• Kinetic

    Ahoj, vím že Reba se tu řešila mnohokrát.

    Ale zajímá mne, jestli se tu najde někdo, kdo si na Canyonu Nerve XC přenastavil Rebu ze 100mm na 115mm. Vzhledem k tomu, že vzadu máme 115mm tak by mi přišlo logické mít podobný zdvih i ve předu, obzvlášť když je ta Reba tak hrozně progresivní a na doraz jsem jí v životě nedostal (max tak 1cm od konce kluzáku, a to byla rána že se divim že jsem neurval přední kolo).

    Mám si změnit ten zdvih? Není cítit veliký rozdíl ve výjezdech? Mám 22" rám a měřím 198cm, takže už tak se při výjezdeh krčím co to dá.. Změní změna zdvihu nějak tu progresivitu vidlice, jak? Uvítal bych větší linearitu hlavně s citlivějším začátkem, ale zase aby ve sjezdech nebyla zanořená do půlky zdvihu, už tak je to dost málý rozsah.

    Jinak vážím 93kg a foukám na 142psi obě komory. Jinak jen pro zajímavost když jsem měl nafoukáno na 135psi tak byla vidle ve sjezdu pořád hodně ponořená, skoro do půlky, ale chodila dobře. Při 150 byla nehorázně necitlivá a využil jsem asi polovinu zdvihu. Tak to teď mám na kompromisních 142 obě. Půjdu to projet a dám vědět.

    Díky!!

    Jo, taky by mě zajímalo proč Canyon tu vidli nedodává rovnou na 115mm.

    Anketa: Reba je lepší na:

    2x
    25%
    6x
    75%
    0 0
    • dada  

      už to tak doma máme…žena si to chválí…a u XLka to bude plus i ve vzhledu-horní trubka pude aspoň trochu z kopce

       
      0 0
    • Booker  

      Čteš mi myšlenky… Taky bych se na to rád zeptal. (V mém případě by šlo o vel.L) Taky by mě zajímalo, jestli je to věc, kterou bych zvládl doma, příp. kolik to „bai voko“ stojí… Díky

      0 0
      • Jenda  

        urcite na 115, doma to zvladnout neni az takovy problem nicmene bych obetoval 800 a trochu casu a dal to predelat Milanovi – funkce je potom opravdu lepsi a mas to bez namahy a hodne profi udelany.

        0 0
        • Booker  

          Díky moc… Jenom ještě malý dotázek… Párkrát jsem tu už četl o „Milanovi“… Jenom bych prosil o info, kdo to je a kde…:-) Díky

          0 0
    • MlokCZ  

      Jel jsem obě varianty. 115mm mi přišlo lepší i kvůli geometrii, takže jednoznačně jsem pro 115mm.

      0 0
      • Kinetic  

        Díky, nicmé=ně to jsi obě jel na Canyonu?? Jinak je ten dodatek ohledně geometrie naprosto nic neříkající…Alespoň pro mne.

        0 0
        • MlokCZ  

          Ano samozřejmě, jinak bych to nepsal, to je snad jasný ne, to bych jinak mohl taky psát, že jsem si šrouboval u-turn když jsem jezdil AMS Pro :-).

          Oboje na stejném Canyon XC4 07, jedno v originálním stavu, jedno po zvýšení na 115mm. Jen škoda, že to nebylo současně i na upravené Rebě, jen v továrním stavu (i na těch 115mm).

          0 0
          • MlokCZ  

            A ještě k tomu dodám, že majitel toho kola je po mém doporučení nechat tu vidlici zvednout na 115mm s kolem také spokojenější než na původních 100mm.

            0 0
            • Kinetic  

              Díky, já si to myslel hned. Takhle není co řešit. Já si radši rejpnu než abych žil v tichém domění, že tomu tak je a ve skutečnoosti to dotyčný jel na chrtím ht kde se zvětšením zdvihu samozřejmě geometrie zpříjemní.

              Já si říkal hned že 115 a 115 zní líp než 100 vs. 115. Uvidíme jak to bude v praxi s výjezdama…

              0 0
    • Almond  

      Resim uplne to samy, akorat u XC 4… I kdyz se nastavi 115mm, da se zdvih regulovat rozdilem tlaku v pozitivce a negativce, je to tak? Myslite ze by mi v Canyonu byli ochotny rovnou tu vidli prenastavit, pripadne za kolik, ma s tim nekdo zkusenosti? Nebo je lepsi to dat az u nas Milanovi?

      0 0
      • MlokCZ  

        Ano, přefoukáním negativky můžeš zdvih případně snížit, když budeš mít interně vidlici na 115mm.

        V Canyonu se můžeš zeptat, to netuším.

        Upravená se určitě vyplatí.

        0 0
        • Kinetic  

          Já tomu sice nerozumím, ale tohle je určitě pravda. Ovšemdomnívám se, že přefoukáním negativky nejen že snížíš zdvih, ale i kompletně rozhodíš charakteristiku. Takže bych si nejdřív rád ujasnil jeslti 100 nebo 115 a přefoukánim to teda určitě neměnil.

          0 0
          • MlokCZ  

            Přefoukáním negativky určitě kompletně charakterisitku nerozhodíš. Konec zdvihu tím neovlivníš vůbec, nejvíc ovlivníš úplný počátek, kde bude výrazně větší sag, což je cílem. Současně to bude mít nepatrný vliv na zlepšení citlivosti (ale fakt jenom nepatrný). A do cca poloviny zdvihu se charakteristika trošku změní, ale nic extra výrazného to nebude.

            A pokud bych měl srovnat ty dvě charakteristiky, tak u neupravené Reby by se mi určitě líbila více ta s přefoukanou negativkou. Takže bych to tak klidně řešil.

            0 0
            • Almond  

              Diky za vyjasneni… a jaka charakteristika by se ti libila u upraveny Reby, tam uz se prefouknuta negativka nevyplati? ciste teoreticky, zatim nemam v planu to takhle jezdit…

              0 0
              • MlokCZ  

                Podle mě ani tam nebude problém, ono s tou charakteristikou to zase moc nehne, ta negativka má příliš malý objem, aby se výrazně projevila ve větším zdvihu.

                Ale abych řekl, jestli náhodou nebude jedna z variant o chlup lepší u upravené (která bude mít sníženou progresivitu), tak to už by bylo třeba vidět přesně ty dvě křivky průběhu.

                Já jsem při experimentech kdysi s negativkou u Reby (tenkrát ještě neupravená, ale u-turn verze, tedy s průběhem jako upravená, jen s o trochu horší citlivostí než upravená) žádný rozdíl ve změně průběhu nepoznal. Ale je fakt, že jsem nezkoušel přefukovat negativku nějak více, aby to stačilo na ubrání celých 15mm, protože mi vadilo, že mi to žere zdvih (já chtěl plných 115mm).

                0 0
      • Kinetic  

        Oficiáolní ceny servsu tlumičů a vidlicí mají asi dvakrát dražší než Milan. Ale nevím jak u nového kola, ale zadarmo se ti ve vidlici asi hrabat nebudou, i když to je prkotina…

        0 0
    • misak.kadlec  

      Určitě si ji dej upravit od milana měl jsem jednou tu čest s upravenou rebou na 115 a nedá se to vůbec s neupravenou porovnat, zmizí ta obří progresivita a vidle chodí jako nikdy.

      0 0
    • krokus  

      Já řeším něco podobného, ale jakoby z druhé strany. Mám na HT Rebu 115 mm (viz profil). Přemýšlím, že bych ji nechal snížit na 100 mm a zároveň bych nechal snížit její progresivitu. Funkční zdvih by zůstal cca stejný, geometrie kola by se ale změnila – snad k lepšímu. Chtěl bych to kolo vyladit do trochu víc chrtí podoby, přitom bych ale rád zachoval pohodlí vidlice. Snad nechci nesmysl. Problém je, že musím mít malý rám, tím pádem sedlo je de facto ve výšce řidítek a posez je trochu moc vzpřímený. Samozřejmě, čím vyšší má vidlice zdvih, tím je to výraznější.

      Druhá možnost je přefukovat negativku. To by ale zase změnilo vlastnosti vidlice (jak vlastně?).

      Třetí možnost: nechat to prostě být:-)

      Co myslíte?

      0 0
      • misak.kadlec  

        Upravit. Přefukování negativky má kvůli její velikosti na celkovou progresivitu ke konci zdvihu nulový vliv.

        0 0
    • Pijer  

      Mám jí na Nervu přehozenou na 115mm z BikeLifu za 300,– – chtěl jsem jezdit a ne čekat na Milana, k tomu to půjde letos v zimě :-)

      0 0
      • Kinetic  

        Jo, díky, asi to udělám podobně. A 300 chtěli jen za přenastavení nebo i komplet servis vidlice? A donesl jsi jim tam samotnou vidlici nebo jsi jim dal celé kolo? Díky. Chtěl bych asi někde udělat komplet servis. Jinak s Bikelive spokojenost?

        0 0
        • Pijer  

          Měli tam celé kolo, bylo to jen přenastavení – ta vidlice byla nová. Objednal jsem se, odvezl tam kolo a druhý den si ho vyzvedl. Já na ně nemůžu říct špatný slovo, i když tady na ně někdo občas nadává, a předpokládám, že když by stáli za prd, tak by si VELO nezvalo jejich mechanika na Velocamp.

          0 0
    • Kinetic  

      UMÍ TOHLE VAŠE REBA?? :-)

      Momentální setup: 100mm, 142 na 142psi, váha jezdce 92kg.

       

      Právě jsem se vrátil z ladící jízdy vidle a tlumiče. Zajímavé je, že na muldách u Kamýku (PHA 4) jsem na skocích kolem 3metrů daleko, tabletopu a lítačky dostal vidli max 2cm od konce kluzáku. Vyjedu ale z lesa a nestačím se divit! Výsledek vidíte na fotce!!! Žádný zvláštní náraz do řídítek jsem přitom nepociťoval. Myslím, že to je optimálně vyladěné, vidle by teda mohla být ještě krapet citlivější, stále je dost tuhá. Vzhledem k 2cm rezervě na skocích ještě možná trošičku ufouknu aby se zvýšila citlivost. Ale zas ta fotka z lesa, no nevím :-) . Jinak nájezd na 6cm obrubník (ve 20km/h) dostal vidli do 5cm zdvihu. Dost pobrala asi pneu (kolem 1,5cm, ale to je tag na ten sag), kontakt po nárazu dobrý.

       Přitom mne trochu zarazil zadní FOX RP23, nafoukaný nyní na 150psi, po najetí se ještě jednou zhoupnul. Každopádně jsem ověřil, že ho musím nahustit krapet víc. A rychlost vracení jsem musel stáhnout na 2 kliky za střední pozici, tedy na pomalejší. Na muldách mne poprvé doslova vypek, když jsem krásně dopad a zadní stavba se se mnou vymrštila ještě 2× do vzduchu. Skončilo to efektní jízdou po přední pneu :-D a vyskočením před stromem..

      Myslím si, že pokud Rebu zvýším na 115mm a krapet uberu tlak (tak na 135) tak bude jak citlivá tak nepůjdu na doraz. Upřesním že od výroby nebyla v servise.

      0 0
      • Kinetic  

        Poslední fotka: Kde je na zemi batoh, tam jsem dopadl, o 3metry dál jsem dojel po přednim kole a před stromem jsem seskočil a kolo zahodil :-D

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.