• MI.KU

    Ahoj začínám zvažovat výměnu vidlice za Sid 35 ve 120mm.

    V podstatě by mě zajímalo jak moc velký rozdíl je mezi verzí SELECT CHARGER cca 17 tisíc a ULTIMATE RACE DAY cca 19 tisíc.

    Jedná se mi o to zda budou mít cca stejnou citlivost nebo bude ULTIMATE výrazně lepší?

    A dál se mi jedná o servis jak moc rozdílný bude, dají se obě verze dělat doma nebo je to už výrazně složitější?

    Jakou verzi by jste brali a proč?

    0 0
    • tomxxx  

      Jsou to stejné vidlice až na dvě věci. Ultimate má ohoblovanou korunku ještě na CNC, takže je asi o pár gramů lehčí. Zbytek rozdílu hmotnosti je ušetřený na tlumící patroně.

      Tlumení je druhý rozdíl, ultimate má race day patronu, je to malinká patrona s troškou oleje a vakem jako na charger damperu. Select má patronu bez vaku, podobnou Fox Grip. Náročnost servisu je podobná.

      Je asi jedno co vezmeš, mně se líbí spíš ultimate hmotnostně a CNC korunka. Na druhou stranu je otázka, jestli race day patrona, kór na 35 (trail) vidlici, nebude trpět.

      Za mě, nejlepší kompromis je select plus, který se samostatně ale koupit nedá, s charger damper tlumením.

      0 0
    • novas752  

      Běžný servis je na obou totožný. Do tlumení neni třeba lézt dokud funguje, nebo maximálně vyměnit olej, pružení a spodní nohy jsou stejné.

      Osobně bych radši klasiku než Raceday, ta patrona je tak malinká že ve mně pocit životnosti nějak nevzbuzuje.

      0 0
    • MI.KU  

      Aha díky moc. No měl jsem za to, že Ultimate má víc nastavení (ještě jsem to nestudoval jen co sem viděl na e-shopu) tak jsem si říkal, zda se nedá vyladit na lepší chod.

      Jinak se mi víc zamlouvá ta levnější, protože to tlumení je víc rozšířené a ta váha je mi stejně fuk plus nižší cena.

      Nicméně to ještě projdu podrobněji.

      Předpokládám, že přechod z Reby RL Solo Air 2020 by měl být dost znát.

      0 0
      • tomxxx  

        Nastavení mají stejně. Race day už nemá low speed kompresi.

        Jinak pozor na označení tlumení, je charger RC, charger a race day. V selectu je charger RC.

        Jediný asi poznatelný rozdíl je, že charger RC nemá tvrdý lock, ale nehoupe jako u morion controlu, jen se zaboří při nárazu a zase vrátí.

        0 0
        • MI.KU  

          Aha hele MC mám teď a jsem s ním v pohodě stejně skoro nezamykám. Tvrdý Lock ani nepotřebuji.

          0 0
    • MI.KU  

      Začal jsem pročítat a našel jsem info že ten Ultimate je na domácí servis snažší.

      Tlumení se prý jen odvzdušní a mění se max olej a prý doma brnkačka od Charger, který je výrazně složitější.

      Zároveň jsem koukal, že celý RaceDay vyjde na cca 5 litrů kdyby se to celé vysralo což není zas taková raketa jakou jsem čekal.

      Sice mě víc lákal SELECT tou cenou ale teď si říkám, že snažší servis by byl příjemný benefit a ušetřit cca 150g a líp opracovaná korunka, plus ta lesklá povrchovka na nohách by nemuselo být špatný.

      0 0
      • novas752  

        V obojim stačí jen měnit olej a odvzdušnit.

        0 0
      • tomxxx  

        Tak jestli ti přijde snazší servis lepší v tom, že vlastně jinej servis udělat nejde (ofiko podle manuálu), tak potom máš pravdu :D

        V chargeru a chargeru RC vlastně taky můžeš jen měnit olej. Narozdíl od race day, jdou ty patrony rozvrat víc a hlavně na ně jsou i náhradní díly.

        0 0
        • MI.KU  

          Aha no takže zas na začátku :D

          0 0
          • tomxxx  

            Já bych to moc neprožíval. Pokud je hmotnost big deal, vzal bych ultimate. Pokud není, vzal bych select. Kdyby se někde objevil sundaný z kola select+, bral bych ten.

            0 0
    • Radus  

      Ono taky odvzdušnit stříkačkou nebo vývěvou je taky velký rozdíl.

      0 0
    • MI.KU  

      Sem koukal na servisní manuál ta RaceDay patrona je uživatelsky tedy značně příjemnější pokud člověk nemá vybavenou dílnu.

      Jako ano udělat se dá obojí, ale vidím to jako výrazně jednodušší.

      Tak vezmu ten Ultimate.

      0 0
      • jonti  

        normalne clovek doma dela jen maly servis – bez servisu tlumici patrony.

        Jeste bych dodal, ze podle recenzi raceday nadostatecne tlumi pro tezke jezdce.

        0 0
        • MI.KU  

          Nevím četl sem recenze jezdců 85–95kg.

          Dělám komplet servis – nechci nic nikam posílat.

          Teď jsem to objednal možná dojde do vanoc uvidím.

          0 0
    • MI.KU  

      Ještě dotaz – existuje nějaké doporučení maximální délky komínka ven z rámu – myslím kolik podložek mohu mít pod představcem?

      Nebo je to jedno a záleží jen na posedu a na tom jak to vyjde?

      0 0
      • kubad  

        V návodu u vidlic píšou 30mm pod představem.

        1 0
        • doubleingram  

          Měl jsem víc a v pohodě

          0 0
          • kubad  

            Ptal se na doporučení výrobce. Ať si tam dá každý kolik chce :(

            1 0
            • MI.KU  

              Díky, nová mi ještě nepřišla teprve jsem ji včera objednal, a zdálo se mi logické, že to nějak omezené bude.

              3cm jsou ok aktuálně vozim 2cm.

              0 0
          • Concorde  

            A u těch co to v pohodě nebylo už sem nenapíšou. :)) Ale vážně – držel bych se zhruba doporučení výrobce. Když tam bude 35mm, nic se nestane, ale mít pod představcem komín 7cm je o hubu (z více důvodů)

            1 0
    • MI.KU  

      Tak jo. Včera vidlice dorazila. Dnes ráno jsem jí nahodil, nicméně je tam cítit znatelná vůle v nohách což mě dost naštvalo u vidle za takový prachy. :(

      Bohužel mi tedy nezbyde asi nic jiného než reklamovat… takže si asi dlouho nesjedu.

      Sid Ultimate RD 09/2021 120mm/35mm

      0 0
      • Marabu1  

        Ahoj.

        Viem ze to je po roku. Som z SVK a pred mesiacom som kupil novu SIDku 120mm, model 2022 a teraz mam volu medzi vonkajsimi a vnutornymi nohami + taky drncavy zvuk ide z nej pri kontakte s podkladom ked ju pustis. Ty ked si reklamoval tak ti to zobrali a odstranili to? Uz je to ok aj po roku?

        Vdaka

        0 0
        • RadimMan  

          Ahoj, koupil jsem kolo se sidem select 35 120 zvih v září a po 400 km mi začala kovově cvakat, tak jsem dal reklamovat. Po servise funguje vše jak má. Odešlo mi tlumení odskoku a neměli jiné na výměnu, tak mi dali bezplatně tlumení z ultimate. Takže spraveno a ještě jsem zadarmo ušetřil gramy..

          0 0
    • carlyno  

      tu stejnou jezdím už skoro víc jak jednu sezónu a zatím ok.žádná vůle,zamykání z řidítek.

      0 0
      • MI.KU  

        To se máš, říkal jsem si, že to bude problém prvních kusů, psali že je to nový kus 2021 tak si říkám to bude ok.

        No ne vidlice je vyrobená v září letos ale vakl je dost cejtit, takže to budu reklamovat :(

        0 0
        • tomxxx  

          Jak píšeš, u nových to má být vyřešené. Nicméně je to problém hodně sidek. Teoreticky reklamovat nemusíš, stačí vrátit do 14 dnů, jestli si neřezal krk a nenarážela ježka.

          0 0
          • MI.KU  

            Právě, že řezal a ježka tam taky mám. Samotná vidle se zdála ok, po vložení do rámu to ale je dost poznat, jako asi něco tam vždy bude ale je to víc jak u Reby co jsem měl.

            Takže jen reklamace. Volal jsem i na servis a pán mi říkal, že se musí měnit celé nohy.

            Štve mě to, těšil sem se jak si přes svátky zajezdím no a teď budu měsíc bez kola.

            0 0
            • novas752  

              Tak to ale nejdřív projeď. Ideálně teda rovnou udělat servis spodních nohou – je to RockShox = z výroby je tam asi tak desetina předepsaného množství oleje. A mezi futrama a vnitřníma nohama je malá vůle kterou vymezí olej – kdyby tam nebyla tak by se tam olej nevešel a v mrazu by se to zaseklo.

              0 0
              • MI.KU  

                Jako nevím namáhané to bude protože z gufer po stlačení leze to Sram máslo. Tedy jako ne ze leze ale jsou mastné od toho. Ještě na to kouknu ale zas se mi to zdálo dost na to aby to byl jen olej nicméně stejně zítra nic posílat nebudu počítám ze mezi svátky nebo po novém roce.

                0 0
                • novas752  

                  To na nové vidlici leze poměrně často. Přebytek ve žlábku mezi břity vyleze ven. Vážně bych to zkusil projet, poslat to můžeš po novém roce kdyby to vážně bylo na reklamaci. Stejně se to posláním o pár dní dřív před silvestrem nijak neurychlí.

                  0 0
              • Atilla  

                To už neplatí. Posledních několik lyriku a zebu přišlo perfektně namazano.

                2 0
                • Mr.Duck  

                  Taky si nepamatuju ze bych videl suchou vidli za poslednich nekolik let.

                  Beztak jsem tomu nikdy nedaval velkou vahu. Ted jsem rozebral Boxxera po tom, co jsem ho jen oservisoval a slozil, nalil do kazde nohy 10ml, ani jednou nejel, a vyteklo nula nic. Jako vzdy proto, ze ten olej je vsude po stenach..

                  Vule ve spodnich nohach by rozhodne nemela byt citit takze bych to taky posilal na reklamaci.

                  0 0
                  • MI.KU  

                    Jako teď si s tím hraju. Takhle jednat ta vidle je extrémně citlivá, takže se velmi snadno při sebemenším pohybu zaborí i když třeba o 1–2mm.

                    Pokud sednu na kolo a dam nohy na zem zabrzdim tak vůle prakticky není při sagu 15%.

                    Pokud kolo stojí volně a vidle je nezatizena tak v tom cítím predozadni vakl. Pokud kolo nadlehcim a opatrně nechávám dosedat přední kolo tak v tom cítím pohyb jako třeba 1–2mm.

                    Nevím třeba jsem jen paranoidní, jsem opravdu puntičkář, je možné, že hledám problém kde není.

                    Možná to opravdu trochu projedu – nicméně třeba ta Reba se při absolutně nezatíženém stavu takhle nehýbala nebo né tak a byla spíš taková ,,gumová” hlavně ji má i polovička na kole a to samé. Je ale fakt že po nasednutí na kolo pokud si uhlídám aby vidle nezajížděla tak vakl nepozoruji, jen při maximálním výsuvu.

                    Nemůžou být třeba jen nějak špatně utažené nohy?

                    No ještě to po svátcích hodím do servisu zde aby na to koukl někdo jinej než bych začal řešit reklamaci do Německa.

                    I když mi po telefonu servisák řekl že se reklamace dá řešit i přes ČR zastoupení, což by asi bylo pohodlnější – nemuset posílat vidlici a řešit to rychleji a eventuelně se domluvit na nějaké kompletní kontrole.

                    Mám z toho teď takové rozpačité pocity.

                    Skusím jí trochu přefoulnout aby nešla tak snadno a zkontroluji ty šrouby ze spod.

                    0 0
                    • Atilla  

                      Vsadím se, že tě v ČR pošlou do háje stejně jako mě. Do Německa dnes pošleš přes DPD o 50kc dráž než do CZ a Němci ti to bez keců vymění narozdíl od Čechů.

                      0 0
                    • tomxxx  

                      A nemáš povolený hlávko? :)

                      Jinak ta vazelína u nové vidlice leze.

                      Jak vlastně tu vůli kontroluješ – podle čeho to poznáváš?

                      0 0
                    • Mr.Duck  

                      Postav kolo na zadni, zvedni par cm ze zeme a nech parkrat skocit po zadnim kole zatimco jen drzis riditka. Vetsinou je citit dost solidni vibrace, jako kdyz jedes v roletach, pokud je tam nekde vule. Samozrejme se nejdriv ujisti ze to neni hlavko atd.

                      0 0
                      • kubad  

                        +1

                        0 0
                      • MI.KU  

                        Hlavko to není. Jako stát se muže ale u sem ho dotáhl tak ze už byl cítit lehký odpor – a hlavně jsem tam dal starou vidlici a s tou nic.

                        Šroub v levé noze zespod nebyl dotažen – udělal jsem tak půl otáčky.

                        V pravé noze neposoudím protože už to není na imbus vypadá to na nástrčkový klíč (nemám)

                        Nafoukl jsem to na 100psi.

                        Ať se poseru – vůle je pryč.

                        Teď mi bude vrtat hlavou co ten pravej šroub :D

                        0 0
                        • MI.KU  

                          Jinak jsem ji tedy komplet vyfoukl a chtěl sundat spodní nohy nicméně jsem skončil na tom nástrčkovém klíči.

                          Ten test skákání po zadním teď ok.

                          Jedu teď pryč na svátky, ale pokusím se sehnat ten klíč a zkontrolovat i druhou nohu jak je dotažená.

                          Hlávko jsem teď nerozebíral takže tím to nebylo – hlavně sem ho dnes dělal několikrát se starou vidlicí žádný problém v nové ty nohy měli vůli.

                          0 0
                        • novas752  

                          Dotažení spodních šroubů ale nemá s vaklem ve futrech absolutně nic společného. A aby to mělo různý vakl v různé části zdvihu, to by vnitřní nohy musely být do kuželu. Imho hledáš problém tam kde není, s vaklem v nových Sidech jsem se ještě nesetkal.

                          0 0
                          • MI.KU  

                            Hele taky sem si říkal ze by to nemělo byt tím. Nevím pak už mě napadá jen třeba blbej tlak v komorách tím že jsem to vyfoukl stlačil nohy a pak zas nafoukl nevím.

                            Ale přísahám bohu, že hlavně když sem nechal poskočit přední tak v tom kloktalo pokud kolo nebylo zatížené. A teď nic.

                            Každopádně nevím teď na kolik má bejt utazenej spodní šroub, ale tak možná 10–15Nm…? To že jsem udělal půl otáčky a to jsem to nerval nijak na sílu ale cca na 5Nm – momentak mám jen ne s dlouhým nástavcem. Tak ve mě vyvolává otázky co ještě může být potřeba překontrolovat.

                            Jako opravdu jsem si to jen tak pro srandu nevymyslel.

                            0 0
                            • MI.KU  

                              Nebo jak tu někdo psal ten olej – ze by se to teď dostalo všude.

                              0 0
                        • tomxxx  

                          To je divný, půl otáčky bys neměl poznat na vůl a je otázka, jestli si to prostě jen nedorval bez momenťáku na krev.

                          0 0
                          • MI.KU  

                            To opravdu ne utahl sem to dost jemně.

                            Fakt mě jinak nenapadá co by to bylo – hlavko to nebylo to sem dnes dělal několikrát – s novou se starou na nové to kloktalo se starou ne – střídal sem to kvůli porovnání.

                            Teď jsem hlavko vůbec nerozebiral.

                            Jen jsem zkusil ten šroub. Vypustil vzduch stlačil na doraz dal odskok na kraj, chtěl povolit druhej šroub a zjistil že na to nic nemám, Nafoukal a je po problému.

                            Jako ještě sem vysazoval kolo ale ze bych měl predtim přední s 15mm osou nasazené špatně to asi ani nejde.

                            0 0
                            • MI.KU  

                              Každopádně teď jsem dostal skvělej Vánoční dárek :D

                              Protože už jsem si myslel jak si pár týdnů nesjedu.

                              Jinak ta vidlice chodí moc pěkně a udivuje mne jak opravdu lehký odtrh má i při 100psi.

                              Rebu sem fučel na 70–50psi podle toho kam jsem jel a stejně nechodila ani zdaleka takhle.

                              Těším se až to pořádně projedu.

                              0 0
                            • Jan D.  

                              A nekvedlaly ve třmenech akorát z nějakého důvodu destičky, když jsi měl zabržděno? Mě to takhle jednou na chvíli zmátlo, než jsem si uvědomil, kde ta vůle je.

                              0 0
                              • MI.KU  

                                Hele trmen jsem samo přehazoval z vidlice na vidlici, ale ze by na staré nic a na nové ano a teď když sem vidlici nechával v rámu…:?

                                Fakt nevím, jsou věci mezi nebem a zemí….

                                Hlavně, že už to nedělá :D Byl sem dost naštvanej.

                                0 0
                                • MI.KU  

                                  A hlavně jak sem psal, ono se nemuselo ani brzdit – když sem kolem ,,poťukával” o zem bylo to krásně cítit. Prostě já nevím jak to popsat – jak kdyby vnitřní nohy měli 1–2mm vůli nahoru a dolů nebo nebyly prostě ,,ukotvené”.

                                  Nic jdu si nalejt panáčka dobrého rumu a jdu spát, šťastnej, že se to ,,nějak” vyřešilo.

                                  Taky by mě zajímalo čím to tedy opravdu bylo. Nevím třeba si tam jen něco teprve sedlo…. Nevím.

                                  0 0
                        • Luk029  

                          Ahoj tak jsem teď taky vypozoroval vakl ve vidlici Sid Select 35mm 120mm zdvih,Pokud kolo nadlehčím a opatrně nechávám dosedat přední kolo tak v tom cítím pohyb. Stačí na vidlici jen trošku zatlačit ani ne milimetr do zdvihu a vůle je pryč. je to normální?

                          0 0
                      • vysmátej bajker  

                        není to někde na videu?

                        dělá to i bez předního kola?

                        0 0
    • indet  

      Poradí mi prosím někdo zkušenější na kolik vyjde přibližně předělaní vidlice RockShox SID Select 35 a tlumiče SIDLUXE Select+ na dálkový lockout, kdybych jej chtěl předělat. Dává to vůbec ekonomicky smysl? Děkuji

      0 0
      • ToMášMarný  

        U vidlice vyměníš celou tlumící patronu, u tlumiče celou hlavu u horního oka. Obojí poměrně nákladné a předpokládám i omezeně dostupné.

        0 0
    • Luk029  

      Ahoj tak jsem teď taky vypozoroval vakl ve vidlici Sid Select 35mm 120mm zdvih,Pokud kolo nadlehčím a opatrně nechávám dosedat přední kolo tak v tom cítím pohyb. Stačí na vidlici jen trošku zatlačit ani ne milimetr do zdvihu a vůle je pryč. je to normální?

      0 0
      • esmo  

        „normální“ v tom smysl, že jsem o těchto reklamacích už slyšel docela dost…

        0 0
        • Luk029  

          takže reklamovat? nebo jezdit a neřešit?

          0 0
          • esmo  

            Asi bych reklamovat, pokud ti kolo nebude chybět :D

            Jaký vliv to na vidlici bude mít, pokud budeš dál jezdit, to nevím. Ale zkušenější ti určitě odpoví.

            0 0
      • petyn  

        Tak mám to samé. Už je poslaná na reklamaci. Jsem zvědavý jak to dopadne. U mne to bylo cítit i když bylo sundané přední kolo a přitahoval jsem za můstek vnější a vnitřní nohy k sobě.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Hadato  

      Máte někdo zkušenosti s SIDem, co se dává na biky Scott – se 3 pozicemi komprese? Dá se tlumící patrona nějak jednoduše předělat na klasické uzamykání z korunky? Je tam nějaká vratná pružina v patroně? Šla by popřípadě jednoduše oddělat a napasovat tam manuáůní ovládání?

      Mohl bych koupic celkem výhodně vidlu ze Scottu z druhé ruky, ale uzamykání z řidítek opravdu nechci a hlavně ani nepotřebuji.

      Edit: Máte popřípadě nějaké zkušenosti s robustností Charger 2 tlumiče vs Race Day?

      0 0
      • tomxxx  

        Scott má upravený charger damper na 3 polohy. Z korunky lock neudeláš, musíš vyměnit celé tlumení. Řádově za 5 tisíc.

        Charger vs Race day asi není jasná odpověď. Měl jsem charger první generace, teď mám race day a přijde mi to dost podobné. Jen ve mě nebudí důvěru ten trošek oleje, co v tom tlumení je. Za mě je charger lepší (asi vydrží víc), ale těžší volba. Jen jsem neslyšel, že by se race day kazil nějak hromadně. Na Chargeru měch taky občas praskl.

        0 0
    • FOSA  

      Ahoj, přidám se s podobným dotazem. Chtěl bych pořídit Sid ultimate race day 35 nohy, ale chci to na scotta, tedy bych ji potřeboval umět zamknout…

      Sid ve verzi „twist lock“ je s dálkovým lockoutem hádám, je to nějak vázáno na spešl páčku? Umím to naparovat na páčku scottu, která má 3 polohy? (funkčně by mi stačily dvě, otevřeno / zavřeno, kdyby ta mezi poloha s vidlicí nic neudělala, je to OK).

      Díky!

      0 0
      • žvejk  

        Ne tohle nejde…budes u tlumiče na poloze 2 a vidlice bude zavřená a na polohu zavreno se u tlumiče nedostaneš. Ja sid 35 ultimate napatoval na 3 polohovy tlumič DT Swiss pomocí páčky SCOTT Remote Twinloc Down Clamp… rok 2019.

        0 0
    • tomxxx  

      Tak mi Sidka 35 chodila úplně na nic. Na 25% sag jsem na 60kg foukal asi 50psi, což je hrozně málo, vůbec jsem ji nedostával do max zdvihu i bez tokenů. Udělal jsem tedy servis vzduchovky. V jedné spodní noze minimum oleje, druhá OK, molitany klasika suchý, gufera docela namazaný, vzduchovka namazaná ok, ale asi ucpaný přepouštěcí kanál, protože po servisu chodí jak máslo a foukám kolem 70psi.

      Takže novou sidku to chce asi vždycky rozdělat.

      2 0
    • Ukrutony  

      Tak mě dohnala karma za moje výroky v jiném vlákně a objevil jsem u svého SIDa 35 celkem velký vakl. Máte někdo zkušenost s reklamací? Kolo, kde je vidle osazená už z výroby, jsem kupoval v zahraničí, protože tenkrát tady k sehnání nebylo, ale garančku má za sebou v českém „autorizáku“ a ještě jsem za ni solil prachy, takže tam na to teda kluci přijít mohli. Jezdil jsem s tím doteď, jenom mě při jízdě přes některé nerovnosti trápilo klepání odkudsi zepředu a pořád jsem ho hledal marně.. až doteď :D Je to celkem nové a spodní nohy se ještě nedělaly, ale už přichází ten čas. Mohlo by to pomoct? Z výroby bude vidla asi trochu „na suchu“…

      Otázka taky je, jestli se snažit to nějak někde reklamovat (jako první půjdu asi poptat do servisu kde to „garantovali“) a doufat ve výměnu za kus bez vaklu, nebo se na to v rámci zachování vlastní příčetnosti nevykašlat. O českém zastoupení RockShoxu nemám iluze a posílat cokoliv přes hranice asi nebude ono.

      0 0
    • Luk029  

      Ahoj chci se zeptat mám první serii (2021) rock shox sid select 120mm 35mm ,už od výroby tam byla vůle v nohou. já nakonec pořídil Pike.

      Tak se ptám je ta vidlice prodejná i s tou vůlí, a v případě za kolik. vidlice má najeto asi 2500km vypadá jako nová i funguje krásně pouze je v nohách cítit vůle. Kdybych nebyl takovej pedant tak bych si ji i nechal. možná že většina lidí by to ani neregistrovala :-D

      0 0
      • novas752  

        A byl na ní někdy dělán servis? Aby náhodou nebyla jen z výroby suchá = futra bez oleje = drobná vůle.

        0 0
        • Luk029  

          měl jsem ji rozebranou a olej jsem tam dal dle manualu ale stejně když to hodím do svěráku tak tam jde cítit. na kole už ji nevyzkouším.

          0 0
        • Ukrutony  

          Aspoň u těch dvou SIDů co mám doma je ta vůle taková, že jde bezpečně poznat i po servisu. Holt asi špatná série. Ale na funkci to zatím nemá vliv :D

          0 0
          • Luk029  

            no právě funguje perfektně. ted jde jen o to jestli se dá prodat a za kolik;-)

            0 0
            • novas752  

              To se prodat dá, proč by ne. Za kolik je otázkou, při dnešních cenách za moc ne. Fungl nový se zárukou jsou sem tam sehnatelný za 10. Když to vystavíš za 6–7, třeba to někdo vezme.

              0 0
    • Strejdin  

      Ahoj , prosím o radu. Chtěl bych si udělat malou radost a trochu vylepšit své Epic Evo o “hezčí” vidlici. Stávající RS Rebu vyměnit za SIDa, … trochu teda šilhám i po Vinetou Mattoc Expert, ale to jenom okrajově, páč z usa se mi objednávat nechce a v okolí jsem žádnou slušnou řádnou slevu nenašel. Jezdím jenom lesní cesty, pěšiny a lehké traily, nic extrémního ale silnici se snažím potkat víceméně jenom na přejezdy. A tady mám trochu problém, nechci rozhodně DO z řídítek, protože vidlici vlastně nikdy nezamykám a nevím jak hledat, nebo pod jakým označením je u RS SID zamykání z korunky. Když už si myslim že je to ta správná, nesedí mi u prodejce (např bike24) popis s fotkou. Je tedy v typovém označení nějak specifikováno zamykání z korunky? Dík za radu, zdraví T.

      0 0
    • Strejdin  

      No, to není úplně jednoznačné, musel bych se jich u každého produktu asi konkrétně zeptat. U další píšou “Handlebar remote (not included), External Rebound, 2-position remote (open/lock)”, tak teda nevím, jestli je bez DO a nebo s DO ale bez “páčky” ;-D

      1 0
      • novas752  

        Je to verze pro dálkové ovládání, ale je to bez něho. Pravděpodovně tedy nějaký montážní balení vidlice – osa – token – nálepka

        0 0
    • vysmátej bajker  

      je race day s dálkou při povolení lanka zamknutej? neboli bez páčky nejde jezdit.

      0 0
      • tomxxx  

        Push to open měl rockshox asi jeden nebo dva roky a je to už fakt dávno.

        0 0
    • žvejk  

      Ne je otevřena

      0 0
    • vysmátej bajker  

      nemužu najít.

      existuje páčka na zamykání sid vilde na i-spec 8100

      0 0
    • K2  

      Ahoj, chtěl bych upgradovat na XC kole Rockshox Judy Silver TK -PopLoc Remote 100 mm 30 mm nohy za RockShox Sid Select 29" DebonAir 120 Tapered Boost Remote 35mm nohy. Použití XC HT + teleskop (žádné BP nebo Street trial)

      Chtěl bych se zeptat, jestli problémy s vaklem u SID 35 mm byly již vyřešeny, nebo jestli je to stále problém. Rád bych koupil funkční vidli – ne pořád jezdit někde po servisech a posílat vidli na reklamaci…

      Chci lehkou funkční vidli 110–120 mm

      Trochu mě zarazila u SIDa hmotnost 1670 g. Je ale za podobnou cenu, jako kdysi REBA, takže asi OK

      Díky za aktuální zkušenosti

      0 0
      • novas752  

        Vakl u týhle vidlice mě spíš přijde jako nějaká pověst. Měl jsem jich v ruce minimálně pár desítek a nikdy jsem se s tim nesetkal.

        1 0
        • Ukrutony  

          Bohužel ne. U mě doma 2/2 :) (minulá generace před proklamovanou opravou). Jednu mám zkrácenou na 110, tam je to trochu mírnější, ale je. První promazání spodních noh (z výroby klasicky prej suchá, ale info zprostředkovaně, dělal mi to servisák) opět trochu zmírnilo.

          V druhé řadě pak musím K2 uklidnit, vakl != jezdit po servisech. Ta vidla prostě normálně funguje. Projevuje se to jenom občasným cvakáním na rychlých nerovnostech (nebo nevím jak to popsat, vzorek po traktoru apod…). Než jsem si to přečetl zde na foru a začal to zkoumat, půl roku jsem blaženě myslel, že mi prostě jenom cvakají destičky v třmenu. Fakt bych to nehrotil.

          EDIT: Mě to teda sere, ale čistě akusticky. Dokážu si představit, že někomu to může být fuk.

          0 0
          • K2  

            Jak poznám generaci před a po opravě? Kupoval bych to letos (asi v Bike-Discount.de)

            Klidně bych si koupil i Rebu (na té jezdím teď) Ale mám dojem, že nějak vymizely z prodeje a pokud jsou, tak stojí a váží stejně jako nejlevnější SID (32 mm nohy Reba x 35 mm nohy SID)

            Pokud by to nechrastilo furt, tak to asi přežiju – cinkání celou vyjížďku by mě asi sralo (stejně jako lupnutí při každém záběru)

            0 0
            • Ukrutony  

              Tak to máš asi cajk, už to nějaký rok bude, nevím přesně, tuším od roku 2023. Občas se někde ve výprodejích objevovaly staré, ale tak rok tam u toho asi napíšou

              0 0
      • scret  

        A neni na XC HT uz 120mm zbytecne moc? To chces vylozene kvuli 35 noham nebo proc?

        0 0
        • K2  

          Je a není, teď to vozím taky…na MRX rámu

          Chci si postavit něco ve stylu Merida BigNine TR (na rámu BMC TwoStroke)

          Moje teorie je, ze vidlice v běžném provozu chodí na 90% zdvihu (z toho cca 20% Sag)

          Takže 90% z 120 mm je 108 mm chodu a to mi připadá tak akorát :-)

          Pokud to bude pocitově moc, tak půjde na 110 mm

          0 0
          • scret  

            Ok…

            Ja mam Sida 35 Ultimate 120mm a asi bych ho na HT necpal, ale proti gustu…

            0 0
            • vysmátej bajker  

              spíš podle toho na co je dimenzovaný rám

              0 0
            • Sinpa  

              A kam SIDa, na gravel?

              0 0
              • esmo  

                Na Enduro

                0 1
              • scret  

                ?? Ja ho mam na DC biku… Kam bys ho dal ty?;-)

                0 0
                • K2  

                  Já chci zábavný lehký XC bike s teleskopkou pro opravdové Cross coutry (krajinou křížem krážem) Lehce a bez zbytečné námahy. Ještě mám trail bike 160/150

                  0 0
                  • TK75  

                    Křížem krážem jezdil Mistr…a nemohl si vynachválit 26" Meridu na to ))

                    2 0
                  • TK75  

                    Neboj…Sid35 je normální lehká xc vidle, tu 32 bych vůbec neresim…ničemu nepomuze

                    2 0
                  • va-bo  

                    Když necháš sag 25%, rázem máš zdvih 90 mm. Úplně zadarmo.

                    0 0
                  • scret  

                    vse je jen otazka toho, co povazujes za XC :)

                    0 0
                    • TK75  

                      Na Chislu jsem 120 Sida jezdil 15–18% sag…i tak to bylo jen lepší nez na 100 (a to si myslím ze Bnc ma na to čísla ještě lepsi).Ale to si musí u Bmc zjistit sám.Jako viděl jsem na tom rámu 120.Sám bych to Bmc s tim zkusil.Ale urcite je dobry bejt v tom opatrnej…taky to muze mit stred uz moc vysoko a jezdit hur.Jestli nemá problém to snížit …tak pohoda ne:)

                      1 0
    • K2  

      .

      0 0
    •  

      Řeším výměnu vidle na dámském kole (Procaliber 9.5 gen2), scénář použití je spíše rekreační. Z výroby je tam 30mm Judy Silver, což je skoro 2,5kg ingot. Na takové kolo fakt nepatří.

      Jaké jsou aktuální zkušenosti se SID 35 zejména u kusů vyrobených do 2023 včetně? Jsou s nimi stále problémy?

      Je lepší se takové vidli vyhout a koupit raději REBU 32, která váží +/- stejně?

      Jde hlavně o spolehlivost vidle.

      0 0
      • roud  

        Vem sida 35 sice to není žádná žehlička ale chodí líp jak Reba

        0 1
    • Ciffik  

      Zdravím, jakou máte zkušenost s tím PEDAL módem? Nemůžu k tomu nic kloudného najít. Zvažuji, zda to má smysl řešit, jak velký to má/může mít přínos…

      0 0
      • tomxxx  

        Prostě je to tvrdý, ale trochu to pruží, co o tom chceš hledat?

        0 0
      • Lachtis  

        Za mne cajk, obcas to na asfaltu pouziji

        0 0
        • Ciffik  

          Na asfaltu? V terénu to nemá většího využití? Resp. při pořizování nové vidle by to pro tebe byla (ne)potřebná součást? Z těch málo informací, co jsem zatím pobral, jsem naznal, že by ten mód snad měl mít právě že celkem širší využití a vidle by se do open režimu měla/mohla přepínat snad jen vyloženě v sjezdech.

          Na vysvětlenou mých myšlenkových pochodů – ten cenový rozdíl mezi 2P a 3P mě zase až tak netrápí, ale proč vozit fičuru, která je třeba i zbytečná, resp. zase tolik toho nepřinese a kvůli které by bylo nutné si pořizovat v případě lockoutu z řídítek ten jejich twist lock, zatímco 2P bych společně se sedlovkou krásně hodil na jednu objímku s dvoupáčkou (za mě čistější varianta).

          Každopádně díky za report z praxe.

          0 0
          • kubad  

            touto logikou dej pevnou

            2 1
          • novas752  

            Tam je to jen a pouze o tom jestli to chceš využívat nrbo nechceš. Mě by to třeba bylo k ničemu, já mám vidlici stále otevřenou.

            0 0
          • Lachtis  

            Hale jak pise novas nize, ja taky jak vidlici, tak tlumic nechavam z 95% plne open. Zamykani skoro nepouzivam. Ale jednou za uherak to pritvrdim a funguje to. Lock nepouzivam vubec

            0 0
          • tomxxx  

            Odpružená vidlice má pružit, komu se houpe, neumí šlapat nebo jí má blbě nastavenou. Všude jinde, než je závodní XC kolo, nemá lockout co dělat, ještě možná enduro na závodech, kde jsou i výjezdy.

            3p vidím dobrý na hákový maratonský mordory, když už člověk neví, jak si ulevit a co na kole zapnout/přehodit, aby méně trpěl.

            5 0
            • Lachtis  

              amen a naprostý souhlas a doplním, že dálkové locky jsou za mne taky blbost. a teď to přijde :-D

              1 1
              • tomxxx  

                Tak na to XC to blbost není, nemůžeš šmátrat dole, to jsem měl a jezdit se s tím zavod prostě nedá

                0 0
                • Lachtis  

                  vidíš, já to demontoval už dávno ze starého ex BMC a na novém jsem to nechtěl a nechci. nikdy jsem nejel na bednu, takže pro mne naprostá zbytečnost a starost. Když tlumení funguje, tak netřeba na to sahat, pokud neřeším každou vteřinu

                  0 0
                  • tomxxx  

                    Každou vteřinu… hlavně víc vepředu se furt různě nastupuje a dupe jak do zelí, bez zamykání je to hrozný opruz.

                    0 0
                    • Lachtis  

                      Jasne ja Te chapu, Ty mas jinou vykonnost a jezdis jinde. Ja jsem beznej hobik a spis uvitam tu jednoduchost a bezstarostnost. Dalkove locky mne spis s.aly. Takze jak jsem psal, pro bednare nutnost, pro ostatni zbytecnost a nikdo mi to nevymluvi. Sam jsem jezdil roky oboje a jezdil/jezdim zavody, ale jen jina vykonnost :-)

                      1 1
            • scret  

              Uplne s tebou nesouhlasim. Urcite maji pruzitka pruzit i tlumit, ale sam pises, ze na EN kole to chapes, prtze vyjezdy. To na kole, kde budes mit 35 SIDa nic nevyjizdis?

              Naopak u takoveho, rekneme DC fulla bych sahal po locku vic, nez na EN…

              Nic ve zlym. Jen, ze ne kazdy muze mit stejny uhel pohledu

              0 0
              • novas752  

                To tak možná na závodnim enduru, kde musíš stíhat i časy startů do RZ nebo kde jsou i kratší výjezdy v rámci RZ a bokuje se o sekundy. Při nezávodnim ježdění to prostě nemá smysl, i při docela svižnym tempu to šetří mizivý procento watů/času, za to ****** s tim imho neni důvod.

                Dá se bez problému jezdit trasy v poměru 1000 převýšení na 20km i na otevřenym pružinovym tlumiči, vidlicí se nemácenu jakkoliv zaobírat. Neřešíš žádný zamykání, čistá hlava, čistý řídítka…

                1 0
              • krabica  

                Jj, na DC biku lock využívám, často do asfaltových výjezdů jezdím ve stoje co to dá, jen tak, protože mě to baví. Ocenil bych 3 módy, lock, trail a open, kdy open by byl opravdu open, ala DH…

                4 0
                • scret  

                  Presne tak, mam to podobne. Hodne delaj rychly gumy, lehky kola a SIDina, ktera ma sportovnejsi projev… Pritom z kopce je to party :-)

                  0 0
                  • TK75  

                    Abych zpestril paletu.....mě naopak nedělá problém odemcena vidle ani když mam singlespeed vlnu.To jezdím vestoje v podstatě celou jízdu cca dvě a půl hodiny.Jinak bych kopec nevyjel, je treba drzet rychlost nahoru/dolů… vse vyletet.Ale záleží asi taky hodně na nastavení vidle.Mám je laděný tokenama hodně progresivní a sag 15–20% max

                    0 0
              • jonti  

                Zkoušel jsem mít DC kolo bez remote zamykání a byl to větší problém než u 100mm XC fullu. Houpe to výrazně víc a vyletět třeba 20m krátkou stojku ze sedla bez zamykání moc nejde.

                Nejhorší bez remotu je, když vletím do sjezdu nebo rozbitého terénu se zamčeným pružením. S remotem to znamená jedno cvaknutí, bez remotu musím hodně zpomalit nebo zastavit, pustit řidítka a odemknout vidlici i tlumič.

                0 0
                • va-bo  

                  No jo, taky vůbec nechápu, jak se mohlo jezdit do kopce, když nebyly zamykací vidle.

                  0 0
                  • jonti  

                    Taky se tehdy vozil zdvih 80mm místo současných 130mm.

                    Jak ale píšu nahoře, do kopce s odemčenou je výrazně menší problém než z kopce se zamčenou.

                    0 0
                • Lachtis  

                  Koukam, ze mam bezstarostne jizdy, kdyz to tak ctu :-). Vcetne nutnosti servisu (mysleno lanka a bowdenu) a o packu min. Pro vas asi jen FA. To ja si krasne jedu open/open mode na vidli a tlumaku, jednou za uherak dam max. pedal a jsem spokojeny.

                  Si pamatuji v dobach, kdy jsem taky zamykani hrotil a mel spolecny dalkovy lock pro vidlu a tlumak v jednom a pri zavodech na to furt musel myslet a kolikrat jsem do terenu vletl se zamcenym tlumenim :-D. Bednari to hold mate tezky, pokud teda neni FA.

                  0 0
                  • krabica  

                    Tady se, krom tebe, nikdo o závodění nebaví. Jinak na lanka lockoutu jsem 3 roky nesáh a stále to pěkně funguje, takže servis nestojí za řeč…

                    0 0
                    • Lachtis  

                      O to vic ty dalkace nechapu, kdyz neresis casy :-). Ale jasne, sto lidi, sto chuti a pro nekoho je proste dalkac nutnost a nezbytnost, ja byl stejneho nazoru kdysi taky a vlastne to chapu a rozumim Ti, byl jsem pred 8 lety stejnej :-). Pak jsem si zkousel jezdit bez sahani na locky a zjistil, ze vlastne casy to v podstate neovlivni a od te doby mam klid. Ale jasne, roli hraje i sysem pruzeni, sag, progresivita atd atd…

                      0 0
                      • va-bo  

                        A taky hlava, dost podstatně.

                        3 0
                      • kubad  

                        ano stačí to mít na korunce/tlumiči, to už je věc každého jakou variantu si vybere, podle toho na jakém to má kole, jak jezdí a jak často používá, nechápu proč do toho pořád šiješ, že to nechápeš, možná jiný chápe.

                        osobně to vidím taky jako závodní variantu, a tam beru ovládání na řídítka pro vidlici i tlumák

                        2 0
                        • Lachtis  

                          Ale ja to chapu, pisu, ze to chapu a rozumim, byl jsem stejnej… viz komenty vyse. spis diskuze nic vic. A k tematu, sid 35 a vyznam tripolohy. Vcera, jsem po destich nechtel do terenu a dal si cca 50 km ciste asfalt, hladkej, kocici hlavy, sem tam diry a i ve vazbe na tohle tema :-), jel jen a pouze na pedal mod. Pocitove vidle ztuhla, zehlila nerovnosti min a min se borila. Ale jezdim frekvencne a ne silove a malo ve stoje. Sid 35 120mm select+. Takze, tazateli, pokud resis pocit z vidle, tak urcite vem tu tripolohovou! Pocitove ten prostredni mod poznas.

                          1 0
                  • jonti  

                    Vůbec nejde o závodění, spíš o to jak jedu a jak to mám nastavené v hlavě. Když jedu na výlet na 4h, rovnoměrně, tak lockout nevyužiju. Když mám přes oběd 45 minut a chci jet hezky svižně, jedu hodně kopců ze sedla, často přes 150% FTP a jsem za lockout rád.

                    5 0
                    • krabica  

                      Přesně tak, když mám málo času na vyjížďku, tak si dávám co nejvíc kopců na max, asflatové ve stoji, na což je právě fajn remote lockout.

                      1 0
    • ZdeNECK1  

      3p je super i v terenu mimo sjezdy, 2p uz bych nebral

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.