• Smazaný účet

    Chtěl bych u výše uvedeného tlumiče namazat pouze futra, jinak totiž tlumič již čtvrtým rokem funguje naprosto perfektně. Byl bych jej nechal v klidu i dále, jenže jsem nedávno dolil do nohou vidlice řídký tlumičový olej a rázem získal nejcitlivější vidlici v životě. Rozdíl proti vazelíně i Redrumu obrovský. I v mrazu teď chodí lépe, než předtím v největších hicech. A tak bych chtěl totéž u tlumiče. Shlédl jsem tedy video:

    https://www.youtube.com/watch?…

    Ale vůbec nejsem z toho moudrý. Kde má tlumič vlastně futra? Kam tedy vpravit olej? Zatím jsem jednou ročně aplikoval trochu Redrumu skrz ventilek.

    Děkuji.

    0 1
    • Georrge  

      Nechal bych na tom tlumici udelat plnohodnotny servis drive, nez zdechne.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Ať zdechne, mám koupený nový, záložní. Jenže on nezdechne. Naopak by mohl zdechnout po plnohodnotném servisu a to v rámci rčení: Co funguje, do toho se nevyměšuj.

        0 1
        • novas752  

          To zrovna o odpružení mkc neplatí.

          1 0
          • Smazaný účet  

            No tak jak namazat jen futra? Jinak mažu skrz ventilek, jak jsem psal.

            Děkuji.

            0 0
            • novas752  

              Jenže jedno futro je v díře na hlavnim pístu a druhé je na obvodu tlumícího pístu. To je teda utopené v tlumícim oleji a tam se obvykle nic nestává. To první futro je mazané ze vzduchové komory = tim co foukneš přes ventilek. U tlumiče je největší zrada v guferu a bordelu kterej se na něj chytá – ta plocha zároveň těsní vzduch = pod futro se nachytá bordel a vyšoupe to vnější pístnici = přestane těsnit negativní komora, oprava přes 4000 pokud bude vůbec nová pístnice skladem.

              Další zrada je ve futrech v ocích tlumiče – jakmile přestanou chodit hladce tak na tlič působí i zkrutné/ohebné síly a může dojít k destrukci vnitřku.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Výborně, moc děkuji! Tedy obě futra mazaná. Super, ušetřená práce. Jen tedy příště skrz ventilek místo Redrumu stříknu ten řídký tlumičový olej. A o zatuhlých futrech čepů tlumiče vím, děkuji ale za připomenutí. Je mi jasné, že by tím tlumič trpěl. jelikož by vznikaly nepřirozené boční tlaky. Ostatně u fullů z Decathlonu bohužel standard, přiznal to i tamní servisák. Již nové mají čepy tak nafest, že nebylo možno rukou tlumičem ani pohnout, při jeho demontáži z druhého čepu. Musel jsem futro vybrušovat vrtačkou.

                0 0
                • pepek  

                  Na rozdíl od vidlice, v tlumiči ti jde tlak (větší) přímo na těsnění. Co z toho vyplývá?

                  0 0
                • Mr.Duck  

                  Nevím jestli to dobře čtu, ale čep v oku tlumiče se fakt rukou nehne s teflonovým futrem. Není to závada.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    No a netrpí tedy tlumič bočními silami?

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      Pokud to není nějak extrémní že tam místo teflonu je jen rez tak by to neměl být problém. Viděl jsem už vydřené píst nice, ale vždy to bylo kvůli špatným tolerancím v rámu. Bohužel i u drahých karbonových rámů, není to problém low endu, spíš takových těch direct to consumer a tak..

                      1 0
    • Radus  

      Futra maš doma u dveří .

      0 0
    • Smazaný účet  

      A ještě prosím, jak se u tohoto tlumiče tlakuje negativka? Dost důležité pro mne, když každý rok zcela vypouštím vzduch skrz horní ventilek, abych mohl injekční stříkačkou vpravit Redrum. A pak při opětovném tlakování je třeba zároveň tlumič promačkávat, aby vzduch nějakým kanálkem vnikl do negativní komory? Vůbec totiž netuším, jak ta na tom je. Děkuji

      0 0
      • Smazaný účet  

        A ještě k tomu tlumičovému oleji… Jelikož díky němu teď vidlice chodí citlivě i v mrazu, cáknul jsem jej do obou nohou, mělo by smysl dát jej i do vzduchové komory vidlice? Chápu, že do vzduchové komory tlumiče ne, tam je velký tlak, ale u vidlice? Děkuji.

        0 0
        • novas752  

          Nedával bych jí tam. Tlumičový olej maže hůře než mazací, silně stlačené těsnění olej snáze setře ze stěny. Ale citlivost v zimě to zase trochu zvedne no.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Teď tomu nerozumím. Když se olej setře, tak citlivost, respektive odtrh, bude horší, nebo ne? Děkuji.

            0 0
            • Radus  

              Do jakékoli vzduchové komory musí přijít kluzný olej s odpovídající hodnotou CST . V zimních měsících lze použít nižší CST a v letních vyšší hodnotu CST . Ve vzduchové negativní komoře se kluzný olej udrží maximálně 50 hodin provozu

              při větším zatížění je to z praxe 25 hodin . Tedy každých 50 hodin provozu dementovat komoru a doplnit kluzný olej jak v negativní tak pozitivní komoře. Kluzný olej značně prodlužuje životnost tlumice a těsnění a zvyšuje citlivost tlumení.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Jej, a jak dostanu olej do negativky Monarchu R? Do hlavní komory kapu každý rok něco Redrumu. Děkuji.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Vlastně bych do negativky mohl olej nakapat též přes ventilek, ten utopený. Jenže, jak píši výše, netuším, jak se pak negativka tlakuje

                  A je vůbec Redrum ideální do vzduchových komor? Před cca deseti lety tu na Redrumu všichni ujížděli, tak jsem jej tehdá také koupil lahev.

                  0 0
                • novas752  

                  Uděláš 50h servis, vnitřek vyčistíš, na těsnění dáš novou vazelínu a nový olej do vzduchových komor. Tohle video je sice pro Deluxe ale Monarch tady vypadá v podstatě stejně.

                  https://youtu.be/ngdHH8Q2Zs4

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Moc děkuji, ale různá videa jsem shlédl a to nechci. Skrz ventilek kapu již čtvrtým rokem a v pohodě, navíc díky Vám vím, že tím mažu i futro. Jde mi čistě jen o co nejméně bolestivé dodání oleje do negativky, a zda je Redrum opravdu nejlepší.

                    0 0
                    • novas752  

                      Tohle je ale jediná možnost jak do negativky olej dostat. A zároveň vyčistit bordýlek mezi guferem a těsněním negativky který jinak dříve nebo později pístnici poškrábe. Těsnění měnit netřeba, stačí to vyčistit a znovu namazat.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        A jak se pak negativka tlakuje? Děkuji.

                        0 0
                      • Radus  

                        Novas7 to nemá cenu tomuto člověku radit stejně mele svoje.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Hledání nejvýhodnějšího poměru úsilí/výsledek je podle Vás mletí svého?

                          0 0
                          • Radus  

                            Nemáte ani základní znalosti potřebné k servisu vzduchové komory.

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Přesně tak! Proto hledám alternativní řešení. Děkuji za pochopení.

                              0 0
                              • novas752  

                                Alternativou je odnést to do servisu. Nebo počkat až to zdechne (= jezdit na tupém tlumiči se suchejma špinavejma těsněníma) a koupit si pak novej tlumič.

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Nový tlumič již mám koupený rok.

