• MI.KU

    Ahoj začínám zvažovat výměnu vidlice za Sid 35 ve 120mm.

    V podstatě by mě zajímalo jak moc velký rozdíl je mezi verzí SELECT CHARGER cca 17 tisíc a ULTIMATE RACE DAY cca 19 tisíc.

    Jedná se mi o to zda budou mít cca stejnou citlivost nebo bude ULTIMATE výrazně lepší?

    A dál se mi jedná o servis jak moc rozdílný bude, dají se obě verze dělat doma nebo je to už výrazně složitější?

    Jakou verzi by jste brali a proč?

    0 0
    • tomxxx  

      Jsou to stejné vidlice až na dvě věci. Ultimate má ohoblovanou korunku ještě na CNC, takže je asi o pár gramů lehčí. Zbytek rozdílu hmotnosti je ušetřený na tlumící patroně.

      Tlumení je druhý rozdíl, ultimate má race day patronu, je to malinká patrona s troškou oleje a vakem jako na charger damperu. Select má patronu bez vaku, podobnou Fox Grip. Náročnost servisu je podobná.

      Je asi jedno co vezmeš, mně se líbí spíš ultimate hmotnostně a CNC korunka. Na druhou stranu je otázka, jestli race day patrona, kór na 35 (trail) vidlici, nebude trpět.

      Za mě, nejlepší kompromis je select plus, který se samostatně ale koupit nedá, s charger damper tlumením.

      0 0
    • novas752  

      Běžný servis je na obou totožný. Do tlumení neni třeba lézt dokud funguje, nebo maximálně vyměnit olej, pružení a spodní nohy jsou stejné.

      Osobně bych radši klasiku než Raceday, ta patrona je tak malinká že ve mně pocit životnosti nějak nevzbuzuje.

      0 0
    • MI.KU  

      Aha díky moc. No měl jsem za to, že Ultimate má víc nastavení (ještě jsem to nestudoval jen co sem viděl na e-shopu) tak jsem si říkal, zda se nedá vyladit na lepší chod.

      Jinak se mi víc zamlouvá ta levnější, protože to tlumení je víc rozšířené a ta váha je mi stejně fuk plus nižší cena.

      Nicméně to ještě projdu podrobněji.

      Předpokládám, že přechod z Reby RL Solo Air 2020 by měl být dost znát.

      0 0
      • tomxxx  

        Nastavení mají stejně. Race day už nemá low speed kompresi.

        Jinak pozor na označení tlumení, je charger RC, charger a race day. V selectu je charger RC.

        Jediný asi poznatelný rozdíl je, že charger RC nemá tvrdý lock, ale nehoupe jako u morion controlu, jen se zaboří při nárazu a zase vrátí.

        0 0
        • MI.KU  

          Aha hele MC mám teď a jsem s ním v pohodě stejně skoro nezamykám. Tvrdý Lock ani nepotřebuji.

          0 0
    • MI.KU  

      Začal jsem pročítat a našel jsem info že ten Ultimate je na domácí servis snažší.

      Tlumení se prý jen odvzdušní a mění se max olej a prý doma brnkačka od Charger, který je výrazně složitější.

      Zároveň jsem koukal, že celý RaceDay vyjde na cca 5 litrů kdyby se to celé vysralo což není zas taková raketa jakou jsem čekal.

      Sice mě víc lákal SELECT tou cenou ale teď si říkám, že snažší servis by byl příjemný benefit a ušetřit cca 150g a líp opracovaná korunka, plus ta lesklá povrchovka na nohách by nemuselo být špatný.

      0 0
      • novas752  

        V obojim stačí jen měnit olej a odvzdušnit.

        0 0
      • tomxxx  

        Tak jestli ti přijde snazší servis lepší v tom, že vlastně jinej servis udělat nejde (ofiko podle manuálu), tak potom máš pravdu :D

        V chargeru a chargeru RC vlastně taky můžeš jen měnit olej. Narozdíl od race day, jdou ty patrony rozvrat víc a hlavně na ně jsou i náhradní díly.

        0 0
        • MI.KU  

          Aha no takže zas na začátku :D

          0 0
          • tomxxx  

            Já bych to moc neprožíval. Pokud je hmotnost big deal, vzal bych ultimate. Pokud není, vzal bych select. Kdyby se někde objevil sundaný z kola select+, bral bych ten.

            0 0
    • Radus  

      Ono taky odvzdušnit stříkačkou nebo vývěvou je taky velký rozdíl.

      0 0
    • MI.KU  

      Sem koukal na servisní manuál ta RaceDay patrona je uživatelsky tedy značně příjemnější pokud člověk nemá vybavenou dílnu.

      Jako ano udělat se dá obojí, ale vidím to jako výrazně jednodušší.

      Tak vezmu ten Ultimate.

      0 0
      • jonti  

        normalne clovek doma dela jen maly servis – bez servisu tlumici patrony.

        Jeste bych dodal, ze podle recenzi raceday nadostatecne tlumi pro tezke jezdce.

        0 0
        • MI.KU  

          Nevím četl sem recenze jezdců 85–95kg.

          Dělám komplet servis – nechci nic nikam posílat.

          Teď jsem to objednal možná dojde do vanoc uvidím.

          0 0
    • MI.KU  

      Ještě dotaz – existuje nějaké doporučení maximální délky komínka ven z rámu – myslím kolik podložek mohu mít pod představcem?

      Nebo je to jedno a záleží jen na posedu a na tom jak to vyjde?

      0 0
      • kubad  

        V návodu u vidlic píšou 30mm pod představem.

        1 0
        • doubleingram  

          Měl jsem víc a v pohodě

          0 0
          • kubad  

            Ptal se na doporučení výrobce. Ať si tam dá každý kolik chce :(

            1 0
            • MI.KU  

              Díky, nová mi ještě nepřišla teprve jsem ji včera objednal, a zdálo se mi logické, že to nějak omezené bude.

              3cm jsou ok aktuálně vozim 2cm.

              0 0
          • Concorde  

            A u těch co to v pohodě nebylo už sem nenapíšou. :)) Ale vážně – držel bych se zhruba doporučení výrobce. Když tam bude 35mm, nic se nestane, ale mít pod představcem komín 7cm je o hubu (z více důvodů)

            1 0
    • MI.KU  

      Tak jo. Včera vidlice dorazila. Dnes ráno jsem jí nahodil, nicméně je tam cítit znatelná vůle v nohách což mě dost naštvalo u vidle za takový prachy. :(

      Bohužel mi tedy nezbyde asi nic jiného než reklamovat… takže si asi dlouho nesjedu.

      Sid Ultimate RD 09/2021 120mm/35mm

      0 0
      • Marabu1  

        Ahoj.

        Viem ze to je po roku. Som z SVK a pred mesiacom som kupil novu SIDku 120mm, model 2022 a teraz mam volu medzi vonkajsimi a vnutornymi nohami + taky drncavy zvuk ide z nej pri kontakte s podkladom ked ju pustis. Ty ked si reklamoval tak ti to zobrali a odstranili to? Uz je to ok aj po roku?

        Vdaka

        0 0
        • RadimMan  

          Ahoj, koupil jsem kolo se sidem select 35 120 zvih v září a po 400 km mi začala kovově cvakat, tak jsem dal reklamovat. Po servise funguje vše jak má. Odešlo mi tlumení odskoku a neměli jiné na výměnu, tak mi dali bezplatně tlumení z ultimate. Takže spraveno a ještě jsem zadarmo ušetřil gramy..

          0 0
    • carlyno  

      tu stejnou jezdím už skoro víc jak jednu sezónu a zatím ok.žádná vůle,zamykání z řidítek.

      0 0
      • MI.KU  

        To se máš, říkal jsem si, že to bude problém prvních kusů, psali že je to nový kus 2021 tak si říkám to bude ok.

        No ne vidlice je vyrobená v září letos ale vakl je dost cejtit, takže to budu reklamovat :(

        0 0
        • tomxxx  

          Jak píšeš, u nových to má být vyřešené. Nicméně je to problém hodně sidek. Teoreticky reklamovat nemusíš, stačí vrátit do 14 dnů, jestli si neřezal krk a nenarážela ježka.

          0 0
          • MI.KU  

            Právě, že řezal a ježka tam taky mám. Samotná vidle se zdála ok, po vložení do rámu to ale je dost poznat, jako asi něco tam vždy bude ale je to víc jak u Reby co jsem měl.

            Takže jen reklamace. Volal jsem i na servis a pán mi říkal, že se musí měnit celé nohy.

            Štve mě to, těšil sem se jak si přes svátky zajezdím no a teď budu měsíc bez kola.

            0 0
            • novas752  

              Tak to ale nejdřív projeď. Ideálně teda rovnou udělat servis spodních nohou – je to RockShox = z výroby je tam asi tak desetina předepsaného množství oleje. A mezi futrama a vnitřníma nohama je malá vůle kterou vymezí olej – kdyby tam nebyla tak by se tam olej nevešel a v mrazu by se to zaseklo.

              0 0
              • MI.KU  

                Jako nevím namáhané to bude protože z gufer po stlačení leze to Sram máslo. Tedy jako ne ze leze ale jsou mastné od toho. Ještě na to kouknu ale zas se mi to zdálo dost na to aby to byl jen olej nicméně stejně zítra nic posílat nebudu počítám ze mezi svátky nebo po novém roce.

                0 0
                • novas752  

                  To na nové vidlici leze poměrně často. Přebytek ve žlábku mezi břity vyleze ven. Vážně bych to zkusil projet, poslat to můžeš po novém roce kdyby to vážně bylo na reklamaci. Stejně se to posláním o pár dní dřív před silvestrem nijak neurychlí.

                  0 0
              • Atilla  

                To už neplatí. Posledních několik lyriku a zebu přišlo perfektně namazano.

                2 0
                • Mr.Duck  

                  Taky si nepamatuju ze bych videl suchou vidli za poslednich nekolik let.

