• abernas

    Dobrý den,

    Mám Fenix 3 a k tomu jsem dokoupil Bryton 530. Taky jsem dokoupil čidlo rychlosti, abych byl co nejpřesnější. Jenže teď jsem dost zmatený z toho, jak zařízení nastavit, abych opravdu byl co nejpřesnější.

    Jezdím každý den, stejnou trasu do a z práce. Vždy to bylo lehce nad 30km (měřeno F3 přes GPS) Podobně to bylo i na starém kole se sigmou 12.12.

    Dneska jsem jel do práce a garmina nechal nastaveného tak, jak se podle čidla / GPS nastavil. Tzn, že na obvod kola mám nastavenou automatickou hodnotu 2270. Na Brytona jsem ale nastavil hodnotu, kterou jsem naměřil (obvod kola) a to je 2340. Za tu jednu cestu to udělalo rozdíl v nájezdu zhruba 1,1km. Jako OK, chápu, že rozdílný obvod kola udělá rozdílné nájezdy. Jen teda nevím, co je ta skutečná hodnota.

    Řeknete samozřejmě, že ta z naměřeného obvodu. Ale nechce se mi veřit, že když jedu x let stejnou trasu s různými koly a vždy to má lehce nad 30, tak že to bylo všechno špatně a dobře je ta o 1km delší. Nehledě na to, že jezdím otevřenou krajinou a městem s ne nijak vysokou zástavbou. Signál GPS bych tedy měl mít bez výpadků. Jak se mám dopátrat té správné hodnotě? Nebo co byste dělali vy? Díky

    • novas752  

      Samozrejme pres ten skutecne namereny obvod. 1 otocka zatizeneho kola podel zdi, 2 carky na podlaze. Mereni opakovat aspon 5× pro eliminaci chyby.

      • MlokCZ  

        Já bych si nebyl tak jistý tím doporučením.

        První věc je nutnost změřit to opravdu dobře, tedy jak píšeš nutné na zatíženém kole, ale i tak měření jedné otočky není až tak přesné.

        Jeho uvedených 2340mm je hrozně moc, to by musel mít nějaký opravdu extra objemný pláště. Nejspíš měřil nezatížené kolo, to by ještě tak mohlo být.

        A pak tu do hry vstupují faktory jako různé nafoukání pláště v různý den, různé sjetí vzorku, které přesnost pro ručně změřenou hodnotu dále zhoršují.

        Automatická kalibrace dle GPS to průběžně opravuje a nevadí ty proměnné vlivy.

        Sice tam je zase nějaká nepřesnost GPS, ale minimálně pro Edge 520 mám dlouhodobě otestované (cílené srovnání na známém 1km úseku, kde je přesně daná jeho délka), že metoda nechat automatické nastavení dle GPS je ve výsledku přesnější.

        A to srovnávám s mojím pečklivým měřením obvodu na zatíženém kole, i tak jsem nakonec nechal metodu automatického nastavení obvodu.

        Ale bude to hodně záležet na konkrétním přístroji, jak má udělané to automatické nastavení obvodu kola pro čidlo a jak kvalitní má GPS.

        A když ještě připočtu, že nechat to na automatickém nastavení dle GPS je daleko pohodlnější…

    • MlokCZ  

      Odhaduji, že máš změřený obvod kola špatně a neměřil jsi vůbec na zatíženém kole, což udělá hodně velkou chybu.

      Ale jak píšu v reakci na novase, tak i pro pečlivě správně provedené měření jsem aspoň pro Edge 520 stejně skončil u automatického nastavení obvodu pro čidlo rychlosti dle GPS.

      • abernas  

        Ještě mi prosím vysvětlete, jak si sám změřím ten obvod, když na tom kole budu sedět. To mi příjde jako scifi. Mám vždycky co dělat, abych to změřil přesně když jsem vedle něho :-)))

        • MlokCZ  

          Nejlepší je to měřit jinde než doma a to na delší vzdálenosti. Pak problémy typu, že sesedneš ne přesně po celé otočce kola a ten kousek otočky už vrátíš/dotlačíš na nezatíženém kole jsou nepodstatné, protože se ve větším počtu otáček ztratí.

