• blackwhit

    Zdravím všechny. Při nedávné vyjížďce na mém rok starém kole (apache matto) se mi z ničeho nic uvolnila šlapka. Nejdřív lehce – zkoušel jsem utáhnout, ale protáčelo se. Jelikož jsem byl na Šumavě uprostřed ničeho, potřeboval jsem alespoň cca 5km popojet, jestli by nebyl servis. Šlapka samozřejmě nevydržela a upadla. 2 servisy mi tvrdili, že je to jasně na reklamaci, že se musí vyměnit obě šlapky a střed, že je to úplně vymleté. Šel jsem tedy za prodejcem a ten mi tvrdí, že tam musela bejt vůle a přesto sem na tom jel a proto šlapka upadla a že mu to výrobce (Shimano) rozhodně neuzná a že se to reklamovat nedá. Jaký je váš názor, máte nějakou zkušenost?

    Díky všem

    0 0
    • JakeF  

      Kámošovi se to stalo na kole od Šírera, vyreklamovali to bez problémů, pokud se dobře pamatuju.

      0 0
    • juli  

      Kua šlapka. Co to je?

      Nejspíš klika. Jinak mám stejný názor jako reklamační servis. Stejně ses tady prásknul sám, žes jel s uvolněnou klikou…

      0 0
      • blackwhit  

        no jel, ale co sem měl dělat. Navíc hned od začátku to nešlo utáhnout nijak…

        0 0
        • roud  

          Tady jde o to že tím že jsi na tom jel jsi s velkou pravděpodobností tu kliku vymlel tak že už nepůjde použít a nevěřím že ti to uznají jako reklamaci :O(

          0 0
          • blackwhit  

            OK, dík za odpovědi. Nikdy se mi taková věc nestala a s kolem se snažím zacházet fakt dobře, takže sem jen nevěděl, jestli tu reklamaci chtít za každou cenu nebo využít jejich nabídku (férovou) na opravu…

            0 0
            • roud  

              mno hele zkus to nic jhoršího než že ti to neuznaj se stát nemůže…

              0 0
              • jama  

                Chyba je, že jsi se vzniklou závadou pokračoval v jízdě a tím de facto přišel o možnost uplatnění záruky. Kdybys píchnul, taky nepojedeš po ráfku, nebo jo? Seriozní prodejce nabídne většinou v takových případech tzv. kulanci – zvýhodněnou nabídku opravy za lepší cenu. Na to bych neváhal přistoupit. Mimochodem – šlapky jsou v Perlovce, na kole bývají pedály… :-)

                0 0
                • blackwhit  

                  no jo, no… myslel jsem, že půjde o nějaký dotáhnutí nebo něco, takže jsem chtěl do toho servisu dojet…

                  0 0
          • Igor Hnizdo  

            no v prvy rade prodali defektni kolo, na kterym se to nemelo uvolnit. zakaznik muze byt sebevetsi imbecil a pouzivat to kolo treba i vykvedlany a hadat se s prodejcem, ze neni soudni znalec, aby poznal kdy je neco uvolneny nebo dotazeny a ani neni vyrobcem, aby vedel co je provozni dotazeni a stejne tak neni servisakem, aby mel k dispozici servisni manual s momentem dotazeni.

            takze v prve rade se to nemelo uvolnit. a tenhle fakt vyreklamovat pujde. a to ze se znicila klika je skoda nasledna v dusledku prvni zavady a podle odpovednosti za skodu zpusobenou zavadou to vyreklamovat pujde taky. prodejce se jen vytaci, protoze mel v prvni rade prodat dotazeny kolo tak, aby se neuvolnilo.

            0 0
            • juli  

              Dobrej blábol :-/

              Návod k obsluze nějakého kola jsi už četl?

              0 0
              • Igor Hnizdo  

                Ano a vim co v nem nebylo. Tvuj se muze lisit, ale ja bych uspel s reklamaci i tohodle.

                0 0
                • felix.org  

                  A já si teda osobně myslím, že ne :-) Odpovědnost za škodu způsobenou vadou výrobku si představuju jinak. Třeba když z důvodu vady na pračce z ní vyteče voda a zničí mi třeba podlahu. Pak výrobce odpovídá i za škodu na podlaze.

                  Pokud ale jede na kole, kde je evidentní závada na klice a on i přes to pokračuje v jízdě, nemůže být prodejce (výrobce) odpovědnej za škodu na klice. Je tu i nějaká prevenční povinnost ve smyslu § 415 OZ, kdy se má každej chovat tak, aby nedocházelo ke škodám. A on se tak evidentně nechoval. Po té, co zjistil vadu na klice, nedotažení, měl se chovat tak, aby nedocházelo k dalším škodám, tedy nejezdit na tom kole. To ale neudělal.

                  0 0
                  • Igor Hnizdo  

                    prodejce mu nedokaze, ze nezabral jednou a pri tom jednom ukrutnem zaberu vznikla prave ta skoda na klice a presne v ten jeden zaber teprve zpozoroval, ze je tam ta evidentni zavada. vzhledem k tomu, ze servisni manual ke kolu nedava skoro nikdo a zaruku podminuji garancnim servisem pri kterym by to meli zkontrolovat a dotahnout, tak je evidentni zavada trhaci car papiru vcetne 415ky, protoze nemas moznost si to dotahnout spravne sam pred jizdou a pak by se dala vyvodit povinnost chovat se preventivne vzniku zavady i v tomhle pripade.

                    0 0
                    • Igor Hnizdo  

                      pokud ma orazitkovanou garancku nebo jeste neuplynula smluvne stanovena doba pro garancku, tak svou preventivni povinnost si splnil.

                      jestli se to majiteli nelibi, at to da k uhrade servisakovi.

                      0 0
                      • Igor Hnizdo  

                        Jinak nerikam, ze je to spravne reseni chovat se jako hovado a lhat prodejci. Je to jenom nazorna ukazka toho, ze si na sebe sami prodejci usili bic a nekomu se to fakt muze znicit pri rozjezdu na prvni silovy slapnuti. Radsi ani nebudu pocitat kolik toho dokaze proslapnout nevytrvalostni necyklista pokud se zapre o riditka.

                        0 0
        • juli  

          Ale to nemůže nikoho zajímat, když si u auta neutáhneš šrouby kola, které ti upadne, tak to taky budeš těžko reklamovat.

          Druhou větu nechápu :-/

          Předpokládám, že je tady řeč o čtyřhranném uložení levé kliky, tak nezoufej. Za pár korun se dají pořídit Al levé kliky. Tak nebude potřeba měnit obě, ani středovou osu.

          0 0
    • Smazaný účet  

      šlapka? :-O a reklamuješ proto, že nedělá za co je placená, nebo proto, že jsi dostal něco, co jsi si nezaplatil?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.