• dvoris87

    Zdravím,

    mel bych velkou prozbu..koupil sem si pred rokem Rock Machine Elnino 70 29 kola..

    Nevedel sem zda budu jezdit vic min ci skoro vubec..jezdeni mne chytlo ale zacali problemy s kolem a tak

    chci poridit nove..Vážím 105 kg…na výšku 185 cm..jezdim hlavne lehci a stredni teren,tezkej minimalne obcas prejezd silnice..ted jezdim kolem 250 km mesicne.. a cca dvakrat do roka treba dvoudenni ci tridenni vylet s najezdem kolem 300 km za jeden vylet..Přemyslel sem nad Ctm Rascal a to bud Rascal 2 nebo Rascal 3. doporucili by jste mi jedno z nich?Vím že je v nich velky rozdil jde mi o to jestli by mi stacil Rascal 2 nebo radeji sahnout po 3…hlavne jde o to aby zvladlo mou vahu teren a vice jezdeni a nemusel sem po pul roce resit stred atd..moc dekuji za odpovedi..

    S pozdravem Martin

    0 0
    • puka  

      Možná ze zahraničí by vyšlo levněji (canyon, radon,…). Pevné osy, vidlice s nohama 32..

      Ještě napiš kolik jsi schopný investovat. Mně se zdá na 250km/měsíc kolo za 30k+ zbytečný luxus.

      Případně ještě nějaké další preference jako převody.

      0 0
    • dvoris87  

      Cennim si vasich nazoru ale moudrej z nich nejsem, priznam se..Tak ze jak?Rascal 2 staci nebo sahnout po Rascalu 3..

      nebo uplne necem jinem?

      0 0
      • BB  

        máš pravdu, úplně něčem jiném

        0 0
      • puka  

        2.0 nemá ani jednu pevnou osu

        0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Je dobré, že Tě kolo chytlo, to, co na MTB kole ročně najedeš, tak na svém MTB najedu na podzim a na jaře přibližně také, mívám sice „jen“ kolem 90 kg, ale vynahrazuji si to bahnem, hrbatým povrchem, škaredým počasím a minimální údržbou (vyjma kluzáků vidlice). Krom toho najedu přes léto něco málo na trekovém kole a něco víc na silnici. Mám RB CRR 275 Base vylepšené o jiné záplety a s jinou vidlicí.

        Nesáhl bych ani po jednom Tebou vybraném. Obě jsou na totožném rámu 6061 triple butted, tedy 3× ztenčovaný hliník, nejspíš technoforming, aby to vypadalo. Liší se vidlicí, trojka má Rebu, dvojka Manitou M30 (neznám). Dvojka má úplně dostačující pohon Deore, ale k němu brzdy Acera?, trojka pohon SLX a brzdy Deore. Obě zadní osu RU. Dvojka blíže nespecifikované náboje Shimano, trojka náboje Deore.

        Dvojku určitě nebrat kvůli brzdám, ani jedno kvůli nábojům a rámu.

        Když vezmu „hotovku“ RB CRR290 BASE tak je na komplet Deore včetně brzd (a nejspíš standard 180/180 a ne 180/160 jako CTM), náboje průmyslová ložiska, vidlice Axon, ale hlavně pevná osa vzadu a pekelně tuhý rám, který už tak nějak s drobečky kolem metráku předem počítá. Navíc si kolo můžeš půjčit na víkend a ovlivnit detaily osazení.

        Ale jak jsem psal minule, nechal bych si, kvůli tuhosti zápletů, na 105 kg, postavit u p. Heiníka CRR 275 Base s kotouči 180/180 na výprodejovém rámu XL.

        0 0
    • dvoris87  

      Tak ze schodnete se chlapi ze Kellys Gate 30 dobra volba na to jezdeni co sem psal?

      0 0
      • Al Stra  

        ,

        0 0
      • Mereck  

        Já mám Gate 10 nemůžu si stěžovat. Třeba včera se mnou objel Bike Trans Poříčí. Beru ho do středního terénu a ok. Ta 30 má pevné osy, čili ještě lepší. Já bych ho doporučil.

        0 0
    • palo7  

      uživatel Deleone umí sehnat (říct kde koupit) Rascal 3 za 28.000

      0 0
    • abies  

      .

      0 0
      • Smazaný účet  

        Co to má za význam psát tečky nebo čárky?

        0 0
        • novas752  
          1. Konec diskuze, víc neni třeba dodávat/řešit.
          2. Někdo napíše něco a pak zjistí, že vypotil totální blnost a tak to pomocí tlačítka editovat rychle přepíše na tečku. :)
          0 0
          • Al Stra  

            3,pardon, ukliknuj jsem se, psal jsem přízpěvek do jiného vlákna-)

            aha to nebylo na mě, já tam mám čárku-)

            0 0
            • abies  

              3. je správně , projížděl jsem víc témat a nějak mi to ujelo, došlo mi že zakladatel asi nebude mít zájem o dámské horské kolo do 20k, tak jsem to přepsal na tečku :)

              0 0
          • Smazaný účet  

            Diskuzi můžeš uzamknout jinak, je na to tlačítko.

            0 0
    • doubeq  

      Hele nedá mě to a musím taky něco připsat…moje kola nejsou ani jedno rakety za třicet a víc, ale dostávají údržbu minimálně 2× do roka plus na biku za něco málo úprav a váhu 100kg a občas třeba Trutnov a podobný věci bike snáší bez větších problémů, jediný slabší místo na rozbijecky sou kola. Stejně tak silnice drží na našich tankodromech a to je to taková straší paní ;-)

      0 0
      • puka  

        Můžeš mi říct, proč to píšeš? On chce nové kolo za 30k a potřebuje vědět, co nejlepšího by sehnal za tu cenu aby přešel problémům a horšímu komfortu

        0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Hele, taky mi to nedá. Za MTB jsem třicet nedal, zase tolik na něm nenajedu, aby mi to stálo za to. A za trekové už ani náhodou.

        S údržbou minimálně dvakrát do roka bych je obě (MTB i trekové) mohl na konci sezóny rovnou opřít ke kontejnerům. Jediné slabší místo, tedy kola, jsem už před lety na trekovém vyřešil kombinací RMX Panther + DT nerezové neztenčované + Novatec na průmyslech, na biku po několikaleté univerzální zkušenosti s trekovým kolem jsem vzniku nepříjemností předcházel už při výběru rámu a zadávání osazení kola, tedy vyřešeno pevnými osami + náboji na průmyslech + ráfky WTB Frequency.

        Za třicet rozhodně není raketa, za třicet se už dá koupit rozumné a trvanlivé kolo. Udržovat je třeba každé, na lepších trochu klesají nároky na četnost seřizování. Hlavně, proč by si kupoval přescent raketu?

        0 0
        • doubeq  

          Napsal jsem to špatně,tou udrzbou jsem měl namysli kontrolu a nějaký větší servis.....a k tomu proč to píšu…že by ani nemusel kupovat nový kolo, ale stačilo by se zamyslet na tím, co trpí…jesli ale chce, tak samozřejmě jen do toho, je pravda, že lepší nepotřebuje asi tak často větší zásahy. Tim myslím třeba centr kol, kontrolu ložisek ve středu atd, co dělám u sebe jinak meju a mažu samozřejmě víc než 2× do roka ;-)

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Na prvním kole měl zakladatel vlákna potíže se středem (buď ložiska nebo kliky nebo tuhost celku) a s přední brzdou, to nejspíš kvůli RU. Takže když to sečteme, tak to je vidlice na pevnou osu, nový náboj, přeplést přední kolo. K tomu nějaké lepší kliky a středové složení. Zahučí do toho za desítku, jen to fikne. Cenu stávajícího kola víc než zdvojnásobí. A možná mu to do konce roku vydrží, než se začne projevovat zátěž a opotřebení někde jinde. Nebo zjistí, že brzdy jako nic moc.

            Jestliže jezdí víc a pravidelně, tak se mu ne finančně, ale čistě kvůli požitku z jízdy a kvůli spolehlivosti, když už na to má rozpočet, vyplatí stávající kolo oservisovat a prodat a koupit si takové, které bude mít konstrukčně menší náchylnost k neduhům.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.