          Doma to tak jednoduché opravdu dobře změřit není.

          Já jsem používal většinou pak jinou metodu než měřit zatížené. Měřil jsem nezatížené kolo a k tomu jsem měl kalibraci právě dle přesného kilometru. A tím jsem si dokázal najít o kolik menší obvod je potřeba zadat oproti nezatíženému kolu. Ale to platí pro moje kola (jejich geometrii), moje foukané tlaky, atd.

          A i tady to bude vnášet chybu při použití jiného pláště, kromě tlaku to ovlivní i třeba tuhost kostry pláště jak se rozplácne za jízdy.

          Proto jak jsem psal jsem skončil u toho, že nastavení obvodu dle GPS u Edge 520 je dlouhodobě přesnější (když se ještě přidají ty vlivy, že pokaždé máš trošku jinak nafoukáno, sjetí pláště, atd.).

        • zdenek  

          Co třeba takhle:

          • najít si rovné místo, ideálně podél zdi (doma na chodbě nebo venku)
          • určit si značku pro začátek měření (značka na zemi nebo třeba spára dlaždice)
          • otočit kolo se snímačem (většinou na předním kole) ventilkem přesně dolů a umístit na značku
          • sednou na kolo a popojet o jednu otáčku (ventilkem přesně dolů)
          • slézt s kola a případně jemně zkoligovat pozici ventilku
          • opřít kolo o zeď
          • změřit vzdálenost od značky na začátku ke koncové pozici
          • xtonda  

            Mě přijde jako nejjednodušší namazat jeden špunt něčím, co se obtiskne, kus popojet a změřit vzdálenost dvou obtisků.

            Asi to budu muset zkusit, mám teď nově počítač se snímačem otáček, nastavil sem to podle tabulek a ukazuje to o 10% méně než vychází podle GPS záznamu.

            • xtonda  

              Tak sem to zkusil a musím říct, že projet tu 1 otáčku na šestimetrové terase opravdu rovně není úplná sranda a rozptyl výsledků mám celkem značný. Tabulková hodnota obvodu co sem měl nastavenou cca odpovídá nezatíženému kolu, takže musím ještě ubrat, tím se rozdíl oproti GPS ještě zvětší. Musím říct, že tak velký rozdíl oproti GPS mě celkem překvapil.

              • Vrci  

                Tak to spočítej. Poloměr zatíženého kola naměříš snadno a obvod kruhu se počítá už na základní škole.

                • xtonda  

                  To pro kontrolu asi udělám, až budu mít po ruce nějakého pomocníka. Jinak pro představu, tabulky pro 29×2,1 plášť udávají cca 229 cm, provázkem kolem kola ve stojanu sem naměřil 230 cm, nejdelší z pokusů při sezení na kole byl 224 cm, když sem kolo vedl a tlačil na řidítka, naměřil sem 226 cm. Napatlal sem špunt na plášti křídou a pak měřil vzdálenost dvou otisků. Plášť Rapid Rob 29×2,1, tlak 2,2 bar.

          • Snap  

            Přesně takhle to dělám já a myslím, že tachometr potom ukazuje docela přesně.

    • Singlespeed  

      Tak, to už je solidní dekadence, jezdit do práce/z práce s GPS přístrojem :-)). Kam ten svět spěje… Měřit si 15 km do práce a zase stejných 15 km z práce a pak to rozebírat smrtelně vážně na fóru mi přijde trošku úchylné :-). Lidé prostě místo aby neřešili krávoviny a raději více jezdili a užívali života, tak stále více řeší ty krávoviny (např. jestli ujedou 30 nebo snad 31 km) a zatěžují si hlavu, kterou by mohli mít v opačném případě krásně „čistou“ :-)).

      • abernas  

        Tak jak úchylné to asi je, ale…

        Jezdím 30 tam a 30 zpátky, to při chybě 2km za den už za rok udělá docela pěkné číslo. Vem si, že to máš za týden 10km

        A to že jezdím s GPS budíkem místo nějakého hloupého tacháče… No mám dát 1500 za hloupý bezdrát a 3000 za vymakaného Brytona? Co si asi vyberu? :-))

        • Singlespeed  

          To číslo, co to udělá za týden je však jen číslo. Skutečné kilometry budeš mít reálně odšlapané a jestli ti budík naměří o km méně nebo více je už přece úplně jedno. Skutečně ujetá vzdálenost je pořád jen jedna a číslo na budíku ji nijak neovlivní.

      • xtonda  

        Co je na tom dekadentního, sleduje si nájezd třeba aby věděl jak dlouho mu vydrží spotřebák a všiml si, že to najednou měří jinak a logicky chce, aby to měřilo správně.

        • Singlespeed  

          To by mě zajímalo, k čemu potřebuje člověk vědět, jak dlouho mu vydrží spotřebák, když je to spotřebák? :-). Snad vidíš, že máš sjetou gumu, tak vyměníš, zjistíš, že máš řetěz opotřebovaný, vyměníš. Nic měřit pomocí GPS nepotřebuješ :-).

          • novas752  

            Treba kdyz zkousis jinej retez tak je celkem fajn vedet kolik si na tom ujel vcetne cest do prace, ktere kolikrat tvori vetsinu najezdu.

            • Singlespeed  

              Aha, už chápu ;-). Takové cipoviny jsem řešil docela vážně před dvaceti a více lety. Naštěstí jsem se posunul kousek dál. Abernas má teď možnost zamyslet se, období řešení cipovin prostě přeskočit a posunout se dál ihned :-).

              • novas752  

                To ten novej tachac muze rovnou zahodit.

                • Singlespeed  

                  Pokud si ho koupil jen pro jízdu 15 km do práce a 15 km z práce, tak jistě :-). Ale on se chtěl přece zejména navigovat (k čemuž, zdá se, zatím nedošlo).

              • bezdratova.sprcha  

                Názory nenázory, jelikož mi nedělá problém najezdit přes 1000km za měsíc, je pro mě důležité vědět jaký nájezd od čeho mohu očekávat a taky se mi hodí mít tu referenci abych mohl servisní návyky (například používaný olej na řetěz) upravovat podle reálných výsledků, nikoli jen dojmů. Taky si zapínám GPS computer pro jízdu do práce a to dokonce jen pro 5+5km jízdu. Za měsíc to je při občasných návratech přes poštu či obchod 250–300km v nájezdu navíc, což nepovažuji za zanedbatelné kilometry.

                Nájezdovost se taky dost mění. Informace, že mi třeba řetěz vydrží měsíc, je absolutně k ničemu. Zajímá mě, kolik na něm najezdím kilometrů. Podle toho se zařizuju když dělám objednávky. Můžu se pak mrknout kolik jsem toho najezdil na současných pláštích, kolik jsem pojezdil za posledních X týdnů, a podle toho si udělat obrázek kdy asi tak budu potřebovat koupit nové. Ty 2–2,5 litru pro mě není zanedbatelná položka.

      • novas752  

        Taky jsem si meril tyhle cesty. :D A i kdyz to je jen 10 tam a deset zpatky, tak to udela 100 za tejden a treba 2–3000 za rok (nejezdis li denno denne) A to uz neni malo.

        Navic ne vzdy je to stejne. Ja napriklad jezdil 7 mesicu a i „bezna trasa“ se mi 3× menila kvuli uzavirkam/rekon­strukcim silnic. K tomu jeste obcas prodlouzeni pred nebo po praci a uz to jen tak nedopocitas.

