          0 0
          • maajkee  

            Jak asi, to prostě nejsou pláště s doboru výdrží a odolností, to ví každej, na to jsou uplně jiný pláště.

            0 0
    • radek01  

      No a já na těch šlupkách odjel celou sezonu cca 10 závodů a bez jakéhokoliv problému.Doléval jsem jednou a to jen preventivně. Za mě obrovská spokojenost a to si myslím,že je nijak nešetřím.

      0 0
    • jecnak  

      Muzete mi prosim nekdo hodit linka na Ralphy 2012 s Snake Skin?

      0 0
      • Slavoš  

        Nedívej se na obrázek,mají ho tam špatně,loňský dezén,letošní dezén mají u 29".26" Art-No:116000252

        RaR Snake Skin 2.25 2012

        0 0
        • jecnak  

          Dik. Koloshop jsem ted dal na cernou listinu, jelikoz mi zmrvili objednavku, tak v nejhorsim to vezmu od nich.

          0 0
          • Slavoš  

            Já minulej týden dořešil objednávku starou dva měsíce,poslali mě RaR SS 2011 za cenu RaR SS 2012 a pak nemohli sehnat RaR SS 2012.Teď je mají skladem.Jinak vše vyřešeno k oboustranné spokojenosti.

            0 0
    • migo  

      Moj RaR 2012 SnakeSkin 2.25 dojazdil po cca. 2200km. Nahodeny tubeless na zaciatku sezony a vcera dostal poslednu ranu – 1cm prieraz na behuni (moja chyba :).

      Na viacerych miestach bol predrany na kord, stredovy vzorok sa uz zacinal stracat uplne na niektorych miestach. Cela sezona bez defektu co by som musel riesit, notubes a jezkovci vsetko vyriesili, takze spokojnost aj napriek vcerajsiej 10km prechadzke.

      Bol som zvedavi kolko ten plast vydrzi. Jazdne vlastnosti poslednych 600km nebudem hodnotit, bola to vyzva! ;)

      0 0
      • JakeF  

        Ten už je taky dávno po smrti, tak se nediv, že posledních 600km blbě držel…

        0 0
        • migo  

          Ja sa necudujem :) bolo mi to jasne a bral som to ako dodatocnu vyzvu. Nepretekam takze o rychlost mi nejde a tak som trenoval kontrolu so zlou trakciou. :D Napisal som to pre istotu, keby o tom niekto nevedel.

          0 0
      • Roman11  

        Do budoucna jsem s tímhle pláštěm uvažoval, ale nevím nevím. Dnes mám SCHWALBE MARATHON EXTREME DD, mají za sebou asi 6000 km bez jediného defektu (vozím duše) a na zadním je ještě polovina vzorku. Na předním úbytek téměř nepozoruji. Takže zadní dá ještě nejmíň 3000 a pak půjde na jiné kolo, kde ho hodlám dojezdit jako slick. Pak hodím přední dozadu a počítám, že by dalších 5000 km mohl dát. Ta životnost toho RaR mě děsí.

        0 0
        • migo  

          V mojom pripade sa jedna o zadne koleso a jazdim platformy a aj dost silovo, takze o vzornom slapani do kruhu sa neda hovorit ani z daleka. Urcite sa to podpisalo aj na jeho zivotnosti. Na asfalte nabehol asi 20% svojej zivotnej pute.

          0 0
        • McBlacky  

          RR,RoR schwalbe vzadu 1500km vpředu tak 5000km. Při té váze to jinak nejde. Než je ale ojedeš výborně drží, směs je měkká a za mokra je to obrovský rozdíl.

          NN a SS vydrží skoro 2× tolik

          0 0
          • Roman11  

            A těch 1500 vzadu je do jaké míry opotřebení vzorku? Do poloviny, do 3/4 a nebo do mrtě? Předpokládám že do mrtě asi né, to už by nedrželo vůbec.

            0 0
            • McBlacky  

              do doby než zmizí v prostředních figurách prohlubeň. Pak se to ještě dá jezdit, ale už to nemá optimální vlastnosti.

              záleží ale nejvíc co jezdíš a kolik vážíš. co udávám je pro mix závodů a normálního ježdění, 70% tvrdý povrch, váha 75. Statistika :)

              0 0
              • Roman11  

                Díky za info. Prohlédnu si v reálu, kolik je hloubka těch prohlubní a pak se nějak rozhodnu. Každopádně mě výměna čeká tak za 2 roky, takže to vlastně řeším hodně předčasně. Jezdím do 3000 ročně.

                0 0
                • jIrI___  

                  Ty prohlubně mi zmizely asi po 800 km (na zadním kole, model 2011), jsou hodně mělké a fakt jde cítit, že ten plášť potom ztratí vlastnosti. Ale jezdím ho pak až do mrtva, takže takové 2000 km se na něm najet dá.

                  0 0
                  • Roman11  

                    Hm, tak to je nic moc. Když to tedy porovnám s tím mým Marathon Extreme DD – odhadovaných 9000 km (do slicku) versus RaR 2000 km (kdyby 3000), tak to je čtvrtinový, max. třetinový nájezd. Ale asi porovnávám neporovnatelné, i když ta směs je u těch mých TNC. Tak to spíš budu uvažovat o verzi Performance, tam by nájezd mohl být lepší.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      jde o to o co ti jde. Když chceš jezdit rychle na hraně, potřebuješ plášť co drží. Schwalbe vychází vstříc s nabídkou závodních plášťů. Cíl není výdrž, cíl je váha, odvalování a grip.

                      nejsou to pláště pro každého, stejně jako ně každý si dá na auto závodní gumy

                      0 0
                      • Roman11  

                        Máš pravdu. Já jezdím na pohodu, nezávodím a na hraně určitě nejezdím. Ale raději vezmu plášť s menším valivým odporem, i kdyby to znamenalo mírně zhoršený grip. Takže to uvážím, času mám dost.

                        0 0
                        • McBlacky  

                          rozumná volba, zase tolik neztratíš, mimo závodní použití se to v XC ježdění dost přeceňuje. Mrkni třeba na Rubeny, stojí v nejlepším provedení skoro půlku schwalbe a jsou poslední roky už hodně slušný

                          0 0
              • ememem1  

                do doby než zmizí v prostředních figurách prohlubeň – to je imho trocha prehnane, to by si ho mohol zahodit po par sto km a zas az taky rozdiel to neni.

                0 0
                • JakeF  

                  To není přehnaný… To je okamžik, kdy se sjede vrchní měkká směs a pokud jezdíš na hraně, tak to poznáš, že to přestane držet. Dojíždět to pak na pohodu třeba na druhým kole není problém, ale už ten plášť má vlastnosti celkem průměrný a navíc mi přijde, že s najetýma km jde hodně dolů i odolnost.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    s tou odolností to je tak, že běhoun se ojíždí mezi figurami a gumy je tam fakt hrozně málo. Takže i malé oslabení vrstvy už má velký vliv. Proto třeba NN a SS je odolnější, má totiž vyšší špunty a běhoun mezi se neojede skoro vůbec.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Tohle je možné.

                      Daleko větší vliv ale bude mít to, že RaR v obyč verzi je 127tpi, oproti tomu NN i SS jsou 67tpi (výrazný rozdíl v množství materiálu je poznat i v ruce – 67tpi kostra má materiálu znatelně více).

                      Kamarád poslední kousek 29" RaR snake skin dojížděl dost (tedy měnil ho až s téměř úplně zmizelým vzorkem).

                      A žádný nárůst defektů se nekonal (a moc se s tím nepárá, že by jezdil opatrně, zrovna ten RaR jednou slušně prorval na běhounu když byl téměř nový). Snake skin verze je ale právě taky 67tpi, takže odolnější i na běhounu.

                      0 0
                      • Roman11  

                        Mám na tebe dotaz – ta verze Snake skin má 67 tpi stejně jako verze Performance. Takže odolnost běhounu by mohla být podobná. Když se tedy sjede u verze Pacestar se Snake skin ta měkká směs, tak se ten plášť pak chová jízdními vlastnostmi stejně, jako verze Performance? A jak je to u verze Performance s odolností boků?

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Performance verze jsem nikdy nejezdil, takže nemám žádné praktické zkušenosti a můžu jen odhadovat.

                          Že by trochu sjetá EVO verze se chovala jako performance o tom dost pochybuju. Ta dvojsměs u performance bude úplně jiná než trojsměs u EVO (tedy spodní směs u EVO nejspíš nebude mít vůbec nic společného se směsí u performance).

                          Spodní směs u EVO je přizpůsobená tomu, aby to jelo a není dělaná pro kontakt s terénem.

                          Boky performance verze budou nejspíš stejné jako boky starších RaR EVO (před přechodem na 127tpi).

                          Odolnost běhounu performance verze by podobná jako u snake skin být mohla.

                          0 0
                          • Roman11  

                            Díky za info. Takže si myslíš, že i po sjetí vrchní vrstvy bude mít ten plášť Pacestar se Snake skin lepší vlastnosti a menší valivý odpor než verze performance?

                            0 0
                            • McBlacky  

                              menší valivý odpor bych řekl že díky konstrukci ano. Vlastnosti možná i horší, spodní guma u evo pláštů je poměrně tvrdá

                              0 0
                            • MlokCZ  

                              Můj odhad je stejný jako napsal už McBlacky. Tedy že ta spodní směs pacestaru může držet klidně i znatelně hůře než směs u performance ver­ze.

                              Pojede pořád dobře, i když jsem žádné větší testy nikdy neprováděl. Měním RaR EVO (ať už UST nebo snake skin co jezdím/jezdil jsem) včas, abych nemusel jezdit už s výrazně horším gripem.

                              Vydrží mi na zadním kole vždy aspoň 3tis. km než zcela zmizí ty prohlubně vzorku (na předním se mi ani žádný sjet nikdy nepodařilo, jak mi tam vydrží dlouho). Díky té výdrži nemám potřeba ho sjíždět do mrtě.

                              0 0
                              • Roman11  

                                O.K., díky za reakci. Koukám že jsou tu obrovské rozdíly v nájezdech – JirI 800 km, McBlacky 1500 a ty máš 3000. Každý ale jezdí jinak, jiný povrchy atd.

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Ani tak obrovský nejsou… Mlok jezdí hlavně v terénu a spíš na pohodu, s dobrou technikou a na fullu. Blacky tomu dává zabrat na závodech a vysokou výkonností. jIrI už tu byl mám pocit řešenej víckrát, že má s životností plášťů problém obecně a došlo se nakonec k tomu, že by to mohlo být špatnou technikou šlapání nebo si ho s někým pletu?

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Terénem (x asfalt) to určitě není. Na fullu jezdím převážně v terénu, ale úplně stejný nájezd (neli ještě větší) mám (jsem měl) na RaR i na celopevňáku a to jak dříve 26tkovém dříve, tak na 29tkovém teď.

                                    Tedy vydrží mi dlouho jak v terénu, tak i s více asfaltem na celopevňáku.

                                    Terénem to může být určitě trošku ovlivněno jaký to je terén.

                                    Těch vlivů bude hodně.

                                    Z toho, co se tu v poslední době řešilo, tak jeden z hlavních bude kvalita kruhového šlapání, kde při horším kruhovém šlapání bude docházet výrazněji k nestálým mikrosmykům. Určitě to ale bude současně ruku v ruce s výkonem jezdce.

                                    Já jsem případ slušného kruhového šlapání + malý výkon jezdce. A k tomu ještě navíc nejezdím v extrémním bordelu (to bude hlavně plus pro řetěz). Ideální kombinace na výdrž všeho (jak plášťů, tak řetězu a zbytku pohonu).

                                    Jen samotná výkonnost ale takovým ničitelem není. O něco výdrž všeho sníží, ale zdaleka ne tolik jako tu má třeba jIrI. Tím narážím na Rychlého turistu, který i přes vysokou výkonnost má výdrž řetězu i plášťů slušnou (navíc u plášťů když se ještě přidá sjíždění do mrtě, tak mu vydrží neskutečně dlouho).

                                    V neposlední řadě bude mít vliv tlak. Na asfaltu při foukání na velké tlaky mizí pláště daleko rychleji, jak se zatěžuje výhradně středová část vzorku vyšším tlakem. Já ani na asfalt nefoukám nikdy nijak extra více (přes 30/35psi nefoukám nikdy ani na asfaltu pro 55mm pláště).

                                    0 0
                                • jIrI___  

                                  Mě neber jako řádný vzorek. Na pláště, řetězy a vůbec na všechno, co se týče šlapání, jsem strašný ničitel :(

                                  0 0
                                • MlokCZ  

                                  Mně vydrží vše nadprůměrně hodně. Těch 800km u jIrIho je ale zase extra málo.

