RS Monarch 3.3 vs Fox Float RP2

7 nepřečtených
  • 106Paja

    Ahoj,

    prohledal jsem tu snad všechna témata, která se daných tlumičů týkají, ale stále nemohu najít odpověď na moji otázku.

    Abych se uvedl, vlastním kolo Specialized Pitch Pro, na němž je tlumič Fox Float RP2, tovární nastavení C i R prostřední. Moje pocity z něj jsou ve spojení se zadní stavbou: tupý chod=moc nevnímá malé nerovnosti, pomalý odskok (povoleno na max, ale stejně pociťově nevyhovuje), příliš snadný bottom-out(mám standartní komoru), sag mám 20%(právě kvůli dorazům). Jezdím poměrně agresivně am/en (záleží jak to kdo nazývá).

    A teď konečně dotaz:

    1. Nechat upravovit stávající Fox v bikelive + zkusit vyladit progresivitu

    (lineární charakteristiky floatu + lineární chod zadní stavby má ve výsledku nečitelný charakter a v mém podaní snadno dosahuje dna, tuning u Push se mi zdá příliš drahá cesta)

    1. Koupit RS Monarch 3.3, který je cenově přijatelný, má požadované

    nastavení, dle zdejších zkušeností jsou RS progresivní, ale v rozměru 200×57 už je s HV komorou a tu se dle návodu pokusit „vyvložkovat“??

    Snad je to srozumitelné, konstruktivním dotazům a návrhům jsem otevřený. Díky

    P.s.: můžete zkusit i navrhnout další tlumiče, ale podmínkou je „lock-out“/jiná formapřitvrzení, cena do 7000, rozměr 200/57, progresivní chod. Monarch vyplynul z následujích kandidátů, kteří určitým způsobem nevyhovovali: X-Fusion H3, H-Fusion O2 RL…, Fox DHX5 Air, Manitou Swinger Air X4, Marzocchi Roco air TST, Rock Shox Monarch Plus RC3, Rock Shox Monarch 4.2.

    Anketa: Kterou cestu doporučujete?:

    6x
    100%
    0 0
    • rexa  

      Ahoj,

      vidím, že se nikdo nechytl. Řešil jsi to prosímtě s tím tunningem v Bikelive? Mám taky Pitche a rovněž se mi RP2 zdá tupý oproti X-Fusionu O2RC co jsem měl na FSRxc. Taky uvažuju o tuningu, kterej bych nechal někdy udělat v rámcí většího servisu.

      Zkoušel jsi tedy prosímtě Bikelive? Jak to případně dopadlo? Dík.

      0 0
      • 106Paja  

        Ahoj,

        sorry, že píšu teď, nějak moc sem nechodím. Ano, nechal jsem si upravit odskok pod tovární minimum, PP mám na tovární minimum a v komoře vlastnoručně vyrobenou vložku 8ccm. Rozdíl je znatelný, mně to nalazení vyhovuje. Kolo vzadu zobe aktivněji, odskok mi vyhovuje a díky vložce je krásně progresivní. Cena za úpravu byla včetně posezonního servisu asi 1700.

        0 0
        • rexa  

          Dík za odpověď, to tedy vypadá nadějně. Zřejmě to taky asi udělám. Ještě bych se prosím zeptal. Po tom co jsi nechal snížit C na minimum, jak působí tlumič v režimu zapnutýho ProPedalu? Je tam značný rozdíl? Když se šlape ve stoje houpe se to víc?

          Odskok se mi zdá u mého RP2 jako vyhovující. Vozím ho na 4 indexovou pozici. Pravda že už ale byl na servise v Cyklošvec a třeba tam použili řidší olej :/

          Mohl bys mi prosím poskytnout bližší info o té vložce? Případně nějaké foto jestli máš nebo nákres? Dík!

          0 0
          • 106Paja  

            Ahoj,

            ProPedal má samozřejmě nižší účinek, ale stále tam cítit je a na asfalt je dostatečný. Ve stoje se rozhoupe, to ano, ale upřímně řečeno, za tu zvýšenou citlivost to stojí.

            Jen mimochodem, přešel jsem u pitche na 2 převodníky a od té doby se méně houpe při šlapání, to samé jsem měl i na BigHitovi (dh/fr od specializedu) a tam po výměně přední placky za menší se též značně zmenšilo pohupování od šlapání.

            U Švece používají stále stejnou vizkozitu oleje, takže to byl buď placebo efekt, nebo vlivem něčeho jiného, než olejem.

            Včera jsem si přivezl tlumič z Bikelive, měl jsem ho tam na GO po sezoně, od toho přenastavení ho raději vozím tam, aby mi u švece nezrušili to individuální nastavení. A nechal jsem si dát místo horního pouzdra jehličkové ložisko, už mne nebavilo měnit neustále vydřená kluzná pouzdra. Zde na fóru jsem se dokonce dočetl o zvýšené citlivosti, je pravda, že když jsou ta kluzná pouzdra nová, tak tím sotva otočím ve svěráku. A to nemluvím o ceně, která je oproti švecovi o dost níže. Jediné, co bych jim vytknul, že neplní vzduchovou část olejem, ale pouze mažou těsnění vazelínou.

            Výkres máš v příloze, snad to je pochopitelné.

            0 0
    • Atilla  

      Na co lock out, je to 4 čep a ten se nehoupe:)

      Jestli jezdíš agresivně, tak proč se bránit pružině.

      X-fusion HLR Air/coil chybu neuděláš- nastavíš si na nich vše a na propedal můžeš zapomenout.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.