      • Alojs01  

        +1

        Postavil jsem ti teď nový kolo na cesty do práce. Nemám tam zatím tachometr, hodiny, tepák, nic a je to najednou taková pohoda. Z práce si jedu kudy chci, jak chci, nečučím na žádný čísla, který by mě nějak stresovali. Mám jen orientačně v merku kilometry z minula, ale jestli to je 35 nebo 42 je mi u kostrče…:-)))

        • abernas  

          Tak to trochu závidím. Já jsem punťa a mám rád čísla a grafy, takže mně zase vyhovuje na ten tachometr hledět :-)))

        • MlokCZ  

          To je ale pouze o přístupu k těm číslům.

          Pokud někoho čísla stresují, tak má asi nějaký problém.

          Čísla mi nikdy nestresovala a občas se za jízdy na čísla rád podívám a nebo taky na čísla vůbec nekoukám, když nechci, i když je mám k dispozici. A když jezdím do práce za tmy, tak ani nezapínám trvalé podsvícení displeje (že bych na to musel pořád čučet).

          Vyjímkou může být jen situace, kdy někde nutně musím být (třeba vyzvednout děti) a pak je nutné chtě nechtě si aktuální čas hlídat (ať už na řídítkách tacháč je nebo ne).

          Na to jet kudy chci, jak chci čísla nemají vůbec žádný vliv a vždy jsem to tak měl i s čísly. A nikdy jsem neměl tendence typu na tachometru vidím nějakou rychlost a číslo je moc malé, tak zrychlím. Naopak bez čísel jsem měl tendence jezdit rychleji než na co aktuální forma stačí.

          Tepák jsem vozil 20 let a nikdy mě nestresoval. Už mě nebavilo řešit pořád pás, tak už asi 2 roky tepák nevozím a že by to byla větší pohoda, to určitě ne.

          Na delších vyjížďkách se musím bez tepáku mnohem více hlídat (aby poslední hodina nebyla utrpením, zvlášť když je najeto ještě málo daný rok) a i když si myslím, že svoje tělo po tolika letech s tepákem znám dobře, tak to i po tak dlouhé době bylo s tepákem vždy mhohem snažší a jezdil jsem s ním celkově větší pohodu.

          Ale i tohle je hodně individuální, někdo má tendenci se v kopci příliš flákat a jede pomaleji než co může, někdo naopak má tendenci jet rychleji než na co na dlouhé vyjížďce v pohodě má.

          • Alojs01  

            Vzal jsi si jedno slovo o kterém ta myšlenka opravdu nebyla. Asi tam mělo být spíš, že ty čísla neřeším. Jezdím pro radost, nezávodím, je mi šumák, jak jedu rychle, jestli mám takovej nebo makovej průměr, i když netvrdím, že mě nepotěší, když se mi podaří zajet nějakou trasu hezkým (pro mě) průměrem.

            Na druhou stranu si myslím, že lidi, co závoděj, ty čísla (watty, otáčky, tepy, průměry,…), řešej a pravděpodobně pokud nejsou podle jejich plánu/představ, je to i stresuje a rozhodně bych si netroufl říct, že mají nějaký problém… Prostě ty lidi jen zajímají trochu něco jiného…

            • MlokCZ  

              Cílený trénink dle čísel je samostatná kapitola, o tom jsem ani nepsal.

              Jde mi právě o to stresování z čísel, když se jezdí pro radost.

              Pokud je ti šumák jak jedeš rychle, jaký máš průměr, atd., tak je to právě v rozporu s tím předchozím vyjádřením:

              Z práce si jedu kudy chci, jak chci, nečučím na žádný čísla, který by mě nějak stresovali.

              Pokud by to totiž platilo, tak by tě ta čísla (když jsi je tam ještě měl) nemohla nikdy ani náznakem stresovat a vyhození tacháče nebyla žádná změna…

              • Alojs01  

                Nebuď takovej hnnidopich… :-). Ano, jediný, co mě (občas) stresuje, jsou hodiny. Když mám něco domluveného a ten časovej harmonogram nějak hroutí… Ostatní údaje na tachometru mě žíly netrhají.

