• mpdu

    Který z rámů byste doporučili a proč? Popřípadě jiný HT rám v podobném cenovém rozmezí.

    0 0
    • JMT  

      RB :-)

      0 0
    • Trainman  

      Giant! Rozhodně bych volil firmu, která má s hlínou nějaký zkušenosti a vyrábí velký série, než firmička vařící kdesi cosi „doma na koleni“ (to bude zas flame :))) Giant bude určitě lehčí a mně osobně se líbí mnohem víc než RB. Jinak bych ještě mrknul třeba na Marina Indian Firetrail, Orbeu, SUPa G7, atp.

      0 0
      • jakub  

        hmmm ruční – česká prověřená práce nebo prověřenej – tuctovej Taivan

        0 0
        • jachymk  

          tuctovej Taiwan přece, ty nečteš katalogy a neposloucháš prodavače v Hervisu?? :D

          0 0
        • Trainman  

          Radši tajwanskou odlehčenou plechovku než český nevkusný ingot :) Pro mě je jediná česká srdcovka Duratec :))

          0 0
      • MirosPikos  

        Dovolím si polemizovat o zkušenostech s vařením hliníku, firma Race Bike není žádnej nováček a kola rozhodně dělat umí. Snad proto na nich jezdí Majkl Maroši a nebo třeba já :-)))

        Ale teď vážně, rozhodně bych se nebál toho, že by RB udělala špatný rám. Myslím, že za tu cenu rozhodně nic lepšího člověk nesežene. Pokud chceš, mohu zaslat fotky mého bajku, aby se ti lépe rozhodovalo o tom, jaký rám koupit.

        0 0
        • LáďaH  

          Maroši teď jezdí snad Gianta. RB už nejezdí, ale dříve jo. Pokud se teda nepletu.

          0 0
          • mr.nikdo  

            Videl bych to spis na KTM…

            0 0
            • Kubiczech  

              Ale ódy na sjezďáky zrovna nepěje… (:

              0 0
              • mr.nikdo  

                Too netusim, ale co jsem naposledy cetl/videl, tak tusim na RB Rampage mel uplne nove kolo, ktere snad bylo delane podle nej?

                0 0
                • Kubiczech  

                  Na Rampage na to KTMko právě nadával. Nebo nadával, spíš nebyl spokojen.

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    Tak to uz nevim. Diky za nove info ;-)

                    0 0
      • jIrI___  

        Souhlas, taky bych bral Gianta. Pro někoho ale může být velké plus možnost výběru barvy u RB.

        0 0
      • KRAJIC  

        Tak trochu mimoň co?

        0 0
        • jachymk  

          už jenom ta fotka :-)

          0 0
        • Trainman  

          Každej považuje za nejlepší právě to „svoje“, tak to je to vždycky :)))

          0 0
          • LáďaH  

            Není.

            0 0
          • mr.antik  

            To nene, kdo jinej by ti mohl dát kritiku výrobku když ne jeho uživatel.

            0 0
      • Vilém  

        ta firmicka varila kdyz jsi nebyl jeste ani v prvni tride ZS:)

        0 0
        • Ruprt2  

          to je určitě pravda.

          škoda, že se od té doby nic nezměnilo ;-)

          0 0
          • Vilém  

            Zmenilo, ubyly jim pro ne tak typicke konstrukcni prvky, coz je aspon podle me skoda.

            Ale strach z toho, ze neumi vyrobit kvalitni ram, bych nemel.

            0 0
            • Ruprt2  

              takže se změnilo k horšímu.

              0 0
              • JMT  

                Zmenilo k lehcimu pri nizsi cene a stejne zivotnosti.

                0 0
              • mr.antik  

                Třeba IQéčka byl určitě krok ve všem, i když tam chybí ten designový prvek. CRX je škoda, ale upřímě, kolik lidí si koupí o 300g těžší a o 3tisíce dražší rám kvůli tomu frézování…

                0 0
                • Smazaný účet  

                  jaaaaaa:) teda, rad bych…:(

                  0 0
                • roud  

                  znám spoustu lidí co chtěli RB CRX a kvůli tomu že přestali dělat to frézovaní tak si nakonec RB vůbec nekoupili …

                  0 0
                  • mr.antik  

                    já bych ho bral taky, kdyby je dělali trošku delší, aspoň ty malý rámy. Misto toho mám Authora :-)

                    0 0
                • vili  

                  třeba já bych si jedno koupil určitě …

                  0 0
                • JMT  

                  300g kuli frezovani tam fakt nebylo :-)

                  0 0
          • KRAJIC  

            Co by se mělo ***** měnit, když je to svařování kvalitní???

            0 0
            • Ruprt2  

              Toš to je samozřejmě dobře, že je to svařené, kdyby nebylo, tak by se na tom moc jezdit nedalo.

              0 0
            • roud  

              To by mě fakt zajímalo podle čeho posuzuješ svařování RB vůči jiným firmám ?

              0 0
              • KRAJIC  

                Nemíním se zaplétat do nějakých teoretických sračkoidních keců, když prakticky ví každý *****. Mám od RB kola z nichž jedno dostává už pár let solidně nažrat – nic víc, nic míň.

                0 0
                • roud  

                  nj to bude ale tím že RB jsou už x let strašný ingoty a neříká to nic o kvalitě svařování xD xD xD

                  0 0
                  • Kubiczech  

                    CRRko je vzhledem k ceně váhově v průměru. Do deseti a půl kilo na něm kolo postaví každej Čenda.

