• CarlosMagnussen

    Ahoj,

    zvažuju, že si pořídím nové kolo. Aktuálně mám Madison New Orleans SX 20" rám z roku přibližně 2005.

    Moje představa: kolo za 20 – 25k (teoreticky v případě nějaké super nabídky i o něco víc), na kterém se nenadřu na silnici, ale klidně se s ním můžu vydat i do lesa případně na nějaký trail a nebudu se muset bát, že ho tam zlomím. Jelikož na něm chci i jezdit na cyklodovolené, kde bych si všechno vozil sám, bylo by super, kdyby se k němu dal přidělat i zadní nosič (a ideálně i přední, ale fakt netuším, jestli to je u odpružených vidlic vůbec možné).

    Předpokládám, že v této cenové kategorii a s těmito požadavky nemá moc smysl uvažovat o celoodpruženém kole, takže asi hardtail. Měřím přibližně 188 cm a vážím 82–85 kg (ale mám trošku pupek, takže je šance, že nějaká kila půjdou dolů nebo se aspoň transformují ve svalovou hmotu), takže bych nejspíš uvažoval nějaký 29er.

    V obchodě mi doporučili Meridu Big.Nine 300, případně Ghost Kato 5.9 a GT Avalanche Elite.

    Je toto skutečně to nejlepší, co trh vzhledem k mým požadavkům nabízí? Případně – odpovídají ty modely mým požadavkům? Co modely jiných značek? Moc tomu nerozumím (spíš vůbec) a rád si nechám poradit. Nijak moc na koupi nespěchám – klidně si počkám na slevy 2018 modelů – kdy je tak lze očekávat?

    0 0
    • Tobigun  

      Kellys gate 50 v Lku

      0 0
    • scota  

      RB CRR 290 Base s navářkama na nosič.

      0 0
    • CarlosMagnussen  

      Jenom dotaz: v čem jsou navrhované možnosti v diskuzi lepší než kola, která mi doporučili v obchodě? Neplatím tolik za značku?

      0 0
      • scota  

        Kromě lepší vzduchové vidlice o dvě řady lepší sady Deore a ruční výrobě v ČR skoro nic.

        0 0
        • CarlosMagnussen  

          Děkuji. Snad můj dotaz nebyl brán sarkasticky. Jak jsem psal, moc se v tom nevyznám, takže každé info je pro mě super (pokud je samozřejmě pravdivé).

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Přední nosič se dá uchytit na leckterou odpruženou vidlici (pokud není reverse-arch). Jen se musíš smířit s tím, že se Ti nepodaří uchovat lak na nohách nepoškrábaný. Máš-li skladovací kapacity, tak si na jízdy takto na těžko kup ze druhé ruky nějaké ojeté trekové kolo, které bude mít trvale instalované blatníky a nosiče. Netrap tím MTB, to si nech pro radost. Stejně se s nákladem v terénu moc jezdit nedá.

            Výběr Kellys/RB/Decat­hlon/něco_jiné­ho v této cenové hladině obvykle nakonec rozsekne tolerance vizuální podoby kola. U RB ne každý překousne jen kulaté trubky a žádné parádičky. Zase je tam takřka jistota, že rám hned tak nezničíš.

            Na co se soustřeď, je vidlice (lepší je prostě vždycky lepší) a zapletená kola – lehčí záplety oceníš při jízdě ihned, ráfky s možností bezdušového nasazení plášťů třeba až časem.

            Jestli je na kole Deore, SLX nebo XT, je ti pro začátek celkem jedno, ale je dobré mít jasno, jestli chceš dopředu jedno-dvoj-troj převodník.

            Rozhodně lepší je mít kolo na Deore se správně zvolenými převody, vynikajícími záplety a funkční vidlicí, než kolo na mixu SLX s průměrnými záplety a průměrnou vidlicí. Pohon časem spotřebuješ a je to dobrý důvod k upgradu, vidlice je mnohem větší položka a měla by (krom průběžného servisu) přežít velmi dlouho.

            0 0
            • CarlosMagnussen  

              Bohužel skladovací kapacity na dvě kola nemám. Je mi jasný, že to s těmito požadavky (navíc v této cenovce) bude vždy věc kompromisů.

              Na Madisonu mám převodník 3×8, ale stejně mám prakticky furt vpředu ten nejtěžší (obvykle to rvu na to nejtěžší dokud to jde – což asi kolu taky nedělá moc radost).

              Je fakt, že u RB se mi ty trubky úplně nelíbí. Ale zase bych nerad zavrhnul dobrý kolo jenom kvůli estetice.

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Mám na MTB 2×10, všechny zpevněné cesty jezdím stejně na velký tác. Za malý tác jsem ale rád, když je potřeba, tak tam prostě je. Na „expedičním“ trekovém kole mám trojpřevodník a nikdy jinak, dalších +20 kg bagáže prostě na standardní převody v dloubácích po lesních cestách nedám, jsem lemra.

                Jinak RB je potřeba vidět naživo, vjem se dost liší podle barvy.

                0 0
                • CarlosMagnussen  

                  A jaký je rozdíl v rychlosti u MTG s 2×10 a u krosového s dejme tomu 3×8? Jak po rovině, tak do kopce. Stačí nějakej odhad. Díky

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Trochu se budou lišit obvodové rychlosti plášťů, ale dejme tomu, že budeme považovat obvod kol za jednotný, třeba 2315 mm.

                    Takže se 3×8 máš třeba trekové převodníky 26–38–48 a kazetu 11–32. Na 2×10 dejme tomu dvojpřevodník 24–38 a kazetu 11–36, ale jsou i jiné možnosti a kombinace, záleží i na typu MTB, průměru jeho kol a hlavně výkonu jezdce a typu použití kola.

                    Nejlehčí převod: trekové kolo 26×32, tj. na jednu otočku klik 0,8125 otočky kol, tj. ujedeš 1,88 m. MTB 24×36, tj. 0,6667, tedy ujedeš 1,54 m.

                    Nejtěžší převod: trekové 48×11, tj. 4,36 alias cca 10 m. MTB 38×11, tj. 3,45 alias 8 m.

                    A teď krutá realita: budeš-li šlapat kadencí mizerných zdechlých „turistických“ 60 rpm, tj. 1 otáčka klik za sekundu, tak nejvyšší rychlosti budou 36 km/hod pro trekové kolo a 28,8 km/hod pro MTB. Když se dobereš někam k odpočinkově cyklistickým 90rpm, tak hodnoty vzrostou 1,5× na 54 km/hod pro trekové a 43,2 km/hod pro MTB. Ve skutečnosti asi bude obvod plášťů na MTB o něco větší a tak budeš (teoreticky) ještě o něco málo rychlejší. A existují i 40z převodníky pro 2×něco MTB.

                    S mou pižla-výkonností na 27,5" MTB mi to vychází velmi pěkně tak, že po zpevněném povrchu a v nenáročném terénu jezdím všechno na 38z převodník, 24z shazuji jen do prudších výjezdů v terénu a do bahenních pasáží, pomalejší převody nijak nepostrádám, to dřív ztratím trakci, protože mám spíše jezdivé obutí do sucha. Na silnici ušlapu krátkodobě ještě sjezdy v rychlosti kousek nad 50 km/hod, rychleji to stejně nemá cenu a když už, tak je lepší zalehnout.

                    Na RB RX mám cyklokrosové převodníky 46–36 a rychlejší převody nijak nepostrádám, ani na silnici, přestože je kolo lehčí a z principu rychlejší, než běžná treková a MTB kola.

                    Výhoda 2×10 je tedy podle mě v nekomplikovanosti řazení, protože na převodnících takřka neřadím, o to víc na kazetě, ale to jsem zvyklý ze silničního kola. Kdybych na MTB jezdil horší terény, tak bych asi řešil převody jinak. A převody si stejně nakombinuješ podle sebe, volba převodníků je trochu definitivnější, kazeta je otázkou pár stokorun. Při intenzivnějším použití jde veskrze o spotřební materiál.

                    Nejvyšší rychlost je pro porovnání bezpředmětná, podstatný je celkový rozsah převodů (a spíš do pomalých rychlostí) a jemnost odstupňování v oblasti nejčastějšího použití.

                    Pokud řešíš nové kolo a zpřevodované „spíš do rychla“, tak se poohlížej spíš po 2×11, odstupňování je příjemnější.

                    (P.S.: Jezdci pídící se po rychlých převodech zpravidla v absolutním srovnání jezdí pomalu, protože nevydrží silou šlapat dost dlouho a šlapat vlastně ani neumějí. To jen tak na okraj.)

                    0 0
        • CarlosMagnussen  

          Ta lepší výbava je i v porovnání s Kellys?

          0 0
      • Smazaný účet  

        Hlavně Kellys nakupuje bůhvíjaké nejlevnější světové rámy, přičemž vždy napasované do nesmyslného velikostního řádu, kde L je největší. Asi se bojí rozpadnutí rámu při větších velikostech a tím pádem i zatíženích. Jukl jste na decathloní kola? Také si s nimi sic všude utrhnete ostudu, ale jsou alespoň již docela hezká a mají jasný původ.

        0 0
        • Pentaroth  

          Fusekle,fusekle… Jed radeji z toho tvojeho ghetta nekam do prirody a nepi.cuj tu

          0 0
          • Smazaný účet  

            Sedím v Pošumaví u grilu a pod slunečníkem, tedy příroda souhlasí, ale hlavně jsem se právě vrátil ze švihu na staré Meridě, ačkoli mám nový Kellys… To snad hovoří za vše.

            0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            On si právě to ghetto vozí s sebou a v sobě kamkoliv se hne.

            P.S. : Copak si asi dneska švihnul?

            0 0
    • Cocacol  

      Ello 2mesice zpět jsem řešil stejný problém bike do 25k max poměr ceny/výkon.

      A Koukal jsem po kellys gate 50 nikde nebylo M/L nakonec jsem za 24.900kč sehnal gate70. Mám 191cm/100kg a musel jsem řešit kratší představec. Bolelo mě zápěstí. Teď je to Ok. Bral bych určitě velikost M.

      Ujetých 200km a super zatím. Jezdím na velký talíř a rozsah stačí.

      0 0
      • CarlosMagnussen  

        Díky za info. Kdes sehnal tu Gate 70?

        A jak jsi s ním spokojen? Je to tvoje první kolo? Pokud ne, na čem jsi jezdil dřív?

        0 0
    • Cocacol  

      Bike jsem kupoval v Šilhavý-Ramala. Jop je to moje první kolo. A zatím maximální spokojenost. Cyklostezky, polní cesty, les. Jezdím jak to jen práce a rodina dovolí a super. Jen kdybych ho kupoval znova určitě bych bral Mko a ušetřil za představec xD.

      0 0
      • CarlosMagnussen  

        Tam maj teď právě jenom Gate 70 Lko (aspoň na webu) za 29k. Za 25k je ta Gate 50. Ale třeba by se dalo nějak dohodnout.

        0 0
    • CarlosMagnussen  

      Bohužel Kellys Gate už prakticky nikde nemají v mé velikosti, takže jsem trošku přesunul pozornost k Rockrider XC 500 29" (a možná se i odchýlil od původního záměru koupě – nicméně předpokládám, že navářky na nosič se asi dají udělat u čehokoli) – https://www.decathlon.cz/…8405438.html – co si o tomto kole myslíte?

      Designově se mi líbí. Nápis Rockrider už vypadá líp než B'TWIN. Hmotnost 11.8 kg bez pedálů zní docela pěkně, aktuálně mám 13.6 kg (včetně rámové brašny). Jenom mě trošku děsí, že je to 1×11 a v popisu stojí Převody SRAM GX, jednopřevodník 1 × 11 pro nižší hmotnost, vyšší přesnost, rychlost řazení a větší odolnost. 32 zubů lze snadno nahradit bez výměny řetězu (32 zubů je maximum). Momentálně jezdím na 48×11 (kolo je teda asi 27.5" – průměr včetně plášťů je amatérsky naměřen na nějakých 69 cm). Chápu to správně, že bych pak musel koupit delší řetěz, kdybych chtěl 1×11 vyměnit za 2×11 (případně 1×11 s 40×11)? Na kolik by taková úprava asi tak vyšla?

      I to RB CRR 290 Base, případně Team vypadá zajímavě (ano, už se pohybuju ve vyšší kategorii, než jsem původně zamýšlel (to i u toho Rockrideru)). Team v základu váží 12.05 kg, což je sice o pár stovek gramů těžší než Rockrider, ale furt o kilo a půl lehčí než Madison.

      Jaké máte názory na tyto kola, které byste vybrali?

      0 0
    • CarlosMagnussen  

      Jinak ještě: ve starších vláknech jsem četl, že za cenu lehce přes 30 tisíc už se dají sehnat výprodejová kola s původní cenovkou okolo 50k. Mohu se zeptat, kde a co přibližně hledat? Případně rovnou i nějaké tipy?

      0 0
    • CarlosMagnussen  

      Btw když už jsme u těch Kellys – nevíte někdo kdy přibližně se dostane modelová řada 2019 do obchodů (třeba i ze zkušeností z minulých let)? Teď v týdnu snad měli nějaké představení a některé obchody už je na svých stránkách mají, ale naskladněné zatím nejsou.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.