• sequel

    pred zaciatkom sezony riesim problematiku GPS/Cyklopocitac vs. Mobil (jazdim silnicku). GPS/Cyklopocitac napr. Edge 1000, ale i 810, ci 520 su fajn, ale ta cena je pre mna vysoko a tak premyslam kedze dnesne smarthphony su naozaj smarth a v podstate dokazu navigovat + datovat trasu, ci nezvolit radsej nakup dalsieho mobilu, ktory budem pouzivat len a len ako navigaciu + zaznamenavanie trasy. velke minus pri mobiloch je ale bateria, celodennu turu asi nevydrzi, + je ale napr. velkost displeja + v pripade nutnosti volanie/sms.

    Anketa: Co nosite na silnickach?

    28x
    64%
    16x
    36%
    0 0
    • MaPa  

      Největší nevýhodou bude neodolnost proti počasí, bordelu a vibracím. Pokud jen trochu pravidelně jezdíš počítej že ten telefon do dvou let odrovnáš.

      Pokud vymyslíš nějakej bytelnej držák co umožní nechat volnej USB konektor (třeba pasivní Brodit), s trochou nepohodlnosti se dá po cestě dobíjet z externího akupacku.

      Já už bych se zpátky k telefonu asi nevracel, je s tím spojená spousta drobných komplikací které ve výsledku ten rozdíl k ceně Garminu omluví.

      0 0

        MTBIKER doporučuje

      •  

        Znas nekoho v dnesni dobe, kdo ma tlf. dyl, nez dva roky?

        0 0
      • blue.sun  

        Netřeba dva roky jezdit. S dnešními pádly stačí jednou spadnout a je po mobilu.

        0 0
        • sequel  

          vyriesil som to nakupom pouziteho mobilu za par korun z bazaru, 3,5´´. potrebujem to na silnicku, kde sice pad nemozem uplne vylucit, ale nie je to ani tak casta zalezitost ako na MTB. ak by som si musel kazdy rok kupit novy mobil, pri cene za narp. Edge 520 (8000kc) a pri cene starych pouzitych tel. mam vystarane na 9–10 rokov. ak by som to polozil s GPS, taktiez sa neda uplne vylucit, ze poleti do elektrozberu… :) mobil je v dnesnej dobe spotrebny material, GPS by som pri tych cenach takto brat nemohol…

          0 0
          • abc  

            Nějak tak… :-) ono ty argumenty, že po pádu zničím mobil je možná pravda. Ale navigačka by asi taky už leckteré vetší pády nerozchodila. A ta cena je někde jinde (oproti např. bazarovému mobilu).

            0 0
          • jirkous3  

            Stejně s sebou každý mobil vozí. Někdo v batohu, někdo v kapse, a pokud z kola sletíš pořádně tak ho můžeš rozbít i tam.

            0 0
            • MaPa  

              Já to nikomu neberu. Vozil jsem telefon několik let na biku a i při drsném zacházení si ho tam můžu dát ještě dnes. Do kopru odešla „jen“ volací část. Díky dvoukorunce ho mám i docela dost chráněnej, odhození kola bylo nepočítaně. Jenže, třeba konektor, display (protože šmrdláním špinavou rukou nebo mokrou s bordelem), to všechno jde celkem rychle dokopru. Jediné na co je jakžtakž vidět ve vlhkosti (déšť, mžení, mokrá silnice) není obal, ale Skinz prezervativ kterej přes to převlíkneš.

              K tomu je spousta drobností, jako že vytáhnout data rozhodně není „automaticky a samo“, musíš to kvůli dobíjení taky furt vyndavat a to řádově častěji a nepohodlněji než garmina apod. Prostě to nikomu neberu, ano, je to alternativa se kterou se rozhodně dá jezdit, software je o kus dál než garmin (hlavně v navigaci), ale z osobní zkušenosti vím, že už bych touto cestou nešel.

              Jasně, někdo třeba jo. Řekneme si to za tři roky používání.

              0 0
    • jannk  

      jezdil jsem 2 roky s iPhonem na riditkach na MTB s dobijenim z battery packu v brasne u riditek, displej na mapy neprekonatelny, na samotne cisla jako rychlost/tep obykle moc komplikovany, vibrace kupodivu prezil, pouzdro v pohode (ale nic levneho, neco kolem 1500) – ale potom uz jsem nerozchodil jak otresne to cele vypada :)

      Navic mobil by clovek mel mit dobre ulozeny pro pripad problemu a to riditka asi nejsou (jo, druhy mobil to resi)

      Na silnicce jsem mel vzdy nejakeho Garmina (200 nebo 510), takze jsem k nemu poridil dalsi senzory a pouzivam ho i na navigaci, jen v pripade nejasnosti vytahnu mapy na telefonu, zpatky k telefonu bych nesel hlavne z estetickych du­vodu

      A taky druhy (rozumny) mobil + pouzdro neporidis o moc levneji nez treba Garmina

      0 0
    • blaf  

      a hledat jsi zkousel? presne tohle tema tu bylo nedavno!

