prosím radu, chci přejít na fulla, jezdím polní a lesní cesty a rozbyté asfaltky, žádná divočina. Jde mně o pohodové ježdení, žádný extrém terén. RB IQ (nebo IQ6) by kvůli ceně muselo být Base a Athem by šel sehnat taky za stejnou cenu.
prosím radu, chci přejít na fulla, jezdím polní a lesní cesty a rozbyté asfaltky, žádná divočina. Jde mně o pohodové ježdení, žádný extrém terén. RB IQ (nebo IQ6) by kvůli ceně muselo být Base a Athem by šel sehnat taky za stejnou cenu.
No upřímně na lesní cesty a rozbYté :-D asfaltky Ti bohatě stačí i cyklokros, o HT ani nemluvě. Tak prosím Tě o IQ6 ani neuvažuj, zbytečně se nadřeš a nevyužiješ ani třetinu zdvihu.
Pokud máš možnost sehnat X3 za stejný prachy jako neupravenou verzi IQ Base (cca 32tis), pak bych brala X3 s daleko lepší výbavou ;-)
Jestli Anthem seženeš za stejnou cenu, asi bych uvažoval o něm. Ale RB je mi sympatičtější. Navíc se dá výbava upravit dle aktuálního stavu peněženky a je to český výrobce. To jsou pro mě pozitiva. Navíc údajně jsou to kola poctivě udělaná a opravdu vydrží. Ale osobní zkušenost nemám ani s jedním.
Raději Anthema. Ale pozor, je to jiná kategorie. Antem je „chrtí“ full 100/100, IQ je trail bike 120/120.
Jestli ti jde o pohodové ježdění tak si klidně fulla kup třeba toho Anthema, přece jen maestro je vymakaný systém.
Pokud do toho chceš dupat na výkon a sjezdy tě moc neberou tak Anthem. Pokud chceš univerzální kolo jak do kopce tak z kopce s hravější geometrií tak RB.
ak rozmyslas nad tym ci anthem (cisty chrti full), iq (trail) a iq6 (fr/enduro) tak si najprv rozmysli co chces jazdit. podla toho co pises ti anthem bohate staci hlavne pokial je za rovnake peniaze jak iq base.
Jednoznačně anthem IQ je oproti němu 100let za opicema…
task to si si dovolil dost :-).
ale ma pravdu ;-)
o tom debata neni :-)
prosím moc o vysvětlení v čem je RB 100 let za opicema. Moc se v tom nevyznám.
Děkuju.
Ještě pořád se přeci dělá ručně :-D
jde o systém odpružení ale na to jsou tu jiní aby ti to vysvětlili…
V tom případě je 100 let za opicema i merida, canon, gt, kona, trek, yeti a další ;0)
vím toho celkem prd o systémech ale rozlišoval bych přímý jednočep co má RB a přepákovaný co vozí merida atd
ted jsem viděl meridu onetwenty 2011 a přišlo mi to hodně fajné jak chodila :o)
přepákovaný jednočep, pořád jednočep.. A když už hodnotit podle fotky jako roud, tak proč nehodit do stejného pytle i ostatní jednočepy…
ty zas vidíš rudě když se někdo otře o RB co :-)
Ne, vidím rudě když někdo plácá bez důkazů :0)
jel jsi maestro?
Já jo, mám ho doma (Anthem X) a tyhle naprosto zcestný teorie o tom, že VPP (maestro) je lepší než jednočem na IQ, jsou texty technicky nevzdělaných pitomců :), kteří se nechají ovlivnit jakýmkoliv marketingovým blábolem. Teoretik Roud s tím výstřikem o 100 letech taky (Cannondale mám doma rovněž :). Takže takhle, vezměte si tužku a dotyčné rámy (nejlépe všechny systémy) a zkuste si v reálu (!!!) zaznamenat křivku, které zadní stavby zaznamenají a podívejte co opisuje VPP a co přepákovaný jednočep (v daném zdvihu, ne křivka 50 cm) a většina rozumbradů bude pravděpodobně překvapená, pak v testech můžete pokračovat, nejlépe měřit a měřit. Obecné pravdy, které tady někteří „chytráci“ vykřikují o tom, že jeden systém je lepší než druhý jsou po technické stránce jednoduše hlouposti, sorry. Nuance, v kterých se pohybují rozdíly pozná zlomek lidí a to při soustředěné a klidné jízě a to jen pro specifickou překážku. Na jiné „specifické“ překážce bude rozdíl jiný a může být ve prospech jiného systému. A ještě k maestru a Anthemu, jo, je to výborný kolo, chodí skvěle a mě osobně vyhovuje luxusně, ale když jsem si nastavil iQ, tak jak jsem potřeboval, měl jsem výhrady tak maximálně k obutí a k osazeným brzdám :) Howg frajeři, víc jezdit a míň žvanit. V sobotu jsou Sudety a tam se můžete ukázat :)
Tak já jsem teoretik LOL xD xD xD
tak svoje tvrzeni nejak dokaz,nic na tom neni.
