• natkadan

    Zdravim. Chtěl bych pomoc s výběrem kola. vážím 123kg měřím 184cm chtěl bych vybrat horské kolo ale absolutně se nevyznám v dnešním bike světe. Chtěl bych kolo jak do lehkého terenu tak na silnicu. Cenový strop mám 14 000 a je mě jedno jestli to bude bazarovej kousek a nebo nový hlavní je aby mě to chvílu vydrželo a nemusel se o něj moc starat :-) nechcu jezdit žádný závody prostě jen občas vyrazit počítám tak max 50km týdně strop. Koukal jsem na pár kol už na netu ale nevím vůbec co by takový kolo mělo obsahovat za tech. specihikace jediný co vím je že mě kvuli posedu nebyl doporučeno author že mě prej nebude vyhovovat :-) :-) :-)

    0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Počítej s tím, že kolo prostě „spotřebuješ“. Hlavní slabinou všech sériových kol nebude posed, ale záplety. Takže nevybírej hotovky, ale zkus nechat postavit kolo u někoho, kdo se tím zabývá (stavitelů tady je víc) právě s důrazem na robustní zapletená kola. Tím, kolik vážíš a jak na kole neumíš jezdit, jim dáš opravdu pořádný záhul.

      Chceš krom expedičních zápletů pevnou vidlici, lehké MTB převody s trojplackou, obstojné brzdy, ale řazení stačí úplně základní. Věnuj pár prvních vyjížděk tomu, aby ses naučil pěkně šlapat a hladce řadit, tedy včas a s povolením záběru.

      Já (kola si zaplétám sám) bych to asi v této ceně řešil bazarovým kusem a novými záplety na něj.

      0 0

        Výběr z produktů

        Přejít do shopu (Kola)
      • natkadan  

        a mohl bych poprosit o pár typu na bazarový kolečka :-) ?

        0 0
      • Prazak0  

        Znám někoho, kdo s touhle váhou normálně jezdí na MTB. Kupoval ho začátkem 90. let, tehdy v ceně 10–12 tisíc. Tehdy to bylo trošku lepší, dnes ve stejné kvalitě jsou kola dražší, taky tehdy vzhledem k platu to bylo dost peněz než dneska. Ale k věci. Má tam 36 drátů, kolo 26'', občas nechal docentroval, ale nemyslím, že by se mu to zozcentrovávalo nějak často. Koupil bych nějaký slušněji vybavený sériový kolo, pokud by zlobil zadní výplet, tak bych pak pořídil nový, tj. koupit náboj Deore nebo Novatec za nějakých 500–600Kč s 36 dráty a bytelný ráfek. Ale ten známý je váhově i výškově to co píšeš Ty. Nevím, co by dělaly větší kola. Jestli nemáš vyloženě sportovní ambice, jako že ne, tak bych volil asi menší kola, tj. těch 26 palců. Kolo s větším průměrem se asi snáz rozcentruje, každopádně má větší obvod, tj. vzdálenost mezi otvory pro dráty, kde to ty dráty drží, je větší. Lidí, co mají 120kg a běžně jezdí je víc, není myslím zas takový problém. Problém je spíš váha 140kg. Na nějaké malé ježdění, tj. 50–100km za týden, jen pře sezonu a ne celoroční ježdění, tak to kolo v za peníze co píšeš může nějaký ten rok vydržet. Když Tě bude bavit ježdění, tak si pak pořídíš lepší.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Mohu porovnávat nikoliv se známým, ale se sebou v době, kdy jsem měl 110 kg a jezdili jsme na těžko s plnou výbavou, takže kolo cestou (a občas necestou) vezlo i podstatně nad 130 kg. Bylo to krosové kolo s V-brzdami a základní pružinovou vidlicí na hliníkovém rámu, mám je dodnes.

          Nejdřív odejdou levné ocelové převodníky. Ložiska v základních nábojích je potřeba pořád odmazávat, stejně tak šlapací střed. Pak se probrzdí levný ráfek, docentrovávání je denním chlebem. Řetězy nepočítám. Pak dlouho dlouho nic. Pak to vzdá řazení. Po 8.000 km z kola zůstal původní jen rám, hlavové složení a vidlice.

          Kdyby na mém kole byly od počátku pořádné kliky a tytéž záplety, které jsem si po zkušenosti vyrobil, nemusel bych na ně nejspíš vůbec sahat (vyjma domazávání středu). I 28" palcová kola hladce snesou velmi nevlídné zacházení, s 2 mm neztenčovanými dráty, náboji Novatec a hlavně dvojnýtovými ráfky RMX Panther, ale tato sestava není zadarmo.

          0 0
          • Val  

            Co se stalo tem prevodnikum, to jste je tak zohejbali, ze uz nesly pouzit?

            0 0
            • Bubaaak  

              vybrousí se, musí přenášet větší sily

              0 0
              • Val  

                Tak to jo, ale vybrousit i levnou ocel da docela praci. Sam se o to se svoji musi vahou leta pokousim :)

                0 0
          • Prazak0  

            Tak ten zámý měl ráfek určitě dvoustěnný, Panther myslím ne, ale zcela určitě ne jednostěnný ráfek, tj nejelvnější. Nábojů jsem si nevšímal, nevím. Střed snad nemazal, zcela určitě zapouzdřený, překvapuje mě, že by na nějakém kole byl jiný. Občas s tím zajel do cykloservisu, ale nikdy jsem si nevšiml rozcentrovaného kola. Neměl to na turistiku s bagáží, vozil jen sebe. Kolik najezdil nevím, ale stovku si občas dal a trasy 50–80 žádnou výjimkou. Jen co vím, že jezdil na dost těžké převody, tj. malé pastorky a točil to pomalu. Vzhledem k menším kolům i převodníkům ale ten převod nemusel být zas tak pomalý, jak by byl na mém kole s koly 622mm. Jinak neztenčované dráty 2 mm považuji za standard. Jinak mě velmi mile překvapil náboj Deore. Po prvním promazání, najeto cca 7tisíc km mi přišlo, jak kdybych rozebíral a promazával nový náboj. Vazelina zcela čistá, ložiska šla hladce, nic se neuvolnilo ani neutáhlo. Přitom to utěsnění není zas takové a v dešti občas jedu. Na kónusech nebyla vidět ani stopa, jako myslím vytlačené od kuliček, nic, jako nové. Dle mého názoru by ten servis stačil klidně po 10 tisíci km a bylo by to v pohodě. Ale původní kolo, co tam bylo, tak vydřené konusy, ani s novými to nechodí hladce, nějaký levný náboj od Authora. U těch nábojů Deore předpokládám životnost víc než 30 tisíc, u zapouzdřeých ložisek bych je pak musel měnit a hlavně shánět.

            0 0
    • milan.v  

      Promiň, neber si to osobně, ale dostala mě formulace „nechcu jezdit žádný závody“ … :-D

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.