• vitek_s

    Poté, co mi v listopadu praskl v pořadí třetí rám u sedlovky, neměl jsem čas ani náladu měnit současný rám za náhradní, který jsem během provozu třetího rámu nechal svařit. Prasklina se šíří poměrně pomalu, až ke konci se náhle zvětší, sedlovka začne hodně pružit, a je to tak na nouzové dojetí. Zkusil jsem to olaminovat cca 20ti vrstvami skelné tkaniny, čímž se vytvoří něco jako sádra, která by měla zabránit dalšímu šíření praskliny a držet celý spoj dohromady. Zatím najeto cca 900km a bez problémů. Zkoušeli jste nějáké podobné opravy?

    0 0
    • iron.hide  

      kamosova oprava :)

      http://www.mtbiker.sk/…/151874.html

      0 0
      • antt  

        dobrý punk :) K dokonalosti chybí pospojovat škrky sedlo-představec

        0 0
    • Rubi  

      az ti to jednou pri vetsim narazu ustreli pod prdeli…no jsou to tvoje koule..:D

      0 0
    • johny731  

      Už ti praskl třetí rám u sedlovky. Co třeba ji nemít tolik vytaženou?

      0 0
      • duskov  

        Jenez pak nenastavi posez. To je leda hledat jiny ram, s delsi sedlovou trubkou (nebo integrovanou sedlovku).

        0 0
        • vitek_s  

          Přesně tak, pro správný posez musí být tak vysunutá. Rám 23", sedlovka 400mm, takže tam vylepšovat moc nejde.

          0 0
          • mr.nikdo  

            Zkus si domluvit RB s Int. sedlovkou, jak pise Lukas.

            0 0
          • Ice-goofy  

            Ještě jsou 420 sedlovky ;) sam mám přes dva metry ;) a tam mě zatím rám nepraskl.. ukám …

            0 0
            • Vilém  

              delsi.

              0 0
              • Ice-goofy  

                Dokonce ja sice na svůj rozměr 27.2 tak dlouhou nenašel, ale není úplňě potřeba.

                0 0
                • Vilém  

                  Nevim jaky prumer ma ten jeho ram, ale co kdyby byl prave 31,8mm. Dal jsem to vicemene pro pobaveni:)

                  V jeho pripade bych zkusil soustruznika a prodlouzit stavajici sedlovku.

                  0 0
    • kubad  

      agentura P+M gratulace

      0 0
    • mr.nikdo  

      Zkusil bych najit pricinu, proc uz 3 krat rupl ve stejnem miste.

      Tedy – sel bych na to Hlavou.

      0 0
      • Smazaný účet  

        pro 23" ramu a 40cm sedlovce bych pouvazoval o custom ramu (treba od RB), kde by se mohlo podobnym problemum predejit…

        0 0
        • mr.nikdo  

          Ted se divam, ze je to 23 a navic na 29 kolech, hodne to zkreslovalo.

          Takze jak pises. RB, Custom Geo a nechal bych si dat int. sedlovku. Ale to verim, ze by mu tam poradili, jakmile by udelal poptavku.

          0 0
          • vitek_s  

            Už jsem sehnal rám na novou stavbu, tohle kolo si nechám na dojíždění dílů jako zimáka, až se rozsype rám, dám tam ten svařený.

            Nové kolo bude mít rám s broušenými svary + karbon sedlovku, což by mělo pomoct, jak moc zjistím až časem. Důvody proč by měla pomoct karbonová sedlovka jsem psal tady:

            http://www.bike-forum.cz/…r-23-ht.html#…

            0 0
            • mr.nikdo  

              A co nakonec vyhralo?

              Verim tomu, ze pokud nebude sedlovka poradne zasunuta, stejne se to bude opakovat. Karbon nekarbon.

              0 0
              • kubad  

                +1

                0 0
              • vitek_s  

                Nakonec další MRX, tentokrát X5 s broušenými svary. Výběr rámů které jsou přesně 23" (některé označované jako 23 jsou ve skutečnosti i o centimetr nižší) je opravdu malý, a aspoň vyzkouším hypotézu s karbon sedlovkou na srovnatelném rámu co jsem měl doteď.

                Sedlovka je zasunutá ještě v normě, už jsem to tu někde psal, nějakých 12–13cm.

                0 0
                • kubad  

                  V normě čeho? Sedlovky možná rámu určité ne když praská

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  Pokud je sedlovka zasunuta po carku na sedlovce, znamena to, ze by nemela prasknout sedlovka…bohuzel tobe praska ram:)

                  0 0
                • Pac029  

                  Jestli to mas jako hoby experimenty a pokusy, proc ne, ale na jezdeni nebude lepsi to RB na miru nebo nejaka ocel, at uz na miru nebo konfekce ????

                  0 0
                  • Vilém  

                    Taky bych, byt na jeho miste, sel cestou stavby ramu na miru. Udelat to trochu vyssi, aby tam nebyla takova paka a musi to drzet. Menit ramy jak na bezicim pasu a nahrazovat to vzdy nejakym lowendem, to by me mohlo vosrat.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      …opravenym lowendem…

                      jako asi pristup „jeden mam v zaloze, kdyz rupne, vymenim“ funguje, ale rozmyslat pred svihem zda dojedu s natrzenou prdeli by se mi moc nechtelo…

                      0 0
            • Carloss  

              Nebyla by nejlepsi sedlovka v ramu vyztuzena aby vyztuha koncila kousek nad ramem, tudis v ramu by necvicila skoro vubec a pruzila by az nad ramem.. dlouha je na to dost

              0 0
              • vitek_s  

                Jako že bych si nechal vystružit duralovou trubku cca 12 cm dlouhou, 1mm stěna, kterou bych vlepil do spod té karbonové sedlovky? Teď jde o to, jestli by to mělo vůbec nějaký měřitelný vliv na tuhost sedlovky, když je karbon i několikanásobně tužší než dural při stejné pevnosti (asi dost závisí na orientaci vláken).

                0 0
                • Carloss  

                  Mnoho lidi tady naopak radí karbonku jako pohodlnější= že víc pruží než hliník.. asi to nebude pravidlem… [mě třeba pěkně pasovala do sedlovky 34,6 (nebo jak je ten nejčastější rozměr) sedlovka 27,2]

                  0 0
                • kubad  

                  Todle je nesmysl, o co je Carbon tužší o to je ho min,

                  Sedlovky se delaji aby pruzily, a ty carbonove pruzi většinou víc než hlína.

                  Pro klid doporučují 14–15cm sedlovky v rámu

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.