O této vidlici jsem žádné recenze nenašel. Jedná se mi zejména o citlivost. Máte někdo zkušenost? Děkuji
O této vidlici jsem žádné recenze nenašel. Jedná se mi zejména o citlivost. Máte někdo zkušenost? Děkuji
Vidlici jsem objednal, ale teď mám strach, že odtrh je trhaný
Já bych se toho nebál, první služba vyřeší problém se špejlí, je to tam jasně napsané.
Dobře, děkuji. Nerozumím, ale věřím.
A co znamená tlumení Motion Control?
Já tomu také nerozumím, ale když je to tam napsané… :D
Tvl posli to v originale. To se neda :D
Hoši, musíte věřit!
:-D
Je to prostě oholenej rock shox s 35 nohama, základní tlumeni motion control, je pravda že hodně z nich co mi proslo rukama mělo futra sestelovany hodne natvrdo, ze pak chodily trhaně, casem se to zlepší. Jak je u RS zvykem chodi spodní nohy téměř bez oleje, takže dobrý hned rozebrat a olej doplnit.
A je rozebrání nějak složité, nebo rizikové?
Děkuji
Ale copato, japato? Uzená vidlice od Mao-tse-Tunga už není top?
Je top, ale ťuklá.
Není, je to opravdu hodně jednoduchá vidlice.
To jsem moc rád, že je jednoduchá.
Motion Control je otevřená lázeň?
Je komprese moc utažená, že zabíjí citlivost, jak se varuje níže?
Děkuji.
Tak trochu, olej je jen ve vnitřní noze, není oddělený od vzduchu jako v pokročilejších tlumeních. Mimo terén je to jedno, při výletní jízdě terénem je to většině lidí taky jedno, při rychlejší jízdě nebo v náročnějši terénu už to docela zaostává, olej se míchá se vzduchem, tlumení není konzistentní.
Moc utažená komprese není, pokud teda nemáš 45kg, pak to opravdu tlumí trochu moc. Je docela citlivá když se na ní udělá servis, ale moc velká žehlička to neni, jak to začne hodně drncat tak to trochu nestíhá.
Děkuji
Zde nedostatek, ba i zlou kvalitu oleje potvrzují.
(Screenshot)
Ještě mě napadá, jestli nejprve nejezdit suše, aby se futra dříve vyběhala. Až pak dát dobrý olej.
A kolik vlastně oleje? Může se tam olej někam nasát, jako u Suntour?
Děkuji.
Je Motion Control otevřená lázeň? Děkuji
Zabijákem citlivosti není jen odtrh, ale i tlumení, resp. příliš utažená komprese. Jestli se dobře dívám, u téhle vidlice se low speed komprese dá nastavit, ale otázka je, jestli i na otevřeno to není příliš omezující.
A tedy je?
To nevím, já měl jinou vidlici s motion control a tam komprese nastavitelná nebyla. Navíc je to už starší model, takže se situace mohla změnit. Ale citlivá ta vidlice moc nebyla, přestože odtrh byl super.
Když by ti vadilo moc komprese tak se tam dá nalít řidší tlumící olej. Ale ona se ta komprese docela hodí, umožní totiž trochu menší tlak = větší aktivitu na začátku zdvihul. Bez komprese „visí“ cestou dolů všechno na pružení a když to cestou do zdvihu nepřibrzdí útlum komprese tak to musí celé zastavit pružení = nutný větší tlak.
Jo jo, do Recona Silver jsem dával nejřidší olej co byl. Nakonec s ním mažu i futra.
Ma ji na kole manzelka asi 3 roky, tak pokud se nic nezmenilo,chodi pri turisticky jizde moc hezky a vcelku citlive. Pri drsnejsi a rychlejsi jizde nestiha zakladni tlumeni, ale cena vykon za me ok.
Moc děkuji.
Jen tedy, tři roky? Myslel jsem, že je to novinka.
Ma ji na Lapierre Zesty 2020, takže třetí sezonu.
Děkuji
A má vidlice otevřenou lázeň, nebo patronu?
Děkuji
Ne, patrona tam není.
To jsem rád, miluji otevřenou lázeň. Dá se laborovat s olejem.
A nehrozí přisátí oleje z nohou, tedy i do nohou možno nalít větší množství tlumičového oleje. Díky tomu mám u všech svých vidlic opravdu debonair chod.
Patronu nebrat!
Doporucuju si ze stranek Sram stahnout servisni dokumentaci k te vidlici. Tam se dozvis nejen jak ji rozebirat a servisovat, tak i typ vazeliny a oleju a jejich mnozstvi.
Myslim, ze to bude bezpecnejsi pro tu vidlici, nez ji bezmyslenkovite poskodis.
Děkuji.
Jen tedy vazelínu rozhodně žádnou, a to jsem si koupil originál Sram máslo.
Po zkušenostech všude jen nejřidší tlumičový olej. Do lázně, do nohou, na molitan. Jedině do vzduchovky dávám Redrum.
maslo mas na mazani tesneni, vzduchoveho shaftu atd.
Máslo se jen rozpustí s nožním olejem, kterýžto se tím zbytečně zahustí.
Na mazání shaftů, a vůbec všeho, je nejlepší gravitační mazaní, prostě občas otočit kolo vzhůru kolama a vidli tak propumpovat.
Máslo máš hlavně dávat do horních gufer. Do těch se totiž olej nedostane, mají stíráky vnější i vnitřní. A musíš tam toho másla dát dost, aby tam bylo po celou dobu servisního intervalu. Jakmile tam nebude, budou gufera drhnout a odtrh půjde do háje. A pak to lidi řeší silikonovým olejem, který tam v ideálním případě nemá co dělat (protože rozpouští tu vazelínu v guferech a způsobíš si tím zhoršení odtrhu). Ten silikonový olej tam vydrží chviličku a proto to lidi promazávají před každou vyjížďkou, ale pokud máš v guferech vazelínu, tak to chodí lépe a vydrží to opravdu dlouho.
Do gufer též jedině olej, osvědčilo se mi doplňování injektáží.
A jak dlouho ti tam ten olej vydrží než odteče vlivem gravitace pryč? Co tam pak maže gufera?
Možná u tebe by bylo lepší méně myslet a víc věřit výrobci a dobře míněným radám. hned bude tvůj život snazší.
To resi gravitacni mazani preci. Akorat u ecka je to problem, no :)
Ano, velký problém. Pokládám alespoň na bok tak, aby vidlice byla přec jen trochu z kopce.
A střídáte boky?
Ne, nepoložím to na hazku. Navíc to není třeba.
V tomhle případě neřeší :) gufero má zevnitř stírák, přes který se olej do gufera nedostane ani při gravitačním mazání. Ale při fungování vidlice se ten olej dostane skrz stírák z gufera docela rychle, protože stírák zdaleka netěsní tak dobře, jako těsnění, ani to není jeho účel. Proto tam patří ta vazelína.
Dokonce při pumpování dělá na kluzáku vazelínové kroužky. Již ji mám.
Aha, tak to je zase jednou Mistr v pasti. Zbytecne slozita vidlice, nikdo jste mu neverili a tentokrát nespravne presvedcovali…
Krouzkovani je znak kvality, treba pivo, kdyz krouzkuje jako bavorske, tak je to známka kvality, dobreho nacepovani, cisteho pullitru.
Víš dobře, že někomu věřit nebo ho dokonce poslechnout (a ještě výrobce) není Onuceho styl.
Ne není, ale třeba to jednou pochopí, že většina z nás to s ním myslíme dobře. Jinak by jsme se na něj už dávno vy…
Na mistra si neprijdes. Ma sve servisni zasahy a fuseri z RS a spol jej nechavaji chladnym.
jeste ji budem ladit :D uz se tesim na odfuky
Jaké odfuky? Děkuji
Výborný návod, ještě jednou děkuji za odkaz.
Jen nechápu, že množství oleje v lázni je uvedeno jakoby bez ohledu na zdvih. Přehlédl jsem něco? Nebo 170 ml je opravdu stejné pro zdvih 100 mm i 150 mm?
A musí se táhla vrážet dovnitř kladivem a delším šroubem, jako to dělám u Silvera?
A k čemu používají to modré, otazník.
k bušení do těch šroubů, to modré je kladivo :-D
Aha, moc děkuji. Tedy do obou…
A když se vyráží šroubem a kladivem ta tyčka, respektive tedy vráží dovnitř, tak která? Nebo obě? Děkuji
ano je to stejne. Kdyz menis zdvih vidlice zmenou shaftu tak ti taky zustava porad stejna patrona a nemenis ji. Takze u open bath to je stejne.
Děkuji. A není ta vidlice sama o sobě dlouhá, když stejná je pro zdvih 150 mm? Myslím delší než Uding, nebo prostě než běžná stovková vidlice?
Přijde mi až v šest večer.
Motion Control není taková tragédie jak tady mnoho lidí píše. U zdvihu 120mm chodí pěkně. Rock shox má i levnější tlumení turn key a to je horší. Stačí víc kořenů, nebo šutrů za sebou a vidlice se zatluče do zdvihu. Motion Control i turnkey jsou otevřené. Normálně koupíš servisní kyt, vyměníš těsnění i olej. Novou RS vidlici je dobré rozdělat, přidat mazací olej a taky mrknout na nalisování gufer. Často bývají nakřivo. I pěnové kroužky můžou být skříplé (řešil jsem u recona) a většinou suché. Pěnové kroužky domazávám silikonovou vazelínou. Tyhle věci pomáhají zmenšit pasivní odpor.
Děkuji. Otevřenou lázeň chci, mám s ní nejlepší zkušenosti, na rozdíl od Suntour patrony.
Ted ještě video, jak sundat nohy. Udělám to ještě před instalací na kolo.
A kolik toho oleje do nohou?
Mrkni na nějaké video, je jich mnoho. První krok je odrazení šroubů a stáhnutí vnějších noh. Správné množství oleje je nejčastěji 5–10ml oleje 15W. Křivě nalisované gufero poznáš okem, je nakřivo a musíš jej srovnat. Skříplý, suchý pěnový kroužek taky poznáš. Není tam moc co ******. Když nová vidlice tlumí a zamyká, nehrabej do ní. S tlumením si vyhraješ příští zimu. Mi je tahle vidlice sympatická a ve zdvihu 100–120 tuhá. Vozím zatím nohy 32 a taky žiju :-)
Děkuji
Jo a jak poznám křivě nalisovaná gufera? Děkuji.
Budou křivá? :-) Nechceš tu objednávku raději stornovat? Střelím ti zánovního Foxe s 34mm nohama :-)
No ale kde křivá? To je vidět z venku?
Foxe asi nechci, určitě je složitý. A mám zdvih 100mm.
Ačkoli Leader Fox a Fox…
Chjo
Na MISTRA prostě nikdo nemá .
jo, gufero je nalisované šejdrem, jedna strana je víc utopená než druhá. Stává se to málokdy.
Mam pocit, ze za chvili tady mame sejdrem nalisovane futro az to otevre. :)
Hlavně přemýšlím, zda nejprve chvíli nejezdit bez zásahu do vidlice, kdyby nějaká skrytá vada se projevila…
odrazit spodni nohy a doplnit olej je zaklad u RS vidlic. Sundavat je nemusis :)
Ještě před instalací na kolo?
A mohu dát svůj oblíbený tlumičový 5W?
Klidně ji nejdřív projeď a servis spodních nohou můžeš nechat na později. Nic se nestane. Hlavně ať nepřijdeš hned o záruku nějakým neodborným zásahem.
Jo a máš něco na seříznutí krku? Doporučuju řezačku na trubky. Dá se koupit za cca 300Kč. A budeš to mít hezky rovně.
Děkuji.
Na krk mám plátek pilky na železo. K zarovnání rašpli, opravdu, bere hliník úžasně, a pilník.
Tak to raději nechci vidět ten výsledek. Plátkem v ruce neuděláte rovnej řez oni omylem. A ani kdyby byl plátek upevněn v pilce. A rašple to už nezachrání.
A to já bych se na ten proces zkracování velice rád podíval. A to ještě nevíš, že ten pilník je na nehty. Prostě, kdo umí…
Pilkou se dá udělat rovný řez, ale chce to trochu skillu. Pokud je po ruce posuvka, tak posuvkou odměřit a rovnou hrotem posuvky udělat rysku po obvodě. Pak řezat podél rysky a krk postupně otáčet, takže se na konci řezu potkáš se začátkem a máš to hezky rovně.
Ideálně truhlářský rejsek.
Nechte mistra na pokoji když má plátek a RAŠPLI tak má vyhráno .
Jj to by byl ideál, ale tipuju že to už spíš bude mít doma tu posuvku :) a do hliníku (byť elox) se s ní dělá ryska docela dobře. Do železa už by to byla trochu prasárna, ale zase kolikrát za život řežeš vidlici :) kdo to dělá často, má řezačku na trubky.
Nové vidlice jsem již několikrát zkracoval. Jednou jsem to podhnal, tedy šikmý řez nešlo zachránit rašplí. No ale vše se přec schová v představci.
Na to pozor, to že má krk vidlice být maximálně několik milimetrů pod hranou představce není předepsáno jen tak ze srandy. Pokud ti zešikmení vyjde u šroubů, je pevnost svěrného spoje představce snížena (tím tuplem u odlehčených představců).
Pozdě, již to mám všechno hotové
Jen jsem zklamaný, že osa nemá rychloupínák.
Nsmolik jste nafoukal vidli
Zkusmo na 80 psů.
Jinak jsem moc rád, že je celkově kratší, než Uding. Lepší geo.
To bude malo mistre, pokud teda nesedite jako na kozliku
I do železa se to nechá. Když už ji máš v ruce a máš to naměřené.
Všechno jde :) znám dílnu, kde se posuvky takto na železo běžně používají a spotřeba posuvek je tam velká :) ty hroty se prostě časem opotřebují a pak už na rysku není spoleh.
Řezačka na trubky neni na krky vidlic dobrá, je to tlustostěnný, okraje se trochu rozválcují ven a nejde přes to dobře nasadit představec a spol. A ani odjehlovačem to nejde moc snadno strhnout. Je to supr na řídítka který maj stěnu tankou, krky řežu pilou s pomocí vodítka. Neni li vodítko jde použít starej představec nebo umýt ruce a rysku.
Přesně, na řidítka nebo sedlovku super. Ale na vidlici pilu
Přesně, řezačku na trubky také mám a krk vidlice jsem jednou zkusil a zase se hezky vrátil k řezání (také vždy podle něčeho, takže je to slušně rovně).
Ja měl s řezačkou dobré zkušenosti. Však to pak srovnáš pilníkem. Teď kdy je vše karbon tak už jen pilkou.
Mno ja si tam dycky dal dva stary predstavce a fiknul to pilkou mezi nima.
Osobně bych si to oblepil dokola páskou a pak řezal. Chce to ale mít v ruce.
Já místo pásky používám papír, který nemá pružnost pásky, takže to v podstatě nejde udělat křivě. Páskou to pak jen uchytím.
Rezu to pilkou vzdy, ohranim pilnikem a dokonce si troufnu tvrdit ze rez je rovny. A co stejne to schova vicko ;)
To musí být ale přece hrozně hnusné a nebezpečné! Alespoň po přečtení pár zdejších příspěvků bych řekl, že se tady řeší nějaká raketova věda. A ne řezání trubky :-)
Hlavně řez ve výsledku není vidět, proto neřeším.
No a hlavně jak často měníš vidlici. Mi to přijde podle rad, ze někdo tak 2× za sezónu.
35 je naprd. Má špatnou povrchovou úpravu a hned se vydře, taky jinej vnitřek oproti pike a lyrik takže na to není žádnej tuning a míň dílů. Model silver má dokonce ocelové vnitřní nohy. Vemte alespoň Yari, dejte jí prohlídnout někomu kdo to opravdu umí (třeba jc suspension) a máte vystaráno
Proc mu doporucujes vidle na uplne jinak zamerene kolo?
Hlavně když už ji namontoval.
Hned se vydře? To snad ne, vždyť kvůli tečce na kluzáku jsem dával tuhle novou. Myslel jsem, že naopak RS je kvalitní.
Hned nee, nicmene tipuju, ze nejlepsi povrchovka bude kashima
Hodi se ta zlatava k olive?
Tys ji vozil?
Ne, jenom vyzkoušel a nic moc. O té povrchové úpravě mi řekli v servise, že už tam měli po půl roce minimálně 2 na reklamaci, třeba špatný kusy? to nevím
V shopu jsem to videl docela casto. Nevim co to je za povrchovku, ale i na odtrhu to je znat. Nerikal bych tomu uplne RS vidlice, to tak od Pike nahoru :)
Tak oni to dělají jen kvůli tomu že to výrobci kol chtějí žejo. Na první pkhled černý jak drahý vidlice, líp se to prodává než starší stříbrný.
Neni 35 jako 35. Prúšvih je 35 Silver s ocelovýma nohama, tam je skutečně povrchovka hodně dočasná, stejně jako na Judy Silver a Recon Silver.
35 Gold má nohy hliníkové a je tam stejná povrchovka jako na všech dražších vidlicích, pokud se těžce nezanedbá servis tak neni problém.
To jste mě uklidnil, moc děkuji!
.
Až teď jsem zjistil, že původní vidlice byla 130mm, koupil jsem 100mm. Co teď? Jde zvětšit zdvih?
No me to bylo divne… vam tu psali cosi o 120–130 mm, ale trval jste na svem…
Tady něco je: https://www.bike-forum.cz/…zmena-zdvihu
Natlakovat tak, aby neměla žádný sag:).
Pisete < Jinak jsem moc rád, že je celkově kratší, než Uding. Lepší geo. > tak proc?
Ake je za cenu chodu.
Něco píší o spacerech
.
.
Jak ale vyjmu ty vložky ze vzduchové šachty?
Hlavně, že to jde!
No nic musis to rozhodit a airshaft ven. Takze se rozborce nevyhnes :D
Ach jo. Ráno koupím kleště na segrovky a jdu na to.
Pust si lakatose jako podkres a to pujde samo :)
Here we come again :D
To by nebyl onuce, aby něco neposral :D
U prodejce totiž psali zdvih vidlice 100mm. Řídil jsem se podle toho. U výrobce píší ale Markhor 120mm.
A když změříš délku od osy kola po spodek hlavového složení, tak je jaký rozdíl mezi starou a novou?
Teď je nová trochu kratší, když má menší zdvih. Půjde ten zdvih upravit bez problému? Děkuji
No stačí vyměnit vzduchový píst s pístnicí, dělají se různé délky pro různé zdvihy.
Podle návodu by měl stačit vyndat jenom spacer
mělo by stačit vyndat ten spacer
vypada to ze asi maj politiku, ze kdyz koupis levnou vidli, tak asi penezma moc nevladnes a nechali tam spacery na zdvih. jak uz mas yarinu a vys tak asi berou ze mas prachy na rozdavani a kupuj shafty jak rohliky :D
Takhle brzo sem to nečekal. Dyť to snad ještě ani neprojel a už problém. To kolo je past vedle pasti.
Čekal sem co předvedete s novou vidlicí za show a musím říct že nejsem zklamán. Díky mistře.
Jak řekl jeden kamarád, kterýmu sme z legrace taky říkali mistře, když se ho neteř zeptala čeho že je vlastně mistr.
„Všeho holčičko, všeho.“
No ale hotovo. Když již, tak jsem si vytvořil atypický zdvih 125 mm, abych měl něco extra.
Jinak tedy hned Sram máslo do gufer, 5W olej do nohou a na molitan.
Prostě je to pan MISTR .
to rikam, na nej si fuseri z RS neprijdou :D
A to se bál, že RS vidle bude na něj uvnitř moc složitá. :-)
Jsem moc rád, že je vlastně stejná, jako můj oblíbený Recon Silver. Otevřená lázeň, snadná demontáž, tím snadné doplňování oleje. A zde ještě změna zdvihu podle nálady. Paráda. Vidle přesně pro mne
Kdybyste Mistre misto tech masivnich spaceru rovnou dal neco s mensim objemem, vyrazne by se zlepsila i citlivost vidlice. A to zvetsenim negativni komory. Tak treba priste :)
Tomu nerozumím. Myslíte menší vymezovací podložky zdvihu? A jak by se tím zvětšila negativka? Děkuji.
Ty spacery vyplnuji objem v negativni komore. Cim mensi objem maji, tim vetsi pak bude n. komora
Ale ty spacery jsou ted venku, takze…
Kus tam zůstal. Bez nich je zdvih 160 mm.
no to je jedno, ale podle nksh jsi zvetsil negativku, takze citlivost. Jsi fcajku :) coz se mi ale podle nakresu nezda
Já vlastně vůbec nevím, co tvoří negativku a jak se tam prodere vzduch. A tak při huštění neustále vidli propumpovávám, kdyby tam byl někde v dráze nějaký přepouštěcí kanál.
Ale no tak, UTFG :)
Pardon?
Omlouvám se, pouze předkládám: Ku*va do p*dele, použijte Google.
no dobre uznam, ale neni to zas tak vostry v doslovnem prekladu :D
Dobře, děkuji, spíše se ptám, proč to? Zkratku si vygooglím, ale důvod jejího použití, v tomto konkrétním případě, nikoli.
Dave: za me v pohode :)
Mistre: To si tak nekdy lidi navzajem na tech internetech pisou, jakoze aby sami vyvinuli iniciativu a zkusili se sami sebe vzdělat/najit si info…
Kdyz ma nekdo na internetu dotazy, tak drive nebo pozdeji se mu dostane takovehle odpovedi.
Rozumím. Jsem iniciativní, při pumpování pumpuji. Myslím pumpičkou i vidlicí.
Ano, tak je to spravne. Mozna byste si mohl přivydělat servisem vidlic? Evidentne s tim nemate zadny problem, jde Vam to hned od ruky.
Přivýdělek mě nebaví.
Vlastně si přivydělávám tím, že nenechávám přivydělat servisu. Všechno si dělám sám s jedinou výjimkou, totiž centrování kol.
To je pravda, i lakyrnici nemaji co zrat, kdyz si sam strikate. Ale asi koupim akcie výrobce olivove barvy me ted tak napadlo. Kolik kol jeste plánujete nakoupit? :) (recnicka otázka…)
Ty akcie stejně kupte, můj matně olivový design je u výrobců šmahem v kurzu.
Pokud spacer vyndas negativka se nezvetsi. To je snad kazdemu krome tebe jasne :)
Ja to vim, kdyz sou nad negativkou. Ale proc mu pak motas hlavu timhle: spacery vyplnuji objem v negativni komore. Cim mensi objem maji, tim vetsi pak bude n. komora. Nksh=nakashi? :)
A co se ti nezda? O vyndavani spaceru ven tu pises akorat ty. Ja psal o snizeni jejich objemu
Oukej jak teda snizeni objemu tech travel spaceru ovlivni negativku? Ptam se asi mi to nedochazi. Fskt me to zajima
Optam se, ta tycka s tema podlozkama je vzdy stejne dlouha
Jako nevim, ale onuce resil vyndani travel spaceru. Takze shaft zustava. Jak rikam asi mi neco unika?
No me asi taky, mel jsem jednokomorovou rebu, dvoukomorovyho sida, ted mam foxku fit4, kazda vidle vidlila jinak, ale nejvetsi oser byl se sidem, foxka uplne nekde jinde, takze zmena pomeru velikosti + – bez moznosti menit tlaky nezavisle asi nebude bez nasledku
Ano, samozřejmě. V celém rozsahu zdvihu, 100 mm – 160 mm
Figl je v tom zachovat delku toho spaceru (=aby zustal zdvih), ale zaroven aby ten spacer mel co nejmensi objem. Ta negativka je v tehle vidlicich tak titerna, ze sebemensi navyseni negativky jde hned poznat.
Psal sem to sem do vlakna, doufaje ze Mistr to uvita a vrhne se do dila :)
Jenže tomu vůbec nerozumím. Musel bych vidět nákres, kde by byl třeba barevně vyznačen prostor pozitivní a negativní komory. A jak jsem psal, ani nevím, jak se vzduch do negativky dostává.
Díval jsem se do manuálu a již to chápu, myslím negativku a proč menší spacery.
Stále ale nevím, jak se tam, do negativky, tlak dostane
A také nevím jak poznám, že negativka je funkční, že těsní.
Tlaky v obou komorách jsou vyrovnané přes automat, system ve formě prepousteciho kanálku v těle vidlice.
Dříve se tlakovaly obe komory samostatne( měly svůj ventilek).
Někomu to snad vyhovovalo.
Čím větší tlak v negativce , tím víc to žralo zdvih.
U RS.
Já třeba foukal obe komory vzdy na stejný tlak:).
Ale to vy znáte.
Nene 35 nema prepousteci kanalek
Tak musím sledovat téma, já si pamatuji to s čím jsem od RS jezdil.
Tj jako kdyz si prdnes v mistnosti a pak se nadechnes abys vyrovnal pretlak : D ve vasi merne soustave
Ale vážně: Jak se tlakuje negativka?
Je to negativ,ta se netlakuje,je tam podtlak,proto negativ,čím větší,tím je vidle citlivější,nepřekonává odpor. :)
Tam nemůže být podtlak… Aha, zřejmě si děláte legraci.
Proč nemůže být v neg.podlak?
Poněvadž by nepůsobil tlak proti tlaku v hlavní komoře.
No a on tam predstav si je :)
To si nepředstavím.
Ale no tak
Nekaž to :)
Chce doslovne preklady, ma je mit :)
Stále přemýšlím o té negativce. Jednak dosud nevím, kudy se tlakuje, ale hlavně co se v ní děje při velkém zanoření vidlice, v ten okamžik by tam totiž opravdu mohl být podtlak, teoreticky.
U vyssich modelu je prepousteci kanal tady neni.
Air Spring
The „Debonair“ air spring is just a basic Solo Air spring with spring loaded top out bumper to equalize positive and negative pressure. There is no hollow shaft increasing negative volume, there are no low friction bushings in the lower seal head, there are no low friction seals.
A co je tedy tady?
Aha, děkuji. No stejně za ně nemám náhradu. A hlavně de dobře krájí, mohu si hrát se zdvihem na milimetr.
myslím že jsi zkušenostmi a nabitými vědomosti předčil krále tuningu vidlic samotného TT
Nabyl jsem zejména té zkušenosti, že pro debonair chod vlastně jakékoli vidlice stačí mazat futra 5W olejem.
Pak jsem nabyl te zkusenosti, ze nemas tuseni co je DebonAir :)
Psal jsem debonair.
Ale debonair je o pomeru pozitivni/negativni komory, olej na to nema zadny vliv. 0.
Je to u Onuceho o diskuzi sólo air a dual air
Debonair je v překladu kultivovaný. Tedy kultivovaný chod, což všechny moje vidle teď mají.
´
125mm není atypicky. Tolik mám na staré rs psylo.
Sakra. Jaký zdvih je tedy opravdu jedinečný?
přední kyvná vidlice na kolo bude něco jedinečného
Kyvný byl Uding.
127?
Žádný problém.
127.0.0.1
První ostrý test
No vida, tak tam mají tréningově tu věž z T34/85 jako bunkr – na stezce železné opony kolem Železné Rudy k tomu mají povídání
Je to házeliště ručních granátů u Jinců. Co je u Železné Rudy? Děkuji
Stezka Utajená obrana železné opony – takže nějaké bunkry, zátarasy a spousta informačních cedulí a na jedné nebo na dvou jsou popsaný bunkry s palposty vytvořenými z tankových věží T34/85 včetně kaonu a kulometu – vypadá to velmi podobně tvojí fotce, akorát to bylo zamýšleno, že se ta věž bude točit jako na tanku
Děkuji. Znám z Českého lesa. Tam jsou podzemní betonové komory, kde ve stropě je ocelový věnec. Zvenku zasypáno zemí, ale zřejmě připraveno k instalaci věže.
Kdeže přesně?
Mělo by to být někde tady
Jenže si nejsem přesně jist, šli jsme totiž tehdy myslím po stopách plavebního kanálu na dřevo, který teď v mapě vůbec nevidím. Přitom úžasné dílo, skoro jako ty slavné šumavské kanály.
.
není ten plavební kanál ten rovnej potok co jde o toho místa ca na jih?
Právě že asi ne. Vzpomínám i na zákruty kanálu, kde byl širší, aby se kmeny vytočily. Musím tam někdy znovu, opravdu dokonalé dílo, byl jsem ohromen, že se o něm prakticky neví.
Jinak ten podzemní kryt s tím kolejnicovým věncem ve stropě vypadá zvenku jen jako vstup do ženijního úkrytu.
Tu lokaci berte tedy prosím velmi orientačně, nejprve musím v mapě zjistit, kudy vede ten kanál. Což se mi nedaří.
Zkusím ještě, zda nejsou ve vidlici nějaké spacery, abych zmírnil šílenou progresivitu. Je to správný klíč na vzduchovou komoru?
https://www.tsbohemia.cz/…d402102.html?…
Děkuji
No ale teď koukám, že tam je půl tokenu. Tak nevím, zda to může být úplně bez něj.
A není tím zápisem myšleno jeden popř.dva tokeny.
Já bych si tipl, že to bude znamenat 1 ze 2 možných je osazen. U mě třeba píšou 2/5 a asi to nebude 2/5 tokenu, ale právě 2 osazeny z 5 možných.
Aha výborně, děkuji.
Teď ještě jak jej odstraním, v návodu to není vidět. Musím počkat na klíč.
Jen, prosím, má Rockshock tu matku vzduchové komory opravdu 24 mm? Měřím to jen svinovacím metrem. Děkuji
stačí sikovky přes hadr
To neudělám.
A nestačí obyčejný ořech ze železářství? Děkuji
Obyčejný ohřeje má obyčejné moc tlustou stěnu a hrozí „žvýknutí“ matky z důvodu nedostatečného nasazení ořechu na matku. A ještě bývá na začátku zkosený, takže všechno špatně.
Pokud ale máš doma (abys ho zbytečně nekupoval), tak bych to opatrně vyzkoušel. Může se stát, že se dílo podaří.
Tak minimalne zjisti ze je to ta 24 :). Jako tuky tuk, ale nikdy se mi nepodarilo to normalni gola sadou zvejknout. A tady profi majster si to muze vobrousit no ni? :D
Neobrousí, nemá čím. Ale mohl jsem ten ořech koupit alespoň jako zmiňovanou měrku 24 mm.
No právě to píšu tak, že to lze, ale opatrně, abych pak nedostal od mistra za uši, že sem mu to poradil a on zničil vidlici.
Největší problém je to zkosení pro snazší nandání, takže strašné záleží na tom daném ořechu. Pak to buď s opatrností jde a nebo nejde.
Ještě mě napadá plechový trubkový klíč.
A je tam vlastně vůbec pravý závit?
Ano je a da se to udělat i trubkovým klíčem což je nejlevnější varianta.
Výborně, koupím. Děkuji
Problém, na trubkový klíč nenasadím momenťák. Nevím, jak moc je v tomto případě moment důležitý.
Já to dotahuji u všech vidlic na pocit. Samozřejmě ne na krev jak třeba kazetu. A nikdy jsem problém neměl.
Dobře. Vlastně si mohu předepsaný moment předem nacvičit s momenťákem upnutým ve svěráčku z Lidlu. A pak stejnou pákou naostro.
Kua! To je chytré!
Mistře, pořád vám to myslí brilantně!
Děkuji.
Nicméně to asi bude k ničemu, protože originál Slovinský klíč je na cestě. Jen mě mrzí, že taková pitomina vyjde i s poštovným na více jak čtyři stovky. A ještě v recenzích píší, že je příliš velký a matku tak vymačká. Však nic jiného originálního není, než tento Unior.
4 stovky je v klidu
To ano, kdyby nebylo té negativky. Myslím negativní recenze.
tak vzdycky se najde nekdo nicemnej kdo si nedokaze pred praci umejt ruce :D
Jak to myslíte?
no ze nekdo neco pokazi svojema nicemnejma rukama a pak ma potrebu na web psat recenze jak je to nahouno
Dovnitř klíče nalepit izolepu,vymezí vůli a ochrání matku.
Výborný nápad, provedu.
nebo potravinarskou folii, a fakt je potreba ten spesl orisek?
Pokud budu vložkovat isolepou, nebo papírem, tak ne. Naopak, originál tím ztrácí smysl. Koupím ten nejsprostější trubkový klíč. Již jen proto, že RST má jinou matku.
Řešil jsem to taky, obyč ořech,stočit na soustruhu aby byla slabší stěna a dole rovný,fungoval.
Tohle je ale v případě onuce neproveditelné
No ano, vždyť mám jen sadu jehlových pilníků.
Udělejte si ghetto soustruh mistře.
Vrtacku s nasazeným gola klíčem upněte do svěráku, a potom pilnikem dle potřeby upilujete tu vnější stěnu gola klíče dle potřeby.
Nemožné. Neupnu vrtačku, do vrtačky neupnu ořech. Pilník je měkký, brousek jemný.
Kupte normální pilník :-)
Proč neupnete vrtacku? Špatný svěrák?
Proč neupnete ořech? To by přece mělo jít tím adapterem „ctverec-imbus“
Kdybych to vše udělal, velice bídný poměr úsilí/výsledek.
Náhodou. Naučil byste se novou technologii.
Past vedle pasti
Však hotovo, viz dole
A litr fpici :D
To ano, protože druhá moje vidle má jiný rozměr matky.
Na druhou stranu, litr je jak když plivne do Labe. Za to je jinak sotva kus žvance.
Bohatě ti postačí francouzák, ta matice by neměla bejt nějak echt dorvaná.
Francouzák je zákeřný, vždy nečekaně sjede. V mém případě by ještě jako bonus udělal zásek do kluzáku.
Na francouzaky bacha! :-)
Stejně tak na stavitelné klíče.
Opravdu tam byl jeden spacer. Progresivita vhodná leda tak na skoky zlikvidována.
Vyšlo mi to vyndání spaceru na tisíc korun. Vzal jsem ten originální ořech, ale momenťák má menší čtyřhran. Tak ještě rychle do železářství pro ráčnu. Nakonec tedy stejně moment odhadem, mohl jsem klidně vzít trubku, trubka.
A kdyz potkas slovaka tak pockej kamo, trubku a hned ho jebni.
Proč pane? Děkuji
To jsem si jen vzpomel na legendarniho opravare slovenskeho traktoru lakatos.
Tak to, nebo toho tedy, neznám.
Vsechny napovedy jsou jiz uvedeny vyse. Pokud mas zajem najdes :)
Základní dílo novodobé české kultury neznáte Mistře?!!!
:O
Vygooglil jsem jen nějaké vulgarismy
Jojo, pan je sprosty, ale snad toho lakatose opravil dobre.
Dokonce si nekdo dal tu praci a udelal vyber vulgarismusu: http://milujipraci.cz/.
Jo tak z toho je to, zde na bf časté, past vedle pasti.
Jj, to je ono. Jsem si to taky jednou, maximalne nekolikrat pustil, ale s odporem, samozrejme kluli vulgarismum, to je jasny :)
Já to ani nedal. Na vulgaritu mám doslova fobii.
Jenže tohle je,… Jak to jenom říct? Tohle je vulgarita složená do jistého typu poezie vyjadřující až donkichotske zoufale emoce pri úsilí opravit drobnou závadu na lesním traktoru.
Autor Luboš si zde mistrně hraje s možnostmi, které mu poskytuje lidová forma českého jazyka, a skládá nám posluchačům vzácné poselství, jak přistupovat k východním sousedům.
Každý, kdo někdy při práci zažíval dílčí neúspěch, se pozná v Lubošových košatých vyrazech.
Dobře, uznávám, že když se dílo hrubě nedaří, také v duchu kleji. Jenže nikdy nepřekročím jistou hranici, abych se cítil tak nějak vnitřně špinavý.
Já se na to vyflajznu, ach bože, to snad ne, je to v háji, já s tím seknu.
A co označení „plantáżník“?
Případně „syčak“?
Může být?
Rozhodně.
Ještě jsem zapomněl:
To bych zvracel
A věřte, že to úplně stačí.
Mě už bohužel vůbec ne
Měl ses učit hůř a mohl si pouze podávat a nemusel si se zanořovat… :)