• bestom

    Prosím o radu k vidli SID worldcup ,rok 2009,nebo 2010 ,před vyjížďkou po nastavení je vidle krásně citlivá ,ale po cca 2hod jízdy se citlivost zhorší a vidle je viditelně tužší ,foukám cca 100/100 na 70kg .Olej je pravidelně vyměňován .Ví někdo kde hledat chybu ,pomohla by repase a výměna těsnění ? díky

    0 0
    • jonti  

      Vazelina/olej nad pistkem a taky by to uz asi chtelo rozebrat a namazat.

      0 0
    • bestom  

      díky, co nejdřív s tím zajdu do servisu

      0 0
      • DaD  

        Také otázka.Tentokrát na SID model 2015

        Včera dostala vidle na trailech docela za uši,žádné tvrdé dorazy to ne,ale vysoké schody rychle za sebou,hodně na brzdách a chodila opravdu hodně do zdvihu.Dnes ráno přijdu a vidle byla měkká jak máslo.Už to mě zarazilo.Dofoukal jsem ji tedy na mých 71bar (67kg) a chodila stejně do zdvihu jako před švihem.Ovšem s tím podstatným rozdílem,že se mnohonásobně zhoršil odtrh a vůbec po nasednutí nejde do sagu.Musím se na kole dopředu zhoupnout,aby to něco provedlo.Předtím jsem měl při tom samém tlaku sag 30%. Má někdo zkušenost co se jí mohlo stát?

        0 0
        • Zdyn  

          Hádám, že není tlak v negativce. Tedy těsnění vyměnit.

          0 0
        • Vilém  

          To bude tim 71 barem.

          0 0
          • novas752  

            To by bylo přes 1000 psů. :)

            0 0
            • DaD  

              Sry chlapci. 71psíků,samoz­řejmě.Ale místo trefování mi radši řekněte,co se tam posralo :)

              Zdyn: Takže myslíš,že tam odešlo těsnění a vzduch je jen v pozitivce? Zní to logicky.

              0 0
              • Vilém  

                No pravdepodobne to, co pise Zdyn.

                0 0
              • kubad  

                ze spodu na vzduchové noze je vevnitř ve šroubu ventilek – tím vypustíš negativku, ale nevím přesně jak a v kterých verzích

                0 0
                • DaD  

                  To si asi pleteš s Dual Air systémy.Všechny novější mají Solo Air. Tohle je model 2015 takže tam žádný ventilek není a nedá se s negativkou nic dělat

                  0 0
                  • Vilém  

                    Neplete, nekde se to tu resilo, ventilek byl schovanej nekde pod spodni matici, uvnitr plunzeru vzduchove casti.

                    0 0
                    • kubad  

                      tak tak, je tam nedávno sem měnil zdvih na SoloAiru – je tam, jen si nevybavuju jak je přístupný

                      0 0
                      • Nikovlas  

                        Takže solo-air má 2 vzduchové komory?

                        0 0
                        • kubad  

                          samozřejmě

                          u DualAir foukáš každou zvlášť

                          u SoloAir se přepouští automaticky

                          0 0
                          • Nikovlas  

                            Aha – já to nikdy nějak zvlášť nezkoumal. Myslel jsem, že je tam negativní pružina…

                            Pokud se ale přepouštějí automaticky, proč je ve spodu nohy ten ventilek? Normálně se to fouká nahoře jako Reba, ne?

                            0 0
                            • allrose  

                              abys mohl odfouknou při stucku

                              0 0
                              • Nikovlas  

                                Chápu tedy správně, že pozitivka a negativka jsou propojené pouze v poloze, kdy vidle není zasunutá. Když pruží, komory logicky propojené nejsou. Pokud by například prudce uniknul tlak z pozitivky a vidlice šla sama od sebe do zdvihu, komory přestanou být propojené a vyšší tlak v negativce bude bránit opětovnému vysunutí nohou a vyrovnání tlaků – a proto je tam ten druhý ventil?

                                0 0
                      • allrose  

                        v rebě je pod imbusem (nebo nad záleží na úhlu pohledu :-)

                        0 0
                      • DaD  

                        Měls pravdu a ten ventilek tam byl schovaný pod imbusem! Díky za info.Bylo tam jen minimum vzduchu.Pokud bych jí nafoukal,tak by se měla citlivost vidle zvětšit a být jako předtím,že?

                        Je tam ale problém s tím,že je tam asi potřeba nějaké redukce.Je tam závit samice a ještě k tomu hrubá jak sviňa…

                        0 0
                        • DaD  

                          Tak foukat to je ale stejně *********,když se to má automaticky přepouštět.Takže je tam v řiti asi to těsnění,nedrží v ní vzduch a leze do pozitivky,že?

                          0 0
                          • allrose  

                            spíš ti utekl vzduch z negativky do nohy..méně citlivá..odchlípni gufero,zastrč podél nohy párátko a pokud to pšoukne a zvětší se citlivost tak ti odešlo těsnění a čeká tě výměna

                            0 0
                            • DaD  

                              Mohu vyzkoušet.Nemohu ale to těsnění v noze poškodit,když tam něco i tak relativně malého strčím?

                              0 0
                              • allrose  

                                zatím jsem s tím neměl problém,ale „děláš to na vlastní nebezpečí“

                                první břit vidíš z venku,vnitřní těsní z nohy ven,proto když je natlakovaná noha ti tlačí na vnitřní břit a stahuje ho a tím sníží citlivost +noha nemá kam zajet (vytváří další píst proti zasunutí)…a někdy vystřelí gufero

                                doufám,že je to srozumitelné

                                0 0
                                • DaD  

                                  Napsal jsi to dobře a rozumím tomu.Díky.

                                  Nicméně,stejně nemám po rozebrání čím to máznout, a tak zítra ráno půjdu do servisu.Jsem domluvený,že mi ukáže co a jak a také tam pořídím mazací sajrajty.Pak už to budu doma dělat sám.

                                  0 0
        • scret  

          jak pisou kluci, z logiky veci mas moc vzduchu v negativce a malo v pozitivce… zrejme spatny tesneni..

          Takze rozebrat, vycistit, namazat a slozit… Tim se vyhnes shaneni tesneni, ale ma to riziko, ze pokud to nepomuze, pak to budes delat znova:)

          0 0
          • DaD  

            Těsnění bylo v řiti a opravdu to nafoukalo do nohy.Když se rozhazovala vidle,tak to z nohy pěkně fouklo.Nechal jsem to už udělat komplet a vyměnit celou sadu těsnění.Ta nová sada,co se dávala,má už to inkriminované tešnění co odešlo udělané úplně jinak a vypadá to,že by to mělo být o dost lepší.

            Taky už to byla pěkná sušenka a teď jí to jede o poznání lépe:) Celá ta sranda stála litr,ale nevím,zda je to moc či málo…

            0 0
    • scret  

      „olej pravidelne vymenovan“ – to znamena co? jednou/2roky?

      Osobne bych koupil novy stiraky a i novy tesnenicka a udelal servis.. Osobne mam vypozorovany, ze RS stiraky nejsou dle myho nicmoc a i relativne novy na konci vyjizdky zhorsej trochu odtrh vidle…

      Ale to je jen malo… Pokud jsou uz starsi (pises, ze je vidle 2009), tak uz nebudou nic extra…

      0 0
    • 01carbon  

      SID 2014 – 7× reklamace – výměna střev, výměna vnějších nohou… – mam pocit, že původní je již jenom ten ventilek :-( Někdy pomůže jí fouknout jenom trochu a vytáhnut nohy od sebe – tím se přepustil tlak – když se nafouká moc, tak to nepřetáhneš , když málo, tak se nemusí přepustit.

      0 0
      • DaD  

        No tak to potěš.7× reklamace,to bych jim tu vidli strčil do zadku až po podkovu:)

        Jinak jsem zkusil ten tvůj tip a ani prd…

        0 0
        • 01carbon  

          Orig. servisní sady jsou dvě – liší se barvou gufera – černé mají menší tření než šedé. Nejsem si jist, jestli náhodou nemají stejné part.n. :-(

          0 0
          • Smazaný účet  

            Sid nema dva stiraky nad sebou…cerny a sedy?

            Ikdyz tora taky ne…hmm..zase domain a boxxer maji..sem zmateny…

            0 0
            • 01carbon  

              RS prodava pro sid a rebu servisni sadu. Ta obsahuje gufera 2ks, o kouzky, plast.tesneni a hlinik.polozky.

              Mel jsem sadu kde byly sede gufera a sadu s cernymi. Tak jsem zacal zjistovat u zitneho zda je rozdil jen v barve. Nepsal jsem nic o dvou gufarach nad sebou. To prodava enduro bearings

              0 0
              • allrose  

                Asi před 8 lety jsem bral sadu s šedými gufery na rs..a ty vůbec netěsnly(tahaly olej ven) a byly víc plastový,nicméně po stažení pružinek vně i uvnitř to šlo..a jsou tam dodnes

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.