• Pavel233

    Chci si postavit kolo na rámu kola RB CRR, ale nevím jakou velikost a vmém bydlišti nemám kde vyzkoušet. Měřím 183cm, váha 88kg,do teď jezdím na Author raction 19. Prosím o radu.

    Ještěbych požádal o radu ohledně komponentů? Kupuji si kolo na ježdění pro zábavu, občas nějaký hobby maraton.

    0 0
    • maajkee  

      Vem tu 19ku, bude o malinko delší než ten traction.

      Neuděláš chybu s SLX sadou nebo SRAM X7.

      0 0
    • marapara  

      Jsi tak na hranici. Já mám třeba dlouhé nohy, měřím 185 cm a XLko – 21" je mi akorát. RB CRR má spíš trochu kratší geometrii. Kdybys měl možnost u někoho zkusit, tak je to ideál. Blbé by zase bylo, kdybys 19tku rám zabil dlouhým představcem a hodně vystrčenou sedlovkou.

      0 0
      • maajkee  

        CRR je možná kratší, ale delší než traction. A pokud teď jezdí 19" tak není důvůd kupovat 21" rb.

        0 0
      • Pavel233  

        S tou velikostí to fakt nevím a vyzkoušet nemám kde. Jinak tvé RB je můj vzor i v bílé barvě bude moje. Na tractionu mám vysunutou sedlovku 2cm nad rysku.

        0 0
        • maajkee  

          Foto tvého kola by hodně napovědělo.

          0 0
          • Pavel233  

            Můj Author, měřil jsem ho a jen sedlová trubka je o 0,5cm delší a RB má delší horní trubku o 2cm.

            0 0
            • maajkee  

              No jak je vidět, tak sedlovku nemáš ani nijak extra vytaženou, takže to L – 19 bude u toho RB naprosto v pohodě. Tady máš i celkem dlouhej představec, tak můžeš event. dát pak na RB kratší o něco, to uvídíš až to projedeš.

              0 0
    • Carloss  

      na stránkách RB je i geoška ne? tak si to změř;)

      0 0
      • maajkee  

        Není třeba, Traction efektivní 587mm, RB efektivní 600mm, Pokud mu tedy na Tractionu jakžtakž vyhovuje posez, není třeba rozmýšlet a vzít L 19" RB CRR, XL bude v jeho případě řekl bych nesmysl.

        0 0
        • Vilém  

          Tu delku u authora jsi nasel kde?

          0 0
          • Hroch obojzhivelnyj  

            Ja mam Spirita z r 2000 v 19" a nameril jsem efektivni 595, takze to cca sedi.

            0 0
            • Vilém  

              Ja to prave zkousel najit, protoze v te dobe (2001–2002) mel author pomerne dlouhe geo a udavane cislo mi prislo jako pomerne male, kazdopadne jsem nenasel.

              0 0
              • Hroch obojzhivelnyj  

                Kdyz si vzpomenu, prosmejdim knihovnu jestli nemam katalog z ty doby. Jinak ma ale pomerne nizkou klavovku, 115 mm (ale to je doba pred integrovanym hlavkem) vs 130mm u CRR.

                Nahodou si to pamatuju protoze jsem zrovna resil velikost novyho kola.

                0 0
            • mr.nikdo  

              No nic. Ceklem stare datum :-D

              0 0
          • Pavel233  

            Změřil jsem to.

            0 0
            • Vilém  

              Tu cifru tu psal maajkee, od tebe jsem ji tu nikde nezahledl, stejne tak jsem na maajkeeho reagoval.

              0 0
          • maajkee  

            Nevěděl jsem jaký má tractiona, já bral hodnotu tractiona cca od roku 2006, 2007 od tý doby po letošek se nijak zásadně nezměnila.

            Ten jeho traction bude delší bych řekl.

            Myslím, že měřil vyloženě délku trubky a né efektivní délku, ta bude určitě něco málo přes 600.

            0 0
    • felix.org  

      Mám 181cm a standardně dlouhý nohy i ruce a CRR ve velikosti L.

      0 0
    • bikerenek  

      Mám 184 cm a CRR 19 palců, sedlovka 350 mm má do max vytažení tak 2 cm, představec 100 mm akorát :) jezdím ho 2 měsíce

      0 0
      • Pavel233  

        Sedlovku mám vytaženou 22cm plus sedlo.

        Mám ještě dotaz ohledně osazení, vybral jsem tohle:

        kliky Truvativ Stylo 3.3.team

        přehazovačka SLX RD- M663 SGS shadow dyna-sys

        smyk SLX FD-M661

        řazení SLX SL M660–10 dyna-sys

        brzdy SLX BR M665

        vidlice Epicon RLD 100mm

        kola Mavic crossride 2011 INTL jen píšou, že je ořech na 9,dá se sehnat ořech na 10, nebo to mám dát na 9?

        Děkuji za diskusi a zároveň prosím o pomoc při výběru osazení a jeho komptabilita. Moc všem děkuji.

        0 0
        • Azmir  

          Určitě slušné osazení, určitě bych šel do 10, jinak kola bych možná raději FRM5 a měly by být i na 10, jak je to s cridama to netuším.

          0 0
        • kubad  

          na 9sp ořech pasuje i 10sp kazeta takže to neřeš

          0 0
          • Pavel233  

            Můžete mi někdo napsat jaký má průměr sedlová trubka u RB vnitřní a venkovní? Lze u komponentů co jsem zde popsal hlavně přehazovačky a řazení použít pro 9 a smyk redši s horním úchytem?

            0 0
    • Pavel233  

      Jakou doporučujete vidli?Ten epicon asi nic moc, co tady čtu.

      0 0
      • Evilcleaner  

        epicon od tuning-test.cz nebo rebu, to jsou asi dvě nejpopulárnější kombinace se super poměrem cena/výkon.

        jinak dobře si rozmysli jestli máš pádný důvod kupovat styla kliky. slx jsou mnohem lepší (obecně má shimano lepší kliky). kola se dají pořídit různá, třeba wh-mt65 jsou za stejné peníze jako frm5, o chlup lehčí a hlavně mají full UST ráfky (shodné s xt) takže výhoda bezdušáků určitě stojí za zvážení. hodně lidí je ale odsoudí kvůli konusům, což dle mě není problém pokud je člověk ochoten udělat jednou ročně údržbu.

        jinak bych ti ještě doporučil zvážit jestli skutečně chceš desítku no. a brzdy dej určitě 666

        0 0
        • Pavel233  

          Pro ty kliky nemám žádný důvod, jen vzhled, tu desítku jen zvažuji spíš bude 9, ale nevím aby mi fugovalo řazení a přehazka. Nejsem odborník a tak nechci něco koupit co pak nepůjde vyladit.Ty kola se mi prostě líbí. Brzdy jsem 666 neviděl jsou to slx?

          0 0
          • mr.nikdo  

            Kliky vem SLX. Tusim, ze v dobe, kdyz vysly byly tuzsi jak XT (podle testu)…

            Brzdy

            0 0
            • Pavel233  

              Co znamená na přehazovačce a řazení to DYNA-SYS, není to jen pro 10?

              0 0
            • roud  

              blbost řešit tuhost u klik XT SLX oboje jsem jezdil a rozdíl v tuhosti klik jsem nepozoroval oboj je tuhý až až jinak mnohem víc než tuhost u těhle klik poznáš pak rozdíly v tuhosti mezi převodníkama ale to v žádnym pitomym testu nenajdeš…

              0 0
        • jakub  

          jojo, to je pravda, mrkni na můj profil… jsem sramista do morku kosti (vyjma mé ženy) a kliky mám taky shittmano SLX – jsou super… ideální volba.., měl jsem ai Truvativ Stylo, nebyl s nimi problém… ale ty SLX jsou tak nějak pocitově lepší… vidlu.. doporučuju tu co tam mám… nejdřív jsem na ni nadával, ale pak jsem ji s Tinkem doma na koleni zrepasoval a je to uplně úžasná věc… baví mne…

          0 0
          • jakub  

            ehm aha.. sorry. mám to ještě vyfoceny se stylama.. hodim ti sem foto SLX

            0 0
            • Pavel233  

              Koukám, že máš kol dost. Jezdíš víc Full nebo HT? Hlodá mi i to koupit celopero. Zatím se víc držím HT, ale co jsem vlezl sem tak už nevím čí jsem. Viz vidle a komponenty.