Co na tom chceš dokazovat sedni na IQ a pak na Trance X a jestli neuvidíš ten rozdíl tak seš fakt jinej :O)
ale RB je prece ceske kolo to musi byt lepsi a je varene rucne… ;-) vubec tomu nerozumis :D
IQ6 jede stejne jak HT takze IQ pojede stejne jak silnice takze trance x nema sanci :(
:-D
ja jen, ze z tebe nikdy zadny fakta nevypadly a asi ani nevypadnou.
vsak rekl ze trance x jede lip ze pedalem nez IQ a ma pravdu tak jake jine fakta potrebujes?
já nevím co chceš furt řešit tady je vše jasný už od začátku jen fanatici od RB si to nechtěj přiznat a určitě sám uznáš že v tom co jsem napsal mám pravdu :O)
ono totiž tak nějak nejde srovnávat Anthema a IQ
prostě jedno jede, druhé je pohodlné, záleží co člověk od kola chce, jinak na 100mm fakt je celkem fuk jaký to má system, na 120mm už rozdíly budou a u 140mm/150mm je to ***** poznat
Takže jsi potvrdil co píšu niž a to že anthem a trance jdou víc za pedálem :O)
jj sakra to poznáš
zhubni :) potom jde všecho za pedálem
nepotřebuju mě kolo valí dobře :O)
to byla podpasovka :))
jj, právě. Nejdřív si musí člověk objasnit, jak chce bika využívat a co od něj očekává. Je zbytečné kupovat AM fulla na ježdění po polňačkách a je blbost jezdit na chtím fullu v bikeparku, že? Podle kategorie bych pak vybíral mezi konkrétními modely.
Prostě by se měly srovnávat kola ve stejné kategorii zdvihu a váhy a pokud možno stejným osazením. Porovnávat IQ6 a Anthema X jako to dělá nox a vydávat to za všeobjímající srovnání systémů Maestro a IQ je blbost na entou!
Přesně tak. U 100mm jsou rozdíly poměrně malé. U 140–150mm+ jsou najednou obrovské.
Jinak ať si každý kolo nejlépe zkusí, vždy je to o tom jaké má kdo požadavky (a to se velmi liší).
Ono je to stejně těžké, protože některé vlastnosti jdou u fullu zcela proti sobě, takže je to pak o tom, kterou upřednostním a kterou obětuju. U dobře udělaného systému pak ta oběť je pouze o něco menší, ale vždy tam bude.
Jenže ty jsi srovnával Anthema a IQ6. Navíc v rozdílných setupech. Takže porovnáváš jabka s hruškama. Srovnej Reigna s IQ6 na stejných pláštích a kolech a budu držet hubu, ale takhle je to prostě nesrovnatelný. Já s odstupem týdne jel HT a IQ6 s naprosto stejným osazením a rozdíl není velký.
U IQ6 budeš vždycky dupat víc do zelí (praxe). Zas má jiné výhody, ale to jen pokud se bavíme o tom šlapání.
pokud nepoznas rozdil mezi HT a 150mm fulem tak je to pak tezke a nema o tom dal cenu diskutovat… ;-)
Znovu ti říkám, že jsem měl na HT stejné osazení jako mám na IQ6tce a rozdíl v tom jak to jede je velmi malý. Pokud do toho šlapeš jako do zelí a stavbu rozhoupáš, tak to pak samozřejmě nemá odpich jako ht. A pokud šlapeš do kruhu, tak se to nehoupe moc ani s vyplým propedalem a nic tě tak neobírá o síly. Problém je v tom, že ty srovnáváš nesrovnatelné a to chrtí full a AM full a oboje patřičně osazené. A to podle mě nejde srovnávat.
tedka jen ty srovnavas HT a IQ6 a rikas ze je to jede za pedalem podobne… coz je podle me nesmysl…
jake fuly si jeste jel krome toho IQ6?
Ještě jsem jel starýho monstera, a to už nejelo vůbec. A světe div se bylo to tím, že měl ještě těžší kola než já. Navíc měl tlumič s nevypínatelným propedalem, takže teoreticky by měl jet líp, ale nejel, protože měl prostě těžký kola a pláště.
a neco jineho nez RB? :D
Měl jsem půjčenýho Pitche a SJ. Ale to už je dýl a ještě před tím než jsem koupil RB. :0)
tak to si musel byt dost sklamany po koupi toho kola ne?
Tenkrát jsem byl po přesednutí z HT nadšenej z obou testovaček od spešlu. Co si pamatuju tak SJ byl ještě se 120mm a jel jako z praku, Pitch se víc houpal, ale jel asi podobně jako to RB.
Zklamaný nezklamaný.. No RB vyhrálo i cenou. Chod se mi líbí, je sice dost progresivní, možná by Stereo chodem vyhovovalo víc, ale RB se mi líbilo, cena taky, tak to bylo jasné.
co jsem zkousel tak je ale IQ6 desne mekka mekci ho fula jsem v rukach jeste nemel…
jinak jak se s nim vyskrabes na kopec a pokud nebrzdis zadni tak jede dolu relativne pekne to mas pravdu…
měkká – to myslíš jak? tuhost rámu, nebo propadání tlumiče?
Asi tuhost rámu. Pravda je, že asi bude do boku trochu méně tuhý.
Blbost když IQ6 zamknu jdu ze sedla tak měkké v tu chvílí jsou gumy foukáno 23/32psi,fakt posuzovat tuhost biku je volovina většinou to zkreslují kola,pláště,vidlice,kliky..
Tož otázka kolik vážíš že, to by mohl mít taky vliv.
82kg v plné polní
Vse co popsals, tj. kola, plaste, kliky … maji podle me mnohem mensi vliv, nez tuhost ramu, na vysledny pocit z nej.
Prostě je to místy měkčí, než by bylo vhodné:)
Ale do 24h jsem měl zadní stavbu novou, takže pohoda.
Za jakých podmínek se to stalo? Začínám se bát:D
naštěstí to povolilo až v momentě kdy jsme ve stoje jel rovnou pasáž, muselo to prasknout už někdy předtím, ale nejsem leštič, takže kolo po každé nemyju a neohlížím každý nový škrábanec, tak sjme si toho asi nevšimnul, jinak neskáču nic velkého, dostával to osice zabrat, ale žádné 10m polety. určitě bylo pár skoků na placku a podobně, ale fakt nic extrémního. Každopádně jsme si odšlapal 10km pěšky, a druhý den jsme zajel do jezdkovic, kde mi tu prasklou část na počkání vyměnili. Tímto lidem z RB děkuju za skvělý přístup.
Ou :0( A nepraskalo ti v tom už dřív třeba při šlapání? Mě křupe někde při šlapání. A to nejvíc když šlápnu levou nohou silově do pedálů. Pokud pedály tahám spdčkama nahoru tak křupání je pryč.
koukám že máš stejný problém, dělá mi to taky, ale jen když je moc čisté…jak je to od bláta, tak jede potichu..
jinak před půl rokem jsem měnil ložisko v levé misce a přestalo to…asi bych se zaměřil na tohle místo zas
Právě mě to začalo dělat až po umytí. A zhoršuje se to bych řekl.. A misky jsem co mám kliky ještě neměnil, to bude už taky víc než rok.. Nejhorší je, že netuším odkud to jde. Rozebral jsem celý střed, vyčistil závity (i když v nich určitě trochu bordelu zbylo) a zase to seskládal a dělá to furt a řekl bych že trochu víc než před rozebráním :0(
taky mi něco křupalo a dělal mi horní čep tlumiče,vyčištěno za 5 min. a je klid.
A jak jsi z toho dostal ten čep? Nechci to *******, tak se do toho moc nevrtám. Takhle vyšroubuju šroubky z obou stran a zůstane mi tam ten váleček. A co s ním?
Já vzal šroub s delším závitem a přes něj po zašroubování to vcelku v pohodě vyklepl
Dík, zkusím :0)
tlumič je třeba upustit
Upustil jsem, našrouboval šroubek a vytlačil rukou :0) Našrouboval z druhý strany a vytáhl. Šlo to hladce :0)
mi to takto nešlo, ale přes kousek kulatiny a závitové tyče to šlo krásně stáhnout
když jsem sundal kliky, tak to ložisko mělo takový nehladký chod, po rozebrání jsem zjistil že je celkem dost zarezlé. Po výměně to bylo ok, ale asi jsem poškodil to těsnění na misce tak mi odešlo zase a projevuje se to stejně jak tobě
Jen při silovém šlápnutí dolů levou nohou? :0) A je to uplně divný, šlápnu a jako by to křuplo u hlavovýho, asi se to nese :0) Snad je to to ložisko a není ruplej rám.
Tenhle zvuk se mi ozývá když zaberu za řidítka, takže asi někde meui hlávkem a představcem, jinak před prasknutím jsme si žádných divných zvuků ani jiných projevů nevšiml.
původně jsem měl také podezření na hlavko a byl to ten čep nějak se to neslo po rámu,kdo jel vedle mne tak někdo říkal že je to ze předu,druhý zase že zezadu.
Tak vyzkoušeno, vyčištěno a dělá to furt, takže čep to nebude…
očistil jsi také tu podložku co je na jedné straně ok tlumiče + uchycení v rámu(prostě komplet)?
Očistil a máznul vazelínou..
brzo to praskne a budeš mit klid :)
viz jirka nize :D
myslel jsem bocni tuhost zadni stavby…
Ve Velu v dlouhodobým testu na stolici měřili boční tuhost rámů. A na to, že je RB IQ jednočep, tak vůbec nedopadl špatně. Ta zadní stavba fakt do boku je trochu poddajná, ale není to tak hrozný. Na druhou stranu na údržbu hrozně jednoduchý.
co merili ve velu je mi celkem jedno mel jsem to v rukach a mekke to je :)
kdyby mel JakeF tak mekky ram tak si hodi mašli ;-)
Jseš si jistej tím, že to, co máš každou chvíli v ruce a je to měkký je kolo?
mas bod ;-)
jinak ten kdo tvrdi ze je IQ6 tvrde tak asi v ruce jeste nic tvrdeho nemel. avotomtoje ;-)
Přímo můžu srovnávat denně IQ 6 a CRR. Stejné osazení a stejná kola protože mám zatím pouze jedny na dva bajky. CRR je rychlejší a to docela znatelně. Jinak ať ma RB 100 let starou technologii pružení, fámózně se řídí. Zatím si oba bajky nemůžu vynachválit.
Nevím jak fully, ale CRR je fakt dobrý stroj.
To máš pravdu CRR MĚ MILE PŘEKVAPILO. Jede fakt pěkně.
Zbyly mi doma nějaký věci, tak jsem si chtěl postavit levný kolo na dojíždění do práce. U RB ten rám je dost levný. Možná jsou i levnější, ale jedno RB mám tak proč ne druhé. A jak jsem to začal pomalu od jara dávat dohromady a vždy nějaký peníz vyšetřit vzniknul docela dobrý bajk na závody – maratony. Jel jsem letos svůj první závod a dost mě to chytlo. Byl to Houštecký cyklomaraton na těch 58 km. Jel jsem to na IQ 6. Do 30 km to šlo, ale jelo se dost rychle. Někde na asfaltu (trochu z kopce) mi tachák ukazoval 45 a v tu chvíli mi bylo jasný, že bude zle. Závod jsem dojel v křečích, s báglem na zádech a nenačnutým pitím. Ani jsem se nevychcal jak mě ostatní motivovali. No příště to pojedu na CRR-ku, tak to snad bude lepší.
Že tě to baví se na starý kolena (doufám že se neurazíš :0)) takhle dřít :0) Já jezdím pro radost, pomalu :0)
Až ti bude taky 40 tak to pochopíš. V tvém věku jsem jenom chlastal, sral na školu a nic nedělal. Tak to na starý kolena všechno doháním. Ale vlastně nejsem starej, pořád jsem ještě nenašel svoje limity. Myslím, že tak v 60 to bude pravé ořechové. To budu dávat Alpy s prstem v nose.
Tak to já neseru na školu ani nechlastám :0)
Ale to bys měl, pak to budeš těžko dohánět. (:
Lepší se někam podívat, než prochalstávat játra každý večer…
Tak to jo :). Jinak já bych si klidně maraton na svém SJ FSR dokázal představit. Původně jsem chtěl stavět IQ, ale nakonec jsem poslechl rozum a koupil SJ FSR s o 20 mm větším zdvihem. Nelituju, i když věřím, že IQ by bylo taky velmi dobré. Nicméně SJ jede parádně za pedálem, švihá dobře i do kopců i na asfaltových přesunech na něm nejsem v podstatě pomalejší, než na CRR. Včera jsem byl dokonce i rychlejší :). Prostě když mám den a jede mi to, na něm v terénu „létám“ a do kopců předjíždím i HT nebo na silnici krosy :). Věřím, že techničtější maraton by na něm byl zážitek.
RB CRR mám v podstatě na ježdění do práce a z práce. Občas vemu fulla, když chci do terénu, ale sem tam zabroucím do terénu i na CRR. Baví mě to na něm víc, než na předchozím Zaskarovi. Ten byl hodně tvrdý a byl jsem dost vytřepaný, CRR je daleko pohodlnější, lépe tlumí drobné rázy. Takže ja radost na něm jezdit i v terénu, i když jej primárně jezdím po asfaltkách, zpevněných cestách, šotolinách a tak.
Spešl je parádní. Měl jsem možnost jezdit na Stupjamperu 2009 s Brainem. Dobrý, trochu delší, RB mi sedí líp. Ale samozřejmě systém odpružení je perfektní, tuhost zadní stavby výtečná. Kámoš co ho má, má však už oddělaný spodní hlavní čepy zadní vidlice, odrovnal i Sram x9, dával jsem mu to dohromady. No a Brain už taky kolabuje a u dealera mu zdělili něco jako 20 000 za jinej. Zlatý RB. Ale kolo máš pěkný a pokud se budeš o něj starat bude i dlouho sloužit.
a já ti říkááám, že po té co jsem viděl-jel-ošahával rb/meridu bych nedával rovnítko mezi ně ;-) a nadto už vůbec mezi rb/giant – samozřejmě subjektivní hodnocení
ja bych povedal ze mas subjektivne uplnu pravdu.
Osobně co jsem jel anthema a trance tak jsem byl velice mile překvapenej jak to kolo jde za pedálem bez nějakýho omezovaní tlumiče o tom si rb může nechat zdát…
Pořád srovnáváš jabka a hrušky ;0)
jakto trance vs. iq je perfektní ke srovnání ?
Trance 100mm, IQ 120mm
trance x?
vidiš a trrance x má 125mm
No tak to pak už jo :0) Ale takové srovnání z jízdy se stejným osazením tu stejně nikdo nedá, takže to podle mě nejde paušalizovat.
vzdej to prostě mám pravdu a ty tu jen vymejšlíš bejkárny :O)
V tom případě bys nemohl porovnat nic. (: Za mě – stejný zdvih, podobná geoška/posez a směle srovnávat.
Funkci zadní stavby takhle srovnáš, geošku takhle srovnáš, to jak to jede nesrovnáš jinak než se stejným či hodně podobným osazením.
Míro, ty jsi ale nějakej chytrej :-)
Dík :0)
vidim to stejne jel jsem anthema i RB a je tam propastny rozdil…
ale nerikam ze RB je vyrazne horsi jen vyrazne huře jde za pedalem…
treba one five od meridy jede lip nez IQ6 ale rekl bych ze mene zehli ale muze to byt tlumicem…
Ještě jednou se tě zeptám. Bylo to RB IQ nebo IQ6? Byly na obou kolech stejné záplety a stejné pláště?
Stejné (nebo aspoň hodně podobné) pláště a kola potřebuješ, abys mohl hodnotit jak to kolo jede.
Pro posouzení jak ta stavba chodí a jak se chová v některých typických situacích je to ale fuk.
Ale on řeší jen jak to jede, ne jak to chodí. Tak proto se ptám, jestli měl stejná kola, pláště atd.
to je fuk , prostě Anthem pujde výrazně líp za pedálem i s horším osazením, to je dané zamykáním systemu při šlapání, prostě je tam trochu jiné určení, zase funkce pružení při šlapání je o poznání horší :D
Vždyť RB je přepákovaný.
v podstatě jo ale tyhle značky maj zase jiný výhody který RB nemá…
Povídej :0)
třeba scalpel je o kilo na rámu lehčí než IQ xD xD xD ale najde se mnohem víc věcí :O)
taky je to kapku jiná kategorie a nejen cenová…
já s cannonem nezačal :O)
A scalpel má 120mm zdvihu? :0) Zkus to znova brouku :0)
scalpel ne ale spark jo zkus to znova brouku :-*
Spark má jenom 110mm.. A řeč byla o Cannonu, tak do třetice? :0)
novej spark má120 :O)
Tak to jsi mě dostal :0) Ještě bych ale prosil ty výhody Cannonu :0) Pravda asi se díky jedný noze líp opírá u hospody o plot a větší (a hlavně ten správný) nápis je vždycky lepší, ale pořád nechápu v čem je ta výhoda Cannonu :0)
váha zpracování záruka najde se toho spousta v čem je lepší…
opravdu si myslíš, že číňan, kterej ráno matlá rám canonu a odpoledne scottu si na canonu dává víc záležet?
Mno u těch posledních taiwanskejch modelů těžko ale dřív to byla uplně jiná liga :O)
:-)
Srovnávat váhově není úplně objektivní, přeci jen RB není zaměřeno na honění váhy a chrcení. Alespoň u HT. Jak jsou na tom váhově jeho hliníkové 120mm modely (je to pořád Rize nebo tak?) oproti RB IQ?
Kde jsou rozdíly ve zpracování hliníku? To se ptám zcela vážně. Na svých kolech nic odfláknutého nevidím.
proč chceš porovnávat jen hliníkové modely ? ostatním výrobcům je jedno že u rb z ničeho jinýho rámy dělat neuměj a jdou s materiálama dál :O) jak je na tom rize netuším… u cannonu jsou krásně zabroušený sváry lak co toho vydrží kotel a doživotní záruka atd. atd. :O) co má rb oproti ostatním značkám že ho lidi kupujou to že to vařej vietnamci v čr ? v čem je lepší jak konkurence ? beru RB že bylo sper v době kdy mělo parádní frézovaný díly ale dneska už to jsou podle mě kola uplně o ničem :O(
A presto se prodavaj jak na bezicim pasu. Proc?
To by mě taky zajímalo to nejhezčí co na RB bylo už neni cena šla nahoru prostě bída ale třeba mi to někdo osvětlí :O)
Mozna proto ze nabizeji pomerne zajimavou moznost si vybrat barvu, zmenit osazeni jak kdo chce, slusny vyber z vidlic a podobne. To vse v podstate za dobrou cenu a hodne dobry servis. A lidsky pristup v kramech. To si myslim ze lidi ceni.
Tohle beru šéfe 1* ale sám musíš uznat že už RB neni to co dřív :O(
To je mozny, ale pokud fabrika lip funguje takhle, tak mi to nevadi. Aspon budou penize na nove modely treba … Ale to nevim :-)
dřív budeš v důchodu než se dočkáš sjezďáka…
To si zase nemyslim, nicmene aspon na nej treba usetrim :-)
Až to vyladěj, tak zas Fox přestane dělat ten motorkovej tlumič nebo co do toho chtěj dát…
Měli by spíš zamakat na nějakým endurku
to je věc názoru mne se ty frézovaná fičurky vůbec nelíbí
Jen pro tvou informaci o mojí zaujatosti – za dnešní ceny bych si IQ6tku rám nekoupil ani náhodou :0).
Ale co lepšího najdeš s DHX 5.0 tlumičem za 21 000,– ? A teď prosím žádné bazarovky, žádné výprodeje za oceánem, žádné aukro ani ebay. Prostě nové, se zárukou, od ofic. zastoupení.
jj cena je pořád dobrá, i když nevím o kolik je Giant dražší a ve výprodeji už moc rozdíl nebude, a na RB slevu moc sehnat nejde
Kdysi byl rám Reign za 29900. Dneska je RB na 28 a to je prostě moc :0(
za IQ6 chcou 30 tfuj :-(
Asi to lidi kupujó..
škoda že cena mýho rámu neroste taky :0) Nejezdit na tom a kupovat ho na spekulaci tak už jsem mohl vydělat :-D
Jako za tu „tvoju“ cenu bych to ASI koupil, ale prostě při dnešní cenové politice mě volba barvy a přístup k zákazníkovi nepřesvědčí. Prostě bude masovka od giantu, kterou můžu mít za dobře :o).
No, v jediné mnou uvažované kombinaci brutalfinish a DHX je to 30 no :0(
To dělá ten FOXovej tlumák, s X-Fusionem je za 20.
A teď si vem, že jsem chytl poslední kus před zdražením a mám na něm už 2011 tlumič, páč 2010 došly. A pořád za 20990. Štěstí. Den po objednávce bylo první zdražení a pak už to jelo :0(
když si zvolíš X-Fusion tlumič, tak ta cena není zas tak hrozná…ale je fakt, že loni byly ceny s foxem úplně někde jinde :(
Zase ale RB neovlivni ceny ktery nastreli dovozce FOX … Loni byly fakt mimo. Ono i letos …
Chceš říct, že cena DHXka stoupla meziročně o 7 tisíc? :0)
To by mě taky moc zajímalo. Ani to slavný RB…
Proč jen hliník? Protože proč si budeme honit triko nad tím, že Scalpel je lehčí než IQ? Má to nějakou vypovídající hodnotu? Nemá.
Když už srovnáváme jednoho ze světových gigantů s českou manufaktutou, tak volme alespoň stejné zbraně.
A obávám se, že při střetu I1 a RZ120 (podíval jsem se) zbydou Cannondalu jen zabroušené sváry pro pláč. (:
Kua, se musím podívat do dílny koho vlastně zaměstnávám.
Abys nebyl prekvapeny :)
vientamec nebo mongolec, je to jedno…
Omyl, není to jedno kdo u nás pracuje.
Pro lidi co RB nesnáší je.
takhle když se to sejde – to miluju :-D
výrobu na tchajvanu :-)))
a to si si ako uplne isty?
Ve zkratce – jednočep = sto let za opicema, nejde na tom postavit lehké kolo, barvy jako z odpadních trubek, nemá to rychlé pruhy. (:
Taky to není pokroucený a z plastu. Nudááááá
Já Monstra trošku pokrouceného mám. No nejsem na to pyšnej… (:
Ty to nemáš ještě tak hrozný :0)
pokud jde o system, tak v tom případě je na tom stejně jako cannon…
však tvrdím někde že je to jinak ?
ani bych nepovedal cim nechcem povedat ze ten od rb musi byt nutne horsi.
no tak to je přeci o pocitu…taky jsezím jednočep, jezdil jsem FSR. zkoušel IQ i IQ6. Gianty taky a že bych trvdil to co ty, to si opravdu netroufnu, ale asi jsi znalec a rozumíš tomu lépe. Klobouk dolů…
Tady už nezbejvá nic jinýho, než aby to rozsekl Mlok.
No jo, značku cube tu ještě nikdo nezmínil…
Ale pozor Mlok se velmi pochvalně vyjádřil o YETI 575, což je přepákovaný jednočep (a já 575 jezdím :))))
Taky pokud je to přepákované, tak to není o typu systému, ale o konkrétním provedení.
U přepákovaných systémů snad téměř všechny konstrukce umožňují ve velkém rozsahu měnit vlastnosti a jsou tam mnohem větší rozdíly mezi konkréními jednotlivými provedeními (i stejného systému) než mezi systémy.
A když se může u stejného systému jen drobnou změnou posunutí čepů velmi změnit celkové chování kola, tak pak bez vyzkoušení nejde téměř hodnotit. A to ještě pro správné srovnání by se vždy mělo srovnávat se stejným tlumičem a to včetně stejného interního nastavení (různé interní nastavení tlumiče může naprosto změnit chování celého kola).
Těžko. IQ jsem nejel, takže ho nebude jako celek s ničím srovnávat.
…a proto jezdis Cannona:)
Vy jste z toho cannona uplně vyjetý :O)
Ani ne, jen mi prijde zabavne, ze RB je 100 let za opicema, pritom Cannon je na tom uplne stejne:)
však já nikde netvrdím opak :O)
Nezapomeň na to, že Cannon má teď „naprosto přelomovýho“ Jekylla :0)
Mno ruku na srdce ale Jekkyl je ve svojí kategorii TOP co se dá dnes koupit :O)
Během vteřiny ti řeknu 5 lepších ;0)
najdeš 5 kol s měnitelnym zdvihem a geometrií který jsou lepší než jekkyl ? ale nepovídej xD xD xD
jo najdeš, a ta změna zdvihu je dobrá akorát pro marketing
ale tomu sám nevěříš :O)
tomu fakt sám věřím, protože v téhle katagorii kol nedokážu smyluplnost najít, pokud je dobře navržený system nepotřebuje to berličku v podobě monstr speciálního tlumiče :D
Tohle necháme na debatu k pivu nebo na nějakou konkrétní testovačku :O)
protože kola téhle kategorie nejezdíš – tak to chce testovačku a pak probrat u piva :D
Mno nic mizim domů :O)
taktak. Jekyl a Hyde, 2 kola v jednom. Za cenu tří :-))
to není pravda, mě se to na jekyllu moc líbilo. Ransoma jsem jezdil dvě sezony a používal jsem to pořád. Problém jekylla je ale váha, druhej nejhorší model váží 14,5kg což je o 1,5kg víc než Scott genius ve stejný ceně. Aby to kolo mělo smysl, muselo by se to postavit na karbonovým rámu a vyšlo by to šíleně draze. Nicméně považuju to za jedno z nejlepších AM kol na trhu. A co se týká chodu zadní stavby, vůbec mi ten přepákovanej jednočep nevadil. Jezdil jsem dlouho na FSR (spešl enduro) a nechtěl bych to už ani zadarmo to se houpalo pořád a bylo to šíleně měkký do krutu. Liteville má chod úplně někde jinde to má výrazně větší zdvih a houpe se to o hodně míň. Ale skládat si AM kolo a nemít omezenej rozpočet postavil bych si jekylla se 160tkou vidlí. No a nebo 601 s váhou pod 13kg:-)))
mě to nijak neoslovilo, a na tom co mám mě to nijak nechybí :)
jinak včera prvních 50km testovacích – a kurfa toto jede toto žehlí a tuhoto tuhost :D
né že by santa nejel a nežehlil a s 10mm RWS nebyl tuhý :D
prd, ale aspoň konečně ten jednočep přepákovali
Tak já myslím, že Cannon ani nemůže dělat 4čep, v tom bude zakopanej pes :)
neumí to?
néé umí ale 100let tvrdí že 1-čep je to nejlepší co je, tak nemůžou najednou změnit firemní filozofii :D
No co jsem četl, tak na 4čep má v usa patent spešl a tudíž cannon ani 4čep vyrábět nemůže, ale možná je to nějaká fake informace.
a třeba Elsworth myslíš že platí spešlu patent?
je tu i spousta dalších značek
No to mi tam taky nehraje no :)
Ale tak myslím že elsworth není přímej konkurent spešla, tak jim třeba dali licenci, ale kdyby to dali i cannonu tak by byli sami proti sobě.
Hele fakt nevím, asi je to kravina, ale zas na každým šprochu.. :)
Kdyby chtěli tak přeci nějakej 4čep v pohodě udělaj.
VPP, DW Link možnosti sou, když se chce.
ale do toho nevidíme nemá smysl řešit, Jekkyl je hodně dobré kolo, mě osobně na něm chybí Lefty s adekvátním zdvihem, funkcí a tuhostí, pak by to bylo parádní
Norco
popřeli by sebe sama. To samý je i u RBéčka, je takovejch rámů co nejak fungujou, normálně bych ty geometrie obšlehnul, vylepšil, pohrál si s nějakýma konstrukčníma detailama a nový modely by byly na světě hned.