                                  Třeba jeden kamarád, který je o třídu výkonnější než já a navíc má 90kg+, tak na RaR vzadu dává většinou necelé 2tis. km (včasná výměna při zmizení prohublní vzorku).

                                  Každý si výdrž musí prostě vyzkoušet sám.

                                  Bohužel někdy neplatí ani relativní srovnání. Tím myslím srovnání typu, že jeden maník najede na plášť A 1000km a na plášť B 2000km. Druhý maník má vyzkoušený jen plášť A na který najede 2000km a chtěl by dle prvního maníka si určit nájezd na plášť B. Ani tady ještě nemusí platit, že druhý maník na plášť B najede 4000km (tedy že bude mít stejný poměr nájezdů kilometrů na ty dva pláště). Tady je ale už aspoň velká šance, že to tak bude a orientačně se z toho dá vycházet.

                                  0 0
                                  • mrozu  

                                    Mě výdrž Ralpha příjemně překvapila, na fotce je 26" 2,25 SS 2011, najeto něco přes 2500 km a vypadá to, že přežije ještě celou zimu. To i Onanoraptor mi mizel rychleji.

                                    0 0
                                    • McBlacky  

                                      tohle je ale přední ne?

                                      0 0
                                      • mrozu  

                                        Kdepak, zadní, vepředu mám RoR.

                                        0 0
                                        • McBlacky  

                                          tak to nechápu. ale asi se to dá, jestli jezdíš hodně po měkkým podkladu a moc tomu nenakládáš při brždění

                                          0 0
                                          • mrozu  

                                            Podklad bych neřekl, že je nějak speciální, primárně terén/nezpevněné cesty, ale asfaltu se nikdy úplně nevyhnu. Nejvíc asi dělají nízké tlaky a nízká hmotnost jezdce. Na brždění si samozřejmě taky dávám pozor, ze soutěžení o nejdelší gumovou stopu už jsem vyrost :)

                                            0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Tak to mám ± nastejno.

                                      0 0
    • HarryTP  

      Mam na těch RR najeto asi 1000km vypadaj pořád dobře.jen posledni dobou kdyz to trochu naklopim na asfaltu tak cejtim jak se podemnou to kolo zavlní.Je to zpusobeny sjetym plastem,podhustenym nebo osmička?

      0 0
    • bikemarty  

      tyto gumy nebrat jsou naprd v terénu i na silnici, nej gumy jsou Panaracer Fire XC Pro Comp 26×2,1

      0 0
      • Kublaj  

        Žeby? co tě vede k tomuto názoru?

        0 0
        • bikemarty  

          najetých cca 800km mám je protože byly na novém kole na těch panaracerech najeto cca 25 000.(samo že ne na jednom páru)

          0 0
          • pepek  

            Asi máš obrovský přebytek výkonu.

            0 0
          • Kublaj  

            To stále není argument proč místo RR používat ty Panaracery ;) Tak si je jezdil, tak podej objektivní srovnání v čem ti schwalbe nestačilo :)

            0 0
            • bikemarty  

              to máš pravdu, takže tvrdost směsy, hloubka dezénu, ty RR jsou sjeté už z výroby :o), pokud si RR dám tlak nad spodní hranici tak kolo „střílí“ u nás v lese je hlavně písek a jehličí takže potřebuji záběr a ne tvrdou pneu, a to pro mne platí i u zadního kola kde nemám odpružíno a nechci tlak na max. Ty panaracery jsou pouze nepatrně horší na silnici, tam se musí víc hustit.

              0 0
              • Kublaj  

                Jj na písku ujíždí to je pravda, taky to není univerzální guma :) ale jen mi přijde na hlavu někomu kdo chce rychlej plášť doporučovat takovej tank :)) a na asfaltu bych ty figury tahat nechtěl. Směs mi přijde dobrá, to že sjíždí rychle je halt daň za rychlej závodní plášť.

                0 0
              • JakeF  

                Že neumíš jezdit a šlapat je tvůj problém, za to pláště nemůžou… A spodní hranici už jsem hodně dlouho nefoukal, možná tak na asfalt a to jenom do zadního kola, jinak vždycky výrazně pod ní.

                0 0
              • ememem1  
                1. co tvrdost zmesi? RaR je akoze co , tvrdy ci makky/ a aku tvrdost zmesi

                potrebujes resp. co tym vobec chces povedat?

                1. sjete od vyroby – ty si cely sjety :-), maju svoje urcenie a hotovo.

                mimochodom ja som na nich (vzadu) uz niekolkokrat presiel cez alpy a nejak bych si nevsimol ze by nezaberali alebo nedzrzali. je ale pravda za do piesku to najvhodnejsie neni.

                1. pokud si RR dám tlak nad spodní hranici tak kolo „střílí“ –

                clovece to bude v niecom inom jak gumach. ja mam skoro 100kg, a zadny vozim RaR 2.1 a fukam tak lahko cez 30 PSI (coz je spodna hranica odporucana vyrobcom) a nic take nepozorujem. navyse som zistil ze mi pumpa ukazuje cca o 5 PSI viac jak je tlak namerany manometrom cize relane vozim lahko cez 25 psi. je pravda ze ust.

                1. Ty panaracery jsou pouze nepatrně horší na silnici – si robis srandu

                ne? ja som ich volakedy mal a na ceste je to jak traktorova guma. vzororm aj hmotnostou (co si pamatam tak isto mala cez 700g a tusimze nejakych 25 TPI). jedine co ju mierne vylepsuje je dost tvrda zmes co ale to zas v terene neni nic moc. je pravda ze pomerne dost vydrzi a stoji par supov takze celkovy pomer cena vykon neni uplne zly kedze to neni vyslovene zla guma, ale vyvojovo je to roky prekonanne. nicmenej svoj ucel splni pomerne slusne ale zas ju pororvnavat s RaR velmi neni o com.

                0 0
    • Mr.Dan  

      Opravdu je RaR na předním kole tak špatnej, i v současný verzi? Pořídil jsem 2,25 Performance a měl jít dozadu a dopředu něco, co víc drží a míň vydrží, ale vlastně bych měl radši vzadu něco v rozměru 2,1, a tak by ten 2,25 RaR měl jít na přední kolo. Ustřeluje v terénu?

      0 0
      • KOLOMECH  

        U každého záleží jakou techniku jezdí, jakou náročnost zvládá a hlavně v kombinaci s rychlostí, což platí všeobecně. Ve sjezdech a v zatáčkách je zcela nepoužitelný (neustřelí, ale ukluzne a čím větší tlak tím hůř), prostě to není plášť na předek, ten kdo jej tam vozí by si riziko měl uvědomit nebo ví, že jezdí jen pro pivo nebo na pivo. Nebo na druhou stranu je tak velký technik, že ví co od něj očekávat. :))

        0 0
        • Mr.Dan  

          Ouk, no ono jde zároveň o to, že v 650b rozměru je furt omezenej výběr jednak plášťů (druhů) a jednak i šířek. Takže já si třeba představoval dopředu Karmu 2,2, ale ta se nedělá, jen 2,0. Nakonec by to taky mohlo dopadnout na klasickou osvědčenou kombinaci NN + RaR, oboje 2,25, z toho NN pro změnu pouze jako EVO SS/Pacestar TPI127, RaR ten Performance vzadu (aspoň ho brzo sjedu :). Riskovat špatnou adhezi předního kola, nedejbože ve sjezdu, bych nerad.

          0 0
          • KOLOMECH  

            Kdyby se v Rubeně pochlapili a zašli dělat širší charibdis, jinak klasika nn, někdo ho trochu na běhounových hranách krouhá, nevím zda je to řešení kompromisů.

            0 0
            • Mr.Dan  

              Ještě mě napadl Ikon, ten je i u 650b ve 2,2 a prej super plášť a navíc v normální verzi vcelku za hubičku…

              0 0
              • nitraq  

                A co dopředu Ardent, ten jsem taky viděl ve vícero eshopech za levný prachy.

                0 0
                • Mr.Dan  

                  Taky možnost. Zaměřením je ten Ardent něco jako NN, ne? A Ikon jako RaR, aspoň dle vzorku bych tipoval… Jinak teď jsem na starýho bajku obul Karmy v drátu a 2,0 a jsou boží, držej i na sněhu, to jsem ani nečekal… Škoda, že je nedělaj širší (v 650b)!

                  0 0
          • MlokCZ  

            Ono to s tím RaR na předním kole není vůbec tak hrozné. Třeba právě oproti NN je dokonce RaR na předním v některých situacích o hodně lepší.

            Tam kde se má NN do čeho zakousnout, tak je samozřejmě lepší než RaR. Jakmile ale přijde tvrdý povrch (nebo někdo může také jet sem tam i po asfaltu), tak najednou RaR je výrazně lepší než NN. A to právě hlavně v zatáčkách.

            U NN není problém pouze v tom, že na tvrdý nerozbitý povrch má příliš vysoký vzorek (který se pak žvejká při náklonu), ale také má příliš velkou mezeru mezi krajem vzorku a středem.

            U větších kol pak RaR vůbec má velmi slušný grip. To je ale hlavně až u 29". Tam cíleně vozím RaR i vepředu a takto najeto 10tis. km+.

            Takže hodně záleží co jezdíš a jakým stylem a za jakých podmínek.

            RaR jsem tedy vždy jezdil a jezdím na předním na maximálně 25psi, tedy jak se chová přefoukaný jsem nikdy pořádně netestoval.

            0 0
            • Mr.Dan  

              Jezdím spíše lehčí až střední terén a samozřejmě přesuny po silničkách 3. třídy, takže mi z tvýho analyzujícího popisu vychází, že ho pro mý potřeby klidně můžu šoupnout dopředu. Dfektů na předním bych se bát nemusel, i když jde jen o Performance, přece jenom nemám sto kilo a nehodlám jezdit nějaký superhnoje… Díky, obojživelníče!

              0 0
              • MlokCZ  

                Jen jak píšu níže, vše co jsem psal platí pro EVO pacestar verzi a netuším o kolik je horší performance.

                0 0
            • Peslezedirou  

              Řeknu ti, že jsem čekal od RR trochu víc, vozím verzi performance 2,1 palce, normálně mmně Python na zadním kole přijde lepší v záběru a i gripu a to je Python 47mm široký.

              0 0
              • MlokCZ  

                Ošizenou performance verzi jsem nikdy více nevozil, takže nevím o kolik je horší. Dle parametrů je sice už atkuálně aspoň dvojsměsová, ale jaká konkrétně ta směs oproti EVO pacestar je netuším.

                A k tomu jsem vždy vozil ještě i 2,25".

                Python jsem kdysi taky vozil, nevím jak moc je přepracovaný nebo není. Ten co jsem vozil byl oproti RaR znatelně horší.

                Teď se do toho ale ještě motá velikost kol. 29" RaR je o hodně lepší než 26". Stejný plášť má vždy lepší grip ve 29". U RaR je to ale umocněno tím, že ve 29" je navíc trochu odlišný vzorek (o 1mm větší mezera ve směru otáčení mezi špunty).

                0 0
                • Peslezedirou  

                  Ne že bych byl škudlil, ale nechtěl jsem evo, protože je vozím s duší na M717, tak jsem se bál defektů, tak jsem vzal raději perfomance, špatný nejsou, ale záběr mi přišel lepší u Pythona.

                  0 0
                • Mr.Dan  

                  Takže nejspíš to ve výsledku dopadne na 2,25 Performance vepředu a 2,1 Pacestar SS vzadu. A příště se pak mohutně plácnu přes kapcu a na obě dvě kola pujdou Karmy nebo aspoň ty Ikony, příp. kombinace.

                  0 0
                  • Peslezedirou  

                    Bych to udělal obráceně, Evo 2,25 do předu, 2,1 performance na zadní kolo…

                    0 0
                    • Mr.Dan  

                      To já taky, ale 2,1 Performance se nevyrábí (v 650b) a navíc tu 2,25 Perf. už mám doma. Zase ten Snake Skin se asi spíš hodí na zadní kolo, řekl bych… TPI 67 maj voba, kevlar samozřejmě taky.

                      0 0
                      • Peslezedirou  

                        Aha, to jsem nevěděl. Řešil jsem pláště na takový to výkendový XC, tak vozím NN 2,1 evo a na zadním RR 2,1 perfo, k tomu jsem na sníh koupil NN 2,25 a na zadní přehodím NN 2,1 z předku.

                        0 0
        • Pajas04  

          Opravdu nerozumím jak můžeš RaRa na předku tak kritizovat. Vozil jsem EVO verzi v šířce 2,4" a nemůžu si stěžovat, držel parádně, ani jednou mi neustřelil, nikdy jsem neměl pocit nedostatečného gripu. Jezdil jsem s ním i beskydské hřebenovky a naprosto bez problémů.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.