• Bartik

    Ahoj všichni,

    prosím Vás o radu, chci si koupit kolo, nejlépe RB Monster AM, máte s ním zkušenosti ?? Je to dostatečný all mountain s kterým najedu 50 km v pohodě a zároveň se dá pustis z kopce a podrží mě?

    Další otázky :

    1. Jaká délka tlumiče lze do rámu vložit max/zdvih?
    2. Geometrie se mi zdá dost enduro, již jsem měl problémy s posezem u starého kola, je tento rám pohodlný na jízdu i do kopce ?
    3. Jakou vidlice, zdvih a model byste doporučili na tento bike.
     

    Díky moc všem za názory. Ahoj

    0 0
    • KRAJIC  

      Letoškem počínaje se vyrábí nový typ s pozměněnou geometrií , který je udělaný více do jezdiva. Na obrázku máš starý model. Najdi si v historii thread RB monster, kde někde ke konci je i foto srovnání starého a nového modelu.

      0 0
    • kesu  

      jo je to celkem slusny kolo,da se na nem i zablbnout z kopce a neco naskákat.Co se týká vidlice doporučuju něco mezi 140–150mm.Záleží na rozpočtu co do toho chceš nacpat.Já bych volil PIKE/FOX van 32.Dalsim otaznikem zůstává tlumák,já bych volil asi Floata s PP,preci jen s pruzinakem to moc nejede.Tlumic je tam pokud vim 200/50mm a zdvih to ma 140.Pokud se pamatuju do prvni verze tohodle monstera sla i 190/50 s jinejma vlozkama ale to uz je asi minulost.Pokud premejslis spis o vic FR biku,zvaz i verzi EN.Ale ta uz se prodrazi komponentama..

      0 0
    • Omen  

      mám tohohle rv 2007 nemám problém s ním jet xc závod 123km a ve sjezdech si můžu dost zablbnout. A určitě tlumič s tzv inteligencí . Tlumiče tam jdou 190 i 200 mm záleží na tom jaké si k tomu necháš poslat držáky pokud budeš chtít můžeme pokecat po icq

      0 0
      • Omen  

        a vyjedu všechno co jiný na ht. Vlastně většinou víc než ostatní na závodech.

        0 0
    • Tušnak  

      já mám tu 07čku a je to opravdu univerzál, do kopce jede podle mě dobře a je to natolik bytelný bike, že s ním nemusíš mít strach skákat! Já bych tam dal kludně tu vanilu 32 a máš univerzální kolo, které jede a něco vydrží. Pokud by jsi to chtěl ještě více na hopsačku d drsnější jízdu, pak bych volil tam nacpat Pika s 20 osou…

      0 0
      • Bartik  

        Jenže dát tam vidlu se 160 mm je nebezpečný , když je na zadku jenom 140. Nebo ne???

        0 0
        • goofy  

          Od kdy ma Vanilla 160? Nebo snad Pike?

          0 0
          • Bartik  

            Jakákoliv vidla přesahující svým zdvihem , zdvih zadní stavby , je nebezpečný a namáhá se hlavová trubka.

            Jinak kolik má která vidla zdvih a kolik stojí na různých eshopech netuším , takže omluva.

            0 0
            • goofy  

              Tak cemu nerozumis nekomentuj, rada na priste ;-)

               

              A to co jsi napsal o tom zdvihu ramu/vidle taky neni pravda..

              0 0
              • Omen  

                tak určo bych tam nedal vidlici s pevnýma 160 ale stavitelnou to je jiná a rám rb monster AM je dělaný na vidlici v rozsahu 130–150 mm samo stavitelná 160 by byla ve sjezdu přínosem ale pokud bez stavitelného zdvihu tak 140. A s namáhánim krčku je to pěkná kravina. jo asi kdyby jsi dal na rám co má mít 80 dal 120 nebo 160 tak asi jo  nale na rám co má 150 to nejni problém.

                0 0
            • kubad  

              je celkem fuk kolik zdvihu je vzadu – podstatné je jak výrobce kolo postaví, na jaký zdvih vidlice

              0 0
            • Honz8t  

              Chudáci ti všichni s HT…

              0 0
        • Tušnak  

          32ka Vanila nemá 160mm zdvihu! Já mluvil o vidlicích se 140mm a na ostřejší jízdu jsem uvedl Pika kvůli 20mm osy…

           
          0 0
          • goofy  

            Jinak Vanila uz ma taky 15mm osu kdyby neco ;-)

            0 0
            • fousek  

              ALe 15mm osa se neda srovnat s Maxle, to ma bliz ta 15mm osa k rychloupinaku.

              0 0
              • goofy  

                To sice ano, ale pevnostne je na tom prej hodne podobne

                0 0
                • Oakey  

                  K tém osám, někde na US serveru jsem četl srovnání Reby a F32(vim, že je to trochu jiná kategorie, než o který je tu řeč) na testovacích stolicích a Maxle Lite, tj. 20mm osa, vycházela pevnostně líp a to o celkem znatelný procento a údajně i při jízdě pocitově.

                  Sám sem zastáncem toho, že při podobný celkový konstrukci bude vždycky pevnější 20 než 15, těch pár gramů navíc jsem ochotenej v klidu dát za vyšší pevnost v krutu.

                  Ohledně přistupu k osám se mi líbí postoj RS, který dáváj 20 osu i na Rebu a tu v mírně odlehčený verzi. Rozdíl mezi Maxle Lite a 15mm osou Fox tam byl snad jenom nějakých 20g. K tumu postoji oceňuju RS, že hned nepodlejhá vlně 15mm os, vyvolaný Foxem, kterej neměl konkurenceschopnej systém k Maxle 360 a Shimanem, který zkouší zlepšovat všechno, ale ne vždy tim správnym směrem, viz. dualcontrol…

                  0 0
                  • fousek  

                    Ona ani ta QR15 konstrukcne podobna neni, kuzel ma jen na jedny strane, takze na jedny strane se utahne i na prumeru a na druhy se jen sevre jako rychloupinak takze vysledek je 15mm na polovine cesty mezi rychloupinakem a pevnou osou, coz me docela nastvalo.

                    0 0
            • Tušnak  

              oka to mi vypadlo… si na to nějak nemůžu zvyknout:)

              0 0
    • Oakey  

      Vidlice doporučuju stavitelnou, ale bez změny charakteristiky při změně zdvihu – na svojim RB mám Marzocchi AM1 SL a se zdvihem si pořád trochu hraju a po milimetrech ladim dle terénu (občas menší hlavovej a zdvih mezi 130 a 140 úhel pro točitou trasu a větší úhel a zdvih pro rychlý průdký sjezdy…)

      Jinak pro představu přikládám srovnání mojeho starýho Monstera a novýho, kterej u mě byl minulej víkend na testování – kdyžtak po mailu nebo přes ICQ subjektivně porovnám :)

      0 0
      • KRAJIC  

        Mne by to zajímalo fest, ale v profilu mail nevidím.

        0 0
      • Karlos009  

        Když to budeš psát KRAJICovi, pošli mi to taky dík.

        0 0
      • KRAJIC  

        Tak to vypadá, že slohovka tě nemine.

        0 0
        • Oakey  

          Tak jo, dneska to dám dohromady a pak vám to rozešlu… Sem sem to psát nechtěl z důvodu docela subjektivních pocitů, který by nebyly úplně férový jako správnej test, asi tak.

          0 0
          • goofy  

            Anio… vsechny testy jsou subjektivni a je toho cele forum, proto nevidim duvod to sem nenapsat..

            0 0
    • Bartik  

      Tak když už to pošleš všem ,tak i mě prosím, díky.

      0 0
      • Omen  

        přitlač tam i muj emaildíky jinak koukám že má jinej úhelpřední vidle pokud to neskresluje fotka

        0 0
        • Oakey  

          Ten úhel i podle stránek se neliší,  ta fotka zkresluje…

          0 0
          • Omen  

            tak to je ta srovnávací fotka hodně zavádějící. Nj mám o 900g víc ale zase ta roura dole to je super blatník :-D

            0 0
      • Oakey  

        2 Bartik: kdyžtak mi pošli mail, protože v profilu na sebe nemáš žádnej kontakt…

        0 0
        • frbiker  

          já bych plýs taky poprosil o tvoje srovnání – docela to teď řešim :-) díkes moc

          0 0
        • Omen  

          díky za srovnávačku, ale nemůžu si pomoct zdá se že přeci jenom starý monstr je lepší, alespon dle tvých poznatků. Pochopil jsem dobře???

          0 0
          • Oakey  

            Pro moje využití se mi jeví líp, i když ten novej, kdyby jsem si ho osadil podle sebe by se mu mohl vyrovnat…

            0 0
            • Manas  

              Ja uz sice vybrano mam, ale mohl bych se mrknout na tu srovnavacku?

              jiri.manek (utopenec) gmail.com

              0 0
            • goofy  

              Mno ja doufal, ze to tu hodis, ale ocividne ne, tak mi to taky prosimte preposli..

              0 0
              • Pavlos  

                tak to tu hdte nekdo za nej kdyz se mu nechce;)

                0 0
                • Oakey  

                  dobrá, vyprovokovali jste mě :), tady to je:

                  Srovnání kola RB Monster AM 07 custom build x 09 Base

                  rám technicky

                  + větší masivnost rámových komponentů

                  ·<span style=„font-family: "Times New Roman“; font-style: normal; font-variant: normal; font-weight: normal; font-size: 7pt; line-height: normal; font-size-adjust: none; font-stretch: normal; -x-system-font: none;„> Podkova spojující dolní vidlici se na novince změnila v prodloužené trubky napojené rovnou na vzpěru<span style="font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman“,„serif“;">

                  ·<span style=„font-family: "Times New Roman“; font-style: normal; font-variant: normal; font-weight: normal; font-size: 7pt; line-height: normal; font-size-adjust: none; font-stretch: normal; -x-system-font: none;„> Dolní rámová trubka slouží i jako blatník<span style="font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman“,„serif“;">

                  ·<span style=„font-family: "Times New Roman“; font-style: normal; font-variant: normal; font-weight: normal; font-size: 7pt; line-height: normal; font-size-adjust: none; font-stretch: normal; -x-system-font: none;„> Horní rámová trubka průměrem zhruba odpovídá spodní na novém Monsteru<span style="font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman“,„serif“;">

                  ·<span style=„font-family: "Times New Roman“; font-style: normal; font-variant: normal; font-weight: normal; font-size: 7pt; line-height: normal; font-size-adjust: none; font-stretch: normal; -x-system-font: none;„> Zkrátka snese víc a je skoro nezničitelnej na AM použití<span style="font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman“,„serif“;">

                  +při porovnání daných kusů na starším lepší kvalita svárů (pravidelnější housenky…)

                  + frézovaný spojovací můstek zadní stavby vypadá líp a bude tužší, ale hůř se z něj dostává bláto

                  + uchycení tlumiče k rámu přes adaptér – možnost výměny při poškození a možnost tuningu (hraní si s polohou adaptéru)

                  + jedinečnej vzhled (i když novej se mi začal taky hned druhej den líbit, i když zpočátku z fotek jsem mu nemohl přijít na chuť)

                  + celkově nižší rám – lepší manévrovatelnost

                  + lépe řešená levá patka – úchyty na třmen jsou kratší a obsahuje dodatečnou výztuhu

                  + nízká hlava – možnost většího rozsahu pohybu řídítek

                  - kompaktnější vzhled

                  + konečně sedlová trubka normálního rozměru – 30,9 mm (tady už je možnost použít i jinou teleskopickou sedlovku než Gravity Dropper)

                  + frézovaný můstek v zadní stavbě nahrazen trubkou – možnost montáže přesmykače přes objímku – zaznamenáno lehčí řazení (lanko nemusí jít přes kladky a snadnější údržba)

                  + tlumič je do rámu uchycen níže a snižuje těžiště – montáž bez adaptéru

                  Navíc poloha více vzpřímená – vliv na charakteristiku odpružení

                  + hmotnost – na rámu se ušetřilo cca. 250g

                  Jízdní vlastnosti

                  (snažim se sousředit jenom

                  na jízdní vlastnosti rámu)

                  + zadní stavba vykazuje menší náchylnost na pohupování (pružina vs. vzduch na novince – nakonec sag na tlumiči byl cca. 10%)

                  + je snažší bike postavit na zadní kolo

                  + podstatně lepší chování při bunny hoopu a poletech – nový AM při propružení a následném odlepení od povrchu se ve vzduchu zachová jako leklá koza (nějako divně ztuhne, zkostnatí – není to příjemnej pocit, možná i způsobeno vidlí nebo tlumičem)

                  + jezdec je více situován na střed kola

                  + přední kolo i při vyšší poloze rukou a širších řídítkách lépe drží směr ve výjezdech, přilnavost srovnatelná (u novějšího o něco lepší jenom kvůli nižší poloze řídítek)

                  + lepší reakce na záběr- zadní stavba přituhne a vyrazí kupředu x stavba se mírně prohoupne a pak vyrazí s menší razancí (novej monster měl navíc lehčí obutí a srovnatelnou váhu kol)

                  + jistější ve sjezdech – větší stabilita

                  + lepší pozice za řídítky pro stoupání – nižší hlava

                  + jezdec je subjektivně více nad zadním kolem (při mých 190 jsem testoval velikost L a představec byl docela krátkej) – výhoda při sjezdech

                  + zadní stavba aktivnější při přejezdu malých nerovností

                  + kolo se snáze překlápí ze strany na stranu při průjezdu zatáčkama

                  + i když je to jednočep tak řetěz nezamyká skoro vůbec zadní stavbu

                  zhodnocení komponentů

                  (s dovolením provedu jenom

                  u testovanýho RB Monster AM Base)

                  U svýho Monstera mám skoro všechno

                  k obrazu svýmu, ale ještě budu ladit…

                  X

                  + sedlovka průměru 30,9 s jednoduchym a funkčnim zámkem

                  + pohodlný sedlo WTB (moje preferovaná značka v sedlech)

                  + solidní zpracování vlastních komponentů R.A.C.E.R.( materiály atd.)

                  + pneumatiky WTB Weirwolf dobře podrží na podmáčenym podkladu ale na zpevěných cestách žádná sláva

                  + kliky SLX jsou parádně tuhý, dobře řádí, pěknej vzhled (praktická broušená část v místech možnýho kontaktu s botou – neošoupou se)

                  + zadní náboj Shimano, konkrétně SLX, má konečně dospělej zvuk

                  + tvar brzdových pák

                  + funkčnost řazení – bez zaváhání přehodilo, když sem potřeboval

                  - řídítka mají podivný tvar (chce to větší zahnutí směrem k jezdci) a neuškodilo by 1 až 2 centimetry na každé straně přidat

                  - gripy mají sice správnou tloušťku ale mírně se protáčí a agresivní vzorek po dlouhym sjezdu znecitlivý prsty

                  - tlumič X-fusion se choval hodně lineárně, skoro jako moje pružinová Vanilla, chybí větší možnost nastavení odskoku (pouze 4 polohy které zároveň slouží jako obdoba propedalu u Foxu)

                  doporučil bych tlumič s větší možností nastavení, hlavně komprese a progresivity

                  - vidlice Marzocchi 44 TS2 potvzuje úpadek kvalit vidlic od těhle Italů

                  i přes 15mm osu jsem cítil v ostřejším sjezdu mírnej krut

                  pro nastavení správnýho SAGu jsem měl tlak 50 PSI místo doporučených 90

                  vidlice jde moc snadno do zdvihu pod bržděním o propružení před skokem nemluvě (zkoušeno i s nafoukanou nad doporučenej tlak)

                  nastavení odskoku bez indexace (např. na mojí Marzocchi po každý čtvrt-otáčce kliknutí)

                  Nefunkční dálkový zamykání

                  - brzdy

                  přední už měla vůli v centerlocku

                  160 kotouče nejsou zrovna pro AM použití ideální

                  typicky Shimanovsky houbovitý chod

                  okamžitý výkon od brzdy spefikované jako AM zamrzí

                  neuškodilo by víc jedovatosti – moc vlažně nabíhá od plnýho účinku

                  po pár intenzivních zabrždění v prudkym sjezdu mírnej fading (pozoroval jsem zatim u všech ježděných Shimano brzd – M525 a teď M585)

                  při delšim brždění řvou a vibrujou

                  - řazení

                  zkrátka mám radši tužší a syrovější chodTriggerů od Sramu

                   

                  0 0
                  • Oakey  

                    aha, tak zkopírovat tabulku z wordu do odpovědi asi nebude to pravý ořechový… takže jestli někdo víte jak to sem vložit jako tu tabulku z wordu, máte k tomu moje svolení ;).

                    0 0
    • Smazaný účet  

      Pokud bys uvažoval o nějaký otřejší jízdě, možná by nebyl od věci Domain 318 u-turn. Bytelnější FR vidle s hezkých chodem, komprese, útlum, nastavitelný zdvih 115–160 mm.

      0 0
    • nox159  

      cau jen to na chvili vytahnu :)

      byl by nekdo ochotny mi zmerit delku sedlove trubky ( ve velikosti L) – od stredu po objimku sedlovky? nebo nahodit odkaz na geometriji nemuzu to nikde najit diky :)

      0 0
      • KRAJIC  

        Nebylo by špatné uvést rok výroby – 09 Monstery byly modifikované.

        0 0
        • nox159  

          dik za info to jsem nevedel…

          rok 09 asi – popripade kdyby nekdo vedel rozmer i tech predchozich verzi nezlobil bych se… :)

          0 0
          • KRAJIC  

            09 mají dole užší a prolomenou trubku – na rozdíl od starých houfnic.

            0 0
      • jeniiiik  

        Je to 480mm. Měřeno na kole, co mám v profilu, je to tuším model 2009.

        0 0
        • nox159  

          diky moc za info… bohuzel je to malo… :(

          0 0
    • mandel  

      Ahoj všichni. Potřebuju radu. Už pár brigád šetřím na nějaký pěkný endurko, což by možná bylo realizovtelný, tak za dva roky, teď jsem ale zahlíd slušnou nabídku na Monstera AM v mý velikosti. Je za pěkný prachy, který mám. Je tady z bazaru na bf za 18k, co myslíte, koupili by jste to na lehčí endurko a opravdu lehoučkej FR pro začátečníka?

      0 0
      • Smazaný účet  

        RB to vydrzi, ale mozna by bylo lepsi EN…jenomze chapu ze chnapes po RB ktere je zrovna k mani…zkusit to muzs a kdyztak ho za chvili za stejnou cenu prodas, ne?

        0 0
        • nox159  

          no a kdo ho koupi? tohle RB uz tady visi nejaky ten patek a cena jde postupne dolu…

          chvili jsem o nem uvazoval ale rikam si ze bych byl asi nasarany bo by to ve vsech ohledech bylo nejspis horsi nez anthem a pak bych na nem nejezdil…

          0 0
      • Stipka  

        Tak závisí jak je to kolo AM postavené, vidlice, kola, pláště, řídítka. Ja mám aemko v předu 160 a dá se na něm dělat cokoliv. Navíc s nim není problém dojed na hory. Ale mít teď možnost si vybrat tak vezmu EN:) Zatím AM ale bohatě stačí, jezdíme pravidelně beskydske traily, zvládne i bikepark, spíš je problém v jezdci :) kolo má velké možnosti :) za 18 litru bych asi neváhal .

        0 0
        • Smazaný účet  

          Cece mas to docela tezky…s tema 160mm vepredu neni zadnem prolem jo?:) Ktery rocnik to mas?

          0 0
          • Stipka  

            je to ten poslední ročník co se dělal. Vidle nevadí, jen když je nějaký velký krpál tak se to zvedá no. tezke to je jak potvora, ale nejvic jezdim stylem po praci autem pod horu tu si vyslapem a sjedem, Travny, Lysa, Javorov, Ostry… takovych 50 kilaku na to zvladnu, ale vic je peklo no, ale myslim ze je to spise mnou :-D postupne se to zlepsuje , je to hold v nohach, nekoho nespasi ani 13 kilo kolo , na jaro ale odlehcuju:)

            0 0
        • nox159  

          za 18 litru bych asi neváhal – presne tak za 18 bych nevahal za 14 bych vahat zacal :)

          0 0
        • mandel  

          Ten tvůj je parádní, koukám, že je v Lku, kolik prosimtě měříš?

          0 0
          • Stipka  

            mám 180, záleží kdy jsem byl u holiče :-D

            0 0
            • mandel  

              jj diky, ja mam 194, takze by to Xlko byt mohlo :)

              0 0
    • Smazaný účet  

      Prisomruju se s dotazem. Premyslam na vidou na AMko, mam dva kandidaty a nejak to nemuzu rozseknut. Rock Shox Revelation RLT Ti Dual Position Air 120–150mm a naproti tomu stoji Suntour Epicon TAD QLC 15 LOD + HS expanze. Finta je, ze mam kola na 20mm osu, novatec naboj, prepletat se mi nechce. Je problem vyrobit redukci na 15m osu-jeste jsme ji nikde nevidel. Neni tady nejaky sikonvy krutic spon, ktery uz vi jak na to?

      Dekuji

      0 0
      • Smazaný účet  

        Jinak jak se bude Epikon tvarit na beskydsky pisecek?

        0 0
        • jenik.kinej  

          to: Mandel- mám na prodej rám-resp. rámový set mého kola z profilu. Jedná se o Monster 08 s tlumičem fox float RP23 rok starým, je převložkovaný. Nabízím rám s hlávkem(dva měsíce), amoeba teleskopem, přesmykem evt. i s DT RWS osou 135mm/10,k rámu mohu přidat i pár xt nábojů na rychloupínák a shimano 180 kotouče. V případě zájmu mne kontaktuj na 775/259006 nebo mailu.

          0 0
          • mandel  

            děkuji za nabídku, ale potřebuji jedině celé kolo

            0 0
          • Atilla  

            Písni mi prosím do mailu kolik za to chceš. Díky

            0 0
            • KRAJIC  

              Stará láska nerezaví, co? Svoje AM jezdím +/-měsíc a přijde mi neskutečný sjezďák na to jak to jde využít po rovině a do kopce – a to mám ten nejdebilnější tlumič co existuje, pružinu se štelovacím odskokem a jinak nic. Se zadním odpružením jako takovým zatím dost bojuju a působí mi zkurvené problémy na dirtovějších skocích – na HT jsem byl teda větší střelec. Ale prostě jinak to hodnotím jako geniální kolo ohledně geometrie a ovladatelosti.

              0 0
              • Atilla  

                To víš, že mi chybí, ale ptám se kvůli bráchovi. Dragster je Dragster, trochu jsem vyhnal fyzičku a díky tomu, že je to Lko, tak se mi na tom jezdí ještě o kus líp a vyjedu víc než na Monstru. A dolu je to jiná, jen na těch skokách se s tím víc tahám. Nastavení tlumiče, tak aby chodil na skokách i ve sjezdu je docela prekérka. Na to je dobrej právě ten propedál, když jsem ho vyfouknul úplně, tak se to na odrazech hrozně nořilo do zdvihu.

                0 0
                • KRAJIC  

                  Já prostě necítím ten tvar radiusu jelikož to zahladí ta zadní stavba – jedu sice jak na polštářku, ale propásnu nebo uspíším ten odrazový moment a pošle mne to jako pytel hoven nocontrol mode.

                  0 0
                  • Atilla  

                    Tak se nech jenom hodit. U spoustu skoků, zvláště pak ve větší rychlosti mě to příjde lepší. V kudle se mi občas stane, že jak zatáhnu, tak jednou ruko trochu víc a hned mám krásného vytuhláka:)

                    0 0
                    • KRAJIC  

                      Ten nerovnoměrný tah pracek moc dobře znám.

                      0 0
          • colekx  

            Tak ja bych rad vedel cenu.. Do mailu prosim.. diky..

            0 0
      • Oakey  

        Pokud chceš na AMku pořádně jezdit a naplno využívat potenciál rámu, tak se vyprdni na vidlici s hubenejma vnitřníma nohama…

        Na svoje AMko sem nedávno pořídil Duroluxe, sniženýho na 150, kvůli geošce, a jenom si chrochtám :)

        0 0
        • Smazaný účet  

          Tuneny durolux umi to tame co tuneny epikon, zdvih by byl stejny(snizen na 150mm), cenove vyjsou stejne, ale u duroluxe je navic cca 800g…na poradne blbnuti v parku budu mit nejakou dobu FRko s domainem. Tenhle bajk chcu hlavne na takove to toulani po okoli s kamosema nebo na vyjizdky do beskyd, kde se teren voli podle toho, ze vsichni jsou HTckari a tim padem vysoke zdvihy a odolne kolo je spise pritezi, protoze se s nim docela nadru nez se nekam dostanem. Jinak ale taky mu hodlam nakladat v rychlebkach, takze o nejaky ten skocek nouze nebude:)…prot jsme premyslel i nad tim RVL-nevim jak moc extremni je vysunuti epikona na 150mm…

          0 0
          • Oakey  

            Tak starší Monstery AM maj doporučenej max. zdvih 140.

            150 sem tam dávál z důvody nižší vzdálenosti osa-korunka u Duroluxe + tam na výjezdy mám stejně snižování na 120.

            0 0
        • Smazaný účet  

          Nesouhlasím, tolik váhy navíc za trochu tuhosti nestojí :-P

          0 0
          • KRAJIC  

            Tu trochu tuhosti poznáš právě nejvíc v prekérních situacích, kde jsi trochu přestřelil. Tam, kde bys to bez pevné poslal do krutu = ustřelilo = ležíš, tak s pevnou z toho nějak vyjedeš ani nevíš jak. Proto tu váhu rád vezu.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Obe vidle maji „pevnou“, jedna 15mm, druha 20mm

              Ty mas AMko, mi to pripadalo jako EN..kolik vozi vepredu?

              0 0
              • KRAJIC  

                150, je to pružina – po nasednutí to zajede dost.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Tak jestli pod tebou AMko drzi bez problemu, ja se nemusim niceho bat:)

                  0 0
                  • KRAJIC  

                    Moc jsem mu zatím nedal a ani se mi ho vyloženě ****** nechce. Pro stavy tzv.„zjebanosti“ kdy poblouzněn seru na materiál si nechám HT. Ty si pořizuješ něco nového?

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Mam doma AMko ram, ale ma praslinku v niste kde se pora tlumic o ram-pry docela tradicni zalezitost. Matrose je tma dost, tak to asi resit nebudu:) Pres zimu to ale prokonzultuju s RB jestli s tim jde neco udelat. Na jare bych na to chtel poridit epikona se 150mm, prehazet nejake komponenty z GT a postavit si lehci jezdive kolo kdyz jedu nekam s kamosema na HT. GT je na takove jezdeji trochu tezke a ne moc hrave. Akorat mam 190mm tlumak tak musim s RB poresit at mi poslou trojuhelnicky do ramu-byl tam puvodne 200mm tlumak.

                      Co s GT jeste nevim. Mohl bych to zkusit prodat jako ramovou sadu se starym tlumakem a vidlou, ale zatim nemam uplne jasno. Uvidime jak se bude AMko projevovat.

                      0 0
                      • KRAJIC  

                        Co ti mohu s klidem říct co jsem minutu seděl na tvé staré mega těžké ****** s XC úhlem hlavy, tak s tím AM získáš lehkonohou samoskákající sjezdovou gazelu. Nech to někde svařit pokud tě v RB pošlou do řiti – ty trojúhelníčky nemohou zůstat? Předpokládám rok výroby ne 09 – to ta evoluce u toho AM moc nedopadla. Jestli to chceš s důrazem na ježdění

                        tak bych možná dal méně než 150 – hravé to bude i s nižší vidlicí – pokud to teda není ta 09. Pokud nemáš jasno v osazení určitě se můžeš stavit ať víš jak to jezdí s tou 150 vidlí.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          :DD Na obranu mzu rict jenom to, ze na T ma tlumak dve polohy a zrovna jsme to mel nastavene tak, aby abyla hlava trochu postavena. Jinak mega tezke to neni, asi jeonm 15.5Kg:)

                          Je to rocnik tusim 07, tedy jeste pred modifikaci. ty trojuhelnicky by asi ostat mohly, ale zase to trochu polozi hlavu. Jinak BR je standartne dodavalo jako prislusenstvi..a kdyby nic, tak Jirka z bikehazardu je bude umet-nebo aspon poslat vykres:)

                          Jinak ja po parcoch nejak nelitam a asi ani nebudu. Mozna v lete pojedem na malino, ale ja moc neskacu-zatim:D a mam 65 Kg i s botama:D

                          Ty prasklinky musim poradne nafotit a poslat jim to. S nekym jsme se o tom bavil, ze to moc opravovat nechcou bo je v tom miste trubka docela tenka a nejake kecy o tepelne stabilizaci ramu a tak. Ted stejne budu pul roku pryc, tkaze to muzu resit jenom na dalku a ram jim budu moct poslat nejdrive o vanocich nebo na jare…

                          0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce