Ahoj, dnes jsem vybalil nové kolo které my přišlo z chainreaction, no a při prvním zatlačení na vidlici jsem zjistil že i při nepatrné síle zajede o 3mm. Víte někdo jak tento problém vyřešit aniž bych kolo posílal zpět do británie?
Ahoj, dnes jsem vybalil nové kolo které my přišlo z chainreaction, no a při prvním zatlačení na vidlici jsem zjistil že i při nepatrné síle zajede o 3mm. Víte někdo jak tento problém vyřešit aniž bych kolo posílal zpět do británie?
Nevyresis, je to normalni
Opravdu? To takhle mají všechny Yari vidlice?
Dokonce bych řekl že všechny RockShox SoloAir vidle s většim zdvihem. Minimálně muj Pike 27,5" 150mm my2017 to dělá taky, stejně jako pár dalších piků co jsem zkoušel.
Ale za jízdy tohle nepoznáš, vidle je téměř pořád v sagu okolo 25–30%. Někomu vadí opačnej efekt co SA taky dělaj – když se kolo zvedne do vzduchu, posledních pár mm zdvihu naopak ťukne netlumeně dolu jako by byl vakl v hlávku.
Moje Reba RL 120 mm mi to dělá taky. MY nevím, ale asi 2016–17. Když jsem ji v zimě repasoval, mechanik mě na tu vůli extra upozorňoval, bo to prý není chyba, ale vlastnost.
Sem vcera zkousel Pika (160 mm) na stojicim kole a nic. Kolo kupovany na podzim, takze MY 2017 asi. Musi se hodne tlacit? Ja si niceho nevsim, ale jestli to tam budu mit, tak o tom budu vedet a nebude se s tim dat jezdit :D.
Pořídil jsem si taky Yari 130 mm a zdá se mi na začátku taková tupá. Vyšrouboval jsem horní matku z levé nohy a mám tam z výroby 3 tokeny.V komoře trochu vazelíny tak jsem to vytřel a nalil 6 ml oleje pp80. To je standartní z výroby? 2 tokeny jsem oddělal protože rozhodně po dorazech jezdit nebudu. Doufám, že se ta citlivost na drobné nerovnosti zlepší. Nebo se pletu?
Děkuji
Do solo air vidlic uz se olej do vzduchove komory nedava.
A vadí to něčemu že jsem to tam dal? Jsem zvyklý ze suntourek.Díky
Vadí to všemu. Všechen olej vyteče do negativky, do SA se dává vazelína dle mazacího plánu RockShox! Viz instruktážní videa sram/rs.
Takže to mám zase vysušit a dát tam vazelínu? Ten olej je dost hustý tak by se tam nemusel dostat ne? A do spodních nohou dáváš olej 10W40? Sory, že se tak blbě ptám, ale je to má první RS. V té negativce ten olej bude hodně vadit když se tam dostane?
Děkuji za ochotu poradit amatérovi.
Aby si olej dostal z negativní komory, tak musíš vidli celou rozdělat a vyndat píst. Doporučuji používat pouze originální vazelínu i olej od Rock Shox.
Koukni do online manuálu k vidli, tam je vše včetně množství i viskozity oleje
Díky koukal jsem a do spodních nohou přijde 10 ml 0W-30. A kdyby se ten olej dostal do negativky tak jak moc a čemu to bude vadit na chodu vidlice?
Děkuji
Vidlice nebude tak citlivá na začátku zdvihu. Zmenšíš tím objem negativky.
Díky moc. Jdu to rozdělat. Hold chybama se člověk učí.
Do spodku je nej fox gold HOLT, s jinými se mi to přiškubává. RS olej do spodních jsem nezkoušel.
https://www.koloshop.cz/…wt-GOLD.html
Je takový hustý a perfektně maže
To máš odzkoušené předpokládám? Doporučený je 0W30.A dáváš tam těch 10 ml do každé nohy? Díky
Jistě že ano, jinak bych ti to tu nedoporučoval.
Mám Lyrik, do jedné nohy 5, do druhé 15…
Ke každý vidlici od RS najdeš na stránkách typ naplni a jejich množství.
Normálně to mažu redrumem a nic do negativky nepretece, buď v klidu.
Dávám na píst 3ml oleje. Ano, něco přeteče do negativky ale je to tak malý množství že to ničemu nevadí. A v negativce to navíc maže těsnění negativka/spodní nohy.
:D Zlatý Auron snad :)
Každá vidlice má něco, třeba bude cvakat :D
Prý ne :)
Moje 2017 to dělá taky. Hledal jsem to tehdá na webu a našel, že je to v podstatě vlastnost. Jestli mě paměť neklame, když dáš rebound na nejpomalejší přestane se iniciálně zanořovat…
TT to snad jistí ;-)
přidám se s dotazem.
Mám Yari 2019 (asi) zdvih 170mm. Od výroby tam byl jeden token, ale děsně se propadala do zdvihu, tak jsem přidal jeden token. Ale teď je za začátku zdvihu neskutečně tupá (sag cca 30%). Například třeba vůbec se nehne při jízdě přes kořeny.
Mám na ní najeto asi 150 km. Někde jsem čekal, že jí dost dlouho trvá než se trošku zajede a rozhýbe. Máte někdo podobnou zkušenost?
Jo a asi 5–10% mi zajíždí sama.
Mě to tlumilo dobře snad na první dobrou. Od výrobce tam mám rovněž jeden a maximální spokojenost. Samozřejmě záleží na hmotnosti posedu a tak, řekl bych však ze tohle ve vidli nebude a budeš muset hledat kompromis mezi progresivitou, tlakem a duševní pohodou. Jinak co tu čtu, ze by zajížděl sama nemam ani o mm tak nevím.
já mám právě s bagáží přes 90kg. S těma dvě tokenama mám nafoukáno 85 psi, když ufouknu, tak mám velký sag. Když uberu token, tak je možná citlivější, ale dokážu ji dostat tak max do půlky zdvihu. Asi budu muset trošku laborovat :)
mám 105kg a vozím dva tokeny na 170mm, nejcitlivější to není, ale nemám debonair
do zdvihu se to nepropadá a na HT je to skoro bych řekl super vidla
já právě mám debonair. Ale ja to vidím, tak projev podobný :D
DebonAir mám na lyriku a spolu s Chargerem je to jiná liga, to je fakt
asi budu muset rozbít prasátko a koupit upgrade kit :-D
RCT3 charger 2 se dá koupit za 4600,–
ještě zkusím zda je dost oleje v nohách. Prej Rockshox vidle bývají od výroby suché..
Pak tady prosím napiš, jak to dopadlo. Zajíma mě to. Díky
Ted jsem rozdelal 2019 Lyrik RC a jedna noha nevyteklo nic, druha tak 5 kapek.
to je přesně o 5 kapek víc než bývá u RS zvykem
Jinak první dojmy jsou, že Fox 36 je o třídu lepší vidlixe.
Množství se odhaduje dost špatně, nejlepší je ho vypustit a dát správné množství nového oleje a nedoporučuji dávat jiný než originální
To mohu potvrdit. Kupoval jsem loni na podzim novou Yari a v nohách bylo celkem tak 5 ml. Dolil jsem tam množství dle manualu, namazal molitanové kroužky a chodí to znatelně lépe.
A proč prosím ne jiný než originál?
Já tam dal fritovací a pohoda.
Do kazde nohy 10 ml 10W40 a pohoda.
Sádlo… jedině sádlo!
To, ale jen do RST a SR Suntour:)
:-D
Protože mám takovou zkušenost. Kamarád tam dal nějaký motorový co měl po ruce a nedělalo to dobrotu. Originální stojí cca 120,– a dá to tak na 5 servisů i snamočením molitanových kroužků, tak to asi nikoho nezrujnuje.
Tak jasně, motorový bych tam osobně také necpal. Tam to může dělat neplechu. Pod pojmem originál rozumíš přímo, co doporučuje RS? Nebo originál ve smyslu – tlumičový olej. Já nedám dopustit na motorex. Rozumná cena, odpovídající kvalita. Mám 2 nebo 3 viskozity a k tomu RedRum. Víc jsem dlouho nepotřeboval.
To dáváš do spodních nohou tlumičový olej ?
Myslím, že jo. Mám tu 15W motorex. Je to řídké? Nebo proč se ptáš.
Tlumičový olej do nohou vidlice nepatří
Ty jsi expert:)
Tlumičový olej by měl být v tlumící patroně právě proto se ptám.
přesně
A do nohou chceš dát jaký? Motorový, převodovkový, lněný, olivový,…
Tam prostě patří 0W30(pro Yari) a rozhodně nění tlumičový.
Já jen pořád žasnu, že má někdo chuť s něčím experimentovat, když to co tam patří funguje.
Nemám pocit, že by 15W nefungoval. Dával jsem ho dřív, než jsem vůbec zaregistroval, že se má dávat 0W30 a nikdy s tím problém nebyl. Takže z mé strany jsem nijak neexperimentoval.
Ty mě bavíš. Viděl jsi návod k jedné vidlici a stal jsi se expertem. Dřív se do všech vidlic od RS dával 5W olej do patron a 15W do nohou. Do Marzocchi se odjakživa dává 7,5W. Atd atd. Dělal jsem těch vidlic desítky, dokonce i motokrosové vidlice a tlumiče, nebo na silniční motorky a budeš tady poučovat výrobce jako je třeba WP, že nemají dávat do vidlice olej 7,5W.
viz tabulka: https://www.sram.com/…sh_rev_d.pdf
Hele dávej si kam chceš co chceš, já jen radil co tam má přijít dle manuálu.
Řeší se tu Yari
Když tomu prd rozumíš, tak nedělej chytrého:)
Tak určitě
Originál co do toho dává RS není žádný zázrak. Používám bel-ray a motorex + RedRum- ten brzo dojde a bojím se co dál. vazelína je na SA úplně k ničemu.
Diky za rady.
objednal jsem originál Rockshox 0w30. A jeste zrovna Sram Butter.
Jak tam dáváte ten olej? Normálně injekcni stříkačkou s hadickou?
JJ. Hadička sříkačka. Ten sram butter to chce rozpatlat po stěně nad SA pístkem, aby aspoň chvilku byl tam kde má být.
Až dojde RedRum, tohle by mohlo být to samé. https://www.ebay.com/…e/1423789216?…
Na pinkbike se o tom někdo zmiňuje a ta firma TORCO je mi také povědomá, když se koumalo, kde sehnat RedRum levněji.
Tak takové množství tam bylo.. Nevim zda je to 20ml
Standard u rs,ono je to rozlité i po vnějších nohách,ale 20 to není,ale stačí ;/
nevím jestli stačí nebo ne, ale rozdíl ve funkčnosti. Je citlivá na začátku a jsem konečně spokojený :-D
Je to cajk využitý zdvih? Kopec má mezi 4–5m
Tak jestli ti to vyhovuje, tak je to asi v pohodě, i když nechápu ne čem jsi tam mohl vidlici tak zatlouct.
Mno ještě musím změřit sag ve stoje. Mám pocit že jen vsedě mám 30%. Asi jo nechám nachvili takhle ať se pořádně zajede.
chápu to tak, že to skočil dolů? Pokud sjel, tak je to moc měkký IMHO
Hele jestli je tohle jeho maximum co dá za terén, tak ať využívá zdvih.
O tom že to skočil bych si dovolil pochybovat. Nicméně jak píše Atilla, pokud je to strop toho, co je schopen zvládnout, tak zdvih využívá skvěle a nemá smysl nic měnit :)
Akorát to při brzdéní bude chodit po dorazech. Normálně bych dal 30% sag ve stoje s otevřenejma odskokama a kompresema.
dotaz.
u vidlice mam napsanej servis kit 00.4315.032.623
pak sjme nasel jeste tenhle kód výrobce – 11.4018.065.002
chapu to spravne ze ten Full service kit ma i nejaky nahradni dily navic co ten prvni nema, ale pro velkej servis je ten 00.4315.032.623 dostacujici