RS Monarch RC3+ HV - divný zvuk

23 nepřečtených
  • Marshall

    Ahoj,

    po cca třech měsících používání mi tlumič Monarch RC3+ HV začal vyluzovat divný zvuk. Dělá ho jen při plně otevřené kompresi (páčka úplně dolů). Ten zvuk se opakuje pokaždé ve stejném místě – stačí aby zajel na 20% sag, malinko ztuhne, ozve se „rup“ a pak zas normálně funguje. Jakoby se v něm tlakem něco odtrhlo. Taky jsem si všimnul že po každé vyjížďce se po několika vyjížďkách nahromadí na spodní straně „pístnice“ trochu oleje, což dřív taky nedělal. (možná je třeba vyměnit nějaké těsnění?). To s tím rupáním mi celkem leze na nervy a myslím si že by to rozhodně dělat nemělo. Nesnáším když mi v kolech cokoliv rupe/křupe, jsem z toho už na prášky.

    Pravidělně jsem stíral bordel a mazal píst silikonovým olejem.

    Hledal jsem na googlu, ale nenašel.

    Co myslíte vy? S rozebráním rozhodně problém nemám (baví mě to), jenže se bojím že tím přijdu o záruku, která ještě ani z poloviny nevypšela.

    • Marshall  

      Nikdo žádný podobný problém neměl?

      • Honik  

        To se tezko hodnotí, bud to dela treba malo maziva ve vzduchove komore, nebo me kdysi zlobilo lupani v tlumici, kdyz uteklo teochu oleje pres stelovani utlumu…

        Ale muze to byt cokoli…a nebo jen vlastnost…

    • Concorde  

      Cvakání může jít z kompresního shimstacku. Dělá mi to taky u Monarcha Plus. V extrémním případě může rupnout, ale to bys určitě poznal. Imho to nemá cenu řešit pokud to funguje.

    • Marshall  

      No funguje i nefunguje. To mírné ztuhnutí se mi moc nelíbí a celkem to omezuje. Tlumič nezobe tak jak by měl.

      Asi to zkusím poslat na reklamaci dokud je ještě v záruce.

    • Marshall  

      Už je to 14 dní co mi tlumič přišel z reklamace. Zvuk stále přetrvává. Myslíte že je možný abych ho dokurvil skákáním (né moc brutálním, nechodí na dorazy). Má smysl výměna za třeba Vivid? A jaký máte názor na pružinové tlumiče?

      • BTom1  

        Nech ho rozdělat od někoho kdo mu rozumí.Mám taky monarcha plus rc3 a už jsem u něj řesil hodně.U rámu jako je ninja kde se při pohybu zadní stavby do zdvihu namáhá konstrukce tlumiče se občas trochu povolí pístnička kde je na jednom konci uchycen pístek s shimstackama a na druhém je zašroubená do těla tlumiče kde je expanzka.Tady se to povoluje.

        • Marshall  

          Dík za reakci, já to kvůli záruce pošlu na reklamaci aby mi jí nezrušili. Myslíš že pevnější konstrukce jako má třeba vivid (od pohledu) pomůže?

          • BTom1  

            To nevím jestli půjde poznat vyšší pevnost konstrukce vividu air.Zase je konstrukčně složitější a to jsou další možnosti problémů.K tvýmu problému zkus ještě:poloha com.páčky na min. a chytní bika jednou rukou za sedlovku a druhou za zadní kolo a zatáhni ve směru od chodu pístnice tlumiče.Pokud bude v ruce cítilt trochu vakání tak je to ten problém co jsem již psal.

        • Pedro404  

          Proč by se u Ninji měl tlumič namáhat víc než u jinejch rámů?

          • BTom1  

            U rámů které mají u hlavního vahadla ještě přidané vahadélko menší které teprve působí na tlumič tak tam se tlumič v okách neotáčí a působí se jen na pístnici.U rámů kde se tlumič otáčí i v okách tak tam je konstrukce tlumiče víc zatěžovaná.U vzd­.tlumičů je to vidět i na opotřebení eloxu zevnitř pístnice kde je od kluzného pouzdra hlavního pístku elox vyleštěn vždy ve směrech zatěžování konstrukce tlumiče.

            • Pedro404  

              Můžeš mi dát příklad nějakýho rámu s tim přidanym vahadýlkem?

              • BTom1  

                Kona process 153 třeba.

                • Pedro404  

                  Takže kola, co maj jeden konec tlumiče napevno ke kusu stavby? Ten tlumič se ale furt otáčí v druhym oku, a je jenom prakticky prodlouženej o to napevno přidělaný vahadlo, na jehož konci se to otáčí úplně stejně, akorát na ložiskách, ne? Pokud jo, tak proč nejsou ty síly působící na tlumič stejný?

                  • BTom1  

                    Ach jo to jsem nechtěl se rozepisovat je to pak na dlouho.Chtěl jsem mu jen poradit.

                    Vem si třeba tu konu a vypust´vzduch z tlumiče at´ti na ni někdo sedne a podívej se že se to v tom předním oku neotáčí.Kdežto u rámu jak je ninja a otáčí se tlumič v ocích někde víc někde míň tak se ten tlumič v konstrukci trochu „láme“.

                    • Pedro404  

                      Zkusil bych, ale doma jí nemam, že jo:) Pokud se to v přednim oku absolutně neotáčí, tak proč je tam kluzný pouzdro a neni to napevno? Ten pohyb tam je minimální, ale je, aby nebyl, tak by se to ložisko ve vahadle muselo hejbat v ose tlumiče, ale logicky se hejbe po kružnici… A ten druhej konec se otáčí úplně stejně, jako kdyby tam to oko bylo, akorát o kus dál v ose tlumiče.

                    • Mr.Duck  

                      Naopak ramy s „prodlouzenym tlumicem“ udajne namahaji tlumic vic. Treba jedine na Demu praskaly prvni CCDB, protoze je tam ten yoke. CC to vyresil silnejsi pistnici pro demo, a konstatoval ze to je prave vyssim stranovym namahanim diky takove konstrukci.

                      • BTom1  

                        Tak na demu(pokud myslíš to aktuální) není přeci yoke jako u processu nebo třeba nového firebirdu od pivotu který je napevno u zadní části tlumiče.

                        Tady když připočteš dlouhej tlumič tak bude namáhanej hodně ale v ose rámu.

    • Marshall  

      Tak jsem udělal to co radil BTom1 a utáhl jsem ten šroubek na konci pístu, ten jak je na torx. Byl trochu povolenej. Ačkoliv jsem použil fakt minisílu, tak se hlavička trochu strhla. Nevíte kde bych sehnal novej ten šroubek samostatně?

      Po tom co jsem to dotáhl a znovu nafoukl, páčka na změnu kompresí trochu přituhla. Do prvních třech zapružení tlumič skoro nepružil, pak se ale rozhejbal zase do normálu. Hranice toho kdy ten tlumič rupne se posunula úplně nahoru, přesně tak jak to bylo ten den když mi to přišlo z reklamace. Taky když jsem to pořádně asi 20× za sebou propružil, tak to rupání skoro přestalo. Nechal jsem to chvilku v klidu a znovu zkusil. Tentokrát tam to rupání už bylo a nezmizelo ani po několika desítkách stlačení. Takže si myslim že kdybych jim to tam poslal znova, že s tim stejně nic neudělaj. Co byste na mém místě dělali vy?

      • BTom1  

        Promiň ale seš matlal nepsal jsem at´utahuješ ten torx šroubek kterej drží ovládání od tlumení.

        Napsal jsem pístnici-tu utáhneš tak že demontuješ vzduchovou komoru.Za tu pístnici to uchytíš přes vložku do svěráku a za to tělo to utáhneš.Spoj je na fotce označen žlutou šipkou.

        • Marshall  

          Jo aha, už chápu. Bude to chtít ale abych zase koupil olej. No co, alespoň se to naučim.

          Ještě asi nevíš kde bych koupil ten šroubek co? :(

          • BTom1  

            Šroubek půjde objednat podle kódu kterej je v rozkresu tlumiče na sram stránkách.Pokud ho ale nemají u cykložitný skladem tak si dlouho počkáš-pokud trváš na originálu teda.

            Jen na utažení té pístnice nepotřebuješ rozdělávat tlumení,takže tlumící olej(máš tam 3wt) nepotřebuješ.

            Budeš potřebovat jen na obnovení do vzd.komory 2krát 0,5ml(15wt)-prostě něco hustýho a vazelínu na pohyblivé těsnění do tlumiče.

            Hele ale tvůj problém může být i něco jinýho chtělo by to vidět..

            • Marshall  

              Super, na originálu netrvám, jde mi o to aby tam bylo něco co tam pasuje.

              Jojo, ten do vzduchove komory jsem myslel.

              Jasny, vím, že to může být cokoliv, ale proč to nezkusit, když je nějaká šance že by se to spravilo. Myslíš že poznají že tlumič jsem rozdělal a přijdu o záruku? ( i když ta je mi celkem k ničemu, když to stejně nejsou schopni opravit )

              Ještě mě napadá, že bych to co dělá mohl natočit…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse