• jihra

    Má nebo měl někdo na kole bubnové brzdy? POZOR – ne diskové ale bubnové! Bubnové brzdy dělá Shimano – např. cycle.shimano-eu.com/media/cy­cling/techdoc­s/en/bikecompo­nents/BR/EV-BR-C050-IM-R_v1_m5657756­9830541707.pdf a cycle.shimano-eu.com/media/cy­cling/techdoc­s/en/bikecompo­nents/BR/EV-BR-C050-IM-F_v1_m5657756­9830541447.pdf­.. Jsou relativně levné, jsou schované pod „krytem“, takže účinnost je furt stejná ať je sníh, prší nebo je námraza. Shimano tvrdí, že mají stejnou účinnost jako mechaniské diskové brzdy. Uvažuji dát je na trekové kolo. Tak co na ně říkáte?

    0 0
    • tomaasz  

      Bubnové brzdy na kolo se dělali už za první republiky, několoik jsem jich měl po strýci, který výráběl kola (Prova Louny). Kdysi jsem to měl na kole pro tahání přívěsu s windsurfingem, brzdí to dobře, není to tak citlivé na přehřátí jako kotoučovky, nevýhodou je velká váha a velký průměr uložení drátů na straně bubnu. Jinak jsem je použil na stavbu malé motorky ála honda monkey a i tu ubrzdily.

      0 0
      • jihra  

        Váha bude jistě větší, než u disků nebo véček, ale u treku mi to zase až tak nevadí. Stějně na kolo narvu plno batožiny, takže nějaký ten gram už mne nevytrhne.

        0 0
        • dieegoo  

          no a proč ne pak ty kotouče?

          0 0
          • jihra  

            Teď si nevybavím ceny u diskových a bubnových brzd. U bubnových brzd je ale výhoda, že jsou kryté proti povětrnostním podmínkám. Kotoučovka namokne, zasere se blátem či kdovíčím, namrzne a pak taky nemusí moc brzdit.

            0 0
            • pegal  

              .. ja jsem teda jeste namrzly kotouce nevidel .. to snad ani nejde, ne ..?

              0 0
              • lubos  

                proc ne .. nastrikat vodu v mrazu a je to :)

                0 0
              • Raydowe  

                tiez nie, vsak kotuc sa pri brzdeny tak zohrieva, ze akakolvek namraza nema sancu :-)

                2:-) to bol navod pre pegala od lubosa, aby konecne videl zamrznute kotuce :-) ked to oblejes je jasne ze to zamrzne, ale pri jazde ma kotuc minimalnu sancu zamrznut

                0 0
                • lubos  

                  Vcka sa tiez zahrievaju … Akurat u kotuca sanca na zamrznutie je mensia, kedze je vysoko :) Ale mne sa uz stalo, ze mi kotuc nebrzdil vobec. Neviem sice ci bol zamrznuty ale asi ano … potom co som ho utopil na par metrov v snehu. Cize z toho vyplyva, ze netreba stat vo vysokom snehu :)

                  0 0
                  • Mamut  

                    Cize z toho vyplyva, ze netreba stat vo vysokom snehu :).

                    Keď niekto šťí vo vysokom snehu, tak tak mu treba :-)

                    0 0
              • vsn  

                jde a velice lehce … stačí když napadne sníh s takovým popraškem … zabrzdíš brzda se zahřeje … nalítá na to sníh kterej okamžitě roztaje nabalí na sebe další a další … takhle to zmrzne včetně třrenu, destiček … pak zmáčkneš brzdu a koukáš že nebrzdí a chytne se až po 10 metrech :)

                bude to vypadat nějak takto :)

                jinak nemůže v bubnu zkondenzovat rozdílem teplot doma/venku voda a zmrznout? …

                0 0
    • Santus  

      vozi to lidi co maji lehokola, chodi sem, www.nakole.cz/home/ co jsem slysel, tak to s brzdenim neni zadnej zazrak a mam dojem ze tam je nejakej zadrhel, uz si nevzpomenu co, snad prehrivani.

      0 0
      • jihra  

        Proti přehřívání mají ty bubnové brzdy kotouč podobný jako u kotoučové brzdy. Ty kotouče odvádějí teplo. Shimano tvrdí, že i při dlouhodobém brzdění není problém. No ale stejně bych chtěl vidět ty brzdy po takovém 6-ti km sjezdu.

        0 0
    • kafac  

      Asi pred 8 lety jsem mel horsky kolo Sachs, a to melo vzadu bubnovou brzdu. Abych pravdu rekl moc dobre to nebrzdilo, v desti to vydavalo divny zvuky…

      0 0
    • JSt  

      ja to videl v krkonosich u nejakych holandanu na ryze vyletnich kolech ;). mel bych z toho strach v pripade poruchy – vecka spravis na koleni i na kotouce sezenes nahradni dily relativne snadno, ale sezen neco na buben. dopadlo by to nejspis operativni instalaci rafkove brzdy, u ktere bys zustal… a to, ze jsou pod krytem bych mozna videl jako nevyhodu (nevim, jak dukladne sou utesneny), ale kdyz se ti dovnitr dostane voda, prach, tak se to samo nevycisti…

      0 0
    • fousek  

      No jeste existujou tzv. paskove brzdy, kdyz uz uvazujes o alternativach

      0 0
      • poiko  

        Co to je?

        0 0
        • fousek  

          No jestly si dobre vzpominam tak to funguje tak ze pasek je obmotanej kolem valce a kdyz zmacnes packu tak to ten pasek utahne, myslim ze jedna z nevyhhod byla spatna davkovatelnost

          0 0
          • dieegoo  

            no takhle funguji i klasicke bubny ne? Kolem kovoveho kotouce je kovovy pas, ktery se packou utahuje kolem kotouce a tim ho brzdi

            0 0
            • wroum  

              ne vevnitr sou pakny a ty se mackanim paky/pedalu roztahuji a brzdi trenim o vnitrni stranu bubnu.

              0 0
              • wroum  

                este doplnim ze ty pakny maji povrch stejny jako brzdove desticky.

                0 0
                • jihra  

                  Princip bubnových brzd je trošku podobný klasickému torpedu (protišlapné brzdě), akorát že nebrzdíš sešlápnutím pedálů dozadu, ale zatažením za lanko.

                  0 0
      • termit  

        nebo kotva :)

        0 0
        • goofy  

          A nebo brzdny stit… :o)

          0 0
          • cabbage  

            protisvah…

            0 0
            • pelt  

              klacek ve výpletu

              0 0
              • goofy  

                Jo jo. Tohle je vetsinou nejucinnejsi zpusob, ale bohuzel s mizernou davkovatelnos­ti… :o/

                0 0
                • Vrci  

                  Různě tvrdé dřevo, různé průměry nebo jinak shnilé dřevo.

                  0 0
                  • pelt  

                    A to nemluve o ruznych moznostech pouzitych dratu a druhu vypletu

                    0 0
                    • goofy  

                      Akorat se spatne meni sila brzdeni za jizdy… Jedine spravnym odstupnovanim pevnosti dratu a pouziti klacku v pravy moment.

                      0 0
                      • pelt  

                        No tak spravny cyklista musi myslet kousek dopredu, takze uz pri vypletani kol musis rozmyslet, kde a jakou silou budes brzdit… to nacasovani a ruzne draty jsou pak samozrejmosti:o)

                        0 0
            • Krutohlav  

              dlhá rovina + odpor vzduchu a povrchu

              0 0
    • jihra  

      Opravdu s tím ještě nikdo nebrzdil? Zajímá mne hlavně osobní zkušenost.

