Prostě mi to nejede... :-( Kopce...

307 nepřečtených
  • BauVis

    Zdravím,

    možná mi někdo poradí, ale mám problém s výdrží na kole, hlavně kopce.

    Je mi 24 a 6× týdně cvičím cca hodinu + sem tam běhám a aspoň 2–4týdně kolo.

    Všechno zvládam, fyzickou kondici mám snad dostatečnou, ale problém nastáva, když se objeví kopec. Stačí trochu větší sklon a vypovídají mi nohy. Začnou mi tu tuhnout svaly na horní straně stehen, mravenčí a palí mne kolena a do lýtek dostávám křeč. Nejsem schopná jen více než 4–5km/h a někdy ani to ne. Musím jít pěšky a ani to někdy nezvládám. Manžel mě na krátké vzdálenosti přejede i o 10 minut, přitom rovinky s ním zvládám a ujet i 70km najednou není problém (cyklostezky, město).

    Štve mě to, že za 5 let co jezdím na kole se nic nezměnilo, žádné zlepšení co se týče jízdy do kopce… Neporadíte někdo, jak to zlepšit? Jak to překonat nebo co dělat?

    0 0
    • Delkim  

      a zkusila jsi přehodit? :)

      0 0
    • Pavel  

      Málo piva. Anebo moc piva… ;-)

      0 0
    • BauVis  

      Ano, zkousela jsme prehodit a vsechny mozne tipy a zpusoby treninku, co jsem nasla na netu…

      0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Pořídit si měřič kadence šlapání, šlapat konstantně větší kadencí, švihem a ne jen silou. Při nájezdu do kopce zavčasu zvolnit a řadit na lehčí převod. Konzultovat své pocity s pulsmetrem. Naučit se jezdit ze sedla.

      Jaký zhruba průměr rychlosti dosahujete na rovině? Kolik váží kolo a kolik jeho majitelka?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Tomahomo  

      Výška a váha(tvoje)? Co je „trochu větší kopec“? Sklon? Nebo ho označ na mapě. Co je „krátká vzdálenost“?

      0 0
    • blue.sun  

      Víc jezdit kopce, běhat kopce, trošku posilování (milované dřepy a tak dále)…

      A nebo to neřešit, Sagan taky není vrchař.

      0 0
      • Delkim  

        …a nebo by se mohla odstěhovat od Zoncolanu někam do nížiny :)))

        0 0
    • BauVis  

      Kolo ma tak 10–13 kg (Kellys 2007 obyc. horske, stalo tenkrat pres 10 tis, takze nic extra). Ja 172/65. Průměrná rychlost na rovině nevím, ale to tak kolem 25? To mi to fakt jede docela dobre.

      Aktualne jsme v Alpach, takze nektere kopce jsou fakt silene, to me na 500–700m delky nadjel o 10–15min. Sklon nevim :-( zkusim zjistit…

      200 drepu denne mi fakt staci :-D

      0 0
      • gerrard  

        Ty delas 200 drepu denne. 6× tydne cvicis, do toho jeste behas a jezdis na kole a nemuzes vyjet kopec a kdyz zeslezes, tak ho nemuzes ani vytlacit? Nezapominas odpocivat? Zkus co ti radil krab merit kadenci a podle vysledku se zaridit. Ale podle tech priznaku cos popisovala to podle me tahas na silu a nejezdis frekvencne. Natoc video jak jedes a mozna to bude jasnejsi.

        0 0
      • Tomahomo  

        Promiň, ale soudruzi z NDR někde udělali chybu. Pokud myslíš 500–700m délkových, tak přece není možné aby ti někdo ujel o 10–15 minut. Pokud myslíš výškové, pak je to něco jiného.

        0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Pokračování:

        Počítej s tím, že Tvé kolo má v reálu tak 14,5 kg, tj. 22,3% Tvé hmotnosti. Oproti muži máš a vždycky budeš mít menší poměr svaloviny, tj. menší dosažitelný výkon. Abys alespoň přibližně mohla jezdit se svým manželem a nečekal na Tebe dlouho, musíš mít tak o dvě třídy lepší kolo, než má on. Slušnější silniční kolo má typicky kolem 8,5 kg, takže rozdíl 6 kg, ale hlavně má lehčí kola, která musíš roztáčet – obě dvě jsou i s plášti lehčí než to zadní, které tam máš teď. Do kopce je to sakramentsky poznat. A převody si na něj můžeš naskládat v podstatě stejné, jako máš teď.

        Další věc je servis (promazané náboje) a pláště – tam je obrovský rozdíl jak ve hmotnostech, tak ve směsích, jsou zkrátka takové, které i po asfaltu jedou.

        Níže někým zmíněné nášlapy mě také napadly, do kopce to výrazně pomůže.

        Zkusil bych jednu drobnou změnu – odpočinout a vydýchat se pod kopcem, pak se rovnou rozjet na nejlehčí převod a šlapat jak veverka v kole, vytrvat až na vrchol, když vyčkáš, tak každý kopec přejde. Pokud máš taktickou chybu v řazení nebo jedeš po rovině příliš velkou hranu, tak by se to tím zásadně zlepšilo.

        Další je stravování. Nedržíš nějakou šílenou dietu? Najíš se dostatečně po dojezdu? Snídáš opravdu bohatě? Jíš pravidelně během cesty? Kde nic (glykogen, krevní glukóza) není, ani kopec nebere. Vyzkoušela jsi na sobě nějaký rychlý gel? Co cestou piješ?

        Psala jsi, že jsi vyzkoušela různé metody tréninku a žádná nezabrala. Podle čeho jsi trénink vyhodnocovala? Jestli jsem pochopil, nemáš na kole tachometr. Subjektivní pocit, že mi to po rovině jede, zmizí v okamžiku, kdy mě někdo předjíždí dvojnásobnou rychlostí. Takže až manžel tachometr pořídí, tak rovnou s měřením kadence. Pulsmetr je lepší zvlášť, dá se pak použít i na ostatní sportovní aktivity.

        Jen odhadem: když bude mít silnice sklon 12%, tak na 500 délkových metrech nastoupáš 60 výškových metrů. Reálná rychlost jízdy pro Tebe ve stávajícím stavu bude cca 3,5 km/hod. Tento půlkilometrový úsek pojedeš něco přes 8,5 minuty na svůj subjektivně maximální výkon. Jenže ten půlkilometr není sám, před ním je nějaká cesta a za ním také. A podobným odhadem z křišťálové koule je Tvůj manžel schopen stoupat ve strmých stoupáních VAM až kolem 700, když se trochu zmáčkne.

        Typické alpské stoupání může mít třeba 1000 výškových metrů a 20 km. Při výše uvedeném odhadovaném VAM=420 (metry nastoupané za hodinu), bys ho jela kolem 2,5 hodiny čistého času – reálně přes 3 hod. Takový celodenní cyklovýlet pak vypadá tak, že ráno vyjedeš, před polednem jsi nahoře, dáš svačinku, vrcholové foto a zvolna sjedeš dolů, suma sumárum jen 50 km/den a máš opravdu dost.

        Přestože cvičíš a cvičíš pravidelně, přímo pro cyklistický výkon je to zřejmě nepoužitelné, nepočítám-li zpevněné core. Odhlédnu-li od technických detailů (materiál, technika šlapání, volba převodů), tak pp. nejsi schopná podat dostatečný hrubý (svalový i metabolický) výkon po dostatečnou dobu.

        Nejsi v tom sama, máme kamarádku, která investovala spoustu času a peněz do kondičních trenérů, výživových poradců, bazénu, spiningu aj., ale na kole po 500 m 5% stoupání tempem dle vlastní volby zmodrá a není schopná jet dál. Na to ji nikdo připravit nebyl schopen, to je záludnost cyklistiky.

        0 0
        • postman79  

          Dlouhé, ale výstižné, asi jsi napsal všechny varianty problémů, vše ostatní máznout a stačilo by :))

          0 0
          • Rychlej turista  

            Já bych nic nemazal a tvrdošíjně trval na kontrole/nastavení výšky sedla. A jako druhou věc bych se zaměřil na dostatečný nájezd. Je to sice krátké, ale účinné a odtranit zmiňované bolesti by to mělo, protože cyklistika je velmi jednoduchý sport: nemáš najeto – máš problémy :-)

            0 0
      • VladexAndroid  

        a co ta hmotnost? na ženu je při 172cm 65 kilo opravdu hodně. já jsem chlap a při 182 cm mám asi 60kg. a když hodně jezdím na kole tak se dostanu i pod 59 kg.

        0 0
        • oddie  

          Nemáš pravdu. Při 182cm a 60kg nejsi chlap :D

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • McBlacky  

          nemáš pravdu. Jednak ty jsi vižle a druhak 172/65 může být dost namakaná holka. záleží na poměru svalů a tuku ;)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • vitzero  

            Pravda, já měřím 188 cm a vážím 83 kg a když dojedu domů na víkend, tak mi vyčítají, že bych měl víc jest, já jsem vyžle :D Ale říkali mi to, i když jsem měl 90 kg :D

            0 0
            • Delkim  

              tak jestli ti to říká babička tak na to bacha, ta ti to bude říkat i když budeš mít 150 kg :))) babičky jsou v tomhle všechny stejný :)))

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • orm  

                Ne všechny babičky. Mně už babička řekla, že jsem nějakej oblácanej (letos mám o 15kg víc než normálně) :-)).

                0 0
                • Pavel  

                  Mne už to žádná babička říct nemůže… :-( Važte si babiček, dokud žijí! Jsou to totiž jedinné bytosti na Zemi, které mají o vás skutečnou starost. ;-))

                  0 0
                  • MnemonicJ  

                    no bohužel jsme na tom stejně a jediněj kdo komentuje mojí váhu je babička mojí drahý polovičky: Ty jsi nějak přibral,ne? :)

                    0 0
                • VladexAndroid  

                  když ještě žil můj děda, tak mi říkával, že když jsi mladý nemůžeš tolik vážit.

                  0 0
                  • Yura  

                    Tim ale urcite nemyslel vazit tolik, ze když trochu zafouka, tak te to odvane nekam do afriky..

                    0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
        • Bruca  

          já mám 177 cm a 110 kg. není to na moji silničku málo? :-D

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • Elwing  

          Chjo, hlavně z takovýhle komentářů nemít depky. Máme to těžký :-)

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Ale nemáte. Až vyzáblinu budeš mít doma a přestane Tě bavit, tak ho prostě zalehneš, normálka.

            0 0
          • AleZ80  

            Když vám chlapi lžou, tak se vám to nelíbí a když vám říkají pravdu, tak z toho máte depky. To si má pak člověk vybrat.

            0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          172/65 je naprosto normální hmotnost. 182/60 už vůbec není normální. Buď máš 0% podkožního tuku a jsi elitní vrchař, nebo nemáš takřka žádné svaly. V obou případech držíš pohromadě jen díky drátkům s očky, kostřivče!

          0 0
          • VladexAndroid  

            já a elitní vrchař… :-DDDDDDDDD

            vlákno vtipů je jinde

            0 0
            • Manzak  

              Nehodis sem nejakou svoji fotku? By me zajimalo jak to vypada, a navic kdyz jeste tvrdis, ze to je idealni.

              0 0
          • McBlacky  

            to už s cyklistikou nemá nic společného, takový parametry nemá v pro a conti pelotonu nikdo. Efektivně ti už chybí svaly.

            0 0
          • danielh  

            Tak to je dobry :-) Ja mam 188 /82 a sem jako dost hubeny na chlapa. Jak muze byt 182/60 ok?)))

            0 0
            • VladexAndroid  

              jsem pod průměrem pivní republiky :-D

              0 0
              • McBlacky  

                ty jsi pod průměrem všeho :)

                0 0
                • VladexAndroid  

                  hlavně pod výkonnostním průměrem, a to mě štve a ne moje váha.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • oddie  

                    Kolik ti je? V 18 jsem na tom byl s váhou podobně.

                    0 0
                    • VladexAndroid  

                      různě. to záleží na kterém kole jedu. u cyklistů se musí sčítat váha cyklisty+kola, tak musíš sčítat i věk jezdce + kola. a favoritka má 30 let..to hodně zestárneš :-DD

                      0 0
                      • Yura  

                        Proste zacni jist a priber aspoň 15 kg masa aby jsi mel v tech nohách taky nejakou silu a netrepali se ti brdenka jako čivavě, když se boji nebo je ji zima. :)

                        0 0
                        • McBlacky  

                          9–10 by mu stačilo. Nechápu jak může někdo sportovně fungovat s touhle vahou.

                          0 0
                          • arny71  

                            Náhodou, já třeba funguju dobře i s momentálními 66 kg. Ale měřím teda 171 cm. Na kole nezářím, ale kopec vyjedu, ve fitku pozvedy cvičím v sériích do 130 kg a dřepy do 100 kg. Takže relativně dobře se s takovou vahou fungovat dá. Jen se to musí napasovat na správný centimetry. :)

                            0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                          • iron.hide  

                            mozno ma lahke dute kosti

                            0 0
    • VladexAndroid  

      já mám stejný problém. taky jsem na tom špatně do kopců ale i na rovině i ve sjezdech. takže ještě hůř

      kopec odrovná i ty nejlepší cyklisty. i nadopovaný armstrong se plazí do kopce jak šnek.

      už aby vymysleli tu antigravitaci.

      0 0
      • BauVis  

        Nj, ale kazdy kopec, aby me odrovnal? Vzdycky jak me predjede opravdu kdejaky cyklista do kopce si rikam, kde je chyba. Hlavne v momente, kdy ho predjizdim na rovince nebo z kopce zase ja…

        0 0
        • novas752  

          Mozna moc drez na rovinkach a ve sjezdech a na jizdu do kopce ti nezbyva stava…

          0 0
        • kotew CZE JIHLAVA  

          jezdit jezdit jezdit,může to být špatným nastavení posedu,je dobré mít nášlapné pedály nebo se na kopec připravit,to znamená doplnit energii pití jídlo nebo se dobře před ním rozjet aby si šla ze sedla třeba až pod vrcholem a základ je dobře přehazovat převody a jestli je ti tohle všechno jasný,tak prostě potrénovat:)

          0 0
      • VladexAndroid  

        ale těch 4–5 km/h je fakt málo. já jsem taky výkonnostně na tom velice špatně, ale těch 8 km/h dám.

        Lysou jsem vyjel s průměrem 8 km/h

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Príma, tak uber cca 20–30% výkonu, protože tazatelka je žena. A přidej pár kg na její hajtru. K jaké se dostaneš rychlosti?

          0 0
          • VladexAndroid  

            já mám těžká kola jak prase. mě ženské normálně předjíždějí. dokonce i 10 leté holky. 6 leté nejsou o moc pomalejší než já . :-D

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Předpokládám, že máš Favorit. Tazatelka má nejspíš buď Kelly's Quartz nebo Scarpa, hmotnost ve vel. 19" udávaná 14,8 kg. Nezanedbatelnou část této masy budou tvořit levné pláště s duší, tedy zátěž na nejméně vhodném místě.

              0 0
              • VladexAndroid  

                nevím proč se říká, že lehký a méně výkonný jezdec by měl mít lehké kolo/záplety pláště? není to jen teorie? někdo říká že odlehčení na rot. částech je 4× tolik jako na nerotačních, někdo tvrdí že 4,5 někdo že 2× a někdo, že to je jedno kde se co odlehčí. já nedávno odlehčil 180 gramů na rot. částech a nevidím rozdíl. mě připadá jízda na lehkém nebo těžkém kole na stejno nevidím v tom rozdíl.

                doma mám zbytky dětského československého kola favorit 16". a jen ráfek má hmotnost 582 gramů (což je o dost více než 28" ráfek favorit který má 508 gr). plášť taky kolem půl kila. což je na malé dítě hodně.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Poznat to je, do kopce, při rozjezdech a při nerovnoměrném šlapání velmi velmi, na rovině moc ne. Navíc zpravidla ty lehčí záplety jsou sice dražší, ale také tužší než původní levné, tedy lépe přenášejí energii.

                  0 0
                  • VladexAndroid  

                    o kolik lépe přenáší energii, o 0.0001?

                    a jak ti to praskne – ty lehké záplety s tenkými stěnami. tak k čemu ti pak bude tuhost?

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Jel jsi na něčem jiném než na Favoritu? Když porovnáš základní SH R501 cca 1884 g (a to už nejsou dvoukiláče a tuhost celkem dobrá) a třeba Campa Shamal se 1425 g, tak to bude cítit. A že by praskaly na běžícím pásu, to určitě ne.

                      Resp. drahému lehkému ráfku to trvalo v mém případě 3× tak dlouho oproti těžkému levnému, než byl ‚spotřebován‘.

                      0 0
                      • VladexAndroid  

                        neobuté záplety Favorit mají 2500g. na moderních MTB jsem už jel ale na nové silničce ne.

                        tady na BF jsem viděl fotku prasklého ráfku a to mě odradilo od koupi nových zápletů

                        0 0
                        • ˘Ö˘ Krab  

                          Já Tě prostě lovísquju!

                          0 0
                        • gerrard  

                          Tak zrovna favorit zaplety na jednostennych rafcich pode mnou horely uz kdyz jsem byl decko. Ted bych na to dobrovolne nevlezl a to ze to vazi 2,5kg nic neznamena je to blato.

                          0 0
                          • VladexAndroid  

                            znamená. tlusté stěny ráfků=odolnější

                            0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                            • ˘Ö˘ Krab  

                              To si klidně mysli, ale na veřejnost bych s tím moc nechodil, nevíš, kde číhá Chocholoušek. Se svou nicotnou hmotností nemáš šanci o tuhosti a výdrži moderních ráfků cokoliv říkat, uvezly by Tě i nenýtované Alcyony na nejtenčích drátech a nábojích SuperLight. Protože nýtované uvezou i mne, tedy – manželka teď poškodila přední kolo, ale to tak, že jí praskla příruba po jednom obzvláště vypečeném sjezdu po kdysi silnici. A to jsou Alcyony už celkem lehké ráfky. V běžné cenové hladině se spíš řeší volba odpovídajících drátů a nábojů než ráfků.

                              0 0
                            • gerrard  

                              To by platilo, pokud by to byl stejny material a stejna konstrukce, ale to rozhodne neni. Dam ti priklad pul centimetru papiru neni stejne odolny jako pul centimetru oceli. Chapes?

                              0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                            • McBlacky  

                              bohužel odolnost je dána materiálem a konstrukcí.

                              0 0
                        • oddie  

                          Nenech se zviklat a nic nového nekupuj, ty nové lehké věci jsou strašně ošizené a pod tvojí váhou by opravdu mohly snadno prasknout!

                          0 0
        • Pepe72  

          Kdo vyslape lysou neni na tom vykonostne spatne!!!

          0 0
          • VladexAndroid  

            vyjel jsem to sice v kuse, ale hrozně pomalu jako šnek. já mám spíš problém opačný jako tazatelka. právě naopak já jsem na tom špatně po rovině a nejhůř z kopce. při sjezdech mám tak nad 20 km/h. 30 km/h to je pro mě hodně.

            na lysou horu to je jen mírné stoupání. vyjet to není nic za co by se měl kdo chlubit. ale v terénu kopce nevyjedu naopak.

            na MTB bych to nevyjel ani náhodou.

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              O tom se tady psalo mnohokrát. Narvat tam watty na rovině a z koce je problém.

              0 0
            • Tomahomo  

              60(kg)*3(W/kg)=180W

              80(kg)*3(W/kg)=240W

              To je poměrně jednoduché na pochopení, ne?! :o)

              0 0
              • VladexAndroid  

                čím víc člověk váží tak má větší sílu to je jasný. to vím i bez toho výpočtu

                0 0
                • Tomahomo  

                  Tak přiber 20 kilo(svalů) a problém bude vyřešen – „já jsem na tom špatně po rovině a nejhůř z kopce“.

                  0 0
              • McBlacky  

                ano ale – tohle na roviny neplatí úplně. Podívej se na výsledky rovinatých časovek jsou i jezdci s lehkou váhou (Quintana, Koenig, Pozzovivo), kteří jsou schopni zajet časovku jako jezdci i o 10 kilo těžší.

                Ta problematika je složitější než jen číslo absolutního výkonu, něco se dá najít pod heslem power to drag.

                0 0
    • Trollix  

      To bude určitě špatnej asfalt do kopce !!!!! :D

      0 0
    • BauVis  

      Diky za rady :-) odpocivam – kazdy den cvicim jinou cast tela, takze 1–2 dny odpocinku mam :-) a drepuji na etapy – je pravda, ze kvuli nemoci jsem malinko polevila, ale ty drepy uz mi vubec nic nedelaji, necitim zadnou zatez.

      Zkusim se zamerit na tu kadenci. Je pravda, ze kdyz mi to slape lehce, tak mi prijde, ze to nejede, takze mozna jedu na silu, ale kdyz uz neni kam prehodit, tak to je problem…

      Jeste jednou diky :-)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Venda  

        Ještě si nastuduj pořádně techniku dřepu. Je dost možný, že to tlačíš jinými svalovými partiemi než kvadricepsy (hamstringy, zadek, ale osobní typ jsou bederní svaly v kombinaci s pružností svalů a šlach kolem kolen, atd…), tudíž je neposiluješ a na kole se to pak projeví. Kvadricepsy jsou na kole do kopce hodně potřeba a třeba je v tom svým šíleně nabitým programu nezatěžuješ. A běh je taky pro kolo k prdu, jedna výjimka a to jsou nějaký výběhy do schodů popř. do kopce.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Tak mně zase přijde, že běh je ke kolu výborný, protože zatěžuje úplně jiné svalové skupiny. Není to sice přímo o zlepšení cyklistického výkonu, ale o udržitelnosti tréninku – tedy jakási balance a kompenzace jednostranné cyklistické námahy. A možná největší vliv mají IMO v tomto ohledu seběhy. Delší (několik km) mírné výběhy jsou také dobré k tomu, že se člověk naučí nepřepalovat kopce, zjistí snadno, kolik je schopen dát střednědobého výkonu. Přinutit se na kole dát takový výkon jako při běhu chce hodně přemlouvání se.

          0 0
          • Yura  

            Jako utikani z kopce? Myslim, ze pro klouby uz nemuzes vymyslet horsi pohyb heh..

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Běžet po měkkém povrchu, žádné šílené padáky, pomalu a v utlumených botách – není problém ani při ne typicky běžecké hmotnosti. Tedy pokud jsou na nohách jakés takés svaly, které jsou schopny konat efektivní práci a pokud je nějaká fungující svalovina i na břiše a na zádech. Třeba zrovna dneska, protože jsem byl ráno na kole a potřeboval jsem si něco vyřídit o tři vesnice dál, jsem seběhl údolím 10 km dolů a zpátky se vrátil vlakem.

              Zatím jsem neumřel, nic mě nebolí, možná trochu lýtka, ale to je u mě normální a do večera to samo přejde.

              0 0
              • obda  

                Tohle zkus vysvětlit mým kolenům. Od nějakejch 26 let s kopci dolů nesouhlasí (v Alpách musím každý sestup poctivě s hůlkama, pak to je ok).

                0 0
            • -b-n-x-  

              Miluju běh z kopce. Je to zábava a dobrý trénink na lyže.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
          • jonti  

            Sebehy jsou hodne o sile celeho tela a koordinaci. Ja myslim, ze beh moc dobry pro cyklistiku neni, abych behal dobre musel bych se zbavit i tech svalu co mam a na kole by to uz nejelo.

            0 0
        • Člověk a jeho svět  

          Málokdy uděláš dřep bez hamstringů, zadku a zad, nemyslíš? :)

          0 0
          • Venda  

            Určitě víš jak jsem to myslel. Bez hamstringu a zadku poctivý a spravně technický dřep udělal nejde, ale záda by měli působit jen izometricky, to znamená, že by měly být zatnuté, držet tělo, ale ne se podílet na pohybu jako takovém. Což se často děje na úkor těch kvadricepsů. S vlastní vahou to cvičenec nepozná, když začne přidávat na činku brzy přijde stagnace…

            0 0
      • jonti  

        Zkus spis misto velkeho poctu drepu delat drepy se zatezi.

        0 0
        • Janes  

          Dřepy se hlavně musí cvičit se správným provedením, spousta lidí je cvičí úplně blbě, hlavně postavení chodidel, rozpětí pohybu atd.

          0 0
          • Yura  

            Nejdulezitejsi u drepu jit do sedu tzn. zadkem dozadu a ne kolenama před spicky ze.. Postaveni chodidel tzn. vytoceni spicek, sirka postoje a rozsah pohybu uz je docela individualni. U drepu s vlastní vahou to az takove drama není, horsi když mas na zadech 200kg cinku. Tam se toho pak muze ****** docela dost, jak clovek nemá zmaknutou techniku. :)

            0 0
            • Janes  

              Postavením chodidel jsem neměl na mysli vytočení špiček, ale právě to, co popisuješ a co už jsem viděl tisíckrát, pohyb dolů na špičkách při zdvižených patách.

              0 0
              • Janes  

                Pro ty, které to zajímá, jeden názor … http://kulturistika.ronnie.cz/…a-drepu.html

                0 0
              • Breakpain  

                Nebudeme si nic nalhávat … když to někdo neumí, tak to je docela těžký cvik ;) … vím z vlastní zkušenosti jak jsem s tím zápasil … chvíli jsem to jezdil i s váhou a nakonec se nato vybodnul, protože se mi nelíbil ten pocit, kdyby mě to připláclo do země :-). A to jsem na vás hoši zřejmě i tak zvedal muší váhy :).

                Nevím, od jistý doby se snažím cvičit hodně s vlastní vahou … sem tam nějaké železo lehčí váhy a jsem nakonec asi „veselejší“ než když jsem se snažil drtit váhy ve fitku :).

                0 0
              • Yura  

                Hlavne jestli clovek není schopnej drepet bez problemu aspoň par minut, coz by mela byt pro člověka prirozena poloha.. Tak jako to predvadi male deti a lidi v asii, kde je to bezna poloha při relaxu, cekani, pracovani, srani i u hodne starych lidi.. Tak je dotycnej tak pozkracovanej, ze nemůže byt schopen udelat ani s vlastní vahou podstivej drep.. Je to zajimave sledovat jak je většina lidi zdegenerovanych z toho „moderního stylu zivota“..

                0 0
                • allrose  

                  souhlas,já už pořádnej dřep ani neudělám a kolo tomu moc nepomáhá,jen v zimě na lyže začnu dřepovat

                  0 0
                  • Janes  

                    Je to tak, souhlas s Yurou i ve věci, o které se pravda moc nemluví… pro mě je záchodová mísa „evropského stylu“ jedním z největších zločinů, kterých se ve jménu pokroku dopouštíme na vlastní těle.

                    0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Sice s poctivostí nejdál dojdeš , ale co si mám představit pod poDStivým, to nevím. Je to nějaká varianta lstivého? Hovoříš jazykem mého kmene? :-)

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                • blept  

                  Tahle poloha je mi pohodlna a casto si tak „sedam“ kdyz mam prilezitost a nebavi me stat ale asi tak po minute me docela tahaji kolena a kdyz se zvednu tak celkem boli…

                  0 0
                • -b-n-x-  

                  Podle mě ta ženská ovšem sedí trochu na zadku. Jinak by se i nejspíše stejně na ten zadek překlopila.

                  0 0
                  • Yura  

                    Jezisi a co? Je to jen priklad stare zenske, která bez problemu capne. Z evropanek v jejim veku by to neudelalo ani 0,1% lol.. No a když ses tak ohebnej, ze si v drepu sedíš na zadku, tak co s tim nadelas. :) Jinak u vetsiny lidi je problém vydrzet takhle z duvodu male flexibility achilovky. To pak dela z tehle polohy polohu nepříjemnou. Da se to zezačátku vyresit podlozenim pat. Clovek jak na tom pak pracuje, protahuje apod. Tak mu prijde drepeni fakt pohodlne.

                    0 0
                    • platypus  

                      Pro mě to pohodlný není, já mám nízký tlak a jak stoupnu tak potřebuju chvilku, ani stát mě nebaví. Buďto sedět nebo ležet anebo jet na kole.

                      0 0
    • oddie  

      Už už jsem chtěl nabídnout pomoc, ale pak jsem dočetl ke slovu „manžel“ a bylo to v pr… :)

      0 0
      • Tomahomo  

        To je nějaký druh tělesné vady? :DDD

        Edit: za předpokladu, že nehodláš zakládat rodinu :D

        0 0
        • oddie  

          Rodinu? Ne, tu už mám, jedna mi stačí. Spíš jsem si říkal, že bych mohl nabídnout nezištnou pomoc, třeba s odháčkováním nebo tak něco :)

          0 0
    • postman79  

      Doporučuji do kopce nemačkat brzdové páčky.

      Vážněji, to že cvičíš neznamená, že budeš mít automaticky i formu na kole. Kolo má zátěž na specifické svaly, které se v běžném životě až tak nevyužívají. Jediné co zlepšuje všeobecně, je dýchání a krevní oběh.

      Pokud máš problém, který jsi popsala, jezdi pravidelně menší kopce a ty náročné si nechej, až budeš vytrénovaná. Můžeš samozřejmě jezdit cokoliv, ale nediv se, že Ti chybí síla bez tréninku (na kole).

      0 0
    • Karma  

      Já bych to prostě tak nehrotil, každej je stavěnej na něco jinýho. A asi by s měla upustit od snu předjet nebo dohnad svojeho manžela. O nic nejde.

      0 0
    • Honz8t  

      A když tak jezdíš, jak to máš s tepy? Kde se s nimi pohybuješ než dojedeš pod kopec a kde v kopci?

      0 0
    • PolsondeSide  

      Nebo koupit trend/ elektrokolo a je po problémech :-)

      0 0
      • Tomahomo  

        Jo! Onehdy jsem šlapal 15% kopec ve Štramberku, a předjeli mě dva důchodci, sotva točili nohama. Říkal jsem si „takovou fyzičku bych chtěl mít“… než jsem mrkl na kole :D Bych v ten moment vraždil! :D

        0 0
        • oddie  

          Tak u důchodce už to člověka napadne, že je něco divně, ale oni na tom jezděj i mladší, a to je pak něco, když si usmyslíš s někým takovým pozávodit a nevšimneš si. Ale jeden malý tip – je potřeba, abys jel aspoň tak 27, to už mu vypne asistence ;)

          0 0
          • Tomahomo  

            Však po rovině s nimi problém nemám, to max. když někoho takového v dálce dojíždím, jde o ten kopec :D

            0 0
          • nitraq  

            Někdy ani 27 nestačí:) Tuhle jsem se snažil jednomu ujet a když jsem ho ani při 30 nesetřásl, tak jsem to vzdal. Pak jsem ho potkal v další vesnici, kde asi na někoho čekal, tak jsem zeptal a prej to měl upravený, že má asistenci do 30.

            0 0
            • oddie  

              Jo jo, já kdybych si stavěl elektro, tak tam omezení nebude vůbec :)

              0 0
              • nitraq  

                A nebo to mít rovnou jako elektromotorku, co?

                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
          • postman79  

            Ta asistence se při překročení rychlosti vypíná, papírově, ale jde to přepnout a není problém valit 40km/h. Teda u těch dražších…

            0 0
            • McBlacky  

              u některých systémů stačí shodit řetěz z pily – samo jen u těch co mají motor v zadním kole.

              0 0
          • iron.hide  

            ok, ale niektori z nich to maju hacknute a ten limit nemaju ziadny. potom je limitom uz len kapacita baterie.

            0 0
        • Madtomas  

          Naopak, v ten moment kdyz zjistim ze ma motorek se me ulevi :D

          0 0
    • zzd426  

      místo každodeních dřepů si najdi pořádný kopec, na který můžeš třeba ob den vyjet. tím procivičíš stehna na kolo mnohem lépe. protože to že máš svaly na stehnech ještě automaticky neznamená, že ti to pojede na kole. Kámoš je vysportovaný a samý sval z posilovny a fotbalu, ale na kole neujede ani 5km, neuplave více jak 300m. přitom v běhu ho nikdo neudělá. je to prostě o tom že svaly nejsou vše a každý pohyb potřebuje něco jiného.

      no a pak je to o odhodlání a vůli, vydržet šlapat ikdyž nožičkám se již nechce a možná příjdeš na to že té energie je spousta.

      a do třetice je důležité i odpočívat, tělo není stroj.

      0 0
    • THORX  

      Napíšu sem moje poznatky před 2 měsíci jsem koupil kola. Od té doby uběhlo cca 5 let kdy jsem naposledy jezdil na kole. Kdysi jsem jezdil na kole hodně i 3 krát deně sice nic dlouhého cca 30km ale převážně dokopce. Po dobu 5 let jsem nedělal žádný sport ani nic takového vážím 97kg(mám to v břichu) a jak mi to jde teď na kole? Rovinky nemám problém spíš přeferuji větší kadenci 2×8 převod, sjezdy milují a kopce? Tam je to horší ale vždy kopec vyjedu podřadím na lehčí převody před a šlapu jak urvany hlavní je že kopec vyjedu a už pozorují i zlepšení navíc mám pláště 2,25 ty tomu taky moc nepřispívaj manželka v kopcích je předemnou a to o dost pláště 2,10 ale i ní to chápu má kondičku a trénované nohy já ji stejně ve sjezdu doženu ;-)

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Pokud nejsou pláště těžké, tak je šířka jedině ku prospěchu. Když je v kopcích před Tebou, tak se máš na co dívat a motivace je mocný pohon.

        0 0
        • THORX  

          Cca 740g pláště.

          0 0
          • THORX  

            Mám tyto pláště! Co na ně říkáte? http://www.bike-eshop.cz/…d-drat-cerny trošku taky zápasím ze sedlem a jeho výškou. Teď se mi zdá že to mám ideál ale taky mě někdy bolí stehna vytáhnou o centimetr výš a už to je zase moc :D a včera se mi asi tak 3 stalo že se mi sedlo vykřivilo do boku ikdyž byl rychloupínák dosažený že už ty ta sedlovka byla ke konci nějaká tenčí?

            0 0
        • oddie  

          To je právě otázka, zda se má na co dívat. Po 20 letech manželství to pod dojmem „no nazdar, a to ještě po dojezdu budu muset“ může klidně i zpomalovat ;)

          0 0
    • Pepe72  

      Prijde mi ten problem divny: necvicim, hraju tanky, chlastam, po 200 drepech bych odpadl ma prumerna rychlost je 22km/h a v kopci mne boli jen ruce a kridla a kdyz odpadnu tak na plice, pokud se v kopci nemusim postavit tak nohy neboli. ,, tuhne ti ctyrhlavy sval ? – mozna nemas spravnou vysku sedla. Pouzivas presmykac ? Nebo mas zdravotni problemy ?

      0 0
    • Mr.Dan  

      No třeba včera jsem měl úplně stejný pocity při jízdě z práce. Dusno, 33 ve stínu, 2 piva a najednou byl každej kopec děsnej problém. Hodně taky dělá mizerná kvalita/délka spánku v předešlých nocích. Prostě těch faktorů je spousta. Ale začal bych laděním posedu, jak tu mnozí píšou…

      0 0
    • Barak  

      A nemáš jen nějak zmršeně nastavený posed? Sedlo hodně vzadu a dole třeba?

      0 0
    • McBlacky  

      divný – trochu mě zaráží, že to 5 let neřešíš.

      Pokud bolí stehna a kolena tipnul bych sedlo extrémně nízko. Zkus ho nastavit tak, že při šlápnutí patou do středu pedálu budeš mít max propnutou nohu. A pak bych se mrknul na pozici sedla v předozadním směru, kdy by při pozici pedálů vodorovně měla kolmice z čéšky protínat pedál ±2cm od osy – ale tohle už je narozdíl od první poučky víc individuální

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • tromboonen  

      Na nejakem levnem horaku tezitku to nebude nikdy idealni, ale to nastaveni bych zkusil.. tady mas navod (je to na silnici, ale sedlo se nastavuje stejne na horaku, s riditkama bez vymeny jich nebo predstavce stejne moc nenadelas.. na prenos sily pri slapani je dulezity ten posed, pokud mas rodla moc blizko nebo daleko, nizko atd, ovlivni top bolest rukou, krku a zad, ale slapani tolik ne..)

      https://www.youtube.com/watch?…

      A na netu budou podobne navody i na horaka..

      0 0
    • Rychlej turista  

      Podívej se na posed, vypadá na to na sedlo hodně nízko. Při pojíždění po městě a rovinkách to skousneš, ale v kopci ne. Píšeš, že máš kondičku, to asi jo a v tom může být zakopán ten problém – se všeobecnou kondičkou na tom můžeš být dobře a kopce udýcháš. Proto se ti může zdát, že jedeš pomalu a tak tlačíš na pilu. A (cyklisticky) netrénované nohy to nezvládají. Dřepy v žádném případě nemohou nahradit jízdu na kole. Z toho dřepování si právě můžeš myslet, že sílu máš, ale to není pravda. Kolik máš letos najeto?

      0 0
    • Yura  

      Kolo ma sice na hovno, ale prece za 5 let by tam mělo byt nejake zlepseni. Ikdyby jezdila na skladacce, tak za tech 5 let nejakeho snazeni by mela na te skladacce jezdit ty kopce s mensi namahou a rychleji. Technika bude taky asi spatna apod. ale zase za 5 let ikdyz clovek jezdi třeba zbytecne moc silove, tak i tak by se mel zlepsit. Tady muze byt problém tak prostej jako nedavat telu dostatek energie, kvalitních bilkovin a spolu s timhle pretezovanim bez odpocinku je jasne, ze se vykony nebudou zlepšovat, když je telo rado, ze se vůbec da do kupy s predesleho zatizeni.. Hlavne zensky budou met urcite tendence se brzdit v jidle a to pak tezko něco vycarujes, když jsi v kalorickem deficitu. Telo si pak v tom stresu a nedostatku zivin drzi tuk. Dotycnej si mysli, ze je furt tlustej, protože ji moc a tak ji ještě min a pak uz to jde jen z kopce.. Jestli sem napise jídelníček, kde bude met aspoň 3000kcal denne, tak budu hodne prekvapenej. Do te doby tady můžete resit vysku sedla, naslapy, aero helmy apod. ale bude vam to k nicemu…

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Výjimečně s Tebou skoro souhlasím, heh, lol. Jenže je otázka, čemu paní říká snažit se a trénovat. A jaké kopce to vlastně jezdí, proč kolo tlačí.

        Moje ctěná polovička letos tlačila dokonce 2×, silničku, poprvé při výjezdu na P. Fedaia a podruhé na P. Giau. Prý jí 34×28 nestačí, chce lehčí převody. (Můj návrh na odlehčení jezdkyně byl šmahem zamítnut.) Pordoi, Campolongo, Falzarego a podobné hříčky ale zvládá, vadí jí jen delší přímé úseky 12% +. Do Dolomit si proto takticky bere SPD a turistické tretry místo silničních.

        To, že někdo někam vyjede a nějakou rychlostí je pro posouzení kondice zakladatelky vlákna celkem nepodstatné.

        0 0
        • McBlacky  

          nasaď bajkovou kazetu a hazku a je to ;)

          0 0
        • Yura  

          Nechap co timhle chces rict? Ze jedna zenska se snazi vyjet na Sv. Kopecek a druha na Tourmalet a co? Obe si davaji stejne jen s tim rozdílem, ze je kazdej jinde..

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Chci tím říct, že než se dozvíme, v jakých kopečcích tazatelce manžel ujíždí, tak vykoupíme všechny křišťálové koule v ČR. A (v tomto případě spíš jednorázové) řešení problému se bude (vyjma kontroly nastavení posedu) pro oba případy Sv. Kopeček/Tourmalet dost lišit. Obě si sice dávají, každá ale jinak a do jiné míry.

            JJ, biková kazeta a hazka to příští rok jistí :-)

            0 0
        • oddie  

          Návrh na odlehčení jezdkyně je ovšem poměrně odvážný :)

          0 0
          • McBlacky  

            často lepší řešit změnou modelu :)

            0 0
            • oddie  

              Prostě v daném případě vyměnit Krabici :)

              0 0
            • Lenka.05  

              To může být taky problém. Nové modely jsou drahé jak na pořízení tak na údržbu a na vrakovišti se taky nevyplatí vybírat:)

              Jinak konkrétní model 172/65 je v pohodě mi přijde. Kéžby většina pánů byla k sobě stejně kritická jako k babám :)

              0 0
              • oddie  

                Vždyť jsme, pupek je sexy a pleš známkou mužnosti :)

                0 0
                • Lenka.05  

                  Jojo, a tohle _______________ je dvacet centimetrů, je mi to jasný :D

                  0 0
                  • oddie  

                    No jo, vždyť jsou to přeci ženské, co říkají, jak prý na vzhledu nezáleží. Akorát tím zpravidla myslí, že na JEJÍM vzhledu nezáleží :P

                    0 0
                    • Lenka.05  

                      Jak říká jeden známý: No co, má jí a dejchá… :)

                      0 0
                      • oddie  

                        Máš super odpovědi. Nemít před barákem značku Zákaz stání, normálně bych tě bral jako milenku.

                        0 0
                        • Lenka.05  

                          Říkala jsem – nevybírat na vrakovišti :D

                          0 0
                          • oddie  

                            :D milenka není nabídka k sňatku ;)

                            0 0
                            • Lenka.05  

                              A co bys chtěl prosimtebe dělat s milenkou když ti nestojí…teda máš zákaz stání…nebo sakra jak jsi to vlastně myslel?? :)

                              0 0
                              • oddie  

                                Po dobu nezbytně nutnou k vyložení nákladu se to prej nebere jako stání, ale jen zastavení :)

                                0 0
                    • Člověk a jeho svět  

                      Ony často myslí i vzhled muže (rozuměj starý, nevzhledný, ale řádně zajištěný). Tam pak opravdu na vzhledu nezáleží.

                      0 0
    • Yura  

      .

      0 0
    • Plechovka  

      Ačkoli nejsem odborník, zmínil bych ještě tzv. laktátovou bariéru: http://www.ondrej-vojtechovsky.cz/…t/view/50/65.

      Ale obecně můj názor je ten, že paní to prostě přehání, měla by si řádově několik týdnů odpočinout a pak to zkusit znovu. Přílišná motivace a sebevědomí škodí („mám přece fyzičku…“) – to znám velmi dobře, sám jsem stejný případ, není problém se během pár týdnů nadměrné aktivity „odpravit“ klidně na měsíce. Mně pomohlo si to přerovnat v hlavě – sportuji pro radost, nic si neměřím (délku a rychlost běhu, na kole žádné přístroje, …) a když vyjedu a nejede to, prostě se vrátím – nemám výčitky, že jsem „nesplnil“. Paradoxně se po této změně moje výkonost zvedla, protože už se nepřetěžuju a ze sportu mám mnohem větší radost.

      0 0
      • Yura  

        Taky presne muj pripad. Zadnej budik na kolo uz bych nechtel. :) Nejhorsi je, když to clovek ještě nemá v hlave srovnane, proc vlastne sportuje a snazi se furt nekomu vyrovnávat. Pak uplne ignoruje co mu telo říká a nevede to nikam..

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Ale řešení „když nedokážu na kopec vyjet, nebudu se o to snažit a zkoumat, jak to udělat, budu jezdit jen po rovině“ pro mnohé není řešením. Naštěstí.

          Budíky všeho druhu jsou na kole dobrým pomocníkem, ale krutým a zlým pánem (Froom & his stem; Kokoskův wattmetr Garmin je ze stejné líhně).

          0 0
          • Yura  

            Ja pisu proste za sebe. U me to není o zadnem kopcu, ale jak uz jsem psal o tom jezdit tak jak na tom v danej moment jsem. Je me proste u ****** jestli jedu stejnou trasu jednou 2 hodiny a podruhe 2,5 hodiny. Proste telo není stroj ze.. Takhle bez budiku mozna jezdim pokazde jinak, ale pokazde si dam do tela uplne stejne a nemůže me srat jestli jedu pomalu apod.. Když jsem mel budik, tak jsem chtěl jet jako předtím ikdyz to danej den nejelo a k nicemu to proste nevedlo. Proste urcite chapes jak to myslim. Netvrdim, ze je tepak s wattmetrem apod hovadina pro všechny ba naopak, kdo chce zavodit a neustale se zlepšovat tak je to bych řekl zakladni pomucka…

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Ale chápu. Jenže při strukturovaném tréninku Ti může právě tepák říct, že máš dost, něco není v pořádku, měl bys ubrat. Snažit se den po dni jen překonávat vlastní předešlé výkony prostě nejde.

              0 0
              • Freeky  

                Btw. Dneska jsem si zkusil změřit svoje maxHP a je normální mít v 27 letech jen 177? Je pravda, že beru 2 leky na tlak a jeden na zvýšený srdeční tep, ale i tak se mi zdá že je malý. Přišel jsme na něj, že jsem třikrát po sobě vyjel kopec na 1km asi 45výškových a při poslednim výjezdu sledoval svoje max.

                0 0
                • Tomahomo  

                  Jsou vysokotepci a nízkotepci… Ale pokud tě to opravdu zajímá, tak bych zašel ke kardiologovi. I když možná Yura ovládá i tento obor… :DDD

                  0 0
                  • Freeky  

                    Pročpak ke kardiologovi? Leký na to mám, nevim jestli by mi řekl, něco co nevím. Bohužel rodinné dispozice, geny nezměníš :P Jen mě spíš zajíma vaše maxHp a věk. Jestli mám aspoň průměr a nebo i méně.

                    0 0
                    • Tomahomo  

                      Tak proč se ptáš tady, jestli je to normální? Máš pocit, že když budeš chtít opravit auto tak se půjdeš ptát na jatka?

                      Edit: Ano, jsou lidí kteří mají od mládí/narození nižší tep. Jestli je to u tebe „běžný“ stav, nebo zdravotní problém musí říct odborník, ne my chytrolíni na BF :DDD

                      0 0
                      • Freeky  

                        No dobře, možna jsem to špatně napsal. Vím že mám problémy se srdcem i tlakem. A tak by mě zajímalo, jestli moje maxHP je v mém věku normální a nebo podprůmerně. A potažmo jestli můj způsob měření je relevantní a nebo ne. Je taky právda, že jsem to měřil po 9 hodinové šichtě v práci a najeto jsem měl jen 5 km, když jsme začal vyjíždět kopec. Jestli i tohle ma na to vliv.

                        Edit: protože podle výpočtu, by se moje maximum mělo pohybovat kolem 190. Tak jestli o 13 menší je hodně a nebo takový normál.

                        0 0
                        • Yura  

                          Ne opravdu není normalni brat ve 27 prasky na tlak a zvysovani tepu..

                          0 0
                          • Freeky  

                            A co mi radíš? Přestat :D Bohužel, děda měl problémy se srdcem a krevnim tlakem a bohužel i na to umřel v 65 letech, protože nebral léky. A jak jsem psal, geny nezměníš, tak jsem to asi po něm zdědil. Proto je raději budu brát a možná se dožiju více. Btw, Léky na zvyšování tepu neberu, ale naopak na snížení ;)

                            0 0
                            • Yura  

                              Ja ti muzu jenom poradit, aby ses o to zajimal sam co ti opravdu je a ne jen ze ti někdo řekl delej tohle, ber tohle, ikdyz netusim jak to funguje, co se semnou deje. To fakt není dobrej pristup.. To mas nejakou vadu zjištěnou primo na srdci?

                              0 0
                              • Freeky  

                                Byl jsem asi na 4 vyšetření. Od Ekg po ultrazvuk srdce a nevím co ještě a přímá příčina mého zvýšeného tlaku se nezjistila. Neberu přímo lék na vadu srdce, ale umožňuje účinnou léčbu vysokého krevního

                                tlaku a poruch srdečního rytmu prostřednictvím různých mechanismů. Zmenšením spotřeby kyslíku

                                poskytuje účinnou ochranu srdce při jeho nedostatečném prokrvení. ( Charakterstika jednoho léku, co beru)

                                0 0
                                • Yura  

                                  Takze jestli nemas zjištěnou vadu primo na srdci. tak byt tebou se o ten problém zacnu zajímat a rozhodne bych to nenechal plavat, však beru prasky a bude to ok.. Predpokladam, ze ti bylo receno vyradit sul ze stravy? Kolik prijimas drasliku ze stravy? Aspon ty 4000mg coz je DDD?

                                  0 0
                                  • Freeky  

                                    No úplně vysadit ne, ale nesolim vůbec. Ale v dnešních potravinách je všude sůl, i ve sladkém. Takže asi furt přijímám hodně soli.

                                    0 0
                                    • Yura  

                                      Problém je v tom, ze není sul jako sul. Ta co je v potravinarskych vyrobkach bys nemel používat vůbec to je pravda, ale morskou nerafinovanou sul bys mel používat. Ale to je tezky vysvětlovat hlavne tady na bf..

                                      0 0
                                      • MnemonicJ  

                                        já měl vysokej tlak, když jsem 2× týdně u kompu vysosal půl litru rumu :-D Od tý doby jsem u doktora nebyl a z božkova jsem přešel na kvalitnější značky, za stejný prachy toho vykalím míň a jsem taky spokojenej :)

                                        0 0
                          • THORX  

                            Mě je 24 a taky beru tabletky na vysoký tlak.

                            0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                        • ˘Ö˘ Krab  

                          Těch 177 je evidentně funkčních, maximum bude ležet ještě o kus výš. Tvé absolutní hodnoty jsou nesrovnatelné s ostatními, důležité je sledovat pokroky nebo změny v čase a vliv tréninku. V nějaké chytré příručce si přečti, jak si udělat zátěžový test samostatně, ale nedoporučoval bych Ti to.

                          Pokud bereš nějaké prášky, tak předně konzultuj provedení tohoto testu s příslušným lékařem.

                          0 0
                          • Freeky  

                            Jak myslíš tu větu : Tvé absolutní hodnoty jsou nesrovnatelné s ostatními.

                            0 0
                            • ˘Ö˘ Krab  

                              To jako, že každý to má úplně jinak, podle věku, hmotnosti, trénovanosti … každý začíná jinde a jinde končí.

                              Co si vezmeš z toho, že ve svých 42 letech začínám na 57 a končím kolem 180, když se zmáčknu? (Nebo je libo Kokosku a jeho klidových cca 40?)

                              Skoro důležitější než funkční maximum je znát alespoň přibližně své prahy AP a ANP a podle toho si ordinovat aktivity.

                              0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                • Biermann  

                  Otázkou taky je, co bereš za léky na ten zvýšený srdeční tep a jak ti tu maximální tepovku ovlivňují. Jinak je to fakt hodně individuální. Já mám třeba v 34 letech maximálku na cca. 200 tepech a klidovku cca. 50 tepů.

                  0 0
            • MlokCZ  

              Tak to jsi ale jel podle špatného budíku. Pokud jedu dle tepáku, tak je to přesně opačně než popisuješ. Tedy budík mi naopak pomůže přesně určit jak na tom daný den jsem a že tu stejnou trasu mám jet třeba mnohem pomaleji. A nejen to, hned tak i poznám, že daný den by to chtělo tu trasu rovnou zkrátit. Dle pocitů bych na to přišel taky, ale třeba až po ujetí půlky trasy kdy už by bylo na zkrácení pozdě a jen bych se zbytečně trápil (a to třeba následně i další den).

              Bez tepáku jen dle pocitů samozřejmě také dost poznám, ale ne vše a navíc s výrazným zpožděním. Jak jezdím už 20 let s tepákem a přesně vím, jak se moje tělo chová a jak se to na tepech projeví, tak s tepákem poznám jak na tom daný den jsem okamžitě jak vyjedu.

              Na dlouhých vyjížďkách jsem se třeba bez tepáku nenaučil jezdit ideální tempo snad nikdy. V pásmu kousek nad AP to pocitově prostě nikdy pořádně nerozeznám. Pocitově se mi dlouhé kopce jedou dobře na AP i o 10–15 tepů výše. Jenže těch 10 tepů rozdílu je pak po 5 hodinách+ jízdy zcela zásadní rozdíl. Bez tepáku jsem se tak snad téměř každou dlouhou vyjížďku ke konci trápil. S tepákem pohoda (i když také ne vždy, někdy ho prostě ignoruju a pak se trápím taky, ale to už je jasné předem a z nějakého důvodu se tak prostě rozhodnu, třeba že chci v terénu něco vyjet).

              0 0
              • Yura  

                Ja nepsal nic o tepaku. Ja vždycky hledel jen na rychlost a cas. Proste jsem si neuzival jizdu, ale cumel sem na budik, abych tam mel číslo, které tam chcu. :) Bez budiku jedu proste tak jak se citim, nehledim na budik, ale kolem sebe na prirodu a je to fajn. :))

                0 0
                • gerrard  

                  To se nemusis divat na budik to jde nastavit, ze to pipa ;), pak se vesele kochas a obcas to pipne kdyz se kochas moc rychle. Frooma delat nemusis.

                  0 0
                  • Yura  

                    Ja mel budik za 1000kc. Ten nepipal. :D Ne vazne, když ho nepotrebuje Roland, tak ja taky ne.. :)

                    0 0
                    • gerrard  

                      To uz je jina pisnicka jestli ho potrebujes- nepotrebujes, chces- nechces. Ale kdyz uz ho nekdo porizuje a chce se jim dusledne ridit tak pipaci je podle me spravna volba.

                      0 0
                • Rychlej turista  

                  V podstatě píšeš to samé, co Mlok – řídíte se aktuálním stavem těla a tomu přizpůsobujete intenzitu. Já to dělal stejně, jako Mlok – nebyl jsem otrokem tréninkového plánu, přes který vlak nejede a budíku, ale naopak – trénoval jsem velmi chaoticky a tepák používal ke kontrole a korekci výkonu, tak aby byl optimální pro aktuální stav těla a daný švih. Na krátkém, kdy jsem trénoval intervaly nebo kopce, mi ukazoval, kdy mám přitlačit a taky, kdy už nemá smysl v tomto tréninku pokračovat, no a na dlouhém, kde bylo třeba držet tempo, jsem ho používal jako omezovač rychlosti, abych tempo vydržel celou dobu. A samozřejmě tepák už ráno může signalizovat, že něco není v pořádku. Jak psal Mlok.

                  0 0
                  • Yura  

                    Jo tepak je oproti sledovani rychlosti prinosnej, ale zase kdybych chtěl jet aerobne podle tepu, tak bych asi jel jako babicka na hrbitov, tak radsi jezdim na cukry a mam klid. :D

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Jako indiánská babička? To bych také bral.

                      0 0
                      • Yura  

                        Ja mam pocit, ze fakt ikdyz chcu jet proste volne uplne na pohodu, regeneracne jen tocit nohama, tak stejne nemuzu, protože butto fouka proti me, nebo jedu do kopce, nebo jedu po rozjebane ceste a tak musim zabrat abych jel aspoň rychlosti při které udrzim rovnováhu apod. :D Takze nakonec je s kazde jizdy klasicka dupačka, kdy z noh vymlatim všechen glykogen… Když teda neberu v potaz jizdu vylozene po meste, kde je fakt rovina a většinou malo fouka..

                        0 0
                        • ˘Ö˘ Krab  

                          To je tím, že jezdíš sám. Pořiď si slečnu s pěkným pozadím a jezdi za ní. Nebo kamaráda, se kterým cestou do kopce můžete řešit základní otázky vesmíru, života a vůbec. Abys mohl mluvit, ubereš. To si myslí každý nákolka, že je potřeba zabrat. A ono zatím přesně opačně.

                          0 0
                        • platypus  

                          To jsou klasické začátečnické chyby, nic ve zlým. Zařazuj kompenzačky, max.1,5hod na kole ten den, rovina dej malou, příjemná kadence, nebo kopečky dát opravdu lehkej od začátku kopce až nahoru, ale ne že to potom budeš rvát z kopce na nejtěžší, v cíli musíš v nohách tu kompenzaci cítit, jak ne, je to špatně zajetá kompenzačka.

                          0 0
                          • Yura  

                            Hehe ale ja to chápu. Problém je, ze rychlost kterou bych jel je fakt hranicni s balancem. :D Je to o hlavne to me je jasne.. :)

                            0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • mart910  

      Co mas z toho me to taky moc nejede do kopce, 188 cm 80kg +17kg kolo a slabe nohy :D Ale strasne si uzivam jizdu z kopce tak to musi slapat nahoru :D

      0 0
    • Twen  

      Sorry, nepřečetl jsem příspěvky,tak možná asi opakuji, Zkusil bych výdatný pitný režim na rozředění zahuštěné krve po těch trénincích, urychlíš účinek glykogenů před i po (po i klidně pár piv není na škodu), zvyš více sedlo, jeď v klidovém režimu a hodně toč na lehké převody,nenech se někým vyprovokovat rychlým nástupem na těžkých převodech zrychluje to jen nástup kys.mléčné do svalů a odvaříš se tím rychleji, čím víc se budeš snažit, Dej víc relaxu v týdnu a a více ty kopce než roviny,hlavně nikam nespěchej a časem se to zlepší.

      0 0
    • pali2  

      Keď dáš maratóncovi behať do schodov, tak ho predbehne hocikto menej trénovaný. Takže pri cvičení viac posilovať, ale to chce viac bielkovýn v strave a silové cvičenia nie aerobik. Ale zas mať nohy ako „štajerák“ ? Ešte možno zlé nastavenie kufrov?

      0 0
      • Tomahomo  

        Jsi si tou první větou jistý? Nikdy jsem neběhal nějak víc, natož do schodů, ale co jsem viděl závody do schodů, nebo na Lysou, tak se od maratonců somatotypem moc nelišili…

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Manzak  

      Uber z toho cviceni, cvicis moc casto a nestihas regenerovat, i kdyz si myslis ze to je v pohode. To se potom projevi v zatezi na kole. Navic budes tutove malo jist, protoze jsi zenska a ty maji sklony k tomu jist malo, a tu regeneraci si timto zpusobem jeste vic komplikovat. A jeste bych tipnul, ze mas ve strave malo bilkovin.

      0 0
    • blept  

      Jaky mas nejnizsi prevod?

      0 0
    • stirecek  

      Nejde ani tak o fyzickou kondici, ale o aerobní kapacitu. Ta rozhoduje o tom, zda to v kopci udýcháš nebo si zakyselíš svaly laktátem. Takže trénovat poctivě zhruba 20–30tepů pod aerobním prahem, vyhýbat se meziprahovému pásmu a vůbec se nedostat nad anaerobní práh. Budeš se zlepšovat pokud budeš jezdit pravidelně objemy na nízkých tepech, ze začátku po rovině, pak zvlněný terén a kopce až budeš mít něco najeto. Kopce se pak trénují na nízké kadenci s tepem okolo aerobního prahu – silová vytrvalost. Jestli ale chybí aerobní vytrvalost, tak se nikdy nezlepšíš.

      0 0
      • Rychlej turista  

        Tady to vypadá na problém přesně opačný – že to díky té všeobecné přípravě a běhu udýchá, ale na kole se jí z toho kroutí nožičky :-)

        0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Kopce se trénují na nízké kadenci – jak nízké?

        Doporučovat někomu, kdo nejspíš neutočí ani krátkodobě banálních 90 ot/min (ženy zejména), jezdit nízkou kadenci je úsměvné až zlomyslné. Pro spoustu jezdců na kole by bylo zásadním posun