Nemyslim, že někdo kupuje RB kvůli invenci. Cannon už dneska taky ne.
Cannon udělal lefty a tím si udrží výjmečnost ještě několik dalších let, prostě starej vynález ze kterýho firma žije dodnes :)
jj ale na nejlepší rám za poslední dobu Jekkyla to nedělají :-(
No jo, tak lefty má myslím omezení do 140mm zdvihu ne? Pak už by to přeci jen na jednu nohu byl velkej nápor, navíc by to jedný nohy nenarvali tolik sofistikovaných systémů :)
při troše snahy by to šlo těch 150mm z toho dostat, ale nic kromě vzhledu by to asi nepřineslo, tak na to pečou :-(
No jo no, nicméně mně to je fuk, já bych tady takový kolo stejně nevyužil, já tak maximálně rushe, toho by taky mohli nějak přepracovat.
Scalpela bych nechtěl, ten se furt rozlepuje :)
mno – marketing je mocná zbraň v reálu to až taková bomba není, tím nechci říct že to není dobré kolo
zajímavý že všici co si ho na testovačce půjčili z něj byli nadšený :O)
A v čem to je lepší než 301, Mojo, Blur LT, Blur LTc, Yeti 575, Tracer a podobní? Jo, má to atyp tlumič. Vše co je jiné a originální je lepší. Dneska dělají inovace pro inovace. :0(
víc nahoře jeho hlavní výhoda je v měnitelnym zdvihu a geometrii jinak v ničem :O)
S tím měnitelným zdvihem bych byl opatrný. Pořád to je 150mm full ale omezený na tuším 90?.. to není měnitelný zdvih přeci. Měnitelný zdvih má LV 301, 601, 901, pak snad všichni Nicolaiové. U LV se současně mění i geometrie a tam vidím přínos a né to měnit za jízdy. Souhlasím s Kubadem: je to jen o marketingu. Už je nenapadlo nic jiného tak musí „ojebávat“ marketingem, ale technickej přínos a invence nula nula nic.
nikoho takového neznám, znám jen pár lidí co to pozitivně hodnotily, a zázrak se nekonal
já nidke o žádnym zázraku nic nepíšu :O)
Nezapomeň na to, že Cannon má teď „naprosto přelomovýho“ Jekylla :0)
pokud tím přelomem myslíš to že konečně přepákovali jednočep pak OK :D
podívej se co jsi zkopíroval :O)
přesně to co sem chtěl, skus si poskočit :D
Pointa je ta že si myslím že jekkyl je povedený kolo a to bez uvozovek :O)
však píšu že je to dobré kolo, a přelom je to možná tak u Cannonu tím že to přepákovali, pak souhlas
Jo a viděli jste SB-66 od Yetiho? Netvrdím, že to převratná novinka, protože to už nějaký pátek je, co to vyvinuli…
Jako, že se snadno přelomí? :-)
1*
Až by mi odešel ten atyp tlumič tak bych ho asi vzteky přelomil :-D
Ve které fazi myslíš, že by se to mělo lámat? :)
To jsem psal já a v uvozovkách je to z důvodu ironie :0)
Přesně tak. Tahle funkce mi přijde zcela k ničemu a nikdy jsem ji nepochopil proč ji dělají (Jekyll jsem nejel, na Scotu jsem podobnou funkci zkoušel). Pokud má být nějaké omezování, tak aby se to méně pohupovalo, ale ne aby to sežralo zdvih (snížení zdvihu samo o sobě stejně téměř pohupování neřeší).
Rozumně nastavená platforma dá nesrovnatelně více. Že to jde lépe za pedálem řeší, ale když v tu chvíli do něčeho vlítnu, tak mám pořád plný zdvih a standardní chování kola.
co je stejne? system zadnej stavby? netvrdim ze jedno je horsie alebo lepsie ale stejne?
Ano, myslel jsem system zadni stavby. Mel jsem pocit, ze roud prave na toto narazi pri srovnani Giant x RB.
osobně bych tedy vyřadil RB a dal do výběru něco z tria merida onetwenty,kellys, apache scalp a1 a místo athema dal trace :o)
Apache scalp a1 nedoporucuji.
vždyť ho máš v profilu!? prosím povídej a pokud možno velmi obšírně ;-) dík
No prave ze ho jezdim a kolo jsem si stavel sam, tak mohu za me rici, ze ten ram bych si uz nekoupil. Nebudu se bavit o jizdnich vlastnostech, presel jsem z ht a je to muj prvni full a ze zacatku jsem z toho byl dost rozladeny, ale uz jsem si zvykl. Bavim se o zpracovani ramu, ktere je podle me tragicke, od nekvalitni barvy, ktera nedrzi, po hak, ktery se hybe a dost casto ohyba, barva na mistech, kde by byt nemela, takze jsem musel pred montazi zacistovat, spatne zatesnena loziska a tak dale. Kdyz si v soucasne dobe mel vybrat mezi apache scalp a1 a rb iq, sel bych do rb. Krasny jednoduchy ram, ctyri loziska o proti osmi, zadna preslozitela zadni stavba ktera se tezko cisti, mensi vaha. Na kole chci jezdit a ne neco porad resit. Je pravda, ze uz jsem to celkem vychytal, ale ta pachut tu stale je.
prihrejem si trocha vlastnu polievocku ale len to potvrdzuje co som sa tu s niekym docela slusne pohadal ze kupovat fully cinske katalogovky(konkretne sa jednalo o kellys) su vyhodene peniaze. kazdy kto to skusil to potvrdzuje.