      0 0
      • wroum  

        kamos to mel kdysi na „nakupnim“ kole z holandu (on se sem prestehoval a kolo vzal s sebou) a dalo se tim zastavit, kopec delsi nez par desitek metru byl problem, Petrin byl vylozene adrenalinovej zazitek. Ale je to dlouho a leccos se asi zmeniko (ale to by to nekdo nabizel a propagoval)

        0 0
      • Vrci  

        Já jo, ale ne na kole, bývali na babetách a tam byly bez problémů.

        0 0
        • wroum  

          velky – tezky – lip chladej, ale na kole velky a tezky pouzit nemuzes.

          0 0
      • Pá-dlista1  

        Soused to mel. Dost si s tim vyhral, aby to nakonec stejne nebrzdilo :)

        0 0
    • Palo TT  

      Sr.. bubnove brzdy. Toto je buducnost :)

      0 0
      • jihra  

        Tož to je paráda! Zajímalo by mne, zda to vyráběla nějaká firma nebo je to somo-domo výroba. V jednoduchosti je genialita.

        0 0
    • Gatier  

      co viem, brzdia dobre

      0 0
    • jihra  

      Koukám, že bubnové brzdy se hodí i na lehokolo – viz obrázek.

      0 0
    • Jakobo  

      Zkusim resuscitovat vlakno.

      Dokazal by nekdo odhadnout, jak moc se bude kroutit vidlice pod bubnovou brzdou? Ocelova vidlice Columbus Gara silnicniho ramu, zadna gramarina. Hrozi treba zohnuti v korunce?

      Konecne se dostavam ke stavbe citybiku s prevodovkou a dopredu bych rad namontoval bubnovou brzdu, nejaka Sachs VT5000, hlavne protoze je to naprosto bezudrzbove a brzdi to velmi slusne. Druha varianta jsou pak normalni silnicni brzdy. Dik za rady.

      0 0
      • stip1978  

        nebál bych se toho. vidlici z gary mám na silnici a bubnovou brzdu mám na tříkolce. takže je to jen odhad.

        0 0
        • Jakobo  

          Na kolech s bubnovou brzdou jsem jezdil mockrat, ale pokazde to byly takove ty nakupni kola s kosikem vepredu. Tady to ale bude na silnicnim kole a ta zatez na vidlici bude vetsi treba kvuli brzdeni na krizovatkach z vyssi rychlosti. Nastesti Gara bude imho dost pevny matros, ta hmotnost ramu a vidle pres 3 kila tomu nasvedcuje tak doufam, ze nejake zohnuti nohy nebo v korunce (vubec netusim, jak velke sily vznikaji pri brzdeni, ale myslim, ze celkem velke) nenastane.

          Na te trojkolce asi jezdis spis pomalu. Hodne se ty bubnove brzdy davaji na lehokola a tam zase byvaji mensi kola, vidlice je teda kratsi a tim i tuzsi.

          0 0
    • notobi  

      bubnový brzdy jsou mimo mají malej účinek kdyby tomu tak nebylo nepřešlo by se u aut na kotoučový brzdy ( lepší účinnost, nižší hmotnost, snadnější chlazení)

      takže za mě je nesmysl je mít na kole

      0 0
      • Jakobo  

        Hele a kolik jsi na kole s bubnovyma brzdama najel?

        0 0
        • vinca  

          Dle mejch zkušeností z mnoha motorek jsou bubnový brzdy ve srovnání s kotoučovejma na hovno.

          0 0
          • Jakobo  

            Zas dalsi nic nerikajici reakce. Napisu kde, co, proc.

            Treba moje dlouhodoba zkusenost je takova, ze brzdny projev je podobny, jak u kantiku, tedy dostatecny. Je to bezudrzbove, ale oblozeni taky ubyva. Hlavim zaporem je pak hmotnost. Na nektere kola je to idealni brzda.

            0 0
            • kankrlicek  

              Mohu souhlasit s celým příspěvkem.

              0 0
              • martin_p2  

                Bubnové brzdy Sachs jsem v devadesátých létech vozil na zimáku. Brzdily o něco lépe než cantilevr, byly naprosto bezúdržbové a příšerně těžké. Měly jednu velmi záludnou vlastnost způsobenou patrně bezazbestovým obložením nulté generace. Pokud bylo vlhké počasí, nasákla vzdušná vlhkost do obložení a první normální zabrzdění končilo zablokováním kola. Bylo potřeba na to myslet a na začátku vyjíždky opatrně a polehoučku několikrát zabrzdit aby se obložení vysušilo. Pak už to brzdilo normálně i za deště a jakékoli nepohody. Dohromady jsem s nimi najezdil asi tak 15–20 tisíc km a obložení prakticky neubylo. Nic jako vadnutí brzd při dlouhém sjezdu vůbec neexistovalo, v tom by si z nich mé současné Avidy BB7 mohly vzít příklad. Důvodů proč je už nevozím je několik: Velká váha, velká ovládací síla na brzdových páčkách, zadní brzdová nába měla jiný ořech než Shimano a pasovalo na ní jen starodávné šestikolečko Sachs a velkým namáháním se ohýbala zadní stavba rámu.

                0 0
                • Jakobo  

                  Dik za pekne shrnuti a za rady. Ja mam zkusenosti u obycejnych mestskych kol, na tech je ta brzda jen vepredu a hlavne rychlost je minimalni. Nejake ohybani vidlice jsem moc nepozoroval, ale celkem verim, ze ty sily budou velke. Z toho mam prave obavu, chci ji pouzit na silnicni kolo do prace, spis kvuli stylu, vzadu bude Nexus s protislapnou brzdou. Taky me nebavi porad prepletat rafky, v zime v –15–20 °C i Koolstopy sezerou rafek za par tydnu.

                  0 0
    • Martin skoušečka  

      Mám naježděno asi 10000Km na brzdě SRAM průměr asi 7cm, klasické obložení/čelisti a AL buben – lze ještě koupit na náboji SRAM SPECTRO S7 s vnitřní převodovkou (rok 2016)- už jen výprodeje. Já ji mám s klasickým 6ti kolečkem na treku. nezaznamenal jsem žádný vliv počasí, jezdil jsem celoročně. Nikdy jsem ji, ale neutopil třeba průjezdem potoka. Při jízdě používám téměř výhradně zadní brzdu. Je lehká, celohliníková, určitě není těžší než klasické ráfkové brzdy, nebo kotouče. Opotřebení téměř neznatelné, čekám že mně už asi přežije, jen na náboji měním převodová kolečka a jednou ložisko. !!! nevýhody!!! Brzdný účinek za studena (vážím 100 Kg) je dostatečný pro běžný městský provoz, v rovinatém terénu, ale stačí delší intenzivní brždění – asi 100m maximální silou a jste odhadem na 20%z maxima. Už při zastavení z 50Km/h na rovině je znát vadnutí vlivem tepla. Z prudkého nebo táhlého kopce se musíte spolehnou na přední brzdu Při jízdě za pár desítek vteřin s chladne a funguje dál. Ani max. brzdný účinek neuvede ZADNÍ kolo do smyku. Já bych ji neměnil, ale jen pro městský provoz. Ta brzda co vyrábí shimano (roller brake, válečková brzda) jako bubnovou, funguje na jiném principu než je klasická bubnovka, jedná se spíše o TORPÉDO. třecí elementy jsou z ocele. Teda co jsem zjistil na netu. Chystám se ji koupit. Taky mám koupenou od angličanů sturmey-archer, ale zatím bez zkušeností, jen jsou mnohem robustnější konstrukce, tedy váhově horší než jiné druhy brzd. Závěrem bych dodal, že na dětské kolo taky nedáte 20cm kotoučovky ze sjezdového kola. Tedy na městské kolo je to výborná volba, hlavně ta bezúdržbovost a životnost nemá konkurenci, jiné použití je už asi na důkladném zvážení – nemá cenu riskovat.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.