ROCKSHOX Reba RL 29 Solo Air 100mm - jaký tlak?

64 nepřečtených
  • vsochy

    Na uvedené vidlici je tabulka s tlakem vzhledem k hmotnosti jezdce, pro 90kg je to cca 135psi.Při tomto tlaku je však sag cca 10%, pro doporučený sag 15–20(25)% by musel být tlak ve vidlici výrazně nižší.Kde dělám chybu?

    • Azmir  

      Nastav podle sagu a ne podle tabulek, jednoduché ;-)

    • BigKarel2  

      Kde? Máš v ní moc velký tlak… :D

    • kubad  

      chybu děláš v tom že věříš tabulce :D

      tabulka je informativní pro první nastavení a to je potřeba si reálně upravit, takže ufouknout :D

    • pee.tr  

      Je-li nová, tak hůř chodí. Já si ji musel hodně upustit. Až později jsem ji mírně dofoukl, když už byla více rozhýbaná. Nicméně ani teď ji nemám podle tabulky.

    • metr-x  

      Zkoušej, tabulce nevěř. Jak bylo napsáno nade mnou, zkontroluj si stav oleje, Některé rock shoxy jsou z výroby suché jak pepř.

    • mirage  

      Taky mám tento problém. Mám 65 kg měl bych foukat 90–105 psi. Dal jsem si nějakých 60–70 psi je to ok, ale při jízdě terénem mám kroužek co tam je až nahoře. Tím že je až nahoře tak to je signál že šla vidla až na doraz,mám pravdu.

      Co vy chlap na to?

      • Atilla  

        Máš, ta vidle je dost lineární.

        • mirage  

          moc nevím co je to lineární, nebo spíš vůbec nevím :)

          • metr-x  

            Ty nové sólo airy chodí rády po dotazech, já mám po každé vyjížďce kroužek úplně nahoře.

            • mirage  

              nemůže to vidlici nějak uškodit či ji zničit,když jde na doraz?

              • nikeid  

                zas úplně po dorazech by lítat nemusela .. zkus přifouknout něco maličko, ať ti lítá 1cm pod doraz a jsi v klidu :)

    • Žídečeček  

      Zdravím, vlastním rebu a po jedné vyjizdce jsem si všiml že reba je v klidove pozici pouze na 80 mm místo klasických 100 mm. Veděl by někdo co s tím??

      • Chlebovnik  

        Asi se ti přelilo moc vzduchu z pozitivky do negativky. Dole pod šroubem by měl být upouštěcí ventilek z negativky. Pak ji znovu nafoukej a zacykli, abys vyrovnal tlaky.

    • Cray  

      Mám novou Rebu RL 100mm se SoloAirem. Foukám výrazně pod doporučený tlak v tabulce, mezi 100–110PSI. Nepřiládám tomu nějakou váhu, nafoukal jsem na 20% SAG, ale na předchozí 100mm SoloAir XC32 jsem foukal i 150PSI na 20% SAG… Je to normální?

      Ještě mě zaráží zmínka výš o mazacím oleji. To mám opravdu rozdělat úplně novou vidlici z obchodu?

      • MatS  

        Pokud je v zaruce, tak bych to nechal udelat RS servis at neprijdes o zaruku. Na 99% bude bez oleje. Zaplatis jen par stovek a bude lip chodit.

        Jinak co jiny typ vidle, to jiny tlaky. Ja mam v Rebe tokeny, protze bez nich je moc linearni. Pak se fouka jeste mene. Coz muze byt i tvuj pripad. Neviskolik tokenu osadil vyrobce kola ve vyrobe.

        RS v tabulce na vidli uvadi vzdy o cca 10 az 15% vyssi tlaky.

        • Cray  

          O tokenech vím, podle dokumentace RS by tam neměl být žádný. To samozřejmě neznamená, že tam fakt nejsou.

          Kupoval jsem ji přímo u ofiko servisu RS takže je navštívím. Díky

        • Cray  

          Jsem objednaný na 50h servis spodních noh ale co tak koukám do navodu RS a video, nic na tom není a ,,nejdražší" je olej s vazelínou… Dost si pohrávám s myšlenkou pustit se do toho sám.

          Přicházím tím o záruku? V záručních podmínkách RS nic takového uvedeného není.

          • Slavik  

            50h servis dáš sám, sundáš nohy, vypereš molitanové těsnění, namočíš je do oleje, vrátíš je zpět, nasadíš nohy a vstříkneš olej. Nafoukneš, toť vše…, dělal jsem to i s pivkem za cca. 25 minut

            • MatS  

              Ještě bych nohy vyčistil isopropylem a pak až nasadil a stříknul nový olej.

              • Slavik  

                IPA je snad jasná, ale čím nahradit SRAM Butter máslo?

                Dík

                • lukas aka mitro  

                  Treba LED diodou nebo LCD displejem…

                  • Slavik  

                    Ha, ha, ha až mě bolí břicho od smíchu, nemáš tam ještě něco?

                • Cray  

                  SRAM butter se dá pořídit za 200, to mi přijde docela OK cena. Mám doma ještě silikonovou vazelínu od BikeWorkx na vidlice ale cpát to tam nebudu.

            • Cray  

              Taky mi přijde, že na tom nic není. Asi ted servis zruším a vrhnu se do toho sám. Jezdit co chvíle do servisu se mi nechce, na předchozí XC32 jsem na to dlabal úplně a repas po dvou letech nebyl moc hezkej.

        • Zdendyš  

          Zaplati par stovek za 15min prace :). Na druhou stranu proc ne kdyz zakaznik pristoupi na podminky ze jo ?

          • MatS  

            Tak ne každý se v tom chce vrtat a ne každý je zručný. Navíc pokud něco podělá, přijde o záruku.

            Já s tím problém nemám, není to nic složitého, stačí se podívat na YT video a mít správný olej a jeho množství dle dokumentace výrobce.

            Jinak po prvním roce mne v servisu nutili do servisu za dva litry a když jsem jim řekl, že upadli z višně, že to musí být komplet repas, tak že prý jo. Já chtěl jen výměnu oleje (v záruce). Po zdráhání z nich vypadlo 800 Kč. Se posrali nebo co. Praha no. Teď jezdím do Krkonoš do malého servisu (autorizovaný RS servis) za pár korun, že se mi to ani nevyplatí dělat doma :-)

            • MaTHa  

              Kam to prosím jezdíš do toho servisu?

            • Cray  

              Dám to sám a pak dám vědět, kolik v ní bylo oleje :D

            • Cray  

              Tak dnes jsem se na to vrhl. Všechno šlo hladce, žádná věda. Olej tam nejakej byl ale 5ml v každé noze to asi nebylo. Ve stíracích byla ještě původní vazelína v docela ok stavu tak jsem jen doplnil bikeworxem na vidlice. Molitanovy kroužky úplně suchý, vyčistit a nazat podle GMBN a chodí to úplně jinak. Nebe a dudy rozdíl.

              Co mě ale dost udivuje je to klepání po šroubech, musel jsem dát docela ránu než jsem je ,, odpojil". Vevnitř je nějaká aretace? Dá se to vůbec složit špatně? Když se doleje olej spodkem a přisunou nohy, úplně to nelicuje ale hádám, že to asi jinak složit nejde, resp. bych nedotahl odskok a šroub levé nohy. Nikde nic neteče, ušetřený prachy i čas za servis.

              • allrose  

                To klepnutí není uplně malé,to je ok

                Setkal jsem se s tím,že při skládání si něco uplně nesedlo a při propružení to nechodilo ok,sundat nohy a znova sešroubovat a bylo to v pořádku..ale spíše vyjímečný

              • tomxxx  

                Vevnitr si pisty dosednou a musej tesnit, proto se do nich pak musi tolik klepnout. Po nasazeni vnejsich nohou pak nemusej licovat, protoze v nich je drobna vule, ktera nicemu nevadi. Pres spodni diru je musis necim srovnat, aby sedely spravne. Jinak slozit se to spatne asi neda, pokud nejsi uplne levej. Chyba se da udelat spis az v pruzeni a tlumeni. Hlavne v pruzeni jsou na rebe dve podobna tesneni, jejiz prohozeni se pozna az po nafoukani vidlice.

              • novas752  

                Ty vnitřní tyčky se do spodních nohou utaženim vlastně zalisují, proto to chce docela jebu.

                Však jo, je to jen vidlice, ne raketovej motor. :) Pokud neni člověk úplně levej tak na tom s videonávodem neni co zkazit.

                • Cray  

                  Jo na to jsem se vlastně ptal. Kdybych nesložil správně, neutahnu je a utíká mi olej… Logicky? Tzn jsem je ,,zalisoval"

                  30km najeto, vidle chodí skvěle, dole je sucho

    • mattew1  

      Mel bych dat na servis rebu 100mm po nejaky dobe, ikdyz slape vpoho ? Po kolik km cca ?

      • embi  

        50–100 hodin uzivani

      • tomxxx  

        50 hodin spodni nohy, stiraky. 100 hodin komplet – spodni nohy, tlumeni a pruzeni.

        Nova sidka staci 200 hodin tlumeni a pruzeni.

    • oo.viper.oo  

      Kluzáky před a po jízdě prostříknu malým množstvím Brunox Deo, tím udržuju stíráky promazané Brunoxem a původní olej se tak drží ve vidlici. 50h vůbec nedělám a všechno chodí jak má. Jen občas komplet rozborka, za rok za dva, když už to duševně nevydržím a i přes to, že vidle chodí furt jak nová.

      • Rubi  

        po dvou letech chod vidle jako nova jen po mazani zvenku? :-)))) zkus udelat servis a poznas rozdil hned…

        • oo.viper.oo  

          Ale ona se zevnitř mazala olejem. V ní nedochází k žádné anihilaci oleje, ten olej se nemá kam ztrácet. Pokud se domazává zvenku a stíráky se udržují promazané zvenku, tak ten olej zevnitř se nevytahuje ven, protože venku už je Brunox. Jak jsem psal, komplet repas dělám pro klid duše, naposledy před letošní sezónou. Ale vidle se chovala stejně citlivě (tedy výborně) před i po repasi.

          • tomxxx  

            Mazu brunoxem skoro kazdou jizdu, urcite kazdou druhou, ale kdyz tu vidli rozdelam po 50 hodinach, molitany jsou zajebany jako kdyz si rok nemejes predkozku. Muzes mazat jak chces, ale jemnej prach se tam dostane a pak ten bordel v molitanu zacne pekne brousit elox na vnitrnich nohach. Kdyz delam vidlici, kde se dela servis 1× rocne, tak i ten olej je cernej jak delnik na stavbe.

      • Cray  

        No já teda nevím, na 3 měsíce staré vidlici byly pěnový kroužky úplně suchý i když dole nějaký olej byl… a to ji taky poctivě mažu BikeWorxem (Silikon Star)

        • Cryzyy  

          Podle toho co jsem viděl u svojí vidlice, bych řekl, že to nebylo tím, že byla 3 měsíce stará, ale ve skoro stejném stavu byla, už když jí někdo vyráběl :o)

          Moje Reba se buď od loňska v chodu zlepšila, nebo jsem si už zvyknul na horší citlivost proti Lefty.

          • Cray  

            Jojo prvotní motivace vůbec ji rozdělat byla menší citlivost proti očekávání. Po přidávání tokenů se to zlepšilo, ale tady na foru je dost informací o tom, že jsou nový RS suchý. U mě se to teda částečně potvrdilo a vidlice teď chodí líp (anebo je to placebo a za chvíli mi to ani nepřijde :D )

            • mattew1  

              Tak sem daval kolo na garancku po 3 mesicich, najeto 1200km. Ptam se jich jestli je potreba udelat servis vidlice (reba 100mm). Pry pokud vsechno funguje jak ma tak neni treba. Tak rikam, ze to teda asi ne, ze jsem i na oficialnich strankach RS cetl neco jineho. Ze nevi, ze se zepta technika. Nu rikam dobra, technik snad bude vedet a dyztak servis udela. Velky kulovy, technik rek ze servis tak jednou za rok dva…kdyby aspon rek po kolika km nebo hodinach. No kolo jsem vzal a sel, slo videt, ze zadarmo se jim nic delat nechtelo a i tak celou garancku odflakli a spis mi vsechno rozjebali. Jeste tohle leto dojezdim a na jare si necham udelat full servis vidlice nekde jinde.

              • Cray  

                já jsem RS doteď dával do ofiko servisu a na velký 200h servis ji tam asi opět dám, ale 50h budu dělat teda sám už.

                Jim vytiskni a ukaž tohle :)

                https://www.sram.com/…ng_rev_b.pdf

              • novas752  

                Byt zakladni servis vidlice byva soucasti garancky fakt malokde. :)

                A zaroven i maly servis vidlice (vycistit a namazat spodni nohy a pripadne vzduch) byva docela drahy na to aby to clovek nechaval delat kazdych 50–100h jizdy. Proto je lepsi si to delat sam… Naradi = imbus, kladivko, pumpa a injekce, vhodna vazelina a olej, isopropyl, uterky a nejaka drevena nebo plastova tycka cca 0,5m.

                Kdyz uz to delas potreti, zabere ti to pul hodinky, takze asi min nez tahnout to do servisu.

                • Cray  

                  Jo teď u té tyčky jsem si uvědomil co jsem neudělal, nevytřel nohy zevnitř :) jak zásadní je to krok nevím

    • fyluta  

      .

    • desperado600  

      Zeptam se radeji tady,

      jak a cim se da povolit vzduchova komora na RS Reba RL Solo?

      dekuji ..

      • Mereck  

        Tam je normální matka č. 24, ne? Takže gola ořechem, nebo trubkovým klíčem č. 24. Předtím samozřejmě vypustit vzduch, ať ti to víčko neprskne do obličeje :-)

      • novas752  

        Starsi rocniky maji 24mm sestihran = plochy klic, stavitelny klic nebo gola orech s obrousenym srazenim (sestihran na korunce je nizky, snadno se to strhne kdyz ma gola zkoseny kraj).

        No a novejsi rocniky maji pod vickem vnitrni drazkovani pro orech na kazetu, je potreba orech bez trnu uprostred. Nekdriv samozrejme vypustit vzduch a to i z negativni komory.

        Zespoda se nejdriv musi stahnout spodni nohy (imbus 5, delsi sroub M10 nasroubovat misto tech co tam dole jsou a trisknout do nej kladivkem. Tim odskoci vnitrni pistnice od spodnich nohou, ty stahnes dolu a zespoda vzduchove nohy je jeste segrovka – vnitrni pojistnej krouzek. Takze kleste na segrovky vhodne velikosti a ven s nim. Tycku i s pistem a tesnici hlavou opet vytahnes trhnutim smerem dolu

        • desperado600  

          Tos na 24 bych se neptal ..

        • desperado600  

          Dekuji za navod, ta segrovka me „zaskocila“

          Tech klicu na orech je vice rozmeru?

          Chtel bych pridat tokeny.

          • novas752  

            Ano, na Campagnolo kazety neber, potřebuješ na klasické kazety shimano/sram atd.

            Jestli jeom chces pridat tokeny tak staci jen vysroubovat tu vrchni cast a ani tu negativku zamerne vyfukovat nemusis.

            Negativka se vyfoukne tak ze se vidlice podrzi pri vyfukovani uplne roztazena, pres prepousteci kanalek vzduch utece do pozitivni komory a z te ventilkem ven.

        • desperado600  

          Vypustit vzduch z negativky ..

          To se jak?

          Nikdy sem to nedelal.

          Dofcilku sem mel jenom Santour ..

    • Markony  

      Jo pokud vezmeš Gola ořech nech si srovnat čelo ořechů je to lepší.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.