Reba SL 2008 - samovolné snížení zdvihu vinou úniku oleje nad pístkem?

10 nepřečtených
  • d

    Před vyjížďkou je viditelná délka spodních nohou 125mm (vidlice je nastavena na zdvih 115mm = 0 spacerů). Pozitivka nafoukána na 105PSI, negativka na 95PSI (to s ohledem na očekáváný problém, jinak bych dal taky 105PSI). SAG 1.5–2.5cmm, o.k., tlumič nastaven podle potřeby, o.k, vše funguje jak má. I při jízdě ze sedla se vidlice živě vrací ze zdvihu, o.k. Po ujetí 10–15km po nerovnostech pozoruji, že viditelná délka spodních nohou se v klidovém stavu vidlice sníží ze 120mm na 80mm, SAG se zvýší na 400mm, silně stoupne vnímavost k podnětům, není problém dostat spodní nohy na 10mm od korunky (doraz je tak 5mm), což by na počátku vyjížďky bylo vyloučeno. Jízdní projev je takový, že vidlice sice bere všechny nerovnosti, na druhou stranu má směšně malý zdvih, návrat vidlice ze zdvihu je velice líný, točení kroutítkem na pravé spodní noze tlumiče doprava doleva se na rychlosti odskoku nijak neprojevuje. Při jízdě v sedle mám pocit, že vidlice požere většinu energie, jízda se sedla je prakticky vyloučena. Uzamykání vidlice víceméně funguje, i když k překonání odporu je zapotřebí mnohem méně síly než na počátku vyjížďky.

    Když doma změřím tlak v pozitivce, je jen mírně nižší (cca 100PSI), což by spíše odpovídalo běžné ztrátě při našroubování pumpy. Tlak v negativce je ale zhruba stejný jako v pozitivce. K žádnému úniku oleje ven z vidlice nedochází.

    Doma zcela vyfouknu negativku, pozitivku (vyjde z ní při tom i dost oleje), nafouknu na výše uvedené hodnoty, vyjedu a celý scénář se opakuje.

    A teď v čem je problém. Kontrola množství oleje nad vzduchovým pístkem prokáže, že olej zcela chybí. To jsem ho doléval před týdnem (!), 6ml redrum/5wt 4:1. Domnívám se, že únik oleje je příčina celého problému, ale možná se pletu. Po dolití oleje nad pístek se situace zdánlivě vyřeší, ale pak se po několika málo dnech zase začne zmenšovat zdvih. To by odpovídalo postupné, pozvolné ztrátě oleje nad pístkem. Zajímal by mne váš názor:

    1. Jak úniku zabránit, vždyť tam nic není, nedávno jsem měnil všechny

    o-kroužky, o-kroužek na pístku promažu tukem, nic jiného se tam dělat nedá

    1. Taky jak často doplňujete olej nad vzduchový pístek (množství,

    typ) a

    1. Zda-li v souvislosti s tím řešíte i refill oleje v levé spodní

    noze, protože, podle mne, když olej „zmizí“ z pozitivky, tak vlastně steče do spodních nohou a maže vidlici. Problém je, že levá spodní noha nemůže tento olej přijímat do nekonečna a jednoho dne je ho tam už tolik, že se musí vypustit.

    1. Přece nebudu jako ***** doplňovat každý týden olej.

    Pokud jste to dočetli až sem děkuji, o to víc za radu.

    Klíčová slova: reba, pístek, zdih.

    0 0
    • Darius  

      utika ti vzduch i olej z pozitivky do negativky, takze to bude chtit vymenit tesneni na vzduchovem pistku

      0 0
    • marapara  

      Pokud bys neustále doléval olej do pozitivky a on vždycky protekl dolů do negativky a byl na spodky vidlice, tak dřív nebo později se ti zmenší zdvih, protože pístek bude při pružení narážet do oleje a tím se zastaví v části zdvihu.

      Jinak má se tam správně dolévat olej 15W na mazání a 5W na tlumení, ale na mazání také používám řidší olej.

      Viděl bych to na špatné těsnění na pístku mezi pozitivkou a negativkou nebo únik vzduchu přes špunt nebo ventilek v pozitivce. Tím klesne tlak, sníží se zdvih a zvýší se citlivost.

      0 0
      • d  

        Vzhledem k tomu, že uniká olej nad pístkem, příčinou bude asi těsnění na pístku. Ale to jsem měnil, všechny o-kroužky zcela nové (Rubena), promáznuté olejem (zrovna tak na tlumiči). Nevím, proč to netěsnění, dyť na tom se nedá nic zkazit. Nezdá se mi, že by byla nějak zvaklovatělá. Je to na mašli.

        Spíš by to chtělo radu někoho, kdo má podobnou zkušenost a přišel na fígl, jak donutit těsnění, aby těsnilo.

        0 0
        • blisterexist  

          já mám taky problém s těsněním na pístku, každých zhruba 800km musím dolívat, těsnění je měněné

          0 0
        • d  

          Ještě jeden postřeh. Zajímavé je, že po vyjížďce, když změřím tlaky v obou komorách, jsou stejné jako před vyjížďkou, tedy cca 105 PSI. Byť je viditelná délka horních nohou sotva 80 mm, místo těch výchozích 125 mm, jak jsem psal.

          Když vypustím zcela vzduch z negativky a pak hned změřím tlak v pozitivce, zjistím, že v ní došlo k rapidnímu poklesu tlaku, ze 105 PSI na cca 70 PSI.

          0 0
          • Siny  

            To je jasný, když vyfoukneš negativku úplně, zvětší se ti prostor pozitivky, čímž ti klesne tlak.

            Jinak ti tam bude protejkat olej do negativky, možná nějaká trhlina na o.kroužku, taky nemusí bejt úplně stejnej jako originál.

            já bych tam zkusil nalejt 15W, je hustší, hůř proteče, na citlivosti to stejně nepoznáš. nebo nový kroužek.

            0 0
    • pajan  

      Mám asi hodně podobnej né-li stejnej problém. Teďje to ve stadiu téměř nefunkčí vidlice. Vyřeší to snad reklamace.

      0 0
    • deekay  

      Tak me podobna vec postihla taky. Mel jsem REBU na rocnim servisu,vymene oleje a zvyseni zdvihu (ze 100 na 120) + snizeni odtrhu v Bikelive. Pominu-li to, ze snizeni odtrhu neni nejak znatelne, natoz meritelne „vahovou“ metodou (furt cca 10kg) pridal se problem s unikem vzduchu z pozitivky.

      Prvni vyjizdku po servisu vsechno ok (bylo asi 5stupnu,tak celkem zima), pak me trapily prudusky,tak jsem nejezdil a pri dalsi vyjizdce ted v nedeli, kdy bylo skoro 20 stupnu sem si vsiml ze vidle chodi divne, koukam koukam a nohy jsou nejak malo vystrcene a zdvih maly. Dojel jsem domu, hodil kolo na vesak s tim, ze to na to mrknu pozdeji. Dneska jsem se k tomu konecne dostal a koukam ze z puvodnich 110/110 mam v pozitivce asi 95 a v negativce tech 110. Kdyz jsem za vidli zatahnul (aby byly nohy vic vytazene, tak jak maji byt), tak samozrejme tlak v negativce vyletel vejs, jak jsem zmensil jeji objem.

      Takze vidle opet dolu, ve ctvrtek napochodovat do BL, at to daji do pucu no. Blby je, ze pres zimu toho moc nenajezdim, tak budu trnout do jara, zda se jim to povedlo dat do funkcniho stavu, v jakem byla vidle pred servisem, kdy za cely leto se tlak vicemene ani nehnul. Jinak vidle ma najeto asi 1200km, takze celkem novotina.

      Vim, ze se rika, ze clovek se nema hrabat do fungujicich veci, ale holt jsem chtel nechat vymenit ten olej ted, abych to nemusel delat pak v plne sezone.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.