              0 0
              • jakub  

                popravdě, v současné době mám Ht, ale ful v dnešní době je taky oka… nicméně zatím nevidím jeho větší využití, na HT projedu ai to do dám na fullu a myslím, že tí, kdo mne znají vědí, že třeba z kopce si na fullech se mnou moc nezadají (radši mrtvej než druhej), takže až me fakt budou bolet nasračku záda, a doplatím hypotéku, udělám si radost s nějakou fakt echt špiškovou kultovkou což je pro mne třeba Maverick ML8, ale zatím to asi vydržím s HT

                0 0
                • kubad  

                  imho hodně blbý názor, ale z toho vyrosteš :D u mě to bylo asi stejné

                  0 0
                  • maajkee  

                    To není o věku, to je o prachách :D

                    0 0
                    • kubad  

                      zase tolik navíc dnes full nestojí

                      0 0
                      • maajkee  

                        Aby byl lehkej jako HT tak jo.

                        0 0
                        • roud  

                          a aby byl lehčí jak ht tak se pěkně prohneš :O)

                          0 0
                        • Kubas.1  

                          nesmíte furt tak gramařit :-D měl sem 13,5kg HT, teď mám 19kg full, a nestěžuju si, oproti tomu HT je to paráda ;-) a do kopca je větši handicap jedinej převodník, ne váha…

                          0 0
                          • roud  

                            hlavně na xc závodech musí bejt s tím 19kilo fullem opravdu zábava Muuhehe :O)

                            0 0
                            • Kubas.1  

                              kdo říká, že jezdím XC závody :-)

                              0 0
                            • Peslezedirou  

                              Pražskou ligu kdysi objel jeden týpek na sjezďáku. Ale to byla doba, kdy byl sjezďák dnešní AM. :-) Myslím, že jezdil za velointest a sedlal červenou hlínu s klokaní dvojkorunkou, jo to byly časy :-)

                              0 0
          • MirosPikos  

            Taktéž jsem SRAMista a kliky jsem vzal SLX, ale vybíral jsem podle vzhledu a cena mi přišla přiměřená. Víc nekoumám, včera jsem je rozebíral, abych vyčistil a zkontroloval ložiska a všechno v naprostém pořádku…po 3 tisících km. Což mě překvapilo, protože se hodně mluví o tom, že ložiska nic nevydrží a dostane se do nich bordel nebo voda.

            0 0
            • Pavel233  

              Nevím jaký objednat přesmykač pro RB. Je nějaký rozdíl třeba spodní vedení apod. a ještě půměr objímky, rám bude až začátkem prosince, tak to nemůžu měřit.Díky za rady.

              0 0
              • MirosPikos  

                Mám tam SRAM X7 , lanko jde spodem, horní objímka. (přesmyk umí i horem) Průměr si nejsem jistej, řekl bych 34.9 podle sedlový trubky.

                Takhle mi to vyhovuje, víc asi neporadím.

                0 0
              • bikerenek  

                Měl jsem XT se spodní objímkou ze starého biku ale kvůli RB jsem ho šoupl do bazaru a koupil jsem XT horní objímku, protože je dole navařená zásuvka na bowden a starej se tam nevešel (tah lanka spodem)…

                0 0
    • Pavel233  

      Můžete mi prosím vás někdo vysvětlit, jakou přehazovačku? Nevím co znamená : SGS provedení a SG. Díky

      0 0
      • M13  

        SGS – dlouhé ramínko

        SG – střední ramínko

        0 0
    • Pavel233  

      Až budu mít všechno, nepomohl by mi někdo z okolí Jindřichova Hradce se setavením kola? Nemám klíče a hlavně žádnou zkušenost s tímhle středem a brzdami.

      0 0
      • Pavel233  

        Tak nikdo nemá chuť mi pomoct?

        0 0
        • Vilém  

          Spis to vypada, ze chces aby to nekdo udelal nejlip za dekuju:)

          0 0
          • Pavel233  

            No úplně za děkuji ne, ale s rozumnou domluvou. Nemám ani páru kolik to stojí v servise.

            0 0
            • siafu  

              loni – servis v Brně:

              • montáž kola z donesených dílů: 1000 Kč
              • vlepení al vložky hlav. složení (karbonový rám): 200 Kč
              • zkrácení a odvzdušnění hydraulických brzd: 640 Kč
              • materiál (bowden 1.5 m, lanko, nějaký koncovky apod.): 250 Kč

              takže celkem něco přes 2 tisíce, kola byla samozřejmě již zapletená a s plášti, kazeta nasazená, SPD v klikách, řidítka v představci, sedlovka osazená sedlem… takže cena za pouhé sestavení kola 1000 Kč mi přišla vcelku dost ./

              0 0
              • felix.org  

                A to já si myslím, že 1.000,–Kč je v pohodě, ne-li ještě hodně dobrá cena. Bude to práce tak na 2 hodiny, bovdeny musíš pokrátit, seštelovat šaltr a smyk, brzdy, aby neškrtaly, řetěz zkrátit atd.

                0 0
                • siafu  

                  no v jiným servisu mi letos počítali cenu za montáž pevné vidlice 150 Kč – když si představím, že musím sundat původní vidlici, dát tam novou, poměřit sloupek, uřezat, nasadit ježka a dát to znovu do kupy, tak 1000 Kč za montáž řetězu, klik, bowdenů, seřízení řazení a dalších jednoduchých úkonů (montáž komponentů na řidítka, nasazení kol, seřízení hlav. složení apod.) mi k tomu přijde jako nepoměr – s novou vidlicí se podle mě těch 30 minut drbat bude a možná i déle (?)

                  seřízení brzd beru, že je v ceně odvzdušnění a i kdyby nebylo, tak si nemyslím, že to mechanikovi, který něco takového dělá snad denně, zabere nějak moc času – podobně seřízení řazení – pro mechanika to musí být otázka pár minut

                  0 0
              • jakub  

                mazec…ja to delam, paac me bavi se v tom vrtat zadaco, nicmene to mas asi trochu z ruky..

                0 0
              • maajkee  

                zkrácení a odvzdušnění hydraulických brzd: 640 Kč

                To je dobrá pálka.

                0 0
                • felix.org  

                  Výměna brzdové hadice za delší u zadní brzdy a její odvzdušnění v servisu v Brně 700,–Kč vč. materiálu. Taky jsem celkem koukal :-)

                  0 0
                  • Kubas.1  

                    kde v Brně? potřebuju odvzdušnit a dolít obě brzdy, a přemýšlím kam to dát…Hanák?

                    0 0
                    • felix.org  

                      Jo, Hanák.

                      0 0
                      • Kubas.1  

                        a kolik tak mohla stát ta samotná hadice? myslel sem, že to teda bude levnější :-(

                        0 0
                        • felix.org  

                          Asi 300,–.

                          0 0
                          • Kubas.1  

                            takže 4 kila za nalití a odvzdušnění jedné brzdy? to je celkem pálka…myslel sem, že za obě dám tak 300 :-(

                            0 0
                            • mr.nikdo  

                              Tak si to udelej doma a mas to za material ;)

                              0 0
                              • Kubas.1  

                                dokud sem měl Avidy tak to šlo ,brácha měl doma brzdovou kapalinu do motorky, ale teďka nemám žádnej minerální olej ani žádný nářadíčko k tomu

                                0 0
                                • mr.nikdo  

                                  Naradicko: klic cislo 8. Nejaka hadicka (ja prasacky pouzil hadicku ze stare pumpicky na kolo). Nejaka nadoba (na netu je dokonce i jen sacek). Pripojeni k internetu (www.ivelo.cz). A nic vic…

                                  Olej: Kdyz nechces kupovat ten litr do Citroena, tak koupis za cca 200,– 100 ml a mas to na dlouha leta.

                                  Zvladla to i cvicena opice jako ja ;-)

                                  0 0
                                  • maajkee  

                                    100ml na dlouhá léta? :) To asi ne :)

                                    0 0
                                    • mr.nikdo  

                                      Tak pokud nedela kola jak ty ;-)

                                      A jen si jednou za cas odvzdusni svoje, tak mu to musi vydrzet dlouho. Nebo se mylim?

                                      0 0
                                      • maajkee  

                                        A to je fakt, pokud nebude nikdy plnit znova celou brzdu, tak to nějakou dobu vydrží no :)

                                        0 0
        • MirosPikos  

          Sám bys to nezvládl? Udělalo by ti to pak větší radost a navíc bys byl časem samostatnej, kdyby se náhodou s kolem něco stalo. Já na tom nejsem zrovna teď časově moc dobře a navíc jsem z Budějovic. Jinak bych ti klidně pomohl…

          0 0
          • Pavel233  

            Tak něco zvládnu, spíš ten střed a brzdy? jinak si myslím, že to půjde. Hlavové složení mám ložiska, tak tam se nic snad nešteluje? Když tak bych k tobě do Č.B. zajel.

            Rád bych viděl tvé RB, kde jsou fotky?

            0 0
            • marapara  

              Můžeš se podívat na mého krasavce :)

              http://www.bike-forum.cz/…l-10631.html

              0 0
              • marapara  

                Jen ty kola už nejsou aktuální, nedávno jsem nasadil Fulcrumy Red Metal 5.

                0 0
              • roud  

                přemejšlím zda ta věta nemá sexuální podtext jinak CRX bylo hezčí :O(

                0 0
            • felix.org  

              Pochlubme se všichni :-D http://www.bike-forum.cz/…il-9284.html

              0 0
            • MirosPikos  

              Kliky Truvativ stylo, tam nebudu mít klíč na středové misky, leda by to bylo stejné jako mám na SLX (klíč jsem si koupil s klikama, abych si to mohl sám smontovat)

              Brzdy, tam bys chtěl zkrátit vedení? Jinak odvzdušnit Shimana je povětšinou brnkačka. Vedení budu zkracovat teď na svých Elixir 5 (poprvý, včetně odvzdušnění…takže se to budu teprve učit)

              Fotky mého CRR jsem narychlo nahrál na rajče

              0 0
              • Pavel233  

                KLiky jsem nakonec koupil SLX a brzdy SLX model 2012, jsou odvzdušněný. Budu rád když budu moc zajet a pokecat o RB. Jinak jsem vždycky chtěl CRX, jsem rád, že jsem ho nekoupil, CRR je o mnoho hezčí. V pátek jdu na operaci s kolenem, tak budu mít dost času na stavbu a případné zajetí.

                Co tam máš za řídítka, chci taky vlaštovky, nevím jaký zahnutí a co to je jak se uvádí 20,30 nebo40.

                0 0
                • MirosPikos  

                  Tak to je v pohodě, na kliky mám cajk určitě. Brzdy jsou ready, hadice by se zkrátili později. Pak v podstatě jen udělat bowdeny, to by se dalo podle mě, kdyby ti to vzhledově vyhovovalo (kleště mám). Snad máš koncovky na bowdeny i lanka.

                  Jinak nevím jaký úskalí. Misky hlavového v rámu máš? Spodní mysli na sloupku vidlice taky?

                  Jak říkám, času teď moc nemám, budu dělat zateplení na baráku koncem listopadu a to bude na 14 dní. Takže leda to stihnout před, což nevidím moc reálně a potom, to se načekáš.

                  Řidítka jsem tam nastřelil nějak intuitivně Race Face Evolve Rizzer. Bral jsem to i s rámem od RaceBike. Akorát představec (Race Face Ride) jsem přehnal s délkou myslím si. Vzal jsem 110, protože jsem se bál že bude rám moc krátkej a přepočítal jsem se. Ideální by bylo tak 90–100 ale musel bych vyzkoušet. Ale ujel jsem na tom necelý 3tisíce a v pohodě, za začátku mě trochu tahaly záda, ale to mohlo klidně že sem přestal s posilkou na sezonu.

                  0 0
        • felix.org  

          Jak píše MirosPikos, v podstatě na tom nic není a průměrně zručnej člověk to musí zvládnout. Problém by mohl být jedině se zkracováním brzd. Jinak ze speciálního nářadí potřebuješ klíč na misky středovýho složení a stahovák na kazetu. Investice cca 350,–Kč, která se velmi brzo vrátí. Všechno ostatní zvládneš běžným nářadím. Návody jsou na ivelo.cz. Kdybys byl z Brna, není problém pomoct, ale do JH nepojedu ;-)

          0 0
          • maajkee  

            Dobrý nechat si někde nalisovat misky hlávka, taky jsem to kdysi dělal gumovou palicí, ale to není moc ideální :) Taky jsou super kleště na bowdeny.

            0 0
            • felix.org  

              Počítal jsem s tím, že misky bude mít nalisovaný už od RB :-) Na kleště jsem zapomněl, ty se za cenu lehce přes 200,–Kč taky brzo vyplatí.

              0 0
              • marapara  

                U CRR se nic lisovat nemusí. Hlavko je semi integrované, nejsou tam klasické misky. Navíc když jsem objednával rám, tak jsem ho vzal rovnou s novým hlavkem, protože předtím jsem měl integrované (jen ložiska).

                0 0
                • felix.org  

                  Tak já mám teda za to, že v rámu misky nalisovaný jsou ;-)

                  0 0
                  • marapara  

                    Mi to tam přišlo jako jen položené :).

                    No každopádně, pokud veme CRR s hlavkem, bude to tam mít a nemusí řešit nějaké lisování.

                    0 0
                    • MirosPikos  

                      Přesně tak, není nad to si ušetřit práci. Tak jsem si to tak nechal. Protože bych pořádně nevěděl, jakou hlavu tam dát, semi nebo integrovaný jsem viděl na svým kole poprvý.

                      0 0
                    • Pavel233  

                      Bero to i s hlávkem. Musí být něco na krku vidle dole, když mám lořiskový hlávko Cane Crik.

                      0 0
                      • felix.org  

                        Musí. Dostaneš to společně se zbytkem hlavovýho složení a j potřeba to nalisovat na krk. Nevím, jakou budeš mít vidlu, ale na mojí Rebě se musel spodek krku nepatrně opracovat, aby se tam ten kroužek vůbec vešel.

                        0 0
                        • marapara  

                          Tak tak, na vidlu se musí nalisovat. Při troše opatrnosti to tam dostaneš i kladívkem a šroubovákem, jak jsem to třeba nakleplal já.

                          Taky mám Rebu a musel jsem hodně klepat, abych to dostal až dolů.

                          0 0
                        • Pavel233  

                          Vidle bude Epicon.Od Tuning Testu.

                          Ještě se zeptám na kola, mám koupit Fullcrum Red 5? Docela se mi zamlouvají.

                          0 0
                          • felix.org  

                            Těma kolama nic nezkazíš. Sám jsem model 2009 na CRR měl. Akorát váha je trochu vyšší. Pokud bys chtěl lehčí kola, napiš třeba uživateli „Hnoj“, co by ti za cenu Red metalů byl schopnej nabídnout za klasický ruční záplety.

                            0 0
                            • Pavel233  

                              Už jsem mu psal nabídl mi tyhle kola a nic víc. Teď mi na meil nereaguje.

                              0 0
                          • marapara  

                            Asi 14 dní zpátky jsem osadil FRM 5 na RB CRR a nestěžuju si :)

                            0 0
                          • MirosPikos  

                            Red Metal 5 vozí hodně libí. Ale pokud bys chtěl časem přejít na bezdušový systém, osobně bych doporučil jít do Red Metal 3…

                            0 0
                            • maajkee  

                              Pokud koupí RM3, tak nemá smysl čekat, ale rovnou tam nasadit bezdušáky. Jinak RM3 jsou každopádně taky lehčí a tužší kola než RM5. Nicméně RM5 jsou v pohodě kola pro nenáročnýho jezdce.

                              0 0
                            • jachymk  

                              Tak Magicy jsou vpodstatě bezduš ráfky, vzhledem k tomu ž většině lidí co v nich vozí duše popraskali a snad ještě nikomu s NT páskou tmelem a ventilkem neprdly…

                              0 0
                              • kubad  

                                protože pod pásku není vidět :D jinak jede prasklí vozený bez duše teda hlásím

                                0 0
                • maajkee  

                  To si děláš asi srandu viď? :)

                  0 0
    • Smazaný účet  

      100:)

      0 0
      • Pavel233  

        Nevím na co jsi reagoval 100vkou, pokud na vidli tak jsem objednal od TT epicon. Četl jsem tady jen chválu a doporučení, tak uvidíme.

        0 0
        • mr.kokos  

          Budeš to mít podobný jako já..CRR, Epicon-TT, Fulcrumy.. Kdy ti má přijít rám?

          0 0
          • Pavel233  

            Na konci listopadu. Kde je nějaký foto tvého RB. Příští týden budu mít snad skoro všechny věci. Ještě řeším sedlovku, sedlo,představec a řidítka.

            0 0
            • Pavel233  

              Jak jsi spokojený s vidlicí? Máš ji s LOD? Já jo.

              0 0
            • Pavel233  

              Nemá někdo nějaký tip na tu sedlovku, sedlo, představec a řidítka?

              0 0
              • DAWE25  

                Neco z řad Eastonu nebo Truvativu? Dle ceny a tvých požadavků.

                0 0
              • wbiker  

                http://www.cyklobazar.cz/…ovku-27–2mm/

                Tahle sedlovka je nádherná a kdyby byla za tuhle cenu, tak úplná paráda. Jinak stojí 1400,–. :-(

                0 0
              • wbiker  

                Jinak bych taky bral tip na sedlovku v tomhle rozměru, s cenou do 1000,– a v rozumné váze. Co jsem koukal, tak je tam karbonový pells, wcs, možná nějaký truvativ (ten už je na tom ale s hmotností hůř).

                0 0
            • mr.kokos  

              No moje foto je zatím tady:

              RB

              Jinak rám by mi měl taky přijít na konci listopadu (eLko)..

              0 0
          • maajkee  

            CRR, Epicon-TT, Fulcrumy

            originalita nadevše! :)

            0 0
            • kubad  

              nezáviď :D

              0 0
              • maajkee  

                Jo jo, taková sestava je můj nesplnitelnej sen :) Jinak samozřejmě jsou to v pohodě věci.

                0 0
            • Kubiczech  

              A v Hradci jezdí jediný Cannon s Lefty. (:

              0 0
              • maajkee  

                Ne, jsou tu alespoň dva :) To je na takovou vesnici jako je HK opravdu dost :)

                Jen jsem se prostě pousmál tomu vytouženýmu setu, co se tady 100× opakuje, RB CRR, fulcrumy a epicon t-t! :)

                Asi jsem si našel svou novou unoiverzální hlášku :)

                RB CRR, RM5 a EPICON T-T FOREVER!

                0 0
                • Pavel233  

                  Já jsem z Jindřichova Hradce.

                  0 0
                • Kubas.1  

                  tak čemu se divíš :-) RB je dobrej rám, epicon TT je jedna z nej vidlí na XC, a fulcrumy sou zase dobrý kola za dobrý peníze, tak proč ne ;-)

                  0 0
    • Pavel233  

      Tak po návratu z nemocnice doma pár věcí na kolo.

      0 0
      • maajkee  

        Hmm, bude to netradičně osazený kolo :)

        0 0
        • Kubiczech  

          Bude. (: Možná tohle osazení překoná i legendární Supí setup, který se tu objevoval tak dva tři čtyři roky zpět – černý Sup, Reba, Juicy7, XT, WCS a Xride.

          0 0
        • Pavel233  

          Proč netradičně? Někde jsem udělal chybu?

          0 0
          • kubad  

            nene pohoda,

            0 0
          • marapara  

            To vůbec ne, ale je to v podstatě to nejpoužívanější, co si lidi na ekonomické a dobře funkční HTčko kupují :)

            0 0
          • Vilém  

            je to takovej B-F etalon:)

            0 0
          • maajkee  

            To byla ironie, přesně jak píše Vilém, je to takovej etalon na B-F tyhle věci, prostě dobrej poměr cena:výkon ale individualita žád­ná.

            0 0
      • Pavel233  

        Až to budu skládat, jak moc mám dotáhnout hlavové složení? Je nějaký postup, budu mít od RB to cane creak, jsou to ložiska?

        0 0
        • maajkee  

          Hlavové složení utáhneš šroubem na víčku tak, aby se vidlice otáčela, nedrhla a aby tam nebyla vůle, většinou není potřeba moc síly, imbus jen 2 prstama lehce dotáhnout a pak utáhnout šrouby na představci, potom zase dotáhnou šroub na víčku.

          0 0
      • MirosPikos  

        To je děs, co? Čekat na rám když už bys chtěl osazovat teď. Jinak osvědčený komponenty, asi není moc co řešit. Škoda že jsem se víc neinspiroval BF, pak bych si rozhodně taky pořídil RedMetal 5 a ne ty moje 7325…

        0 0
        • MirosPikos  

          Ale stejně si trochu rejpnu, proč si nepočkal na novýho Epicona? :) Nelákalo tě, co nového přinese? Já na něj čekal tak dlouho, až sem koupil Rebu :-D

          0 0
          • maajkee  

            Novej Epicon bude drahej jako prase, řekl bych že bude stát stejně za co se dá teď koupit 2011 Reba :)

            0 0
            • MirosPikos  

              Však to byl taky důvod, proč jsem nevydržel čekat a vzal Rebu, sice SL 2010 ale za 4500,–

              Nicméně stejně jsem zvědav, jestli se Epicon X1 dostane na nějakou zajímavější cenu. A nebo se chce Suntour cenově srovnat s ostatními?

              0 0
              • HonzaC  

                bylo to za novou rebu? případně klidně na mail odpověď, trochu se rozhlížím :-)

                0 0
              • marapara  

                Pak by se měl tedy srovnat i s ostatními i v oblastech designu, funkce, kvality a zpracování, pokud se chce rovnat s cenou. Nepotuněný Epicon se s Rebou srovnávat nedá.

                0 0
        • Talaj  

          Jaké problémy s 7325?

          0 0
          • MirosPikos  

            Přijde mi, že se povolují a nebo byly jen málo utažený. Ze začátku jsem často rovnal osmu, postupem času to ustalo (asi jak jsem to dotáhl, bohužel nevím jak, nemám tenzometr). Ale je taky možný, že je chyba na mojí straně a dal jsem jim moc zabrat ze začátku. Pak ten ořech, jak se do něj zahryzává kazeta. Časem budu muset kupovat jiný. Taky jsem časem přišel, že mám OEM verzi, kterou montují RaceBike, takže tam mám jiné dráty.

            Ale teď už slouží, valí dobře, pevný už jsou taky, jen ta kazeta. Příště bych šel ale raději do RedMetal asi 3.

            0 0
            • xshreck  

              Co máš za ořech? Od novatecu hliníkový? Jak se ti jako zahryzává? Mě se to kouslo a po 1mm už se to nehne

              0 0
        • mr.kokos  

          Já čekám už měsíc, pokoj vypadá pomalu jako bike-shop, až na rám už dávno všechno mám:D. Teď už by snad doufám mohl přijít i rám..

          0 0
          • marapara  

            Já ho měl v červnu za 14 dní :).

            0 0
            • Pavel233  

              Nevíte někdo kolik mám nechat článků řetězu u použití 3×9.

              0 0
              • mr.nikdo  

                To zjistis az pri smontovavani kola ;-)

                0 0
                • Pavel233  

                  A jak to zjistím.

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    Mrkni sem hnedka 1 odstavec ;-).

                    Takhle to delam ja. Je to lepsi, nez pocitat clanky. Pri pocitani stejne kolikrat nevim, kolik jich tam celkem mam :-D

                    0 0
                    • MirosPikos  

                      Takhle to dělám také poslední léta co to řeším a nikdy mi to nedělalo problém. Ale údajně to není správné a je minimálně ještě jedna metoda, kterou se to měří. Je to tu někde na BF…a nebo se rovnou zeptej místních guru

                      0 0
                      • mr.nikdo  

                        Kdyz jsem pocital clanky, tak to byla otrava. Toto mi prislo lepsi…

                        Jeste vidim, ze neco psal Vilem, tak to mozna zkusim priste :-D

                        0 0
                        • MirosPikos  

                          Já to naměřím jen jednou na novým kole a pak když měním řetěz, dám starej a novej vedle sebe a zakrátím. Je vidět že se to třeba na celé délce o kus článku natáhne ale počítat články rozhodně nemusím :)

                          0 0
                  • Vilém  

                    Omotas retez, bez protazeni prehazkou, na kombinaci prevodu velka pila/nejvetsi pastorek a pridas 2 clanky.

                    0 0
      • wbiker  

        Nevím, jestli jsi to už někde psal, ale co budeš dávat za sedlovku?

        0 0
        • Pavel233  

          Tehle už jw doma : http://www.kupkolo.cz/…10_2611.html

          0 0
          • marapara  

            Já jsem dával tuhle a je docela těžká: http://www.kupkolo.cz/…Al_5525.html

            Ale klidně jsem mohl vzít i 350 mm, nemám sedlovku na XLku tak vytaženou.

            0 0
            • mr.kokos  

              Tu mám taky, má 330 gramů.. docela dost to je no.

              0 0
              • marapara  

                jj, také mě překvapilo, jaké je to těžítko. Možná ji říznu o těch 5 cm, mám ji poměrně dost v rámu.

                0 0
                • Pavel233  

                  Tak moje sedlovka váží i se sedlem RITCHEY COMP 530g, už ho mám na ní namontovaný. Jinak všechny komponenty, kola i s plášti váži 9356g. Až budu mít rám tak ho taky zvážím asi se vejdu do 11kg.

                  0 0
                  • marapara  

                    Moje CRRko váží také kolem 11 kg. Nemám to přesně zvážené, ale tak nějak to bude. Přeskládal jsem to ze Zaskara, který měl těsně pod 11 kg a malinko se váha zvedla.

                    0 0
                  • felix.org  

                    Do 11kg to neklapne…

                    0 0
                  • Evilcleaner  

                    vsadím se že ne, ale ne kvli rámu;)

                    0 0
                    • Pavel233  

                      Jak píšu, zvážil jsem úplně všechno i gripy, košík atd. jen rám nemám. Tak uvidíme, když to bude nad 11kg, tak malinko.

                      0 0
                      • Evilcleaner  

                        lanka, bowdeny, koncovky, šrouby do rámu, distanční podložky pod představec… je hodně takových maličkostí které to nakopnou ve výsledku o dost géček

                        0 0
                        • felix.org  

                          Přesně tak. Tipuju výsledek na 11,3 – 11,4kg.

                          0 0
                        • Pavel233  

                          Píšu, že jsem vážil všechno a to není uřízlá vidlice. Všechno!!!

                          0 0
                          • felix.org  

                            Nevím, jakou jsi vzal velikost, ale v eLku počítej s hlavovým složením min. 1800g.

                            0 0
                          • Evilcleaner  

                            no je zbytečné zvyšovat si tlak;) však sám uvidíš nejlépe až to postavíš.

                            0 0
                            • Pavel233  

                              Váha mě nemůže rozhodit, vždyť staré kolo mělo tak 13,5kg nejmíň. Co mi zvyšuje tlak, je že nemám rám. Ráno mi pošlou meil s číslem PPL na sledování a nic není, tak jsem napsal do PPL a odpověď hned, že žádnou zásilku pro mě nemají, jen rezervovaný nějaký číslo. To si z nás dělají v RB prdel nebo co.

                              0 0
              • mr.nikdo  

                Hm. Tak to i Ritchey Logic byla lehci (308 g)…

                0 0
              • wbiker  

                Hm, tak to je dost. No já mám zatím v oku tuhle: http://www.bikeparkmost.cz/…ingel-clamp/

                Ale nevím, jak moc je ta váha reálná.

                0 0
    • khenia  

      Mohl by mi někdo prosím změřit, kolik má na výšku x šířku logo RB na spodní rámové trubce? A kolik má nápis CRR? Koupil jsem rám bez loga, tak to nemám podle čeho odměřit, dělám si vlastní. Už jsem si je i překreslil do vektorů.

      0 0
      • pekum  

        RB logo má rozměr 219×36 mm (přibližně)

        CRR logo na kole nemám, páč to je na můj vkus příliš „pouťové“

        0 0
        • khenia  

          Jo, díky. Budu to řezat z fólie (efekt broušeného hliníku) Dělal jsem si tak Giant Glory a vypadá to o 90% lépe než originál. Doufám, že to bude vypadat pěkně i na tom CRRku. Rám je černý – anodizace. (myslím, že je to ten Black Finish, nikdy jsem ho předtím neviděl tak si nejsem jistý).

          0 0
          • Pavel233  

            Hoď sem potom foto, jak lepek tak na kole.

            0 0
            • khenia  

              Jo, doufám, že to stihnu udělat dneska. Dokonce jsem ještě doma našel ty nalepovací loga na hlavovku a na sedlovou trubku, co jsem si kdysi koupil ještě když jsem neměl žádné RB. Původně jsem si z toho chtěl udělat klíčenku :)

              0 0
            • khenia  

              Takhle to vypadá s logem, teď ještě dělám to CRR nahoru. Foto zatím jen telefonem. Až to celé poskládám tak to nafotím normálně. Teď už jen čekám na vidli a kola.

              0 0
              • Vilém  

                Neni to ten ram, ktery vyprodavali za par korun z predvadeci prodejny?

                0 0
              • jIrI___  

                To logo máš něčím přelakované?

                0 0
              • Pavel233  

                Tak to se povedlo! Gratulace. Čim to osadíš?

                0 0
                • khenia  

                  Bohužel jsem měl jen omezený rozpočet na ± 20 000 takže to bude komplet na SLX, Reba RL 2011, ráfky Remerx Magic na SLX nábách atd. Až na rám je vše nové. Už jsem začal dneska skládat ale pořád ještě čekám na kola a vidli. Snad to příští týden dorazí. Už se nemůžu dočkat.

                  0 0
                  • Pavel233  

                    Tak jsem se dočkal ve 12hod. doma.

                    0 0
                    • marapara  

                      Jakou máš velikost?

                      0 0
                    • khenia  

                      já mám ten starý a má 1450g „L“

                      0 0
                      • Kubiczech  

                        CR1300?

                        0 0
                        • khenia  

                          Ne měl by to být CRR.

                          0 0
                          • Kubiczech  

                            Mám v tom zmatek. Myslel jsem, že lehké byly CR1300 bez tohohle můstku a pak těžší CR1500 s tímhle můstkem.

                            0 0
                            • khenia  

                              No ale CR1500 má kratší hlavovku a má návařky co drží hadici zadní brzdy a bovdeny na přehazku na zadní stavbě spodem. Já je mám vrchem.

                              0 0
                              • mr.nikdo  

                                Je to CRR. Celkem, do dnesni podoby, jsem napocital 3 verze CRR…

                                Jednu co mas ty – ma CNC prvek v zadni stavbe. Pak byl stejny mustek, ale uz nebyl takto frezovany (ma jeden znamy u nas) a ted ten novy, kdy je tam normalne dana „trubka“…

                                0 0
                                • mr.nikdo  

                                  Tady je na te 3. fotce videt, ta prostredni verze. Neco mezi tim, co ma Khenia a tim, co se prodava ted ;-)

                                  0 0
                                  • khenia  

                                    Jo, a to už se i dotýká horní a spodní rámová trubka u hlavy. Já je mám ještě kousek od sebe takže mám hlavovku vysokou 144mm v L-ku. Teď mají L-ka 130mm.

                                    0 0
                                    • mr.nikdo  

                                      Mam pocit – jen takova domnenka – ze i tady ta „prostredni“ verze mela zase jinou hlavu.

                                      Pokud si pamatuji, tak geometrie by mela byt odlisna u vsech 3 verzi. Ta, co mas ty, by mela byt kratsi, nez ta nova. Pokud si spravne pamatuji tabulky. Mam totiz pocit, ze jsem se koukal na geometrii, kdyz ji zmenili a celkem jsem cucel. Ze kolo v Mku ma delku pomalu jak Lka predtim…

                                      0 0
                                      • khenia  

                                        Je to možné. Já se nikdy o CRR nezajímal, lítal jsem na monstrech takže mám zmapované spíš je. Doufám, že mi to nebude moc malé, mám 183cm a mám tam nulovou sedlovku a 75mm představec. Jsem tak zvyklý z EN kde jsem měl 70mm a na DH mám integrovaný 50mm. No, uvidíme :)

                                        0 0
                                        • mr.nikdo  

                                          No ja se prave o ne lehce zajimal. Vzdy se mi libily, ale nez byly penize, tak z toho byla lehka masovka…

                                          Ted uz premyslim o vymene :-D…

                                          No ja mam 170 cm a mam Mko, predstavec mam 100 mm a rovne rodla a je mi to fajn :)

                                          0 0
                                          • Pavel233  

                                            Masovka to není. Jezdím dost a hodně do rekreační oblasti Staňkov a RB jsem ještě nepotkal a přitom to tady je jak na dálnici.

                                            Trochu lepší foto.

                                            0 0
                                            • mr.nikdo  

                                              Jeste na ten retez ti doporucim poridit si rychlospojku. A aspon jeste jednu do zasoby.

                                              Nytovani retezu v –10°C je fakt pruda… :)

                                              No masovkou tim chci rict, ze uz se hodne rozlezly, coz bohuzel pravda je. A videt to je i na nedostupnosti ramu, nez ho vyrobi… :-)

                                              Nicmene aspon tak lehce podporis nas prumysl… :)

                                              0 0
                                            • Kubiczech  

                                              Jak koukám tady na fóru, tak masovka už je to slušná. (: Sám mám teda v okolí jen jedno starší CR1500 a to jsem ještě sám stavěl. Celkem výhoda je ta možnost individualizace a to, že si ho staví každý po svém.

                                              0 0
              • Pavel233  

                Vlítl jsem na to s bráchou a v 17:00hod. hotovo, jen řetěz nandat.Střed a vidle nandaná v servise.

                0 0
                • Pavel233  

                  Ještě nějaká fotka, kolo má rovných 11kg bez řetězu a pedálů.

                  Všem moc děkuji za rady a trpělivost. Jsem moc nadšený! Už se těžším až vyjedu, ale bude to na jaře.

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    Gratuluji.

                    Vypada pekne, at slouzi ;-).

                    Vyjed hned, dokud neni snih…

                    0 0
                  • MirosPikos  

                    Jasný na jaře vyjedeš, my ti to všichni věříme :-)

                    Hele je to hezkej stroječek, už by se za chvíli mohli dělat srazy CRR. Chtěl jsem bejt hnidopich kvůli jedný věci na tvým kole, ale nebudu ti kazit radost. Třeba na to časem přijdeš sám jako já na svým.

                    Až to projedeš, tak písni první pocity. Vem si teplý fusekle a rukavice :)

                    0 0
                    • Pavel233  

                      Klidně mi to napiš, já na to nepřijdu. Vyjel bych hned dneska, ale jsem 10 dní po náročné operaci kolene. Tak budu rád za to jaro.

                      0 0
                      • MirosPikos  

                        A jo já zapomněl s tím kolenem, to je smolík co.

                        Výtku bych měl ke košíku na pití, mě by se libíl víc černej. Ale je to otázka vkusu a ten máme každej jinej. Na funkci to vliv mít nebude :)

                        0 0
                      • pekum  

                        Co je to náročná operace kolene?

                        Já měl (po úraze při fotbale):

                        2004-pravé koleno: plastika předního zkříženého vazu, prasklý přední vnejší přední meniskus (šel opravit), prasklý a rozdrcený vnitřní přední meniskus (nešel opravit), na kole jsem seděl 6 týdnů po operaci (doktor mě donutil, mě to pořád bolelo). Fotbal naplno až po 5 měsících

                        2008-pravé koleno: prasklý a rozdrcený vnitřní zadní meniskus (nešlo opravit), na kole jsem seděl za týden po operaci, fotbal naplno až po 7 měsících

                        Proč to píšu: Na kolo můžeš v podstatě hned, samozřejmě rozumně :-)))

                        Tak hodně štěstí …

                        0 0
                        • Kubas.1  

                          brácha měl v hajzlu kotník, a na kole taky jezdil dřív jak chodil (jakože bez berlí) …nestojíš na tom celou vahou, a přitom to má pohyb, takže je to lepší než chození ;-)

                          0 0
                          • MirosPikos  

                            Přesně tak, když jsem měl výron (kotníku ne semene) tak jsem nemohl chodit ale na kole jsem jezdi do plnejch a postupně tak rehabilitoval/roz­hejbával.

                            0 0
                          • Kubas.1  

                            akorát si musíš dát bacha, aby ses nějak rychle nepřevážil na tu špatnou stranu, protože bys kvůli zabránění pádu na tu nohu dupnul a to by asi nebylo dobrý…

                            0 0
                  • Kubiczech  

                    Vypadá pěkně, ať jezdí.

                    P.S.: Pro ten sraz bych klidně byl. (:

                    0 0
                  • khenia  

                    Já už taky finišuji. Zítra mi přijde sedlo, gripy, ráfky a pláště, tak to nechám hned zaplést, seříznu krk a hurá ven. Ještě jsem zvědavý na celkovou váhu.

                    0 0
                    • Talaj  

                      Dej řetěz a větší kotouče a můžeš jezdit :-)

                      0 0
                    • Kubas.1  

                      máš doma soukromou stěnu? :-)

                      0 0
                      • khenia  

                        Jo, ale jelikož trávím veškerý volný čas na kole, tak si na to vylezu jen párkrát za rok a to jen v zimě nebo když je hnusně. Jinak přes léto na šutru.

                        0 0
                    • khenia  

                      Tak, a mám to! Sice jsem trochu zklamán protože když jsem objednával ráfky, tak na obrázku byly modré polepy a přišly mi červené :( Ale furt je tu ještě ta možnost, že si je přelepím. Jinak spokojenost veliká. Funkčnost taky veliká. A váha je krásných 11,7 kg. (foto jen tak od ruky. O víkendu to zkusím nafotit ve dne venku)

                      0 0
                      • Talaj  

                        Moc pekne!

                        0 0
                      • Pavel233  

                        Gratulace!!! Já mám komplet hotovo,váha 11,6kg.

                        0 0
                        • khenia  

                          Když ještě seříznu tu zbytečně dlouhou sedlovku a nahodím XC pedály, tak budu na 11,5 :) ale ty budu řešit až na jaře. To tvoje se mi taky líbí (teda až na ty gripy) Taky jsem chtěl vždycky bílé ale jaksi to nevyšlo. 3koda že nemáš ještě bílou vidli.

                          0 0
                  • khenia  

                    Pěkný, na kolik tě vyšel?

                    0 0
    • wbiker  

      Zeptám se, jaké bovdeny používáte pro vedení vcelku k přehazovačce a k přesmykači? Já jsem vždy používal jehličkové (nebo jak se to jmenuje, s podélnými vlákny), tloušťky 5mm. Ale u bovdenu vcelku se bojím, že bude moc pružit. Jaké máte zkušenosti? Za případné tipy budu jen rád.

      0 0
      • mr.nikdo  

        Mam tam ten stejny celou sezonu a osobne s nimi nemam problem…

        0 0
      • maajkee  

        Klasický brzdový bowden, třeba jagwire, používám léta a nikdy jsem neměl problém.

        0 0
        • Evilcleaner  

          tvl kdyby mi někdo dal na řazení obyč brzdový bowden tak mu useknu obě ruce:-D

          0 0
          • maajkee  

            Proč?

            0 0
            • Evilcleaner  

              protože bowden se spirálovitou strukturou pruží a nedokáže zajistit patřičnou přesnost pro řazení. když to někdo takhle nahodí na kolo tak to má v mých očích jen dva popudy. bud chce ten člověk zákazníka ojebat nebo není kompetentní v tom co dělá.

              samozřejmě nevím jaké bowdeny používáš a vím že jagwire má i docela drahé kombinované kousky, které jsou sice spirálovité ale zároven opletené a dají se použít i pro řazení.

              0 0
              • maajkee  

                Ach jo, citím z toho jen teoretické znalosti :)

                Jak říkám, já sám použivám obyč brzdový bowden jagwire ze zcela obyčejnýma koncovkama, za tento rok jsem na bajku najel přes 5000km a na přehazku jsem ani nešáhl.

                Narozdíl od řadicích bowdenů se nezačně lanko v brzdovým zadrhávat, což je největší nevýhoda řadícícho bowdenu.

                Pro upřesnění jsem tuhle sezónu používal SLX řazení a XT šaltr a řadilo to jak z praku.

                Chce to trochu míň teorie a víc praxe ;)

                0 0
                • Evilcleaner  

                  teoretické znalosti jo?:D dobře pokud ti teda tak vadí úzký 4mm řadící bowden, existuje ještě přece 5mm řadící. je mi fuk jestli ti tato prasácká kombinace funguje, nemění nic na tom že je to ojeb. že to máš tak na svém kole je mi dost jedno, kdybych byl tvým zákazníkem tak asi jenom jednou a naposled. ;)

                  0 0
                  • maajkee  

                    Tak jak dlouho jsi používal brzdový bowden místo řadícícho? Když říkáš, že je to na hovno a ojeb, zasjité s tím máš dlouhodobé zkušenosti, abys věděl jestli to funguje nebo ne.

                    Já mám zkušenosti s obojím a přeci jen jezdím o nějaký ten pátek déle a kdyby tato kombinace nefungovala tak bych to tak neměl, věř že o pár korun rozdílu tady rozhodně nejde ;)

                    Ale jo, připomínáš mi mě, taky jsem si dřív myslel ještě víc než teď, že vím všechno nejlíp :)

                    PS: Jinak na kolo co stavím dávám zpravidla normální řadící bowdeny, i když nerad :)

                    0 0
                  • Vilém  

                    Vetsina bowdenu co popisuje majkee jsou vhodne pro oboji pouziti, tzn. konstrukce neni jen klasicka spirala, kterou si stale predstavujes.

                    0 0
                    • Evilcleaner  

                      však jsem psal že vím že jagwire dělá i spirálovité bowdeny trochu rozdílné konstukce od úplně obyčejného, které lze použít i pro řazení.

                      0 0
                • DaSnail  

                  daj 5mm podélne vlákna

                  0 0
                • jIrI___  

                  Nápodobně. Vozím taky brzdový bowden na řazení a bez problémů. Vozím to kvůli tomu, že ten s podélnými dráty se mi po čase vždycky nějak roztřepil, propíchal koncovky a pak to dělalo jen bordel.

                  0 0
          • DaSnail  

            tak

            0 0
      • Evilcleaner  

        nejlepší bowdeny, které jsou jednoduše dostupné jsou podle mě shimano sp-41 (je vevnitř mazaný vazelinou, barvy černá, šedá a bílá) a k tomu pořídit utěsněné koncovky s mosaznou vložkou (yarroline, jagwire)

        0 0
        • marapara  

          Mazání vazelínou uvnitř bowdenu za výhru teda určitě nepovažuju. Zvlášť při nižších teplotách je to pak *******. To pak řazení začne tuhnout a v mínusech i přestane řadit. Mažu bowden uvnitř řídkým olejem, když tam dávám lanko a tento problém s tuhnutím v nízkých teplotách nemám.

          0 0
          • Evilcleaner  

            nikdy jsem neměl u těchto bowdenů problém s tuhnutím vazeliny. není to jako tam nakydat obyč lithiovou do normálního bowdenu;)

            0 0
            • MlokCZ  

              Mám úplně stejnou zkušenost. Používám už dlouho výhradně sp-41 bowden a v mrazech žádný problém. Je ale fakt, že nejsem žádný mrazodrtič, takže třeba v –10 až –12st. jsem byl nejdéle asi 1,5 hodiny.

              Při delším pobytu bych tam zmrznul já místo té vazelíny :-)

              A líbí se mi, že narozdíl od některých jiných bowdenů není sp-41 nijak extra tuhý a není s ním problém na fullu v místech, kde se při pružení ohýbá.

              0 0
          • mr.nikdo  

            Tak me zamrzne olej v bovdenu skoro vzdycky…

            0 0
            • marapara  

              Tak to se mi ještě nestalo. V největším mrazu jsem byl tak kolem –13 stupňů.

              0 0
              • mr.nikdo  

                Me celkem pravidelne v jednom kopecku, takze pak lamu tezke prevody… :-D

                Ale ted po tom, co jsem tam dal trubicky poradne nevim, protoze nebyl cas jezdit v zime… Uvidim letos…

                0 0
                • marapara  

                  nevhodný olej?

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    Stalo se mi to s ruznymi. Napis co tam „lijes“ ty :)

                    0 0
                    • marapara  

                      Normální řídký olej, takový ten transparentní, na kola/šicí stroje. Malá lahvička stojí kolem 40–50 kč :). Natáhnu trochu do stříkačky s jehlou a trochu ho natlačím do bowdenu, když měním lanko. Pak to trochu profouknu a šoupnu tam lanko.

                      No jestli tam liješ přepálený olej z friťáku, tak se nediv :)

                      0 0
                      • mr.nikdo  

                        Prave ten mineralni olej (do sicich stroju) mi tam zamrzl nekolikrat po sobe ;-)

                        0 0
                        • marapara  

                          Nevím v jakých teplotách jezdíš, ale mně se to ještě nestalo. Neseru tam toho vyloženě moc, jen aby to chodilo hladce, ale jel jsem v nejnižších teplotách kolem –12 –13 stupňů a nebyl problém s řazením.

                          Spíš už mrznul jezdec :)

                          0 0
                          • mr.nikdo  

                            Ty teploty taky tak nejak. Jezdim hodne podle nalady a podle chuti…

                            Jeste me napadlo na jakem saltru to jezdis? Ja to jezdim na starem Deore, kde musi jeste byt to oko, coz podle me dela taky dost bordel…

                            0 0
                            • marapara  

                              Jezdím Sram X.9. Je fakt, že Sram má tvrdší pružiny, ale předtím jsem jezdil staré XTRko, které tak tvrdé pružiny nemělo a také mi to řadilo v pohodě. Bowdeny mám vedené v jednom kuse.

                              0 0
                              • mr.nikdo  

                                To taky muze byt. V zime jezdim na Authorovi z profilu.

                                Tam jsou delene bowdeny + musim mit oko na saltr. Osobne si myslim, ze prave problem prichazi v tom oku…

                                0 0
                                • marapara  

                                  Tam je to samozřejmě nejproblematič­tější. Nejrozumnější by bylo očka v rámu provrtat a natánout bowden v kuse nebo aspoň stáhnout elektrikářskými pasky, pokud se ti to nehce vrtat. Pokud s tím jezdíš v zimě a sračkách, tak se ta smyčka u přehazky zasere velmi rychle a přestane to dobře řadit. To ti pak nepomůže sebelepší bowden a mazání.

                                  0 0
                                  • mr.nikdo  

                                    No jo, ale tohle mrzne v prvnich 3 km ;-) A za jizdy po suchu – po silnici… Ale to asi fakt jsou mrazy jako prase. Je fakt, ze tady i kdyz je –10, tak nepocitam vliv vetru na tom kopci…

                                    I kdyz to budou zanedbatelne hodnoty :-D

                                    No uvidim, zkusim zase letos neco polaborovat na zimakoj :).

                                    0 0
      • felix.org  

        Tento

        0 0
      • wbiker  

        A když si bude ještě dál vymýšlet, měl by někdo tip na šedý bovden? Nejblíž tomu jsem našel stříbrné alligatory, ale ta stříbrrná moc svítí. Šedý jsem nenašel ani jeden.

        0 0
        • gargamel  

          Šedý (možná trochu šedostříbrný) bovdeny dělal author.

          0 0
          • maajkee  

            Jj, kupoval jsem ho tady v hk u kulhánka jednou :) je fakt docela šedý.

            0 0
            • wbiker  

              A jezdil jsi ho?

              0 0
              • DaSnail  

                je vpoho

                0 0
              • maajkee  

                Jo, je to v pohodě, jako 90% jakýchkoliv bowdenů, dělá se z toho všeobecně větší věda, než to je :)

                0 0
                • wbiker  

                  No, loni jsem dával nějaké Jagwire L3, a to byla docela katastrofa. Ale nevím, jestli to bylo bovdenama, nebo koncovkama. Proto se tady ptám,dávání nových bovdenů z duše nenávidím.:-)

                  0 0
                  • maajkee  

                    To já nový bowdeny dávám dost rád :)

                    Nevím co si představit pod pojmem katastrofa, většinou to bývá akorát blbě seštelovaná hazka a pak to lidi svedou na bowden. základ je mít pevný koncovky, né takový ty lisovaný jebky nebo ty plastový, to je prdu a taky dobře do roviny zabrousit konce bowdenů aby perfektně dosedaly. Pak nemůže být problém.

                    0 0
        • Evilcleaner  

          šedý je shimano dura ace (pořád se ale jedná o sp-41:-)

          0 0
    • mr.kokos  

      Tak mám doskládáno a najeto cca 50 km. Váha cca 12 kg, jsou tam hlavně dost těžký pláště. Kolo oproti GT Avalanche co jsem měl předtím neuvěřitelně jede a hlavně zrychluje. Zatím mega spokojenost:)

      0 0
      • marapara  

        jj, jede dobře, geometrii má fakt skvělou. Dej tam X-Kingy 2.2" Race Sport a budeš mít ještě skoro půlkilo dole :).

        0 0
        • mr.kokos  

          No v nejbližší době to moc na žádný upgrade nevidím, až ty pláště sjedu tak tam dám něco lehčího, tenhle má 700g každej..

          0 0
          • marapara  

            RaceSport má necelých 500 gramů, tak si to spočti. Přitom lepší vlastnosti, než obyč. Za těch pár stovek to stojí.

            0 0
      • maajkee  

        Kolo oproti GT Avalanche co jsem měl předtím neuvěřitelně jede a hlavně zrychluje

        Jo jo, to je vždycky to nadšení z novýho kola :) Pak člověk zjistí, že nejvíc stejně jedou ty nohy :)

        0 0
        • Evilcleaner  

          tvl nevím co furt máš, jstli měl nějakou seriovku tak na tom rb mohl ušetřit tak tři kila a jestli ty to nepoznáš, tak věř že většina lidí jo:-D

          0 0
          • johnny_B1  

            To byl přesně můj případ. Jezdil jsem na Meridě z roku asi 1998. Dva roky zpátky na ní proběhl menší upgrade a jízda byla o něco lepší. A loni jsem pořídil RB komplet na XT a ten rozdíl byl opravdu obrovský ;-)

            0 0
          • maajkee  

            Já poznám i kilo, to mi věř :)

            Ale to jestli má kolo 11 nebo 13kg zas tak moc výkon jezdce neovlivní, ale jak říkám, radost z nového kola = pocit, že to prostě o dost líp jede :)

            0 0
            • Kubiczech  

              11kg kolo prostě jede lépe než 13kg kolo, radost neradost.

              0 0
              • marapara  

                To je fakt, ale geometrie udělá taky hodně, respektive kombinace těchto faktorů

                0 0
              • maajkee  

                Nemusí to být pravidlem, jak píše marapara je to taky hlavně o geometrii, lépe můžu jet na 13kg kole s pro mě vyhovující geometríí než na 11kg kole s pro mě na hovno geometrií :)

                Jinak třeba co se týče mě, tak jsem na 13kg jednočepovým houpavým jekyllovi měl jen nepatrně nižší průměry na trasách co jsem pak jezdil i na 11kg HT, někdy i vyšší. Záleží to primárně na momentálně formě, pak až na kole, za tím si stojím :)

                0 0
                • marapara  

                  Stejné to mám na HTčku RB CRR, které má cca 11 kg a Stumpovi FSR, který má zdvih 140/140 a o kilo a půl vyšší váhu. Na silničním přesunu mám téměř stejný průměr, jako na RBčku. V kopcích je RBčko na asfaltu a zpěvněných cestách o něco rychlejší, ale v terénu je SJ FSR nekomromisní tank a v rozbitých sekcích jede líp a je na něm jízda zábavnější. I když na RBčku mám občas chuť zablbnout v terénu také :).

                  0 0
                • Kubiczech  

                  Už to sice nemá cenu řešit, ale tak předpokládal jsem srovnání kol s různou vahou a stejnou geometrií.

                  0 0
      • Pavel233  

        Je pěkný, taky jsem tuhle barevnou kombinaci zvažoval. Nešlo by tady udělat chlubící vlákno RB? Dej víc fotek.

        0 0
        • Kubiczech  

          A ze sluchátka se ozvalo: „Chlubící vlákno? Ale prosím, jak si račte přát.“ Klik

          0 0
        • mr.kokos  

          Jo udělám víc fotek, tohle byla taková rychlá v nouzových podmínkách..

          0 0
    • wbiker  

      Tak moje stavba se zatím zasekla na sedlovce. V rozměru 30,9 moc velký výběr není. Zatím jsem našel tyhle:

      Specilized

      Easton EA70

      Ritchey WCS

      potom ještě Truvtiv, ale tam je to nicmoc vzhledem k váze

      Moje představa je vlézt se s cenou do litru, karbonu se nebráním (ten ale asi moc reálný nebude, vzhledem k ceně). Máte ještě někdo tip na sedlovku?

      p.s. bovdeny jsem vzal brzdový author, ještě teď po Brně sháním řadící. ta šedá je prostě supr, uvidím, co vydrží.:-)

      0 0
      • marapara  

        Mám tu Spešláckou na fullu a je docela lehká. Nevážil jsem ji, ale je fajn. Klidně bych ji vzal.

        0 0
      • jakub  

        a co rejs fejs přímo z RB

        0 0
      • Evilcleaner  

        a proč nekoupíš bowden sp-41 od shimana (dura ace) místo nějakého authoru který se asi dost debilně shání

        0 0
        • wbiker  

          Abych řekl pravdu, nemám dobré zkušenosti s vazelinou v bovdenech. Tenhle konkrétní jsem nejezdil, ale raději jsem vzl „čistý“.

          0 0
          • marapara  

            také mám špatné zkušenosti s vazelínou v bowdenech při nízkých teplotách

            0 0
            • wbiker  

              Navíc bovdeny stojí pár korun, pokud ty authory nebudou sedět, vyměním je za něco jiného a kašlu na barvu.

              0 0
    • frederick  

      Zdravím, prosím nevíte někdo rozvor kol u rámu RB CRR vel. XXL? nebo XL? díky

      0 0
    • Murray  

      Ahoj, přiživím se tady…

      Chci si koupit rám Rb crr, měřím 183 cm, momentálně jezdim na rámu s vodorovným prumětem horní rámové trubky 600mm, představcem 90mm a řídítkama 720mm s rohy… myslím, že mi to naprosto vyhovuje. Nabízí se tedy rb crr velikosti L, který je taky dlouhý 600mm plus stávající představec a řídítka. Už jsem si ho i zkoušel a šlo by to.

      Napadlo mě ale, že kdybych vzal velikost M (580 mm) a použil představec 110mm, byl bych na té samé vzdálenosti. A napadlo mě to jen proto, že to Mko podle mě vypadá líp. Je to nerozumný a bude to mít nějaký negativní vliv na jízdní vlastnosti?

      Díky.

      0 0
      • miche  

        Za mě velikost L. To bys musel mít při těch 183 cm hooodně krátký nohy (potom by to M šlo).

        Kratší představec je v terénu „lepší“, ale to je můj názor :-)

        0 0
        • Murray  

          nechápu tu poznámku s nohama, tak na tom Mku vytáhnu víc sedlovku a je to ne?

          je mi jasný, že mi tu 99% lidí doporučí Lko, vychází to tak na mojí vejšku správně, kdybych vzal ale Mko, představec 110mm, byl bych na svym, jediný mínus vidím v delším představci, kterej bude asi trochu neohrabanej v terénu, musím říct že přechod z 110 na 90mm už jsem absolvoval a myslim, že jsem ho docela poznal (pozitivně), jinak žádný mínus menšího rámu osobně nevidím, ale proto se ptám:-)

          0 0
          • cekanka  

            Dáš na Mko dlouhý představec a vysuneš moc sedlovku a pak budeš v „Našich bajcích“ za kacíře podobně jako DoomHammer :-X

            0 0
          • miche  

            Že já vůbec něco napsal :-)

            Dle tvé reakce všechno víš a znáš, proč tedy ztrácíš čas na BF a rovnou neobjednáváš?

            0 0
            • Murray  

              ne to ne, jsem rád, žes reagoval, s rámy jsem nikdy moc nelaboroval a uvažuju více méně v teoretické rovině, takže jsem rád za každou reakci. Spíš se chci ujistit, abych neudělal kravinu…

              nadruhou stranu „Mko ti bude malý“, to mi nic nepoví:-)

              momentálně jsem ještě pročet tady na BF fóra oohledně délky představce na XC a 110mm bych řekl podle názorů, je naprosto v normě, tudíž prostě rám M (590mm) + představec 110mm by určitě přicházel v úvahu, a teď už vlastně vůbec nevím co chci a potřebuju se rozhodnout:-)

              0 0
              • Murray  

                oprava M(580mm)

                0 0
                • miche  

                  90 mm představec bude v terénu jen a jen přínos, plus široký řidítka, ono je to těžký, každej má jiný proporce, mě třeba při mejch 186cm stačí L-kovej rám, ale potřebuju kvůli dlouhejm nohám co nejvyšší sedlovou trubu, protože třeba u 480mm mám 400mm sedlovku nadoraz a rám i sedlovka doslova trpí, riziko poškození/prasknutí … každej sme jinej, stejně ti nikdo neporadí, je to na tobě. Jo a přijde mi, že RB to značení má trochu posunutý … Giant má jako L 20" rám a u RB je 20" XL :-)

                  0 0
                  • Murray  

                    na stránkách RB píšou XL – vel.21

                    no asi je pravda, že to L bude na mojí výšku akorát, rozhodně to tak vychází. chtěl jsem jen zjistit alternativy, každopádně díky za příspěvky.

                    0 0
      • felix.org  

        M by podle mě bylo malý. Já mám 181 cm a mám L viz profil.

        0 0
      • pekum  

        já mám M-ko a měřím 173 cm a přijde mi to akorát

        0 0
      • Dazz  

        Určitě ber L, na tvoji výšku je to akorát.

        0 0
      • scota  

        Mám RB IQ M a měřím 174 cm ;-)

        0 0
      • Smazaný účet  

        Jen tak propagačně jsem se projel na RB CRR 29, vel. M a pocitově to bylo vážně malé a využitelné jen v případě disproporční postavy. Byl jsem si půjčit RB CRR 29 L a před časem jsem měl půjčené CRR L a na tento vzrůst si myslím, že optimální.

        A K tomu jak to vypadá. No možná na fotkách vypadá lépe M, stejně jako boty se vystavují v malých velikostech a ne lodě vel. 12, ale jinak je L podle mě proporční a pěkný jak v 26 a 29.

        0 0
        • Murray  

          jojo s těma botama je to dobrý přirovnání:-) nějak tak no.

          já si ještě asi na prodejně projedu to crr M, zjistim, že je to malý a bude jasno.

          co mě ale překvapilo je, že prodavač řikal, že většina lidí mýho vzrůstu si kupuje crr velikost xl, přijde mi i obecně, že dost lidí jezdí hodně nataženejch

          0 0
      • micinka  

        Podle me to takhle jednoduse nebude, nezapomen ze jsou tam jine uhly sedlove trubky, jine delky hlavovky. Ten rozdil v tvoji vysce sedla a vysce riditek muze byt jiny.

        Paklize si das do tvoji pozadovane vysky sedlo, predstavec a riditka, tak ty rozdily muzou byt klidne i centak tam ci tam..

        Ono by se to dalo spocitat, L ma mensi uhel sedlove trubky, takze dejme tomu 1cm effektivni delky je pouze diky uhlu. Jenze sedlo-stred bys mel mit porad stejnou, takze das sedlo do predu a hned i o centak blize..

        0 0
        • Murray  

          no vida, to jsou věci, který mě nenapadly, já vlastně asi potřebuju pádnej argument k tomu, že to Mko je blbost, protože pak by mě štvalo, že jsem si nekoupil pro mě hezčí rám:-)

          0 0
        • Murray  

          jen jsem uplně nepochopil ten tvůj poslední odstavec…

          ano L ma menší úhel sedlové trubky, dál už jsem to nepochopil, chápu to tak, že M má větší úhel sedlové trubky, neboli je kolmnější, tzn. když to vytáhnu do požadované výše, budu blíže řídítkům a musel bych sedlo naopak šoupnout dozadu ne?

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.