      0 0
    • newby  

      Podle mě je zásadní při tvém rozhodování, jestli musíš mít trasu pořád před očima, nebo jen občas mrknout, kam zhruba dál a podle toho bych řešil, jestli mobil vydrží apod. Když řešíš Edge 1000, tak počítám, že chceš mít mapu/trasu pořád na očích. Já vozím mobil (Galaxy S3) se stařičkou 3 roky starou baterkou a zápis treku a občasný podívání se na další směr vydrží vpoho 8 hodin a nejsem na nule. Pro mě, pokud bych nechtěl mapu pořád před sebou, je další navigace zbytečná investice.Můj mobil, dle mého názoru, není bateriově žádný držák, ale úplně stačí a nebude toho snad umět méně, než samostatná navigace. A koupit a vozit záložní baterii do mobilu by při nejhorším taky nebyla taková investice. Navíc, mobil mám u sebe při jízdě vždycky, tak proč vozit něco dalšího.

      Další věcí, která by mě zajímala osobně, je, jestli ty navigace samotný lépe udrží/neztrácí signál. Občas v lese ho ztratím a někdy zase drží bez problému. Třeba mají lepší antény. Ale ty na silničce tolik lesy, jako já na MTB, jezdit nebudeš.

      0 0
      • liskin  

        Ztratíš úplně nebo se to jen znepřesní? Já jsem měl nedávno na Galaxy S3 problém s chytáním GPS a ukázalo se, že byly akorát povolený šroubky vzadu, takže nedoléhaly kontakty antény. Zkus dotáhnout případně oddělat ten kryt a něčím ten kontakt podložit (dá se vygooglit).

        (a sorry za offtopic :-))

        0 0
        • newby  

          Úplně se ztratí signál a naskočí třeba až za pár minut. Díky za tip s tím šroubkem, naštěstí ho už znám :) Je legrace, že dotáhnutím šroubku na tomhle mobilu lze zprovoznit kromě GPS i nefunkční Wi-Fi :D

          0 0
    • jirkous3  

      Já jezdím na silničce s mobilem. Na řídítkách mám brašničku z Lidlu do které se vlezou klíče, mysli, drobné atp. Pod fólií je tam i zastrčený mobil. Vzhledově to sice není až tak extra, ale je to docela praktické. Mobil (Xperia M) používám na záznam a případně i navigaci s Locusem. Ten se dá nastavit aby obrazovku rozsvítil jen před odbočením nebo se dá řídit jen hlasovými pokyny. V tomto režimu se ze 100 na 25 % baterie dostanu tak za 8–10 hodin. Pokud se rozhodneš pro mobil, doporučuji nějaký s barometrem, jinak bez nastoupené metry velmi orientačně.

      0 0
      • jaja01  

        ve free verzi tebou zminovanou moznost zhasinani displaye pri navigaci nevidim – je potreba PRO? diky

        0 0
        • jirkous3  

          Vypadá to, že funkce je ve verzi PRO: http://docs.locusmap.eu/doku.php?…[]=obrazovka Osobně jsem si PRO koupil už dávno, nechci dělat reklamu, ale lepší soft k navigování/na­vádění na cíl ve volné přírodě a současnému záznamu trasy jsem nenašel.

          0 0
    • Světelektrokol.cz  

      Pořídil bych si nějakou GPS od Garminu. Telefon bych moc na řidítka nedával. Za mně nepraktické, vystavené povětrnostním vlivům, větší pravděpodobnost že mi to někde při jízdě v terénu upadne a v neposlední řadě nutnost nabíjet během jízdy z externí baterie.

      Telefon strčit do kapsy, tam kam patří :-)

      0 0
    • abc  

      Shodou okolností jsem to dnes zrovna také pořešil :-). Uvidíme jak se s tím bude jezdit. Ale dle prvních testů je držák v pohodě telefon drží pevně.

      0 0
      • koko0925  

        A když zaprší? Nebo je to voděodolný?

        0 0
        • abc  

          Je outdoorový. Měl by být vodotěsný a páduodolný. Normální telefon bych takhle asi nevozil, ale tenhle by měl přežít. :-)

          0 0
          • Esi  

            Na tu páduodolnost bych moc nesázel, bráchovi upadla Sony experia go (měla mít zvýšenou odolnost) asi z 50cm na beton a bylo po ní, reklamace zamítnuta s tím že ten telefon nevydrží všechno tak že asi tak :-)

            0 0
            • Dejv94  

              Tak ono taky Xperia Go je pěkná sračka, po 4 měsících 3 reklamace a naštěstí mi vrátili peníze.

              0 0
              • Esi  

                Jojo brách ají měl taky asi 4 měsíce potom se rozpadla po jednom malém pádu, ale už je to pár let tak že to není nějaký současný model pokud se teda pod tím názvem něco ještě vyrábí :-)

                0 0
                • Dejv94  

                  Já měl problém s voděodolností,

                  1. jsem chytl průtřž mračen na kole a mobil v kapse to nedal
                  2. mobil ležel na stole když se mi na něj vylilo pivo
                  3. letní hrátky u bazénu a mobil to opět nedal

                  Pak jsem bral Lenovo S750 a ten byl super, všecko vydržel a byl konečně vodotěsnej (skoro 3 roky), pak ji brácha zrušil když si nedoklapnul špunt na konektory a pod vodou se mu to otevřelo.

                  Nikdy mi mobil nespadl, na to si dávám dost pozor, i když je to outdoor, tak ty displeje až ke krajům prd vydrží. Já tenkrát šel hlavně po vodotěsnosti.

                  0 0
                  • Esi  

                    proto vozím telefon na řídítkách ve futrále, zatím je dostatečně deštiodolný, vozím v něm obyčejný huawei P7 a zatím jsem ho ani po roce a půl nezrušil :)

                    0 0
      • blue.sun  

        Větší větev, blbý kamínek nebo jeden pád se saltem a mobile pápá…

        Dnešní telefony nejsou nárazuodolné, protože samotný velký displej je zranitelné místo.

        0 0
        • abc  

          Tak pád se saltem bude pá pá asi i pro kolo :-). Ale mobil už mi párkrát spadl, mám na něm ochranné tvrzené sklo a zespodu a z boku je krytý držákem, tak snad něco vydrží. A zase mobil používám na vyjížďky kde je potřeba mapa a kde jedu „piánko“ na žízeň, na závody ho samozřejmě brát nebudu.

          0 0
    • sequel  

      diky za reakcie, precital som este aj ine vlakna na tomto fore a nasiel som riesenie, ktore mi bude vyhovovat. co sa tyka otazky, ci by som chcel mat trasu pred ocami, je to 50:50 a v podstate aj preto som sa nakoniec priklonil k rieseniu cez mobil. nie je problem si zakupit a pribalit baterku… GPS je samozrejme fajn, ale odradza ma cena za tieto masinky… precital som si aj vlakno o Edge 520 a stotoznujem sa s nazorom, ze cena tychto GPS by sa mala pohybovat v inych vyskach…

      0 0
      • abc  

        Zkoušel jsem jezdit s mobilem v kapse a občas nakukovat do mapy, jak zde někdo psal, ale je to o ničem, když jedeš v opravdu neznámém terénu (lesní cestičky, atd.), tak jsem každou chvilku stavěl a hledal kudy jet, a navíc v zimě, pořád vydělávat a schovávat mobil je dost nepohodlné…

        Pro letošek jsem tedy zvolil tuto variantu, uvidíme, ale držák jsem taky studoval asi měsíc, než jsem vybrat tenhle :-)

        0 0
        • Esi  

          Taky vozím telefon na řídítkách, pouzdro za 2 kila z lidlu, sice vzhledově nic moc (spíš nic než moc ) ale telefon je pod folií, déšť a bláto to pouzdro zvládá, drží to jako přibité, ani na kořenech jsem to nevyklepal a celé pouzdro jde jednou rukou z řídítek sejmout, tak že v pohodě. Když se to pouzdro po 2 sezonách rozpadne tak ho zahodím a koupím si za ty prachy nové. Jako bonus se pod ten telefon vleze placatá power banka 2500mAh a s tou ten telefon zvládne 9 hodin navigovat + zapnuté endomondo

          0 0
    • bradek  

      Vozím zvlášť čistě navigaci (Garmin Etrex 20) a zvlášt cyklopočítač (Sigma Rox). Pokud jedu do míst, které znám, navigaci neberu. Mám to na MTB.

      0 0
    • BB  

      Pro mě je rozhodující čitelnost obrazovky na sluníčku. Outdoorové přístroje od Garmina jsou právě na tohle vhodné, čím více na ně slunce pere, tak je lépe čitelný. U mobilu, alespoň ty co jsem měl, to je naopak. Takže mobil s Locusem v kapse při pěší turistice a Garmin 520 na řídítka při cykloturistice.

      0 0
    • Mehacek  

      Ja vozim sony Arc S (aby umel Ant+) . Sparujes s cidlama a mas nejpresnejsi zaznam. Uz ani nevim kdy jsem zapinal svou Sigmu Rox 10.

      0 0
    • Sugar67  

      Zajímalo by mě, jestli existuje nějaká slušná GPS aplikace, která by dovedla nahradit cyklokompjútr ;-) s tím, že by tyto data zobrazovala v reálném čase ALE se zhasnutým displejem. To znamená bílé čísla na černé obrazovce. Tím by byla dosažena dobrá čitelnost při minimální spotřebě.

      Řeším to proto, že bych rád zaznamenával GPS data a cena GPS přístrojů je vysoká a navíc bych potřeboval vidět na displej kvůli hovorům a SMS – takže telefon stejně musí na řídítka (resp. do kapsičky za řídítka z Lídlu). Navigaci jako takovou nepotřebuju, ale když zastavím, nebo pak doma, se rád podívám na doplňkové informace. Bylo by navíc fajn, kdyby se zobrazované údaje dali upravit tak, jak to má Garmin.

      0 0
      •  

        co něco takového https://www.alza.cz/…d4672492.htm

        0 0
      • jirkous3  

        Nějak nerozumím tomu „se zhasnutým displejem. To znamená bílé čísla na černé obrazovce“. Pokud bude zbasnutý, žádná čísla na něm nebudou. Naopak rozsvícený, bude samozřejmě spotřebovávat spoustu energie i když bude černobílý. Určitě by šel na něco takového uživatelsky přizpůsobit třeba Locus s vlastním dashboardem. Navíc můžeš případně využít i offline mapy, navigaci atd. Na GP takových aplikací bude určitě spousta.

        0 0
        • Sugar67  

          Možná výraz zhasnutý displej je zavádějící. Mám na mysli přesně to, co jsem řekl – černý displej a bílá čísla, prostě takový energy saving displey. Podle mě právě bude spotřebovávat daleko méně energie, než normální – vždyť na tom jsou založeny různé šetřiče, které při zhasnutém displeji ukazují třeba čas, datum, baterii …

          Ptal jsem se, jestli to umí některá z těchto osvědčených cykloaplikací, protože je používám, ale nikde jsem to nenašel. Nechci instalovat zase další aplikaci jenom kvůli tomuto.

          Teď jsem chvilku hledal a narazil jsem na toto s tím, že to umí nahrávat na STRAVA https://play.google.com/…apps/details?…

          To by mohla být cesta. Zkusím

          0 0
          • xtonda  

            Ano tahle aplikace umí velká bílá písmena na černém pozadí, což šetří energii na Amoledu, zkus stáhnout intenzitu displeje na minimum a uvidíš kolik toho uvidíš. U LCD podsvícení spotřebovává stejně bez ohledu na tom jestli je zobrazená bílá nebo černá. Opět stáhni podsvícení a uvidíš, jestli něco uvidíš. Úplně vypnout podsvícení mimo rozsah toho co jde nastavit v systému aplikace nemůže a stejně by to bylo k ničemu, na moderních truecolor displejích bez podsvícení prostě není vidět nic.

            0 0
            • Sugar67  

              Ano, pokud jde o LCD displeje, tak máš pravdu. Nejsem v tomto směru specialista a vycházel jsem z předpokladu, že pokud výrobce nainstaloval na můj telefon spořič (datum, čas a baterie), tak ví, co dělá. A skutečně, se zapnutým spořičem nespotřebovává víc energie. Proto jsem se teď po tvé odpovědi na to podíval – mám AMOLED displej (SGA5) a tam je to jinak, než u displeje LCD – spotřeba je různá pro různé barvy. Ovšem – ikdyž bude spotřeba nižší pořád zůstává otázkou, jestli nebude pořád moc vysoká. To právě musím zjistit až v praxi.

              0 0
          • jirkous3  

            Vypadá to dobře

            0 0
          • jirkous3  

            Pokud to je jak píšou kluci a energii tím neušetříš, můžeš zkusit ten Locus. Umožňuje totiž probudit displej mávnutím nad senzorem, stejně ho můžeš i zhasnout. Export na Stravu umí taky a do dashboardu si můžeš naskládat indikátory dle libosti, včetně grafů, frekvence šlapání atd.

            0 0
        • MlokCZ  

          V případě amoled displeje by to šetřilo energii hodně. Spotřebu mají jen rozsvícené body. U jiných tipů displeje to nemá žádný smysl.

          0 0
        • Macik  

          Na tohle jsou právě dobrý amoled displeje. Ty nemají podsvícení displeje, každý bod září zvlášť. Proto některé tefony samsung nebo lumia mají stále na displeji čas i zmeškané události a spotřeba je nízká. Existuje-li ale taková aplikace, která by toto uměla nevím.

          0 0
      • IndyCZ  

        Jen otázka, ale k čemu probůh potřebuješ vidět na displej kvůli hovorům a SMS? :-) Když už někdo volá nebo pošle SMS, tak snad není takový problém ten mobil vytáhnout z kapsy, ne? Já bych to řešil zapnutou GPS apkou v mobilu v kapse a nechal si na řídítkách obyčejný tacháček za pár šupů.

        0 0
        • jirkous3  

          +1

          0 0
        • Sugar67  

          Asi proto, že mi vadí zastavovat co 5–10min, když to většinou není důležitý a ty důležitý věci jsou tak 1× hodinu

          0 0
          • IndyCZ  

            Aha, tak to jsi podstatně vytíženější člověk než já. :-) Mně se teda o hovorech jednou za 5–10 minut může leda tak zdát. To bych si ten mobil asi ani nebral, aspoň na kole chci mít klid :-D Ale vážně.. pokud ti někdo volá nebo posílá SMS tak často, tak je to sice méně praktické, ale pořád si myslím, že je relativně jednoduché ten mobil z kapsy vytáhnout, podívat se, zhodnotit to a zase strčit do kapsy. To máš jak vytahovat tyčinku. Taky kvůli tomu nezastavuješ, ne. :-)

            0 0
            • Sugar67  

              Spíš se jedná o ty zprávy, než o volání a vytahovat mobil z kapsy za jízdy mi přijde dost nebezpečný. Takže zatím to řeším tak, že zastavuju v intervalu 30–45min a zkontroluju výpis. A zrovna si dám tu tyčinku ;-))

              0 0
              • Albek  

                Mně se zobrazují zprávy i hovory přímo na navigaci,takže vyhodnotím lehce co je důležité a kdy zastavit.

                0 0
      • Raf  

        Dlouho jsem hledal aplikaci, která umí všechno a zároveň je plně nastavitelná.

        A našel jsem (mimo jiné s černým pozadím by default) https://play.google.com/…apps/details?… Vypadá to sice hrozně, ale nevím o ničem podobném.

        0 0
    • Tomcat  

      Problém cyklo computerů je vendor lock https://en.wikipedia.org/…ndor_lock-in

      U smartphonu pokud člověku ten software nevyhovuje může nainstalovat jiný . To samé SW pokud výrobce se rozhodně že na tvůj OS už nevydá aktualizaci opět smolík…

      0 0
    • Kelib  

      Já to řešil nedávno, nakonec jsem koupil Cateye Padrone smart plus. Líbí se mi ten koncept, kdy jde všechno přes telefon a kompjůtr je jen vzdálený displej telefonu. Prý by to mělo umět i nějak navigovat (šipka). Po první vyjížďce ale začlo bejt hnusně, takže jsem ho ještě moc neotestoval.

      0 0
      • Sugar67  

        Zajímavý nápad. Ale tady nepoznám, kdo volá, případně nevidím, kdo píše

        0 0
        • Kelib  

          Nějaké notifikace to má, ale jméno volajícího se mi ještě nepovedlo tam dostat :) Ale podle obrázků by to jít mělo

          0 0
    • jsflyin  

      Jezdím bike – vozím mobil v kapse na zip. Mobil mi teď skončil na 45% po 6.5 hodinách jízdy se zapnutou Stravou a Mapama, který jednou za čas kontroluji. Dokud není potřeba přímá navigace před očima/nejezdíš na watty atd., mobil stačí (z mého pohledu). :)

      0 0
    • K2  

      Používám místo navigace druhý mobil bez SIM – Samsung Galaxy S4 mini. Má stejné rozměry jako Iphone, což je výhoda, protože na Iphony je nejvíce příslušenství a nejkvalitnější. Držák mám Topeak nebo co z Kupkola

      SW Locus+Mapy.cz

      Display na max + dlouhou dobu podsvícení 1–2 min

      Bez dat a mobilních sítí s navigací, když potřebuju to dá celý den

      Po celém dni v dešti (Loňský Kopřivnický Drtič) se to vevnitř trochu orosilo, ale telefon to dal.

      Používám jen na dovolené a maratony, v běžném terénu používám mobil strčený do kapsy

      Za sebe doporučuju Powerbanku nebo dva telefony (navigace + volání) jinak hrozí, že si na konci dne už nezavoláte…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse