ROCKSHOX Reba RL 29 Solo Air 100mm, zkušenosti

213 nepřečtených
  • PolsondeSide

    Na internetu o tomhle modelu (2013/2014/2015) toho moc není.

    Tady na fóru zase každý Rebu doporučuje a současně se tu objevuje více a více nespokojených majitelů, kteří tvrdí, že nová Reba jde s kvalitou do pr…Chci se tedy zeptat majitelů této vidle, co už jí máte zajetou, jak Vám šlape, žehlí dobře a jsou skutečně s ní problémy včetně toho prokletého zamykání?

    • ondra7  

      Měl jsem rok 2013, zamykání z korunky a vše šlapalo, jak hodinky.

    • Dejv94  

      Mel jsem 2013 a furt se sral lockout z riditek (pushlock).

    • scota  

      Reba 26", 120mm, SA – model 2015, žehlí dobře, úniku vzduchu vyřešen v reklamaci, zamykám z korunky ;-) Podle mého názoru je lepší než Epicon.

    • p@X  

      U SA jsem lock jsem hned oddělal, problém je, že výchozí pozice je zamčeno.

      Nevím, jestli je to konkrétníma kusama, ale DA mi chodila mnohem líp, především byla citlivější k malým nerovnostem…

    • Endli  

      Čaute, mám problém s touto vidlicí s pushlockem na Focusu Super Bud 4.0 29R. Pushlock se mi postupně začal zasekávat,až nakonec vidlice pomocí něj nešla zamknout/odemknout vůbec. Zkoušel jsem točit tím modrým kolečkem přímo na vidlici a jde dost ztuha. Pokud ručně zatáhnu za lanko tak zamykání a odemykání funguje. Nejsem žádná těžká váha (62kg),jezdím po cyklostezkách,občas zpevněných cestách.

      Nevíte,co s tím může být?

      • Endli  

        Teď jsem zjistil zajímavou věc. Chtěl jsem se podívat pod to modré kolečko Lock-out, jestli pod ním nebude třeba zanesený prach a když jsem vyšrouboval ten imbudový šroubek, tak se to celé uvolnilo a zamykání funguje dobře. Připadá mi to, jakoby ten šroubek nepatrně roztáhl celý ten plast do stan a on pak začne drhnout. Zkoušel jsem tam stříknout trošku oleje na vidlice,ale nemá prakticky žádný vliv. Zkusil jsem to i pomocí klíče, abych vyloučil problém s tím modrým kolečkem a chová se to úplně stejně. Když ten šroubek vešroubuju jen pár milimetrů, tak už se to zasekává.

        Nestalo se to někomu z vás taky? A případně, jak jste to vyřešili? ;-)

        • scota  

          Ta objímka lockoutu mi přijde křivá proto to asi drhne.Zkus povolit ten boční šroubek a pak jí srovnat.

          • Endli  

            To jsem si taky myslel, ale jednak to modré kolečko má zespod ve středu vystouplý „kroužek“,takže je odsazená od toho černého vnitřku a není tam ani vidět ošoupání. Navíc jsem si to z toho důvodu ověřoval i tím klíčem, takže kolečko bylo bokem.

            • HadVoe  

              uplne stejné u mé reby. bez toho verku kolem to chodí super, jak našroubuju, tak ztuha a je potřeba tomu většinou pomoci. ten šroubek by to mohl být. osobně neřeším, že prakticky nezamykám.

    • zdeněkŠ  

      Pro Endlhoi: „Co třeba dát kratší šroubek nebo ho zkrátit?“

      • Endli  

        Tím by se to asi vyřešilo, ale spíše jsem myslel, jestli se to nedá nějak vyčistit. Teda aspoň mi to připadá, že by to špínou mohlo být. Pokud by to tím bylo, tak se to bude zanášet stále více, až se to nakonec nehne ani bez šroubku. Je tam vidět velká černá matka, ale netroufám si na ni šáhnout, aby na mě něco nevystřelilo nebo třeba nevytekl ojej či co. :-)

        • Endli  

          Tady je vidět, že je to jeden celek, ale na tom obzázku je ten středový 8-mi hran aspoň kovový, takže ho šroubek neroztáhne. ;-)

    • jtvr  

      ahoj mám to samé, ale neděje se to pravidelně, to zkrácení šroubku asi nepomůže, zkusil jsem ho nezašroubovat celý a stejnak se to projevilo.

      • Endli  

        Čau,u mě to taky občas „nějak“ fungovalo,ale spíše ne.Nezjistil jsem,na čem je to závislé.Možná na venkovní teplotě.;-) Teď to mám úplně bez toho šroubku a funguje to perfektně.To modré kolečko tam vpohodě drží i bez šroubku a i kdyby vypadlo,tak se nic neděje.;-)

    • poki.z  

      Mám ji ne epicu 2015 model. Dřív jsem měl několik Foxů a řekl bych, že to bylo lepší. Na Gary Fischerovi 29 bylo jen 8 cm zdvihu a vidlice fungovala lépe než 10 cm u Reby. Nemám s vidlicí žádný problém, funguje, neteče, neuchází, jen se mi vůbec nelíbí projev. Vidlice nestíhá zadnímu odpružení a nemůžu se dostat na nastavení, aby se to „nehádalo“. Buď je moc tvrdá a nebo se moc houpe, podle mě nemá progresi.

    • klemi  

      Zdravím, chtěl bych se zeptat, jestli je někde na webu, nebo někdo nemáte soupis O-kroužků který jsou v Rebě RL. Nemůžu najít papír, kde jsem to měl napsaný a z časových důvodů nemám šanci vidli rozebrat, poměřit a jít koupit (do dílny se dostanu pouze v neděli). Předem díky.

    • minimus80  

      Je normalne ze Reba RL solo pri stlaceni ked ide naspat tak vydava taky sypavy zvuk …akoby nasavala vzduch …take ssssuuuup? Snazim sa ju poladit na mojich 65kg …pri 90psi bola strasne tvrda…zajtra ju asi otvorim ze ci su tam nejake tokeny a ci tam je nejake mazanie vobec

      • PolsondeSide  

        Bez obav, vidlice při chodu vydává syčivé zvuky. Je to normální. Prokazatelný jev stlačení pístu. 90PSI mám na svých 95 Kg a asi uberu, takže u sebe se pohybuj podstatně níže než v tabulkové hodnotě.

      • scota  

        Zkus cca 70 PSI.

    • Oldies  

      Nikde jsem nenašel nic konkrétního, mám Rebu RL (solo air) 100mm 26 palců/2014 a dělám si servis sám, po každý sezoně. Tenhle tejden jsem to rozhodil a zjistil, že mi prdla vlnitá podložka v negativce(v ma­nualu označení wavy washer), naštěstí je z výroby přerušená a ulomil se jen asi 5mm kousek. Po složení se zdá, že to funkguje, ale do budoucna bych si ji pořídil a příští servis vyměnil. Jde někde sehnat, v servisní sadě není, jen pro vidlice s dual air, ale nevím zda je stejná, popřípadě zda by šla sehnat zvlášť či nějak nahradit? Dík za info..

      • allrose  

        klidně vem sadu na dual,dříve se probíralo a moc řešení nepadlo,osobně jsem uvažoval o o kroužku,ale na pístnici byl sudovitý o kroužek vyšší než ta sestava podložky,tak jsem neřešil.

        • Oldies  

          Super dík za radu, nebyl jsem si jistý zda je v dual airu stejný…;)

      • Oldies  

        Tak jsem ve volných chvílích hledal a našel na německém eshopu velký servisní KIT na Reba/SID solo air 2012/2016 kde je i ta vlnitá podložka, takže výběr celkem jasnej cena 26EURO +7 eur poštovný, takže není co řešit ;) https://www.bike-components.de/…2016-p45978/

    • Cryzyy  

      REBA RL ( 2017 ?) – mám na ní najeto cca 25 hodin, instalované 3 tokeny, ať foukám jak foukám, tak počáteční odtrh je proti Dual Air hroznej a chodím občas na doraz, takže foukat míň určitě nemůžu.

      Má někdo zkušenost, kolik potřebuje vidlice na zajetí, popřípadě zda má cenu s ní teď něco dělat ?

      • p@X  

        To je prostě solo…

      • radys03  

        Mám to samé na mojí rebě SA 2015. Po zajetí se moc nezměnilo. Mě ta vidle ohromně zklamala. Až budu kupovat nové kolo, rebě se určitě vyhnu.

      • tomxxx  

        Jestli deš na doraz, přidej token.

        • Cryzyy  

          Přidal jsem ze 2 na 3 a nic moc efekt, ještě jeden dat můžu, to je chvilka, ale moc od toho nečekám.

          Šlo mi o nějaké komplexní řešení, co by to dostalo na úroveň předchozí generace, jako treba na prebastleni na dual air :)

          • allrose  

            A nemáš stuckdown?to by tomu nasvědčovalo

            • Cryzyy  

              pokud jsem správně pochopil stuck down, jako nepřiměřený tlak v negativní komoře, což má za následek snížení zvihu, tak bych řekl, že ne

          • tomxxx  

            já 3 nezkoušel, ale u sida jsou 4 proti 2 tokenům úplně jiná vidle. Na mě už moc citlivá.

      • deadmead  

        Zdar, měl jsem prakticky stejnou jenom 2016 tuším. 25 hodin na zajetí je málo.. neházej flintu do žita. Druhá věc je, že je třeba s ní jít do autorizovaného servisu na garančku! Třetí věc je ze RS jsou z výrobu suché jak cip a je nutnost ji nechat řádně promazat. Buď se domluvit v autorizovaném servisu na výměně olejů ve vnitřních nohách a pod gufery nebo se domluvit s Milanem z TT (pro mě jasná volba).

        Jinak jsem vozil 2–3 tokeny podle příležitosti a mohl jsem ji foukat tak o 10–15 psů méně, než je tabulka od výrobce. Byla to příjemná aktivní vidle, byl jsem spokojen.

        • radys03  

          Měl jsem ji u Žitného na reklamaci tak předpokládám, že při řešení uzamykání proběhla kontrola. Již po první jízdě přestal fungovat lock.

          • deadmead  

            No můžeš doufat. Nic bych nepředpokládal..

          • Atilla  

            Nevěř tomu, že ti to namazali a už vůbec nevěř tomu, že namazali SA pístek. A ten rozdíl v citlivosti před a po zásahu je mega.

            • Cryzyy  

              je někde postup jak na to, respektive, je tam oproti dřívějším SA nějaká změna ?

              • deadmead  

                V podstatě je to vše home made friendly úprava. Oleje i vazelíny se dají sehnat za babku (originál bych nekupoval) a nevyžaduje to ani žádné speciální nářadí..

                Strašně moc toho najde po diskuzích a REBA je popsána do detailu..

            • deadmead  

              +1

        • tom xtr  

          S tím mazáním + 1, u mne to znamená cca co 2 měsíce, jinak už je znatelně necitlivá, po namazání OK. Nejlíp se to asi naučit v rámci domácí péče.

          Tokeny vozím minimálně 3, spíš ale 4, nevím teď na 100%, vliv to má na foukání jak píšeš.

          Jinak ten RS poplock se sere snad všem co znám, je citlivý na bordel. Mně se osvědčilo to často i preventivně čistit a mazat a v bordelu jezdím s navlečeným prezervativem přes ten čudl, což vypadá hnusně, ale už mi to třetí rok funguje (což jsem asi výjimka).

      • Cryzyy  

        Nakonec jsem to nevydržel a vidlici otevřel, vzduchoví píst byl namazaný červenou vazelínou, už po zakápnutí pístu olejem se chod zlepšil, což jsem nejdřív udělal jenom na zkoušku, abych zjistil, co to udělá. Po odšroubování šroubů ze spodních nohou nevytekl žádný olej, vnitřek byl jenom „oslizlí“. Gufera byla namazaná vazelínou, molitany lehce napuštěné olejem – nedá se říct, že suché, ale ještě jsem je přimáznul.

        Po doplnění oleje do spodních nohou se chod zase o něco zlepšil, už to začíná chodit skoro stejně „dobře“ jako SA RECON, co mám doma. Zatím jsem na vidlici nejel, ale podle zkoušky doma se zase možná vrátím jenom ke 3 tokenům.

        • deadmead  

          3ml P90 nad pístek, pravidelně doplňovat tak co 300–500km. Do spodních nohou tlumičový tuším 15(13)ml 15w40 (ale už jsi nejsem jistý), je to dávno.. Na ty molitany P90 a to musí plavat v oleji!

          • senior  

            Dobrý den všem, mám RS Reba RL-R 29 solo air 100mm – už má přes 2 roky provozu, asi 4 000 km najeto, i když převážně silnice, polní a lesní cesty, žádné skoky a drsnější terén. Myslíte si, že už bych jí měl dát servisovat? Sám si na to netroufám, i když ta videa na youtube jsem si shlédl (nikdy jsem předtím takovou vidlici neměl a obávám se, aby mne tam náhodou nenačapala nějaká zrada, s kterou bych si neporadil) V jednom pražském servise mně řekli, že by jí poslali někam do Ostravy . Radši bych, aby se to vyřešilo přímo na místě. Jsem z Prahy. Dali byste mně z vašich zkušeností nějaký tip na pražský servis? A kolik peněz bych si měl asi připravit? Díky za odpovědi

            • michomin  

              V Praze tady . Je toho více než dost.

              • MatS  

                Sice seznam pěkný, ale otázkou je, jak ty servisy jsou kvalitní. Bohužel mám s některýma negativní zkušenost, takže raději to odvezu někam, kde to fakt umí a ne jen se kasají, že jsou autorizovaný RS servis. Raději nebudu konkretizovat, nechci pomlouvat.

                • michomin  

                  Nechceš být konkrétní a tvůj příspěvek je tedy naprosto zbytečný. Takový výkřik do tmy.

                  • MatS  

                    Tak třeba Faltýkovi bych už nešel. Ten bude nutit sevisovat i to co je úplně nový a vyhrožovat, že přijdu o záruku. Stejně tak Cyklo Vape. Tam jsem nechal servisovat Rebu a vrátili mi kolo s totálně uvolněným třmenem a příchytka hadice plandala na hadici, místo aby byla přišroubovaná na vidlici. Všiml jsem si toho až doma, páč bylo šero, když jsem kolo přebíral.

                    Takže servisy si vybírám. Raději vozím kolo do Krkonoš, kde jsou mnohem levnější a kolo parádně servisovaný. A to by si jeden myslel, že v Praze je velká konkurence.

                    Ale třeba na lyže nedám dopustit na SKI SERVIS MONTANA ŠMÍD na Praze 9. Pavel Šmíd zkrátka umí.

                • senior  

                  To bych právě rád slyšel, kam to nevozit- taky nevěřím, že to všichni umí, když jsou „autorizovaní“ . Třeba mi někdo i napíše, kam to vozit. Díky

                  • MatS  

                    V Praze aktuálně vůbec nevím, komu bych to svěřil. Před nedávnem jsem tu založil vlákno s tímto dotazem a vyplynulo z toho, že raději nikam a udělat si to sám. Plánuju, že si seženu oleje na Rebu a budu si to dělat sám, ale až po záruce. Zas taková věda to není. Stojan a prostor na to mám. Videa na Youtube jsou dost podrobný.

            • allrose  

              po 2 letech určitě,cenu odhaduji 1–2t,nevím servisoval jsem si sám

              • MatS  

                komplet repase je za +/-2t a servis spodních nohou je jen za pár stovek. Pokud nebudou opotřebovaný gufera a těsnění, tak bych to viděl na pár stovek, ale záleží na přístupu servisu, jak tě budou chtít oholit, protože se v tom nevyznáš :-)

                Nechávat to 2 roky (4t Km) bez servisu, to si koleduješ o průser. (to je na seniora)

          • dusansal  

            možná hloupý dotaz,ale co je to přesně za mazivo to P90?

            Díky

    • michomin  

      .

    • Pessinger  

      Ahoj, právě se mi podařilo strhnout závit na Rebě:-/ uchycení brzdového třmenu, je tam ten závit nýtovaný nebo se bude muset odvrtat větší? Podařilo se to už někomu?

      • Zdendyš  

        Mně se to kdysi podarilo na Fox. Zkus delsi sroub o cca 3–5mm melo by to stacit resp staci k dostatecnemu dotazeni trmene bez dalsiho strzeni zavitu.

        • lukas aka mitro  

          Je dobre si odmerit jak dlouhy sroub se tam vleze, ale obecne j tohle dobry zpusob, jak vidli provizorne nachranit.

          Jinak bych to hodil do servisu, at to opravi. Nedavno tu jeden umelec opravoval a pak resil, ja dostat ven zlomeny zavitnik:)

          • Pessinger  

            Díky Borci, na Vás je vždycky spoleh, já se s toho už hroutil.....strhl jsem ho na posledních dvou závitech a nenapadlo by mě použít delší......

            • Zdendyš  

              Nemas zac. Pouzil jsem sroub delsi o par mm a drzi to tedy na par zavitech uz i s opakovanou demontazi ix let dostatecne. V podstate uz nemas dal co zkazit.

      • Petr L2  

        http://www.helicoil.cz/…ova-zmetku/9

        zkus se zeptat, jestli to nějaký servis okolo tebe umí :-)

        • Markony  

          Nic složitého ale moc to nedrželo stačilo to tak dvakrát povolit a byl amen ,osbne bych zkusil prořezat zavit a vidělo by se zda bude držet nebo ne, Popřípadě vylepit díru a vyvrtat díru dle průměru zavitu a pak prořezat zavit .

      • danielh  

        Taky se mi to jednou podarilo na RSt vidli, koupil sem si sadu na opravu zavitu M6 a pohoda.

        • Pessinger  

          Díky, půjdu prvně variantou delšího šroubu, pakliže selže:-/ dastanou příležitosti i jiné varianty…ozvu se co zabralo…

          • Pessinger  

            Čau tak to klaplo:-) nový šroub stál korunu a podložka byla zdarma, protože jsem tam nechal tringelt pět korun :-) paní si mě pamatovala..... nechápu ale podložka ze starého šroubu nešla sundat přes závit… šroub je tři mm delší a dotáhl a promazal jsem to na 6Nm… díky za rady neskutečně to pomohlo

            • Zdendyš  

              At se daří !

            • danielh  

              No jestli se to ono casem nevychodi kdyz to drzi jen 3mm zavitu, to je hodne malo, osobne bych to opravil tou sadou na opravu zavitu.

    • bestom  

      ahoj ,může někdo poradit jak odmontovat rebound ze spodní nohy abych se dostal k imbusu ? stačí silou vytáhnout ? díky

    • Slavik  

      Ano, ruční silou bez nástrojů to jde vytáhnout. Kleště, případně kladivo bych nechal na jiné operace :-)

      • bestom  

        super ,díky ,podařilo se ,dělal sem svůj první servis vidle ,zatím nic velkýho ,přidal sem jen olej do spodních nohou ,nad pístek lepší vazelinu,promazal stíráky a přidal tokeny,výsledkem sem mile překvapen ,progresivita a celkový chod zas o něco lepší

        • Cray  

          přidal olej? víc než těch manuálových 5ml?

          • bestom  

            nic tam skoro nebylo ,takže sem to vylil a dal 5ml

          • MatS  

            Z výroby to posílají téměř suché, zkušenost už z několika RS vidlic za poslední roky. On každý mililitr ušetří pár centů a celkově to asi dělá miliony :-D

            Navíc to ty dva roky do konce záruky vydrží a pak se klidně může vysrat, aspoň zákazník koupí novou, ne?

            • Slavik  

              +1

            • blue.sun  

              Když tohle čtu, říkám si, zda místo Reby nevzít radši Axona. :-(

              • Cray  

                Přesně tenhle poznatek jsem tady na fóru četl mockrát. Asi jsem byl světlá výjimka, když jsem novou Rebu A6 rozdělal, olej v ní byl. těžko říct, jestli 5ml. Vylil jsem a dolil 5ml, nohy jsem nevytíral. Co bylo úplně suchý byly kroužky pod stírákama, ty měly podle mě největší vliv na chod.

                Axona jsem taky zvažoval, ale asi u mě vyhrálo pozlátko. Reba, respektive Rock Shox má pořád nějakej punc ,,značkovosti, prémiovosti", aspoň u mě.

    • Cray  

      Ale napadá mě jiný dotaz. V Rebě 2016–2017 byly z výroby 2 tokeny, 2 jsem přidal (podle dokumentace jsou 4 max). Ví někdo, proč v nových dokumentech (2017–2018) je už u 100mm uváděno 3 tokeny max? To je vzduchová komora menší?

      • Cryzyy  

        Protože 4 se tam nevejdou, takže vzduchová komora bude menší (nebo tokeny větší :)), ale nemám to jak porovnat.

    • kantis  

      Ahoj, poradil by mi někdo s vidlicí? Mám RS reba solo air a utíká mi ze vzduchové patrony vzduch do spodní nohy. Není někde k dohledání seznam tesnících kroužků které jsou třeba k přetěsnění vidlice? Nechce se mi kupovat drahý servisní kit. Díky za reakce.

      • MatS  

        Servisní kit stojí cca 400Kč a když už to budeš dělat tak vyměň stejně všechno, ať tam nemusíš za chvíli znovu :-)

        Servisní manuál najdeš na stránkách SRAM: https://www.sram.com/…shox/7%2C103

      • Cray  

        Touhle cestou bych nešel ale ze zajimavosti jsem to během chvíle vygooglil.

        https://www.bikehub.co.za/…-ring-sizes/

        tady si někdo dal tu práci a změřil o kroužky ze sida. Jelikož nepíšeš jakej máš rok apod. nic lepšího asi čekat nemůžeš ;)

      • maajkee  

        No však u soloair jsou obě komory propojeny a tím pádem v obou je stejný tlak. Moc nechápu co řešíš :)

        Edit: už asi chápu, blbě jsem to přečetl, jedině pretesnit, komplet výměna těsnění by se měla vejít do pětikila

      • allrose  

        Hledej téma reba problém..rozpis .umístění

        Vyměn všechny na vzduchu,někdo doporučoval místo 21,22..to nedělej.je tam zbytečně velké tření

    • Archik  

      Momentálně řeším nové kolo, tak se zeptám tady. Je opravdu tak znát rozdíl mezi Rebou a třeba Axonem. Pozná to vůbec nějak obyčejný člověk :) (myšleno nezávoďák) Nebo jsou prostě vzduchové vidlice tak rozdílné že je lepší připlatit. Kor když má člověk téměř 100kg?

      • maajkee  

        Pro 100kg lepší dle mě Axon, je celkove tužší než Reba. Pokud se do Axona nalije olej citlivost je srovnatelná s Rebou.

        • Archik  

          Četl jsem že si ji vozil ve vláknu „Proč skoro nikdo nevozí Suntour Axon?“ Takže si byl spokojený a tím nalitím oleje jak tam píšeš přijde člověk o záruku? Respektive uznávají vůbec u vidlic záruku, nebo řeknou že sem ji „ojezdil“ a mám smůlu.

          • maajkee  

            Axon vozí mraky lidí. Minimálně desítky lidí kterým jsem ho dával na kolo :)

            O záruku nepřijdeš, mazání olejem doporučuje i Suntour.

    • MatS  

      Axon je v pohodě, moc to nepoznáš. Navíc každému trochu vyhovuje jiné chování vidlice, takže každý model má své příznivce a odpůrce.

      Sorry blbě zařazeno. Nevím, dám reagovat a ten web to hodí jinam. A to není poprvé.

      • Archik  

        No právě teď co mám na Meridě – RST Gila T7 tak si myslím, že proti ní to bude rozdíl s každou vzduchovou a dokud zřejmě nevyzkouším jinou „lepší“ než tu co budu mít tak budu nejspíš spokojený. To by musel člověk vyzkoušet hromadu věcí než by něco koupil. Je to hnus kdyby se vyrábělo jedno kolo byl by klid :)

        • MatS  

          Pokud výrobce osadí kolo Axonem, ušetří pár korun a může mít ostatní výbavu lepší, než kdyby tam šoupnul Rebu. Já mám Rebu a předtím jsem měl Toru a to byla taky změna jak z Felicie na Superba :-)

          • maajkee  

            To je divný, Tora chodila vzdycky moc pěkně, akorát byla těžká

            • MatS  

              Jako chod nebyl spatny, ale naladit ji jak jsem potreboval nejak furt neslo. Stale jsem nebyl spokojeny. Experimentovat s vymenou pruziny se mi nechtelo. A ke zbytku kola byla moc tezka. Jeste stale funguje novemu majiteli i s kolem.

          • petrun  

            Když jsem přecházel z Tory na Rebu byl rozdíl minimální. Pocitově o dost menší než přechod z Reby na Epixon z Tuning testu.

        • abel  

          RST gilu jsem měl na authoru traction 2008 a byla to tragédie. v tý době tu kolovaly příspěvky typu „než gila to je lepší pevná“. přechod na epicona byl šok a nová chut vletět do terénu:-)

    • MatS  

      .

    • Chlebovnik  

      Kdyby někdo měl (nebo očekával) novou Rebu s dálkovým ovládáním, ale raději by měl 6polohové ovládání komprese z korunky, rád Motion Control patronu vyměním.

    • longbow  

      Neměl někdo podobnej problém? Vyletělo to na rovině a byl slyšet únik vzduchu, ale zdá se že vidle funguje stále normálně, drží si 90 psi. Najeto 3t km.

      • allrose  

        Furt to samé,fouklo těsnění,vyrazilo gufero

        Výměna těsnění,nebo minimálně rozebrat a přemazat vzduchovou komoru..viz tema „reba problém“

      • MatS  

        Jak píše allrose. Kolikrát si jí dopřál servis? Vidle vyžaduje pravidelný servis. I úplně nová může být suchá a potřebuje doplnit olej do spodních nohou. Pak se ti odvděčí sametovým chodem.

        • longbow  

          Kluzáky jsem mazal pravidelně silikonem, jinak nic. Nečekal jsem že se do toho musí hrabat takhle brzo :/ Teď jen nevím jestli bude lepší hodit jim to do servisu v rámci záruky, nebo si to radši udělat doma sám podle youtube…

          • MatS  

            Obávám se, že záruku ti neuznají, když si jí neservisoval dle intervalu daným výrobcem. Info lze dohledat na stránkách Sram. Stáhneš tam i servisní manuál. Navíc na těsnění je záruka jen pár měsíců.

            Jak dlouho ji máš?

            • longbow  

              Kolo i s vidlicí jsem koupil letos na konci dubna. Zkusím tam zítra zavolat a uvidím. Kdyžtak zainvestuju do originál oleje, vazelíny a naučím se to sám, když vidím že je třeba to dělat několikrát do roka..

          • allrose  

            Těsnění a záruka se tu probírala..

            Reba už od novoty a dlouhá léta má problém s těsněním,nevím proč,ale výměna je jistota a minimálně v kombinaci s pravidelným přimazáváním (protože je na vazelíně) ,ti rok + vydrží

            „Lepší“ vidle,víc starostí,doporučuji ti se jí naučit servisovat sám,je to jednoduchá vidle,za pár babek s yt a tím vláknem a máš vystaráno..oprava do 1h poprvé ;)

            • MatS  

              A na to si prisel jak, ze je na vazeline? Vzdyt se tam dava olej i dle servisni dokumentace. Vazelina leda tak na molitanky pred nasazenim nohou.

              • mr.nikdo  

                Ale prosim Te.

                Vazelina je na vzduchovem pistku. A od SA je to nutnost.

      • Robertilos  

        Tohle mi udělala Reba na fungl novém kole cestou z obchodu po pouhých dvou kilometrech na rovné cestě. Vyřešeno výměnou za druhou vidlici.

      • Gustaf 81  

        Taky mě to udělala Reba na předešlém bajku. Hned na prvním svihu. Hodil jsem ji na reklamaci a pohoda.

    • Markony  

      Tohle mi dělala hned po 14 dnech a každým rokem minimálně 1 a to každým rokem šla do servisu.

    • lendl  

      Kto chce mat vpredu nejaku lahku atrapu, potom je Reba spravna volba. Inak ma katastrofalnu spolahlivost, katastrofalny odtrh a nulovy progres. O nejakom zehleni nemoze byt ani reci. Jeden velky guru tohto fora napisal, ze ju pouziva na zimaka na dochadzanie do prace. Ma pravdu.

      • zzach  

        Rebu mam od 2014 dual air a spokojenost. Jednou davana na servis preventivně.. A na servis sem se dival myslim u rock shox pike a jestli je to stejné tak je to jednoduche. Ale kdyby nekdo mel nejaky návod tak ho poslete. 

        • mr.nikdo  

          Reba 2014 bez servisu? Nohy uz jsou vydrene?

          Na Youtube je milion navodu a na Sram Tech je oficialni + objemy oleje.

          A jak pises – Dual Air je super. Solo uz tak dobry neni.

          • zzach  

            Byla na servisu jednou a nohy vydrene nejsou.. No ted mam i solo air.(teda mam 2 kola) A pres zimu si chci udělat servis.

      • mattew1  

        Mam vydli z vyroby, rok 2017 myslim. Najeto 2500km, a ted ji budu davat na prvni servis. Chodi porad suprove a spolehlive. Asi jsem tedy mel stesti na kus.

    • longbow  

      Tak ještě dotaz, bude sedět service kit, kterej je pro modely 2014 – 2016, i na moji vidli, když jsem kolo kupoval letos? Bohužel teď nemám vidli u sebe, abych se kouknul na to číslo..

    • Cray  

      Tuší někdo, zda jde v RS Reba A6 zaměnit top cap za novější typ z reby 18–19? Moje je dodrbaná a nový systém mi přijde lepší.

      takže vyměnit tohle:

      https://www.bikenero.cz/…-tubes-only/?…

      za tohle:

      http://www.supshop.cz/…ne-32mm-blk/

      Tokeny jdou do obou stejné podle všeho, takže jediný možný rozdíl by mohl být v závitu (?)

    • longbow  

      Nestalo se vám někomu, že po repasu chodila vidlice jenom na 50% zdvihu? Prostě v půlce ztvrdne a už s ní dál nehnu, i když jsem tokeny ubral. Co jsem tam mohl udělat špatně? :/

      • tomxxx  

        Jestli je to vidle s chargerem, tak nějakým způsobem špatně naplněny charger… Asi to dělá zavzdusnenej, mne se to stalo, ze se vidle časem zavzdusnila a chodila jen do půlky.

        U motion control prostě moc oleje v tlumeni. Jeste napadá špatně umístěný doraz na vidli, u vidlí s gumovým dorazem. Jinak asi není co podelat.

        • longbow  

          Jsem blbej, samozřejmě jsem dal o něco málo víc oleje do tlumení. Vycucnul jsem 5ml a už chodí jak má. Díky :)

      • novas752  

        Moc oleje v tlumení.

    • qwertz375  

      Jaký lockout má aktuální Reba 2020? Pouze ON-OFF nebo celkem 5 poloh jako má Recon Silver RL?

    • Chlebovnik  

      Dotaz na REBU (2018, takže asi stále aktuální): Trochu podivné chování dálkového ovládání.

      Když to šmrdlám ON/OFF na stojanu, tak to chodí krásně hladce, lanko nikde nedrhne. Prostě paráda.

      Když to venku zamknu a stoupnu si do pedálů, tak je vidlice pěkně tvrdá, má kraťoučký chod – odhadem 8 – 10 mm. Super.

      Po odemčení ale zůstává lanko přidrhnuté (vlastně spíš prověšené) a vidlice se odemkne (potáhne si lanko) až při dalším nárazu/prohoupnutí.

      Čím to může být? Moc oleje v MC?

      • novas752  

        Debilně vymyšlený točítko. Drhne tam a potřebuje ze strany vidlice trochu popostrčit aby se vrátilo do původní polohy.

        • Chlebovnik  

          Proč zamykání ale v klidovém stavu běhá luxusně a „přidrhne“ si to až při odemykání v terénu? Jako, ne že by mi to úplně trhalo srdce, je z toho teď taková de facto Brainová vidlice, ale rád bych tomu přišel na kloub.

          Můžeš být konkrétnější?

          • tomxxx  

            Dělala mi to i foxka, i reba – slabá pružina. Podle mně se to vrací špatně při zatížení, protože na systém locku je větší tlak. Nikdy jsem nepřišel na to, jak to spolehlivě opravit.

            • kadlec  

              Taoy se me to nevracelo, tak jsem to vyndql a pruzinu o jedno otacku vic napruzil

              • tomxxx  

                Jj, to podle mě musí na Rebě pomoct. V době kdy jsem ji měl, tak sem se to bal rozdělat. Znáš to – hele pérko – pink – a není pérko. Na tý Foxe nevim co s tím. Tu furt mám na zimaku a v tlumící patroně se mi nechce vrtat.

            • Chlebovnik  

              Asi jo. Zjistil jsem, že stačí vidlici nadlehčit a bleskově se odemkne. Tak to asi nechám být.

    • longbow  

      Nestalo se vám někomu, že po repasu častěji vystřelovalo levý gufero? Repas jsem dělal v dubnu, dával jsem tam toto.

      https://www.kupkolo.cz/…and_z108290/

      A od tý doby mě vyletělo gufero už asi 3×, je teda pravda že vyletělo i před repasem. Ale když jsem tam dal všude nový těsnění, máznul sram vazelínou a vyměnil olej, tak nevím proč to furt strílí. Když jsem občas bindrem odchlípnul to gufero, tak vždycky nejakej vzduch utekl. Nevím kde se tam bere, jestli se tam někdy nahromadí až to gufero vytlačí?

      • tomxxx  

        A když odchlipujes gufero, aby odfoukl vzduch, máš vidlici na doraz?

        • longbow  

          To jsem moc nesledoval, ale teď po repasu se mi vrací na plnej zdvih.

          • tomxxx  

            Tak jinak. Když odfukuješ z gufera, nejdřív výpusť celou vidlici a stáhni ji na doraz, pak odfoukni gufero.

            • longbow  

              Jo ták, už chápu. Teď jsem to zkusil a nic slyšet nebylo, že by fouklo pod guferem. Vidli jsem nazpátek nafoukal a při tom postupně propružoval… tak uvidím, jinak repas jsem dělal podle návodu přímo od rockshoxu a ten ventilek zespod jsem taky při repasu vyfoukával.

              • tomxxx  

                Tak ventilek ze spod je z negativní komory. S tím nemá nic moc společného.

                A děláš odfouknuti spodních nohou správně? Chce to mezi gufero a vnitřní nohu vrazit malou stahovací pásku, pak udělat co jsi udělal – vypustit a propruzis na doraz, pak pásky vytáhnout, když je vidle na doraz a pak nafoukat.

                Jestli tohle nepomůže a čas od času gufero vyleze, tak buď prostě jen blbe drží na svým místě, nebo se ti spodní nohy zavzdušňují a nejspíš je špatné těsnění mezi nohama a negativní komorou.

                • longbow  

                  Přesně takhle to dělám, mě jen přišlo divný, že to vždycky ze spodních nohou tolik odfouklo… Uvidím, jestli vystřelí znova tak se kouknu na to těsnění negativky.

                  • tomxxx  

                    Pokud nebude přímo dokurvený, tak nic nepoznáš, chce to prostě vyměnit.

      • Hrabex1  

        Stalo se mi to kdysi na Epiconu z tunning testu. Uchazel vzduch a vylezalo gufero. Ani po rozebrani a odbornem servisu nebyla zjistena pricina. Vyreseno reklamaci a vymenou nekterych dilu, mozna dokonce skoro cele vidlice, uz si to nepamatuju…

        • abel  

          stalo se mi to kdysi taky (epicon TT), občas ušel vzduch do spodních nohou a ve finále vylítlo gufero. pomohlo očistit píst a znova namazat, pak už se to nikdy nestalo ani na dalších. ale suntour má negativku pružinu, jak to má reba netuším…

        • milan1  

          Je tady psáno o mě a tak bych moc rád věděl kdo jsi a jak bylo vyřešeno. Když ty si nepamatuješ, jak byla vyřešena tvá vidlice, tak já můžu říct, že jsem žádnou vidlici kvůli těsnění nikdy nevyměnil. Ta výměna „některých dílů“ je výměna těsnění, nic jiného se nedělá a taky nedá dělat, když propouští těsnění, tak vždy musí dojít k vystřelení stíráku. Nevím jaký odborný servis zmiňuješ ale když vystřelí stírák, tak je určeno, co je příčinou a jde se jenom dohadovat, zda bylo i správně udržováno a mazáno. U provedení s negativkou ocelovou je to vždy stejný projev yvstřelený stírák je jednoznačnou ukázkou netěsnosti ale tady jsou odlišnosti s Rebou, kdy může dojít k odlišným projevům, podle toho kde je těsnění nefunkční. Dodávám ke svým vidlicím vždy speciální mazivo a to jde při provozu průběžně doplňovat u současné Reby toto není možné a celkový projev může být jiný, to je dáno konstrukcí.

          Reba, kterýá je tady probíraná je mírně odlišná. Stará reba dual air a nebo solo air s pohyblivým pístkem může být také mazána tekutým mazivem. Nové provedení s pevným pístkem má stále negativku vzduchovou ale nově přepouští pozitivku a negativku zářezem ve stěne kluzáku a proto by tekuté mazivo při přepouštění uteklo, použít jde jenom vazelína. A teď k odlišnostem projevu. Kanálek, tedy zářez ve stěne kluzáku samozřejmě namáhá těsnění více, než hladká stěna a tak jsou nároky na těsnění větší. Když je ale poškozeno toto těsnění nedochází díky odlišnosti konstrukce a tedy vzduchové negativce k vystřelení stíráku ale k propadnutí se do zdvvihu. Těsnění propouští tlak z pozitivní komory so negativní a tímm klesdá zdvih. Vidlice začíná při této závadě podklesávat, zdvih je snížen ale stírák nevystřeluje. Vystřelení stíráku způsobuje teprve poškození těsnění spodní, negativní komory. V takovém prípadě systém stále přepouští talk z pozitivky do negativky ale negativní komora tlak propouští do spodních nohou, kde následně tlak vystřelí stírák stejně, jako u systému s ocelovou negativkou. Zde je třeba připomenout, že doplňování maziva u Reby bude vždy spojené s celkovým servisem, protože doplňovat průběžně mazivo bez rozebrání a vyčištění nepůjde. Zde působí u Reby známý fakt, extrémně malá negativní komora by se doplňováním jenom zmenšovala a problém malé negativky jenom zhoršovala.

          A teď k praktické údržbě a těsnění. Stalo se mě několikrát, že originální těsnění, jak u RS, tak u Suntouru nebyla funkční ani po výměně a těsnění i po opravě vykazovalo nefunkčnost. Kdosi se o tomhle tady zmiňuje a mohu to potvrdit.

          • Hrabex1  

            Tak jsem dohledal podrobnosti v mailove komunikaci. Mas pravdu, cela vidlice se nemenila. Vvidlici jsem u tebe koupil 2010 a problemy se objevili po posezonim servisu v breznu 2011. Pri jizde unikal vzduch a vyjizdel stirak. Vidlici jsem ti poslal znovu a ty jsi na nic neprisel – v klidu zadny vzduch neunikal. Bohuzel problem vyresen nebyl a vidlici jsem ti poslal do tretice. V ramci zaruky jsi vymenil pistek a od te doby se problem nikdy neopakoval, posilal jsem ti ji priblizne 1 x za 2 roky na posezonni servisy a uspesne ji pouzival do lonska.

            Nevim, jestli sis ten termin „odborny servis“ nevysvetlil nejak blbe, ale bylo to mysleno, ze jsem to nedelal ja sam, ale odbornik a vzduch muze unikat a stirak vyjizdet i bez zjevne (viditelne) priciny.

            • milan1  

              Vidím tam dohadování zda tlak unikal, či ne, což jsem si sám nemohl potvrdit. Nějak ale hapruje to vyjádření původní, že už nevíš, jak bylo vyřešeno a ani tam nevidím, že po výměně těsnění dlouhodobě používáš vidlici bez problémů. Na těsnění není nikdy nic vidět, vždy se projevuje až následek a ten by se měl ukázat vždy a jednoznačně ale optickým dohledáním jde těžko problém identifikovat. Tady vznikají nedorozumění a především, když po doplnění oleje, které vždy napomůže těsnosti je případně nově následně hlášen problém a ten problém není možné ověřit a potvrdit. To už jsou ale takové okolnosti, které nepomáhají.

              • Hrabex1  

                No nepamatoval jsem si, ze se jednalo o pistek, musel jsem to dohledat. No a to, ze to pouzivam bez problemu jsme si uz nepsali. Je to tak, ze kdyz neco nefunguje, muze za to servisak a musi to vyresit, ale kdyz je vse v poradku, je to tak normani a servisak o tom nemusi byt informovan…

                • milan1  

                  Mě docela zaráží, že jakmile je něco, co jde použít, jako nedostatek, hned se to použije a to dokonce ve vzdáleném tématu Reba. Pro tebe normál, pro mě dost divné a proto píšu a jsou pak vidět lepší souvislosti.

                  Rozepíšu se teď něco k vlastní odpovědnosti třeba konkrétně u tebe. Posíláš ke mě vidlici pravidelně jednou za dva roky, jak píšeš. Servis má být ale každým rokem. Těsnění ti i přesto drží až neuvěřitelně a to evidentně bez tvého vlastního přispění. Dovolí si ti připomenout, že takový Fox ručí za svá těsnění a to i v záruční době pouze po tři měsíce. Zkus si prosím dát dohromady všechny souvislosti, když už máš potřebu napsat jenom to, co jsi jako první napsal.Možná se nebudeš divit mé reakci.

                  • Hrabex1  

                    pri rocnich najezdech 700 km za rok jsem neuznal za nutne posilat to kazdy rok. Vidlice uz stejne nebyla v zaruce. Ten problem se stejne stal uz po 1. prohlidce po necelem roku pouzivani.

                    A nepsal jsem, ze vidlici posilam, ale ze jsem ji posilal. Ted uz mam jinou vidlici, takze uz ode me ani nebude duvod te tady zminovat.

                    A to, jestli je vzduchova Reba vzdalenym tematem, je jen veci nazoru.

                    • abel  

                      jako že když budu mít jinej názor, tak se reba stane epiconem? :-)

                    • milan1  

                      Podle tvých instrukcí nějak nemůžu poznat kdo jsi a zajímá mě to z totiž těchto důvodů.

                      Jak tady správně uváděl abel, když použil mazání, tak se u něho únik tlaku zastavil. Toto mazání přidávám ke každé vidlici. Ty ale tvrdíš, že po mém servisu a právě komplet s čerstvým mazáním problém nastal. Zřejmě jsem se už tehdy podivoval, jak k tomu mohlo dojít, obzvláště když jsem navíc následně nemohl problém na místě sám ověřit a vyvolat.

                      Prosím upřesni mě kdo jsi, případně můžeš uvést klidně naší tehdejší korespondenci. nevím stále, co konkrétně probíhalo.

                      Shrnu zhruba tohle, co uvádíš,( promiň, že si dopodrobna nepamatuji každého zákazníka ) – Ihned po o mém servisu ti unikal tlak, a vystřelil ti stírák, jak zde uvádíš, když jsi následně poslal ke mě tak u mě se to nedalo prokázat a potvrdit. Trval jsi ale na svém a následný můj zásah ti vše opravil tak, že jsi ty už nikdy nemusel doplňovat mazivo ( které máš předepsáno doplňovat) tvá péče spočívala jenom v tom, že jsi zasílal pravidelně po dvou letech ke mě na servis od roku 2011 až donedávna a stále bez nejmenšího problému.

                      Naveď mě proto na konkrétní naší komunikaci ať si vše ověřím, záleží mě na detailech.

                      • Hrabex1  

                        dobre, napisu ti email.

                        K tomu shrnuti. Po roce jsem to poslal na servis. Po provedeni se zacala projevovat ta zavada. Po domluve jsem ti to poslal zpatky. Rozebral jsi, zkontroloval, dal dohromady a nafouk a zavada se neprojevila.

                        Hned na 1. dalsi vyjizdce mi vidlice usla zas. Opet jsem ti to poslal a ty jsi napsal, ze ses domluvil s dodavatelem, ze vymenis pistek. Od ty doby to bylo v pohode.

                        Nikdy jsem nepsal, ze veskera ma pece spocivala jen v odesilani na servis 1× za 2roky. Pravidelne jsem z nohou stiral prach a mazal nohy silikonovym olejem. Podle cetnosti pouzivani, ale minimalne 1× za 2 mesice, jsem skrz ventilek nakapal dovnitr nekolik kapek sil. oleje.

                        A jeste neco. Proste jsem tady napsal, co se mi uz stalo a nijak jsem nechtel zpochybnit tvou odbornost nebo naznacit, ze jsi neco udelal spatne. Proste se stava, ze je nekdy obtizny najit problem. A to se netyka jen vidlic.

                        • milan1  

                          Díky ti za korespondenci uvedu z ní teď to podstatné co je známo nyní. Po roce intenzivního provozu jsi mě zaslal vidlici k servisu a požadoval jsi ode mne i mazání, které přikládám k vidlici které mělo vydržet na více než 10 000 km. Nějak si se ale tehdy nezmínil, že už v provozu u tebe došlo k úniku tlaku. Jak si všimneš, tak zde uvádím, že pouhou optickou kontrolou nejde na těsnění důvod netěsnosti najít, to upřesňuje především provoz. Po roce provozu při běžném užívání těsnění bez důvodů neměnim, že to není třeba to můžeš potvrdit následným bezpečným provozem. Problém nenastal mým přístupem jedná se o těsnění Suntour originál a provozováno bylo intenzivně. Nejasnosti nastaly především tím, že první problémy jsou od tebe hlášeny až po provedeném servisu, což nedává smysl. Právě prtoto probíhalo složité kontrolování a hlídání, co se mohlo stát, jen tak, jenom po servisu, tohle především nedávalo smysl. Po výměně pístku s těsněním nastalo to, co popisuješ bezproblémový provoz. Silikový olej přes ventilek nedoporučuju v návodu mám vždy doporučen vlastní olej a doplňovat po otevření zátky, nikolv přes ventilek. Tvá stížnost tedy byla trochu komplikovaná byla dána provozem jistým nedorozuměním v komunikaci, kdy bylo až pozdě známo, že problém trval již před servisem a především ovlivněn intenzitou provozu a originálním těsněním Suntour.

                          • Hrabex1  

                            ne a ne a ne. Zavada se projevila az po servisu. Puvodne jsem myslel, ze jsem vidlici na pravidelny servis posilal na jare, ale ted jsem zjistil, ze to bylo uz v listopadu 2010, za coz se ti omlouvam. I to si muzes dohledat – psal jsem ti 24.11.2010. Nervim, kolik jsem najezdil mezi prosincem a breznem, ale nebylo to v radu stovek km. Vubec neni pravda, ze se zavada projevila pred servisem a ze jsem to zamlcel.

                            • milan1  

                              Ne a ne a ne Hrabex žádnou chybu neudělal. Fajn ono je složité dávat dohromady tak starou historii která byla i telefonická.

                              Shrnu tedy jednoznačná fakta. Hrabex měl problém s těsněním, je to originální těsnění a tehdy měl vyřešeno v rámci záruky zcela bez poplatků po ročním náročném provozu a to k plné spokojenosti která byla trvalá a dlouhodobá i když tehdy byly opravdu zvláštní okolnosti. Zaslat vidlici na servis která neměla prý žádný problém a ihned po servisu ten problém nastal je podivné. Samozřejmě si nepamatuju detaily ale můžu říct, co mohlo probíhat. Jestliže po servisu začne propouštět těsnění musí být zřejmý důvod, který ten servis mohl způsobit, Zde jde samozřejmě opticky nalézt příčinu, protože v takovém případě příčina musí být stopa poškození na těsnění, které zkouším v takovém případě vždy nalézt a jde to, pokud takové poškození nastalo. Toto ale nebylo právě potvrzeno. jestli je těsnění oběhané provozem, tak opticky nejde najít poškození a únik tlaku není náhlý a dramatický, jak bylo popisováno. Ale dle korespondence se ten dramatický únik tlaku nepodařilo prokázat u mě na místě. Tady evidentně tehdy jednalo o náhlý únik alespoň podle zpráv od Hrabexe. Toto vytvořilo celý tehdejší problém s nalezaním správného řešení. Hrabex nebyl v tomto řešení nijak poškozen, nebylo mu nic upíráno a bylo vše vyřešeno bezplatně a to v rámci záruky.Vše i kontroly byly řešeny nakonec s dovozcem a bylo ve prospěch Hrabexe jednoznačnně vyřešeno.

                              Tak přesně tyto zkušenosti vedly nyní, když už vidlici ode mne prodal a nepotřebuje mě, jak naznačuje. tak tyto zkušenosti ho vedly ke sdělení problému s těsněním které má ode mne v tématu které přímo s jeho vidlicí nesouvisí.

                              V textu tu máme potom trochu detailů, kdy napíše sám, že vidlici ke mě pravidelně zasílal a následně už slovíčkaří, že neposílá ale posílal. No, nic podstata trochu uniká, spokojenost se neprezentuje, jak píše ale nespokojenost je třeba ventilovat.Tak tedy Hrabexovi přeju aby získal lepší služby, než jsem mu mohl nabídnout já.

                              To, co je k tématu Reba které je zde probíráno jsem popsal ve svém prvním příspěvku, zbytek je zcela mimo téma, těsnění kdykoliv může propouštět, To, co proběhlo tady dává za pravdu přístupu velkých firem, když mají jejich servisy ručit za všech okolností, tak se při každém servisu budou preventivně měnit namáhané díly. V případě břitových a speciálních těsnění to bývá vždy náročnější a někdy se mění i s pístkem, to je příklad Suntouru, cena pístku cca 400,– Osobně dělám evidentně tu chybu, že vím, jak v provozu těsnění vydrží a nenutím lidi k preventivním výměnám je vidět, jak to mnozí dokáží ocenit – Hrabex to například ocenil takto, jak ukazuje. Ale zpět k jiným, Manitou to má podobně s pístkem i cenou, Fox v případě břitových těsnění celá sada cena cca 600,– Reba zde je výjimkou aby bylo opět k tématu, jako výjimka používá těsnění O kroužky oprava je v tomto levnější a zkušenosti zde popsány.

                              • Hrabex1  

                                to s tou ventilaci spokojenosti a nespokojenosti byl vtip, coz jsi nepochopil, stejne jako vic jinych okolnosti.

                                Nikdy jsem te nevinil z toho, ze neco byla tvoje chyba, ale ty mas stejne jasno, ze si za to muzu sam. Veskerou doporucenou udrzbu jsem delal i pred tim, i potom, stejne jako na jinych vidlicich a jindy se mi takovy problem nestal. Jinak tuto debatu koncim. Mysli si o tom co chces, je mi to 1. Vic te tady zminovat nebudu.

                                • milan1  

                                  Končím stejně tak, jenom ti uvedu, proč jsem nepoprvé reagoval. Napsal jsi, že jsem kvůli těsnění měnil možná celou vidlici. To se samozřejmě nikdy nestalo a nedávalo mě to do dobrého světla, že běžný problém těsnění, který je zde řešen, jsem někdy já osobně musel řešit dokonce výměnou celé vidlice. Tohle jsou takové „drobné“ detaily, které nerozlišeuješ.

                                • roman 3D  

                                  koukám že je vše při starém :-)))

      • MatS  

        Asi sis tu repasi udělal blbě. Vyčistil jsi to pořádně? Nenacpal jsi tam moc Sram vazelíny? Co kanálek mezi negativkou a pozitivkou, není ucpaný?

        • MatS  

          Ještě mne napadá ten ventilek na spodku nohy pod šroubem. Zkus odvzdušnit. Bacha, vyprskne z něj bordel.

    • bik87  

      Ahoj chci se ujistit zda to chápu správně.

      RS Reba RL 29 100mm 2019–2020

      Do tlumiče patří 100ml oleje 5W

      Do stejné nohy na spodek 5ml oleje 15W

      Do vzduchové komory 5ml oleje 5W

      Do stejné nohy na spodek 6ml oleje 15W

      Viz:

      https://biketechtools.com/…rk_chart.pdf

      Je to tak správně?

      A ještě jeden dotaz, dost lidí tu psalo, že je lepší olej 5W nahradit 2,5W že bude vidlice citlivější. Dá se to doporučit nebo hrozí průsaky třeba?

      • novas752  

        Ano, ale přesně dodržet je potřeba jen ten tlumič. Do vzduchové komory bych dal trochu míň, 3 stačí a naopak do spodních nohou klidně 10 a 15ml. A nemusí to být 15W ale klidně libovolný motorový.

        • bik87  

          Aha takže ty spodky nohou je to tam tedy jen k mazání a klidně mohu tedy do obou 10ml. Jsem si říkal 5 a 6 jak to udělat úplně přesně ten 1ml mi klidně uteče a jak změřit to co bude v hadičce.

          Předpokládám ze těch 100ml do tlumiče má také nějakou toleranci třeba 5ml?

          A je tedy lepší tam dat tu 5W co tam má být nebo tu 2,5W jak tu mnozí doporučují, že to pak líp chodí.

          • novas752  

            Do tlumiče to toleranci moc nemá, když je tam míň tak to nezamyká, když je tam víc, omezí to zdvih. V tlumení je ale lepší měřit to pomocí té uvedené hloubky hladiny, Hloubkoměr na šupleře nebo nějaká špejle s ryskou a v podstatě jak když měříš motorovej olej v autě.

          • tomxxx  

            řidším olejem si hlavně změníš rozsah nastavení odskoku. Chodí líp – to je dost otázka, když se vidle houpe jak pínys v gatích, tak to to taky neni zrovna super. Vyzkoušet to můžeš, při nejhorším to zas celý rozděláš a dáš tam 5wt, protože ti řidký olej nebude vyhovovat.

            Tolerance 5ml je poměrně hodně. Jde o to, že když dáš oleje málo, zamknuté to bude dost pružit, když ho dáš moc, tak ti nepůjde vidlice do plného zdvyhu a nepůjde dobře nebo vůbec zamknout. Takže tolerance přes limit není žádná a tolerance pod limit je velká, jen zamknutá bude dost houpat. U motion controlu je ideál, když zamknutá chodí 1–2cm, pevnej lock to mít nikdy nebude.

            • bik87  

              Díky. Zatím na to seženu vercajk a oleje plus těsnění. Vidlice je nová, jen se obávám toho co jsem tu četl, že je nová úplně suchá.

              Tak si říkám, raději ten olejový servis udělám dřív.

              • ScottAspect  

                Tak pak prosím podej info, jestli byla na sucho nebo tam nějaký olej byl.

                Díky

            • novas752  

              To bych radši uvažoval o 7w. Reba má na odskoku cca 20 kliků ale nějak použitelných pro normální hmotnost (70kg a víc) je tak 7 od nejutaženějšího. Oleje se taky dají míchat, půlka 5w půlka 7w a je z toho zhruba 6w.

      • Slavik  

        Nevím, kde tam čteš „Do vzduchové komory 5ml oleje 5W“… a 6ml do spodní nohy…

      • tomxxx  

        Co to je zas za kravinu. Otevři si normální návod ze stránek RS a né pofidérní tabulku z pofidérní stránky.

        Do vzduchovky se olej nedává, maže se vazelínou. Můžeš tam teoreticky trochu cáknout, ale mně se to moc neosvědčilo.

        Do tlumení olej podle výšky (mililitry často moc neseděj) 5WT a do spodníh nohou 15WT 5ml

        https://www.servicearchive.sram.com/…ba_bluto.pdf

        • novas752  

          Malým množstvím oleje do vzduchové nohy nic nezkazí, naopak, vazelí u ležící na pístu to naředí a pak to skutečně maže, ne jen líně leží na pístu.

          A ty tabulky bych moc nepřeceňoval, oni to i ve fabtice mažou jak se jim zachce, teďka jsou vzduchový komory často namazaný Dynamic Seal greasem s trochou oleje i když v tabulce píšou Butter a bez oleje…

          Spodní nohy to samý, 15wt je tkumičo vej olej s mizernou mazací funkcí, klid ě bych tam dal 0w30 jako píšou do Piku atd., nebo jakejkoliv jinej motorovej a v aspoň 2 násobnym množství než píšou.

          • tomxxx  

            To sice jo, ale 5ml a i 3 ml je hodně, to ti pak zajebe přepouštěsí kanál a ze 100 mm vidlice máš 60 mm jebku. 1ml je až až.

            Navíc ve vidlici máš nafoukáno třeba 130PSI, což je trochu jiná situace, než když to pak vidíš při servisu a myslíš si, že to tam jen líně leží

            • novas752  

              Nezajebe, naopak. Samotná hustší vazelína zajebe snadněji, naředěnou vazelínu to při nejhoršim rozdíl tlaku proprskne skrz ten kanálek.

              Co by se mělo dít při těch 130psi?

              • tomxxx  

                Tak tím stlačováním se vazelina hrne ke kraji k těsnění, tím jak je píst tvaru jehlanu – tak si to predstavuju. Nicméně by mě zajímalo, jak to vypadá ve skutecnosti a jestli to tak opravdu je.

                • allrose  

                  Je na pístu,mimo těsnění a nahoře přilepená na stěně

                  Když se používala MG.tak alespon „rosila“ olej

                • novas752  

                  To co je v kontaktu se stěnou vidlice je brzy vystrkáno do míst, kde je píst při dorazu. To co leží na pístu leží na pístu a nic moc se s tim neděje, občas možná kousek poskočí na stěnu, je vystrčen nahoru a tam zase čeká až možná kousek odpadne dolu.

                  Když se to olejem naředí, samovolně to stéká po stěnách nohy na těsnění pístu a maže to lépe. Do Foxek se ze stejného důvodu dává Fox Fluid, nějaký velmi vazký olej, který prostě dlouhodobě maže líp než jen vazelína.

    • HadVoe  

      ahoj,

      svojí rebu 2015 100mm jsem zvýšil na 120 tímto – https://www.koloshop.cz/…-120-mm.html

      a je to znát. dávám 1–2 tokeny dle ježdění. při více tokenech (menší tlak) mi připadá nestabilní (změny teplot, přesné foukání, výdrž.) a strašně měkká.

      po každé jízdě stříknu silikon na nohy + 1–2× ročně homo servis https://www.koloshop.cz/…lice-Reba-A3-(2014–2016).html + jejich 2 oleje.

      rebu je potřeba furt mazat, jinak má tendenci tuhnout.

      není nijak zvlášť citlivá, ale dá se s ní žít. na HT jezdí od silnic po bikeparky… a dle toho foukám a řešim tokeny. rezervu mívám kolem 0,5 cm

      řešil sem dost tuning, ale za ty ceny (patrona atp.) se do vůbec nevyplatí.

      při špatně odvedeném servisu/vyschnutí/ má gufera tendenci vyskakovat. jakmile to začne, co nejrychleji servis. je potřeba dát správná těsnění. jednou sem se sek a dal menší gumičku a skákala ven co pár hodin :). ale jinak reba za mě spolehlivá. ono se tam taky nemá moc co rozbit…

      samotný servis je na 1–4 hodky dle pečlivosti :). návod je na webu výrobce vč. objemu a typu oleje dle zdvihu (dodržovat) a obrázky + youtube.

      zamykání z řídítek obvykle nechodí hladce (jak někdo psal – může to být i šroubkem a nebo jen přesností usazení při montáži), ale skoro nepoužívám a přemýšlím o odstranění.

      odskok vcelku funguje.

      jestli ji už máš, tak jen servisuj. pokud kupuješ novou, tak jen za dobrou cenu :)

      • bik87  

        Už ji mám na kole tak ono foxka z toho nebude ale zas si říkám lepší než základní vidlice jako Judy a Recon to snad je aspoň zatím se mi to tak zda z porovnání co sem projel.

        Chtěl bych ji trochu citlivější to jo na druhou stranu zas ji na silnici nemusím prakticky zamykat :D

        • novas752  

          Servis nebo přidej token a maličko uber tlak.

          • bik87  

            Tlakem jsem ze 130psi na 80psi při 85kg abych se dostal na SAG cca 25–30% podle toho jak se mi podaří vlézt na kolo.

            • bik87  

              Token by měl zvedat progresivitu ne? Tedy u konce zdvihu by měla jít víc ztuha.

              Já bych naopak chtěl aby mi chodila více po celém zdvihu i při nižším zatížení v lehkém terénu.

              • novas752  

                Ano a proto ubrat tlak. Menší tlak ti zlepší aktivitu v celém zdvihu, abys ale s menšim tlakem nechodil na doraz, přidáš tam token a vidlice bude před dorazem více tuhnout a i s menšim tlakem to bude stačit.

                • bik87  

                  Aha a doporučili by jste jít tlakem ještě níž než mám teď těch 80psi při 85kg kdy mám SAG 30%?

                  Ono taky se asi rozchodí předpokládám zatím má 70km.

                  • allrose  

                    Moje bývalá reba se „rozběhala“ po 500km,ale i tak to byla bída

      • novas752  

        Na Rebě servis 4 hodiny? :O :) Tp i když děláš poprvé tak to musíš mít pod 2 hodiny hotové i s výměnou gufer a několika lahváčema. Běžná údržba – vyčištění a mazání spodních nohou a vzduchový nohy trvá tak 20 minut když to máš nacvičený.

        A zase tak často bych nesilikonoval, ono to vytahá i vazelínu co je uvnitř gufera a pak to gufero začne chodit na sucho a například se může vytrhnout… Po zabahnění ano ale jinak jednou za pár vyjížděk stačí.

    • pepek  

      Dnes jsem vyzkoušel, po předchozích zkušenostech s tlumičovými a motorovými oleji, převodový olej do spodních noh a byl jsem příjemně překvapen. Už jsem to chtěl udělat dřív, ale nějak jsem tomu nevěřil. Ale vypadá to na 100% úspěch. (Je to tedy dual air Reba)

    • bik87  

      Pořád přemýšlím jak se ta vidlice vlastně maže…

      Pokud dám olej do noh za jízdy je vlastně steklý dole kde je v podstatě k ničemu a na horní polohu nemá šanci se dostat ne?

      V tom případě se dá namazat jedině tak že vždy kolo otočím vzhůru nohama.

      A v tom případě je olej 15W blbost protože je řídkej a rychle zteče dolů, takže by měl být výrazně vhodnější třeba olej na převodovky 80W.

      Nebo mi něco uniká a olej se ,,natlačí” do horní polohy noh i za jízdy?

      • allrose  

        To neřeš,rozstříká se a natlačí všude,mírně horší je jen přes pouzdra až pod gufera..

        • bik87  

          Hm no dobře, sice nechápu jak se tam rozstříká… jako ze by za jízdy byla na olej taková síla aby caká tak vysoko… nebo tomu pomáhá tlak při ztlačení… no budu tomu věřit ;)

          • Pepin Thorx 70  

            Jak se psalo,neřešit.Proč řešit kravinu,kam a jak se olej dostane.Servis a údržbu udělat dle manuálu,dodržet interval(50h malý/200h velký) nohy udržovat čisté-občas(cca po10hodinách) rozumně použít ten silikon.Nic víc vidle nepotřebuje.Ne­potřebuje ani jiné (motorové,převodové apod.)oleje.Lidi tady zbytečně vymejšlej chujoviny.Mají vidli za 12k a nechají si vrtat koleno,aby nemuseli jednou za 200h koupit 1l origo oleje Olej do nohy koupíš a vydrží ti doma na x výměn.Investice směšných 400kč.Po 200h klidně přidám 5 stovek na kitseal.

            Servisuju dle manuálu a no problemo

    • Dorsiflex  

      Ahoj, nevíte někdo –

      jde předělat aktuální

      upínání osy Reby 29er z imbusu na RU?

      • MatS  

        Vidlice se nepředělává, spíš se to řeší výměnou koncovek náboje (pokud to lze pro daný typ náboje) nebo jeho úplnou výměnou.

        Jinak u vidlice bys musel vyměnit celé spodní nohy a to se asi nevyplatí. Navíc přijdeš o výhod pevné osy. Takže řekni co tam máš na kole za náboj a uvidíme co s tím.

        • Dorsiflex  

          Špatně jsem to popsal – vidle je klasika boost 110mm, ale bez upínáku na konci, pouze i imbusem. Jde mi o předělání na klasické zavírání s pevnou osou a upínákem na konci. Kvůli jednoduší manipulaci, třeba při nakládání do auta..

      • PENE  

        Pokud mas 15 mm osu Maxle Stealth, tak muzes koupit Maxle Ultimate nebo Maxle Lite. Osobne Maxle Lite nedoporucuju, je naprd.

    • engineer  

      Páni, mám vidlicu RS Reba RL 100 Solo Air (2017) a za posledné 2 roky bola 2× v servis – pred rokom vyletelo gufero (spravil sa kompletný servis) a teraz po roku zasa problém, že nedrží tlak. Dal som ju teda do servisu, nech spravia/vymenia čo je potrebné a že vraj stačilo iba doliať pár ml oleja. Dofúkaná na 90 psi a po pár dňoch tam bolo 50 psi. Pôjdem ju tam reklamovať, ale rád by som počul od skúsenejší na čo presne sa treba zamerať?

      • PENE  

        Resit unik vzduchu dolitim oleje, ktereho tam patri cca 3ml? Po reklamaci bych vymenil servis nebo se naucil servis sam, neni to nic sloziteho. Nektere tesneni ve vzduchove casti je vadne nebo suche, proto utika vzduch. Idealni je provest servis vzduchove casti, vymenit vsechna tesneni a radne je namazat vazelinou. Nekdy staci jen rozebrat a namazat.

    • ToMášMarný  

      Evidentně nestačilo dolít pár ml oleje. Přetěsnit. Vylítlý gufero a ztráta tlaku je u reby vcelku běžný. Výrobce deklaruje nutnost servisu alespoň 1× za rok a praxe mi to docela potvrzuje.

      • Slavik  

        Čéče, mám v rodině 3× Reba, ale žádný únik vzduchu. Asi to bude tím, že si je sám servisuji ;-)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.