                    Ve Veláckým testu je IQ nejlehčí a zdaleka ne nejdražší. I když tam hraje roli osazení.

                    0 0
                    • mr.antik  

                      jenže podívej, co za lešení má KRAJIC v profilu :-)

                      Současná produkce je jinde, jak s hmotností, tak s odolností

                      0 0
                      • Ruprt2  

                        dyť to vypadá furt stejně.

                        0 0
                      • Kubiczech  

                        S tím souhlasím, ale Roud říkal, že už x let jsou. V minulosti rámy nadváhu měly, ale často ne neúčelně. Monster AM by byl úplně jiným kolem, kdyby byl jako pírko. CRX by asi s XC vahou taky nezískalo punc prvního enduro HT.

                        0 0
                        • mr.antik  

                          to už jsme za hranicí filosofie, asi to je holt věc poptávky. Dneska se dělaj 150mm fully s hmotností a odolností xcéček, protože lidi se na tom stejně vozej jen na singltreku pod smrkem :-))

                          0 0
                • maajkee  

                  Proč do sračkoidních keců?! On se tě normálně zeptal a ty nevíš jak odpověď, tak se vykrucuješ.

                  Ono upřímně měl jsem už docela dost kol a snad u žádnýho jsem nezpozoroval že by bylo svařený líp nebo hůř :)

                  Pro mě blbě svařený znamená, že to ve svaru praskne, když je to dobře svařený, tak to nepraskne, nevim jak jinak posoudit kvalitu svarů :)

                  0 0
                  • roud  

                    tohle je taky složitý od oka na svaru poznáš max kresbu ale pokud tam neni nějaká opravdu velká vada tak kvalitu svaření nepoznáš nikdy a to že ti rám prdne ve sváru může bejt taky klidně blbě udělanou tepelnou úpravou a zase to se svařením nemusí mít moc společnýho…

                    0 0
                    • maajkee  

                      Já vím, já jen píšu, že já osobně bych kvalitu svaru poznal jen kdyby to v něm ruplo a to se mi nestalo ještě u žádnýho kola.

                      0 0
                      • roud  

                        taky mi většina kol prdla mimo svár vše jsem nechával opravit a ty kola jezděj dodnes :O)

                        0 0
                  • KRAJIC  

                    Kdo se do ***** vykrucuje – a na co konkrétně se ptal, osvětlíš mi to – já se v tom poněkud ztrácím.

                    0 0
                    • roud  

                      Co seš tak agresivní ? radši si pozorně přečti na co reaguješ a hned bdueš mít ve všem jasno…

                      0 0
                      • KRAJIC  

                        Zřejmě budeš odborník s mnohaletou praxí ve svařování jak ručním tak robotickém. Možná ale o tom spíš pochybuju. Co jsem kdy mluvil s profesionály, tak nikdo z nich nesežral moudro světa a o ostatních druzích svařování vyjma toho kterým se živili, mluvili s respektem a neurčitě, aby se profesně neztrapnili. Armáda všehoznalých pičusků co jednou v životě polepily pant u branky a to znich dělá supermachry je doménou České republiky.

                        0 0
                        • maajkee  

                          Ty vole, ty musíš být hodně nešťastnej člověk :/

                          0 0
                          • KRAJIC  

                            Když už jsi u těch důvěrností – tvé hippie názory mi přijdou neskutečně infantilní a už jen reagovat na ně mne vysiluje.

                            0 0
                            • maajkee  

                              Dej mi prosím příklad nějakého mého „hippie“ názoru, díky.

                              0 0
                        • roud  

                          vidiš a já zrovna jsem z oboru a mojí práce je kontrola jakosti a to i svarů takže se s tím setkávám každej den a proto moje otázka :O) zatím jsem se od tebe nedočkal ničeho konstruktivního :O)

                          0 0
                          • KRAJIC  

                            No já taky dělám v kovovýrobě v konstrukci, svařovacího robota máme, svářeče taky. Děláme hlavně do světa a vytváření dokumentace a dohled nad realizací prototypových svařenců, které následně procházejí kontrolou u zákazníka, je součástí mé práce. A proto vím kolik dá práce něco vychytat do konce tak aby to jelo sériově bez problémů – z toho titulu je mi na blití když někdo zpluje českou firmu, která funguje a jejíž výrobky mi slouží i přes hrubé zacházení.

                            0 0
                            • Ruprt2  

                              to si dej do profilu. Každý bude hned vědět, že debata s tebou je ztráta času.

                              0 0
                              • KRAJIC  

                                Nepobírám, promiň.

                                0 0
                                • maajkee  

                                  Ale ostatní to pobrali, to je důležitý.

                                  0 0
                                  • KRAJIC  

                                    Jak říkám, unavuje…

                                    0 0
                                    • maajkee  

                                      Prosimtě, když něco používáš, tak alepoň bys mohl vědět o čem mluvíš

                                      Uklidni se, v klidu si to pročti, koukni se ven, jak je tam hezky a možná se ti nakonec udělá líp ;) Práci čest, já jedu jezdit!

                                      0 0
                        • mr.antik  

                          ty rámy vaří stejně zkušenej šikmookej svářeč tam a zkušenej pepík tady u nás, jinak by ty firmy krachly. Nevim co řešíš…

                          0 0
                        • jIrI___  

                          Musí být radost tě mít za šéfa :-D

                          0 0
                        • jachymk  

                          Tak poslední věta vystihla současné obyvatele ČR :-)

                          0 0
                      • KRAJIC  

                        Nebylo mířeno přímo na tebe.

                        0 0
                    • maajkee  

                      To by mě fakt zajímalo podle čeho posuzuješ svařování RB vůči jiným firmám ?

                      0 0
                    • Vilém  

                      Rad bych vedel jestli jsi takove obhrouble hovado i v realnem zivote. Pokud ano, tak to musis byt velkej tvrdak.

                      0 0
                      • KRAJIC  

                        Jo mluvím tak. Za tvrďáka se nepovažuju. Lidi, na kterých mi záleží mně mají rádi – ostatní mám v piči.

                        0 0
      • marapara  

        Kamaráde, tak RB vaří rámy, když jsi ještě ani netahal kačera po dvoře :)

        Tak raděj pomlč, než abys psal takové žvásty a dělal ze sebe ještě většího blbce.

        0 0
    • mr.antik  

      tak já bych bral Giant aby mi to ladilo. Jinak taky mrkni na geometrie.

      0 0
    • mr.nikdo  

      Jezdim CRR a osobne v dalsim ramu budu chtit uhli.

      Klidne bych si vzal i to z vychodu (z ebay). Ta cena neni strasna a v podstate je podobna Meride, kterou jsem chvili jezdil (taky uhli)…

      Takze za tu cenu bych shanel uhli :)

      0 0
      • mr.antik  

        Tak jestli to máš na topení, tak proč ne :-))

        Jinak by měl tazatel napsat, co si od toho slibuje. Zrovna tak bych třeba bral i nějakou pěknou ocel.

        0 0
        • Milwa  

          Pan nikdo dost možná myslí ocel, když chce mít v rámu uhlí.

          0 0
    • michals1  

      Z těch dvou pro sportovní ježdění jezdnoznačně Giant.

      0 0
    • siafu  

      podle geometrie, jinak z těchto dvou Giant XTC, RB CRR mě prostě ničím neoslovuje, Giant by pravděpodobně mohl být i lehčí

      0 0
    • muppet  

      co takhle tenhle

      0 0
      • AleZ80  

        Já bych třeba takhle krátkej rám nechtěl. Otázka je jaká geometrie vyhovuje zakladateli.

        0 0
      • michals1  

        Podle mě trochu fádní až nudné. Ani bílá linka jednobarevný černý duralový rám nezachrání.

        0 0
    • Kubiczech  

      Taky bych si neuměl vybrat. Já to měl jednodušší tím, že Gianty už nebyly.

      Abych parafrázoval Trainmana, tak bych taky nechtěl rám do někoho, kdo to fláká jak Baťa cvičky někde v tramtárii (čti Taiwan). (:

      0 0
    • AleZ80  

      Otázka je jakou preferuješ geometrii – Giant je delší.

      Jestli Giantu dělaj rámy na Taiwanu nevim (píšou o sobě, že nemají na rámy subdodavatele), nicméně ty XTC rámy si spousta lidí pochvaluje, takže špatný asi nebudou (sám ho mám a přijde mi good, ale zatím jsem na něm ještě moc nenajezdil).

      U RB je výhodou nižší cena a možnost konfigurace barevné kombinace (kdybych si ho já objednával, tak bych se zkusil zeptat, jestli by mi ho neudělali bez toho odpornýho plechovýho loga na hlavový trubce).

      Já bych bral Giant, protože je mi prostě bližší.

      0 0
      • MirosPikos  

        Podle toho kde bydlíš, pro mě je výrazně blíž RB :)

        0 0
      • jakub  

        jasne neudělá chybu ani s jedním rámem… je to prostě o tom, esli se ti líbí syrová česká strojařina, nebo odlehčená plechovka z Taivanu… RB má prostě v naších vodách podle me zaručeně zvučnější jméno… Giant je určitě super…ale je to jenom tuctova… můj názor na to je, že já bych si Gianta prostě nikdy nekoupil a to nekritizuju jejich kvalitu, české RB je mi prostě 100× milejší a bližší…

        0 0
        • mr.antik  

          Giant neni zrovna lehká plechovka, je to docela těžkej rám, co praskne dřív bych řek že je 50 na 50. Oba budou vařený ručně, hlavní rozdíly bych viděl v geometri, v možnosti barev a designu.

          Jinak s tou tuctovkou to bude taky 50 na 50, ten Giant je docela drahej aby si to lidi kupovali jak Meridy…

          0 0
          • Evilcleaner  

            ručně??? giant vlastní největší továrnu na rámy na světě, strojově tam vaří mimo jiné třeba i treky a stovky dalších značek a jejich tuctový alu rám tam budou vařit ručně?:-D

            okej:-) a ted tu o červené karkulce:-) nic ve zlém;)

            0 0
            • mr.antik  

              “In years past, bikes welded overseas played second fiddle to handcrafted domestic frames. One look at the beautiful welds on the head-tube junction of Giant’s Reign line of bikes, and you’ll agree that those days are long gone. All of Giant’s frames are hand-welded by both male and female staff welders who spend about six months in training before moving up to the primary weld line, located in Taichung, Taiwan.”

              0 0
        • frederick  

          NO jak tak koukám, tak se z toho RB stává spis tuctovka…krom toho, Giant proste má zkušenosti a nějak je uplatňuje…

          0 0
          • Kubiczech  

            Takže když někdo nevyrobí milion rámu za rok, tak nemá zkušenosti? Do toho bude spadat mraky výrobců, hafo kultů, hafo garážovek… (: Jak ty své zkušenosti Giant uplatňuje? Já u nich nic převratného nevidím – že by zprasení kol modrými bowdeny? (:

            Je to spíše o tom, co se komu líbí. Netroufl bych si tvrdit, že je Giant lepší rám. Mě se třeba líbí HT od obou (fully pak ani od jednoho) a to z toho důvodu, že se drží střídmého vzhledu. I když zrovna Giant už od toho odchází a jejich celá kola jsou už dost komedie – škoda.

            0 0
        • AleZ80  

          Giantů se sice vyrobí mraky a tak to je tuctovka, ale ten RB rám zas vypadá jak svařenej z tuctovejch lešenářskejch trubek. Oproti tomu má XTC pěkně tvarovanou horní i spodní rámovou trubku a ten styl přivaření k hlavové trubce vypadá taky o dost líp. A to jak u starýho tak u novýho

          0 0
          • Kubiczech  

            Někomu se líbí rám ohnutý jak paragraf, jiný dá přednost klasickým kulatým a rovným trubkám. Co je na tom k nepochopení? A doplňující otázka – co vyjde z módy dříve?

            0 0
            • maajkee  

              Samozřejmě kulatý a rovný trubky.

              0 0
            • mr.antik  

              RB když se povede vybrat barvu, tak vynikne, jsou fakt pěkný i tvarově (třeba masivnější vzpěry zadní stavby)

              Jenže většina lidí tam stejně plácne bílou nebo černou, i když maj X dalších možností

              0 0
              • Kubiczech  

                Barva dělá hodně, ale to nemění nic na tom, že to jsou rámy klasických tvarům, což se dneska už moc nevidí.

                IQ systém v černé barvě se mi fakt hnusí, to je fakt. (:

                0 0
            • AleZ80  

              Podle mě už tohle z módy vyšlo. Nebo jinak – podle mě to vypadá jak 10–15 let starej rám a mě osobně už tohle v dnešní době neoslovuje. Další věc, která se mi na RB nelíbí, je to plechový logo na hlavový trubce.

              0 0
              • Trainman  

                Trainman

                0 0
              • Kubiczech  

                Modrý džíny taky z módy nevyjdou. (: Mě se zase nelíbí zohýbané trubky, profily trubek ve tvaru státu Texas, třináct barev na rámu a minimálně devět velkých nápisů výrobce. A červený elox. A WCS. (: Osobní preference nadevše, v tomhle asi není nutné se shodnout.

                0 0
              • mr.antik  

                Myslim že si můžeš dát rám na bílo, k tomu červený pruhy, černý nápisy a budeš king na místním marátonu. A místo plechovýho loga nechat samolepku nebo plastový :-)

                0 0
              • jIrI___  

                Musíš to brát z toho pohledu, že RB je něco jako v automobilismu veteráni. Auta technicky a v naprosté většině případů i vzhledově o ničem, ale zlomku lidí se líbí a nedají na ně dopustit.

                0 0
                • Kubiczech  

                  V čem je RB zastaralé, respektive technicky o ničem?

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Třeba hydroforming. Ale neříkám, že to má na výsledné vlastnosti nějaký extra vliv. Prostě když postavíš RB (neuvažuju teď nějaké custom úpravy a laky) vedle nějakého jiného rámu současnosti, tak RB vypadá jako z minulého století.

                    0 0
                    • Kubiczech  

                      Takže jde prostě jen o vzhled – jeden holky, druhý vdolky. Věřím, že by mě zaujalo i RB s hydroformingem, ale rozhodně by to byl další krok k s jinými výrobci zaměnitelnému vzhledu (řeknu tuctovost, ale bez nějakého pejorativního nádechu). Podobným krokem byla stopka frézovaných dílů.

                      0 0
                • nooski  

                  Mor a neštovice na tebe plantážníku! Já ti dám o ničem! :-)

                  0 0
      • easyrider  

        Jen tak pro upřesnění, Giant je největší výrobce kol na světě… :)

        0 0
    • LáďaH  

      Já bych volil RB, ale je to takové srdeční rozhodnutí. :-) Chybu s ním ale v žádném případě neuděláš.

      0 0
    • frederick  

      Jízdní vlastnosti jasně mluví ve prospěch Giantu!!!!!!Za mě jasná volba..

      0 0
      • MirosPikos  

        Povídej jak jasně mluví jízdní vlastnosti ve prospěch Giant. Neříkám, že to není pravda, ale chtěl bych nějaká data (testy). Krom toho je to vždy subjektivní pocit (někomu sedne víc RB někomu Giant).

        Ono je to těžké, radit někomu to nebo to. Já budu radit CRR protože na něm jezdím. Další bude radit Giant, protože ho taky vozí.

        Ideální bude najít vlákna, která se věnují oběma rámům, udělat si tabulku PRO a PROTI a hledat informace. Někomu může vadit vedení bowdenů spodem, někdo to naopak bere jako pozitivní vlastnost a podobně. Jinak se člověk asi nijak moc racionálně nerozhodne.

        0 0
        • LáďaH  

          Tak s RB nebude problém dohodnout se, aby navářky daly na horní rámovku…

          0 0
          • MirosPikos  

            Mě osobně to třeba vyhovuje spodem, ale v nějaké rozhodovací tabulce to bude určitě plus, že může mít rám dle vlastních představ (do jisté míry…).

            0 0
          • JMT  

            Vedeni spodem je super

            0 0
        • frederick  

          Souhlas…byl jsem celkem radikálni:D proste kazde je na neco jinyho

          0 0
    • Al Stra  

      za mě RB jako jasná volba

      hlasuji pro IQ

      0 0
    • maajkee  

      Já bych volil určitě Giant a asi jen proto, že se mi ten rám prostě víc líbí.

      0 0
    • Stipka  

      Raději brát RB, já se snažím kupovat České značky. Kde by jsme skončili kdyby jsme kupovali raději zahraniční výrobky, zlaté české ručičky, svoje peníze raději vrazím do domácího trhu. ale tak je to o tom co člověk preferuje

      0 0
      • maajkee  

        tak to že máš českej rám a všechno ostatní z taiwanu už ten českej trh moc nezachrání :)

        0 0
        • Stipka  

          Tak mám i české kola, duše:-D tak vidlice, tlumiče, převody neděláme, ale oblečeni jezdím české, na turistiku taky. pokud si můžu vybrat tak raději české věci, někdy to ale nejde jinak

          0 0
          • maajkee  

            No, tak z kol je čekej možná tak ráfek, jestli máš rubena duše, tak Rubena už česká teda moc není :) A jaký nosíš oblečení? :)

            0 0
            • Stipka  

              Kalas, progress, Alpine pro ( šijou v číně ale aspoň firma je česká :-D) jako já se tady nechci dohadovat, prostě sem chtěl říct že když si můžu vybrat tak preferuji české, to je vše :)

              0 0
              • Stipka  

                a ted sem si jeste oblibil JURKA :) ale to uz tak

                0 0
            • roud  

              Rubena česká je ale dělaj jí nelegální ukrajinští dělníci viz poslední zátah policie v rubeně v HK xD

              0 0
              • mr.nikdo  

                Z toho zatahu jsem snad mel plast, v kterem byla od vyroby dira… Nestrilelo se tam? :-D

                0 0
              • maajkee  

                Aha, já myslel že majoritní podíl má nějaká nadnárodní společnost, tak to byla asi od někoho mylná informace.

                0 0
      • mr.antik  

        takhle bych to nestavěl, zrovna u rámu by tohle mělo být někde až na 3. a dalším místě v rozhodování. Jinak se ty RB nikam neposunou ve vývoji dál…

        0 0
        • Stipka  

          ale RB je na tom dobře , já sem s ním maximálně spokojen :) a myslím že spousty lidí tady taky…

          0 0
        • Kubiczech  

          Já bych třeba nějakou radikální změnu u RB viděl nerad. Dílčí ano – PM úchyty, tapered hlavovky a tak dále. Z karbonu šít nebudou, giganty nedorostou a jakoukoli větší změnou spadnou k průměru, k obvyklosti. Nějaké tvarové anomálie mi k RB prostě nejdou.

          0 0
          • mr.antik  

            To co píšeš, ale třeba možnost eloxu nebo leštěnýho rámu, nějaký ty posuvný nebo výměnný patky

            0 0
    • ToPaS  

      hlavne si pozri geosku tych ramov,pokial ti nesadne ram tak na nom mozes mat napisane aj

      Lynskey a bude to na rit. K tej tuctovke co tu niekto spominal…ceska alebo taiwanska tuctovka nieje to jedno?

      z tych dvoch by som volil jednoznacne giant.Urcite bude lahsi a nevyzera tak nudne.

      0 0
      • MirosPikos  

        Určitě bude lehčí? Vážil si ho? Ono to nebude vůbec tak jednoznačný. A to, že nevypadá nudně je věc názoru. Já mam rád jednoduchý design, klidně jedna barva a minimum nálepek…

        0 0
        • ToPaS  

          Jasne desing vec subjektivna to mas recht. Pisal som to ako moj nazor/moj pohlad na vyber z tych dvoch ramov.Hlavne je goeska to som vypichol hore.Videl som par obrazkov na nete kde bol na vahe a hmotnost bola niekde okolo 1450–1500g.RBcko nezhadzujem ani „fanaticky“ nevyzdvihujem beriem ju ako kazdu inu znacku…

          inac mohli by ste chalanovi aj nieco poradit a nie natahovat sa ohladom RBcka…na tieto debaty ktore nikam nevedu su tu ine temy.Preco kazda tema skonci pri takej „pakarni“?!

          0 0
          • Kubiczech  

            Z téhle debaty si třeba něco vezme, proč ne? Abychom tedy, dle tvého přání, byli konstruktivní, tak přidávám váhu CRRka v XLku.

            0 0
            • jachymk  

              na stránkách 1,78 takže u RB vlastně ani už nelžou

              0 0
          • mr.antik  

            Protože obě kola jsou dost dobrá a nejde proti nim nic říct, takže se řešej blbosti :)

            0 0
          • AleZ80  

            Poradit se asi nedá. Buď chce kratší (RB) nebo delší (G) rám. A buď se mu víc líběj formovaný nebo obyč. trubky. RB rám bude asi z 6061 nebo 7005 a XTC by měl být z AluxX slitiny, ale jestli to je lepší nebo horší materiál fakt nevim. Nicméně oba ty rámy jsou snad kvalitní, takže si stejně nakonec asi vybere to co se mu bude víc líbit a vyhovovat ohledně geometrie.

            0 0
    • Dawy  

      zkusím oživit téma

      pomalu ale jistě mi odchází rám a tak nadchází doba se poohlédnout po novém

      vlastní chybou při srážce kola na střeše auta s vjezdem do podzemní garáže jsem loni načal současný rám, který teď praská stále víc …

      volím ze dvou možností

      http://www.cyklovape.cz/…-9-disc.html

      http://www.racebike.cz/…3/78/crr-ram

      víc peněz investovat nechci a ani nemohu …

      díky za pomoc při výběru

      0 0
      • Evilcleaner  

        RB, napsal bych tu mnoho důvodů proč, ale potom by se tu nahrnuli milovníci nabouraných rámů, kterých vzniknou tisíce denně, kteří by ty argumenty dementovali… ;)

        takže prostě proto, že se mi líbí;)

        0 0
        • Dawy  

          škoda, že jsi své argumenty nenapsal

          0 0
          • Kubiczech  

            Ono netřeba řešit – ty rámy mají dané parametry a ve všem ostatním je to jen líbí/nelíbí každého soudruha. Nekvalitní nebude ani jeden.

            0 0
            • Dawy  

              nemáš pravdu, je to třeba řešit

              blíží se odjezd do Rakouska a nerad by jsem tam chodil pěšky

              samozřejmě jsem si geometrie rámů nastudoval

              teď mám naprasklý razzer elite s carbonovou zadní stavbou, mmchdem mi geometrií celkem seděl (L) a RB CRR je podobný rám

              pro a proti je celkem dost, docela jsem si tady na fóru početl

              takže asi máte pravdu v tom, že nakonec stejně zvítězí asi jen ten vzhled …

              0 0
      • bikerenek  

        Taky mi praskl rám tak jsem si objednal tento http://www.bradsky.cz/…j-p-441.html

        Je to sice ročník 2007 ale za dost slušnou cenu tak uvidíme jak bude vypadat až to dojde ;-) o RB jsem dost přemýšlel ale už kvůli designu nee (stačí že mám od nich silničku, která není žádná nádhera)

        0 0
        • nooski  

          Docela by mě silnička zajímala, protože Amulet z odkazu je pořádně hnusný :-)

          0 0
        • nox159  

          pak dej vedet realnou vahu kdyz pisou 1450 v 17" a bez laku tak to bude podle me v normalni velikosti a s lakem teda dost tezke… ale porad mozna lehci a pohodlnejsi nez to RB…

          0 0
          • bikerenek  

            Vážil jsem ho v 19" a má 1720g včetně čepů na véčka… kvůli nim jim ho ale pošlu zpět, protože jsem od nich chtěl pouze kotouče (zástrčky bowdenů v rámu jsou jen na lanka a hydrauliku tam nenarvu a bastlit nový rám fakt nehodlám :/). Jinak nooski má pravdu, že ten co mi poslali je humus, předtím tam měli tento design ale prej došel… Takže nebrat!

            0 0
      • Smazaný účet  

        Tady jasně RB, přeci je lepší ručně vařenej kvalitní rám za nižší cenu, než čínská katalogovka typu pells…

        0 0
    • BigKarel2  

      RB páč je český

      0 0
      • jIrI___  

        A to při jízdě pocítíš jak?

        0 0
        • nox159  

          no ze se ti bude honit hlavou jestli to ten svarec delal rano odpocaty nebo az na konci smeny :D takze budes uvazovat jestli se bat nebo ne :D

          0 0
          • Smazaný účet  

            Muhaha :0) Že zrovna nedávno tu byly 2 prasknutý Gianty, jeden Reign a druhý Anthem tuším?

            0 0
            • nox159  

              protoze na giantech jezdi opravdovi jezdci na RB jen pozeří co si vozi zadek po cyklostezkach a machrujou ze maji cesky ručne svařovany rám :D

              jinak praska vsechno a kdybych vybiral HT (hlinu) tak vubec neresim jakou znacku bral bych geometriji co mi sedne a co nejnizsi vahu… stejne uz bych u HT ani o hline neuvazoval…

              0 0
              • Dawy  

                díky, teď jsi to pořádně osvětlil

                jsem namachrovaný pózer co si vozí prdel po cyklostezkách

                ještě, že tady jsou takoví „opravdoví jezdci“ jako ty, co neuznávají nic jiného než karbonového fulla …

                0 0
                • jIrI___  

                  Zas to neber osobně, RB nikdy nebude pro všechny ;-)

                  0 0
                • nox159  

                  :D ty sis to teda vzal nejak moc osobne a hlavne moc vážne :D

                  0 0
                  • Dawy  

                    to máš pravdu

                    tlačí mě celkem čas a potřebuji vyřešit problém s rámem, tak se není čemu divit

                    0 0
                    • nox159  

                      jak jsem psal pokud je to obycejne HT v hliniku tak je skoro jedno co vyberes… :) hlavne se ti to libi a at ti to ladi k dresu :)

                      0 0
                      • JakeF  

                        Tak to je dobrej nesmysl… Mezi hliníkovým Authorem a Trekem byl větší rozdíl než mezi karbec a hliníkovým Trekem. A to je mezi těma ALU menší finanční rozdíl i procentuálně.

                        0 0
                        • Kubiczech  

                          Ale to už je trochu jiná cenová, ne? Já bych celkem věřil, že mezi renomovanými producenty rámů bude ve stejné cenové hladině výsledek srovnatelný.

                          K věci, aby se nám pán nečertil – jasně RB.

                          0 0
                          • JakeF  

                            Author Traction stojí čtvrtinu co 8500, která stojí ani ne pětinu co Elite 9.9 SSL. Já reagoval na to, že mezi hliníkem je jedno, co vybereš, podle mě jsou mezi těma rámama stejný rozdíly, jako u karbonu, tedy velký ;-).

                            0 0
                        • nox159  

                          zkus vybrat ramy v podobne cenove relaci kde je tak ukrutny rozdil v tom jak se to chova…

                          btw: ty jsi mel srovnani jak to kolo jede na stejnych komponentech stejnych kolech a jen prohozenych ramech? :)

                          0 0
                          • JakeF  

                            U Treků jo, Author byl zhruba srovnatelnej, vyjma vidle, kde byl rozdíl cca 1,3kg :D. Ale měkká nebyla. I u toho Amuletu, kterej váží pod 11kg, při silovým záběru poznám, že se mu dopředu nechce zdaleka tolik, co 8500ce.

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Jen jestli to nebude tím, že trek dostáváš a tak musíš za každou cenu chválit :0)

                              0 0
                              • JakeF  

                                Obávám se, že nějakou velkou chválu na Elite 9.9, co zrovna jezdím, ode mě neuslyšíš ;-). Ale 8500 je fakt super rám. A ani zdaleka je nedostávám ;-).

                                0 0
                                • nox159  

                                  Obávám se, že nějakou velkou chválu na Elite 9.9, co zrovna jezdím, ode mě neuslyšíš ;-) – jakto? v cem je problem?

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Vyloženě problém (snad) v ničem, ale přecijen když vidím ten rozdíl v MOC, tak bych čekal víc muziky…

                                    0 0
                                    • nox159  

                                      takze vlastne neznatelne + jo? jako ze sis jiste nepohorsil ale lepsi to vyrazne neni…

                                      0 0
                                      • JakeF  

                                        Je pohodlnější, v lehkým terénu to asi přidává i něco na rychlosti, ale pocitově je míň tuhej, což naštěstí kompenzuje o půl kila nižší váha. Když to vezmu podle MOC, tak nevím, jestli bych to někomu doporučil jako rozumnou možnost připlatit si za samotnej rám 50 tisíc navíc proti 8500ce :). Ale zase je to 2009 model (koupenej neježděnej), letošní a 2012 modely už můžou bejt taky někde jinde. Určitě to není špatnej rám, ale třeba Flash mi sednul bez výhrad.

                                        0 0
                                        • nox159  

                                          tak 50k za HT ram bych asi nikdy nedal… ( ale taky ten kdo dneska jezdi nenakupuje za MOC :) (kolik vlastne vazi ze sis pomohl o pul kila? )

                                          osobne za 50k radeji ibise nebo neco na ten zpusob, na zavody stačí nejaka plečka ktere neni škoda :)

                                          0 0
                                          • JakeF  

                                            50k navíc proti 8500ce, vlastně ještě o trochu víc, MOC byla tuším 65 tisíc :). Váží 1260, pár gramů ještě sundalo středový složení bez misek a kratší sedlovka. S tím kolem je to blbý, při závodech ten materiál dostává zabrat, ale zase je blbej pocit, když člověka omezuje kolo. Chce to vychytat rozumnou mez, na co člověk má a samozřejmě, nenakupovat za MOC :).

                                            0 0
                                            • nox159  

                                              uprimne celkem tezke… na to kolik to stoji… :)

                                              jinak u tebe je to mozna jine ale ja to beru tak ze na kole pod 10kg uz se da slusne zajet a az me bude delit od bedny cca 30s tak budu resit poradne kolo jinak jestli je to 10. misto nebo 8. je porad celkem jedno :)

                                              mi se libi mit na zavody spotrebak tedka mam kola v haji ale je to super vozim extremne nizke tlaky jak dopadnou rafky jestli je klepnu neresim, to same dojizdeni po rafku… nic me netrapi :D od minuleho zavodu cca pred mesicem jsem na zavodaka nesahl jeste neni ani umyte :D

                                              0 0
                                              • JakeF  

                                                Nj, já třeba včera jel kromě první třetiny celej závod sám, takže to bylo dost o hlavě a pocit, že mi kolo nejede, bylo to poslední, co jsem potřeboval. Ale dojel jsem si pro stříbro a nebejt toho, že si to ten za mnou (omylem) zkrátil při nájezdu do města, tak i se slušným náskokem. Jinak ráfky taky až tak neřeším, když se jelo XCčko na bahně, tak tam šlo 1.2atm do obou a děj se vůle boží :). A že to není až tak lehký vím, i proto jsem čekal tu tuhost lepší.