                                  0 0
                                  • novas752  

                                    Pak gratuluju ke zvolenému postupu. Akorát to má malou chybku, že prostě jezdíš na blbě udržovaném tlumiči a sám sebe tím připravuješ o trochu citlivosti a pohodlí. Ale stejným způsobem jezdí kvanta lidí, pak se velmi diví když se to po x letech od koupě bez servisu podělá a už to neni opravitelné nebo to stojí randál. Kdo chce kam…

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      No víte já byl nadšený, že futra vlastně mažu, tedy jedno, druhé v tlumičovém oleji, jak jste psal, a že mám tedy hotovo. A teď najednou stejně… Je to prostě risiko, kdo se moc ptá, moc se dozví.

                                      0 0
                • Radus  

                  Demontáží vzduchové komory máte to tam napsané.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Nechci ale nic demontovat. Demontáž provádím až v případě zjevných potíží, to platí obecně. A tlumič chodí stále výborně.

                    0 0
                    • novas752  

                      To si myslíš že chodí výborně. S každou vyjížďkou se to maličko zhoršuje a z.ěny jsou tak pomalé že si na to zvykáš. Když se udělá servis tak to najednou chodí úplbě jinak. Je to práce na 10 minut.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        A neprosákne do negativky olej z pozitivky? Třeba tím kanálkem?

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Ještě jednou se zeptám, neboť mi to stále vrtá… Opravdu se do negativní komory olej neprosákne, neprotře, nebo kanálkem nedostane z komory hlavní? Negativka, pokud dobře chápu, je přec jen část stejné komory, ale pod pístem, nebo ne? Děkuji.

                          0 1
                          • Smazaný účet  

                            Jo a ještě, mám tlumič vlastně trvale nohou dolů, pokud to má vliv.

                            A abych vysvětlil… Když čtyři roky dodávám olej skrz ventilek, musí někam mizet. Zdvih totiž zůstává plný. A kam olej zmizí? Do negativky? Děkuji

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              A poslední věc, aby byly informace kompletní, před každým švihem, i při něm, obracím kolo na rohy a propumpuji zadní stavbu. Při tom by se snad kanálkem mohlo…

                              0 0
                          • Mr.Duck  

                            Jasne ze se do negativky olej dostane, stejne jako se tam dostane vzduch pri foukani.

                            To ale nic nemeni na tom, ze bys ten tlumic mel oservisovat, je to fakt trivialni. Naopak pokud mas tlumic negativkou dolu, a pridavas olej do komory, muze se stat ze se ti v negativce hromadi coz muze uplne zkazit chod tlumice. A pokud se nehromadi, tak jen proteka ven a sice by vyplavoval trochu bordelu ze stiraku, ale i vazelinu z tesneni takze to je dobrej napad udelat tak jednou mezi servisem kdyz mas tu potrebu, ale urcite ne pravidelne.

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Výborně, moc děkuji. Potvrdil jste moji teorii.

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                No a na potvrzenou teorii pak lze snadno aplikovat zkušenost z praxe, totiž z praxe elektroúdržbáře strojů: Osmdesát procent problémů vyřešil restart, devatenáct procent pak prostříkání olejem. Však jsem měl takovou rýmovanou pomůcku:

                                Kde nepomůže reset, hned udělej jich deset.

                                Tím nechci samozřejmě tvrdit, že u tlumiče lze provést restart. Zbývá tedy ten olej.

                                0 0
                                • Mr.Duck  

                                  No ne, zbyva servis, to jedine se da prirovnat k nejakemu resetu ;)

                                  Je sice hezky, ze mas novy tlumic kdyz se ti tenhle vysype, ale to je jak mit v zaloze koupeny novy motor do auta, s tim ze az bude prvni motor potrebovat vymenu oleje a filtru tak ho vyhodis :)

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Rozumím, ideální by bylo dát tlumič do servisu… Jenže, zde v Čechách platí: Co si neuděláš sám…

                                    Prostě v servisu nevíte, co s tím provedou. Stejné jako mít zajíce a nechat si ho někde dát do pytle.

                                    0 0
                                    • Mr.Duck  

                                      Je pravda, ze jsem videl domrvene kusy odpruzeni co prosly jednim, rekl bych svetove znamym servisem, az mi to prislo neuveritelne.

                                      Nicmene tohle fakt neni o moc tezsi nez vyndani vnitrku ventilku. Ano, je potreba sundat tlumic, ale pak staci chytit horni oko do sveraku (pres neco mekciho, idealne hlinik nebo drevo, at to neposkodi povrch) a plechovku odsroubovat (samozrejme vyfouknutou). DebonAir potrebuje mezi tim stahnout vnejsi plechovku z vnitrni, ale to je opet velmi jednoduche. Sundanou pechovku pak staci vycistit, namazat cerstvou vazelinou a je to. Doslova prace na pet minut kdyz to delas podruhe.

                                      Nechci te do toho nejak tlacit, ale mam pocit z tvoji zdejsi prezence, ze tohle by bylo s prehledem v tvoji kompetenci, a jeste ma clovek radost ze si neco udelal sam jakej je sikovnej, i kdyz je to jen par otoceni plechovkou :)

                                      • Muze se stat, ze sse tomu nebude chtit rukou povolit, pak je nejlepsi nejaky pasovy klic nebo jak se tomu rika, dost lidi to ma doma na motorovy olejovy filtr.
                                      0 0
                                      • Smazaný účet  

                                        Je pravda, že vidlice jsem rozebíral často, mazal, čistil, ba i hydru doléval, či dával řidší. Sám nevím, proč mám k tlumiči takový respekt.

                                        Stále mám navíc pocit, když je tlumič nohou dolů, že olej, nahoře skrz ventilek vpravený, nejprve časem prolne do negativky a z negativky dolů na stírák. Gravitace je neúprosná. Navíc před každým švihem aplikuji na nohu Deo.

                                        A děkuji.

                                        0 0
                                        • Mr.Duck  

                                          Bych skoro rekl, ze kdyz nemenis tesneni, je to jednodussi nez spodni nohy vidlice.

                                          S gravitaci se nepletes, ono to tak nejak funguje. Ale nemas tuseni kolik v te negativce zustane a kolik vytece, coz je prvni problem. A pak je tu porad to, ze tim vyplavujes vazelinu, coz je tvoje nejpodstatnejsi bariera proti bordelu. A sice to vyplavi i trochu bordelu, ale vetsina ho zustane uvnitr. Stirak jako takovy neni kriticky, ale nad nim je vzduchove tesneni ktere uz asi bude namazane spis cernou hmotou nez vazelinou, a podle toho kolik tam nalejes oleje bude ta hmota jinak redena, ale porad to bude hmota pochybneho slozeni. Brunox to spis zhorsi tim ze to pomuze vyplavit jeste zvenci :(

                                          0 0
                                          • Smazaný účet  

                                            Moc děkuji, jsem nahlodán.

                                            0 0
                                            • Smazaný účet  

                                              Když je ten Štědrý den, tak udělám alespoň radost kolu.

                                              Děkuji všem za dokopání.

                                              1 0
                                              • Smazaný účet  

                                                Otestováno krátkým švihem v mrazu. Super, citlivost celkově, i vidlice, lepší než v letním parnu. Sic do tlumiče jsem chrstl opět Redrum, však citlivost se zlepšila skrze původně totálně zapečený spodní čep, který jsem díky tomu objevil.

                                                1 0
                                      • novas752  

                                        Když to nejde povolit, stačí těsně omotat starou duší – zlepší se grip na ten hladký povrch, zvětší se průměr na kterém se zabírá = zvětší se páka. A na závit při montáži zpět nezapomenout na tenký film vazelíny, příště už to půjde povolit lépe.

                                        0 0
                                    • novas752  

                                      Člověk by si tipoval že v servisu provedou servis.

                                      0 0
    • Smazaný účet  

      Onuce, vždycky když čtu tvoje vlákna, tak má pokaždý dilema s jakým úmyslem je zakládáš ;-) Jestli potřebuješ opravdu poradit nebo chceš touhle cestou nabídnout ostatním svoje technologický postupy :-)

      Tipuju, že B je správně :-) :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.