                Je pravda, že na kolech, kde tachometr nebo i tepák (používám jen v zimě a na jaře) mám, na to chca nechca prostě čučím. Když to tam teď není, je to takový lepší (alespoň na ty cesty z práce).

                • MlokCZ  

                  Tak hodiny v případě něčeho, co opravdu musíš stihnout (u mě třeba vyzvednout děti ve školce, apod.) nějak sledovat musíš, ať na řídítkách něco máš nebo ne.

                  Já jsem třeba v takovém případě klidnější naopak když na ty hodiny na tacháči pořád vidím, protože když vím, že to akorát stíhám s cestou domů na kole, tak si to v klidu jen průběžně kontroluju (vím v kolik musím být v kterém místě cesty, abych to stíhal na pohodu) a je klid. A když náhodou z nějakého důvodu nestíhám, tak to můžu včas a v pohodě řešit třeba zkrácením trasy (nejkratší trasou jezdím jen ojediněle).

                  Když hodiny v takové případě nevidím, tak si nejsem jistý, že to stíhám i když jedu stejně jako vždy a času mám dost.

                  Se sledováním tacháče to mám jak kdy. Někdy koukám na čísla více dle nálady, někdy se třeba za celou cestu z práce ani nepodívám. Takže se mi i párkrát stalo, že zapomenu zapnout Garmina a všimnu si toho až při dojezdu nebo během trasy.

                  Při cestě ráno do práce třeba trochu více sleduju teplotu, protože mi baví porovnávat jaké jsou teplotní rozdíly v různých místech města (jedu částečně ve městě a na okraji lesa kolem rybníků už v podstatě mimo město, rozdíly jsou tak někdy opravdu velké).

    • abernas  

      Tak mám asi sto chutí taky to nechat a automatice :-) Jenže když to tak opravdu nechám, tak to jsem to čidlo nemusel kupovat ne? Mohl jsem dál klidně jezdit přes GPS. Nebo v čem je teď ten hlavní rozdíl? V tom, že to bude měřit i když se mi ztratí signál?

      • novas752  

        Jestli maj firmware napsanej trochu rozumne, tak se obvod aktualizuje jen kdyz je signal hodne silnej. A pak uz to pocita s obvodem kola, takze to eliminuje chyby gps v hustem lese, stisnenem udoli, v ulici mezi domy apod.

      • Singlespeed  

        Přesně tak. Čidlo na běžné jezdění nepotřebuješ. Signál se ztratí třeba v hlubokých kaňonech nebo delších tunelech a ty se po cestě do práce asi moc nevyskytují.

        • MlokCZ  

          Čidlo není o ztrátách signálu. Čislo je o jediném a to o aktuální rychlosti. Koho aktuální rychlost nezajímá, tak je čidlo skoro zbytečné. Koho zajímá, tak bez čidla je to úplně o ničem, zejména v menších rychlostech ve výjezdu.

          • Singlespeed  

            Pokud někdo potřebuje vědět, zda šlape do prudkého výjezdu 5,5 km/h nebo 5,8 km/h, a sleduje, místo aby se díval na cestu, kontinuálně změnu cifer na budíku, tak je čidlo, pochopitelně, naprosto nezbytné :-). Mám shodou okolností taky Garmin Fénix 3 s čidlem GSC 10 a onehdá jsem měnil záplety a nedal si tam magnet a to, že nemám funkční čidlo jsem zjistil úplně náhodou až doma, když jsem se vrátil ze švihu a, chválabohu, hlava mi zůstala čistá a nenapadlo mě to nějak řešit na B-F :-)

            • MlokCZ  

              Na to ani nemusíš pořád koukat, stačí, že tu rychlost chceš občas vědět. Ono to kolísá o hodně více, zejména v místech s horším signálem GPS. Ty letmo koukneš na rychlost a tam lítají různá čísla ty vůbec netušíš kolik jedeš.

              Někoho aktuální rychlost vůbec nezajímá a pak ani nemá důvod vůbec to u sebe řešit, natoš číst a dokonce přispívat o vláknech, kde se to řeší…

              • Singlespeed  

                Jak jsem psal výše, některé věci lidi zajímají a potom po čase zjistí, že jsou to zbytečnosti, kterými si jen zatěžovali hlavu. A posunou se dál. Právě proto tady přispívám, aby se abernas mohl posunout dál bez zbytečných jalových meziher :-).

                • atty  

                  Tak logická otázka je, že když si někdo koupí tachometr s GPS a čidly, tak to asi chce využívat – chápu, že jsou lidi, co se přes to přenesli a tohle prostě „nepotřebují“. Rozhodně chápu, že pokud někdo zjistí rozdíl na 15 km přes km (délka, rychlost atd.), tak se jej asi snaží řešit, eliminovat a zjistit, co je správně.

                  Že si někdo měří trasy i do práce taky plně chápu – já jezdil pár let do práce v podstatě jen na kole (20+20, měsíčně cca.700–800km, mimo sníh a velký déšť) a díky nedostatku času (malé dítě) jsem moc jiných možností jezdit neměl (a v celku mne to ani se přiznám nebaví, jezdit „jen tak“, potřebuju mít nějaký reálný cíl (výlet, cesta do práce nebo někam, atd.). K tomu se pojí to, že jsem si cesty do práce nebo domů občasně dáva jako „trénink“ (jen sebe, žádné závody nejezdím a jezdit nebudu) a tak člověk i na 20 km trase, když jí jede na plech může sledovat údaje z compjůtru (aby mu nepraskla cévka, aby zjistil, zda se lepší atd.)

                  Je to obdoba všeho v životě – každý má jiné priority a pokud někdo (zvlášť třeba v začátku) si chce měřit nějaké sportovní výkony (byť je to cesta do/z práce), asi to není problém.

                  Že ty máš něježděno a údaje z počítače tě dnes už v podstatě moc nezajímají je jedna věc, že třeba každodenní cesty do práce, denně v pracovní dny 30 km, jsou už slušný roční nájezd (když si to dá člověk občas v tempu a ne stylem "babka do kostela), který chce někdo sledovat, je druhá věc…

                  • Tomcat  

                    Otázka jestli není pacient co podlehl jen masírce že pořádně sportovat bez počítadla nejde , případně to nemá jen aby si údaji pak někde honil triko i tací jsou lidé…

                    • atty  

                      Tak jasně – lidi jsou různí – vídám dost „středně věkých – jako jsem já“ jezdců na trailovejch celopérech za 100k+, jak s tím obřadně projedou 2km betonovou ultrarovnou cyklostezku a pak seděj 3 hodiny na pivu v přilehlé restauraci a hypnotizujou z venkovního sezení kolo, aby jim ho někdo nečmajzl – to vše s ročním nájezdem 300km…

                      Můžu se taky ptát, zda to kolo na tohle potřebujou, nicméně když to někomu vyhovuje a má na to… Nesoudím jiné, protože dělají věci jinak, nebo jim vyhovuje dělat věci jinak a jsou při tom spokojení… :)

                    • abernas  

                      Tak já myslím, že sportovat jde i bez elektroniky. A v jistém smyslu to může být lepší.

                      Triko si rozhodně honit nepotřebuji a masírka na mě sice občas zabere, ale v tomto případě to taky není pravda.

                      Prostě jsem se před lety dal na kolo a jsem ten typ člověka, co má rád ve věcech jasno. A taky chci vidět nějaký progres. Když už tu sezónu odjezdím, tak chci vidět, že jsem odjezdil víc než loni. Chci vidět, že jsem víc nastoupal atd… prostě že jsem pořád schopný se zlepšovat nebo minimálně držet nějakou lajnu.

                      Opravdu nechci na konci sezóny slézt z kola a tipovat, jaká že vlastně byla

                      • PeZi  

                        A to poznáš? Také jsem to tak měl. Ale teď už je pro mne důležitější pocit, než čísla. Lepší mít radost a cítit se fajn po X tisících, než najet o 1000 více a být otráven a bez radosti :-) Mám v okolí pár míst, prudších kopců, kde jsem vždy sledoval tacháč a drtil jednou 14, podruhé 14.5… No a teď si to vyjedu a říkám si to je fajn, jsem se ani moc nezadýchal :-) A rychlost nevím. Už před nějakou dobou jsem všechny ty super počítače a tacháče přestal používat, na mobilu si to zapínám, ale dávám to do tašky na nosiči, abych se pak doma mohl podívat, kudy jsem to jel (často měním plány dle nálady). A tacháč? Mám ho přepnutý na hodiny, abych nezapomínal pít, i nájezd používám jen občas, abych věděl, co si ještě mohu dovolit, když vidím nějaké zajímavé místo, které je na druhou stranu, tak kolik mi tak zbývá domů. A pravda, ještě občas zapínám navigaci od seznamu, protože se podle ní skvěle bloudí :-) Obvykle dovede, kam má, ale občas je výběr cest pro horské kolo takový, že sám od sebe bych se tou cestou nevydal, minule jsem litoval, že s sebou nemám křovinořez :-)

                        • abernas  

                          Tobě to vyhovuje tak a mně zase jinak :-)

                          • PeZi  

                            V pohodě, nemyslel jsem to špatně. Jen mne zarazilo, že sezonu hodnotíš podle tabulek, ne pocitově.

      • MlokCZ  

        Jak psal novas, tak u slušných zařízení to tak nějak funguje. A je měření s čidlem mírně přesnější i pro ujetou vzdálenost.

        Jak reaguju na Singlespeeda, tak čidlo je ale především o aktuální rychlosti. Bez čidla aktuální rychlost neustále skáče nahoru a dolu i když třeba jedeš pořád stejně rychle. A čím jedeš pomaleji, tím je to horší.

    • Tomcat  

      Řekl bych přikládáte vlastnosti které GPS nemá. GSP není navigace, neměří rychlosti, GPS je systém určovaní polohy, který má nějakou nepřesnost. Z údajů o poloze GPS přijímače až sestavuje rychlost pohybu nebo trasu dokonce směr nějaký software a ten má také chybu.

      Očekávat přesnost na trace X>30km přesnost méně než 1Km je podle mně moc.

      V tomhle bude přesnější klasický cyklocomputer který počítá skutečné otočení kola pře GPS.

      jinak s ročním obdobím a denní dobou se umístění a počet družic mění. Takže u země to nebude nic moc ztrátu signálu GPSto hlásí dávno až potom co přesnost klesne.

    • abernas  

      Z toho, co tady píšete, je i ten obvod kola dost ošidný. Mělo-li by to být opravdu přesné, musel bych taky zohledňovat, jak moc mám to kolo nafouklé. Při nízkém tlaku budou ty moje papuče víc sedět a obvod se zmenší. Při vysokém se zase zvětší.

      Za tu dobu, co s tím jezdím jsem dospěl k názoru, že nejlepší bude, nastavit do brytona nějakou průměrnou hodnotu a dál už to nechat koňovi. Stejně jako primární systém dál používám Garmin a tam to funguje hezky.

      Takže tak

      • Dumbíček  

        Při měření obvodu kola se dopustíš chyby měření v řadu jednotek procent. A o takové přesnosti v případě pohybujícího se objektu u GPS měření nelze ani uvažovat, natož ho reálně dosáhnout. Geodeti pracují se zařízením s nesrovnatelně přesnějším a i tak je tam nepřesnost klidně až 10cm. Zaměření trva nekolik sekund a už pod stromy se musí použít nepřímé měření. A teď si vem pohybující se kolo s GPS modulem za par korun jedoucí lesem. Vynásobeno X měřením to složí vzdálenost ± autobus.:-)

    • Alhas  

      Když jedu do prudších kopců, tak GPS ukazuje míň než tachec Zřejmě nezohledňuje šikminy.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.