• Black knives

    Chci se tady ptát, jak jste spokojeni s rámy RB. Tím myslím se všemi rámy. Co kdo máte. Mám dvě kola RB. Monster DH, a Monster AM. Jsem fanda značka, ale ne fanatický. Vidím tam i věci, ze kterých až tak nejásám.

    • Black knives  

      Měl jsem Monster pevný, a postavil jsem cca něco přes 20 kol na rámech RB. Tak nějakou představu mám.

      • scret  

        to zeleny CRXo vypada zajimave, to je elox nebo co?

        • Black knives  

          Bylo to za příplatek. Zákazník si jej vybral. Ta barva je v reálu vážně moc hezká, taková perličkovaná.

          • Dzordano_Bruno1  

            Bylo by možné mi napsat přesný kód této barvy? děkuji

            • Black knives  

              Fakt nevím. Ale R.Bartosz to vědět bude. On má myslím docela přehled o tom, která kola jsem od něj stavěl.

          • scret  

            fakt pekna barva…

            • Black knives  

              Barva je pěkná, ale nedoporučuje se čumět po babách, a trefit hlavou stojící auto…Majitel přežil, a stavěl jsem to kolo se stejnou barvou ještě jednou.

              • scret  

                :)

              • ToPaS  

                nie nadarmo sa hovori…za vsetkym hladaj zenu :D

              • M5ilan  

                A ten kod barvy neznáš? A na kolik to cca vyšlo,díky M.

              • SKYlined  

                Asi bodnu do vosího hnízda, no nepřipadá mi že by ty rámy byli nějak převratně kvalitní :-) já měl tu samou nehodu a kolečko(Gf) v pohodě…

                Ta barva je ale fakt pěkná.

      • Black knives  

        Budu rád, když mi sem napíšou lidi, co už mají nové IQ. Konkrétní zkušenosti. Na mém kole mně štve ten silniční přesmykač. Dál, řetězová linie není zrovna ideál. Už jsem byl nahlodaný, že si koupím toho posledního Monstera AM, když se přestal vyrábět. A nové IQ zatím nebudí mou důvěru. Prostě si myslím, že nemusí být jednočep za každou cenu originální, když už RB přestalo dělat krásná frézovaná kola. A z trubek je kol na trhu tisíce. A i blbý Superprior má pěkně udělaný jednočep a přepákováním. A hlavně, tlumič s dvěma oky. Mám nedůvěru ve výrobek, jenž není zaměnitelný s jinou značkou. A tlumič, co bude mít jen RB, to mi smrdí. Už jsem viděl kola, která jsou majitelům nanic jen proto, že byl poté nesehnatelný tlumič. Kdo co dva roky mění kolo, neřeší. Ale jsou tací, co pro ně kolo stojí moooc veliké odříkání. A ti na nová kola prostě nemají. Já na mém kole oceňuji geometrii, kolo se mi pěkně skládá na singltreku do vlásenek stezky. Co mi však moc nevyhovuje, je nízko položený střed. O chlup výš, kdyby byl. U jednočepu nemůžu čekat zázraky je funkci AM jízdy, ale to pohupování mi nevadí, zvykl jsem si.

        • Evilcleaner  

          IQ6 má už standardizovaný tlumič, a myslím že normální IQ ho už dostalo taky.

          • Black knives  

            Ukaž fotku, kde je tlumič s dvěma oky…Není. Čemu potom říkáš standart? Máš i jinde možnost si takový tlumič koupit, než u RB? Nemáš.

            • StuntJ  

              A sakra, já jsem myslel že je tam oko vsunutý ( případně nějaká vložka na oku) do rámu a zajištěný něčím … nebo je to nějaký AB normál …

            • Vilém  

              Tipnul bych ze maji na standartnim tlumici namontovanou koncovku, ktera se zafixuje (zasroubuje atd) v zadni stavbe. Pochybuju, ze by pouzivali atyp, to by se pri poctech jimi vyrobenych kol asi za ty tlumice nedoplatili.

              • Black knives  

                Nikde jsem nenarazil na vyjádření, jak to je. Ale někde padla věta, že jim to dělá X-fusion. To mi nezní, jako standart. Ze strojírenského hlediska to nebude zásadní, ale už mně nebaví když si někdo hraje na tajemství. Jistě by šlo mít tam dvě oka, a sešroubovat to dohromady. Ale RB mlčí. Přitom by minimálně Hejníkovi mělo jít o maximální vstřícnost v prezentaci. Jsou to jejich prachy, a novinky se vždy přijímají s nedůvěrou. Jako i v jiných oborech. Velmi často první serie jsou jen nástřelná, a čeká se, co to udělá s lidma. Poté se provádí opravy a úpravy. Já nechci být testovací beránek. Chci hotový kvalitní produkt. Pak bych o novém rámu uvažoval. Mám už nanic moje RB Monster DH. Uvažoval jsem o tom, prodat, a pořídit za to trail bike.

                • Jaromír  

                  vedle ve vlákně píše P. Hejník toto :

                  Dobry den, FOX bude standard a to u IQ v modelech RP2 a RP23, u IQ 6 poté DHX Air 5.0.

                  Důvod změny je poptávka a přání zákazníků. Nad moznosti volby FOX a X-Fusion se uvazuje.

                  Rozdil v uchycení je, X-Fusion mel atypické ukonceni – zavit na tele tlumice, FOX je standardni produkce.

                  Zamena mozna neni pouhou zamenou tlumicu,ale je teoreticky mozna.

                • JSt  

                  se divim, ze kdyz si v erbe pamatujou vsecky tebou staveny kola, tak ti nedaji vedet, jak je v iq uchycenej tlumak ;-)

                  • Black knives  

                    Já tam dotaz neposlal. Už nejsem cykloservisák. Proto nevím, proč bych měl mít jiné informace, než zbytek světa. Prostě mi jde o prezentaci. Jak ji mají, takové budou zisky. Já nyní argumentuji, jako zákazník. RB zrušilo prodej přes obchodníky, proto při koupi nemám výhodu prodejce, a nemám rám za nákupní cenu. Byl to pro mně pádný důvod si to kolo koupit. Nyní už musím koupit za plnou cenu, tedy jako zákazník očekávám, že mi výrobce napíše vše, abych jeho výrobek chtěl. Když prodávám moje ručně vyrobené nože, musím naslintat hodně keců okolo svých výrobků. Je to na Knife.cz je snadné si to ověřit. Napsat stroze-je to dobré, funguje to,to je málo.

                    • bluma  

                      Nevím jaké byly marže na RB dřív, ale dneska je to nula celá nula nic. Loni přes obchod šlo jedno CRR Base a ten „zisk“ tak tak pokryl práci servisáka na složení kola. Dobrá zpráva pro zákazníky je ta, že ty doporučené MOC je téměř VOC pro prodejce, takže někteří nemusí mít strach, že zbytečně spozorují nenažraného českého obchodníka, jak tu občas čtu.

                      • Black knives  

                        Marže byly nejmenší možné. Proto mi obchodníci několikrát řekli, že na prodej RB serou, protože na prodeji nevydělají dost. Takže, spíše prodej-srdcovka. Pro mně, jako servisáka na živnost.l. to smysl mělo, a navíc jsem vždy obdivoval strojařinu R.Bartosze. Jen, je to neskutečný paličák.

            • JMT  

              Tlumic je standart, neveris li, kup a rozeber to :-) Ma dve oka…

              • Black knives  

                Jo, ale jak je tady psáno, až tento rok. Minulý rok to byl atyp. A myslím si, že je na firmě, a jejím marketingu, aby přesvědčili zákazníka, že jejich kolo má chtít. A s atyp tlumičem bych si je prostě nekoupil. Takhle mám brouka v hlavě.

                • JMT  

                  No loni to byl atyp, ale thred je zalozenej 4.4.2010 :-) Tak nak nepredpokladam ze se bavime o iq MY09…

          • friblos  

            letos je už normální tlumič jak na IQ tak na IQ6

            • Foose  

              takže chceš říct, že je to tak jak píše StuntJ nademnou? na oku tlumiče je nasazen nějakej přípravek a ten je vsazen do rámu?

              tady je nějaká galerie ale nejde z toho nic poznat. http://www.bikenet.cz/galerie/rb-iq-6

              • Dzordano_Bruno1  

                Kdysi byl na IQ fusion tlumič, teď je tam fox, takže možná je to celé předělaná a vylepšené:)

              • slai  

                To vypadá na vložku se závitem uchycenou na oko tlumiče a našrobovaný do zadní stavby

                • orgoj.chorchoj  

                  je to tak, na oko tlumice maji byt nasazene dve misky pulvalcoveho tvaru se zavitem na vnejsim obvodu a cele to je zasroubovane do te spojky zadnich vzper.

          • JMT  

            Nornmalni IQ ma standartni tlumic, stejne jako IQ6

        • scret  

          kamarad z party si IQcko poridil, bohuzel jsem na nem jeste nejel, ale co me zarazilo, ze i pri docela lehkych kopmonentech to bylo relativne tezky:( a zpracovani mi taky neprislo super peclive, takove spis az odflaknute…

          zas bylo pri hodne slusny vybave docela levny…

        • KAPLIS  

          K tlumičům: Model IQ 2009 má nestandartní tlumič X-fusion. U modelů 2010, kde se používá tlumič fox,je už tlumič standartní, jen je na něm přišroubovaná „přechodka“.

          • Black knives  

            Haleluja. Ani to nebolelo. Doufal jsem, že se ozveš, když tam pracuješ.

          • Vilém  

            Ale predpokladam, ze i s touto prechodkou se stava spodni cep nefunkcnim a tlumic je soucasti horni casti zadni stavby, ne?

            • Black knives  

              Však o to Bartoszovi v tomto konstrukčním pojetí právě jde. Jen jsem zvědav na reakce uživatelů. RB tvrdí, že tím bude tlumič namáhán do stran jen mírně, v rámci běžných tolerancí.

              • StuntJ  

                Ño nevím ta tuhost, toho bych se vcelku bál, když to má jeden čep a druhá strana je ve vzduch na tlumiči … 4čep v tomhle je přeci jen lepší, nebo přepákovaný jednočep. Tam je aspoň víc stabilizačních bo­dů.

                • Manas  

                  A vic bodu kde z toho udelas Ikarus.

                • JSt  

                  ono to kupodivu casto byva naopak :-)

                • Foose  

                  můj současný obyčejný jednočep je daleko tužší než minulý, přepákovaný jednočep, a i tužší než třeba vpp maestro

                  • fousek  

                    To bych chtel videt jak to tvy CDcko je tuzsi nez VPP. U Maestra ta tuhost neni nijak ultimatni, ale stejne bych se radsi kouknul nejdriv na vyplet nez bych neco takovyho tvrdil.

                    • Foose  

                      rafek, špice stejný, jen jinej náboj, na vpp bylo DT, ale tak asi bude i rozdíl novej karbon vs. přes rok stará hlína.

                    • mr.antik  

                      podporuju fouska, mám přímé provnání CD Prophet vs moje kolo. Samozřejmě je rozdíl v hmotnosti

                      Ale rozhodně to nezobecňuju na všechny jednočepy a maestra…

                      • MlokCZ  

                        Tady jedno měření Prophetu, sice trošku starší model (2007), ale ty ostatní kola jsou taky starší modely.

                        A tuhost naprosto tragická (47,7Nm), pod 50Nm je to už proklatě špatné. Stereo, které tuhostí zrovna neoplívá a je to jediná věc, co mu můžu vyčítat je na tom o dvě třídy lépe (62,1Nm). Současné to navíc pořešilo pevnou osou.

                        http://data.mlok.net/…end-0307.pdf

                      • Foose  

                        vždyť jsem to v tom příspěvku upřesnil, navíc nemám Prophet. A pak taky píšu, že mám karbon a ne hliník. O tom, že prophet je měkej mi už taky někdo říkal.

                • fousek  

                  Ona se ta tuhost nijak nezmeni, on se vpodstate cep tlumice presunul jen k patce, jinak je vse pri starem. A samozrejme teoreticky cim vic cepu tim vic vuli, ale z praxe je jasny ze dobre udelanej 4-cep je stejne nebo dokonce tuzsi nez jednocep.

            • KAPLIS  

              Přesně tak. V zadní stavbě je tlumič natvrdo a čep nahrazují ložiska dole u koncovek.

              • Vilém  

                Diky za info. Predstavu o te redukci jsem mel, ale na vlastni oci jsem to nevidel, tak jsem si chtel upresnit svoji predstavu.

      • Black knives  

        Jako čerstvý majitel nového kola od konkurence mám první srovnání. Mám nyní k RB i Spešla XC expert, full 120/120. První, co mně na Spešlu proti RB moc nesedí, je to, že se furt houpe, jak blbé. To slavné FSR teda má i mouchy. U RB na malé placce stačí mít i obyčejný tlumič, a ono do kopce jede, protože se samo zavírá páčením. Prosté, ale moc chytře vymyšlené. Na Spešlu musím přiškrtit tlumič, aby to vůbec do kopce jelo, u RB jsem to nikdy neřešil. Co se mi však líbí, je to, že konečně mi funguje přesmykač. Dál, jsem o chlup výše, což mi taky vyhovuje. Jízdní vlastnosti dolů má ovšem RB lepší. Spešl má dobře rozmístění člověka na výlet, ale u RB směrem dolů lepší vedení stopy. Tady patří gratulace Petrovi Hejníkovi. Umí to zdůvodnit, proč ty úhly chce tak či onak. A jako sjezdař má za techniku jízdy můj obdiv. Roman Bartosz zase vymyslel blbuvzdorný systém, který jak se mi zdá, prostě funguje velmi dobře.

        Rád bych si však vyzkoušel nové IQ. Doufám, že Kaplis se konečně rozhoupe, a přijede i s kámošem nožířem na moje traily. Tím pádem si to kolo snad také vyzkouším. Moje RB je tank, ale bohužel je těžké. To IQ by mělo váhově být stejné, jako ten Spešl, a rád bych to porovnal na singlu, který znám nazpaměť.

        Kdybych nedostal naprosto nepřekonatelnou nabídku cenově, kdy to moje nové kolo bylo zasponzorováno, tím pádem výrazně levnější, než RB, tak bych asi koukal po IQ. A pokud mně to IQ přesvědčí, pořídím si jej asi i tak. Prostě, kolo je moje velké hobby, a více hraček nemůže vadit.

        • Black knives  

          A kdyby jste chtěli RB Monster DH za pár korun, tak moje kolečko je právě v Jump Sportu FM. Je schopné ihned sloužit. Já už bohužel nemůžu jezdit DH, tak mi veeelmi dlouho stálo v dílně, jen pro potěchu oka. Měl jsem to kolo hodně rád, a díky něho jsem zažil věci, o kterých jsem roky jen snil. Byl to velký sen, pobýt nějaký čas mezi sjezdaři. Splnilo se mi, ale bohužel už příliš pozdě. Stáří, a zničené ruce z nožířiny i jinak. Prostě už jsem neudržel řídítka, mám zoperované obě ruce-karpály. Jsem rád, že můžu alespoň ještě na Rychlebské stezky. To už je maximum, co zvládnu. To kolo mě bude hodně mrzet, ale co už, peníze na nové hračky jsou taky potřeba.

        • KAPLIS  

          Výprava se plánuje, ale pořád není nic konkrétního domluveno. Teď jsme byli na Rychlebách a ty jsi další v pořadí. Teoreticky bych mohl přijet tento týden kdykoliv, ale nevím jestli má ještě někdo čas. Samotnému se mi nechce. Dej nějaký termín kdy můžeš (mimo víkend) a zkusím někoho sehnat.

          • Black knives  

            Pro mně by byl dobrý termín příští pondělí. Vezmu si dovolenou, a zkrátím si tím pracovní týden. Je škoda, že tady není možnost soukr.zpráv. Takhle vlákno zbytečně nabývá. Ale je možnost to řešit maily. Mám jej u sebe na webovkách.

      • dancar  

        Ahoj, jen se přiživím jsem z Nepomuka, okres Plzeň-jih a uvažuji o koupi RB IQ, nemáte toto kolo někdo z mého okolí. Rád bych ho viděl naživo popřípadě se trochu projel. Půjčování kola v RB centru v Praze mi moc časově nevyhovuje. Předem děkuji ještě spojení dancarrally@centrum.cz tel. 603897674

    • Oakey  

      Spokojenost hodně velká, ale ne maximální – má to ještě nějaký mouchy…

      I když je to můj první full,, tak bych pár věciček na rámu upravil – Monster AM 07

      • Kubas.1  

        Tu barvu bych si na svý případný Rbčko nikdy nedal, ale to tvoje je moc pěkný :-)

        • Oakey  

          Tak já sem ho kupoval z druhý ruky a navíc naživo to je úplně o něčem jinym – krásně pod lakem vidíš obrábění na těch trubkách…

      • DaSnail  

        jaké mouchy?

        • Oakey  

          Třeba naprostej atyp pro průměr sedlovky – 30.0 . Neexistuje na to v současný době žádnej manuální teleskop, takže si budu vyrábět vlastní.

          Dál uchycení třmeny zadní brzdy má IMHO moc vysoký packy na adaptér což způsobuje vibrace od zadní brzdy (vyzkoušeno na 2 brzdách a 3 různých kotoučích s 2 různejma průměrama)

          Vzhledem ke konstrukci odpružení nejde moc efektivně šlapat ze sedla. Ne že bych s timhle kolem chodil nějaký nástupy, ale třeba vyšvihnutí se přes kopeček ve výjezdu nebo zrychlení za zatáčkou ve sjezdech je doprovázený silnym propruženim :(

          Skoro všechno už ale na 09, kterou sem testoval, bylo buď vyřešený, nebo alespoň dostatečně potlačený…

          • DaSnail  

            dík

          • kassar007  

            Mozna budu kupovat teleskop na sve Norco a ja mam manualni teleskop origo od Titecu pyro scoper 30.0. Tak kdybys mel zajem … ale dokud nebude KS na 27.2 tak nedam :-)

            • Oakey  

              tak ofiko má bejt na trh uvedenej někdy v létě… tak nevim, jestli do tý doby bych vydržel čekat

              A GD si neuvažoval?

              • kassar007  

                No nevim no … funkci asi super, ale je dost drazsi nez KS. Nechci ti nic slibovat. Proste nekdy v lete zkusim koupit tu KS a pak dam tohle na bazar. Bud to nekdo koupi, nebo to necham lezet doma :-)

                • Oakey  

                  V létě bude asi už pozdě, v současný době se těžce zužujou možnosti a bude následovat výběr finální varianty, bo teleskop už chci mít najisto na Norco camp ;)

          • kesu  

            myslim ze existuje,nedelalo to treba BBB??

            kazdopadne mechanickej teleskop skladem treba zde:

            http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx…

            popripade vzit Gravity dropper a redukci

            • Oakey  

              To v odkazu je fajn, ale má jednu velkou chybu – bohužel potřebuju min. 400 mm

              • kesu  

                ja bych v tom nevidel problem,predpo­kladam,ze ta vnitrni sedlovka bude mit nejakej standartni rozmer takze tam pujde dat jina.Vozim to podobne na svem biku.Akorat 34,9 a vnitrni 31,6

              • kesu  

                ja bych v tom nevidel problem,predpo­kladam,ze ta vnitrni sedlovka bude mit nejakej standartni rozmer takze tam pujde dat jina.Vozim to podobne na svem biku.Akorat 34,9 a vnitrni 31,6

                • Oakey  

                  ono to právě moc standartní neni – vnitřní sedlovka 25.8… a pak ten RU

                  Nebo sem ještě přemejšlel, že bych současnou sedlovku vytaženou na max zaříznul, ale tam se bojim při svejch 90kg o její další životnost :(

                  • kesu  

                    sakra to je celkem problem pak zbejva cekat na Joplina 27,2 a vzit redukci

                    • Oakey  

                      dle reakcí na fórech na mtbr.com to vypadá, že Joplin 4 27,2 v nejbližší době nebude :(…

                      Nebo pak ještě je tady Blacx

                      ale záleží, kolik do toho chceš vrazit.

          • Atrey17  

            U toho průměru sedlovky: Jak starý je ten tvůj rám? Já jen, že v současné nabídce Racebike totiž mají u všech rámů psanou sedlovku 30,9, což je už celkem běžnější rozměr. Plánuju si koupit CRR, tak bych to rád věděl. Ale doufám, že údajům od výrobce mohu věřit.

            • Oakey  

              ročník 2007, tj. teď už 4 roky… Právě u modelovýho roku 09 už tam udělali na sedlovku i líp dostupnej rozměr

          • goofy  

            Tdy ses zkousel na dostupnost optat?

            http://frbs.cz/…

            • Oakey  

              jj, a nikdo nemá skladem :(

              • KRAJIC  

                Poslouchej, ta trubka určitě vystružit půjde – já do toho asi jdu – i za cenu, že uberu pár desetin v trubce a pár desetin na sedlovce – trubka je průchozí a celkem krátká – neměl by to být problém – navíc Gazman ví, kde se ten výstružník dá sehnat. Mám telefon v profilu, hoď na sebe kontakt.

                • KAPLIS  

                  Když už, tak si protáhni díru na 30,9 a nic neřeš. Nebudeš první ani poslední…

                  • KRAJIC  

                    Tak ta informace mě těsí – super.

                  • Oakey  

                    A bude tam aj po protažení dost materiálu, aby to uneslo 95 kg přes páku vytvořenou plně vytaženou 400 sedlovkou?

      • khenia  

        je pěkný. jediný bezbarvý, který se mi líbí!

    • Consuelo  

      Mám zkušenost se silničkou RR1300 a 1100. Skvělá geometrie, zpracování, lak. Jen jsem měl problémy s mezi-dodavatelem Velo-Plzeň. Jinak je to skvělý rám ve všech ohledech.

      Mrzí mě ale, že RB už asi 2. rok slibuje zprovoznění galerie biků a silniček na svém webu (i na tom novém), a stále nic.

      Nejsem sám, kdo tam několikrát psal, a zatím sliby chyby. Výrobce, co dělá takhle individuální a dnes už i kultovní kola, by měl své zákazníky brát vážně a hýčkat si je.

      Jen pro všechno na světě, ať napořád nechají výrobu v ČR! Tím mají u mě na zakázky zaděláno na x-let dopředu. Šířím jejich slávu, kudy jezdím :D

    • slai  

      mám Speedstera už asi 3 roky a po výměně pružiny za Foxíka max spokojenost

    • feuerman  

      Taky se přidávám, RB monster EN 08 custom. Black Knives dobře zná:-) Spolehlivé kolo, až na pár detailu ho mám rád.

    • cagalam  

      CRX mám na něm zatím něco přes tisíc km a spokojenost velká!!!

    • Kubiczech  

      Můj Monster EN 09. Moc najeto na něm nemám, výhrady prozatím žádné. Za chvíli ho jdu venčit.

    • DaSnail  

      jaké veci?

    • pete_ax  

      eRBambus Monster AM 09 – ram koupen v cervenci 09. taky par much, zejmena vedeni bovdenu presmyk/prehazka. uz mi prdl bovden, a dost se hobluje ram. nevim, jak to osefovat. kdyby mel nekdo tip, budu za nej rad.

      • Black knives  

        Mám tam karbonové samolepky, a po předření vyhazuju.

        • pete_ax  

          samolepky mi tam vydrzely chvili… proste v danem miste je to hranate tak, ze se odlupovaly az pak bylo to lepidlo z nich vsude kolem a samolepka sama popojizdela. takze k nicemu :o(

          • Black knives  

            Když to tam mám, tak vím, že je to hranaté, a že to blbě drží. Ale jakž takž mi to tam drží.

          • Kubiczech  

            Když je lepíš za pomocí horkovzdušky nebo fénu, tak je to znatelně lepší. Já si to ještě pojistil takovými návleky na bowdeny – tuším od BBB.

      • friblos  

        Dej si dozadu umělohmotnou eskapásku a máš po problému. Nebudou vypadávat bovdeny a ani lak se tak nehobluje. Případně nalepit Shaman nálelpky+gumy na bovdeny

    • kali222  

      ja uz si myslel, ze Radek dostal novy kolo…

    • Karlos009  

      Cca. 5let Bandit FR, teď 3.rokem Monster EN a v nejbližší době IQ6. Takže za mě spokojenost. Trochu jsem koketoval s myšlenkou, že bych přeběhl ke Cannonu. Rize 140 s Lefty je nádherný stroj, ale přesunem výroby do Asie se Cannon v mích očích zařadil někam mezi Meridu a Giant. ;-)

      • fousek  

        Proc zminujes Gianta? to jsou uplne jiny kola. Jinak souhlas vsechny ostatni tebou jmenovany firmy patrej do stejnyho suplete s nazem nekupovat

        • Karlos009  

          Zmínil jsem ho speciálně kvůli tobě, protože jsem tušil, že si tohle vlákno nenecháš ujít. :-) Proti Giantům opravdu nemám vůbec nic (mám s nima minimum zkušeností) . Já ani netvrdím, že jsou Meridy špatný kola (abych nenaštval jejich majitele), ale pro mě to prostě zůstane synonymum levného kola z Asie.

      • Karlos009  

        Čekal jsem strašně dlouho, ale nakonec jsem se dočkal. :-) Moje třetí RB. Bohužel dnešní první vyjíždka byla velmi krátká, zahnal mě déšť (pokolikáté už letos). :-( A tak nějaké dojmy a lepší foto (fotil jsem skoro za tmy) dodám po víkendu.

    • onik  

      dvě,iq koupeno v pulce lonske sezony,prasklá zadní stavba,reklamace okamžitá vyměna bez problemu,silnička najeto 600km zatím moc dobra uvidime co to uděla po par km

      • Black knives  

        V kterém konkrétním místě to prasklo? Kde?, a byl to svar?Nebo v trubce?

        • onik  

          svar zadni stavby přimo za klikama někde sem tu dal i foto

          • Black knives  

            Tak to měl svářeč po prémiích. Bartosz si vždy zakládal na tom, že si svářeče pečlivě vybírá.

            • onik  

              tak to mne bohužel mrzí no :D ale jinak kolo vyborne,akorat ho chci prodat a chci pevne rb nebo pokud bude nabidka dobra tak nějakeho canona

              • Dzordano_Bruno1  

                Co Ti vadí na IQ? Jen se ptám:)

                • onik  

                  nic jen bych zase rád pevnaka,iq je podle men vyborny rám,vždy sem měl ht a chtěl fulla jake to asi je tak sem si ho pořidil a zjistil že ht mi vyhovuje vice

                  • alex33  

                    Tuto zkušenost mám taky Ht-full 120mm houpačka.Pak RB Crx super kolo.Opět následoval full 120mm,tentokráte spokojenost po dvou měsících provozu,jsem přesedlal na současný zdvih 150mm a už bych neměnil za Ht ani náhodou

            • JMT  

              Taky sem zlomil RB ve svaru, konkretne speedster svar u cepu pod presmykacem…

    • Atrey17  

      Tak já doufám, že se taky brzo zařadím. 24.dubna si jedu na VELO test vyzkoušet CRR a zatím to vypadá, že bych ho tam mohl u kluků z RB rovnou i objednat. Jen co (Jestli) bude, přendám na něj pár věcí ze současnýho biku a hodím sem taky nějaký foto. Jaký kdo máte s CRR zatím zkušenosti?

      • BSP biker  

        Zatím jen pozitivní, jsem moc spokojen :)

        • friblos  

          jako majitel MONSTRA AM 06 i 09 můžu říct, že jsou skvělě ovladatelné, na zadní jde samo, žehlí parádně,3 roky se nemuselo na ložisko ani šáhnout, ale pod brzdou oba zamykájí jako prase:-(

          • Atrey17  

            No, vzhledem k tomu, že plánuji koupi rámu CRR, tak mě chod zadního odpružení zrovna nezajímá :-)

            Jde mi o zpracování, výdrž a pod. Zatím slyším na RB skoro jen chválu, tak doufám, že jsem si nevybral špatně.

            • Black knives  

              Pokud vím, MTB pevné rámy na XC všichni chválili. Tedy lidi, co jsem jim kola skládal.

              • rbcrx9  

                Mám skoro rok CRX, zatím jen super zážitky, udrží i mých 110 kg, taky jsem rám s Tebou konzultoval

    • nooski  

      Mám silniční RR 1300, kterou jsem kupoval v roce 2006 a XR 1600 z druhé ruky a rok asi 2000. První mi slouží jako jednice a 16-ku jezdím v místě, kde studuju.

      RR 1300 nádherné zpracování, každý závit šel hladce, perfektní a odolný lak, super geometrie a tuhost. Štval mě průměr sedlovky 30mm – vyřešeno redukcí Use, dále absence díry na smyk na domečku – přilepení vteřinovým lepidem ale co mě doslova irituje doteď je zploštěná horní štafle u kazety, aby se tam vešel řetěz. Nové rámy mají jiné patky a tohle odpadá. Každopádně je to pověstná piha na kráse.

      16-ka mi přišla do pracek už jako jetá, takže některé věci neposoudím, ale lak je mnohem horší (loupe se) a štve mě geometrie upravená na atypickou vidlici přímo od RB, takže při použití karbonové klasických rozměrů mám místo vodorovné štangle mírný negativní sloping. Jinak díky hmotnosti někde kolem 1850g a brutálnímu provedení působí rám jako něco, co projede i průměrně velkým rodinným domem.

      Co spojuje oba rámy je jednobarevný a jednoduchý design, který nestárne, použití kulatých a rovných trubek prostých různých profilací a hlavně skvělý nápad v podobě jedoduchého háku přehazovačky. Narozdíl od mnoha výrobců používá RB místo klasického háku malý vyfrézovaný kus hliníku, který svou pozici nemění při manipulaci s rychloupínákem a k mohutným (na obou stranách stejným patkám) je přišroubován dvěma šroubky. Odpadá častý nešvar všech těch Superiorů a Merid s věčně křivou patkou a nefunkční přehazovačkou.

      Vypadá to, že jsem s RB nespokojený, ale tak nějak hledám vždycky to špatné a RBečka z toho vyšly ještě moooc dobře a jsem nadmíru spokojen, ikdyž pár připomínek bych měl ;-)

      • Black knives  

        Proto jsem si vybral RB. Jsem jen karikatura na bývalého aktivního sportovce. Ale když mně chytne rapl, z kopce mi ujedou jen sjezdaři. A protože jsem jak hroch na kole, chtěl jsem předimenzované kolo. To Monster AM splňuje. Vydrží mou váhu, která už je přes 100kg. A přitom to umím oroštovat z kopce. Takže, záhul na matroš. RB drží. Uvšem, konstrukční chyby, jako ta silniční přesmykovací záhada labyrintu přes dvě kladky-a to vše jen kvůli designu, to mně štve. A ta řetězová linka taky. Nízký střed, naučil jsem se s tím žít, ale byl to boj. Pedály furt zapíchlé v terénu. Pohupování jednočepu, s tím bych něco dělat mohl. Vyměnit pružinu pod zadkem za vzduch. Takže, tady mám ještě možnost změny k lepšímu. Tedy, vzhledem k požadavkům AM jízdy. Každý tady ví, že stavím singltreky, ale i tam je dobré, když kolo funguje. Mám potíž se zdravím, proto už strmé výjezdy prostě nikdy nevyjedu. Proto neřeším chování kola ve strmých výjezdech. Ale když už musím jet do kopce, mám vpředu Mařenu s uzamykáním. Tak ji zamknu, a ten režim, kdy předek je tvrdý, a zadek pruží mi maximálně vyhovuje. Ze sedla nejezdím. A když už, tak jen chvilku, a tam jde to houpání přežít.

        • Black knives  

          Ještě taková podstatná věc. Jsem stojař, a slyším na poměr cena-výkon. Proto toto kolo. Jsou lepší kola, o něco, ale…dvakrát dražší. Moc se mi líbí Tomac AM. I jiná kola, ale jejich cena je pro mně příliš daleko. Na cykloservis už kašlu, a dělám jej už jen bývalým zákazníkům, a přátelům. Živí mně výroba nožů. Tam se nemusím rozčilovat s dovozci matroše. A lézt jim do … Malý cykloservisák, jako vedlejšák, bez obchodu, to v čr prostě nefunguje. S nožema je to pohoda. Dodávky přes internet až domů. Zásilky hotových nožů zase přes internet. Takže mi stačí znát jen cestu na poštu. Pohoda. S kolama to byly nervy.

          • Black knives  

            Co je jisté, kolo u mně nezahálí. A ikdyž mi říkám můj invalidní vozík, slouží mi k tahání všeho možného.

          • Black knives  

          • Oakey  

            Ten poměr výkon cena se dá celkem pěkně vyrovnat i u kultovek z US…

            Když z interetu stahuju třeba Mountain bike action, ve kterym jednotlivý shopy inzerujou nabídky, tak rámy jako Titus, Ellsworth apod. třeba rok 2009 ve slevách lze sehnat i za 1000 – 2000 dolarů.

            • Black knives  

              Jistě máš pravdu. Jen, v tomto nahrávám česky mluvícím obchodníkům. Jsem kopyto, a anglicky neumím. Rusky čtu nerad i při nožířině, a polsky by to sice šlo, ale asi nejsem důsledný v hledání. Vidím občas, že si lidi seženou super kola za pár peněz, ale tohle neumím.

              • Oakey  

                Já sem na tohle taky narazil náhodou při pročítání těch časopisů, zvlášť když půlka z celkovýho počtu stránek je posázená reklamou…

                • Black knives  

                  Já měl zálusk na tohle kolo, bylo levné, a už mělo MTB přesmyk…smůla, zaváhal jsem.

                  • Black knives  

                    Takže, u tohoto čekám více informací, a pokud se na něm neprojedu u sebe na kopci, tož nic.

                    • Black knives  

                      A myslím, že díky mně v mém okolí jezdí docela hodně RB. A někdy to v Kačabaru pod Skalica Hill vypadá, jak na výstavě s RB prezentací..

                      • Black knives  

                        Ale víc kol naráz už mají jen Krušnohorci, s ET bikez. Se divím, že se tu od nich zatím nikdo neozval…Jo, kdybych měl příští sobotu volno, budu v Praze na výstavě. A na Roztylské náněstí do RB trefím.

                        • hampik  

                          …já mám RB Free Boy z roku 93. Rám je furt super, samozřejmě že osazení se změnilo, ale teď ho přestavuji zpět na původní díly. Karbonové loukotě od Bayera, pevná vidlice (původní)a spousta dílů z let 92 – 95. Blbě se to shánělo, ale něco bylo ve sklepě,různě po kámoších. Až to bude hotové, tak to bude pěkný old timer. Dávám sem fotky jak to vypadalo ještě před třemi lety. A ještě původní vidlici. Teď jezdím na něčem úplně jiném, ale RB byl můj třetí bajk a první v té době závoďák. Dodnes ty kola mám rád.

                          • kesu  

                            dej sem prosim fotku tech loukoti,ja je tenkrat strasne chtel…

                            • hampik  

                              …dobře, máš to tady. Musel jsem to nafotit, tak sorry za zpoždění. Stačí to tak? Jinak, ořech a nába Shimano Dura-Ace, šaltr jsme vozili také silniční Dura-Ace nebo Ultegra. Předek je na průmyslových ložiscích. Teď musím vyměnit ráfky, protože jsou značně opotřebované brzděním.

                              • JSt  

                                koupim predni :-)

                              • kesu  

                                ty sou krasny skoda ze to dneska skoro nikdo nedela:(

                                hele a to se da menit rafek?jak se to dela?

                                • hampik  

                                  ..ano, ale já mám štěstí, protože to dělám se sousedem a to je vlastně výrobce, pan Franta Bayer, bratr Josefa, který kdysi vlastnil firmu Bayer s.r.o. Já jsem za tu dobu co jsem loukotě měl, měnil ráfky 3× a to jen kvůli ráfkovým hydraulickým Magurám. Tyto brzdy měly ze začátku velmi krátké a tvrdé špalky a to těm ráfkům dávalo zabrat. Ale ta výměna není zase tak dramatická.

                          • rbcrx9  

                            První fotka: že by Holý vrch?

                            • hampik  

                              …samozřejmě..znáš tam každý kořen. Ale nohy jsou mladého..

                      • JSt  

                        jsi skromny clovek :-))

                        • Black knives  

                          To se skromností nemá nic dělat. Navíc jsem přesvědčen, že skromní lidí se sice dávají za vzor druhým, ale je to prostě nereálné,do pohádky. Ve svém okolí mnohem častěji vidím jednoduchý životní princip:„Co ukradneš, je tvoje“..Si poté myslím, že trocha kidů na BF proti tomu je v pohodě.

                          • JSt  

                            presne tak. se skromnosti to nema nic spolecneho ;-)

                            • Black knives  

                              Až budu chtít jít za faráře, tak skromnost bude devízou. Tady v tomto státě v mých 42 letech se mi osvědčilo, že funguje hlavně drzé čelo, a ostré lokty. Skromně jsem možná něco čekal, jak je to na vedlejším vlákně o největší cyklobandě. Prd, tak nic. Prostě, jak se člověk sám nepochválí, nikdo jiný to za něj neudělá tak dobře. A že samochvála smrdí? Jo, ale otázka je komu. Ovšem místo abys chytal za slovíčka, napiš něco k RB. Máš zkušenost? Máš RB? Nebo jen tlacháš po deštivém velikonočním dni. Možná máš jen flustraci z nevyvedené pomlázky. Ale to nic, seš mlád, dorosteš. A pokus se tu psát k RB.

                              • JSt  

                                dobra, reknu ti to tedy na plna usta. v mych ocich se tady tim svym chvastanim jen a jen shazujes. a neboj, nepotrebuju si nic kompenzovat ;-)

                                • Black knives  

                                  Už jsi mi to napsal několikrát, a pamatuji si to. A nyní k tomu RB.

                                  • JSt  

                                    k erbe ti mozu rict enem to, ze si na nej nikdo v mym okoli vylozene nestezuje. jediny problem, co si vzpominam bylo sehnat ze dne na den patku na postarsi 1400. ;-)

                                    • Black knives  

                                      S patkou na 1400 to netuším, ale jako perličku, jako kuriozitu dám jednu historku z DH. Z DH Brutal teamu, kde jsem klukům jeden čas dělal na závodech cyklomechanika, tak R.Smolinskému na jeho Intence prdnul hák přehazky. Nebyl výměnný, průser. Tak jsem uřezal to torzo, a ručně napasoval hák přehazovačky na Monstra AM. Takže výrobek RB zachránil sezonu na Intense.

                                      • hampik  

                                        …myslíš Ricciho, toho co tady vidíš? A jezdíš s nimi po závodech? Budeš v sobotu 10.4. na WBS v Lípě? Přijeď, bude to masakr…

                      • khenia  

                        Myslim, že počet kol RB ve F-M a jeho blízkém okolí je nespočítaselný. Sám vím jen o sedmi monstrech (full) a devíti monstrech (ht) pak asi 2 dragstery a xc jsem tu viděl taky hodně. Co takhle udělat RB Skalica Hill kemp? :)

                        • Black knives  

                          Máš pěknou barvu toho Monstera. Kavasaki green. Dělal jsem jednomu klukovi pevného Monstera na 4X s touhle barvou, a líbí se mi. Což ovšem nemůžu říct o barvě šedé. ta je děsná. Postavil jsem na ní kolo kamarádovi, a včíl abych chodil kanálama.

                          • khenia  

                            no tato fotka uz neni aktualni. Ale neni to nic vážného :D jen jsem strhnul ty hnusné nálepky na vidli a dal tam provizorní RB co jsem si udělal.

                            • khenia  

                              Hodně mě ale štve ta váha :-( Tou 888rc-3 jsem to docela zabil. Ale je to 08 a ta je z nich ještě nejlehčí. Původně jsem chtěl Boxxera race 2010 nebo starší WC2009 vybíral jsem tak dlouho, až jsem pak našel vyjímečnou nabídku s vyjímečnou cenou 13 tisíc za ůplně novou vidli 888rc-3 08 od Adama Vágnera, což bylo ještě méně než kolik stojí nový boxxer race. A chod 888 oproti boxxerovi je ůplně někde jinde. A to jsem pak oželel i těch 500g navíc.

                          • Black knives  

                            Ale jako pohonná jednotka k tahání malé prachožroutky je ta barva rámu v poho..

                            • khenia  

                              Tak s tim jezdi hodně ve sračkách a nemyj ho! :D At to nejde tak vidět:D

                            • Felda0  

                              Dobrý den, koukám, že máte vozík CROOZER s RB CRR. V únoru si půjdu CRR-ko objednat a zajímalo by mě zda se závěsný čep ke CROOZER-u vejde do patky CRR-ka, nebo jestli je potřeba ho nějak upravit.

                              Díky moc

                              • blacks1  

                                a tak to me do neblizsiho budoucna taky zajima

                                • Felda0  

                                  Tak jsem si byl včera objednat CRRko a na vystaveném kole jsem to vyzkoušel. Ten závěsný čep se tam vejde. Přidám foto, až budu mít kolo doma.

                                • Felda0  

                                  Tak tady jsou ty slíbené fotky závěsného čepu pro CROOZER u zadní patky CRRka. Akorát se tam vejde.

                        • feuerman  

                          Taková sešlost to by nebyl nejhorší nápad:-)

                          • khenia  

                            Jo a taky by to bylo dobré k inspiraci a probrání různých RB tipů a triků, každý by se podělil se svými zkušenostmi a tak. Né každý totiž navštěvuje BF. Viděl bych to tak na začátku prázdnin. To bude mít hodně lidí z řad mladých bikeru nekonečné množství času.

            • bluma  

              Na e-Bay a podobně se dá leccos najít, ale je pravda že na to každej není, jednak záruka, komunikace v angličtině, doprava z USA, celníci, nervy jestli to dojde atd.

    • Manas  

      RB Monster EN 09. Kolo ktery me strasne bavi. Pevny a v mym setupu i lehky.

      http://www.bike-forum.cz/…il-7133.html

      Nemenil bych za nic. Mam k tomu dva tlumice – vzduch na XC, pruzinu na sjezd a FR. U vzduchu se mi nelibi prubeh chodu pri skakani ale jede to jak blesk. Pohupovani neresim, ja si uzivam jizdu :-)

      • Black knives  

        jj, to je ono, líbilo se mi. Smolík. Jen se mi zdá, obecně, že u jednočepů dříve odcházejí pouzdra tlumičů. Taky máš tuhle zkušenost?

        • Manas  

          Mam ho na to moc kratce. No, kdyz odejdou tak vymenim, me to moc netrapi.

        • Oakey  

          U současnýho RB musim zatim potvrdit přesnej opak – přede mnou to měl 2 roky 120 kg chlap, teď to jezdim já přes rok se svejma 90 kg a žádnej náznak defektu nepozoruju…

          • blacks1  

            vybral jsem si CRR, nastrel barvy doplnku, penize na uctu

            ale to hlavni velikost tu netusim

            prikladam rozmery

            Measurements

            Inseam: 81

            Trunk: 60

            Forearm: 38

            Arm: 66

            Thigh: 56

            Lower Leg: 57

            Sternal Notch: 150

            Total Body Height: 177

            The Competitive Fit (cm)

            Seat tube range c-c: 52.4 – 52.9

            Seat tube range c-t: 54.1 – 54.6

            Top tube length: 57.4 – 57.8

            Stem Length: 11.2 – 11.8

            BB-Saddle Position: 80.7 – 82.7

            Saddle-Handlebar: 53.7 – 54.3

            Saddle Setback: 1.7 – 2.1

            • Oakey  

              nejlíp zajít přímo do RB centra a osedlat buďto na prodejně různý velikosti, nebo líp je přes víkend projet ;)

              Popř. se domluvit s někym z okolí, kdo tohle kolo má a zkusit právě jeho kolo osedlat…

              • Black knives  

                Mně sedí jejich doporučení velikosti. Jsem malý, 174cm, a sedí mi velikost :M". A zkoušel jsem od RB hodně různých rámů. Jen u FR kola, kde jsem si musel vybrat mezi „S“ a „L“, jsem volil „S“.

                • Black knives  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                • blacks1  

                  dostavam se cim dal vic do problemu,

                  prodejce na moji velikost sice doporucil L

                  ale ja tim padem musim koupit i novou vidlici

                  jelikoz na puvodnim kole mam karbonovou rizlou na 183mm

                  podlozky necelych 15mm a predstavec ma 38mm

                  a jak to pocitam tak to pocitam a koukam na geometrii RB CRR ta tam ma v Mku hlavove delku 120 tedy jako moje puvodni kolo

                  a v L uz ale 145mm

                  ja vul ze to rezal, mel jsme tam nechat 5cm navic.

                  podle RB navrhu pisou do 175cm M nad L a kdyz mam 177 tak nevim jeslti neni preci jen lepsi Mko a poupravit sedlo a pripadne predstavec dolu.

                  • Black knives  

                    Pak zohledni svou postavu. Máš krátké, či delší nohy? Když máš poměrově delší nohy,při pořád stejné výšce, bude kratší trup. Takže velikost „M“. A naopak.

                  • muppet  

                    já mám L-ko a délka hlavové trubky je 120

            • cagalam  

              tak za mě určitě M

        • JMT  

          Ano, odchazeji drive, ale zas neni tolik lozisek v cepech…

    • JMT  

      Tak sem teda taky pisu jakozto priznivce teto znacky, uz sem jich par mel, momentalne dragster DH a IQ spokojenost velika :-)

      • Black knives  

        Napiš něco více o tomhle kole.Dík.

        • JMT  

          Je perfektni :-) 12,5 kg

          Co konkretne te zajima ?

          • Black knives  

            Všechno mne zajímá. A spokojený uživatel je vždy výhra. Je to lepší, než tahavá reklama. Lidi se mně ještě pořád ptají na ledacos, ale už jsem mimo, už to tak nesleduju, co se kde šustne.

            • JMT  

              No urcite bych napsal ze me hrozne prekvapilo jak se to minimalne krouti do strany, speedster se kroutil o dost vic. (nemereno-pouze od oka) ale ten rozdil je fakt velkej a hrozne me prekvapil a taky je prosti speedsteru lepe vyuzivany zdvih, pri sagu 1/3 chodi paradne na cely zdvih

              • marcus.ss  

                Je to trošku mimo, ale tedka uvažuji taky o RB – http://www.racebike.cz/…/78/crr-base k tomu montují vidli x-fusion enix. Nevíte o ní někdo něco? její cena,funkčnost, srovnani s konkurencí?

                • KAPLIS  

                  Už jsem to psal. Ta vidle v pohodě. Chod je hladký a je dobře seříditelná. Není se čeho bát.

                  • marcus.ss  

                    aha, doved by jsi jí porovnat s konkurencí? Zhruba jakému modelu odpovídá např od rock shoxu? Vůbec nevím jaká je to cenová hladina.

                    • Evilcleaner  

                      tak co jsem vyčetl tak by se váhovou měla podobat rebě a cenou vlastně docela taky. s vidlicí nemám ale žádné zkušenosti a váha a cena samozřejmě vůbec neurčují jak se vidlice bude chovat.

          • KAPLIS  

            Já pořád co to máš za proužky nahoře a to je kvůli brzdy. Má to jiný důvod, než to že jsi měl krátkou hadici?

            • JMT  

              Hlavni duvod je kratka hadice, vedlejsi duvod je strach z proseknuti hadice odletujicim kamenem, ale asi ho prekonam a hadice pujde normalne

          • LUMO  

            Prosim tě zajimalo by mě jak si kolo chová při silničních přesuunech, jestli se při jizdě nehoupe, moc dik za odověd

      • Zdeno Micio  

        Na sezonu bude nový bike a stále nevím pro který se rozhodnout: 1) RB IQ s vlastním designem rámu a osazením dle mého přání, tedy: řazení,brzdy XTR, vidlice Fox RL 100 remote, ráfky Remerx viking, kliky Race Face next SL, karbonové doplňky… a opoti tomu 2) Cannondale scalpel 3 2010. Co byste brali? Pro RB hovoří lepší komponenty a originalita, avšak trošku mám smíšené pocity z té nové koncepce toho rámu, takže opravdu nevím.

    • KAPLIS  

      Pojďme udělat „mini sraz“, kde by se rozlousknul Blackův problém. Kategorie XC – AM. Já bych se třeba docela rád projel po Morávkovém singlu s průvodcem :-). Termín čím dřív tím líp. Třeba tento víkend.

      • khenia  

        Tak to bych se možná i přidal. A rád. Teda jestli bych vám na te bestii stíhal :D

        • Dzordano_Bruno1  

          A nechtěli byste třeba na Šumavu? :D:D To bych se přidal taky a okoukal vaše stroje :))

          • khenia  

            no plánuju nekdy v létě výlet na Šumavu ale tato myšlenka je zatím ve vývoji :)

            • Dzordano_Bruno1  

              Udělat takové celodenní poježdění na Šumavě není špatný:)) Když by měl někdo chuť se přidat byl bych rád:))

              • Oakey  

                A proč ne rovnou víkend? Když se domluví větší grupa, tak se dá vyjednat i sleva na ubytko… ;)

        • Black knives  

          No, jednak jezdím pomalu, protože trail se musí umět užít. Rychlá palba je možná, ale až to znáte. Je to podobné, jako u DH trati. Poprvé taky jen najíždíte trať. A pak se dá přidat. Ovšem, za Leo Máchou(šéf DH Brutal Team) nestíhám po té rovině ani náhodou. Ten na DH kole jede takovou palbu mezi stromy, že kdo neviděl, neuvěří. Já tak zvládnu se max. s ním vyfotit.

          • khenia  

            Doufám, že se Leo neurazí ale vypadá to, jakoby zdovna dostal křeč. :D

      • KRAJIC  

        To není špatný nápad.

      • Black knives  

        Tento víkend vystavuju v Praze nože na Karlově náměstí. Rád však budu dělat průvodce další víkend.

        • KAPLIS  

          Další víkend by to taky šlo, pak už to mám docela našlapané. Tak sobota 17.4 tam někde u vás? Rád poznám nové trasy a lidi kteří fandí RB.

          • Black knives  

            18.4. chci jet do Rychleb, tak snad to klapne. Ještě vyčarovat počasí, a budu doufat, že manželka nebude nepříčetná, že zmizím na oba dny z víkendu na kolo.

            • KAPLIS  

              Tak se můžeme srazit i tam. Mně to výjde nastejno. Tam jsem taky nebyl. Chce to jen domluvit termín a místo. A kdo bude mít čas, chuť a bude poblíž, tak se přidá. Zabajkujem, pokecáme a pojedem dom. Napiš variantu, která se ti hodí víc, ostatní klidně taky a třeba zítra dáme termín a místo dohromady.

              • Black knives  

                Pro mně jsou lepší ty Rychleby. Jsem domluvený na ten terním už s více lidma. A je to tam skvělé, byl jsem tam už pětkrát.

      • JMT  

        RB, jednoznacne. Kvuli jejich pristupu :-)

      • pepe19  

        Až to budu mít doma a pojízdné,rád se přidám…nejel jsi v neděli přes Mokřinky?Nějaké Iq a Monster mi profičeli okolo chaty a já chudák musel hrabat listí :-(

        • KAPLIS  

          Tak daleko jsem nebyl. Teda aspoň myslím. Jinak kdy čekáš přírůstek?

          • pepe19  

            V polovině dubna…takže už jsem v toužebném očekávání.

            Chatu mám pod Holubicí,někdy můžem vymyslet něco i tam.

            Objedem Hartu,Kružberk a večer posedíme.

            • KAPLIS  

              Paráda. Super nabídka. Až budeš mít kolo, tak do toho půjdu. Jinak polovina dubna už skoro je…

              • Black knives  

                Platí ty Rychleby? Těším se. Budeš mít s sebou IQ?

                • Black knives  

                  Je tam krásně.

                  • KAPLIS  

                    Zkusím sehnat ještě někoho do auta a pak bych jel. Tak jestli má někdo zájem, nebo pojede přes Opavu a má volný flek, tak ať dá vědět. IQ samo bude a pokud by to klaplo, tak by se dala pořešit i testovačka.

                    • Black knives  

                      No, když Bartoszovi řekneš, že mu to kolo oroštuju já, tož ti ho nepučí…Ale rád bych na něm jel. A jak to půjde, přijeď na moje traily, už jsou super. Tohle je fotka stará hodinu, právě jsem přijel z kola.

                  • Qeex  

                    K tomu bílému dragsteru se hlásím, s trochou štěstí o vikendu hodím fotky finálového setupu a ne tohoto narychlo složeného. A do rychleb se taky pravděpodobně mrknu na otvíračku.

                • KAPLIS  

                  Tak Rychleby nejedu. Mám větší problém než parťáka na cestování. Nemám totiž kolo :-).Prodáno. A testovačka je na víkend půjčená. Tak to nechám na dobu až bude něco nového.

                  • Black knives  

                    Tak včera jsem si na chvíli půjčil nové RB IQ od Kaplise. Má to teda vyšperkované, na XTR sadě, Fox hejblátka, a váha neskutečných 11kg. Je to jak pírko. Chlapi si mně našli v hlubokém lese, kde schován před civilizací(čti 30 metrů za baráky…)jsem kutil nový singltrek. A tak jsem si to kolo projel. A v přímé konfrontaci s mým Specialized XC Expert.

                    Takže..

                    RB už nemá tak nízko střed šlapání, který mně štval. XC kolo není DH, a nízký střed není dobrý nápad. Vyřešeno. Pak mně štval silniční přesmyk, už je tam normální přesmyk, bez problémů. Tuhost do stran příkladná. Hlavové složení, jeho úhel-mírně neklidné, typicky XC styl současných kol v Evropě. Trochu více mi sedí položenější úhly US stylu kol. Projev zadního hlumení je příkladný. Můj Spešl v každé díře jakoby zakopává(zasraní amíci nakecají, jak to nemají úžasné, RB je lepší) na RB tím že je to jednočep, neláme se to pod tím FSR, a přejezd překážky je plynulý, jako by zaoblený. Tím jsem byl nadšen. Kaplis trochu nechápal, jak málo mi stačí na projetí, ale já jsem prostě postižený strojař, a věčný nespokojenec se vším. A tady jsem byl velmi spokojen.Kolem rámových trubek je i dost místa na bahno, tak taky jeden z nešvarů některých RB odstraněn.

                    Závěr-mít peníze, chci jej jako svou další hračku.

                    Ovšem, RB IQ6 je zase zcela jiné geometrií, tak tam bych také rád někdy měl možnost vyzkošet, jak se chová.

                    • Lišák  

                      Projev zadního hlumení je příkladný

                      a přejezd překážky je plynulý, jako by zaoblený

                      Chtěl bych se zeptat, jestli si nepamatuješ, jaké má Kaplis na tlumiči interní nastavení. Přesně tak, jak popisuješ, bych chtěl, aby se chovalo i moje kolo, ovšem realita je jiná.

                      Moje váha 80kg v „plné cyklistické“, tlak 120psi, expanzní tlumení „M“ – úplně otevřeno. BV 175psi (ovšem v RB ho asi přifouknuli), VT „F“. Při včerejší hodně terénní jízdě jsem dostal tlumič na 40mm z 63. A to mám větší sag, než bych chtěl-ideální by byl tlak 130psi, ovšem potom bych měl totálně necitlivou mrchu. Vždycky při přejezdu překážky dostanu napřed kopanec a pak se stavba zhoupne.

                      Určitě budu nechávat tlumič přenastavit, tak zatím sonduji, kdo jaké nastavení používá. Jsem v kontaktu s PH a řešíme to.

                      • Black knives  

                        Tak to dej dotaz přímo na Kaplise. Jen vím, že tam měl 130 psi, ale na mou váhu se foukalo 160psi. Mám přes sto kilo, bohužel. Nastavení jsem si nepoznamenal. Ale pamatuji se, že mi říkal, že už na tom kole bylo několik tlumičů, a pokaždé se to kolo najednou chovalo zcela jinak. Na tlumiči velmi záleží, jasná věc.

                      • KAPLIS  

                        Tlumič mám standartní RP 23 bez úprav. Označen je přesně jako ten tvůj. Foukám 125–130 při váze asi 77kg. Tlumič rozhodně nekope a chodí asi 55mm zdvihu.

                    • Black knives  

                      Tady je z toho fotka.

        • Black knives  

          Do Jezdkovic to autem jedu 1.40. hodiny. Takže, v pohodě to nemáte Opaváci daleko.

      • XC-biker1  

        Já jsem pro :) Určitě bych se přidal kdyby mi to vyšlo :)

    • blacks1  

      prave potvrzena objednavka, vitam mezi vas

    • Aldamore  

      Taky jsem velmi spokojený s rámem RB Monster AM. Perfektní hravost a ovladatelnost, tam kde jsem na HT končil, tak teprve začíná pořádná zábava.

    • DejvGSR  

      Tak se také hlásím do klubu. Včera jsem dodělal svoje po velmi dlouhé době vysněné kolo RB IQ. Dneska jsem ještě ladil přehazování předek-zadek a nášlapy. No a bohužel musím se vrátit opět k bakalářské práci. Snad příští víkend se pořádně projedu. Jinak jsem měl IQ na podzim loňského roku půjčený a vzhledem k tomu, že to byl můj první full, byl jsem z kola nadšený. Na to moje ježdění ideální náčiní. A vypadá i dost bytelně , žádný titěrný přepákování ale kus pořádného materiálu. To by mohlo i něcovydržet.

    • garretx  

      Nemáte náhodou někdo nějaký zákulisní informace o tom jak bude vypadat IQ 8? Jestli to bude nějaký fungl nový rám, nebo přepracovaný IQ 6? Původně ten rám měl být na jejich stránkách představen koncem března, ale bohužel datum posunuli až na průběh května :-(

      A náhodou nějaký vlastník nového IQ 6 tu není?

    • blacks1  

      tak nejak si hraju s barvickama, fotoshop s fotkou ramu,

      ram bude cernej kola maji cervene samolepky, sedlo cerno bilo cervene

      a bojim se ze bile nebo cervene bowdeny budou jako pest na oko,

      • pete_ax  

        bile bovdeny muzes videt na mem stroji, se koukni… jako pest na oko mi neprijdou :o)))

    • vili  

      Tak už su taky v klubu :)

      • cagalam  

        a jak se ti líbí ty černé pásky na horní rámovce?!

        • vili  

          nelíbí vůbec, ale chtěl jsem se jet project a nic jinýho doma nebylo. Jak to máte chycený vy? Chtěl bych nějaký spolehlivý, jednoduchý a elegantní řešení… btw je tam ještě více nedodělávek…

          • cagalam  

            hadici mám uchycenou v navářkách pro to určených+malý plastový úchyt přilepený k rámovce :-)

            • vili  

              Teď jsem našel nějaký možnosti v histerii. Taky to vidím na podobou kombinaci jak máš ty, akorát ten prostřední přilepovací si představuju trošku menší :-)

              Něco jako:

              http://www.global-sport.cz/…206–163.html

              A co máš za redukci v těch navářkách? Jsou o dost větší než je průměr hadice…

              • cagalam  

                tu redukci jsem dostal spolu s rámem, nacvakne se to na hadici a vsune do navářky a hadice drží a ani se nehne!

      • Palec  

        Dneska jsem tě potkal na Šmelcovně. Říkal jsem si, že tohle červený CRX-ko už jsem někde viděl:)

        Po dnešních 110km se mi už ani tohle vlákno hledat nechtělo, ale přemohl jsem se:)

        • vili  

          jj to je možný, byl sem tam se psem a bandou filosofů. Kromě psa toho měli všichni plný brejle :-)

          btw. zahlídl sem tam ještě nějaký černý crx

    • bóďa  

      Ahoj všichni, pečlivě jsem si pročetl vaše vlákno a ještě pečlivěji prohlédl fotky biků. Nádhera. Utvrdil jsem se v tom, že chci RB. Teď mám 100 mm ful (viz profil), ale asi už jsem došel na jeho hranice možností a chtěl bych vyšší zdvihy a lepší žehličku (už nejsem nejmladší :-) ). Monster AM 09 by bylo moc krásný, aspoň rám, ale to už bude asi pasé (k mojí velké lítosti)takže zůstává IQ 6. IQ se 120 mm mi přijde jako skoro to samé co mám teď.

      Hlavně bude to moje jediné kolo, nejsem žádnej chrt, ale spíš výletník. Tak bych chtěl na něm i někam dojet a dost často se nevyhnu asfaltu (brr :-) ). Jsem Budějčák a jen cesta z města chvíli trvá. Taky ho chci používat na cestu do práce, 10 km tam a 10 zpět (zpátky naštěstí aspoň kus lesem).

      Tak se chci zeptat nejpovolanějších, jestli je to natollik univerzální bike, abych na něm dojel ráno do rachoty a odpoledne se vyblbnul v lese. A abych na asfaltu nenechal plíce hned vedle nohou.

      Předem děkuji za odpovědi. Fakt máte krásný biky. Závist :-))

      • bóďa  

        jo ještě v jednom shopu maj Monster v geometrii 08 a starší bez zprohýbané spodní trubky. Co říkáte na něj? Díky

        • JMT  

          ne to fakt ne, geometrie a vaha spis na skakani nebo „freeride“.Pri­telkyne mam na tom ramo postaveny holcici dh, na vyjizdky to fakt neni-zkousel sem to. Zas treba na skokach nebo na bikrosce super

          • bóďa  

            Myslel jsem si to. No co se dá dělat :-(.

            • JMT  

              Da se delat to ze koupis IQ :-)

            • Karlos009  

              Já bych se těch vyjížděk nebál. Se vzduchovým tlumičem, nějakými rychlejšími plášti a lehčími komponenty. Po rovině to upaluje dobře, i po asfaltu, jenom nepočítej s nějakým závoděním a do proudkých kopců je potřeba dát malý převodík a trpělivě ho vyšlapat. Na courání krajinou je to úplně v pohodě. Jiná otázka ovšem je, jestli na to courání krajinou potřebuješ takovou motorku. :-)

              • bóďa  

                Měl bych něco, co jiný nemaj! Haha. Ne vážně, začal jsem se rozhlížet po novým kole, hlavně tady na B-F :-) a po netu. Prostě bych chtěl vyšší zdvihy a do 140 mm max. a peněz taky není nazbyt (ach jo) a chci český bike a to mi moc možností nedává (SUP a Author se mi nelíbí).

                • dancing dog  

                  No, taky bych rozhodně Monstera se nebál, mám ve předu 120–160mm, jezdím 140mm často, vzadu 140mm, kolo není nejlehčí, ale jezdí se v pohodě, pokud teda nejsi chrt a tepař…

                  Je to RB Monster AM a na proplutí čímkoliv je super, ale chápu, že lehká holka na tom má DH .-)

                  Uvažuju o prodeji, těch kol se mi nějak nahromadilo moc a za mě se stává čímdáltímvíc takovej výletník, kterýmu stačí cross a HT…

                • Manas  

                  Mam 160mm a libuju si i na vyjizdkach. Pokud nejedes s nekym kdo te fakt zene tak na tom v pohode das 80km a jeste si uzijes sjezdy :-)

                  • bóďa  

                    Taky si myslím, rozhodně se nepovažuju za odborníka. Jen mám už něco málo odježděno. Teď už jen malej porblém, kde sehnat a nekrást :-)

              • JMT  

                Ano, i na DH boxstera lze nazout slicky, lehky 58 riditka a jezdit s nim po cyklostezce. Nechapu ovsem proc takovyho kockopsa stavet, kdyz se da postavit daleko rozumnejsi kombinace.

                • bóďa  

                  To v žádným případě nechci. Ale čím dál častěji se dostávám do situací, kdy je stovka málo. Když jedu s kámošem, který má Coilera, tak on sviští terénem a já kličkuju jako zajíc, abych projel. Tak jsem si řekl, že to chce změnu.

                  • JMT  

                    Uplne uprimne, to chce zmenu-to se chce naucit jezdit

                    • bóďa  

                      No jo no, aspoň už rozeznám řídítka od pedálů :-D. Ale pohodlí je pohodlí.

      • JMT  

        IQ je super, paradne jede a v terenu ti zdvih nepomuze kdyz to neni v rukach. Nevidim tedy duvod proc na jezdeni bez lanovky tahat vetsi zdvih nez ten nejmensi :-)

        • bóďa  

          Souhlas, taky si myslím, že 150ka už je moc. Aspoň pro mne. Jako ideál bych právě viděl 130ku na předku a 140ku pod zadkem. Aby to fajn žehlilo a dalo se na tom taky někam dojet. Jen si myslím, že měnit 100 za 120 nebude mít velký přínos. Rozhodně nechci nijak pohanět IQ.

          • JMT  

            Vymenil jsem speedstera (100mm) za IQ (120mm) a byl to veliky krok dopredu. Jako nerikam ze to treba nemuze byt daleko modernejsim tlumicem (na speedsteru sem mel RP3) ale to iq opravdu jede a v terenu chodi velmi pekne.

            • bóďa  

              Já mám GT ID XC z roku 2005 a taky s RP 3. Ale Monster se mi prostě móóóc líbí :-)). Takový bike jen tak někde nevidíš, aspoň tady v mém okolí.

          • fousek  

            Nenechal bych se ukecat do 120mm zdvihu. Pokud IQ 6 jede tak jak rikaj (cemuz moc neverim) tak 150mm je krasnej maratonskej zdvih. Kola se 120mm zdvihama jsou tezky i kvuli vidlicim takze na chrceni nic moc. A na normalni jezdeni, kde se najde obcas nejakej rozbitej sjezd je to malo a vahova uspora oproti 140mm+ kolum neni vesmes zadna, protoze vidlice se 120mm a 140mm maj rozdil tak 100g nebo taky nic. Ramy vpodstate to samy.

            Takze kdyz to prezenu tak 140–150mm tezsi o 300g a rozdil zdvihu 20–30mm mi prijde vyhodnejsi, ovsem ma to par podminek, chce to vzdycky vybirat z vice vyrobcu a zvolit vyhovujici zadni stavbu. Pokud je clovek svazanej jednou firmou tak ma dost tezkej vyber.

            • JMT  

              A k cemu 150 mm ? na kole ktere pouzivam bez lanovky by mi stacilo i 80 mm…

              • fousek  

                Jo na silnicku je to optimalni zdvih, ale 100mm by taky nezaskodilo.

                Nevim co mate okolo Prahy, ale my tady okolo Jinec mame i vetsi prekazky nez je 100mm. Ona staci jedna korenova pasaz a mas tech tvejch 110mm pouzitelnyho zdvihu zatluceno a ten posledni centak to je vpodstate doraz aby si nedochujil tlumic. Tajze tam kde 150mm ma jeste obcas kontakt s povrchem tam 120mm (v tvem pripade treba tech 80mm) lita vzduchem a obcas kdyz nahodou dopadne do diry pred prekazkou, tak te to pekne nakopne, mozna jeste o neco vic nez na pevnaku:-)

                • JMT  

                  Jako nevim co maj kolem Prahy, ale u Berouna a na brdech (ano i do Jincu to mam kousek) mi prijde ze o zdvihu to neni :-)

                  • fousek  

                    Co ze ty si ted v Beroune? No tak to prijed nekdy do Jinec a predvedu ti jak to o zdvihu je:-)

                  • JMT  

                    Btw jedes k Brozakovi na kemp ? AM ? Docela rad bych podiskutoval na tema „velikost zdvihu na jezdeni bez lana“. Nechci se hadat, ale fakt mi pride ze vysoky zdvihy sou k nicemu. Kamarad mel ransoma, sice 160mm ale chodilo to „min“ nez speedster. K cemu sou takovy stroje ? He ? A vic nez zdvih me limituje velikost ramu. Kde sem zas potreboval uchovat velikost takovou abych mohl na kopec i vyjet…

                    • MlokCZ  

                      Třeba proto, aby to nějak zvládlo i mírně větší překážku. Přejet to samozřejmě dokážeš na čemkoliv, ale jak…

                      Ani 140mm zdvihový full nedokáže 100% vyžehlit překážku o výšce 6,5cm (cihla) v 30km/h rychlosti.

                      80mm zdvihu zcela nevyžehlí naprosto nic.

                      140–150mm dobře fungujícího zdvihu je chováním v běžné kořenové pasáži někde úplně jinde než dobře fungujících 100mm. O tomhle je to nejvíc, tedy běžné XC, rozbitější pasáž, kde normálně se jede a šlape v sedle. Tady je rozdíl v chování obrovský.

                      A v tomhle využiju ten vyšší zdvih pořádně v podstatě na každé vyjížďce a vůbec se nemusí jezdit nějaké technicky náročné věci.

                      A naopak mimo rozbitější pasáže, třeba na pěkné cestě mi ten vyšší zdvih oproti tomu nižšímu nijak znatelně neomezuje.

                      Samozřejmě to není o limitování, i na tom nižším zdvihu to dáš.

                      A pokud se vybere vhodná stavba, co jde dobře za pedálem, tak je minimální rozdíl v tom jak to jede.

                      Vidím to tedy zcela stejně jako fousek, proč vůbec ten nižší zdvih, pokud to není na závody?

                      Samozřejmě zdvih není všechno a pokud systém dobře nefunguje, tak to zdvih nezachrání.

                      • JMT  

                        Takze shrneme-li to, vysoky zdvih je dobry pro lidi co vubec neumej jezdit a nehodlaj s tim nic delat. Kdyz prijde prekazka tak to rozhulim a narvu to do ni. Jako je fakt ze bunnyhop je zbytecne jednoduchy reseni problemu, navic kdyz ten koren preskocim tak bych sebou nemusel zbylich 80km tahat zbytecny zdvih a to by byla skoda, nenalozit si zejo :-)

                        P.s. Mozna me poznamenalo DH, Proti 200/200 dh naladenyho zdvihu mi neprijde rozdil mezi 120 a 150 v nicem jinym nez ve vaze.

                        • fousek  

                          Je dost mozny ze neumim jezdit, ale zas 90% lidi co maj 120mm fully budu krasne stihat na mym 170mm fullovy kdekoliv vcetne asfaltu, tak proc bych se mel kodrcat na naky skoro silnicce?

                          Jak rikam vyhrad si den, prijed do Jinec a na konci dne bych se moc divil kdyby si dokazal dat bunny hopa pres 20cm kladu. Jinak mas samozrejme pravdu 150mm je jeste nic moc, takovej Liteville 901 se svejma 200mm zdvihu bude to pravy XC

                          • JMT  

                            Ted sem se podival k tobe do profilu, to xc kolo je ten ReignX ?

                            Ale do Jinec bych prijel rad, kdyz mi tam ukazes naky vychytavky. Ted o vikendu se jede plesivecka drzka ne ?

                            • fousek  

                              jj v nedeli, ja Xko pouzivam na vse, GT je na svuj zdvih tezky a ani moc nejede, ted mam Xko na podobny vaze co je GT v serii a jede a funguje o level jinde

                        • MlokCZ  

                          To myslíš vážně to co jsi napsal? Je tam sice smajlík, ale i tak…

                          Já tedy nevím jak ty, já si ale pod slovem rozbitý terén představím něco úplně jiného než jednu větší samotnou překážku. Jednu překážku vždy můžeš skočit a i když to jezdec třeba neumí (je třeba pro jeho skok moc vysoká), tak vždy může jen zvednout přední kolo a pak zadní nadlehčit (pokud tedy není ta překážka moc vysoká na to, aby tam bez skoku nechal převodník). Navíc když je moc vysoká na jeho skok, tak stejně ani nejde prostě sedět a v plné rychlosti do ní napálit ani na 150mm fullu.

                          Já se tu ale bavím o rozbité pasáži, tzn. překážky vůbec nemusí být nijak extra vysoké, ale hlavně je to souvisle rozbitá cesta, tedy třeba souvislá kořenová pasáž, kořeny všude. Asi těžko budeš ty kořeny skákat, když je to souvislé kořenové polo a kořeny jsou všude (tedy prvních pár skočit a dopadnout na ty další postrádá smysl).

                          Taková pasáž se dá samozřejmě projet i na HT, ale jak jsem psal, pak to stojí hrozně sil, nemůžeš už sedět v sedle. Takže nejen že jedu pomaleji, ale ještě mi to stojí více sil.

                          A já to bral pro větší rozdíl, tedy chrtích 100mm x pohodových 150mm. 120mm x 150mm je už samozřejmě rozdíl menší (zvlášť pokud to budou dva srovnatelné systémy), ovšem v tomto případě je minimální rozdíl i ve váze (nemusí být třeba dokonce žádný).

                          Ale i tak třeba Reba na 120mm je oproti Talasu (ještě 140mm verze) pořád znát jako dost velký rozdíl.

                        • fousek  

                          Me bunnyhop jednoduchy reseni neprijde, kdyz uz jedes treba 50. km a mas nasoupano treba 2000m tak me osobne nejrajcuje myslenka ze bych si pred tou kladou zastavil, sundal sedacu a zas se rozjel a z vypeti poslednich sil preskakovat bunnyhopem tu prekazku. Prijde mi o dost jednodussi lehce prizvednout predni kolo a nazdar klado.

                          Ale ja jsem ten co nemumi jezdit. Na druhou stranu i na tom tezkym hovadu co jezdim dokazu nebrzdit 90% lidi co maj ty stroje od 0–120mm zdvihu.

                          Tady nekde uvadis ze IQcko mas na 12,5kg, hmm a co takhle Blur LT na 12,2kg? Proc vozit 300g navic a jeste k tomu mit o 20mm min zdvihu? O tom jestli jede IQ lip nez Blur muzem polemizovat, ale ja si vsadim na Blura.

                          • JMT  

                            IQ-cele kolo za 50

                            Blur-Koupis za 50 aspon ram ?

                            Za rozpocet 12 kg blura muzes poridit mnohem lehci kolo se zdvihem 100mm

                            • fousek  

                              No jo ale zas 100mm fulla s vahou pod 10kg nemuzes nakrmit jako toho Blura

                              Tak jinej priklad Spesl Enduro 09 vaha 13,5kg za vyprodejovejch 50t.

                              • kesu  

                                no jo ale spesl enduro se prece nemuze s necim tak uzasnym jako je RB vubec srovnavat.RB a nejlip speedster je proste nejlepsi i kdyby se postavili ve speslu na hlavu.

                                A i kdyby stal spesl polovinu,vazil ctvrtinu a fungoval lepe (to je teda rouhani protoze nemuze nic fungovat lepe nez speedster) tak by byl porad horsi protoze nema nalepku RB.

                                :-))))

                        • Karlos009  

                          Jojo, to si ještě pamatuju tyhle módní výstřelky, odpružený vidlice byly pro ty co neumí jezdit (a kazily geometrii), kotoučovky pro ty co moc brzdí a zadní odpružení pro pupkatý strejdy. A vidíš, nic se nakonec neprosadilo, jezdíme přece všichni na pevných kolech s cantilevrama. :-)

                          • Tomínos  

                            No podle fotky v profilu bych tomu i věřil, vypadáš tam jako dost ortodoxní bajker :-)

                    • fousek  

                      Jeste nevim, ale mozna jo. V kazdym pripade pojedu AM, je to pro me lepsi, neni odreny kolo, ve vyjezdech si krasne odpocinou ruce, vetsinou se nestane ze bych nakyho blazna na HT za sebou brzdil, proste pro me je AM skupina vic na pohodu a i sem min unavenej nez z FR skupiny.

                      Mi proste prijde ze malej zdvih se o velky kameny zasekava a zpomaluje a nic s tim neudelas, dupat do toho nejde, protoze i kdyby si to dokazal tak by si ukrutne dodrbal pedaly a kliky, velkej zdvih to prejede jak prd. Samozrejme zalezi na velikosti kamenu (prekazek). Na Plesivci zpomali i 170mm zdvihu.

                    • kesu  

                      No jo on ten tvuj speedster taky chodil min nez spesl enduro atd. Ja fakt nevim odkud se ta tvoje RB demagogie bere:-)))

                      • kesu  

                        vic pochopitelne protoze speedster byl nejvic ze vseho.

                        • JMT  

                          Spesl chodil dost, ale zas vubec nejel. Ale ransom jako sorry, ale to byl fakt hybrydni nesmysl, nefunkcni zadni odpruzeni v kombinaci s 1,9 pneu nahulenejma na max…

                          • kesu  

                            tenkrat si tvrdil i o speslu ze vubec nefunguje,ty ses ztracenej clovek.. :-)))))

                • Manas  

                  no nevim. Fakt to o zdvihu neni pokud to nejak slusne kocirujes. Vem si Jecnaka a co si da na celopevnym kole to prumernej jezdec na fullu neda.

                  I na Jamisu se 90mm zdvihu sem nemel vetsi problem uject lidem se mnohem vetsim zdvihem. Ne nadarmo se rika, ze nejvetsi zdvih jsou tvoje ruce a nohy.

                  • fousek  

                    V rozbitim terenu nema Jecnak na pevnaku zadnou sanci. Vim jak jezdite oba dva a i vim jak vypada rozbitej teren.

                    To ze me Jecnak na Kokorinsku natre temer kde si o to reknu je sice fakt, ale tam tech rozbitejch veci moc neni, snad jen takovy ty vymlety dreveny schody a tam me Jecnak brzdil.

                  • MlokCZ  

                    Ale přeci ten zdvih není o tom, co kdo dá, to samozřejmě je především o technice jezdce a zdvih to u jezdce bez techniky nezachrání (i když trošku pomůže).

                    Ale je to o tom jakým způsobem projedeš tu rozbitou pasáž. S vyšším zdvihem prostě sedíš, šlapeš a letíš.

                    S nižším už to moc nejde a na HT už vůbec ne. Ono samozřejmě lze jet takovým tím stylem, že na sedle vlastně už nesedím, jsem těsně nad a v rámci šlapání i pružím nohama.

                    To je ale fyzicky hrozně náročné.

                    A když chceš srovnávat jak je rychlé které kolo a kde, tak musíš vždy ideálně pro stejného jezdce nebo aspoň pro jezdce z cca stejnou výkonností a technikou.

                    V partě s těmi, co jezdí ± nastejno se mnou, tak jediná situace, kde jim dokážu hodně ujet jsou právě rozbité pasáže, když jedu na vyšším zdvihu. Je fakt, že oni na HT, ale když to samé jedu na svojem chrtím fullu, tak jsem taky pomalejší.

                    • Dzordano_Bruno1  

                      Mně přijde, že polovina lidí ve skutečnosti sedí jen u BF a nejezdí na biku, protože to jina není možný.

                      Pokud si vzpomenu na projížďku, kdy byl sjezd z kopce – pořád kořen a kořen, šutr velikosti cihly a další tuny kořenů + nějaký skok maličký. Můžu říct, že jsem dojel dolů a myslel jsem že umřu. Neskutečná unava celýho těla, vyklepaný nohy a ruce taky moc nekomunikovaly. Takže v těchto úsecích bych se nebál tvrdit, že zdvih je potřeba nejvíc, protože člověk nebude rozsekanej jako prase.

                      Na XC vidím aspoň 120vzadu a 100–120 vepředu, aby člověk měl pěkný pojezd a nemusel umírat.. S Mlokem souhlasím..

                      Na fullu jsou tyhle pasáže neskutečný rychle sjetý a bez zničení těla. na HT člověk jede krokem, aby ho kolo nevykoplo.

                      • Manas  

                        Ano, sedim na zadku u BF a nejezdim. Nicmene mam za sebou dost DH zavodu na pevnaku i na sjezdaku a vim co rikam. Jenze ja asi mam proste jiny styl jezdeni, me to tak vyhovuje se s tim poprat protoze se naucis neco jinyho nez jen to cpat rovne dopredu. I v tom blbym hodne sutrovatym terenu jsou proste mista kde se da odrazit, projet po zadnim, jet jinak. A da se to vsechno i se sedlem nahore.

                        Taky hodne dela fyzicka. ono naslapano muzes mit dost, ale pokud mas ruce jak paratka tak toho moc neudrzis.

                        Nevim, proste mam na to pohled uplne jinej.

                        • Black knives  

                          Sjezdař si s XC typem nepokecá. To je prostý fakt. Ale kdo chce v XC líp jezdit, je dobré si udělat kámoše sjezadaře s velkou trpělivostí, a jezdit s ním enduro typ výletu. A učit se. Nemusí to být zrovne Hejník, ale ten konkrétně jezdí moc hezky. Jeho jezdecký styl jsem na závodech dost obdivoval. A každému XC jezdci bych doporučil vidět kategorii DH HT naživo, stojíc na trati. Je neuvěřitelné, že ti kluci nejedou o moc pomaleji než zbytek na mašinách se zvihy jak motorka. Normálka sebevrazi na sbíječce.

                        • MlokCZ  

                          Jenže právě s DH závodem se to srovnávat nedá. Je tu ten zásadní rozdíl, že u XC-AM je cílem někam dále dojet a na celou trasu máš nějajký omezený fyzický fond.

                          A ne každý je na tom tak dobře fyzicky jako třeba zmiňovaný jecnak.

                          Já třeba potřebuju v horách vždy šetřit síly, co to jde, abych nebyl odvařenej na ty opravdu zajímavé technické úseky, jinak nejenom, že si je neužiju, ale i pak to zavání pádem (tím myslím na úseku, který bych odpočatý v pohodě dal).

                          A sám moc dobře víš, že u DH je makačka na fyzičku i těch pár minut na trati. Takový styl jízdy nelze přejímat, když máš šlapat třeba 5 hodin.

                          • Manas  

                            Muj cil vyjizdky je dycky dorubat se jak zvire. Tak to mozna leccos vysvetluje ;-)

                            • MlokCZ  

                              Tak to je přesně to, čemu já se vyhýbat jak to jen jde. Jinak bych vůbec nemohl jezdit více dní po sobě.

                              A nebo ještě jinak, nemám problém se odrovnat i během první poloviny delší vyjížďky a to takovým způsobem, že by nedošlo jen k tomu, že bych se mohl v druhé polovině na technické úseky rovnou vykašlat, ale taky bych to nemusel dojet vůbec.

            • Pijer  

              „Kola se 120mm zdvihama jsou tezky i kvuli vidlicim takze na chrceni nic moc.“ – co třeba REBA, těžká a nevhodná na chrcení?

              • MlokCZ  

                U-turnová Reba, co mám na jednom kole váží skoro to samé co Talas co mám na druhé. Bez u-turnu to bude lepší, ale stejně rozdíl nebude ani 200g.

              • fousek  

                jj Reba je tezka. Fox Float pri stejny vaze nabizel 130mm zdvihu.

                • Pijer  

                  ale za dvojnásobnou cenu…

                  • fousek  

                    Tak dobra Manitou Minute je dokonce lehci nez Reba

                    • Pijer  

                      OK, už mlčím ;-)

                      Proč je u  uváděná rozdílná hmotnost pro různé zdvihy?

                      • fousek  

                        Delsi vnitrni nohy a pistnice?

                        • Pijer  

                          Já myslel, že je to stejná vidle a akorát se na ní přidáním nebo ubráním nějakého bezmeku změní zdvih, jako u RS.

                          • fousek  

                            No asi ne, konverze na nizsi zdvih by byla teoreticky mozna, ale na vyssi asi nee.

            • bóďa  

              No já jsem hlavně svázanej financema :-(. Dát 60 klacků za bike prostě nemůžu. Jinak by se mi asi nejvíc líbilo Stereo od Cube.

              • Dzordano_Bruno1  

                60 za kolo je dle mého oka a financí extrém.. Max. 40 bych dal za bike.

                Já šetřím na IQ BASE s krapet upravenýma komponentama s Titan Foxu:)

                • fousek  

                  Taky jsem si myslel ze 60t. za kolo je uplna blbost …

                  A vpodstate je to pravda. Dalo by se rict ze na crossovim kole za nejakejch 10–15t. se da luxusne dojet kamkoliv a kdyz mas techniku tak na nem pojezdis i vsechny celopera. Navic pridana hodnota blatniku a nosice, to z toho kola udela uplne ultimatni stroj na kterym se da jezdit temer kdykoliv a muzes sebou vzit mensi naklad.

    • warps  

      Druhy kola pro dragsteru a zatim spokojenost, uz se tesim na leto na poradne poradeni …

      • warps  

        nevim proc se nenahralo foto

        • gargamel  

          Na tom jezdíš po tý silnici? :-)

          • warps  

            Jak pises a jeste v uplejch hadrech a hlavne moc nejim abych nahodou nemel pri svihu par gramu navic :)

        • khenia  

          je nádherný! Taky jsem o něm uvažoval ale monster byl pro mě dostupnější tak jsem ho vzal. Teď vidím že jsem udělal chybu :( ale nadruhou stranu se memusim tahat s kilem navíc :)

      • mastihuba  

        sem si nikdy nevšim že máte předbarákem takovej pomníček :D

    • onik  

      eště když vidím že tady přispíva petr heinik tak by mně zajímalo zda bude někdy nějaka nová sada komplet oblečení?loni mi někdo psal že na podzim bude nová sada a stale nic,ocenil bych dresy kratasy třeba

      • Petr Heinik  

        Dobrý den, oblečení je v současné době ve stavu, kdy jsou střihy natištěny a pracuje se na sešití. První části kolekce budou k dispozici snad již příští týden nejpozději za 14 dní. Fotky a další informace budou na stránkách jakmile kolekce bude skladem.

        • onik  

          bleskova reakce :) tak se dočkáme,když sem byl v jezdkovich byl v kanclu dres v uci trikoloře což by se mi libilo :) teším se

    • mr.nikdo  

      mohl by prosim nekdo zmerit delku „stangle“, na strankach je to u RB vzdalenost B:1 – u ramu CRR?

      Tedka tam maj zase jiny hodnoty nez pred tydnem, tak bych rad vedel kde je pravda… diky moc

      • Petr Heinik  

        Dobrý den, platné jsou údaje uvedené na stránkách. Ke změně došlo u velikostí S a M, kdy byly vyprodány rámy modelového ročníku 08/09 – v současné době jsou ve výrobě tyto velikosti v modelovém ročníku 010/011, které mají upravenou geometrii.

    • peky  

      Přidám svého „miláška“ RB CR1500… trošku mě mrzí, že se dělá IQčko pouze v bíle barvě, nebo? :D … RBzdar

      • gargamel  

        Jak si na to přišel s tou barvou?

        • peky  

          Nevím co ti na to napsat. Trošičku jsi mě zaskočil. Tušil jsem odpovědi „taky nás mrzí, že všichni objednávají bílou“ atd… ale … no když jíte ty žáby :DDD.

      • Pijer  

        Ze stránek RB:

        "Barva rámu

        Kliknutím na vybranou barvu zobrazíte reálný náhled vámi vybraného barevného provedení.

        Rámy RB je možné dodat v rozsáhlé škále barev, z nichž výše zobrazené tvoří standardní nabídku, která je obsažena v ceně rámu.

        Vyjímkou jsou příplatkové barvy Brutal Finish a Black Finish.

        Rám je možné nastříkat i v jiné barvě, než je standardní nabídka.

        Cena je odvislá od RAL kódu vybrané barvy a rádi Vám ji sdělíme na dotaz, stejně jako její dostupnost."

        • alo  

          realita je však pouze bílá

          • Pijer  

            Chceš tvrdit, že si nemůžeš zvolit barvu?

          • Vilém  

            Jo? me to na strankach RB normalne funguje. Najedu na ram IQ6, klepu na barvicky a barva ramu na fotce se meni.

            • alo  

              já si můžu zvolit barvu,

              ale všichni ostatní si kupují bílou

    • Dzordano_Bruno1  

      Mám také jeden dotaz.

      Nedočetl jsem se na stránkách RB jaký má přesně IQ zdiv oproti IQ6. Rád bych vyjížďky XC, žádné skoky a lítání do oblak, proto bych rád věděl zdvih. 150 na 160 mi budou na asfaltu k ničemu:( :D

    • orgoj.chorchoj  

      Neda mi to abych se nesveril se svoji posledni zkusenosti s RB. Stalo se to na TestFestu ve Svinarich.

      Pri projizdce RRka se pri jizde do kopce (pro ty kteri tam byli kopec od trati smerem na Liten) „odpadla“ leva klika : coz bylo provazene dost bolestivou ranou do kotniku. Po blizsim ohledani kola se ukazalo ze klika nebyla utazena – oba srouby volne – stejne jako hlavko – vule cca 5mm. Celkove pomerne dost „nedbale“ sestavene kolo na to ze jde o firemni prezentaci.

      Dost me takovy pristup od RB zklamal. Nejak mi to nepasuje s tim super pristupem k zakaznikum ktery tu je casto zminovany : Sestavuje RB takhle i kola co prodava?

      • Radek Broz  

        Ne.

      • Petr Heinik  

        Dobrý den, vaše negativní zkušenost s naším servisem mě mrzí.

        Vůle hlavového složení byla zapříčiněna destrukcí ložiska složení, což bylo odhaleno po Vašem upozornění – bohužel jezdec před Vámi kolo vrátil bez jakékoli zmínky o tomto problému, těžko říci kdy a proč k destrukci došlo. V rámci TestFestu, kdy kola jdou takříkajíc z ruky do ruky není příliš prostoru na kompletní prohlídku kola před každým zapůjčením.

        Uvolnění kliky je pro mě záhadou, v kontextu k faktu, že před Vámi na kole jelo cca. 5 lidí a nikdo z nich si na volnou kliku nestěžoval.

        Kola před TestFestem prošla z mého hlediska důkladnou přípravou. Zkušenost ze Svinař je pro mě ponaučením, že ani taková nemusí vždy stačit.

        • Dzordano_Bruno1  

          Osobně si myslím, že takový případ se prostě může stát a taky stane. Neviděl bych v tom nějakou nedbalost. Musíme si taky uvědomit, že lidé se chovají k věcem, co nejsou jejich taky jinak. Kdo ví, co se s tím kolem dělo.. Shrnul bych to jako smůlu pro oba. Pro jezdce a pro RB..

          • Evilcleaner  

            asi tak.

            e.

          • orgoj.chorchoj  

            Nechci se do RB nejak navazet, ale pokud by se takova udalost stala na biku pri sjezdu po te „korenene“ ceste tak se jezdec moh pekne zrakvit :(

            Co se s kolem delo nez si ho bracha pujcil fakt nevim. Ze by nejaka sabotaz od konkurence ?