                                                0 0
                                                • nox159  

                                                  ja jsem rad ze tu tuhost nejak moc nepoznam a nemusim to resit :D

                                                  poznam rozdil v tom jak jede NN oproti FF a taky jak jede HT oproti fulovi a tim to u me konci :D

                                                  0 0
                                                  • nooski  

                                                    Jak taky můžeš při pidi tlaku, odpružení a vysokofrekvenční kadenci poznat tuhost? :-)

                                                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Psal jsem ti to výš. Lepší než čínskou katalogovku Pells bude za menší peníz RB.

                      0 0
        • BigKarel2  

          hrdostí :D

          0 0
        • Kubiczech  

          Asi stejně jako rám svařovaný ručně a robotem.

          0 0
    • marapara  

      Taky jsem nedávno vybíral nový rám, Giant sice mezi kandidáty nebyl, ale nakonec jsem vzal RB. Původní GT Zaskar mi praskl již podruhé a ve sváru, tak řešení bylo jediné, výměna rámu a přeskládání.

      O Giantovi ti moc nenapíšu, nejezdil jsem na něm, ale s RB jsem spokojen. Měl bych spíš srovnání s GT Zaskar. Váhově možná RB o pár gramů těžší, geometrie mi přišla hodně podobná, ne-li stejná, akcelerace v podstatě stejná, ale neuvěřitelné pohodlí oproti Zaskarovi. Jezdil jsem víc HTček a RB je jednoznačně nejpohodlnější ze všech co jsem měl. Velmi dobře tlumí rázy. Nevím čím to je, jiná slitina hliníku nebo větší průměr trubek, ale prostě mám pocit, jako by byl karbonový a ne hliník. Za cenu kolem 6000 kč je to myslím velmi dobrý kup, navíc je svařovaný ručně a záruka je 5 let. Jediné co jsem musel měnit je sedlovka, jiný průměr trubky, jinak jsem vše přeskládal z GT.

      Co se týče designu, tak tady si každý musí udělat úsudek sám, jestli mu líbí nebo ne. RB je prostě takový jednoduchý rám, bez nějakého prohýbání, zahnutí a podobných pi*ovinek. Na druhou stranu v jednoduchosti je krása.

      0 0
      • Tomson  

        jj, souhlas…někomu se design RB nemusí libit,ale já jsem minimalista a v jednoduchosti je síla..o to víc pak na takovém rámu vyniknou komponenty :-)

        0 0
    • Tomson  

      Jednoznačně RB. Je tam trošku větší váha ale těch pár gramů se dá krásně dohnat na komponentecha a dostaneš kolo klidně pod 10kg. Jezdil jsem už pár rámů ale RB je jednoznačně nejtužší a krásná ruční česká práce…Proto pokud nechceš dát balík třeba do S-workse :-) tak je RB dobrá volba. Můj nároz je, mít kvalitní tuhý rám, který se ti nebude kroutit pod prdelí v každé zatáčce a taky něco vydrží…jinak je to všechno stejně jenom v nohách :-)

      0 0
      • nox159  

        na jakych komponentech adekvatnich k ramu bys to poskladal aby ses dostal pod 10kg?

        0 0
        • Kubiczech  

          Já jsem zatím na 10.5 kg na SLX s Juicy a relativně těžkými záplety, rám velikosti XL. Za pár dnů dám snad fotku a doufám, že to už bude kolem těch deseti. Čili v takovém eMku v tom nevidím nejmenší problém.

          0 0
          • nox159  

            no ja ti teda nevim co mam kolo tak 1,4kg ram k tomu 1,7 vidla kola 1,55kg (plaste RoR/FF) zbytek XT prehaz XTR a k tomu jeste Vcka a jsem na nejakych 10kg…

            0 0
            • Kubiczech  

              Tak to bude někde chyba. Vymeť pavučiny. (: Mé čínské váze jsem taky moc nevěřil, ale Parktůlka v servisu hází cifry stejné. Monstra mi to váží na 15.39kg, což mi taky přijde odpovídající.

              Není to ono kouzlo ruční výroby? (:

              0 0
              • nox159  

                tady

                to treba mam rozepsalne jen k vidlici pricti tech 800g a jsi na 10kg… sedi to tak…

                0 0
                • Kubiczech  

                  Však já ti to nezpochybňuji. (: Některé věci máš těžší, některé já nemám vůbec, SLX celkem srovnatelné s XT (u řazení máš 2g k dobru). Takže i s těžším rámem mi přijde to půlkilo nahoru u mé sestavy celkem reálné.

                  0 0
                  • nox159  

                    :) tak to me zajima tvoje sestava…

                    jinak ja beru ze k RB je adekvatni tak epikon RM5 a SLX/XT :)

                    0 0
                    • Kubiczech  

                      Moje sestava v profilu, váženo s Juicy7. I ty podmínky adekvátnosti jsou, myslím, splněny.

                      0 0
    • mmartini  

      Ještě, co se týče vaření robot vs. člověk, tak je jasné, že robot se nikdy neunaví, svar udělá z konstantní vzdálenosti, konstantní rychlostí, tzn. prohřátí okolního materiálu je všude stejné, svar je všude stejně mocný = tudíž výsledek podle mě musí být zákonitě lepší od robota než od člověka, ale je asi pravda, že musí být vše dobře nastaveno a hlídáno, to už je o každé firmě. Říkat, že garážovka je větší kvalita než série je podle mě paušalizování a zobecňování.

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce