Rozdíly účinnosti brzd Shimano M6100 vs. M7100 a M8100

42 nepřečtených
  • Pitrisecek

    Ahoj bikeři. Na novém bajku budu měnit brzdy, a chtěl jsem se zeptat, zda je nějaký zásadní rozdíl ve funkčnosti brzd Shimano M6100 vs. M7100 a M8100. Na starém kolem jsem jezdil M6000, a už ty mi připadaly velmi slušné, na xc při mých 80 kg jsem vždy ubrzdil vše. Zvažuju tedy zda půjdu do M6100, nebo zda má smysl připlatit za SLX nebo dokonce XT. Systém mi připadá stejný. Vím že je rozdíl v materiálu pístků, nepatrně menší hmotnost, nastavení páky. Jde mi ale primárně o účinnost. Dík

    0 0
    • Tomcat  

      Děkujeme za informaci hlavně. Za co na konci věty oznamovací děkujete, není moc jasné......

      1 17
    • scalar  

      Hlavní rozdíl bude v tom, jaké tam dáš destičky, kotouče a jak moc budeš mačkat páčku…

      0 0
    • jonti  

      Jsou to vsechno velmi podobne brzdy a brzdi stejne.

      2 0
    • Baroninakolech  

      Stejné přepákování + stejné hadice + stejný průměr pístků + stejné desky = stejná účinnost.

      Daleko více poznáš to, jestli použiješ třeba sintrované destičky nebo větší průměr kotoučů. U intenzivního brzdění nebo dlouhých kopců například i to, jestli použiješ desky a kotouče s chlazením.

      0 0
      • Mr.Duck  

        Tak faktorů je tam víc, třeba tuhost třmenu atd, nicméně to v tomhle srovnání bude zanedbatelné.

        0 0
    • novas752  

      Vem klidné Deore a za ušetřený pořiď kvalitní destičky a kotouče.

      1 0
    • Pitrisecek  

      Děkuji, beru tedy Deore, desky s chlazením a lepší kotouče.

      0 0
      • racek_chechtavy  

        No ja bych na tvym miste sel aspon do slx kvuli moznosti nastaveni vzdalenosti paky. Ale jak myslis

        1 1
        • novas752  

          Nastavení vzdálenosti páky má i Deore i daleko levnější brzdy.

          2 0
          • Jenda  

            Mají, ale zrovna teda u shimana se to dělá dost blbě a tedy SLX páky kde to jde bez nářadí mají výhodu dost velkou.

            Ještě pro zakladatele – deore nemají hadici připojenou přes banjo což u některých rámů může být opruz.

            Za mě vidím určitý krok v uživatelském komfortu mezi deore a SLX, brzdí ale obě identicky. XT imho nemá smysl, nastavení mrtvého chodu páky jsem v životě nepoužil ba to spíš považuju za kurvítko a zajistění desek závlačkou mi taktéž přijde lepší než ten šroubek co je na XT.

            0 0
            • novas752  

              Jo, otáčet inbusem v místě kde má SLX a XT plastový točítko, to jde blbě, chápu.

              Jestli s sebou všude vozíš kombinačky pak je závlačka supr věc. Já teda radši šroubek. Mimochodem se dá do všech třmenů doplnit, stačí projet díru pro závlačku závitníkem.

              6 0
              • Jenda  

                Jo, máš pravdu, ten šroubek je zepředu, jsem myšlenkově zamrznul u šroubku pod pákou jak je pístek.

                Závlačku jsem snad nikdy nevydaval kleštěma, většinou jí narovnám či ohnu čímkoliv co mám po ruce, typicky 4 imbus :-)

                Já jsem na ty šroubky trochu alergickej potom, co jsem si jednou málem rozbil držku, kdy se mi vyšrouboval a destičký po doskoku vyletěly dopryč. Ano, byla to moje chyba, ale se závlačkou se mi to nikdy nestalo :-)

                0 0
                • tsunami  

                  Proto má ten šroubek na konci závlačku na zajištění proti vyšroubování…

                  5 0
                  • Jenda  

                    Což je věc která se mi ztratila či rozbila nejpozději při 3 výměně desk ;-)

                    Ale jako samozřejmně fungují obě varianty jen mi ta závlačka přijde blbovzdornější a tedy pro mě vhodnější :-)

                    0 0
                    • abel  

                      mě zase závlačka po pár ohnutí praskla a vylítla. naštěstí bez kolize, zjistil jsem to až po zastavení.

                      0 0
                      • xtonda  

                        Proto je v balení s destičkami vždy nová.

                        0 0
                        • va-bo  

                          Obvykle nekolik. Ja mam radeji sroubek, je to vic cool :-)

                          1 0
                        • abel  

                          tak destičky vyndavám i několikrát za jejich životnost (kontrola, čištění…) a neměnil jsem pokaždý závlačku, pokud je v pořádku – ted už mám všude šroubek.

                          někteří výrobci destiček nepřibalujou závlačku ani pružinu, v minulosti jsem se s tím setkal tuším u avidů.

                          0 0
                        • Slavik  

                          Bystřejší si šroub dokoupí..

                          0 0
                    • Mr.Duck  

                      Tak ale asi ti je jasný že to nebude materiálem :))

                      1 0
            • Mr.Duck  

              Blbě se to dělá jen u té úplně nejnižší řady kde je imbus mezi gripem à pákou. Jestli to vůbec ještě dělaj. Na všem od mt501 minimálně je to dost triviální.

              0 0
      • novas752  

        Desky s chlazením na xc imho nejsou potřeba, stačí dobrá směs, která se tolik nepřehřívá.

        1 0
        • J1RKA  

          souhlas, letos snad dojde ke stavbe kola, tak premyslim, jestli nedam dopredu ctyrpistek

          1 0
          • novas752  

            Záleží no, brzdí to víc, dobrý na prudký sjezdy, dobrý na rychlejší zpomalení. Ale je třeba plášť s trochu většim vzorkem, ideálně nějaká tužší vidlice, častější čištění třmenu kvůli vyjíždění pístků. Za mě do terénu dobrý.

            0 0
            • J1RKA  

              Asi tak to mam namysleno, v terenu, to je presne otom plasti, nicmene nekdy jedeme po dobry ceste a potrebujes porad brzdit treba z 50 na 20 pak mi prijde, ze treba po patym uz jeto houba.

              0 0
              • novas752  

                To je spíš o tý brzdový směsi, Shimano oraganický desky právě začnou vadnout dost rychle (možná proto Shimano tak tlačí chlazený kotouče, chlazený desky). Proti tomu například černý „standart“ Galfer desky vydrží daleko větší teploty (začaly mi vadnout až ke konci sjezdový trati v Koutech = 450m převýšení na 1,8km) a fialový „E-bike/DH“ ještě víc aniž by úplně ztratily charakter organických desek (ty jsem neupekl ani v Pile = 1800m převýšení na cca 9km).

                0 0
        • va-bo  

          Navic chlazeni zanesene blatem moc nechladi.

          0 0
    • va-bo  

      Jak bylo receno, trmeny stejne, rozdil v materialu pistku a uchyceni hadice, paky Servo Wave vsechny, rozdil ve stelovani paky. Sel bych do Deore nebo SLX. U XT za vice penez stejne muziky. Koupil bych SLX kotouce, dopredu 180.

      1 0
    • tomtoylc  

      Pokial jazdíš XC tak bohate stačia Deore M6100, ja som teraz spravil upgade kotučov na SM-RT76 (XT) ice tech a už budem skušať len platničky (mal som kotuče SM-RT54)

      ja ale jazdím aj lahšie traily, zatial som spokojný, pri mojej vahe 4 pesty nebude treba

      0 0
    • Smazaný účet  

      Nejlepsi volba je asi SLX, vzhledem k aktualnimu rozdílu cen oproti Deore ve vysi 3 stovek.

      1 0
    • Ltd.mp  

      Chci se zeptat, prdla mi membrána u páky M6000. Co kdybych nahradil páky rovnou s pákami M6100 a nechal třmeny M6000? Může nastat nějaký problém? Vše mám na objímkách takže nejsem závislý na Ispec 2. Navíc ty M6100 jsou mnohem pevnější.

      Děkuji.

      0 0
      • novas752  

        Není problém, páky a třmeny se dají kombinovat téměř libovolně.

        5 0
      • Slavik  

        Jestli máš řazení Mx000, tak to moc nepasuje s pákama Mx100. Takže rovnou kup i novější řazení. Ušetříš si spoustu dotazů…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.