Rodinná dodávka - rozpočet 450.000

209 nepřečtených
  • Acanthophis

    Ahoj!

    Omlouvám se předem za off-topic téma, nicméně vzhledem k popularitě bf a počtu odborníků zde, jsem se odhodlal zeptat.

    Momentálně řešíme nové rodinné auto, s tím, že představa je následující:

    Využití:

    • převoz min. dvou velkých psů (německý ovčák + labrador) + osobních věcí + v budoucnu cca 2 ratolestí (kola momentálně neřeším) → příp. převoz cca 7 lidí v rámci rozvozu na výlety
    • jízda vesměs na větší dálky (cca 4× týdně dojíždíme Ústí – Děčín a zpátky + 1× týdně dojíždíme do Vansdorfu, příp. dle možností výlety do Jižních Čech na chalupu → tj. min cca 400km jen v rámci dojíždění) – dalo by se říct, že u nás tvoří cca 60% provozu dálkové cesty po rychlostních silnicích/dál­nicích, ale často jezdíme i po městě (pokud je nutnost)
    • výlety po Čechách + příp. zahraničí v rámci rodinných dovolených s možností přespání

    Představa:

    • chtěli bychom více méně spolehlivé auto (což v dnešní době není jednoduché), pravděpodobně s naftovým motorem (jsme na něj navyklí a jeho negativa známe), typově pravděpodobně ve formě VAN/MPV
    • nehledáme žádné extra luxusní auto, ale v dané cenové relaci bychom nicméně chtěli alespoň částečný komfort pro delší cesty (navigaci, apod. netřeba)

    Kandidáti:

    • Peugeot Expert Teepee 2.0 LH1 (máme doma delší variantu, zatím zkušenosti celkem pozitivní, nicméně interiérově a jízdně pro mě nemastné, neslané)
    • Volkswagen Multivan T5 2.0 110kW (měl jsem možnost se projet, interiérově i jízdně ok, ale spousta negativních zkušeností a cena náhradních dílů a oprav mě zatím silně odrazuje)
    • Renault Traffic (?)

    Samozřejmě si nechám poradit (a ocením i zkušenosti ostatních uživatelů s danými auty, příp. i jinými kandidáty) – fóra v rámci obou aut mám +/- projeté, základní negativa/pozitiva znám, na druhou stranu některé věci už jsou celkem neaktuální, příp. se vztahují na starší modely.

    • kamaro  

      Co je myšleno jako nové auto? Jako že úplně nové, nebo jako jeté, ale pro vás nové? Pravděpodobně ta druhá možnost, protože do 450 tis. nové auto v této velikosti nebude.

      • Acanthophis  

        Auto řešíme samozřejmě ojeté (nové bylo myšleno pouze pro nás, jakožto náhrada stávajícího).

    • Hroch Peťas  

      Ahoj,

      jezdil jsem 14 dní s Fordem Transit Turneo a byl jsem velice příjemně překvapen pohodlím, jako osobní dodávku domů si to umím představit.

      Multivan se bomba, ale trochu mimo mé peníze.

      • MirosPikos  

        To rád slyším. Jen si obhájit tu velikost. Už je to příliš. Ale v salónu to vypadá větší jak ve skutečnosti.

        • Hroch Peťas  

          Líbilo se mi to, kluci si do práce kupovali W Caddy prodloužená verze, funkčí , účelné ale „hnusné“ :-)

    • oddie  

      Jestli teď máte doma Experta Teepee L2H1, tak moc netuším, čím byste si asi tak chtěli nějak zásadně polepšit, aby to přitom stálo do 450…

      • Acanthophis  

        Je to auto rodičů, proto nešťastná formulace „máme doma“ :) – a máme prodlouženou variantu, tuším je označená LH2 (120kw), které je na „normální ježdění“ zbytečně dlouhé… I proto jsem uvažoval o tom samém, pouze v kratší variantě – pokud bych se nerozhodl jinak…

        • oddie  

          Popravdě, když čtu to zadání, tak na dobu, kdy ještě nejsou děti, bych se na dodávku vykašlal a pořídil větší MPVčko. Jo, na rozvoz 7 lidí na vejlet už se do něj vejdou jen plavky, a na spaní s kopou věcí taky nic moc, ale ten kratší Expert není o moc větší, jen krabicovatější. A jízdně a interiérově je to MPVčko úplně jinde… Záleží ale samozřejmě na tom, co je tou prioritou.

    • mr.antik  

      Podíval bych se po nějakém Peugeot Traveller (nebo stejném Citroenu, Toyotě) v té 5m délce by to mohlo být v pohodě i pohodlné. Ono když postavíš proti sobě konkrétní nabídky bazarů v tvém limitu, tak asi budeš hned chytřejší, jestli zrovna potřebuje Multivan nebo by stačila Caravelle.

      • Kalic  

        Podíval bych se po nějakém Peugeot Traveller (nebo stejném Citroenu, Toyotě)

        v dané cenové relaci asi těžko, jsou to relativně nové modely.

        • mr.antik  

          To je asi fakt, ale možná i když se trošku přilačí, bude nájezd třeba o 150tis km menší než s Mulťákem za stejnou cenu.

          • Acanthophis  

            Jasně, kdyby mohl být rozpočet větší, tak např. s novou Toyotou neváhám, protože nám jí známý nabízel za super cenu a např. o proti Multivanu bych měl servis prakticky za dveřmi… Na druhou stranu je pro nás už i těch 450.000 opravdu strop a cokoliv nad budu muset pořádně promyslet a propočítat, abych si to nejen dokázal ospravedlnit, ale zároveň to pro mě byla smysluplná investice i do budoucna (povinné ručení, servis, apod.)

    • jamaco  

      V tom rozpočtu bude nově jediné berlingo, rifter, combo.. Jsou i xl verze.. O kolik je to reálné menší než expert netuším..

    • Guxx  

      Navic po lehkem pritlaceni bude to Berlingo/Rifter nove, s 1.5 96kw naftou, ve verzi L2H1, je to dle vybavy od 480tis+. Jede to celkem osobakovite;-)

      • Acanthophis  

        Na Rifter se jdu podívat příští týden – nicméně nový vychází (dle prozatimních kalkulací) cca na 590.000 a výš… (i jako skladovka) – což už je dost přes rozpočet…

        • team_daddy  

          Pokud kalkulace na 590, tak prodejce nejmin o 70 zmacknes. Pravda, porad moc, ale o kus bliz k limitu to je.

        • jamaco  

          Tak asi záleží jak se rozkockujes s motorizaci a výbavou no.. https://www.tipcars.com/…r-71391.html

          V odkazu je xl v xtr za 530..taj levnější výbavy by mohly být za min

          • jamaco  

            Jinak ale z té trojice prý je nejdražší Peugeot pak citroen-berlingo a pak Opel

            • jr_honza  

              Je to řazení cen sedí, Opel je Opravdu nejlevnější a to hlavně co se týká doplňkové výbavy (porovnej např. kryt motoru u Comba a Berlinga). Navíc má nelogicky postavený ceník, já bych to spíše označil za chyby, takže samostatní sklopná sedadla buď koupíš pod tímto označením za cca 10 000,– nebo jako schránku v podlaze za 1 500, – (sorry už si to nepamatuji, ty ceny jsou ilustrativní).

              My to máme jako druhé auto a tak jsem šel do benzínu. Původně to mělo být kombo od Opela (tam mám v rámci programu Opel partner slevu + nacenění viz výše) , ale když jsem výslednou cenu ukázal jednomu dealerovi Citroenu tak zařídil cenu stejnou i pro Berlingo (dlouhá 7-místná verze v téměř maximální výbavě – za 500 000,– :-) )

              • MirosPikos  

                Jaká motorizace? Automat nebo manuál? Jinak jaké jsou po více než půl roce ohlasy? Co spotřeba? Rozhoduju se mezi Berlingem Xl (8auto) nebo ProAce L1, asi taky automat. Berlingo se mi zdá takový pohotovejsi, nebudu jezdit pořád plnej. Sedadla složím raz dva, hodím kolo, dvě možná tři a razím sám, ve dvou nebo ve třech. 5ti členná rodina.

    • Alojs01  

      Minuly rok jsem mel moznost se nekolikrat svezt Toyotou proace a ta me velice nadchla. Doporucuju zaradit do vyberu.

    • skaj  

      Ac asi mimo rozpocet – mame doma Toyotu Proace (to same je Peugeot Traveller, Citroen Spacetourer) v delce L1. Ke kvalite zpracovani apod. bych nasel par vyhrad, ale pokud budu hodnotit koncept, jsme nadseni. Dovnitr – 2 dospeli + 2 deti, 5 kol, 3 kolobezky + hromada dalsich kramu na mesicni dovolenou (ano, tohle uz byl mensi tetris) – a porad se jede bez problemu (spotreba mensi, nez kdybys to vozil na strese). Jedes na lyze – vsechno nahazis dovnitr vcetne sani, deti se pod svahem prevleknou a obujou v kufru ve stoje. Jedem jen s manzelkou – dovnitr se vejde matrace 2*1.6 a porad je kolem ni misto na bagaz a muzem spat uvnitr. Na vikend na kola – jen s nima vyjedes ze sklepa a zaparkujes je uvnitr. Me osobne to otevrelo spoustu novych moznosti typu – o vikendu jedem na zamek/hrad, do kufru hodim kolo a zpet jedu na nem (na nosic jsem byl liny ho davat).

      A pri tom vsem – je to auto jen o 10cm delsi nez treba superb → mesto neni problem. Sedis vysoko, je krasne videt ven. Takze neni na miste ani obava z toho „ze je to velky“.

      Multivan je pekne auto, ale se snad nejhorsim pomerem cena/vykon co jsem kdy videl. Kamaradi maji jeste MB Vito a celkem si ho pochvaluji. Ted uz mi Berlinga a spol. pripadaji jako prilis male, tak nekde na puli cesty k „poradnemu“ autu na tyhle ucely.

    • tomas.nov8  

      Dříve jsem řešil něco podobného, aby se tam případně vešlo 6–7 lidí a po většinu času bez sedaček, že se tam budou vozit kola. Měl jsem MB R550, skvělý auto, tichý, pohodlný, luxusní, dostatečně výkonný, ale prostě tak velký na převážení kol ve vnitř to nebylo a jako denní auto pro práci to dost žralo. Takže jsem se toho zbavil a hledal něco ojetýho, velkýho, celkem úspornýho na vození kol a většího počtu lidí a pak nějakej menší osobák, kde si člověk jízdu užije.

      Místo dodávky jsem nakonec vybral poslední facelift Grand Espace, ojeté po prvním majiteli za pár korun, ve výbavě Initiale Paris (2014, 2.0dci 127kw a automat). Na prodejnách to vozí kola do dneška a zatím bez problémů (190tis km). Fakt poměr cena/výkon snad nejlepší ze všech auto, co jsem kdy měl. Ale přeci jen je to už 5 let starý auto a novej Espace tak velký neni.

    • vrrrn  

      Ahoj. Mam Ford Tourneo Custom L2 (prodlouzena verze), 8 mist, lonskej model, 125 kW. Tak mala recenze, kdyby nekdo o tom aute premejslel.

      Auto jsme planovali v podobnym rozpoctu, jako ty, nakonec jsme pritlacili (dost) a koupili predvadecku. Ovsem s najezdem 1500 km, takze vlastne novy auto. Ted mam najezd cca 12000 km.

      Bala jsem se velikosti, ne snad kvuli rizeni, ale proste jestli jsme se nezblaznili, predtim kombik plne dostacoval. Tak hned po prvnim vejlete bylo jesny – nezblaznili. Mam dve deti, jsem naprosto nekompaktni pri baleni, uz si osobaka nedovedu predstavit (a to jsem svyho staryho davala pryc s placem – doslova, za me to byl nejlesi benzinovej motor i podvozek, sestivalec, nahon vzadu, proste laska, kterou jsem mela 13 let. Prechod na naftu trochu boli, ale i tak, ted uz radsi nafta a macek auto).

      Takze klady forda a proc:

      Vybrali jsme ho z duvodu nejlepsi pomer cena/vybava (VW cenove naprosto mimo, vybavu, kterou u nich draze priplacis, ma ford v zakladu). Vyborny vysledky v ADAC testech bezpecnosti, pokud si dobre vybavim tak z osobnich dodavek nejlepsi. Vypada dobre.

      A proc jsme vybrali novej model a ne lonskou ci starsi bazarovku:

      moznost otaceni sedacek – konferencni sezeni vzadu. A sedacky jsou jednotlive (cca 30 kg jedna), ne cela minimalne sedmdesatiklova lavice. Rozhodne vyhoda. Na druhou stranu, otaceni neni nejaka sup sup akce, chvili to trva, takovej VW ma otocny predni sedadla uplne jednoduse, plus pro VW).

      Par tipu, co u takovyho auta chces

      *****rozhodne posuvny dvere na OBOU stranach, mas deti, nikdy nemusis vystupovat do silnice. U tak obrovskyho auta je to strasny plus. Ford to ma v zakladu, VW priplatkova vybava, Mrcedes nevim, ale do toho bych stejne nesla, nemaj moc kvalitni karoserie, pry dost korodujou uz po par letech atd.

      *****Urcite je vyhodnejsi varianta 8 mist (vpredu dve sedacky) nez 9 mist (vpredu lavice). Duvod: zas ty deti – prakticky neustale vyuzivame moznost pochodovat po celym aute, to v pripade predni lavice nejde, ten prulez dozadu zajistuje prave „chybejici“ misto.

      *****Nechces nic, co ma pod 100 kW. Jinak kdyz to nalozis, tak to budes rozjizdet tejden. Ve vyssich rychlostech, navic protoze nafta, nemas sanci akcelerovat a predjizdet. K tomu ti to pri vyssim nalozeni i pri akcelerci sezere osmnact litru nafty za pet vterin, protoze ten motor proste nema silu. Svym lajckym pohledem si myslim, ze kecy typu nizsi vykon – nizsi spotreba jsou bullshit.

      Ted jsem jela trasu Praha – Dunajska Streda a zpet za cca 8.2 l/100. Pravda je, ze jsem vezla kopu deti a tak jsme to nesvihali moc rychle. Nicmene fakt prijemny cislo.

      Jinak co se rizeni tyka, jezdim s tim jak s osobakem. Uplna pohoda. Trochu mi dela problem polomer otaceni pri parkovani do rady, proste si musim vickrat najet, ale i tak se s tim da zaparkovat tak, ze vpredu i vzadu mam deset patnact cisel prostoru. Jen to dyl trva.

      Kvalita zpracovani – to bych dala 80 % a asi jen proto, ze jinak mam to auto rada. Musel hned do servisu kvuli vadnymu tesneni nekde na hadicich AdBlue. Pak, vyskakuje mi tam vevnitr jedna prihradka, obcas mi pod zadkem uskocilo sedadlo v zatacce – oboji ted pres zaruku opravujou. Jeste tam je par drobnosti, tu a tam utika nejakej milimetr licovani a tak, ale ja tyhle vady vylozene hledala v dobe, kdy jsem si jeste chtela najit duvod, proc si nechat svyho staryho osobaka. Pak teda, ty plasty vsude vevnitr i v zavazadlovym prostoru jsou hrozne nachylny k poskrabani, oproti treba mekceny kuzi, to ale asi neni problem Forda, ale plastu. Vozime tam velky kola, maly kola, kocar, milion bordelu, auto mam asi pul roku a vnitrek uz je oskrabanej. Ale tak co, no. Zas pri porovnani s jinejma autama tohodle typu to zadny nevyhody nejsou, proste asi standard (beru to podle toho, jaky auta jsem videla pri predvadeckach, jinak srovnani nemam, takze nejsem uplne objektivni).

      Takze zaver asi jasnej, s autem jsem maximalne spokojena, plne ho vyuzivam, jestli o necem podobnym nekdo premejslite, a vahate kvuli velikosti, ale jinak autem jezdite a vozite veci/deti/zvirata, muzu takovouhle dodavku jenom doporucit.

    • CannondaleF29carbon  

      Velikostně možná menší, ale ten Renault rozhodne stojí za zvážení.

      • oddie  

        Možná??? Vždyť to je i MPV-čkách menší kousek, proti Espace či C8, natož proti dodávce…

        • Tom-T45  

          Jestli se tu ještě řeší úvodní příspěvek, tak na přepravu primárně 2 osob a 2 psů je to naprosto dostatečné. Větší auto je samozřejmě fajn, ale to si musí člověk zvážit sám, jestli chce většinu času jezdit ve dvou prázdnou dodávkou a opravdu ji využít jen párkrát do roka.

          • TJK  

            to byl taky presne duvod resp. vec o ktere jsem premyslel taky pri nakupu vetsiho auta… mam ted E klasse W212 a potreboval jsem koupit neco manzelce na obcasne jezdeni… premyslel jsem o necem mensim a pak sem dospel k zaveru ze jezdit kazdej den velkym kombikem je zbytecny a doma by me stvalo ze do malyho auta poradne nedam ani kocar… tak jsem manzelce porifil Tourana, tam se daji dat voohode inkola a vsechno a sobe poridim neco mensiho

          • CannondaleF29carbon  

            Kór když prázdná dodávka jede o vesmír hůř, jinak než MPV

          • oddie  

            V úvodním příspěvku má Multivana, Experta a Trafica. Jo, pro 2 a 2 psy to může být zbytečnost, ale taky nemusí, záleží na vkusu. Každopádně pokud se někdo ptá na kategorii dodávky, nenabízel bych mu něco, co vzniklo nafouknutím něčeho třídy ustřelených kecek, kde podvozek zůstal ± těm ustřeleným keckám odpovídající – tím bohužel trpí všechny tyhle „grand“ Scéniky, C4 a podobné.

            • TJK  

              napada me Ford Galaxy

              • oddie  

                Jo, to je celkem fajn povoz.

              • makaltom  

                hodím to pod tebe,

                Jezdím na závody s Citroenem Evasion, před tím jsem jezdit s Peugeotem 806. Tahle kategorie MPV nám vyhovuje naprosto dokonale. Dva lidi, dvě kola, všechen bordel se vejde do auta a večer se dá uvnitř na klasické matraci s peřinami vyspat. Také se pro nás otáčel otec do Maďarska, bylo nás 6 v autě + 2 kola uvnitř a 3 na nosiči. Závodní auto to není, ale jezdí se s tím od 7 do 7,5 l/100 a je to velice pohodlné na všech třech řadách sedaček.

                Teď hledám náhradu a vesmě to končí jak psal někdo výše na: Toyotu Proace (to same je Peugeot Traveller, Citroen Spacetourer) . Dnešní galaxy nebo C8 jsou moc hogofogo tzn. aerodynamicky snížené, sedačky v podlahách a s kolem se tam nezajede. Taky je to v kufru moc chlupatý a to není na pracovní auto/auto na stěhování kola ze závodů moc vhodné.

                • oddie  

                  6 lidí + 2 kola dovnitř už je teda hodně brutální.

            • Tom-T45  

              Jedny nafouknuté ustřelené kecky máme doma, konkrétně 1 generaci Grand C4 Picasso. Moc příjemné pohodlné auto. Většinu roku je nám velké nebo tak akorát a párkrát do roka trochu malé, nicméně i týdenní dovolenou ve dvou dospělých a 4 dětech jsme se střešním boxem zvládli. O přespání uvnitř jsme se nepokoušeli, předchozí majitel to ale praktikoval (předpokládám bez psa). Takže tazatel sice uvádí příklady z kategorie dodávek, ale pokud něco jiného vyhovuje jeho požadavkům, proč to nezmínit. Je to jen můj subjektivní názor, koupit si samozřejmě může co chce.

            • scret  

              manzelka ho ma a ackoliv jsem byl skeptickej, tak ted musim uznat, ze fajn auto… Az na ty debilni kola – uzky a velky :/

      • Cavendish  

        Scenic IV nebrat. Není to pohodlný ani praktický auto. To byl Scenic I a II. Od té body je to bída s nouzí.

    • maajkee  

      Nezlob se, ale kupovat auto s tím že budu mít v budoucnu dvě ratolesti, to je přeci blbost. Nevíš zda-li, rozhodně bych Vám to tedy nepřál, děti budete moct mít a kdo ví za jak dlouho. Jak tu někdo psal, řešil bych rodinný auto až budete rodinu opravdu mít.

      • oddie  

        Tak zase, co by nekupoval. Vždyť je to jen blbá pixla… Taky jsem kupoval „rodinné“ auto ještě než jsem si pořídil rodinu, ale pak se dřív stihl rozvést. No a co, tak jsem holt pak pixlu poslal zase do světa a následně pořídil další až teprve s tou rodinou, no. Aspoň jsem pak věděl, co pořídit, páč už jsem to měl vyzkoušené :D

      • mr.antik  

        Mé tahhle velikost auta přijde tak akorát pro dva trošku outdoor lidi… púdorys normalniho kombiku či mpv nebo suv. Jen je to dražsí na provoz.

      • Cavendish  

        Mám jedno. 6 měsíců a teď jsem si dovezl Renault Grand Scenic II 7 míst :)))

      • Mr.Dawe  

        No vidíš a já to řešil přesě obráceně a také blbě. Nejdřív jsem pořídil 2 děti s tím, že větší auto pořídím potom, ale teď zase není na to větší auto finanční situace, protože 2 děti. :D Ono je to těžký… Co je dobře?

    • Acanthophis  

      Takže, abych srhnul výsledek tohoto vlákna:

      (nejdříve pár věcí na začátek, které bych ještě rád objasnil)

      1. Ratolesti, které byly zmiňovány, byly ratolesti od známé, ačkoliv tím neříkám, že někdy v budoucnu (pokud se auto ověří) nebudu vozit i své vlastní (ale na to je čas)
      2. MPV kategorii jsme měli doma kdysi zastoupenou (R Espace/C Picasso) a je pro mě stále zbytečným kompromisem, který mě nechává chladným (resp. nemá pro mě tak velkou přidanou hodnotu, viz. dále)
      3. Auto mělo být jako doplněk k předchozímu vozu Peugeot 308, který měl sloužit na kratší trasy (příp. pojíždění po městě/do práce) → i proto jsem chtěl vzít rovnou auto větší a ne polemizovat nad tím, zda-li by mělo MPV smysl či nikoliv

      (tak a teď k výsledku/zku­šenostem)

      Peugeot Expert Teepee 2.0 / Fiat Scudo 2.0

      • prostor, cena, variabilita sedaček (dokáže vyndat člověk prakticky sám, není potřeba další pomoci), spotřeba/jízdní vlastnosti (pohodlný podvozek, celkem dobré utěsnění i při vyšších rychlostech – testováno do 150), spolehlivost
      • zpracování vnitřních materiálů (vzhledem k ceně), potahy sedaček, velikost

      Renault Traffic 1.6 (2018 model)

      • prostor, jízdní vlastnosti (překvapil mě motor, na to, že se jedná o renault + poloměr otáčení), středová konzole, vzhled, spotřeba
      • vyšší cena (i kvůli modelům 2018+), zpracování (tvrdé plasty, které jsem viděl často poškrábané)

      Ford Transit Custom

      • motor (výkon/jízdní vlastnosti/reakce na pedál), sedačky (kromě nového peugotu se mi v nich sedělo asi nejlépe i v rámci zadní lavice)
      • utěsnění při vyšších rychlostech (oproti renaultu/peugotu mi přišel hluk v kabině o dost vyšší), příšerná konzole a rozložení ovládacích prvků, vyšší cena oproti konkurenci (i v rámci bazarových kusů), prý nízká spolehlivost (dle mechaniků)

      Nový Peugeot Traveller

      • moderní auto (i v rámci zpracování středové konzole, rozložení ovládacích prvků, propojení s telefonem/atd.), velice pohodlný podvozek (asi nejlepší z testovaných), příjemný motor
      • cena, svolávání v rámci startovacího tlačítka, otázka v rámci dlouhodobé spolehlivosti (předchozí model byl celkem ok)

      → nakonec jsme tedy skončili zpět u Expert Tepee 2.0, který sice není nejmenší/nejhezčí (vzhled jsem celkem dlouho překusoval i kvůli barvě), ale vychází cenově asi nejpřijatelněji (cca 300–350.000 v rámci manuálu, slušného nájezdu do 150t) a i díky známému v servisu vím, do čeho jdu a co mě výhledově čeká

      • bikepablo  

        V jake delce mas experta? Pokud v L1 vejde se ti kolo dovnitr?

        Resim nove auto a nechci nosice…

        • gersa  

          Mám nejdelšího Experta rv 2017 a kolo se do něj vleze po směru jízdy jen pokud vydělám přední kolo

          • kycis  

            No s temahle prychytkama asi jo, mam Jumpyho 2019 L3 – to je stejny, ale Stumpjumpera tam strcim v pohode prednim kolem napred, otocim riditka o 90°, chytim gurtou k madlu ve strope a jedu, nic nevyndavam.

            • JMT  

              Ja teda silničku dávám celou na dýlku uplně v poho…ale na zemi, ne ve vejšce

              • gersa  

                Kdybych kola měl na podlaze, tak se tam taky vlezou, ale pak by se musely kufry a zbytek věcí dávat/skládat mezi kola.

                Takhle se tam všechno pohodlně vleze a jsme ještě tak rozkládání, že bereme i pákový kávovar ;)

                • kycis  

                  Jo, to dava celkem smysl, je fakt ze je to takhle hezky skladny.

                  • gersa  

                    Takhle se cestovalo bez zvednuté podlahy. Ale i tak jsem tam dostal 7 kol

              • kycis  

                To jsem jeste nezkousel, auto je doma teprv od rijna, a na silnicku ted nejak nebyl cas… Ono taky zalezi jak mas posunuty zadni sedacky, ja je mam nejvic vzadu. Slo by je posunout o asi 20cm dopredu, ale to by me decka okopavaly predni operadla :-)

          • mastihuba  

            ty upinaky sis dělal sam nebo to jde koupit už hotový?

    • Šaffy  

      Ahoj, taky sháníme rodinné auto. Rozpočet 200000–250000 Zatím se nám nejvíce libí ford galaxy 2.0 tdi rok 2010 a novější a co jsem si četl, tak nejlepší motorizace. Máte někdo zkušenosti?

      Převoz psa v kleci v kufru, dvě děti + ještě kočárek a dobudoucna chcem ještě 3tí proto chceme vzadu 3 sedačky kvůli dobré manipulaci s děckama v autosedačkách.

      Ještě se nám libil VW sharan, ale zdá se mi že jsou cenové předražené a už dost najeto. Teď máme benzína v kombíku-velká spokojenost, ale málé už na cestovaní.

      Nebo jsou i jiné varianty?

      Citroen, peugeot, fiat, renault asi nechci, ptž slyšim všude jak je to poruchové atd a nikdo to kolem mě ani nemá a ani se nám teda nelibí vzhledově. Ale nikdy jsem v tom nejel, tak nevím.

      Děkuji

      • TJK  

        galdu tdci 140k a budto manual nebo powershift… dobr a velka volba

        • Šaffy  

          Automat by se nám líbil, ale nevim jak to to s výdrží a pak servisem. Spíš nechci časem řešit že ve 250k nájezdu se pokazí a budem dávat 80k za opravu. Samozřejmě chcem kolem 150k najezdu kupovat. Ale chápu, že je to údržbou a kus od kusu.

          • Šaffy  

            Ještě jsem se chtěl zeptat na nějaký spolehlivý bazar? Kde třebas kupujete auta? Kde nemaj stočenky atd. (AAA auto, atd)

            • Acanthophis  

              My jsme brali v autozdovozu (z Prahy) a za mě palec nahoru – klasicky původní techničák, doložená kompletní servisní historie (většinou berou z leasingovek) a ceny taky tak přemrštěné (na to, že je to Praha) nemají, takže bych možná zkusil klidně tam…

          • mr.antik  

            těch 80 si nech bokem na cokoliv u takhle starého (ale přitom moderního auta), to nemyslím nijak zvlášť na Forda nebo jinou značku… může to být nějaká blbost – klima/spojka/vstři­ky a máš to hned.

      • oddie  

        Jo jo, citroen, peugeot, fiat, renault určitě neber, když to slyšíš :D ještě že takový dementní kecy neposlouchám…

        • Šaffy  

          No tak ono když od každýho slyšíš fiat se sere jen jak vyjede z linky, měl jsem citroen a samej jen servis atd. Zase renault trpí na elektroniku a to vim od kámoše co dělá automechanika. A spousty špatných recenzí na tyhle značky je všude. Jinak vím o fordu se zase říká fordem tam a zpátky vlakem, ale je vážně těžký vybrat auto dneska. Někdo jezdí citrouše celý život a nemá problém, někdo koupí nový peugeot a hned se sere tak už ho nechce, ale jak říkám je to kus od kusu. A dementní kecy poslouchat nemusíš když jsi dost chytrý aby sis to zjistil a udělal sám. Já si nechám poradit

          • Acanthophis  

            Máme doma v zastoupení 3× peugeot, 1× fiat, 1× ford, 1× toyota, 2× honda, 1× opel a za tu dobu, co je máme (+ v rámci najetých km) byl na tom nejhůře asi fiat (ale to bylo dáno i stářím auta, po 130.000 šel do šrotu), pak ford (focus – koupen s cca 80.000km, momentálně najeto o cca 5000 víc – poloosa, zadní ložiska, zadní třmeny, rozvody, atd. vše už se snad vysralo :) , následovaný oplem (tam úplné detaily nevím, protože to je služební auto, ale v servisu je bohužel také dost často :)

            Honda měla své slabé chvilky až cca po 150.000 najetých km a srali se prakticky spíše spotřební věci, Toyota měla pár závad, které se ale naštěstí opravili v rámci záruky (a nebylo to až tak hrozné, spíše prkotiny – takže cca 25.000 ok), Peugeot kromě servisních prohlídek + výměny olejů/filtrů, atd. zatím bez závad a to dva ze tří byly bazarové kusy (modelově 308 – najeto 160.000 / Expert Tepee – najeto 88.000 / 308 SW – najeto 45.000)

          • oddie  

            Jasně, nikdo to kolem tebe nemá (příspěvek výše), ale od každýho slyšíš… Co dodat.

            • fuji2  

              Oddíle: ..a čím jezdíš aktuálně? Já pořád vzpomínám na Tvoji kombikovou pixlu 405 se zvýšeným podvozkem, co pokaždé přebrodila naší vylitou Olši :).

              • oddie  

                Kterou jsi koupil, když měla najeto asi 600tis km a prodal dál v 800tis, nebo tak nějak? :) Jo jo, ty Peugeoty se děsně se.ou a nic nevydržej :D

                Mám pořád ještě 806 HDI, aktuálně má najeto furt jenom 270tis, to už se ani nestihne moc ojet, bývalá 406 s tímtéž motorem má už davno přes 500tis a je furt v pohodě, taky vím, kdo ji má… Čas od casu mě přepadnou chutě pořídit něco novějšího, ale když to prohlídnu, přejde mě to. Už jsem tu vedle toho měl chvilku třeba C8, dalo by se to, možná kdyby se s 806 něco stalo, byl by to možný nástupce, C8/807/Ulysse, nebo ta trojice Expert/Jumpy/Scudo. Uvidíme.

                • blue.sun  

                  No jo, když to jsou taky auta, na kterých se nemá co posrat. Jen samá mechanika a železo.

                  Ale dneska? Dvojitý EGR, katalyzátor, DPF, NOx trap, SCR, řízené turbo, řízené podvozky, kvadrilión palubních asistentů (kdy přibyde asistent říkající řidiči, že se má jít vychcat?)…

                  Nedávno jsem četl studii o závadách a problémech aut. Až 75 % všeho je jen v palubních infosystémech, asistentech a vnitřní elektronice. Až ten zbytek je motor, převodovka, podvozek…

                  • oddie  

                    Ty Experty, Jumpy, Scuda už maj taky leckdy najeto půlmega, to jsou pracovní auta, která jezdí. Tříleté kousky s 300tis km nejsou výjimkou. A zas tak zásadně se nesypou.

                    • MirosPikos  

                      Jumpy je můj favorit. Nebo ProAce. Příští rok rozhodne. Ale rád bych nové bez DPH.

                    • blue.sun  

                      V nich taky ale není ta složitá palubní elektronika. A diesely zkrátka Francouzi umí nejlíp, takže motor je věčný…

                      A když vůči nim srovnám pracovní Transportery a Multivany, to je prostě jiná liga. VW uvnitř hučí, místo sedadel trestné lavice, a chudák ten, kdo musí sedět vzadu…

                • fuji2  

                  Těžko říct, kolik to mělo při prodeji, už je to nějakých 7 let, ale když jsem na tom najel 100tkm, přestalo fungovat počítadlo :), pak jsem měl 406 RHY, to bylo taky moc fajn auto a taky šlo po stovce z domu. Teď mě čeká další výměna, jelikož si auta nenechávám přes 100tkm, jen nevím za co vyměnit. Každopádně zkušenost s Hyundaiem mi vzala zbytečné předsudky, jen tam teď není co vybrat. Líbí se mi Traveller/ProAce, ale zatím jsou ty auta častěji v servisu než na cestě, byť kvůli drobnostem.

                  • oddie  

                    Možná ještě někde jezdí :D Bylo to jedno z mála aut, které jsem měl dýl. První z Peugeotů 205D jsem měl 4 roky, pak mi jej nabourali mormoni, souběžně s tím jsem měl ale už další auta, tu 405 combi jsem měl taky asi 4 roky, souběžně s ní taky x dalších, a teď má rekord 806, mám ji už 8 let, nevěřil bych, že to vydržím. I když mezitím bylo dalších pár zase souběžně, ale už ne tolik, už se těm autům nevěnuju, už mě to ani nebaví, mám jinou zábavu. Ale občas nějaké to cukání je, ne že ne. Zase si ale říkám, že by bylo hezké dotáhnout to držení na 10 let :) Aktuálně s tím mám za těch 8 let najeto asi 130tis km, jezdím poměrně málo, tak se to ani neojede. Prodávat to nemá cenu, má to prodejní hodnotu sotva v úrovni slušnějšího kola.

                • fuji2  

                  Těžko říct, kolik to mělo při prodeji, už je to nějakých 7 let, ale když jsem na tom najel 100tkm, přestalo fungovat počítadlo :), pak jsem měl 406 RHY, to bylo taky moc fajn auto a taky šlo po stovce z domu. Teď mě čeká další výměna, jelikož si auta nenechávám přes 100tkm, jen nevím za co vyměnit. Každopádně zkušenost s Hyundaiem mi vzala zbytečné předsudky, jen tam teď není co vybrat. Líbí se mi Traveller/ProAce, ale zatím jsou ty auta častěji v servisu než na cestě, byť kvůli drobnostem.

                • fuji2  

                  Těžko říct, kolik to mělo při prodeji, už je to nějakých 7 let, ale když jsem na tom najel 100tkm, přestalo fungovat počítadlo :), pak jsem měl 406 RHY, to bylo taky moc fajn auto a taky šlo po stovce z domu. Teď mě čeká další výměna, jelikož si auta nenechávám přes 100tkm, jen nevím za co vyměnit. Každopádně zkušenost s Hyundaiem mi vzala zbytečné předsudky, jen tam teď není co vybrat. Líbí se mi Traveller/ProAce, ale zatím jsou ty auta častěji v servisu než na cestě, byť kvůli drobnostem.

          • blue.sun  

            Víc jezdi na kole a méně choď do hospody, pak ty kecy neuslyšíš. V rodině 3× Peugeot (z toho 2× neoblíbená 206), 1× Renault (můj), bez potíží. Kolega v práci má dvě P308, naprosto bez problémů.

            O rozesraných škodovkách a VW (a jedno, zda benzin nebo nafta) by se daly popsat celé knihy, nehledě pak na to, jak „pohodlné“ ty žebřiňáky jsou… Čím to, že po 150 km lezu z Octavie rozlámaný, a z Clia naprosto v pohodě? A to Clio jelo stejnou trasu den po Octavii, tak by teoreticky záda a zadek ještě měly trpět po předchozí jízdě…

            • Šaffy  

              Jasný, já se v autech moc nevyznám. Umím doplnít všechny kapaliny, žárovku taky vyměním a přezuju si kola a to je asi tak všechno. Tak se mi nedivte, že se bojim a poslouchám tyhle řeči rádoby chytrých lidích co tomu třebas ani nerozumí ale jeví se jak kdyby to auto postavili sami. Peugeot je hezky ten rifter, ale cenově je na nás moc drahý a partner je zase moc malý už. Vím, renault je pohodlný frantík ale dneska má snad každy auto něco. Takže babo raď.

              Nejmenší co by jsme chtěli je ford galaxy a ten peugeot expert teepee se nám nelibí a ten nový je zase už moc drahý.

              Ale nadavejte jak chcete, ale dneska má každy oblíbenou značku a tu si prostě prosazuje.

              Co by jsme mi jestě prosím doporučili?

              Zkusim se podívat, mknout na recenze a zkusit někde jízdu.

              Děkuji

              • oddie  

                Galaxy je dobrá volba, pokud se ti líbí a vyhovuje, neřešil bych.

                P.S. a má motor Peugeot :D

              • blue.sun  

                Rifter je fajn, ale je to novinka, ty ještě v bazarech dlouho nebudou.

                Galaxy je skvělý autobus, párkrát jsem s ní jel (za volantem i ve třetí řadě) a líbí se mi, aspoň jízdně. Jen ještě k tomu Expertu. Jeho brášku Citroën Jumpy mají na jedné naší pobočce a je to tedy luxusní kočár. Možná není nejhezčí, ale taky to není konkurent pro Galaxy, spíš pro Transporter/Mul­tivan, resp. u Fordu Transit/Tourneo.

                Jen ale tak na okraj, možná hloupá poznámka… Pokud najedeš do dvaceti tisíc kiláků ročně, co zkusit operativní leasing? Na tři, čtyři roky, a nemusíš řešit problematiku hotovosti na auto.

                • Šaffy  

                  No taky už jsem koukal na operák, ale dávat 11000,– bez dph jsou většinou ceny měsíčně se mi zdá celkem dost teda. Asi kolem 20000 ročně mít budem, což to není problém mám své auto, kterým jezdím nejvíc, tohle chcem na cestovaní s rodinou takže do 20K ročně by jsme se vešli. Ale 11000 je zatím dost.

                  • blue.sun  

                    No jo, uvažuješ v intencích příliš velké třídy. Já spíš myslel třeba na toho Riftera nebo Berlingo XL. Tam jsi někde kolem osmi tisíc.

            • deekay  

              Skodovky maji, mozna vyjma nakych nejvyssich priplatkovych modelu, pro me naprosto tragicke sedacky. Z jakekoliv schade jsem zatim i po pomerne kratke ceste vylezl fest rozlamany a je fuk na jakem miste jsem sedel :) To bude hlavni duvod podle me. Z auta ktere ma mnohem tvrdsi podvozek nez bezna oktavie (takze tvymi slovy jeste mnohem vetsi zebrinak) rozhodne tak rozlamany nelezu :)

              • blue.sun  

                Mně to vysvětlovat nemusíš… Já to bral spíš jako jízlivou poznámku vůči českým modlám.

                • deekay  

                  Ja jen, ze to nepohodli ne vzdy musi byt tim, ze auto je tvrde tzn. zebrinak :)

                  • blue.sun  

                    Já beru žebřiňákovitost jako celek, ne jen podvozek. Pro mě k tomu patří i sedačky, nebo interiér jako celek.

            • vili  

              No, ja mam uz 270 000 na p307sw a tezko bys hledal mene pohodlne auto :-). Ale beru ze v ramci peugeotu je to spise vyjimka.

      • alinceb  

        Máme Galaxy něco přes 3 roky a spokojenost zatím veliká. Motor máme teda 2.0i Duratec 107kW – dost žere a moc nejede (ve srovnání se 140kW naftou, co mám ve služebáku).

        Co se týká záporů, tak rozhodně klasické dveře vzadu. VW má jasnou výhodu – šoupačky. Plasty uvnitř sice vypadají na pohled hezky, ale povrchová úprava nestojí za moc a auto se 150tkm bude už dost osahané/poškrábané.

        Klady:

        • podvozek – dost pohodlný a přitom i celkem slušně sedí (prostě Ford)
        • vnitřní prostor a 3 samostatné sedačky ve 2. řadě. Jen teda ty 3 dětské sedačky vedle sebe budou asi oříšek. Už jsem to taky vezl a moc se to vejít nechtělo (všechny Cybex Pallas M-fix).
        • spousta přihrádek
        • slušná ergonomie ovládání, vyjma tempomatu (VW je mnohem jednodušší)
        • pohodlné sedačky (přechod z O3 Style byl opravdu razantní změna)
        • výborná světla (Xenony) – na druhém autě mám základní xenony od VW a svítí tak o 20% hůř
        • roletky v oknech a tovární zatmavená skla vzadu (vůbec tam není vidět)
        • 3. řada sedaček v podlaze – sice bere prostor v kufru, ale ten je i tak dostatečný a prostě je mám pořad s sebou. Navíc jsou dost pohodlné a i dospělý člověk na nich dokáže celkem v pohodě sedět i na delší trase.
        • to auto se mi vzhledově fakt líbí
        • hlavně manželka je s autem fakt spokojená a měnit nechce

        Za 3 roky jsem řešil následující závady:

        • výměna brzd (klasika, na druhém autě je měním 1–2× ročně)
        • prasklé lanko páky ruční brzdy (standardně se řeší výměnou celé páky (cca. 4tis.), já to opravil sám pomocí řadícího lanka a čokolády – drží to už 2 roky)
        • přední tlumiče (ty jsem měnil teď nedávno ve 165tkm)
        • komplet výfuk – měnil jsem nedávno. Nejdřív odešel vlnovec a pak upadl celý tlumič, tak jsem nechal udělat komplet
        • rozlepilo se jedno spodní světlo a je v něm voda
        • v mrazu nebo vlhku zlobí parkovací čidla vzadu

        Na nákup můžu doporučit Auto-easy Liberec popř. TJK si nechával auto individuálně dovézt od někoho z Mělníka a ten byl taky super.

        • blue.sun  

          Kolik toho najezdíš, že měníš brzdy každý rok? Nebo myslíš brzdovku? Nedovedu si představit, že bych každoročně měnil desky…

          • alinceb  

            Za loňský rok cca. 70kkm…

            • blue.sun  

              I tak je to na dva roky…

              • alinceb  

                Nejezdím zrovna plynule, to je fakt, ale automat, ACC a převážně dálniční provoz tomu taky zrovna nepomůžou. Ale zas, že by brzdy někomu vydržely 140kkm, to bych chtěl vidět, jak jezdí…

                • Trainman  

                  Třeba na mém Passatu B6 se ve 130 tisících poprvé měnily. Je ale fakt, že provozními brzdami moc nebrzdím :)

                • mpIII  

                  ACC by mě sralo, vlastně to pořád stojí na brzdě. Nejhorší mi přišlo přibrzďování do zatáček… Ale je fakt, že najedu za rok sotva půlku toho, co ty.

                • blue.sun  

                  Mno, hlavně plynule, řekl bych. Aktuálně táhne mému autu na 115 tisíc a desky mají ještě dost velkou rezervu. Kotouče ani neřeším, ty auto nejspíš přežijou.

                  • oddie  

                    Bacha na to nebrždění, měnil jsem jednou jednomu brzdy, skoro nebrzdil, tak měl ve 150tis km na Formanu destičky na 3/4, jenže kotouče mu zrezly a muselo se stejně vyměnit oboje :D A ještě brzdil nesmyslným podřazováním postupně až do dvojky pokaždé, když potřeboval zastavit, tak měl v těch 150 převodovku horší než měl ve 300 servisní pickup, s kterým jezdilo všechno co mělo ruce a nohy a rozhodně ne šetrně…

                    • blue.sun  

                      Neuč starýho orla lítat.

                      Aneb… co se v BVP naučíš, jinde jako když najdeš.

                • roman 3D  

                  +1, teď jsem na 70 tis. km měnil zadní a mám už druhý přední před smrtí

        • Šaffy  

          Děkuji, koukal jsem na to a zrovna tam galaxyka mají. Tak tam budu volat. O tomhle bazárku jsem nikde nic nenašel.

        • Mr.Dawe  

          Mělník – ADK auto import (neznám ho, ale vím že dost vozí VW Tourany s Říše od fíreráků)

          • TJK  

            FB VW touran klub a nick Ondrej Ondrej… akt. mam od nej 1.4 TSI, DSG, 130tkm, full servis, hezky stav za 216tis kc … nejde od Stuttgartu. (vcetne dovozu a technicke)

    • jirka146  

      Koukni i na nissan nw 200, malé a prostorné.

    • Dvojan1  

      Tak jestli chceš nové a prostorné za ty peníze tak jedině toto. V naftě velmi spolehlivé a úsporné. https://www.dacia.cz/…gurator.html#… https://www.dacia.cz/…gurator.html#…

    • oddie  

      Jste mě tu nahlodli,že už po těch L2H1 Expert/Jumpy/Scudo koukám taky, kruci, doufám, že mě to přejde dřív než stihnu něco koupit :)

      • mr.antik  

        No je to plechovka…a jizdni vlastnosti dodávka…

        • blue.sun  

          Jenže prostorem se na to žádné MPV nechytá.

        • oddie  

          No jasně, vždyť to je dodávka, tak podle toho to taky jezdí… Trochu se mi to tluče, dlouhá verze je super, ale bude mi půl metru přečnívat z parkovacího místa před garáží, o parkování někde v Praze nemluvě. Ale zas ten prostor :D 6 lidí a 6 kol dovnitř, a tak. Snad mě to zas přejde, ostatně takhle jedem jen párkrát za rok a MPVčko 6 lidí a 6 kol pobere taky, akorát holt na nosiče…

    • ScottAspect  

      Co Buchanka? :D

      Všechno mechanické. Sice zážeh, ale co, v jednoduchosti je krása ;)

      • lukas aka mitro  

        Tohle je tak jednoduchy, ze to az krasny neni. Snad vyhoda je, ze pri oprave motora ti neprsi za krk…

        • ScottAspect  

          …sedíš a je ti teplo :)

          Ten motor je tam tak poddimenzovaný, že se snad opravdu nemůže pokazit. Docela bych se v tom chtěl projet.

          • zdenal8  

            V pátek sem ji potkal v Onuceho Dobřanském ghetu. Dokonce na hlínách a skoro to vypadalo, že na tom má i xenony. Normálně buchanka v tuningu.

    • Jirka63  

      Zapomněli jste na Dacia Dokker, s lepší motorizací Artica nebo Steepway, kola 29" se vejdou v pohodě, na přespání to je ale kratší, 7 lidí se ale také nevejde. Budeš ale mít nové auto se zárukou a ještě ti cca 100 K zbyde. Minimální náklady na servis, za 6 let ani jedna porucha. Ale u hlupáků budeš za socku :-)

      • MilanT  

        Říkáš Dokker a že se vejdou 29" kola?

        To by mě zajímalo zda se tam moje dva epicy vejdou bez sundání předních kol.

        Vlastní zkušenost?

        Trochu též uvažuji o autě na výlety.

        • Jirka63  

          V pohodě, jenom je třeba trochu natočit přední kola kvůli délce, resp. je dát trochu napříč.. Zafixuji gumou nebo bagáží, a jedeme. Když jsme sundali přední kola, tak jsme jeli i ve třech, jenom sklopené 2/3 sedadlo, i s bagáží. A kdyby se vyhodila zadní sedadla, tuším 2–3 šrouby, tak už vůbec není co řešit a šlo by tam i spát. Sklopená sedadla dají přes 30 cm. Je to vevnitř trochu hlučnější, za ty peníze :-), chladí to, neprší do toho. Je to prostě osobní náklaďák, který si na nic nehraje. P,S, Sklápím je 2/3 sedadlo, fixuji k 1/3, když je třeba

          • MirosPikos  

            Zrovna vedle jednoho Steepway parkuju. Škoda že nedělají ještě něco silnějšího, nejlépe 8V nebo alespoň 6V.

            • mirorek2  

              no jednu takovou popelnici mam v praci, boha jeho to je kram, mit to vic nez 1.6 roztrhne to ty plisky vejpul

              a ma to kufr dlouhy asi jak oktavka kombajz, jen na vysku je to samozrejme budka, ale kolo dovnitr ani prd 5 mistna verze d(j)ouker

              • oddie  

                No jen počkej, ty to schytáš :D

                • mirorek2  

                  no asi neni ani za co, bo s tim zdorbem musim v praci jezdit ja… mel jsem kdysi R19 ph2 a byl lepsi ve vsem, krom prostoru samo

    • Pista.Wassermann  

      Peugeot traveller

      Několik recenzi od Glogu na YouTube.

      https://youtu.be/RqWZrm6SkRA

      • MirosPikos  

        U mě to vypadá na Zafira Life médium. Což je taky PSA akorat jiná maska a volant. Ale mám tam známého a půjde něco vymyslet s cenou.

        Chtěl jsem berlingo s tou 1.5 dehet. Benzin nepřipadá v úvahu kvůli 3 válcům. Ale co jsem slyšel od servisaka jaké byly problémy s 1.6, přičemž 1.5 z ní vychází (snížené vrtání). Říkal ať jdu raději do 2.0hdi. Což znamená vyřadit menší levnější variantu a jít do větší (traveller, proace, spaceturer nebo zafira life). Hlavou mi snad ještě vrtá hlavou nějaká poctivost typu Chrysler Pacifica 3,6L. Přeci jen ty motory jsou konstruovány na jiný nájezd než evropský rádobyekosračky.

        • ZPetr  

          Díval jsem se na tu Toyotu proace L2 v 2.0 , je tam 5 let záruka nebo 1 000 000 km. Jen co jsem se díval tak jsou to motory s Blue motion? Tak nevím jestli mi to má vadit. Jo a nevejdou se do 450 000,–

          • gersa  

            Bohužel jiný motory do toho TPCA nedělá bo Euro normy

            Já bral loni v létě předváděcí auto za 666k, takže 450 asi bude hodně nereálný. Ale třeba jsem jen mimo obraz s cenama

          • scret  

            mame Toyotu Proace v plny palbe, takze cena lehce pres mega a kdyz jsme porovnavali s Pazoutem, tak v Toyote jsme paradoxne uhadali lepsi cenu… Takze zkus porovnat ceny pazout, citron, toyota a ted uz i opel…

        • jamaco  

          1. 6hdi je velký internetový strašák.. Ale myslím že ta informace už není zrovna nova.. Týkala se hlavně původní 16V verze která měla servis po 30kkm jak bylo tenkrát moderní.. Pak to upravili a od té doby slušný motor.. Chce nesizeny servis a pak funguje jako každý druhý.. Sám jsem jeden koupil s 180kkm a nyní má 260kkm a funguje..

          • BabbaJagga  

            1.6hdi mi můj mechanik doporučil jako jeden z nejspolehli­vejsich motoru. Opravuje všechny značky a má docela přehled. Dle jeho názoru též případně ND jsou cenově dostupné a zatím dobre sehnatelne.

            • roman 3D  

              ano ale od r.2010–11 kdy 16 ventil nahradil 8 ventil

              • BabbaJagga  

                Já vycházím z toho, ze máme rok 2020, takže kupovat cokoliv kolem 2010–11 nebo staršího, pokud nejsem zrovna fanda do veteránů, by se mi nechtělo. Ale je to jen můj názor, chápu, ze jsou na tom lidi finančně tak, ze jim nic jiného nezbývá.

        • antoda  

          A co presne je na 1,6hdi/1,5hdi spatne? Sam jsem si na praci 1,6blue hdi koupil, najel jsem na tom 240tis a ted jsem to vymenil za 1,5hdi. S tou 1,6 jsem nemel problem a jizdne je 1,5 ve vsem lepsi, ale spolehlivost ukaze cas.

          Na tom minulem jsem delal servis po 15tis vzdy s proplachem a krome oleje a brzd jsem na tom delal jen rozvody. Takze bezna planovana udrzba.

          • Cavendish  

            Staré 1.6HDI co mají 16V trpěli na debilní vanu. Nevytkl všechen olej a ta největší hrůza tam zůstala. Pak se zadíralo turbo a karbonovalo to. 8V verze na tom jsou lépe a chodí většinou bez problémů.

            S 1.5HDI zatím větší zkušenosti nejsou. Chce to ještě 2 roky počkat. Osobně bych ale šel raději do 2.0HDI. JE to prostě bytelnější motor.

    • vt  

      Zkusim se tu prizivit – hledam rodinny kombik, cca do 400kkc, nove nebo predvadecka, benzin, min 85kW. Najezd mam tak 15kkm rocne.

      Na co koukat?

      Dlouha leta jezdim v ruznych Megane, jsem celkem spokojeny, takze novy Megane je jeden z favoritu. Novejsi 1.333 motory se zatim zdaji ok, ale jeste s nima neni moc zkusenosti.

      Dal se mi zda dobry tip Toyota Auris 1.6, prodavaji se predvadecky s najetymi 10kkm. Stary klasicky ne-turbo motor by teoreticky mel byt vhodnejsi pro nase caste popojizdeni na kratsich trasach.

      Jinak mi prijdou vsechna auta ± stejna :-)

      • Lance  

        To co pises. Auris

        • BabbaJagga  

          Pokud beru Aurise jako “dočasnou” náhradu Corollu, byl bych opatrný, u Coroll dost haprovaly převodovky, teď jsem měnil sice u 15i-lete s 252 tkm, ale dozvěděl jsem se při te příležitosti docela nehezke věci jak od servismanu u Toyoty, tak od lidi z vrakovist. Byli tací, či jim odešla ve 120, ale i 80 tkm. Je tedy otázka, jestli už se Toyota poučila a naučila.

          • Janes  

            Jaké generace Corolly se to týkalo?

          • mastihuba  

            si nevybereš, mne mechanici vystrašili že u i30 se ve 100tis zacnou loupat supiny z katalizatoru a zadře to motor…

            • oddie  

              To by mě zajímalo, jakým myšlenkovým pochodem k takové hovadině došli.

              • mastihuba  

                třeba tim že měnili jeden motor za druhým? :) nejvíc teda u i20

                • oddie  

                  To sice měnit mohli, ale tvrdit, že motor zadřely šupiny z katalyzátoru může jen někdo, kdo neví ani jak vypadá katalyzátor, ani jak funguje motor. Ale vůbec mě to u „mechaniků“ nepřekvapuje…

                  • mastihuba  

                    ja mechanik nejsem, ale princip spočíval v tom že katalizator je blízko u hlavy a vlivem vysoké teploty dochází po čase k degradaci materiálu a jeho rozpadu(okuje? šupiny…?), při zpětným tahu to mělo nasávat tenhle bordel zpět do motoru a postupně přidírat…

                    nemám pro to žádný podklady, ale o přidírání a postupné ztrátě výkonu až po zadření se mi to doneslo ze dvou stran. Z jedné firemní flotili a z autorizáku… osobně to zkoušet nehodlám a když se naskytla potřeba většího auta, tak to šlo z domu. U mne se do 80tis nic neprojevilo a jen jsem tankoval benzin na rozdíl od fokusu nebo transitu, který máme ve firmě.

                    Polemizovat s tebou o kvalitě mechaniků v autorizáku nemužu, protože sam tomu nerozumim. Výkresy uložení, ani materiálový sožení katalizátoru neznám a neznám ani teplotu plynů, který přes něj jdou. :)

                  • Vilém  

                    No, na hyundai forech to resi. Pry kat blizko za hlavou a po horni uvrati, nez se zavre ventil, to muze neco nasat. Pak taky castecne vini EGR.

            • BabbaJagga  

              Mě nikdo nestrasil, všichni jen chvalili. A pak jsem zůstal trčet na dálnici :(

              • Janes  

                S I30 kombi s automatem jsem jel 3× Praha-Split a zpět, tak mě nestraš, letos jedu znova :-).

            • scret  

              uz si nepamatuju, ale to bylo jen u ty 1,6ky, ne?

              • mastihuba  

                u benzinu… popravdě ani nevim u kterýho, prej víc u i20…u i30 to prej skoro nebylo

                • scret  

                  i30 1,6ka – zatim do 100tkm a OK, i30 1,4ka – najeto cca 120tkm a taky zatim slape jak vino… Tak se uvidi…

      • jamaco  

        Vyber v podstatě cokoliv co je v rozpočtu a co se ti líbí.. Koukni na Kia ceed.. Podle mě hodně povedené kolem limitu bude i se slušným motorem..

        Megane nový jsem zkoušel a byl jsem z něj v dost nepříjemném šoku.. A pak ještě Opel Astra koukni

        • Janes  

          Asi tak, Auris, Kia Ceed a Hyundai 30, nebo 40, ty jsou ovšem převážně s Dieselem.

        • vt  

          Novy Megane jsem zkousel a jelo se mi dobre … je to pochopitelne chvilkova zkusenost. Co se ti nezdalo?

          Astru pred rokem koupil tata a porad nas do ni tlaci, tak jsem ji nejak vytesnil z vyberu :-)

          • jamaco  

            Kopiruji svůj příspěvek z jiného fóra.. Vystihuje mě tehdejší pocity

            1.3tce 140k dobrý.. Jede to až až..reakce teda trochu gumové..

            Ale interiér hrůza dle mého.. Výbava intens jedna z těch vyšších.. Kůže na volantu jak nejhorší koženka, opěrky hlavy jakbysmet.. Nějaký šílený semiš na operadlech.. Tlačítka stropních světel každé s jiným chodem.. Tlačítko tempomatu jsem myslel že se ulomilo když zacvaklo (když jsem ho konečně našel) a jako vrchol totálně rozvrzana řadící páka.. Jak kdyby se ty dva plasty co jí tvoří nějak rozklizily.. ergonomie vselijaka… Pěstovaly se mi tam nějaké Eco kytičky.. A nejhorší bylo když mi na nájezdu na dálnici z Karlovarské na okruh směr Plzeň v 50kmh začal ujizdet predek.. Zapomněl jsem se podívat co tam bylo za pneumatiky a jako jo bylo mokro a ta zatáčka je utazena ale to jsem v jiném autě nezažil.. Najeto to mělo 18tis. Tak asi pneu z výroby..

            • jamaco  

              S odstupem tedy hlavně dílenská ne- kvalita interieru

              • vt  

                Jo dik za info. U auta za 400k si nedelam iluze, je to takovy Alivio :-) … ale potrebuju delnika, jinak mne autra nezajimaji, tak to zkousnu.

                • tompca  

                  Mám Megana s 1.6 ( 84kw) 3 roky a týden, přesně jsem se rozhodoval mezi ním a Aurisem. Jelikož byl tehdy o 100t levnější vzal jsem ho. Najeto 46t km, před týdnem na záruku měněno ložisko v předním kole a stabilizační tyčky ( dělají je snad z plastu). Jinak v interiéru ovládací prvky levný plast, docela pohodlná sedadla a loketní opěrka. Žádný zázrak to není, ale jezdí to a docela pěkně vypadá. Auto beru jako ty, jako dělníka s co nejnižšími náklady.

                  • Janes  

                    Mám necelé tři roky Toyotu Corolla sedan, 1,6 97 kW, najeto téměř 60 000 km převážně při těžké službě, dojíždění do práce do Prahy 30 tam a 30 zpátky. Musím zaklepat, ale technické problémy NULA.

      • RomanH  

        V srpnu jsem bral v podstate jednoho z poslednich novych Aurisu. Co jsem zaznamenal, tak poctiva atmo v kombi uz byla jen u nej (1.6), Kia Ceed a Fiat Tipo (oboje tusim 1.4, nevim presne).

        • BabbaJagga  

          Co Mazda, ti myslím taky jedou ještě atmosféry? Ale je fakt, ze kombi dělají v 6-kove řadě.

      • vt  

        Tak uz jsem vybral – vezmu Toyota Auris 1.6.

        Akorat mne zarazilo, ze nejobycejnejsi vybava Classic (ktera mi bohate staci) nema imobilizer.

        Takze bud muzu vzit 2019 1/2 roku starou s 10kkm najezdem bez imobilizeru nebo s imobilizerem ale rocnik 2018 s 25kkm – cena je ± stejna.

        Ma imobilizer smysl? Kdyz jsem mel starsi auta, tak mne imobilizer jen stval :-) ale u 1–2 roky staryho si rikam, ze by mohl mit smysl.

        • Vilém  

          Co myslis pojmem imobilizer?

          • vt  

            To ze nemuzu bez orig klice nastartovat, bo je nekde neco blokovano.

            • Vilém  

              Tak to ano, myslel jsem, ze tim myslis poplasne zarizeni. V cem te to stvalo?

              • vt  

                U staryho auta jsem mel jen jeden orig klicek, vyroba noveho stala jako 1/2 ceny vozu :-) Jinak vse ok a 10 let vse fungovalo spravne.

                Ted jde o to, zda na tom trval u koupi noveho vozu, kdyz se daji vygooglit informace, ze to vlastne zadna velka ochrana proti ukradeni neni.

                • MirosPikos  

                  Kradou se vůbec tyhle auta? Tak jako tak, pro zloděje to žádná překážka není. Obchází se jinačí zabezpečení.

                  • vt  

                    Kolega mi ukazoval nejakou statistiku PCR, kde to limmitovalo skoro k nule.

            • RomanH  

              Fakt si jses jistej, ze to tam neni ? Imobilizer je tam podle me (i manualu) automaticky.

              • vt  

                Podle vseho v tech poslednich modelech 2019 verze Classic neni. Vsechny ostatni uz ho maji.

    • Jakobo  

      Fiat Doblo? Tady je recenze a nazory tohoto pana se mi libi..

      • vt  

        Jo na Doblo jsem koukal, libilo by se mi, ale ma zoufale malo NCAP hvezdicek :-/ Netusim na kolik tomu verit, ale duveru to nebudi.

        • MilanT  

          Tak já už jsem skoro ve finále a asi to bude Opel combo Life XL 96KW/130 kobylek.

          Dlouho jsem se rozhodoval mezi Rifterem,Berlingem a Oplem. Nakonec asi rozhodne lepší cenová nabídka Oplu při skoro totožné výbavě a že servis mám 10 minut od baráku.

          Je mi jasné že moc krásy designově nepobral, ale už si začínám zvykat když se na něj chodím koukat :-)

          Posledních cca 24 let jezdím oktávky a tak jsem na takovou tu strohost zjevu zvyklý a spíše oceňuji praktičnost.

          Na vožení dvou kol 29" v nerozebraném stavu by to mělo být super a to byl vlastně můj hlavní požadavek.

          Jediné z čeho mám obavy je spousta té elektroniky. Takže doufám že budu mít kliku a nebude se to moc po této stránce sypat.

          • LRRTM1  

            Tak ať Ti ten Peugeot dělá radost :-)))

          • MirosPikos  

            Můžeš se podělit o cenovou nabídku? Klidně do soukromé zprávy. Rád bych trochu popohnal lokální prodejce. Mě zatím nejlepší cenu udělal Citroën ale podle mě musí umět ještě cca 20k dolů.

            • kamaro  

              Chce to obejít i více prodejců jedné značky. Když jsme kupovali Berlingo, tak v Ostravě nám nabídli cca 470k. V podstatě stejnou cenu nám nabídli i ve F-M. Ale potom dodali, že jestli to vezmeme na IČO, tak v rámci firemní flotily nám to dají za 430k. Jsem OSVČ, ani to nedávám do nákladů, jen jsem podepsal papír že to auto během půl roku neprodám. Každý prodejce může mít různé akce a slevy.

              • tomo_111  

                kamaro, aka je tam potom zaruka? neprichadzas kupou na ico o standardnu spotrebitelsku ktora chrani viac (skrz poziciu spotrebitela ako mensieho a slabsieho, narozdiel od B2B autosalon-ico)?

                Dik

                • kamaro  

                  Záruka stejná, mohl jsem si i připlatit obvyklou částku za prodloužení záruky nad zákonnou mez.

                  Jediné co jsem podepisoval, tak že to do půl roku neprodám dále.

                  • tomo_111  

                    takze sa jedna len o to ze to predajca kvoli nejakemu naplneniu predajneho planu (na ktoru ma naviazane nejake ceny/vyhody/wha­tever) preda ‚akoze firme‘, ak to nedavas do nakladov/neod­pisujes DPH tak je to vlastne ako by som si to kupil ako fyzicka osoba?

                    Tak to nie je spatna zlava :)

                    • kamaro  

                      Ano, nepodepisuju to, v podstatě jsem to koupil stejně jako běžná fyzická osoba. Ale měl to jen jeden prodejce značky, když jsme se u jiného prodejce ptali zda mají nějaké slevy pro podnikatele, tak nic nenabídli.

                      Taky nás to překvapilo že nám takovou slevu nabídli. Prý můžeme založit firemní flotilu. Řekli jsme jim, že těch aut kupovat více nebudem, ale to jim nevadilo. Prostě prodejní akce jednoho z prodejců.

                      Jo a ani to nebyla skladovka, nechávali jsme si auto vyrobit dle naší konfigurace a cca 2 měsíce čekali.

          • Forester  

            Myslím, že jsi vybral dobře. Řešil jsem taky výměnu auta (podzim 2015) a nakonec skončil u Berlinga (XTR, 1,6eHDi 88kW, 120 koní). Pokud přijmeš to, že je to osobní dodávka (to nový už zase blíže osobáku), tak se s tím dát v pohodě vyjít.

            Jen dobře vyber doplňkovou výbavu. Dnes bych možná udělal jinak. Mám Modutop (střešní okna, klima dozadu, polička a box vzadu), což je fajn, ale výrazně to omezí velikost otvoru vzadu – zadních dveří (pod střechou je 60litrový otevírací box na blbosti). Kolo mám XL, takže s tím trochu bojuji. Menší kola zbytku rodiny bez problémů, sklopím nebo vyndám sedačky (z nového se, myslím, nevyndávají, ale zaklápějí do podlahy). Pokud vezu více kol, držák na kouli (na střechu se už blbě dosáhne a to nejsem žádný skřítek :-). A tam zase pozor, ne s každým držákem na kouli otevřeš zadní dveře (zapomněl jsem objednat otevírací sklo u zadních dveří). A taky jsem u výbavy XTR ocenil plech pod motorem (v servise mi tvrdili, že tam je nějaký plast, ale mám nějakou verzi, kde je doopravdy plech).

            Za 4,5 roku a cca 90 tis. km bez problémů. Jednou ročně servis a pohoda. Co mě trochu štve, ale souvisí to s tím, že je to dodávka, že tam všelicos drnčí. Začalo to po cca dvou letech. Holt tvrdý plasty a kvalita zpracování.

            Jinak si nemám na co stěžovat.

            • kamaro  

              Ano v novém nejdou sedačky vyndat, ale sklápějí se dopředu. Bohužel tím, že zůstávají stále uvnitř tak ubírají prostor. Sice se složí skoro do roviny, ale furt tam jsou a místo nich by jsi mohl uložit jiné věci. Toto je bohužel věc proč jsem nakonec šel do jednoho z posledních kusů 2. generace a nešel do 3. generace (která se mi ale designově a výbavou líbí více).

              Jinak zatím (necelé dva roky a 43kkm) bez problémů, ale občas to vrzne (zejména v zimě). 1,6eHDi 88kW, 120 koní v dlouhodobé spotřebě 4,9l (ne dle palubního počítače, ale dle celkového objemu paliva načerpaného za 43kkm provozu).

              • Forester  

                spotřeba 4,9? Tak to respekt, jezdím za 5,8 a říkám si, že jsem dobrej :-)

                • kamaro  

                  Palubní počítač mi ukazuje mírně vyšší spotřebu, cca 5,1l-5,2l. Ale já jezdím skoro jako důchodce, po dálnici 110–115 km/h na tempomatu.

                  • Forester  

                    jezdím možná maličko rychleji, ale žádný závodník nejsem … a ani Berlingo není závodní auto :-), tankuju skoro vždy lepší naftu, hodně používám tempomat, ale pod 5,5 jsem se asi nikdo nedostal. Je ale fakt, že mám spousty jízd kolem 20 km.

                    Tak ať to pořád jezdí!

                    • kamaro  

                      Díky, tobě taky. Já od auta neočekávám buhví co, beru to spíše jako nutný spotřebák, ne něco do čeho se potřebuji zamilovat. A toto auto je prostě praktické, v porovnání s jinými však interiér není nic moc a jízdní vlastnosti odpovídají velké krabici. Ale když otevřu ty zadní vrata a vidím tu nízkou a širokou nákladovou hranu navazující na podlahu kufru, seru na to jak to vypadá a jezdí.

          • Jožino  

            U nas v rodine byl 2× bratricek od Opel Combo, Fiat Doblo 6 a 4 roky a nemuzu na ne dopustit, pro 2 dospele a 2–3 deti idealni, prostorove vychytane; v praci maji chlapi Berlinga a vzadu nakraji si chlap nesedne. Takze za mne je Opel Combo dobra volba

            • Luke96  

              Minulý Opel Combo byl Fiat Doblo. Současný Opel Combo je nový Citroen Berlingo.

              • kamaro  

                Jo a z toho vyplývá, že celá zadní půlka je u všech trojčat Berlingo, Partner, Combo stejná. Stejně jako motory, auta se liší přední maskou a interiérem palubní desky…

            • Forester  

              To je trochu divny, bo vsechny 3 sedacky vzadu jsou u Berlinga stejny.

              • kamaro  

                Jo, to jsou, ale zároveň je u dveří v úrovni ramen taková „boule“ kvůli pojezdovému mechanismu zadních dveří. A toto trochu překáží.

                • Forester  

                  OK, mas pravdu. Ja vzadu nejezdim :-), ale vim, ze sedacky jsou uplne stejny.

                • Jožino  

                  Dětem ty boule nevadí, ale chlap si tam pohodlně nesedne.

                  • kamaro  

                    Já jako chlap 165cm vysoký si tam lebedím :-)

                    Ne, vážně. Je to tam trochu nešťastné, ale je to konstrukční nutnost kvůli pojezdu dveří.

                    Ale pokud jsou vzadu děti, tak je to v pohodě a je to jedno z mála aut, kam se vejdou tři sedačky vedle sebe.

                  • Jožino  

                    OPRAVA – nove Berlingo je velmi pekne auto, a na zadnich sedadlech uzneni ta boule v urovni ramen kvuli bocnim dverim, jednim slovem uzasne zvenku i zevnitr. Pokud bych znovu porizoval auto pro rodinu s detmi i odrostlejsimi, tak Berlingo je jasna volba

                    • mastihuba  

                      ty jo, kdyz to clovek srovna s berlou v roce 2002…pripadne c15? nebo jak se jmenoval predchudce… krasny auto.

                      • pepek  

                        Krásný auto pro instalatéra.

                        • mr.antik  

                          krásné auto pro ty, co potřebujou prostor… instalatér si radši vezme plecháče s přepážkou…

                        • jIrI___  

                          Tak pořád je to malá dodávka a dodávky nikdy krásné nebyly a ani nebudou, s tím je k tomu třeba přistupovat :). Mě třeba iritují ty rozdělené světlomety s hlavními funkcemi až hluboko pod DRL, na oko mi to tam prostě vůbec nesedí. Připomíná mi to dvouplošník :)

                        • mastihuba  

                          tak chapu fofo je nejvic :) ale nekomu staci auto typu krabice od bot s motorem a nekdo resi jizdni vlastnosti jak vatanen :)

                      • standoslav  

                        C 15 byl pick up

      • Cavendish  

        Doblo dobrá volba. Pokud benzín, tak brát onu 1.4. Pokud naftu, tak co největší možný obsah. Ty malé 1.3 a 1.6 poněkud trpí.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse