• strapal

    Zdarec. Pánové, potřebuju poměrně rychle vědět, jaký je rozdíl v označení plášťů stejných rozměrů ALE:

    1. Nobby Nic – EVO, DD, TLR, Pace Star Compound 3
    2. Nobby Nic – EVO Triple Nano Compound Evolution Carcass

    Vzorek mají zhruba stejný, ale to označení mně není jasné. Plast č.1 je min. rok starý, druhý plášť nevím. Takže je docela možné, že rozdíl je pouze v novém a starém typu označení a nebo jde o zcela odlišné pláště, ikdyž mají stejný vzorek. Je prosím někdo v obraze? Jo a oba dva nemají bílý pruh. Díky.

    0 0
    • ememem1  

      je to ti asi v kazdom threade o plastoch ale aby si nestracal cas proste pozri schwalbe stranku, tam to mas vysvetlene, asi to to tu nikto nebude.

      0 0
    • MlokCZ  
      1. Double defense, tedy ochrana boku i behounu, ovsem jede diky tomu o dost hure.
      2. Mene odolna zakladni verze. Hlavne je to dle smesi hodne stary kus. Je to 2010 nebo 2011 rocnik.
      0 0
    • strapal  

      Dikes. DD je jasne, ale taky se pise, ze EVO je to nejlepsi co se da vyrobit. Takze mne napadlo, ze pokud je to plast posledni rady, ze to tam uz proste nepisou a automaticky je to DD. Opak je pravdou, nove plaste maji na boku vypsano vse. A to jsem potreboval vedet, jelikoz jsem nikdy Schwalbe nejezdil. Za 2 mesice jsem prorazil 3ks toho nestesti se jmenem Conti X King a ted mam Nobby Nick, ktere prezily mimo jine i cely den na DH a FR ve Spindlu, takze parada.

      0 0
      • MlokCZ  

        EVO je označení celé nejvyšší řady, která má společný stejný vzorek a lepší trojsměs (než levnější performance verze). V rámci EVO řady je pak celá řada různých verzí jako obyč (bez ochrany), snake skin (aktuálně TLE), double defense a pak případně varianty měkčí/tvrdší trojsměsi (pacestar vs trailstar, atd.).

        U Schwalbe bohužel ochranu běhounu pořádně neumí (pro ty pláště více do XC, včetně NN). Snake skin boky umí dobře, tam to funguje slušně + nijak znatelněji nenavyšuje valivý odpor.

        Ovšem double defense se jim moc nedaří (a také v DD verzi stejně většina plášťů ani není k mání). Valivý odpor navyšuje dost a k tomu ani neřeší problém prolínání tmelu na běhounu (který má obyč a snake skin verze).

        Schwalbe (RaR, RoR, NN) jsou tak vhodné pro ty jezdce, kterým stačí snake skin verze a nemají u ní problém s příliš častým defektením běhounu.

        X-king jsi zřejmě měl ve špatné verzi. Pokud bys měl protection verzi, tak ta je odolnější na běhounu opravdu o hodně než snake skin NN (oproti obyč EVO NN je ten rozdíl ještě o chlup větší).

        Teď jsem byl 14 dní v Jeseníkách, takže bylo více terénu včetně vícekrát Rychlebek a protection verze zcela bez problémů (ani náznak ztráty tlaku, ani jsem nenašel žádný větší řezanec, který by mohl projít časem skrz). Další v partě měl RaceSport Contíky (MK II/XK) a hlavně zadní XK měl prořezaný slušně (2× díra skrz a více řezanců, které brzy povolí). Vozí ještě duše a podlepovat musel naštěstí jen jednu z těch děr.

        Kvůli málo odolnému běhounu u snake skin verzí jsem od Schwalbe utekl a jezdím protection Contíky. U nich je zase šance, že se vrátím k dlouhému bezdefektovému období jako jsem měl u plnohodnotných UST (6 let na Schwalbe UST bez jediného defektu, který bych na vyjížďce musel řešit).

        0 0
        • ememem1  

          inak sranda ze taky jazdec jak ty co mu vacsinou vsetko funguje a vydrzi ma problemy zo schwalbe behunmi pricom 100kg prasak ako ja nijaky vaznejsi problem v tomto smere nemal. ale ja pravda, ze ked som posledny NN vyhodil, tak tam bolo zalapenych dieroch jak nasranych.

          0 0
          • MlokCZ  

            A máš ho i na zadním kole? Prořezané kousky snake skin Schwalbe mám výhradně na zadním. A i když jsem prořezal už 4 kusy, tak to zase není tak hrozné když vemu v úvahu kolik jsem dohromady na těch pláštích najezdil kilometrů. Bude to určitě 20tis. km+, tedy jeden proříznutý kus na 5tis.+ km.

            Ale jak to 2× bylo na téměř novém kousku, tak mi to už prostě definitivně naštvalo. A také 2× to bylo vůbec nevím o co mimo jakýkoliv náročnější terén. Jednou pak o šutr ve výjezdu a jednou na sypaných malých kamínkách ve sjezdu, kde mohlo být něco ostřejšího.

            Je zajímavé, že u Thunder Burtu, který má jen 1,4mm na běhounu se mi říznout žádný kousek nepodařilo. Ale to je spíš náhoda a tím, že na nich jsem najel asi jen 3tis. km.

            Jenže když jsem zase Thunder Burty nerozřezal a tak je měl nahozený delší čas, tak už pak nechutně prolínají tmel a to prolínání tmelu už mi také přestalo bavit.

            U Schwalbe jsem byl ok jen kdysi na UST 67tpi. I ty poslední po přechodu na 127tpi byly na hraně. Tam jsem říznul jeden nový kousek na boku (zase zadní), naštěstí jsem s tím dojel a nemusel řešit na vyjížďce (pak to ale povolilo a plášť byl na vyhození, řezanec asi 2cm dlouhý).

            U protection Contíků mě dříve štvala na celopevňáku ta hodně tuhá kostra a horší pohodlí. Jak už ale s pevnou vidlicí nejezdím, tak mi tohle už ani na HTčku nevadí (na fullu je to už úplně fuk).

            0 0
            • scoty  

              A nový NN (od 2015) jezdils? Řekl bych jiná guma..

              0 0
              • MlokCZ  

                Dlouhodobě ne, jen krátce zkoušel. Chováním jiná guma (chování slušné), to souhlas. Šlupka na běhounu je to ovšem pořád úplně stejná (měření průpichu běhounu hovoří jasně). A prolínání tmelu jsem sám neměl jak ověřit, ale nečekám žádný rozdíl, když to dělají všechny lehčí snake skin verze (a přepracované byly všechny TLE verze, jak dostaly trochu upravené snake skin boky a na běhounu nebylo vyřešeno nic).

                0 0
                • scoty  

                  Ty nové teď jezdím dva. První 2015 NN SS 2,25 až letos co ho dojíždím na zadku malinko prolíná, fakt málo, musím to hledat..

                  Na předku mám NN SS 2,35 od jara nahozen a ten ani nekápne. Na hodně sucho ještě v zadu občas dojíždím loňský RaR SS 2,25 a ten teda sákne po celém povrchu. Překvapilo mně, že není skoro poznat rozdíl ve valivém odporu mezi NN 2015(nový) 2,25 a RaR 2015 2,25…i zvukově to je velmi podobné, beru to na asfaltu..

                  0 0
            • ememem1  

              NN vpredu, vzadu RaR a RoR a boli na tom viac menej rovnako. Jak pises zlate UST, pohodove nahadzovanie, odolne, nic nepresakovalo…tych par gramov navyse bola pre mna uplne v pohode cena za zbytok.

              teraz na salzke som narychlo musel kupit hocico aby som vobec mohol jazdit tak som kupil RK UST. (mimochodom kupit akykolvek 26 plast vobec nebolo easy). sice je o dost uzsi jak ne UST RK, tazsi, bez black chilli ale nahodenie lavou zadnou, drzi, ide, nic nepresakuje.....

              0 0
              • MlokCZ  

                U protection verzí jsem na tom nakonec v podstatě už srovnatelně s UST. Pouze nahození mírně horší, to mi ale nijak nevadí, když mám doma kompresor (a na vyjížďce čekám, že ho nahazovat budu minimálně nebo možná vůbec a bombičky vozím).

                Dříve se mi protection verze déle zatěsňovaly a bylo to o hodně horší než u snake skin Schwalbe. Co jsem naposledy vyhodil NoTubes tmel a použil ZeroFlats, tak i protection verze byla zatěsněná okamžitě (4 kousky plášťů a v tom RK i XK, takže to už nebyl náhodně lepší kus) a i po delší době drží vzduch lépe než s NoTubes tmelem (pomalejší ztráty tlaku se ZeroFlats).

                Takže s protection jsem se už v podstatě dostal ke stavu jako s UST s tím, že jsou současně i o něco lehčí.

                Takže zůstává jediné a to grip RK (s gripem XK jsem byl vždy spokojený, jen s RK ne). Už jsem si ale na jeho chování zvyknul a docela se to dá když foukám méně. Zase ale jede téměř jako TB (tedy lépe než RaR).

                UST verze zrušili i u Contíků, takže ty už jsou do budoucna mimo.

                0 0
        • ememem1  

          inak sranda ze taky jazdec jak ty co mu vacsinou vsetko funguje a vydrzi ma problemy zo schwalbe behunmi pricom 100kg prasak ako ja nijaky vaznejsi problem v tomto smere nemal. ale ja pravda, ze ked som posledny NN vyhodil, tak tam bolo zalapenych dierok jak nasranych.

          0 0
    • strapal  

      Jak to tak procitam, vsichni jezdi bezduse? Muj prvni kontakt s bezdusi byl nejaky ONZA a ten vydrzel opravdu jen jeden den. Byl tak obuty cely koupeny bajk. Jak to dotycny puvodni majitel mohl pouzivat delsi cas nevim, nechapu, nerozumim. Pri mem pokusu dostat v lese pri defektu dovnitr dusi jsem zkolaboval. Veverky tam maji drzky od lepidla dodnes… Pak byly nejake Schwalbe, ale nevim uz jake… Vim ze do tydne to uniklo, prochcalo a zadek dira. Nastesti na sjezdovce, takze nova guma s dusi po ruce v aute. Takze youtubeless ani videt. Vse, co jsem psal, se tyka plastu s dusemi. Opravdu nevim jak muzete zvladat neco tezsiho na holych plastich. Ze by levitace?

      0 0
    • Pekař  

      Připravuju se na zimní sezónu, takže jsem na trailový kolo nasadil Nobby Nic 2,35 SS v Trailstar verzi a jsem zvědav, jak to budou držet až se dostanu do lesa je otestovat. Na omak vypadá směs hodně měkce, tak snad bude na podzimních promoklejch cestičkách držet. Dle srovnání odporu Pacestar a Trailstar by měl být Trailstar o něco pomalejší, ale v zimě na trailbiku nenahánim kilometry, takže jsem dal přednost měkčí směsi na obě kola. Jen mě trochu překvapila hmotnost, váha ukázala 740 a 750g, dle Schwalbe stránek mělo být 720g, dle stránek českých eshopů dokonce jen 685g, což je na takovej plášť skoro až nereálně malý číslo. Šířka nafouklýho pláště na 22mm ráfku je 58,5mm.

      0 0
      • kyl  

        Loni jsem nasadil 2,4" a už jsou nějak steřelé

        0 0
      • scoty  

        Trailstar v zimě tuhne víc než Pacestar…Mr antik na něm najezdil hodně, tak ví o čem mluví. Já ho ve 2,4 jezdil jen v létě a dobrý…

        0 0
      • scret  

        Trailstar na zimu je hodne blbej napad…

        Pod cca +5–7st zacina tvrdnout…

        0 0
        • Pekař  

          Tak dobře že už jsou nasazený, snad je stihnu pořádně otestovat než začne mrznout :)

          0 0
          • scret  

            jinak abys mi veril, tak mam v TS smesi FA i NN…

            0 0
            • Pekař  

              Jj, díky za upozornění. Našel na to i ve Schwalbe katalogu „Please note: TrailStar and VertStar lose signfiicant performance when ridden in freezing temperatures.“ Nicméně se snažim jezdit opatrně a nevyužívat meze vlastností plášťů, takže by měly do podzimních rozměklejch cest stačit.

              0 0
              • scret  

                ja uz radsi jezdim maxxisy… Maji daleko lepsi smes… Min se sjizdi, lip drzi a netrhaj se spunty… Trochu zvlastni, ale je to tak…

                0 0
          • Pekař  

            Vzhledem k počasí jsem na NN TrailStar zvládnul najet jen pár set km a můžu říct, že hezky držej, ale TrailStar směs se dost rychle sjíždí. Po pár stech km už jsou zadní figury kulatý a kdyby nebyl tak dlouho sníh, tak už mam vzadu novej plášť. Pro závodní použití je tak na 2 víkendy, pak už zadní plášť nebude v ideální kondici. Takže na příště pro zadní kolo volim tu odolnější směs.

            0 0
    • scoty  

      Zdarec, byl jsem zvyklý na předku vozit NN 2,35. Máte někdo vyzkoušený ten model s novou směsí Schwalbe Nobby Nic Addix SpeedGrip TLE SS 27,5×2,35"? Je tam nějaký rozdíl? Slyšel jsem dost rozporuplných komentů…

      Dík.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.