Môžeme pokračovať.
aha tak apache sa mu nezdá, preto bude aj kellys na riť, že? :)
presne, fulla apache, kellys, 4ever a podobne cinske sracky. dalej sa o tom bavit nejdem. komu neni rady tomu neni pomoci. pekny vecer prajem.
hmm tak ve skrze by mě spíš zajímalo jestli jsi testoval něco jiného? a co říkáš na jejich vpp – to co popisuješ (až na lak) jsou celkem dětské nemoci a u vpp s foxrp23 za cca 15tis kč bych je i docela překous. Hákem myslíš hák přehazky je tak?
Ne, dlouhodobe jsem zadny jiny full nejezdil. Hned na zacatku jsem psal, ze se budu vyjadrovat jen ke zpracovani ramu a to je spatne.
Co se tyka jizdy na kole, tak jsem na mem letos objel nekolik dlouhych maratonu, salzku, rychlebky. Po prvnich neprijemnych pocitech po prechodu z ht, ze kolo nejede, ze se neda poradne jezdit ve stoje (na to jsem zvyklej ze silnicky), se mi s kolem zacalo jezdit dobre. 100mm v zadu me nijak v terenu nelimitovalo, vetsim limitem byla 100mm vidlice, kterou pristi rok nahradim 120mm.
Cena, ktera v mem pripade byla jeste o dost pod tech 15KKc, coz byl take duvod proc jsem do toho kola sel. Z meho pohledu to byla chyba, uvazuji o prodeji a rb crr 29.
jj, já právě z tebe zkouším vydolovat to chování vpp :o) Řeším mnou výše popsané trio kellys/apache/merida pro kamaráda a můj favorit je právě apache. Takže jestli to můžu nějak shrnout tak se zpracováním hrubá nespokojenost s funkcí spokojenost – ok?
já bych to neprodával – 26 FS a 29er HT je dobrá kombinace ;-) ok, díky za info
Ahoj, ano, shrnul si to presne, kvalita odpovida cene, jizdni vlastnosti jsou dobre. Po urcite dobe jsem fullu prisel na chut, ale jsem silovy jezdet a ze silnicky jsem zvyklej si do mirnych kopcu prislapnout ve stoje a tam mi full vadi, proto na zavody uvazuji o ht 29". Z tech tri moznosti bych volil meridu, tam ta kvalita bude lepsi nez u apache, kellys neznam, ale ve vysledku bude zalezet na cene.
26" FS k 29" HT ano, ale vetsi zdvihy nez 100/100, ideal tak 140/140 s jezdivejsi geometrii.
Na rady tady se vykašli. Prostě si ta kola zkus. BF se dělí na fanatické milovníky a odpůrce RB. Já si vybral hned, prostě mi sedlo a už jsem nechtěl dolů. Pro mne je RB nádherné, pro jiné to jsou vodovodní trubky. Obě kola jsou určitě super.
Maximální souhlas!! Mě RB sedlo taky…i v 29". Prostě to pěkně jelo…HOWG
Něco na tom RB bude,jak se někde objeví tak to tam hned žije :)
No jasně že na RB něco je. Můj názor je ten, že vymyslet kolo je v podstatě jednoduché. Problémem jsou pak dostupné technologie výroby. A to je přesně to, proč na RB mnoho lidí plive. Prostě to dělají jednoduché. Já mám kolo pro radost a té mi RB dává hodně. Nikdo tady z těch kecalů nezměří, jaký je objektivní rozdíl v „jde za pedálem“. Daleko větší rozdíl je v tom, jestli si večer před vyjížďkou dám 3 nebo 8 piv a ne jestli je rám o 235g těžší a kolo žere o 5W více.
pro objektivní? Sednu na svoje kolo, nastavené na mých 65kg, frčí to. Sednu na IQ6 nastavené na 85kg, nejede to a přitom je rám asi o půl kila lehčí.
To je pro mě důležitější než watty.
To je ale normální. Moje kola taky frčí a jiná ne. Na závodech to používám obráceně. (:
Bez vtipů – na svém kole máš odježděno kvantum hodin a kolik si toho najel na IQ6? Svoje máš podle svých představ, IQ ne. Spoustu faktorů stojících proti tomu říct „prostě nejede“. Ale celkem to chápu, protože na první dojem taky dost dám.
Málo jsem na tom najel, zkoumal jsem jen jak to šlape (ty ostatní věci se nedaj na rychlo posoudit – jiný řidítka, sedlo, atd…
To je přesně ono. Já už dávno koketoval s 29, protože měřím 200+, ale co jsem se projel, tak to byly neohrabané mrchy. Pak jsem zkusil Bartoszovo IQ29 a sedlo mi to dokonale (i posed). A není to ani tak v typu kola, ale v tom, že zkrátka můj mozek, tělo a kolo zapadli do sebe.
OK, věřím. U vyššího zdvihu už bude rozdíl velký. Pro 100–120mm to nezávodící člověk těžko nějak výrazně pozná. Já to beru jako pohodlné kolo, které nemá výraznou slabinu, ale ani přednost ve funkci.
tak RB jsem dal do výběru protože se mně líbí a vypadá jednoduše. Giant jen kvůli ceně. Nahoťe klidně jiné fully, jezdím pohodové vyjíždky max. do 50km, polní a lesní cesty+rozbitý asfalt. Teď jsem koupil Trek 6300 a až na to že je to takový drnkavý tak jsem spokojen. Full max. 35kkč, klidně bazar.
PS: kolik by asi vyšlo poskládat RB aby dobře jelo a bylo na úrovni?