• Mr.Dan

    Zná někdo rozdíl mezi jinak totožnými tlumiči RS Monarch RL a RT? Vím, že RT se nedá koupit samostatně a že RL má cosi jako Lock (spíš teda poloha Pedal), kterej se ale při větším rázu otevře, aby nedošlo ke zničení tlumiče, zatímco u RT se nastavuje treshold, kdy se to otevře (tudíž něco jako Brain?), nicméně tu polohu taky nazývaj Pedal stejně jako v případě RL. Je teda RT jakoby lepší než RL, resp. byl by dražší, kdyby se dal ofiko koupit? Díky…

    • Mr.Dan  

      V historii jsem teď vylovil toto, je to pravda? „Jinak rozdíl mez RT a RL verzí je v tom, že RT má „open“ + „pedal“ a RL má „open“ + „locked“.“ Mám to chápat tak, že RT3 má Pedal a Lock (a Open, of course) a pokud člověk nepotřebuje Lock, zvolí prostě RT, a pokud potřebuje Lock a nevidí smysl v poloze Pedal, zvolí RL?

      Jo a to hlavní – někde se píše, že RL je SoloAir a RT je DebonAir. A jinde že i RT je SoloAir. Potřebuju to nutně vědět, páč DebonAir se do rámu nevejde… Přitom u RT3 píšou, že menší verze jsou SoloAir a větší DebonAir, u RT nepíšou pro jistotu nic. A teď aby se v tom sele vyznalo!

      • Tehu  

        Mám RT open/pedal, kamos má RT3 to co já + polohu navic kdy se to ještě více přitvrdi, ale uplnej lock to podle mě není. Chapu to jako obdobu CTD. Ze zkratky co uvadis bych řekl že to asi bude jak říkáš open/lock. Z téhle bych vzal RT nebo RT3. Záleží jak jsi zvyklý zamykat, já nezamykal nikdy…

      • pocestny  

        RL nenabízí s debonem ani s HV komorou

        RT existuje i s HV komorou (vejde se ti tam?), ale je pouze OEM, jak jsi psal, dál se bude technicky lišit i v tom, že IFP se tlakuje na nižší tlak (nevím ale proč), a pístek má jiný průměr a je tam ten threshold na uvolnění*

        u RT možná můžete špekulovat nad tím, jestli má Lock, nebo pedal, na obrázku u páčky má obrázek zámečku, ale podle mě to je šumák, je to jen přivřená floodgate, výsledek záleží jestli koresponduje jeho vnitřní nastavení s tvojí hmotností.

        si myslím, že RT jakoby pochytil nějaké vychytávky z RT3, ale chybí mu 3 polohy

        (*tímpádem nevím, jak funguje RL když dostane ránu)

        • Tehu  

          RT podle mě lock nemá určitě(ano zámeček tam ale je :) ), pac chodí podstatně tíž ale chodí. Pod pojmem Lock bych si představil něco jako Fox míval RP23 tuším, měl jsem to na Stumpovi a to bylo jak jet se železnou tyčí místo tlumaku :D

          • Petr L2  

            Nechodí, co já pozoruji, má pouze drobný krok na začátku.

          • Mr.Dan  

            K tomuhle typan na americkym mtbr.com fóru píše:

            „I like the dial on the Monarch rather than a lever. My BF has a 2012 stumpjumper with a Fox shock – it has the 3 positions including a true lockout controlled via a lever. The lever is really loose, but researching it, appears to be built that way. Neither one of us like the lever – the dial on the Monarch RL is much easier to control while on the bike and feels solid – its clicks into the various positions. And he doesn't see any reason he would need a true lockout (if so, he would ride his HT).“

            A pak dodá: „oops wrong info everyone. Mine is a Monarch RT. Used it yesterday and it performed great.“

            A pod ním pak další poznatek: „My RL is not a true lockout. It almost feels like lockout but it still works like a stiff trail mode. “

            Mně z toho opět vychází, že u RL je to prostě Lock s jednou pozicí, u RT jde o nastavitelnej Treshold (dle tohoto " its clicks into the various positions"). Ale zase nevim, kde by se to nastavovalo, až na ty nápisy vypadaj oba ty tlumáky úplně stejně. Ví někdo?

        • Mr.Dan  

          Děkuju moc za poznatky, nicméně ani tak z toho nejsem úplně moudrej. .) Počítal jsem na svůj rám s RL, ale teď se vyskytla možnost koupit RT za super cenu, tak nevím. HV ani DebonAir se do tohodle rámu nevejdou a prodejce píše, že ten jeho RT je SoloAir a jako HighVolume taky nevypadá, takže snad neke.

          Nicméně jsem furt nepochopil, co je technologicky dál. Nebo kterej vzít, pokud by měl člověk možnost koupit oba za stejnou cenu a podmínek. Mám pocit, že Pedal (RT) bych asi využil spíš než rádoby čistej Lock (RL), na druhou stranu tenhle rám (Meta AM V3) prej horekopcom moc nesviští, tak by možná ten Lock dával větší smysl.

          • Breakpain  

            Lock IMHO poznáš spíš na silnici … v terénu je příjemnější PROpedal … Aspoň já to tak mám … v terénu dolů a po rovině open, do kopce pedal, silnice „lock“.

            • Mr.Dan  

              OK, takže na kolo do terénu dolů i nahoru lepší vzít RT s Pedalem, kdežto na kolo, kerý bude jezdit i hodně asfaltu, spíš RL s pseudoLockem. Tohle je AM mašina, takže beru RT. ;)

              • Breakpain  

                Tak … mám to na XC kole a na asfaltu to dávám lock hlavně z kopce, kdy už bych se houpal (bo kruhové šlapání neznám) … jinak to jezdím stejně na Pedal, pokud vím, že mě nečeká delší asfaltka ;-) …

                Svým způsobem mě ta třetí poloha prudí … radši dvě kvůli jednouchosti přepínání :-) … na AM kole si umím představit, že tam nepřepínám nic ;o) …

                • Mr.Dan  

                  Jasná, taky to tak teoreticky vidím. :) Na tomhle konkrétním kole tedy bude RC3 na vidli (tři stupně komprese) a RT na tlumáku (Pedal mode), tak snad to spolu bude hezky fachat…

                  • Tehu  

                    co mas za rozmer, mozna bych pustil svoje RTcko z Reigna 200×57. Pripadne SZ ;-)

                    • Mr.Dan  

                      Díky moc, ale jednak je to 190×51, jednak ty máš DebonAir a to se mi nevejde do rámu a jednak už jsem jedno nejetý RTčko právě objednal, ale s cenou se tu radši moc chlubit nebudu. :) Ale dík za nabídku. Jak to tobě chodí a proč měníš a za co?

                      • Tehu  

                        prvne jsem docela plakal… pac jsem lezl z tlakem do vysin a doraz za dorazem az jsem zacal lest pres 300PSi dokonce zkoncil na 320Psi pri mych 82kg + bagl. To uz se mi zase nelibila citlivost zezacatku :-(. Na doporuceni jsem vyvlozkoval positivni komoru. To mi dovolilo snizit tlak na 280 s tim ze doraz se kona jen pri vekych dropech „na placku“ citlivost je uplne vpoho. Chtel bych zkusit RC3 Plus kvuli zvetsene negativce a tim padem pry jeste lepsi citlivost na pocatku zdvihu… ale zatim jen tak spekuluji. Kdyz nekdo nenabidne tak to vyresim pres zimu :-)

                        • Mr.Dan  

                          Aha, OK. No to může být i otázka DebonAiru, kerej má zvyšovat citlivost, což může jít ruku v ruce se snížením progresivnosti a pak to může lítat po dorazech. Doufám, že u SoloAiru s tím problém nebude, navíc mám jen 63kg + věci. Na vidli (Revelation RC3) mi zdá se stačí tlak okolo 60–65 psi.

                        • pocestny  

                          Podle hmotnosti jezdce a průběhu konkrétního bajku to možná bude muset Dan taky poladit (při troše štěstí bude dobrý hned, nebo bude stačit jak říkáš ty dát vložky, nebo to bude muset poslat na tuning), ale jestli ho sehnal zalevno, tak pohoda… Beru RT jako by to byl RT3 bez jedné mezipolohy, a připadá mi že to funguje slušně. Nevím no.

                • Petr L2  

                  možná je to také o tom, na jakém, rámu je namontovaný, kdybych se u RT3 musel jedné polohy zbavit, asi bych oželel spíš ten lock, než pedal

    • Mr.Dan  

      Takže tlumič dorazil a mimo jiné jsou na něm tři nálepky týkající se vyladění. M – L3 – 320 (se symbolem zámečku). M je middle rebound, to ještě chápu. 320 by mohl být treshold (asi v lbs), při kterém se rádoby uzamčený tlumič otevře, jest tak? A to L3, to už vůbec nevím, prý to co dočinění s kompresí. Co od toho čekat?

      • novcze  

        twl to je peklo tyhle ty custom vytuněný tlumiče na konkrétní zadní stavby

      • pocestny  

        To že se tlumáky nastavují pro konkrétní bike a hmotnost jezdce jsem ti psal 26.5.2016 11:45 a jestli ti to sedne, to fakt nikdo tady netuší. Nejlepší bude, když to vyzkoušíš, a když budeš mít smůlu, zaplatíš další dva litry za tunning. A to se vyplatí ;-)

        Zjisti si, jaký má průběh zdvihu Meta AM V3 a pochlub se kolik vážíš. Třeba ti tu pak někdo nějak poradí.

        Nechybí ti tam písmeno? například M – L3 – S320 nebo M – L3 – F320

        Budu rád za korekci: IMHO označuje to Mid rebound (tzn. střední odskok), low compression (tzn. rychlejší komprese, je dobrá pro lehčí lidi, ale co označuje to číslo 3? něco s podložkama?), soft/firm threshold (to písmeno jsi vynechal), a to číslo 320 je co? Na googlu jsem to nenašel, tipuji že 320 udává vhodný tlak v IFP? Ale tlak v IFP prý u monarchu nic moc neovlivňuje. Tedy řada otazníků.

        • pocestny  

          našel jsem jinak uvažujícího člověka, který se domnívá že „320 means the breaking point when the pressure is 320[PSI].“

          Jo a našel jsem názor že nastavení komprese L je lineárnější low tuning, a L3 je progresivnější Low tunning. A řeší to tak, že u L jsou ty podložky stejné, a u L3 jsou různého průměru jako do pyramidy.

        • Mr.Dan  

          Písmenko tam nechybí, je tam totiž vlastně tohle: M L3 – 320, kde ta pomlčka značí, že tam normálně bývá buď F jako firm nebo S jako Soft a týká se to zřejmě „síly“ Locku u verze RT3.

          Průběh zdvihu netuším, nicméně vážím 63 kg, takže ta Low compression by mi měla sedět, naštěstí. Mohlo by to vycházet líp, než kdybych pořídil standartní Mid rebound/Mid comp z obchodu. Tedy doufejme…

          A těch 320 bude asi fakt ten breaking point, což, pokud chápu dobře, je něco, jako jsem psal předtím, tedy tlak v psi nutný k otevření tresholdu, tedy „odemčení zavřenýho“ tlumáku.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.