                  Beztak jsem tomu nikdy nedaval velkou vahu. Ted jsem rozebral Boxxera po tom, co jsem ho jen oservisoval a slozil, nalil do kazde nohy 10ml, ani jednou nejel, a vyteklo nula nic. Jako vzdy proto, ze ten olej je vsude po stenach..

                  Vule ve spodnich nohach by rozhodne nemela byt citit takze bych to taky posilal na reklamaci.

                  0 0
                  • MI.KU  

                    Jako teď si s tím hraju. Takhle jednat ta vidle je extrémně citlivá, takže se velmi snadno při sebemenším pohybu zaborí i když třeba o 1–2mm.

                    Pokud sednu na kolo a dam nohy na zem zabrzdim tak vůle prakticky není při sagu 15%.

                    Pokud kolo stojí volně a vidle je nezatizena tak v tom cítím predozadni vakl. Pokud kolo nadlehcim a opatrně nechávám dosedat přední kolo tak v tom cítím pohyb jako třeba 1–2mm.

                    Nevím třeba jsem jen paranoidní, jsem opravdu puntičkář, je možné, že hledám problém kde není.

                    Možná to opravdu trochu projedu – nicméně třeba ta Reba se při absolutně nezatíženém stavu takhle nehýbala nebo né tak a byla spíš taková ,,gumová” hlavně ji má i polovička na kole a to samé. Je ale fakt že po nasednutí na kolo pokud si uhlídám aby vidle nezajížděla tak vakl nepozoruji, jen při maximálním výsuvu.

                    Nemůžou být třeba jen nějak špatně utažené nohy?

                    No ještě to po svátcích hodím do servisu zde aby na to koukl někdo jinej než bych začal řešit reklamaci do Německa.

                    I když mi po telefonu servisák řekl že se reklamace dá řešit i přes ČR zastoupení, což by asi bylo pohodlnější – nemuset posílat vidlici a řešit to rychleji a eventuelně se domluvit na nějaké kompletní kontrole.

                    Mám z toho teď takové rozpačité pocity.

                    Skusím jí trochu přefoulnout aby nešla tak snadno a zkontroluji ty šrouby ze spod.

                    0 0
                    • Atilla  

                      Vsadím se, že tě v ČR pošlou do háje stejně jako mě. Do Německa dnes pošleš přes DPD o 50kc dráž než do CZ a Němci ti to bez keců vymění narozdíl od Čechů.

                      0 0
                    • tomxxx  

                      A nemáš povolený hlávko? :)

                      Jinak ta vazelína u nové vidlice leze.

                      Jak vlastně tu vůli kontroluješ – podle čeho to poznáváš?

                      0 0
                    • Mr.Duck  

                      Postav kolo na zadni, zvedni par cm ze zeme a nech parkrat skocit po zadnim kole zatimco jen drzis riditka. Vetsinou je citit dost solidni vibrace, jako kdyz jedes v roletach, pokud je tam nekde vule. Samozrejme se nejdriv ujisti ze to neni hlavko atd.

                      0 0
                      • kubad  

                        +1

                        0 0
                      • MI.KU  

                        Hlavko to není. Jako stát se muže ale u sem ho dotáhl tak ze už byl cítit lehký odpor – a hlavně jsem tam dal starou vidlici a s tou nic.

                        Šroub v levé noze zespod nebyl dotažen – udělal jsem tak půl otáčky.

                        V pravé noze neposoudím protože už to není na imbus vypadá to na nástrčkový klíč (nemám)

                        Nafoukl jsem to na 100psi.

                        Ať se poseru – vůle je pryč.

                        Teď mi bude vrtat hlavou co ten pravej šroub :D

                        0 0
                        • MI.KU  

                          Jinak jsem ji tedy komplet vyfoukl a chtěl sundat spodní nohy nicméně jsem skončil na tom nástrčkovém klíči.

                          Ten test skákání po zadním teď ok.

                          Jedu teď pryč na svátky, ale pokusím se sehnat ten klíč a zkontrolovat i druhou nohu jak je dotažená.

                          Hlávko jsem teď nerozebíral takže tím to nebylo – hlavně sem ho dnes dělal několikrát se starou vidlicí žádný problém v nové ty nohy měli vůli.

                          0 0
                        • novas752  

                          Dotažení spodních šroubů ale nemá s vaklem ve futrech absolutně nic společného. A aby to mělo různý vakl v různé části zdvihu, to by vnitřní nohy musely být do kuželu. Imho hledáš problém tam kde není, s vaklem v nových Sidech jsem se ještě nesetkal.

                          0 0
                          • MI.KU  

                            Hele taky sem si říkal ze by to nemělo byt tím. Nevím pak už mě napadá jen třeba blbej tlak v komorách tím že jsem to vyfoukl stlačil nohy a pak zas nafoukl nevím.

                            Ale přísahám bohu, že hlavně když sem nechal poskočit přední tak v tom kloktalo pokud kolo nebylo zatížené. A teď nic.

                            Každopádně nevím teď na kolik má bejt utazenej spodní šroub, ale tak možná 10–15Nm…? To že jsem udělal půl otáčky a to jsem to nerval nijak na sílu ale cca na 5Nm – momentak mám jen ne s dlouhým nástavcem. Tak ve mě vyvolává otázky co ještě může být potřeba překontrolovat.

                            Jako opravdu jsem si to jen tak pro srandu nevymyslel.

                            0 0
                            • MI.KU  

                              Nebo jak tu někdo psal ten olej – ze by se to teď dostalo všude.

                              0 0
                        • tomxxx  

                          To je divný, půl otáčky bys neměl poznat na vůl a je otázka, jestli si to prostě jen nedorval bez momenťáku na krev.

                          0 0
                          • MI.KU  

                            To opravdu ne utahl sem to dost jemně.

                            Fakt mě jinak nenapadá co by to bylo – hlavko to nebylo to sem dnes dělal několikrát – s novou se starou na nové to kloktalo se starou ne – střídal sem to kvůli porovnání.

                            Teď jsem hlavko vůbec nerozebiral.

                            Jen jsem zkusil ten šroub. Vypustil vzduch stlačil na doraz dal odskok na kraj, chtěl povolit druhej šroub a zjistil že na to nic nemám, Nafoukal a je po problému.

                            Jako ještě sem vysazoval kolo ale ze bych měl predtim přední s 15mm osou nasazené špatně to asi ani nejde.

                            0 0
                            • MI.KU  

                              Každopádně teď jsem dostal skvělej Vánoční dárek :D

                              Protože už jsem si myslel jak si pár týdnů nesjedu.

                              Jinak ta vidlice chodí moc pěkně a udivuje mne jak opravdu lehký odtrh má i při 100psi.

                              Rebu sem fučel na 70–50psi podle toho kam jsem jel a stejně nechodila ani zdaleka takhle.

                              Těším se až to pořádně projedu.

                              0 0
                            • Jan D.  

                              A nekvedlaly ve třmenech akorát z nějakého důvodu destičky, když jsi měl zabržděno? Mě to takhle jednou na chvíli zmátlo, než jsem si uvědomil, kde ta vůle je.

                              0 0
                              • MI.KU  

                                Hele trmen jsem samo přehazoval z vidlice na vidlici, ale ze by na staré nic a na nové ano a teď když sem vidlici nechával v rámu…:?

                                Fakt nevím, jsou věci mezi nebem a zemí….

                                Hlavně, že už to nedělá :D Byl sem dost naštvanej.

                                0 0
                                • MI.KU  

                                  A hlavně jak sem psal, ono se nemuselo ani brzdit – když sem kolem ,,poťukával” o zem bylo to krásně cítit. Prostě já nevím jak to popsat – jak kdyby vnitřní nohy měli 1–2mm vůli nahoru a dolů nebo nebyly prostě ,,ukotvené”.

                                  Nic jdu si nalejt panáčka dobrého rumu a jdu spát, šťastnej, že se to ,,nějak” vyřešilo.

                                  Taky by mě zajímalo čím to tedy opravdu bylo. Nevím třeba si tam jen něco teprve sedlo…. Nevím.

                                  0 0
                        • Luk029  

                          Ahoj tak jsem teď taky vypozoroval vakl ve vidlici Sid Select 35mm 120mm zdvih,Pokud kolo nadlehčím a opatrně nechávám dosedat přední kolo tak v tom cítím pohyb. Stačí na vidlici jen trošku zatlačit ani ne milimetr do zdvihu a vůle je pryč. je to normální?

                          0 0
                      • vysmátej bajker  

                        není to někde na videu?

                        dělá to i bez předního kola?

                        0 0
    • indet  

      Poradí mi prosím někdo zkušenější na kolik vyjde přibližně předělaní vidlice RockShox SID Select 35 a tlumiče SIDLUXE Select+ na dálkový lockout, kdybych jej chtěl předělat. Dává to vůbec ekonomicky smysl? Děkuji

      0 0
      • ToMášMarný  

        U vidlice vyměníš celou tlumící patronu, u tlumiče celou hlavu u horního oka. Obojí poměrně nákladné a předpokládám i omezeně dostupné.

        0 0
    • Luk029  

      Ahoj tak jsem teď taky vypozoroval vakl ve vidlici Sid Select 35mm 120mm zdvih,Pokud kolo nadlehčím a opatrně nechávám dosedat přední kolo tak v tom cítím pohyb. Stačí na vidlici jen trošku zatlačit ani ne milimetr do zdvihu a vůle je pryč. je to normální?

      0 0
      • esmo  

        „normální“ v tom smysl, že jsem o těchto reklamacích už slyšel docela dost…

        0 0
        • Luk029  

          takže reklamovat? nebo jezdit a neřešit?

          0 0
          • esmo  

            Asi bych reklamovat, pokud ti kolo nebude chybět :D

            Jaký vliv to na vidlici bude mít, pokud budeš dál jezdit, to nevím. Ale zkušenější ti určitě odpoví.

            0 0
      • petyn  

        Tak mám to samé. Už je poslaná na reklamaci. Jsem zvědavý jak to dopadne. U mne to bylo cítit i když bylo sundané přední kolo a přitahoval jsem za můstek vnější a vnitřní nohy k sobě.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Nějaká fligna, jak povolit přetažené či zarostlé víčko vzduch. komory?

      0 0
      • novas752  

        Kvalitní nářadí – 24mm ořech bez sražení hran který na tom šestihranu sedí pěkně těsně, dobře si to chytnout nebo položit a zabrat.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Je to na stahovák kazety. Ale nechce se mi vidlu sundávat z kola. Na videích to jde všem úplně lehce.

          0 0
          • Vilém  

            Neprilepil se spis o-krouzek?

            0 0
          • Georrge  

            Jednu ruku mezi nohy vidlice a do druhé pořádnou ráčnu s adekvátním nástavcem. Musí to jít. Jo a nezlom si ruku až to povolí :)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Prostě Šrám group, povolit kliky… omrd, povolit XD kazetu… omrd :)

              0 1
              • Georrge  

                Doporučuju momenťák. Všechno cos popsal jsou velké šrouby, s velkým nářadím to rukou zarveš ani nevíš, no a pak je problém to povolit :)

                Třeba GXP klika, má myslím 40–50Nm, což se zdá hodně, ale velkým klíčem či ráčnou dáš v pohodě o dost víc… a pak je porod to povolit :)

                0 1
                • Smazaný účet  

                  Již jsem o velkým několikrát přemýšlel :) Ještě CL matice…

                  0 0
                  • Georrge  

                    Rozhodně není na škodu si ho alespoň půjčit, vyzkoušet si jak moc se má který šroub utáhnout, tím si trochu „zkalibruješ“ ruce a dá se pak fungovat i bez momenťáku.

                    Podobně jako s malým momenťákem, kdy asi každý kdo si s ním práci vyzkoušel zjistil, jak snadné je dosáhnout předepsaných momentů a zároveň jak snadné je šroub přetáhnout.

                    0 0
                • novas752  

                  Akorát je zvláštní že zarvané GXP nebo BB30 kliky povolit jdou docela dobře, ale Duby moc nejdou ať už zarvané jsou nebo nejsou.

                  Otevřít nohy na vidlici jde také obvykle hůře na Foxu než na RockShoxu.

                  1 0
          • novas752  

            No tak tam plastí to samé. Dobrej neohlodanej klíč na kazetu, vidlici si chytit za krk předkem k sobě, levou ruku strčíš mezi nohy vidlice a zezadu si ten stahovák nebo ráčnu podržíš aby nesklouzlo, loktem levé ruky se zapřeš o druhou nohu vidlice a pravou rukou to povolíš.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Tak jsem to povolil a token tam samozřejmě není :) Těsnící kroužek kaput.

              Zřejmě debonair není pro mě, 120mm zanořená na 30% chodí tak 2cm od dorazu.

              0 0
              • novas752  

                Tak tomu dávej víc nažrat. :-)

                1 0
              • TK75  

                Mě přijde na začátku slušně citlivá, ale je to konečně vidle co se nepropadne do zdvihu když to postavim na přední, spolupráce výborná

                Sag dávám 16 až 20 podle toho kam se chystám

                Ale mám to na ht, kde jezdim hodně položenej do vidle, nebo jak bych to řekl :⁠-⁠)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Je to pro mě zas něco novýho, 4cm sag a 2cm na konci asi nevyužiji, tak co mi z toho zdvihu zbyde? :)

                  0 0
                  • novas752  

                    Zkus heště mírně zpomalit odskok nebo dát řídítka o trošku níž.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Jakože, když dám rodla o 1 cm níž, bude se vidla lépe chovat?

                      0 0
                      • novas752  

                        Jo. Protože ti to posune těžiště dopředu = více zatížíš přední kolo, vidlici.

                        0 0
                      • Breakpain  

                        Více váhy na předku.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Jsem se domníval, že teď se jezdí (kvůli sjezdům apod.) spíš na paní radovou… Znova řezat a posunovat ježka v bytě na podlaze není lákavá představa. Nemám rád cokoli nad forbecem.

                          0 0
                          • novas752  

                            No právě že nejezdí, to se jezdilo kdysi s nataženejma rukama a sedlem v žaludku. Na dnešních kolech můžeš přední kolo zatěžovat o dost víc, moc nehrozí že by se o jěco zapíchlo.

                            Tak to na 14 dní zkus, řezat nic hned nemusíš.

                            0 0
                          • Breakpain  

                            Na test to snad nebudes rezat a jen prohodis podlozky.

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Jasně, že ne :) Ale tuším, že o 2 cm bych klidně mohl. Taky už by někdo mohl vymyslet sofistikovanějí systém.

                              0 0
                              • kubad  

                                podložky nad a pod představcem jsou dost sofistikované :D

                                0 0
                                • TK75  

                                  :⁠-⁠D

                                  0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Ty nad mi teda moc estetické nepřijdou, zvlášť pokud nemám forbec nějaký EN šperk :)

                                  0 0
                                  • TK75  

                                    Zlatý klasický podložky než ten plastovej hranol co se dnes dává na nóbl bajky alá aerosilnicka

                                    1 0
                                  • kubad  

                                    na vyzkoušení to překousneš, po doladění můžeš řezat :D

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Ono je stejně vždy lepší si aspoň 0,5–1cm podložek nad představcem nechat do rezervy. Já to tedy tak dělám vždy.

                                      A i když to tak dělám, tak mi to nedávno ani úplně nestačilo. Měl jsem tam 7mm u HT a 9cmm u fulla (jak to zrovna mezi 0,5–1cm vyšlo). A i když jsem si myslel, že mám posed roky poladěný, tak ani to nestačilo. Z důvodu šlachy jsem přešel na 165mm kliky, tím šlo sedlo o 1cm nahoru a najednou jsem potřeboval i stejně posunout řídítka pro zachování posedu a ani ten celý centimetr jsem neměl k dispozici.

                                      Na fullu těch 9mm stačilo, takže tam pohoda. Na HTčku jsem se ale ještě rozhodnul, že když už stejně ani celý centimetr nemám, že to vezmu radikálněji a lehce hnu s posedem, abych se více přiblížil fullu (na HTčku jsem měl sportovnější posed).

                                      Takže jsem dal hnusný 17° představec (takové délky, abych zochoval délku posedu a tedy tím současn poslal řídítka výše) s tím, že možná mi pár mm podložek nad představcem zůstane. A nakonec jsem tam ani žádnou nenechal.

                                      Takže ve výsledku šla řídítka u HTčka výše o 1,5cm. A jak by se tedy k tomu hodilo mít předtím celých 1,5cm podložek nad představcem. Je ale pravda, že když je tam už znatelně více než 1cm, tak už to i mě přijde hnusný.

                                      0 0
                              • david25  

                                Tak si sezen shamana a muzes mit nejakeho jezka u zadku :)

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  To je dobrý a nejde bordel do vidlice zespod :)

                                  Rozpěrní ježci do karbonu v hlíně nedrží?

                                  0 0
                                  • novas752  

                                    Ježek je obecně spolehlivější řešení. Když už chceš zkracovat trochu víc krk tak ho prostě zklepneš trochu níž.

                                    0 0
                              • Georrge  

                                Představec máš dlouhý, k tomu vlajdy, tam je velký prostor jak hýbat s výškou řidítek. Ale podložky jsou nejrychlejší, co na tom, že to chvíli vypadá blbě, máš to jen na vyzkoušení.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Akorát ty další varianty mají svoje ale:

                                  • u řídítek se často blbě shání jiný zdvih při zachování ostatních parametrů (úhly zahnutí při dané šířce) a když už náhodou je k mání, tak většinou s velkým skokovým rozdílem (tedy je potřeba mít pro jemnější doladění nějakou podložkovou rezervu)
                                  • u představců je to s podobné s tím větším skokem, zase jednodušší, že to není vázané na další parametry, ale zase se přidá to, že v případě představcem s velkým úhlem je to hnusné
                                  0 0
                  • h-ombre1  

                    Zdravím, nechtěl jsem ale musím. Mám stejný problém. Měl jsem snad deset let pauzu s kolem protože mě přestalo bavit.

                    Teď jsem rozčarován z toho že… Sidka (select+) má sag 30% chodí tak pět cm a celkově jsem použil tak 105mm

                    Pamatuji jak jsem měl sid team 100mm tak prostě těch 100 bylo funkčních.

                    Teď nevím co bych musel udělát aby to nějak fungovalo.

                    Rozebral jsem ji jestli není ve vnitr nějaký token a nic. Až šíleně progresivní.

                    Moje otázka zní: co s tím? Prodat nebo vyměnit za ultimate popř fox34?

                    Tak samo tlumič rs sidluxe… Citlivost asi jako dnm z roku 2000

                    Masakr očekával jsem že za tu dobu to nějak ten vyvoj poskočí dále ale toto…

                    0 0
                    • novas752  

                      To si za těch 10 let spíš zapomněl jak tomu naložit. Při sagu 30% a bez tokenů Sida klepnu o doraz snad i na cyklostezce.

                      Ultimate má stejnou vzduchovou část jako ostatní takže tim si nepomůžeš. Fox 34 by mohla být bez tokenů trochu lieárnější, nedokážu posoudit, v příbuzné Marzocchi Z2 (ano Fox to vlastní) mám 2 tokeny a sag cca 20% a s metrovým dropem na placku to na doraz jde.

                      XC kola nejsou dělané na citlivoat ale na efektivitu. Stejně tak SidLux jakožto lehký xc tlumič. Záleží jaké máš vnitřní tovární nastavení, dá se přepodložkovat kompresní shimstack podle rozkresů od RS nebo použít menší viskozitu tlumícího oleje (za předpokladu že máš odskok v té rychlejší polovině rozsahu).

                      Vývoj v citlivosti a žravosti poskočil, akorát ne v xc ale vyšších zdvizích. Highpivoty s pružinou levitujou jak lítající koberec.

                      0 0
                      • h-ombre1  

                        Dík za reakci.. No určitě se nechystam na metrový drop.

                        Mám 85kg tlak jsem ubral a i když s tím „jebnu“ co to jde tak 100–105mm

                        Možná je dobré mít rezervu než slyšet kov ale ok.. Ať to zobe a ne že, jak říkám zajede o 30% a sežere jen patniky. To je k pláči. Možná to bude nastavením které se úplně minimalizovalo. Chybí tu pomalá komprese.

                        Což by fox mohla vyřešit.

                        Prostě z hlavy mi nikdo nevezme pocit spešlu epic. S brainem. Na polnackach na cyklostezkach pevňák a jen se vletelo do lesa a úplně paráda.

                        0 0
                        • tomxxx  

                          A nevyteklo ti tlumení. To by vysvětlovalo, že ti to nejde v celém zdvihu a že je tak moc progresivní. Se to bude houpat a pak narazíš na polštář oleje c dolní noze.

                          Select+ určitě za ultimate neměň, charger damper je lepší patrona.

                          0 0
                          • h-ombre1  

                            Nevím že by neco vyteklo. Ale když jsem ji rozebral abych se podíval jestli nemá nějaké tokeny tak sjela až na rysku max travel nebo co tam je napsáno.

                            0 0
                            • tomxxx  

                              Takže jsi odmontoval víčko vzduchové komory a kouknul na tokeny, to je vše co jsi dělal?

                              To že zajela je normální, stačí tu vidlici vypouštět pomalu, když pozajede, propružit a vrátí – krátká odpověď, je to z důvodu debonair.

                              0 0
                              • h-ombre1  

                                Ano špatně jsem se nejspíš vyjádřil.

                                Bral jak jsem to že progresivita se nastavuje tokenama. Podle stránek RS.

                                Nebyl důvod něco co má pár km rozebírat do šroubků.

                                Ale asi je no… :)

                                0 0
                                • tomxxx  

                                  Jak máme vydedukovat, že ta vidlice je fungl nová?

                                  0 0
                                  • h-ombre1  

                                    Aktuálně 379km ale dělá to od začátku no :)

                                    0 0
                                    • svoban  

                                      Také jsem na SIDu 35/120 neměl celý zdvih při nižším tlaku. Pomohl ošklivý trik s vyrovnáním tlaků pomocí tenkého konce zip pásky nacpaného mezi gufero a horní nohu. Vidlice vyjela okamžitě na maximální zdvih. Nyní pří mých 100 kg vozím tlak asi 70 psi, dva tokeny a vidlice využívá skoro celý zdvih a při tom mám rezervu. Občas musím tuto proceduru opakovat.

                                      0 0
                                      • TK75  

                                        Mít jen 70 psů tak jsem snad nadoraz už jen při pumpování :⁠-⁠D mám teď zimních cca 90 kg a ani náhodou takhle málo, ale nedivím se bůh ví kde a jak kdo jezdíme no :⁠-⁠)

                                        0 0
                                      • tomxxx  

                                        Nevím jak 35, ale na 32 jsem tak málo teda nevozil ani na 60 kg se 3 tokenama. To ti asi blbě měří hustilka. Bys byl na 100% sagu.

                                        0 0
                                      • novas752  

                                        To bude možná tim že sid 35 má větší průměr = plochu pístu. A větší plocha = menší tlak pro vyvinutí potřebné síly.

                                        0 0
                        • Krispinm  

                          Mám to stejně. Přešel jsem z Reby, která na začátku fungovala se sagem 15 v celém rozsahu (později úplně zatuhla). SIDA mám v sagu 25. Bez zátěže je na sagu 10 a i když někde skočím tak jsem cca 4 cm od vršku.

                          0 0
                          • h-ombre1  

                            No zkoušel jsem sag 20 pak 25 teď 30% ať to k*rva chodí konečně…

                            Nic jen je to zabořene a chodím tak 20mm pod korunku.

                            Ono je asi super mít rezervu.. Na nějaký skok nebo něco ale… Nevím jestli si to na tom kole můžu dovolit.

                            Kdysi jsem jezdival na RB dragster atd. Nebal bych se toho ale jestli to vydrží rám popř komponenty no :)

                            0 0
                        • novas752  

                          Napadla mě další možnost. Teď je hodně zima, to RockShox nikdy neměl rád, zvlášť nová nezajetá vidlice ne – zimou je to hodně ovlivněné, dal bych tomu čas než se oteplí aspoň na 10°C. Když si to měl rozebraný tak to doufám dobře namazaný máš.

                          0 0
                          • TK75  

                            ctyrpistek mi zamrzá a tuhne, bahno na rámu taky, ale vidle mi přijde ok :⁠-⁠D čekal jsem co bude a nic, možná je lehce línějsí, ale jde to

                            0 0
                          • h-ombre1  

                            No.. Díky té zimě jak píšeš se mi stala nepříjemná věc o které se tady taky psalo.

                            Z které jsem byl rozcarovany. Nefunkční hydraulické brzdy Shimano.

                            Nevrací se pistek jak ztuhne olej.

                            V pokojové teplotě vše OK.

                            Pamatuju na řadu xt tuším 770. Co jsem lítal v mrazech úplně v pohodě a pry změnou páky nebo co katastrofa.

                            0 0
                            • ladys  

                              Zas tolik nemrzlo. Možná by pomohlo páku rozebrat a vyčistit. A vyčistit pístek.

                              0 0
                              • h-ombre1  

                                U nového kola? To by jeden čekal že bude fungovat bezchybně :)

                                Bylo minus deset v Ostravě. Už při nule se pistky vrátili až za dvě sekundy.

                                V servisu mi potvrdili že problém s tímto Shimano má delší dobu. A na reklamaci to pry není.. Že si mám kolo šetřit až bude venku „hezky“

                                Masakr :D

                                0 0
                                • novas752  

                                  Ono to dělají skoro všechny brzdy. Sram Guide mi pumpovaky taky, XT m8120 i SLX m7120 a 7100 pumpují okolo nuly a pod. taky.

                                  1 0
                                • ladys  

                                  Při nule to musí fungovat

                                  0 0
          • david25  

            Razovy utahovak . Povoloval jssem tim i zarostly ctyrhran ocel v hliniku . A bez poskozeni jak zavitu tak stahovaku. Nebyal bych se.

            1 0
      • mr.nikdo  

        Ty a vypustil jsi vsechen vzduch a vytahl ventilek?

        2 0
    • Hadato  

      Máte někdo zkušenosti s SIDem, co se dává na biky Scott – se 3 pozicemi komprese? Dá se tlumící patrona nějak jednoduše předělat na klasické uzamykání z korunky? Je tam nějaká vratná pružina v patroně? Šla by popřípadě jednoduše oddělat a napasovat tam manuáůní ovládání?

      Mohl bych koupic celkem výhodně vidlu ze Scottu z druhé ruky, ale uzamykání z řidítek opravdu nechci a hlavně ani nepotřebuji.

      Edit: Máte popřípadě nějaké zkušenosti s robustností Charger 2 tlumiče vs Race Day?

      0 0
      • tomxxx  

        Scott má upravený charger damper na 3 polohy. Z korunky lock neudeláš, musíš vyměnit celé tlumení. Řádově za 5 tisíc.

        Charger vs Race day asi není jasná odpověď. Měl jsem charger první generace, teď mám race day a přijde mi to dost podobné. Jen ve mě nebudí důvěru ten trošek oleje, co v tom tlumení je. Za mě je charger lepší (asi vydrží víc), ale těžší volba. Jen jsem neslyšel, že by se race day kazil nějak hromadně. Na Chargeru měch taky občas praskl.

        0 0
    • FOSA  

      Ahoj, přidám se s podobným dotazem. Chtěl bych pořídit Sid ultimate race day 35 nohy, ale chci to na scotta, tedy bych ji potřeboval umět zamknout…

      Sid ve verzi „twist lock“ je s dálkovým lockoutem hádám, je to nějak vázáno na spešl páčku? Umím to naparovat na páčku scottu, která má 3 polohy? (funkčně by mi stačily dvě, otevřeno / zavřeno, kdyby ta mezi poloha s vidlicí nic neudělala, je to OK).

      Díky!

      0 0
      • žvejk  

        Ne tohle nejde…budes u tlumiče na poloze 2 a vidlice bude zavřená a na polohu zavreno se u tlumiče nedostaneš. Ja sid 35 ultimate napatoval na 3 polohovy tlumič DT Swiss pomocí páčky SCOTT Remote Twinloc Down Clamp… rok 2019.

        0 0
    • tomxxx  

      Tak mi Sidka 35 chodila úplně na nic. Na 25% sag jsem na 60kg foukal asi 50psi, což je hrozně málo, vůbec jsem ji nedostával do max zdvihu i bez tokenů. Udělal jsem tedy servis vzduchovky. V jedné spodní noze minimum oleje, druhá OK, molitany klasika suchý, gufera docela namazaný, vzduchovka namazaná ok, ale asi ucpaný přepouštěcí kanál, protože po servisu chodí jak máslo a foukám kolem 70psi.

      Takže novou sidku to chce asi vždycky rozdělat.

      2 0
    • Ukrutony  

      Tak mě dohnala karma za moje výroky v jiném vlákně a objevil jsem u svého SIDa 35 celkem velký vakl. Máte někdo zkušenost s reklamací? Kolo, kde je vidle osazená už z výroby, jsem kupoval v zahraničí, protože tenkrát tady k sehnání nebylo, ale garančku má za sebou v českém „autorizáku“ a ještě jsem za ni solil prachy, takže tam na to teda kluci přijít mohli. Jezdil jsem s tím doteď, jenom mě při jízdě přes některé nerovnosti trápilo klepání odkudsi zepředu a pořád jsem ho hledal marně.. až doteď :D Je to celkem nové a spodní nohy se ještě nedělaly, ale už přichází ten čas. Mohlo by to pomoct? Z výroby bude vidla asi trochu „na suchu“…

      Otázka taky je, jestli se snažit to nějak někde reklamovat (jako první půjdu asi poptat do servisu kde to „garantovali“) a doufat ve výměnu za kus bez vaklu, nebo se na to v rámci zachování vlastní příčetnosti nevykašlat. O českém zastoupení RockShoxu nemám iluze a posílat cokoliv přes hranice asi nebude ono.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.